Ik vergeleek het met Toine van Peperstraten die voor het geld koos.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:57 schreef beterschap het volgende:
[..]
Welk geld? TS had het helemaal niet over geld.
Je laat je eigen frustraties een loopje met je fantasie nemen.
Ik denk dat weten dat ze een ander heeft te pijnlijk is en sowieso niet zo veel zin heeft.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:41 schreef Hamlet117 het volgende:
Hey iedereen, ik ben niet van de radar verdwenen hoor. Ik kreeg gewoon geen melding dat er nieuwe berichten werden gepost en ik ben een tijdje druk bezig geweest met mezelf. Bedankt voor al jullie reacties, dat helpt me enorm.
Ik heb het contact momenteel ook wat verbroken, ik wil er eerst wat bovenop geraken vooraleer ik haar nog eens ontmoet voor een gesprek. Nu zouden er nog te veel emoties mee gepaard gaan, en het lijkt me niet verstandig om in een open wonde nog extra te liggen peuteren. Ik wil eerst gewoon terug wat stabiliteit in m'n leven creëren en terug op m'n positieve komen, zodat ik binnen enkele maanden misschien wel wat meer afstand heb kunnen nemen en de zaken nuchterder bekijk.
Maar het blijft verdomme wel pijnlijk elke dag... Het feit dat haar gevoel weg is, dat voor haar onze karakters te verschillend zijn, dat ze vindt dat we de laatste jaren geen vooruitgang meer hadden gemaakt, etc. zal ik op termijn nog wel leren aanvaarden, maar wat ik écht niet begrijp is dat ze iets waar ze al maanden mee rondloopt tot de laatste dag verzwijgt en dan plots komt vertellen dat het allemaal niet meer gaat en daarna haar kleren inpakt en voorgoed vertrekt. Daar kan ik echt geen respect voor opbrengen en vind ik zo egoïstisch. Dat heeft nog de grootste impact op mij gehad en daar heb ik het nog elke dag moeilijk mee...
Ik vind dat je een relatie van 8 jaar niet op zo’n manier afsluit. Maar ik leid daaruit af dat het voor haar waarschijnlijk allemaal niks meer betekende... Dus vraag ik me terecht af hoe ik nu op die 8 jaar moet terugkijken, want wat was er dan nog wel echt? Ze heeft me zo lang in de waan gelaten, tot de laatste dag had ik niks door en heeft ze nooit over uw twijfels gesproken, waarom heeft ze al die tijd gezwegen? Daar zal ik wellicht nooit een deftig antwoord op krijgen...
Nu probeer ik gewoon m'n eigen leven terug wat op de rails te krijgen. Focus behouden op m'n job, appartementje herinrichten, afspreken met vrienden,... Maar het blijft moeilijk. Ik zal nooit te weten komen wat er precies in haar kopje speelde en hoe lang dit al aan de gang was en wat er dan precies allemaal niet goed was. Het enige wat ik momenteel kan doen is de situatie proberen te aanvaarden, het is nu eenmaal toch gebeurd...
En geloof me dat ik zeg dat er geen signalen waren of voorafgaande gesprekken or ruzietjes, ze heeft alles maar lopen opkroppen en in haar eentje willen uitzoeken. Dus nee: een vrouw laat zeker niet altijd iets merken voor ze zo'n radicale beslissing neemt. Ze is nochtans wel spraakvaardig want als er problemen waren met een collega op haar werk, of met haar broer of met wie dan ook, moest ze dit altijd even kwijt en had ze er nood aan om dit met mij even te bespreken. Ik had er daarom ook wel het volste vertrouwen in dat ze elk probleem in onze relatie ook wel zou aankaarten, blijkbaar niet dus... Zo onbegrijpelijk dat ze haar mond nooit heeft open gedaan en dan achteraf met tranen komen vertellen dat ze het al een tijdje niet meer ziet zitten. Ik ben ermee akkoord dat ze wegloopt van haar verantwoordelijkheden, ze had gewoon eerder moeten praten. Nu is ze vertrokken, heeft ze me niet de kans gegeven om me te verdedigen of bepaalde problemen op te lossen. In plaats daarvan heeft ze de relatie in stilte laten dood bloeden. Niet per se mijn schuld, maar nu wel m'n pobleem. Ik had ook gehoopt dat er nog gevochten kon worden voor onze relatie, maar tegenwoordig wordt een relatie die niet 100% meer is nogal snel aan de kant geschoven.
Ik geloofde trouwens niet dat er een ander in het spel is, maar aan jullie vele reacties te zien begin ik daar toch over te twijfelen. Misschien komt dit nog te boven van zodra de grootste schokken wat zijn gaan liggen en ze ineens met iemand nieuw op de proppen komt. Om die reden alleen al zou ik alle contact nu voor een tijdje willen verbreken. Gewoon even focussen op mezelf en terug m'n weg wat vinden, maar makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
Niet afwachten. Alle hoop die je hebt met alle macht uit je hoofd zetten. (is lastig ja)quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:44 schreef Telong het volgende:
Het enige wat je kan doen is de situatie afwachten indien je nog hoop hebt. Aan de andere kant zou ik niet te lang wachten kans is er dat ze je niet terug wil.
Serieus?quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:11 schreef Miss_paraplu het volgende:
Even tussendoor hoor, op hoeveel forums zet je dit neer? Ik zag dat je het ook al op viva forum dit verhaal had gedaan...
Je hebt groot gelijk. Steek je energie in andere dingen *spreekt uit ervaring*.quote:Een vriendin van haar zei me dat ik het haar te gemakkelijk maak, maar ik heb geen zin om het nog eens een tweede keer in m'n gezicht te krijgen. Haar woorden waren duidelijk: "m'n gevoel is weg en het komt nooit meer goed". Extreem hard om dat plots in je gezicht te krijgen, ik hoef me dat geen tweede keer te laten vertellen en bovenop nog eens zien hoe zij al lekker verder gaat met haar leuke nieuwe leventje. Tuurlijk wil ik er nog voor vechten, maar niet als de energie maar van één kant komt. Die energie kan ik misschien maar beter in andere dingen steken.
TS trekt al sinds de breuk.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:54 schreef quirina het volgende:
Hoop uit je hoofd krijgen?
Een vriend van mij ging trekken in Australië na zijn relatiebreuk.
Grappig detail tussen al die backpackers zat zijn ware liefde.
Dat is echt hilarisch.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:23 schreef Godshand het volgende:
Ik kom soms bij mijn vriendin en dan zeg ik "Relatie evaluatie!".
Kan best, maar het werkt welquote:
Oh, ik geloof best dat het werkt. En ik bedoelde het niet eens om af te kraken. Het werkt alleen op mijn lachspieren.quote:Op maandag 18 november 2013 18:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kan best, maar het werkt wel![]()
Op zo'n losse manier brengen, klapt ze tenminste ook niet dicht...
Vrouwen hebben het altijd over de ware, die bestaat toch echt niet, ja er zitten een paar leuke jaren in een relatie maar daarna ziet het gras bij de buren er groener uit.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:54 schreef quirina het volgende:
Hoop uit je hoofd krijgen?
Een vriend van mij ging trekken in Australië na zijn relatiebreuk.
Grappig detail tussen al die backpackers zat zijn ware liefde.
Dat wil je graag. Dat is alleen niet zo.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:47 schreef Hamlet117 het volgende:
want een relatie gaat nu eenmaal gepaard met een aantal verantwoordelijkheden. En zeker in een relatie van bijna 8 jaar, dat lijkt me toch evident.
Uiteindelijk, altijd. Blijkt maar weer uit de laatste gegevens van TSquote:
jammer dat ze géén ander had alleen...quote:Op donderdag 5 december 2013 05:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Uiteindelijk, altijd. Blijkt maar weer uit de laatste gegevens van TS
Fuck man... dat is echt mooi klote!quote:Op zondag 22 september 2013 13:27 schreef Hamlet117 het volgende:
Beste forumleden,
sinds twee weken heeft m'n vriendin me verlaten, na een relatie van 8 jaar en 5 jaar samenwonen heeft zij een punt gezet achter onze relatie.
Ik zat vrijdagavond na m’n werk gewoon thuis op haar te wachten, toen ze plots huilend binnenkwam en me vertelde dat “het niet meer ging”. Ik dacht eerst dat het om haar job ging dus zei ik dat ze maar even rustig moest gaan zitten en vroeg wat er precies aan de hand was. Toen zei ze dat ze onze relatie niet meer zag zitten daarom had besloten om uit elkaar te gaan.
Ik stond natuurlijk perplex aangezien ik dit totaal niet had verwacht, ik voelde de wereld onder m’n voeten wegzakken. Geen enkele ruzie, geen enkel signaal of diepgaand gesprek dat hieraan vooraf was gegaan. Ik heb nog geprobeerd om op haar in te praten door te zeggen dat we aan alles kunnen werken, maar ze was vastbesloten en had de beslissing voor haar gemaakt. Daarna heeft ze haar kleren gepakt en is terug bij haar ouders gaan wonen.
De belangrijkste reden voor haar is dat onze karakters te veel van elkaar verschillen. Raar dat je dit na 8 jaar ineens beseft... Bovendien vond ze dat we de laatste jaren geen vooruitgang meer hadden gemaakt in onze relatie, het zat volgens haar in een dip. Zo waren we bijvoorbeeld al lange tijd op zoek naar een appartement / huisje om samen te kopen (we zijn allebei 28), maar tot nu toe hadden we nog niets gevonden dat we allebei leuk vonden. Zo was onze zoektocht het laatste half jaar wat op de achtergrond geraakt.
Ze zei ook dat ze al een tijdje ongelukkig rondliep en dat ze geen energie meer heeft om het nog een kans te geven, het is volgens haar te ver gekomen, te laat... Ze zegt dat onze relatie misschien een jaar geleden nog wel een kans had als ze er allemaal over had gepraat, maar dit heeft ze nooit gedaan en ze beseft dat dit haar fout is geweest, maar dat het in-the-end op hetzelfde neerkomt dat onze karakters voor haar te ver uit elkaar liggen om nog samen door het leven te gaan. Ze had de laatste tijd het gevoel gekregen dat onze relatie een strijd was geworden, heb ik zelf nooit iets van gemerkt... Want door dit nooit met mij te bespreken had ik geen flauw idee dat zij zich zo voelde... Ze zegt dat "het gevoel" voor haar weg is.
Voor mij is dit allemaal zo plots en onbegrijpelijk en valt me natuurlijk enorm zwaar. M’n hart is helemaal gebroken en het gemis is ondraaglijk. En ondanks het feit dat ze aangeeft er zeker van te zijn dat het nooit meer goedkomt, leef ik elke dag nog met zoveel hoop dat alles gewoon terug wordt zoals vroeger.
Wat denken jullie? Kan deze relatie nog gered worden of heb ik gewoon valse hoop? Heeft het zin om te hopen dat ze me toch gaat missen? Zijn er mensen die ook ooit hun relatie met zekerheid hebben verbroken en nadien toch spijt kregen van hun beslissing? Kwam het ooit nog goed? Wat zijn jullie ervaringen en wat kan ik best wel of juist niet doen?
Bedankt voor al jullie reacties.
quote:Op donderdag 5 december 2013 07:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jammer dat ze géén ander had alleen...
quote:M’n ex-vriendin die het dus 3 maanden geleden (begin september) plotseling gedaan maakte nadat we bijna 8 jaar samen waren, heeft sinds enkele weken alweer een nieuwe vriend
Heel toevallig inderdaad.quote:Blijkbaar heeft ze die jongen al leren kennen toen we nog samen waren (periode april / mei), maar is er toen nog niks gebeurd.
het kan best zijn dat je relatie door hoe een ander met je praat/je behandelt in een stroomversnelling terecht komt.quote:Op donderdag 5 december 2013 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heel toevallig inderdaad.
Tuurlijk vind je die aanname gewoon stom, maar de kans is natuurlijk levensgroot dat die ander haar een keer gepord heeft terwijl ze nog een relatie met TS had.quote:Op donderdag 5 december 2013 09:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het kan best zijn dat je relatie door hoe een ander met je praat/je behandelt in een stroomversnelling terecht komt.
Dat betekent dus níet dat ze 'een ander had'. Dat je iemand kent, wil niet zeggen dat je er iets mee hebt. Er zijn ook nog gewoon mensen die níet vreemdgaan.
Vind die aanname gewoon stom.
nee, dat is hij nietquote:Op donderdag 5 december 2013 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk vind je die aanname gewoon stom, maar de kans is natuurlijk levensgroot dat die ander haar een keer gepord heeft terwijl ze nog een relatie met TS had.
quote:Op zondag 22 september 2013 16:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
Al die mensen die roepen dat ze wel een ander zal hebben ook![]()
Ja, dat kan, de kans is net zo groot dat dat niet zo is. Of groter nog.
Waarheid is hard.quote:Op zondag 22 september 2013 16:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wtf?!
@TS: denk dat je de hoop op moet geven, zoals ze zelf zegt, heeft ze er lang over nagedacht en loopt ze er al een hele tijd mee rond. Wel heel erg zuur dat ze niet eerdeer wat gezegd heeft en dat het je zo rauw op je dak valt...
quote:Op donderdag 5 december 2013 09:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze hád alleen geen ander...
Ik vind het ook zwaar oneerlijk dat ze al die tijd dat ze ging twijfelen er gewoon niet over gepraat heeft. Opeens als voor haar de druppel bereikt is pats boem het is voorbij na 8 jaar. Maar ja communicatie is voor heel veel mensen moeilijk. Zonde. Je Kan nog proberen met haar te praten over wat er nou precies is gebeurd zodat je voor jezelf misschien wat meer duidelijkheid krijgt. Maar verder is het gewoon klote en zul je verder moeten met je leven. En het zal even duren voordat je er overheen bent. Wees niet te hard voor jezelf en stel je langzaam weer open voor anderen.quote:Op zondag 22 september 2013 13:59 schreef -Spaghetti- het volgende:
Gatverdamme, dat overdreven gejank van vrouwen , afschuwelijk. Zij koos toch om er een punt achter te zetten? Waarom dan janken.. beetje manipuleren en de boel bagataliseren uit angst dat TS boos zal worden en juist er nonchalant op reageert zonder enigzins verdriet te hebben.
Walgelijk.
Als deels ervaringsdeskundige (mijn ex-vrouw is nu getrouwd met mijn collega, die ze leerde kennen tijdens ons huwelijk en waar ze, tot aan het ondertekenen van de scheidingspapieren aan toe beweerde dat er niks gebeurd was -- later bleek ze al diverse romantische ontmoetingen gehad te hebben) zeg ik dat ze tegen zichzelf en tegen jou niet heel eerlijk is.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:47 schreef Hamlet117 het volgende:
Er is toch nog een staartje aan m’n verhaal gekomen:
Blijkbaar heeft ze die jongen al leren kennen toen we nog samen waren (periode april / mei), maar is er toen nog niks gebeurd. Enkel vriendschappelijk contact maar wel onmiddellijk gemerkt dat ze veel dingen gemeenschappelijk hebben. Ze beweert dat hij niks met de breuk te maken heeft, want dat ze sowieso in de periode ervoor al in vlagen aan het twijfelen was over onze relatie (bron voor deze twijfel waren voor haar “karakterverschillen”, zoals jullie al wisten…). Dit is voor haar ook de reden waarom ze haar twijfels steeds verzwegen heeft, omdat ze zelf moest beslissen of ze dit nu zocht in een relatie of niet (iemands karakter veranderen lukt toch niet…).
En misschien is dat maar goed ook, toch? Ik zou ook niet alsnog een schop na willen.quote:Op donderdag 5 december 2013 11:00 schreef Ordos20 het volgende:
zeg ik dat ze tegen zichzelf en tegen jou niet heel eerlijk is.
Kweenie, voor mij was het beter om te weten hoe lang ik al bedrogen was. Behoedde me voor nog meer gemanipuleer, en had ik een terechte plek voor mijn boosheid. En die schop leerde mij veel meer, daarbij ik heb de emoties niet meegenomen in een nieuwe relatie (als in, ik ben er niet extreem jaloers of achterdochtig van geworden). Ik heb veel schoppen in mijn leven gehad, en van elke heb ik geleerd en ben ik uiteindelijk alleen maar beter geworden.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:06 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En misschien is dat maar goed ook, toch? Ik zou ook niet alsnog een schop na willen.
Serieus, hoe deal met je dit soort gevoelens? Een soort van 'suck it up'? Don't be a bitch about it en gewoon verder gaan? Als mij zoiets zou overkomen dan krijg ik misschien wel losse handjes bij zo'n collega ..quote:Op donderdag 5 december 2013 11:00 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Als deels ervaringsdeskundige (mijn ex-vrouw is nu getrouwd met mijn collega, die ze leerde kennen tijdens ons huwelijk en waar ze, tot aan het ondertekenen van de scheidingspapieren aan toe beweerde dat er niks gebeurd was -- later bleek ze al diverse romantische ontmoetingen gehad te hebben) zeg ik dat ze tegen zichzelf en tegen jou niet heel eerlijk is.
Elke kerel die in het verleden aan de kant is gezet door een meid die 'opeens' minder gevoelens had, het gevoel zou hebben in een broer-zus relatie te zitten, spanning miste, en één of andere generieke bullshit cliché reden, weet dat die aanname alles behalve 'stom' is.quote:
In veel gevallen is het helemaal niet zo 'opeens' als wel gezegd wordt.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:54 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Elke kerel die in het verleden aan de kant is gezet door een meid die 'opeens' minder gevoelens had, het gevoel zou hebben in een broer-zus relatie te zitten, spanning miste, en één of andere generieke bullshit cliché reden, weet dat die aanname alles behalve 'stom' is.
Och, over nagedacht, maar gerealiseerd dat het juist erger zou worden (want er was nog een kind in het spel, dus dan ga je het niet extra moeilijk maken: die mag nooit en te nimmer lijden onder een scheiding).quote:Op donderdag 5 december 2013 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Serieus, hoe deal met je dit soort gevoelens? Een soort van 'suck it up'? Don't be a bitch about it en gewoon verder gaan? Als mij zoiets zou overkomen dan krijg ik misschien wel losse handjes bij zo'n collega ..
Geloof me, zelfs als je al zes jaar samenwoont (in een relatie van 7 jaar) kan zoiets uit het niets gebeuren. Ik heb dat zelf (helaas) ook meegemaakt begin dit jaar. Nooit enige klachten gehad over dat het minder ging, er minder gevoel was etc. En uit het niets kwam de mededeling dat 'het gevoel weg was'. De enige voortekenen die ik (achteraf gezien) had was dat ze de laatste weken voor de break-up meer met haar vriendinnen afsprak en haar telefoon niet meer liet slingeren...quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:23 schreef oLexie het volgende:
[..]
In 8 jaar relatie ken je elkaar voldoende om te merken, zonder woorden, dat er iets niet pluis is. Echt de grootste autist zou zoiets nog doorhebben, tenzij een persoon dus teveel met zichzelf bezig is en geen interesse toont in het (gevoels)leven van de ander.
Mij maak je echt niet wijs dat dit echt als een gigantische klap komt, helemaal bij samenwonen zijn daar echt wel duidelijke voortekenen van.
Nou, kom maar op met die leuke meid! Ik ben er ook wel weer een keer aan toe...quote:Op zaterdag 28 september 2013 03:10 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Dit dus![]()
En ga vooral door met je leven. Hoe kut het nu ook klinkt, je komt wel weer iemand tegen die veel leuker is. Vooral als je het niet verwacht!! Spreek uit ervaring. Toen ik er totaal doorheen zat kwam ik echt een lief meisje tegen
quote:Op donderdag 5 december 2013 13:52 schreef yats het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die leuke meid! Ik ben er ook wel weer een keer aan toe...
Er zit niets anders op dan het over je heen te laten komen, je hebt er zelf toch geen invloed meer op.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:11 schreef craftyvirus het volgende:
Zo.. redelijk vierkante ogen doordat ik alle posts gelozen heb...
afgelopen woensdag is mij het zelfde overkomen na een relatie van 7.5 jaar. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat het bij ons al een tijdje "niet lekker liep". Ik ben al die tijd blind geweest, en nu het zover is zie ik in dat ik steken heb laten vallen, en niet heb tegengehouden dat we uit elkaar groeide.
Ik ben er ook zwaar kapot van, zeker omdat ik nog heb geprobeerd haar te overtuigen van het feit dat het goed zit, en ik daar ook echt van overtuigt ben. Maar helaas.. Mijn dagen zijn een ware hel, je hele toekomst ligt ineens overhoop.
Waar ik benieuwd naar ben is of er ervaringsdeskundigen zijn die me kunnen vertellen hoe ze omgaan met het idee van "haar met een ander" of het feit dat ze niet met mij kindjes krijgt, maar met een ander. "De ander zal haar dan wel gelukkig maken" "de ander zal beter zijn" De gedachten alleen is al misselijk makend en brengt een hoop paniek bij me naar boven.
Iemand?
Tja contact verbreken.. ik hoor dat vaker voorbij komen... maar daar ben ik nu echt nog niet aan toe... dat kan ik niet.... in 1 klap alle toekomst dromen, plannen enz weggooien... Dat kan toch niet?quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:22 schreef Gauner het volgende:
[..]
Er zit niets anders op dan het over je heen te laten komen, je hebt er zelf toch geen invloed meer op.
Probeer je leven zo snel als mogelijk weer op te pakken en verbreek daarbij alle contact. Dat dit uitermate pijnlijk en keihard is ervaar ik nu zelf, maar het is de enige juiste methode.
Er zit niets anders op vriend. Ik kende in het begin ook blinde paniek, je hele wereld die van de ene op de andere dag in elkaar stort. Maar toch zul je jezelf bij elkaar moeten vegen en verder moeten gaan.quote:Op zondag 8 december 2013 11:34 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Tja contact verbreken.. ik hoor dat vaker voorbij komen... maar daar ben ik nu echt nog niet aan toe... dat kan ik niet.... in 1 klap alle toekomst dromen, plannen enz weggooien... Dat kan toch niet?
Tja... misschien heb je ook wel gelijk... Clichéquote:Op zondag 8 december 2013 11:40 schreef Gauner het volgende:
[..]
Er zit niets anders op vriend. Ik kende in het begin ook blinde paniek, je hele wereld die van de ene op de andere dag in elkaar stort. Maar toch zul je jezelf bij elkaar moeten vegen en verder moeten gaan.
Zolang je contact met elkaar blijft hebben kom je geen stap verder. Die toekomstplannen waar je het over hebt heeft zij al voor je aan de kant gezet, daar verander je toch niks meer aan. En mochten jullie bij elkaar horen dan komen jullie weer bij elkaar. Heel cliché, maar het is wel zo.
Maar alle toekomstdromen, plannen enzovoort gaan toch ook niet meer gebeuren? Niet met je ex in elk geval.quote:Op zondag 8 december 2013 11:34 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Tja contact verbreken.. ik hoor dat vaker voorbij komen... maar daar ben ik nu echt nog niet aan toe... dat kan ik niet.... in 1 klap alle toekomst dromen, plannen enz weggooien... Dat kan toch niet?
Voor zover ik weet ben ik niet voor een ander verlaten.... dat zou t misschien iets makkelijker maken...quote:Op zondag 8 december 2013 11:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Maar alle toekomstdromen, plannen enzovoort gaan toch ook niet meer gebeuren? Niet met je ex in elk geval.
Het is echt ongelofelijk kut om voor een ander verlaten te worden (het overkwam mij ook), maar het heeft geen zin om er bewust in te blijven hangen.
Het gaat even duren, maar de pijn word minder en je gaat vanzelf weer een toekomst voor je zien waar je ex niet in voorkomt.
Wat was haar reden van de breuk?quote:Op zondag 8 december 2013 11:54 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Voor zover ik weet ben ik niet voor een ander verlaten.... dat zou t misschien iets makkelijker maken...
Helaas weet ik precies hoe je je voelt. Dit had ik een jaar geleden ook waarbij het eerst begon met 'misschien kunnen we de trouwerij beter even uitstellen' tot ongeveer twee weken later 'ik wil er helemaal mee stoppen'. Zodra je dat hoort terwijl je zelf denkt dat het nog best ok gaat is dat echt letterlijk een klap in je gezicht en heb je minimaal een paar maanden nodig om dat een beetje te verwerken.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:11 schreef craftyvirus het volgende:
afgelopen woensdag is mij het zelfde overkomen na een relatie van 7.5 jaar. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat het bij ons al een tijdje "niet lekker liep". Ik ben al die tijd blind geweest, en nu het zover is zie ik in dat ik steken heb laten vallen, en niet heb tegengehouden dat we uit elkaar groeide.
Ik ben er ook zwaar kapot van, zeker omdat ik nog heb geprobeerd haar te overtuigen van het feit dat het goed zit, en ik daar ook echt van overtuigt ben. Maar helaas.. Mijn dagen zijn een ware hel, je hele toekomst ligt ineens overhoop.
Waar ik benieuwd naar ben is of er ervaringsdeskundigen zijn die me kunnen vertellen hoe ze omgaan met het idee van "haar met een ander" of het feit dat ze niet met mij kindjes krijgt, maar met een ander. "De ander zal haar dan wel gelukkig maken" "de ander zal beter zijn" De gedachten alleen is al misselijk makend en brengt een hoop paniek bij me naar boven.
Iemand?
@ Aristai: bedankt voor je reactie, jouw verhaal geeft me terug goede moed. Ik zal je tips meenemen naar een volgende relatie. Laten we hopen dat m'n ex ook nog eens een keertje gedumpt wordt, dan weet ze hoe het voelt. Hopelijk ben ik dan alweer een heel eind verder in m'n leven zodat het me geen bal meer kan schelen... Dan weet ik dat ik op de goede weg ben.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:14 schreef Aristai het volgende:
'T is dat ik daarna wel iemand tegen kwam die te vertrouwen was en die wel wist wat loyaliteit en werken voor je relatie inhield, want door de ervaring had ik me al voorgenomen vrouwen nooit meer te vertrouwen en ze gewoon te bedriegen als ik daar zin in zou hebben. Hou vriendinnen dus verliefd op je en check hun integriteit/loyaliteit, hebben ze het laatste niet dan mag je doen wat je wilt. En een opsteker, die ex van je wordt zelf ook gedumpt straks en straks is ze ook oud en hoeft geen enkele vent haar meer. Sterkte!
Zoals Gauner zegt, er is maar één manier om het te verwerken en da's gewoon over je heen laten komen. Het is nu eenmaal gebeurd, je kunt er momenteel toch niks meer aan veranderen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:11 schreef craftyvirus het volgende:
Iemand?
Dit is wel een hele goeie tip! Die ga ik zeker onthouden. Vooral belangrijk om samen kritisch te kijken naar je relatie, en als er dan iets mis is dat weet je tenminste waar het aan ligt en dan kun je er samen aan werken in plaats van alles in je eentje op te kroppen. Maar ik denk dat goede communicatie in een relatie één van de moeilijkste dingen is, je wil vaak de dingen niet over-dramatiseren of je minimaliseert misschien zelf het probleem of je maakt jezelf wijs dat er geen probleem is. Dan ben je fout bezig natuurlijk. Nu begin ik ook stilaan in te zien waar het probleem bij ons lag, en dat is dat we niet voldoende met elkaar communiceerden. Wel over gewone dagelijkse dingen, veel plezier maken, etc. Maar als je beide conflict-vermijdend bent dan slik je elke ergernis of probleem in, en dan krijg je het uiteindelijk toch als een boemerang in je gezicht terug. En dan is het natuurlijk veel te laat... Zo gaan er veel relaties stuk, terwijl het vaak niet hoeft als je tijdig met elkaar over je problemen zou spreken... Zeer kut in mijn geval dat m'n ex liever wegloopt dan de relatie aanpakt, en nu na 2 maanden alweer een nieuwe vriend heeft...quote:Op donderdag 14 november 2013 20:23 schreef Godshand het volgende:
Ik kom soms bij mijn vriendin en dan zeg ik "Relatie evaluatie!". Soms heeft ze geen zin in zo'n gesprek maar het feit alleen al dat je het roept doet haar daar over nadenken en komt ze er later mee. Dan bijkt alles goed of niet goed genoeg. Dan bespreken we wat we er aan kunnen doen.
Uit persoonlijke ervaring (beste vriend die lag blijkbaar mijn vriendin te neuken een kamer naast waar ik sliep) kan ik zeggen dat je op zo'n moment daar helemaal niet aan denkt. Je voelt je verslagen, vernederd en wilt het liefst gewoon wegkruipen waar niemand je kan zien. Later komt het besef en de woede pas, maar dan is het (naar mijn gevoel) al te laat om diegene nog eens flink onder handen te nemen. De maatschappij vindt je dan kinderachtig en iedereen vindt maar dat je het moet accepteren.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Serieus, hoe deal met je dit soort gevoelens? Een soort van 'suck it up'? Don't be a bitch about it en gewoon verder gaan? Als mij zoiets zou overkomen dan krijg ik misschien wel losse handjes bij zo'n collega ..
Dat zou ik dan totaal anders brengen. Gewoon het gesprek naar dat onderwerp sturen. Dat arme meisje is zich van geen kwaad bewust, zit lekker d'r wijvenserietje op de bank te kijken. Komt 'coach' Hamlet even het even verpesten door als persoonlijke trainer ' Relatieevaluatie' te roepen. Haha. Krijg er echt braakneigingen van. Ik zou gelijk een punt hebben die niet in het voordeel van partner uit zou pakkenquote:Op zondag 8 december 2013 21:24 schreef Hamlet117 het volgende:
[..]
Dit is wel een hele goeie tip! Die ga ik zeker onthouden.
Je moet het niet zo zwart-wit zien.quote:Op maandag 9 december 2013 09:06 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Dat zou ik dan totaal anders brengen. Gewoon het gesprek naar dat onderwerp sturen. Dat arme meisje is zich van geen kwaad bewust, zit lekker d'r wijvenserietje op de bank te kijken. Komt 'coach' Hamlet even het even verpesten door als persoonlijke trainer ' Relatieevaluatie' te roepen. Haha. Krijg er echt braakneigingen van. Ik zou gelijk een punt hebben die niet in het voordeel van partner uit zou pakken
Hoe zou jij het doen dan? Gewoon de boel maar zijn gang laten gaan zoals TS en een huiltopic hier openen als het fout gaat?quote:Op maandag 9 december 2013 11:55 schreef Impossibruuu het volgende:
'Evaluatie' gesprekken beginnen met je partner? WTF? Zoiets doe je maar op je werk... Kan me geen vrouw voorstellen die dáár op zit te wachten zeg. Ik zelf ook niet overigens.
Als het gebeurt, dan gebeurt het toch. En als dat gebeurt dan is dat zeker klote. Echter breng je daar met geforceerde gesprekjes echt geen verandering in. An sich niks verkeerds om serieus met je partner over de relatie te praten, maar kom op zeg, een heus relatie evaluatie gesprek daarvoor inplannen? Hoezo formeel.quote:Op maandag 9 december 2013 13:43 schreef Godshand het volgende:
Hoe zou jij het doen dan? Gewoon de boel maar zijn gang laten gaan zoals TS en een huiltopic hier openen als het fout gaat?
Ik vind het idee erachter wel goed. Al is het maar om jezelf achteraf niet te kunnen verwijten dat je dit soort situaties niet hebt geprobeerd te voorkomen. Maar ik denk inderdaad ook dat zoiets niet echt kunt voorkomen want je hebt altijd nog van die partners die altijd beweren dat het wel goed zit, ook als dat niet zo is.quote:Op maandag 9 december 2013 15:06 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Als het gebeurt, dan gebeurt het toch. En als dat gebeurt dan is dat zeker klote. Echter breng je daar met geforceerde gesprekjes echt geen verandering in. An sich niks verkeerds om serieus met je partner over de relatie te praten, maar kom op zeg, een heus relatie evaluatie gesprek daarvoor inplannen? Hoezo formeel.
Uit elkaar gegroeid... Heeft vaker dingen aangegeven die moesten veranderen, ook van haar zelf, maar ik was "blind" ofzo... ik deed er niks mee.. was passief aan het leven.. ik leefde reactief in de relatie en op mijn werk..quote:
Dat doe je nog steeds, dat bewijzen de post in dit topic wel van je.quote:Op maandag 9 december 2013 16:50 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Ik leef reactief, doe niks aan sport, blijf hangen in tragische gebeurtenissen in het verleden , en voel me vaak "aangevallen" of "afgekeurd" als mensen iets zeggen.
naja, tis nog geen week gelegen gebeurd... ik had het meer over echt hele lastige familie toestanden waar ik mee te maken heb gehad... dat pakte ik vast om maar niet te ontwikkelen..quote:Op maandag 9 december 2013 19:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat doe je nog steeds, dat bewijzen de post in dit topic wel van je.
Zij kan vinden dat je "geen helikopterview hebt, en weinig veranderd", maar wil je dat zelf ook? Als je het alleen voor haar gaat doen, verloochen jezelf een beetje. En uiteindelijk zeg je na jaren tegen jezelf "Waar de neuk ben ik mee bezig, dit ben ik helemaal niet?!".
Veranderen hoeft niet verkeerd te zijn, mits je het echt voor jezelf doet.
Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar.
Dan moet dat wel lukken...quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef AMangold het volgende:
pff.. ik ben maar gestopt met het lezen van de reacties..
Het is teleurstellend dat de meesten (vooral mannen als ik het zo zie) gelijk denken dat er een ander in het spel is.. Want dat komt zogezegd zoveel voor, het lijkt gewoon zoveel voor te komen omdat zulke situaties de aandacht trekken boys
Niet zo negatief over ons denkenquote:Op donderdag 5 december 2013 00:47 schreef Hamlet117 het volgende:
M’n ex-vriendin die het dus 3 maanden geleden (begin september) plotseling gedaan maakte nadat we bijna 8 jaar samen waren, heeft sinds enkele weken alweer een nieuwe vriend.
Blijkbaar heeft ze die jongen al leren kennen toen we nog samen waren (periode april / mei), maar is er toen nog niks gebeurd.
Alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, dat gaat een fijne periode worden als je die dagen in je eentje moet doorkomen.quote:
Schrijf dit in een dagboek ofzo, kijk er over een jaar weer naar en schaam je dood voor wat je hebt geschreven. Verdriet is logisch, verwerken kost tijd, maar dit zwelgen in zelfmedelijden kun je beter in een besloten dagboek schrijven. Hopelijk ben je snel door deze fase heen.quote:
Dit dus.quote:Op zondag 22 september 2013 13:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Kijk niet raar op als ze over een maand in een mooi appartement zit met een gozer en vies veel geld.
Ik neem aan dat hij gewoon bij zijn eigen familie terecht kan? Alleen zonder haar er bij...quote:Op zondag 15 december 2013 00:07 schreef karton2 het volgende:
[..]
Alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, dat gaat een fijne periode worden als je die dagen in je eentje moet doorkomen.
Bel een paar vrienden/vriendinnen op en vraag of jullie samen iets kunnen afspreken voor die dagen.
Wat heb jij gedaan?quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef AMangold het volgende:
pff.. ik ben maar gestopt met het lezen van de reacties..
Het is teleurstellend dat de meesten (vooral mannen als ik het zo zie) gelijk denken dat er een ander in het spel is.. Want dat komt zogezegd zoveel voor, het lijkt gewoon zoveel voor te komen omdat zulke situaties de aandacht trekken boys
Maare ts. het komt wel goedJe voelt jezelf nu zwaar kut, maar dat word minder.. Ikzelf ben begin dit jaar "gedumpt" na 4 jaar en 2 maanden, oké wel iets korter, maar ik zie nu wel dat ik weer begin te genieten van de dingen die ik meemaak. Zie het voor jezelf als een nieuw begin.. Ga de dingen aan die je voorheen misschien niet deed omdat je rekening hield met je vriendin. (een reis, een baan noem maar op)
Je bent op meerdere manieren keihard genaaid door je ex en het maakt haar ook helemaal niets uit hoe jij je voelt of wat jouw wensen en verlangens hierin zijn; Verdriet oke maar wordt nou ook eens boos en blij dat je dat egocentrische wijf kwijt bent he! Boos worden en ergens blij erom zijn zijn ook passend voor je situatie, niet meteen maar vandaar uit zal het dan beter gaan, wordt boos (en blij)!quote:Hoe maak ik me los van jou?
Nou ik zat in mijn eindstage toen, dus ik ben deze zomer aan een nieuwe opleiding begonnen, verhuizen, nieuwe baanquote:
Dank je wel Aristai, je geeft me weer wat energie om het op een andere manier te bekijken. Thanks!quote:Op zondag 15 december 2013 15:44 schreef Aristai het volgende:
Je bent op meerdere manieren keihard genaaid door je ex en het maakt haar ook helemaal niets uit hoe jij je voelt of wat jouw wensen en verlangens hierin zijn; Verdriet oke maar wordt nou ook eens boos en blij dat je dat egocentrische wijf kwijt bent he! Boos worden en ergens blij erom zijn zijn ook passend voor je situatie, niet meteen maar vandaar uit zal het dan beter gaan, wordt boos (en blij)!
Godverdomme man, is jouw enter kapot?quote:Op maandag 16 december 2013 00:36 schreef Aristai het volgende:
Graag gedaan en logisch dat je ermee zit, je bent plotseling in de steek gelaten door degene die je het meest vertrouwde, je bent kwijt wat je dierbaar was, je kreeg de breuk als donderslag bij heldere hemel door achter gehouden informatie en geen echte 'goedmaak'-kans, en je kreeg leugens en drogredenen gevoerd. Erg verwarrend en pijnlijk, dus logisch dat je van slag bent, wel iets dat mannenbroeders voor je ook eerder hebben meegemaakt als je Fok erop naslaat. Maar ja, zie dus ook dat er onbehoorlijk met je is omgegaan, ook al was jullie relatie voor haar niet meer goed dan had ze het toch met open vizier mogen (proberen te) beeindigen als respect en helderheid naar jou en de 8 jaar die jullie hadden. En zie ook dat degene waarmee je de relatie had niet echt (meer) was wie je dacht dat zij was. En zo'n persoon ben je liever kwijt dan rijk toch? En man, je bent 28 en jong genoeg, elke minuut die je verspild aan je exheks is er een teveel want ze is je aandacht en gedachten niet waard, leer van de ervaring en zoek een leuke nieuwe meid die wel echt om je geeft en die wel moeite voor je wil doen (zelfs in moeilijke tijden) want die bestaan ook, en ga verder met je leven los van je ex. Zij had haar redenen om het te beeindigen, jij had haar nog kans gegeven maar nu dan jouw redenen om haar niet meer te willen. En als therapie, steek af en toe je middelvingers op naar je ex als ze niet/wel echt voor je staat en voel je beter!!!
Soort functioneringsgesprek, klinkt wel.. apart.quote:Op maandag 9 december 2013 11:55 schreef Impossibruuu het volgende:
'Evaluatie' gesprekken beginnen met je partner? WTF? Zoiets doe je maar op je werk... Kan me geen vrouw voorstellen die dáár op zit te wachten zeg. Ik zelf ook niet overigens.
Op fok ben je nooit alleenquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:37 schreef Parkietjes het volgende:
God, ik heb dit ook net meegemaakt. Ik lees ook even met jouw topic mee, zodat ik me niet alleen voel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |