Van een meid die een jarenlange relatie (ter waarde van een 8) 'zo maar' weggooit om met een "9" verder te gaan zou ik ook bindingsangst krijgen. Want oh wee als die "10" ooit eens komt kijken...quote:Op zaterdag 28 september 2013 09:54 schreef Zigger het volgende:
Tja, ik heb het laatst andersom gedaan. Ik was het die na vele jaren er opeens geen zin meer in had. Zonder vooraankondiging in een verder prima relatie. Ik kwam iemand anders tegen en dacht: dat is de vrouw waar ik al mijn hele leven op wacht. Relatie verbroken, opnieuw begonnen met de "nieuwe" en dit gaat al enkele maanden goed.
Alleen lijkt ze last te hebben van bindingsangst - praten over de toekomst, of over bij mij komen wonen - dat zit er niet in. Misschien wel nooit ben ik bang. Heel erg gehecht aan een eigen leven, met eigen vriendinnen en een eigen plek.
In de afwikkeling met mijn ex mis ik nu juist het "saaie" stabiele, vertrouwde, financieel zekere leven..... Ben bang dat ik over een tijd alleen in mijn huis zit en dat de "nieuwe" zich nooit echt gaat verbinden met me in een echte relatie als in samenwonen.
Een teken van de tijd is dat de druk in de maatschappij zo hoog is (tenminste dat ervaar ik zo) dat iedereen alles uit het leven wil of moet halen om zich happy te voelen. En ik ben daar ook schuldig aan. Een relatie met rapportcijfer 8 weggooien in de hoop een 9 te kunnen vinden. En mijn "nieuwe" die naast een fijne relatie ook nog een heel eigen leven wil. Het is gecompliceerd.
Maar hoe lang is het geleden dat je het uitmaakte? Als dat minder dan een jaar is, dan vermoed ik je dat je gewoon nog in een rouwfase zit.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:04 schreef Zigger het volgende:
Dat is zo erg qua gevoel (ook voor mij), dat ik me nu ook afvraag waar ik aan begonnen ben. Ik zeg het eerlijk.
Hallmark, dat zijn wijze woorden denk ik. Bedankt.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Maar hoe lang is het geleden dat je het uitmaakte? Als dat minder dan een jaar is, dan vermoed ik je dat je gewoon nog in een rouwfase zit.
Verbreken van een hechte relatie is natuurlijk een half leven bij die ander laten. Dat laat een gat, dat vul je niet op met een nieuwe relatie. Als ik naar mezelf kijk, is dat gewoon eerst tot rust komen en een leven opbouwen dat je zelf hebt gemaakt.
Ik geef je nieuwe liefde helemaal gelijk dat zij niet als purschuim gaat functioneren om het gat van jouw oude relatie op te vullen. Het is veel verstandiger om het even tijd te geven, en over een jaar of twee dan kun jij dat zelf ook beoordelen. Maar nu nog niet, denk ik.
Opvallend dat je dat zegt, veel van die gedachten gingen een paar jaar geleden ook door mij heen. En met name op het financiele heb ik moeten accepteren dat ik er met mijn nieuwe vriendin gewoon alleen voor sta, en eigenlijk: alleen voor blijf staan. Die wil de last van een hypotheek helemaal niet, dat gaan we dus nooit samen delen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:42 schreef Zigger het volgende:
Het is idd moeilijk om er na 12 jaar weer alleen voor te staan. Ben soms gewoon bang, ga ik het financieel redden, word ik niet eenzaam, vind ik wat ik zoek?
Want op beurzen daar worden veel vrouwen beurs gepaald?quote:Op donderdag 26 september 2013 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik geloof niks van haar verhaal. Alles wijst er op dat er iemand anders in het spel is.
Komt ze veel op beurzen voor haar werk?²
Tja ik weet het ook niet, maar soms gebeurt het wel eens dat een TS niet meer terugkomt als hij/zij niet te horen krijgt dat hij/zij had willen horen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:31 schreef AlmightyArjen het volgende:
Volgens mij heeft TS zelfmoord gepleegd
laatste bezoek: 8 dagen, 17 uur geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Klopt... In de OP was al te merken dat TS eigenlijk wilde horen dat er nog een grote kans was dat het nog goed zou komen. En als de meesten dan reageren met "dat komt nooit meer goed", dan is dat natuurlijk niet echt tofquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Tja ik weet het ook niet, maar soms gebeurt het wel eens dat een TS niet meer terugkomt als hij/zij niet te horen krijgt dat hij/zij had willen horen.
Van wat ik lees zat er kennelijk iets héél erg mis met die relatie als zij in de problemen zat en jij van mening was 'dat alles lekker liep'...quote:Op zondag 22 september 2013 13:27 schreef Hamlet117 het volgende:
Wat denken jullie? Kan deze relatie nog gered worden of heb ik gewoon valse hoop?
Ik vind het zelf juist typisch iets voor mannen. En jij als vrouw dan steeds maar vragen wat er is en of alles tussen jullie nog goed zit.. En hij dan maar "ja natuurlijk schat" zeggen.. maar ondertussen..quote:Op maandag 23 september 2013 21:11 schreef Impossibruuu het volgende:
Het is inderdaad wel typisch iets voor vrouwen, om er zo uit het niets mee aan te komen dat de relatie niet meer werkt, niet meer te redden valt, je niet meer bij elkaar past, dat je in een 'sleur' leeft, enzovoorts. Ik hoor het zo vaak, en ook mijzelf is het overkomen
Ja, zeker met iemand die zegt dat alles goed gaat ook als het niet zo is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:23 schreef oLexie het volgende:
[..]
In 8 jaar relatie ken je elkaar voldoende om te merken, zonder woorden, dat er iets niet pluis is. Echt de grootste autist zou zoiets nog doorhebben, tenzij een persoon dus teveel met zichzelf bezig is en geen interesse toont in het (gevoels)leven van de ander.
Mij maak je echt niet wijs dat dit echt als een gigantische klap komt, helemaal bij samenwonen zijn daar echt wel duidelijke voortekenen van.
Welk geld? TS had het helemaal niet over geld.quote:Op zondag 22 september 2013 14:08 schreef -Spaghetti- het volgende:
[..]
Kom op zeg als je zelf een punt zet, moet je ook niet janken. Ze lijkt wel Toine van Peperstraten.Kiest zelf met volle verstand voor het geld en dan janken dat die weggaat terwijl hij nog gewoon kon blijven.
En daar zit dus de clou van mijn post. Je moet geen signaaltjes geven of steekjes laten vallen maar gewoon direct zijn. Als je een probleem in je relatie hebt dan moet je daarover gewoon kunnen praten, maar niet achteraf met slap gezwets aankomen dat je het al tijden niet meer ziet zitten maar dat je dat echt wel met signaaltjes, steekjes, hints of wat dan ook wel eens hebt laten merken hoor.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:41 schreef Ouder1 het volgende:
Vrouwen geven ook signalen dat het niet goed gaat, dat ze niet gelukkig zijn... maar veel mannen hebben daarin gewoon een plaat voor hun kop en merken niet dat het vlammetje bij haar dooft.
In mijn eerste langere relatie waren er behoorlijk wat 'dingetjes' en die kaartte ik ook steeds weer aan maar zonder effect. Hij had een houding van 'als je het niet aanstaat dan ga je toch?' Toch was hij stom verbaasd dat ik na het zoveelste akkefietje echt vertrok omdat ik daar nooit mee gedreigd had. Moet je dan steeds weer aangeven dat zo iets voor jou uiteindelijk de druppel kan zijn?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:17 schreef Impossibruuu het volgende:
En daar zit dus de clou van mijn post. Je moet geen signaaltjes geven of steekjes laten vallen maar gewoon direct zijn. Als je een probleem in je relatie hebt dan moet je daarover gewoon kunnen praten, maar niet achteraf met slap gezwets aankomen dat je het al tijden niet meer ziet zitten maar dat je dat echt wel met signaaltjes, steekjes, hints of wat dan ook wel eens hebt laten merken hoor.
En wat wil je met die maten doen dan? Haar nieuwe vriend in elkaar slaan/bedreigen, of haar in elkaar slaan/bedreigen? Neanderthaler. Die nieuwe vriend kan er niets aan doen en met een ploegje een meid in elkaar slaan is ook niet echt iets om trots op te zijn.quote:Op zondag 22 september 2013 14:39 schreef johnnyblaze11 het volgende:
[..]
Ik heb het meegamaakt met een ex, wel niet na 8 jaar pas, vind ik wel erg extreem. Ik zou gewoon een gesprek eisen, waarin ze eerlijk moet zijn. Van de releatie is toch niks meer te redden.
Heeft ze een ander, trommel een paar maten op en ga even langs, want 8 jaar is niet niks.
Het zit nog diep bij je...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:04 schreef Henno het volgende:
Die heeft zich al even laten douwen door een ander, maar durft daar niet voor uit te komen dus is het zelf uitmaken met een kutsmoes een veiligere optie. Prototype vreemdgaan scenario dit man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |