abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131443848
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2013 14:21 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klinkt bot, maar dat is wel vaak de aap die aan het eind van het verhaal / topic uit de mouw komt.
Gebeurt vaak inderdaad.
Mijn ex kwam na 2 jaar ook uit het niets met het verhaal van "We passen niet bij elkaar en ik had gedacht dat je meer zus-en-zo zou zijn" Beetje raar om daar na 2 jaar nog mee aan te komen (laat staan na 8 jaar). Maar goed, hij bleek dus gewoon een ander te hebben.

Sterkte TS
pi_131444205
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:08 schreef Taurus het volgende:
Wat 'n holbewoner-reacties weer zeg. Relaties gaan wel eens stuk, ze worden wel vaker beëindigd op precies dezelfde wijze door mannen of vrouwen. En dat is crisis (tijdelijk) voor beide personen, ook voor de persoon die het beëindigt.
Helemaal mee eens.

quote:
Zuur voor TS dat het zo rauw op je dak komt, maar dit valt natuurlijk niemand aan te rekenen. Een relatie komt niet met rechten en plichten, is heel persoonlijk en valt nu eenmaal niet zo netjes uit te stippelen of te analyseren, shit happens.
Niet mee eens. Dit valt haar wel degelijk aan te rekenen. (Al heeft het er niets mee te maken dat ze een vrouw is.) Niet zozeer dat de relatie eindigt, maar wel de manier waarop. Als je een goede relatie wil heb je ook gewoon de verantwoordelijkheid dit soort dingen eerder te bespreken. Dat heeft ze nagelaten en daarmee zelf enige mogelijkheid op een goede relatie, de nek omgedraaid. Daarmee zeg ik niet dat ze ongelijk heeft in haar redenen of dat het anders wel goed afgelopen zou zijn, maar wel dat ze hier eenzijdig en egoïstisch handelt en daardoor dus ook dit specifieke einde helemaal en alleen aan haar te wijten is.

quote:
Maar het klinkt weinig hoopvol, TS, en het is sowieso wijzer om er niet aan vast te blijven klampen. Jullie zijn nog jong, na een tijdje zul je er wellicht zelf ook wel weer lol in krijgen om een beetje te daten en om je heen te kijken. Zoek 'n beetje naar de voordelen en zoek vooral veel afleiding.
Mee eens. Probeer het eerst (in ieder geval een groot stuk) emotioneel te verwerken, en dan wellicht eens samen te praten over waarom het nou precies niet lukte. Want ik kan begrijpen dat je daar benieuwd naar bent. Al zullen op dit moment emoties teveel in de weg staan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_131445034
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:37 schreef Abed het volgende:
Het blijven labiele wezens die altijd meer willen, waarschijnlijk kom je er na een maand achter dat ze een ander neukt en dat het indirect jouw schuld is.
wtf?! :')

@TS: denk dat je de hoop op moet geven, zoals ze zelf zegt, heeft ze er lang over nagedacht en loopt ze er al een hele tijd mee rond. Wel heel erg zuur dat ze niet eerdeer wat gezegd heeft en dat het je zo rauw op je dak valt... :{
compact en kleverig.
pi_131445253
Al die mensen die roepen dat ze wel een ander zal hebben ook :')

Ja, dat kan, de kans is net zo groot dat dat niet zo is. Of groter nog.
compact en kleverig.
pi_131447098
Wow, dit is pijnlijk herkenbaar.
Bij mij is het uiteindelijk wel goed gekomen, maar dat ging ook niet zomaar.

Ik was absoluut vastbesloten dat ik haar terug wilde en heb toen echt alles op alles gezet.
Letterlijk een complete transformatie van mijn leven in 3 maanden tijd.
Bij mij was het inderdaad wel aanmodderen dus ik had hier meer redenen voor dan alleen haar.

In ieder geval heb ik haar toen gewoon gezegd dat ik haar beslissing niet begreep, maar deze wel zou respecteren. Heb haar toen ook gewoon met rust gelaten.
Na 3 maanden full-time proactief te zijn geweest, een nieuwe huis en een nieuwe baan te hebben en
eigenlijk een nieuwe houding in het leven te hebben, hebben we nog eens afgesproken.

Mijn advies is, houd jezelf strak aan de lijn.
Het is erg verleidelijk om het bijltje er bij neer te gooien, maar als je dat doet dan weet je zeker dat je leven een puinzooi wordt. Ook andere gebieden in je leven raken hier dan beschadigd door, zoals relaties met je vrienden en mogelijk ook je baan.
Pak de boel zo snel mogelijk weer op.
Hoe eerder je weer verdergaat met je leven, hoe sneller je je weer beter gaat voelen.

En als je flow nodig hebt om de boel overeind te trekken, dan is dat prima (en begrijpelijk).
Lees eens een paar boeken als 'The 7 habits of highly effective people' van Covey, daar knap je van op. Boeken over geluk werken ook goed, eigenlijk alle pseudo-psychologische literatuur/films/etc. met een positieve en constructieve setting.

Oh en wat betreft die zekerheid, die van mij was ook absoluut zeker dat het nooit meer een kans zou hebben. Soms hebben mensen gewoon even rust nodig voordat ze aan een relatie willen werken.
Geef haar die rust en geef jezelf die rust, want ook jij zal eerst even moeten bijkomen van deze klap.
Sterkte!
Ik doe mijn best.
pi_131448119
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2013 13:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Kijk niet raar op als ze over een maand in een mooi appartement zit met een gozer en vies veel geld.
Soms weten vrouwen ineens wie goed bij ze passen.

Laat het gaan TS, ze heeft een ander. Kutje gezien, kastje dicht. En als er uberhaupt nog wat te redden viel, dan had ze die ander nooit gewild. Heel triest natuurlijk.
pi_131448724
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2013 17:34 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Soms weten vrouwen ineens wie goed bij ze passen.

Laat het gaan TS, ze heeft een ander. Kutje gezien, kastje dicht. En als er uberhaupt nog wat te redden viel, dan had ze die ander nooit gewild. Heel triest natuurlijk.
waarom gaat iedereen ervan uit dat ze een ander heeft? :@
compact en kleverig.
pi_131448975
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 17:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom gaat iedereen ervan uit dat ze een ander heeft? :@
Te plotseling. Maar het kan natuurlijk ook dat ze al een halfjaar met dit gevoel zit, en na een goed gesprek met een familielid/vriendin/mannelijke lekkere collega uiteindelijk de knoop doorhakt en vanaf daar 'hard voor zichzelf gaat zijn' en korte metten maakt met de relatie, voordat ze zich bedenkt of spijt kan gaan krijgen.

Either way, TS is fucked en kan op zoek naar iets nieuws. Zij heeft de keuze al gemaakt en zit op aanraden van familie en vrienden binnen een week op lexa.nl of in de kroeg voor iets nieuws.
pi_131452352
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 17:53 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Te plotseling. Maar het kan natuurlijk ook dat ze al een halfjaar met dit gevoel zit, en na een goed gesprek met een familielid/vriendin/mannelijke lekkere collega uiteindelijk de knoop doorhakt en vanaf daar 'hard voor zichzelf gaat zijn' en korte metten maakt met de relatie, voordat ze zich bedenkt of spijt kan gaan krijgen.

Either way, TS is fucked en kan op zoek naar iets nieuws. Zij heeft de keuze al gemaakt en zit op aanraden van familie en vrienden binnen een week op lexa.nl of in de kroeg voor iets nieuws.
mwa, ik weet niet of vrienden/familie zal aanraden om iets nieuws te gaan zoeken, je hoort ook vaak genoeg dat mensen júist aanraden om een tijdje alleen te blijven.

En plotseling... Ik geloof best dat TS het allemaal niet zo gemerkt heeft hoor, maar je hebt ook mensen met een ongelooflijke plaat voor hun kop die zelfs na een jaar klagen, mopperen en zeuren nog niet in de gaten hebben dat er iets niet goed zit :')

Als ze zegt dat ze hier al lang mee rondloopt, is het voor haar dus niet plotseling :P
compact en kleverig.
pi_131490045
Natuurlijk is de kans dat iemand er na 8 jaar ineens niet meer tegen kan er ook....

Maar we hoeven toch niet schijnheilig te doen over het gegeven dat er vaak wel een ander in het spel is? Dat komt bij mannen én vrouwen voor!

Daar is ook niets mis mee. Soms zit je voor je gevoel niet helemaal goed in je relatie en blijf je soms wat aanmodderen, of soms uit gewoonte gewoon bij elkaar. Vervolgens komt er iemand voorbij waar je je enorm tot aangetrokken voelt, verliefd op wordt en die je wel dat 'speciale gevoel' kan geven.

Vaak zegt zo iemand dat dan niet uit angst de ander te kwetsen, terwijl gewoon zeggen eventjes pijnlijk is, maar het verwerken wel een stuk makkelijker maakt!
It is not a bug, it is a feature!
  maandag 23 september 2013 @ 20:05:44 #36
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_131490158
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:43 schreef falling_away het volgende:
klinkt als de 'seven year itch' maar dan wat verlaat. Hoewel ze wel rond die tijd begon te twijfelen. typisch toch wel
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_131490379
Is ze vreemdgegaan? misschien kan ze dat niet verdragen, en toch relatie beëindigen aangezien ze de gemaakte fout niet wilt vertellen/laten zien?

Dit is een serieuze vraag. Want een vrouw laat altijd iets merken voor dat ze zo een radicaal beslissing neemt. zonder enige ruzie overleg is dit gewoon erg vaag.
pi_131491148
Hoe vaak zou er na acht jaar dan een ander in t spel zijn?
Ik geloof serieus niet dat dat in de meeste gevallen zo is.
compact en kleverig.
pi_131491365
Ik zeg ook niet dat het in de meeste gevallen zo is... Maar het gebeurd wel heeeel vaak ;-) !
It is not a bug, it is a feature!
pi_131491488
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:30 schreef johanicd het volgende:
Ik zeg ook niet dat het in de meeste gevallen zo is... Maar het gebeurd wel heeeel vaak ;-) !
heeeeel vaak klinkt behoorlijk als 'in de meeste gevallen'.
Anders draaien we het om. Heeeeel vaak als mensen na acht jaar uit elkaar gaan, is er geen ander in t spel!
compact en kleverig.
pi_131491721
quote:
Wat denken jullie?
Ik denk dat er veel te weinig gecommuniceerd word vandaag de dag in relaties. }:|

En dan krijg je dus dit soort gekut. Jij weet van niks en zij heeft haar keuze al bepaalt.

En omdat zij haar keus dus al lang en breed gemaakt heeft is ze veel verder in het verwerkingsproces.

Ik zou zeggen punt erachter en geen enkel contact meer. Vrienden blijven gaat niet werken als je ziet dat ze staat te flirten met andere kerels terwijl jij nog volop aan het verwerken bent.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131491790
quote:
en wat kan ik best wel of juist niet doen?
Met een paar vrienden de kroeg in en je finaal tegen de klippen van de hel op zuipen.

Maargoed, ik lees nu dat het al 2 weken terug is, dus dat heb je waarschijnlijk al gedaan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131493159
Het is inderdaad wel typisch iets voor vrouwen, om er zo uit het niets mee aan te komen dat de relatie niet meer werkt, niet meer te redden valt, je niet meer bij elkaar past, dat je in een 'sleur' leeft, enzovoorts. Ik hoor het zo vaak, en ook mijzelf is het overkomen. In mijn ex haar geval was het ook, zoals zoveel vrouwen die dit flikken doen, pure zelfrelativering en bagatellisering want achteraf bleek dat ze al weken voordat het uit ging met een ander het nest in dook. :')

Misschien wel cliché TS, maar je komt er wel weer bovenop en uiteindelijk ga je er alleen maar op vooruit, met een meid die wél eerlijk is en je betrekt. Zo'n oneerlijk en achterbaks gleufdier is een topic op Fok! niet waard. :)
pi_131495965
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:14 schreef LelijKnap het volgende:
't Hopen gaat je opbreken als je niet op past.

Dit is absoluut waar.

Probeer onder ogen te zien dat zij jou verlaten heeft. Als ze zoiets doet, dat is nogal wat. Met alle respect voor haar, maar dan is ze geen relatie met jou waard. Ga verder met je leven, het eerst jaar zal waarschijnlijk zwaar zijn, vooral bepaalde data. Daarna zul je merken dat je het meer en meer een plek kan geven,
pi_131496004
quote:
15s.gif Op zondag 22 september 2013 14:21 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klinkt bot, maar dat is wel vaak de aap die aan het eind van het verhaal / topic uit de mouw komt.
Ook dit is helaas vaak waar.
pi_131498546
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:11 schreef Impossibruuu het volgende:
Het is inderdaad wel typisch iets voor vrouwen, om er zo uit het niets mee aan te komen dat de relatie niet meer werkt, niet meer te redden valt, je niet meer bij elkaar past, dat je in een 'sleur' leeft, enzovoorts. Ik hoor het zo vaak, en ook mijzelf is het overkomen. In mijn ex haar geval was het ook, zoals zoveel vrouwen die dit flikken doen, pure zelfrelativering en bagatellisering want achteraf bleek dat ze al weken voordat het uit ging met een ander het nest in dook. :')

Misschien wel cliché TS, maar je komt er wel weer bovenop en uiteindelijk ga je er alleen maar op vooruit, met een meid die wél eerlijk is en je betrekt. Zo'n oneerlijk en achterbaks gleufdier is een topic op Fok! niet waard. :)
Nou ja, een ander cliché wil dat mannen het niet uitmaken maar een minnares zoeken (en vinden) en dat zie ik in mijn omgeving ook wel gebeuren.

Beide "patronen" vind ik overigens niet wenselijk, maar het gebeurt wel. Soms houdt de één niet meer van de ander: liefde kun je niet afdwingen.

Ik vind dat mensen (in zijn algemeenheid) meer moeten vechten voor hun relaties. Maar ja, dat is anno 2013 erg uncool. Waarom zou je dat doen als je via internet zo weer een ander gevonden hebt?
Dat is het hedonistische tijdperk waar we in leven...
pi_131501698
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 23:00 schreef jaha het volgende:
Ik vind dat mensen (in zijn algemeenheid) meer moeten vechten voor hun relaties. Maar ja, dat is anno 2013 erg uncool. Waarom zou je dat doen als je via internet zo weer een ander gevonden hebt?
Dat is het hedonistische tijdperk waar we in leven...
Daarom blijf ik fijn 'ouderwets'. ;)
pi_131501945
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:08 schreef Taurus het volgende:
Wat 'n holbewoner-reacties weer zeg. Relaties gaan wel eens stuk, ze worden wel vaker beëindigd op precies dezelfde wijze door mannen of vrouwen. En dat is crisis (tijdelijk) voor beide personen, ook voor de persoon die het beëindigt. Zuur voor TS dat het zo rauw op je dak komt, maar dit valt natuurlijk niemand aan te rekenen. Een relatie komt niet met rechten en plichten, is heel persoonlijk en valt nu eenmaal niet zo netjes uit te stippelen of te analyseren, shit happens.

Maar het klinkt weinig hoopvol, TS, en het is sowieso wijzer om er niet aan vast te blijven klampen. Jullie zijn nog jong, na een tijdje zul je er wellicht zelf ook wel weer lol in krijgen om een beetje te daten en om je heen te kijken. Zoek 'n beetje naar de voordelen en zoek vooral veel afleiding.
Wat is er mis met 'gewoon wat praten' in een relatie over ditjes en datjes? Betreft het niet holbewoner gedrag om te vertellen, ja als we eerder hadden gepraat was er misschien nog wat te redden?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:39:40 #49
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_131507761
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:59 schreef -Spaghetti- het volgende:
Gatverdamme, dat overdreven gejank van vrouwen , afschuwelijk. Zij koos toch om er een punt achter te zetten? Waarom dan janken.. beetje manipuleren en de boel bagataliseren uit angst dat TS boos zal worden en juist er nonchalant op reageert zonder enigzins verdriet te hebben.

Walgelijk.
Dit. Irriteer me dood aan dat gedrag :') :r

Ook gewoon niets van je laten horen of merken hoe de vork in de steel zit en dan jankend om hulp vragen... te triest voor woorden.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:03:31 #50
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131508362
Wat een gezeik over dat ze een ander heeft. Die kans acht ik klein.

Tis klote dat ze niet eerder heeft aangegeven dat er iets aan de relatie moest veranderen / dat ze een dip erin ziet.
Ondertussen heeft ze er zelf een jaar over na kunnen denken en heeft denk ik een redelijk weloverwogen besluit genomen. Wss voor haarzelf al paar keer iets gehad van "nu ga ik me wat beter inzetten en kijken wat we er nog van kunnen maken" maar utieindelijk niet de puf ervoor te hebben.

Dusja, snap dat het voor jou plots overkomt, maar zij is er al lange tijd mee bezig geweest. Kans dat ze daar vanaf ziet is zeeeer klein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')