Tijdens de zwangerschap?quote:Op maandag 23 september 2013 12:03 schreef Butterflower het volgende:
Mijn moeder drinkt nog wel een wijntje hoor
Ja dit. Hoe gaat het met je Marel? En met jou SQ?quote:Op maandag 23 september 2013 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ah, weer een spierbundel die reacties komt uitlokken
Marel, hoe gaat het nu? Ik denk steeds aan je
Het is toch een belangrijk on niet te drinken tijdens de zwangerschap, dat weet toch iedereen zou je denken.quote:Op maandag 23 september 2013 12:16 schreef GotC het volgende:
Waarom open je geen topic voor je vraag ZetaOS? Niet dat ik het nodig vind, maar dit is sowieso niet de plek voor zo'n vraag imo.
Nee dat kan dus niet, althans jij kan dat niet.quote:Op maandag 23 september 2013 12:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Zeta OS. Je vraag is onduidelijk. Als ik zwanger ben kan mijn moeder echt ongestraft een wijntje drinken hoor.
Waarom wil je weten of er hier vrouwen zijn die tijdens hun zwangerschap wel eens alcohol drinken?
SQ gaan goed, bedankt voor het vragen.quote:Op maandag 23 september 2013 12:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja dit. Hoe gaat het met je Marel? En met jou SQ?
le-zen!quote:Op maandag 23 september 2013 12:22 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet.
Even een quote: Infants born to mothers who drink, even in modest amounts, may be born with fetal alcohol syndrome, which often consists of growth retardation, unusual facial features, and mental retardation. (Source : http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/imagepages/19842.htm)
Je hebt een stuk tekst weg gekniptquote:Op maandag 23 september 2013 12:24 schreef debuurvrouw het volgende:
als IK zwanger ben kan MIJN MOEDER best wijn drinken. Dat was de grap. Je stelde je vraag verkeerd.
En we weten van FAS als je daar over wil praten open je er maar een topic
Niet uit je oorspronkelijke post. Je kan nu je vraag nog een keer stellen, of een topic openen. Dit is niet de plaats om dit punt aan te halen.quote:Op maandag 23 september 2013 12:25 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Je hebt een stuk tekst weg geknipt
naar omstandigheden wel goed. Ik lees af en toe mee hier maar vind het nog wat confronterend, dus ik hou me een beetje op de achtergrondquote:Op maandag 23 september 2013 12:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja dit. Hoe gaat het met je Marel? En met jou SQ?
Kan ik me voorstellenquote:Op maandag 23 september 2013 12:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
naar omstandigheden wel goed. Ik lees af en toe mee hier maar vind het nog wat confronterend, dus ik hou me een beetje op de achtergrond
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik aan jullie denk, dus maar gewoon even eenquote:Op maandag 23 september 2013 12:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
naar omstandigheden wel goed. Ik lees af en toe mee hier maar vind het nog wat confronterend, dus ik hou me een beetje op de achtergrond
Logisch lijkt mequote:Op maandag 23 september 2013 12:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk klote he, die onzekerheid. Mijn duimen draaien volop voor je!quote:Op maandag 23 september 2013 12:45 schreef marel88 het volgende:
Oeps, ik moest even pannenkoeken eten na het openen van het topic, en nu zijn we al weer bijna 30 reacties verdermaar mijn update is niet zo enorm. Vandaag niet zo veel bloedverlies en weer even met vk gebeld, maar geen tijd voor een spoedplekje om vandaag al te checken hoe het er voor staat. Ik ben ook niet de persoon om de situatie nog wat aan te dikken zodat ik misschien wel eerder terecht kan. Daarbij ben ik ook heel rustig, gewoon aan het werk (wel thuis). Alleen m'n man trekt het niet zo goed
die spanning. Spanning blijft dus tot morgenochtend, een uur of 10, bah!
Lief dat jullie aan me denken. Ik volg jouw verhaal in "En dan gaat het mis..." SQ, en ik denk ook regelmatig aan jou. Superstoer dat je daar onder je echte naam je hart lucht!
Verkeerd onthouden dan, sorry!quote:Op maandag 23 september 2013 13:36 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik weet geen datum hoor kan nog wel een paar weken duren dus.
Als er niks raars gebeurd hoef ik deze week niet eens naar het ziekenhuis.
Sorry, late meldt...quote:Op maandag 23 september 2013 13:31 schreef marel88 het volgende:
Wel lekker, Jips, nu even iets minder controles.
En bubs, jij weet je datum al toch? Leef je er erg naar toe?
Ymme heeft zich nog niet gemeld, zou het? Of gewoon weer een late meld, dat kan ook...
indalen inderdaad volgens mijn vkquote:Op maandag 23 september 2013 13:48 schreef GotC het volgende:
MarelKnap dat je er zo rustig onder bent, lijkt me vreselijk om in de onzekerheid te zitten.
Succes morgen, ik duim voor je!
Jips, fijn van je goede ctg!
Hier ineens flinke steken 'down under' toen ik naar huis liep. Moest gewoon even stilstaan. Iemand enig idee wat dat kon zijn? Ik gokte op indalen oid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No sorries, dit is een forumquote:
Ik weet al wie ik bedoelde, het was Ymme:quote:
Voor jou is het dus misschien al dichtbij Ymme, ben je er rustig onder?quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:16 schreef ymme het volgende:
[..]
Voor jullie een vraag voor mij een weet ;-)
Stiekem hoop ik dat het ervoor zelf begint wachten duurt lang !
Helemaal nu ik steeds zo moe en misselijk ben.
Ben er helemaal aan toe! Nog een paar dagen...
waarom raad hij het af? omdat een tweeling vaak wat kleiner is/achterloopt in groei? en die staaf is 3x niks idd. die heb ik ook vaak genoeg gezien naar mijn idee en volgens mij is dat een heel stuk minder dan dat jij hem gezien hebt.quote:Op maandag 23 september 2013 16:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nee hij wilde niet kijken tussen de benen van de babies (veel te vroeg zei hij), wel tussen mijn benen, maar dat heb ik geweigerd.Hij wilde evt. de baarmoedermond opmeten, maar vorige week was de lengte meer dan perfect en de harde buiken zijn deze week eigenlijk zo goed al weg geweest, dus hij verwachtte eigenlijk geen problemen en daarom hoefde het niet. Ik heb die staaf nu wel vaak genoeg in mijn doosch gehad.
Hij raadde zelfs de geslachtsbepaling met 16w3d af. Maarja ik ben lekker eigenwijs dus ik ga het lekker toch doen.
Oh lieve Marel wat naar!quote:Op maandag 23 september 2013 19:27 schreef marel88 het volgende:
Lieve allemaal, hier is toch een miskraam begonnen. Heb de VK gesproken, en zij vond het echt zo klinken, geen twijfel en bij mij eigenlijk ook niet. Bedankt voor jullie meeleven! Ik blijf vast nog meelezen.
Al weer?! Dat kán toch niet!quote:Op maandag 23 september 2013 19:31 schreef GotC het volgende:
Limone is heerlijk op vakantie btw![]()
Skips, hoe gaat het?
Ha die Skips, hier inderdaad ook vrijdag een pretecho gehad. Wat een ontzettend schattig kindje zit er in mijn buikquote:Op maandag 23 september 2013 19:29 schreef ProjSkippy het volgende:
Over echo's gesproken trouwens, ik had vrijdag een pretecho en sindsdien ook niet meer meegepost want op (jij toen ook toch, Mabawa?). Foto's zal ik binnenkort even online gooien.
Marel, neequote:Op maandag 23 september 2013 19:27 schreef marel88 het volgende:
Lieve allemaal, hier is toch een miskraam begonnen. Heb de VK gesproken, en zij vond het echt zo klinken, geen twijfel en bij mij eigenlijk ook niet. Bedankt voor jullie meeleven! Ik blijf vast nog meelezen.
Ik vroeg me ook al af hoe het met Babbel gaat...en ook met Musique, kan me indenken dat het voor hen ook nog steeds een spannende en lastige tijd is.quote:Op maandag 23 september 2013 20:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hoe is het met jou Kursor?
En ik heb Babbel al een tijd niet gezien volgens mij. Alles oké met je?
Dat wc-papier kijken doe ik ook nog hoor. En soms is er dan een vinger zichtbaar en dan schrik ik me dood omdat ik in de vlugheid denk dat ik weer bloed zie.quote:Op maandag 23 september 2013 20:34 schreef Kursor het volgende:
Eigenlijk nog geen vertrouwen, argwanend steeds maar wc-papier kijken en ik ga er ook niet vanuit dat de test van MvM morgenochtend positief is
Herkenbaar, incl. schrik door vingerquote:Op maandag 23 september 2013 20:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat wc-papier kijken doe ik ook nog hoor. En soms is er dan een vinger zichtbaar en dan schrik ik me dood omdat ik in de vlugheid denk dat ik weer bloed zie.![]()
Stom hè die onzekerheid.Dat we allemaal maar snel getrappel voelen van binnen zodat we ons niet meer zoveel zorgen hoeven te maken.
Haha inderdaad!quote:Op maandag 23 september 2013 20:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Herkenbaar, incl. schrik door vinger
*boks*quote:Op maandag 23 september 2013 20:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Herkenbaar, incl. schrik door vinger
Kan er nog niet echt over meepraten, aangezien ik nog maar zo kort zwanger ben. Maar als je je de vorige keer zoveel beroerder voelde, was dat dan niet vanzelf ook 'negatieve' aandacht voor je zwangerschap?quote:Op maandag 23 september 2013 20:40 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even iets heel anders. Zijn er meer moeders die een tweede zwagerschap zo anders ervaren de eerste? Ik merk dat ik er veel minder mee bezig ben: ben veel drukken door de zorg voor peuter en omdat ik me ook minder beroerd voel dan de vorige keer word ik ook gewoon minder geconfronteerd met het feit dat ik zwanger ben. Voel me hier een beetje schuldig over...Ik vind dat ook dit kindje tijdens de zwangerschap mijn aandacht verdient...
Snap wel wat je bedoeld, denk ikquote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
*boks*
[..]
Kan er nog niet echt over meepraten, aangezien ik nog maar zo kort zwanger ben. Maar als je je de vorige keer zoveel beroerder voelde, was dat dan niet vanzelf ook 'negatieve' aandacht voor je zwangerschap?
Hmm, krijg het niet goed onder woorden. Wat ik wil zeggen is dat je je sowieso niet schuldig om zoiets hoeft te voelen, en waardoor het vorige keer ook nog eens extra veel aandacht kreeg, was deels een minder positieve reden. Dus dan hoef je je al helemaal niet schuldig te voelen (wat sowieso al niet nodig was) dan je er nu minder mee bezig bent.
Het klinkt op de een of andere manier minder positief dan ik bedoel![]()
Yup. Ik ben nu over de helft en ik heb geen flauw idee waar die eerste 20 weken zijn gebleven. (Die eerste twaalf weken krópen voorbij toen ik erin zat, maar ik kan het me nu niet eens meer voorstellenquote:Op maandag 23 september 2013 20:40 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even iets heel anders. Zijn er meer moeders die een tweede zwagerschap zo anders ervaren de eerste? Ik merk dat ik er veel minder mee bezig ben: ben veel drukken door de zorg voor peuter en omdat ik me ook minder beroerd voel dan de vorige keer word ik ook gewoon minder geconfronteerd met het feit dat ik zwanger ben. Voel me hier een beetje schuldig over...Ik vind dat ook dit kindje tijdens de zwangerschap mijn aandacht verdient...
Herkenbaar, dat laatstequote:Op maandag 23 september 2013 22:28 schreef WupWup het volgende:
[..]
Yup. Ik ben nu over de helft en ik heb geen flauw idee waar die eerste 20 weken zijn gebleven. (Die eerste twaalf weken krópen voorbij toen ik erin zat, maar ik kan het me nu niet eens meer voorstellen) soms vergeet ik het ook gewoon
dan kijk ik naar beneden en denk 'mens, trek je buik eens in, je wordt zo dik'
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |