De medewerker heeft een waardevolle bijdrage geleverd aan zijn bedrijf. Niet iedereen kan CEO zijn. Wel kan iedereen zijn ideeën vrij ventileren zodat die wellicht de CEO op andere gedachten brengen. Ik weet zeker als jij meedenkt over hoe het beter kan bij jullie op de redactie dat daar naar geluisterd wordt en dat een goed geïmplementeerd idee net zo goed uit jouw koker zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat noem ik geen meedenken over het beleid. Dat is hetzelfde als zeggen tegen de gemeente dat een hek stuk is waarna ze het maken. En dat laatste gebeurt gewoon, dus ja.
Je weet toch dat je nu aan het liegen bent.?quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn heel veel bedrijven waar net zoveel beleid top down als bottum up tot stand komt.
Overheden in Nederland bijv... kunnen aardig wat gecontroleerd worden.quote:Het is juist bij overheden dat er nog erg hiërarchisch wordt gewerkt.
quote:Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef Belabor het volgende:
[..]
Graag hoor. De Zeitgeist Movement is één van mijn "stiekeme pleziertjes", als ik het zo mag omschrijven. Ik ben er al lang van overtuigd dat het op de korte termijn geen oplossing is, maar op de (zeer) lange termijn zou ik zo'n positief ingesteld wereldbeeld toch wel een warm hart toe willen dragen.
Ik ben even gaan zoeken, en blijkbaar vond dit debat plaats in de Joe Rogan Experience podcast. Ik ga kijken of ik die terug kan vinden!
Robert Nozick in "Anarchy, State and Utopia".quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:21 schreef Pokkelmans het volgende:
Vergelijkingen tussen belastingafdracht en slavernij heb ik niet voorbij zien komen. .
Beide zijn hiërarchisch. Democratisering in bedrijven is wel een wens van vakbonden geweest, maar is nooit goed van de grond gekomen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn heel veel bedrijven waar net zoveel beleid top down als bottum up tot stand komt. Het is juist bij overheden dat er nog erg hiërarchisch wordt gewerkt.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Robert Nozick in "Anarchy, State and Utopia".
Hoe wou je dan succesvol een krant of tijdschrift opzetten?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:51 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wat denken libertariers hier over het concept van Intellectueel Eigendom (IE)? Zou dit soort eigendom nog steeds geldig moeten zijn in een libertarische samenleving, zullen er nog dingen moeten zijn als patenten en copyright?
Ik vind zelf van niet, omdat ideeën een niet schaars goed zijn (in economische zin, niet in de zin dat goede ideeën zeldzaam zijn). Met het claimen van een patent, maak je eigenlijk inbreuk op het eigendomsrecht van andere personen die jouw idee willen gebruiken.
Ik hoor graag of hier nog andere meningen over zijn.
Met een tijdmachine denk ik.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe wou je dan succesvol een krant of tijdschrift opzetten?
Of een nieuwswebsite. Welk medium dan ook.quote:
Nou, ik merk in ieder geval wel weer dat Molyneux een ontzettende kletskous is. Hij zei in het begin dat hij het debat op zou delen in de belangrijkste kernen, maar hij gaat meteen al een monoloog over ouders, de overheid, onderwijs en filosofie aan. Dat maakt een discussie natuurlijk niet makkelijk.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vond het echt niet fijn om naar te luisteren, ze praten erg langs elkaar heen en de onderlinge irritatie is duidelijk merkbaar.Peter Joseph is volgens mij meer gewend aan monologen of geïnterviewd worden en voelt zich niet prettig in een debat. Misschien hadden ze duidelijk kaders af moeten spreken van tevoren.
Nieuws is zo vluchtig. daar heb je geen copyright voor nodig.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe wou je dan succesvol een krant of tijdschrift opzetten?
Als iemand een nieuwssite begint en je post een link naar dat nieuws honen fokkers het weg want geen oude media.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of een nieuwswebsite. Welk medium dan ook.
Er zullen geen patenten zijn en geen copyrights.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:51 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wat denken libertariers hier over het concept van Intellectueel Eigendom (IE)? Zou dit soort eigendom nog steeds geldig moeten zijn in een libertarische samenleving, zullen er nog dingen moeten zijn als patenten en copyright?
Ik vind zelf van niet, omdat ideeën een niet schaars goed zijn (in economische zin, niet in de zin dat goede ideeën zeldzaam zijn). Met het claimen van een patent, maak je eigenlijk inbreuk op het eigendomsrecht van andere personen die jouw idee willen gebruiken.
Ik hoor graag of hier nog andere meningen over zijn.
Geenstijl en FOK! FP zijn oude media?quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als iemand een nieuwssite begint en je post een link naar dat nieuws honen fokkers het weg want geen oude media.
Oh zeker wel. Er zit nogal een verschil tussen nieuws 'stelen' en complete artikelen op jouw site zetten. Dat laatste kost de dief geld.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nieuws is zo vluchtig. daar heb je geen copyright voor nodig.
Heeft nieuws geen waarde dan?quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nieuws is zo vluchtig. daar heb je geen copyright voor nodig.
Constant zaniken over het eigendomsrecht, maar intellectueel eigendom bestaat dan weer niet volgens onze libertarische vrienden.quote:
Stefan Molyneux.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vond het echt niet fijn om naar te luisteren, ze praten erg langs elkaar heen en de onderlinge irritatie is duidelijk merkbaar.Peter Joseph is volgens mij meer gewend aan monologen of geïnterviewd worden en voelt zich niet prettig in een debat. Misschien hadden ze duidelijk kaders af moeten spreken van tevoren.
Is misbruik dan niet eens een initiatie van geweldquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Constant zaniken over het eigendomsrecht, maar intellectueel eigendom bestaat dan weer niet volgens onze libertarische vrienden.
Het vervelende van dit debat was helaas dat de standpunten van de beide heren zo ver uit elkaar liggen als het om economie of politiek gaat, dat er niet echt een goede discussie kon ontstaan. Ik was in het eerste half uur nog hoopvol, maar hoe langer het duurt, hoe meer er gebruik gemaakt werd van stropoppen en mank lopende voorbeelden van beide kanten.quote:
Geen stijl krijgt hier meestal deze reactiequote:Op dinsdag 24 september 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geenstijl en FOK! FP zijn oude media?
Met de snelheid waarmee nieuws de wereld overvliegt maar heel erg kort. minder dan een halve dag. Dan is het al ouds.quote:
Dan wordt het geschiedenis?quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met de snelheid waarmee nieuws de wereld overvliegt maar heel erg kort. minder dan een halve dag. Dan is het al ouds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |