abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131310852
Hou zouden de VS reageren als bijvoorbeeld Rusland met sluitend bewijs komt dat het de rebellen waren die met gifgas strooiden?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  woensdag 18 september 2013 @ 13:01:43 #3
241662 Jian
Well, well, well
pi_131311204
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:47 schreef WH141 het volgende:
Hou zouden de VS reageren als bijvoorbeeld Rusland met sluitend bewijs komt dat het de rebellen waren die met gifgas strooiden?
Ze zullen het verwerpen en op alle mogelijke manieren proberen te ontkrachten, het zou namelijk het bewijs zijn dat de VS hebben gelogen met hun "bewijzen" de ze niet tonen.
  woensdag 18 september 2013 @ 13:28:26 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131311903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Jian het volgende:

[..]

Ze zullen het verwerpen en op alle mogelijke manieren proberen te ontkrachten, het zou namelijk het bewijs zijn dat de VS hebben gelogen met hun "bewijzen" de ze niet tonen.
mooi land he.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 18 september 2013 @ 15:04:34 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131314596
quote:
VN-inspecteurs binnenkort terug naar Syri

De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties die vorige maand onderzoek deden naar een gifgasaanval bij Damascus keren "binnen enkele weken" terug naar Syri om hun werk af te maken.

Dat heeft het hoofd van het team, Ake Sellstrm, woensdag gezegd.

Volgens Sellstrm gaan de inspecteurs "de aantijgingen van zowel de regering als de rebellen - maar vooral van de regering - over het gebruik van chemische wapens evalueren".

Sellstrm denkt niet dat er nog verder onderzoek nodig is naar de gifgasaanval van 21 augustus, maar als er extra informatie beschikbaar komt zal dat in het volgende rapport worden opgenomen.

Waar de inspecteurs precies heen gaan of welke incidenten ze gaan onderzoeken wilde Sellstrm niet zeggen.

Bron: nu.nl
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 18 september 2013 @ 16:00:10 #6
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_131316316
Vond dit wel een mooi interview op de BBC waar de journalist duidelijk laat zien hoe gebrainwashed ze is. En op een belachelijk manier een gast schoffeert.

Feyenoord!
pi_131317656
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Japie77 het volgende:
BBC waar de journalist duidelijk laat zien hoe gebrainwashed ze is
Ja. Wat je hier goed ziet, is dat iemand die nadrukkelijk zegt dat hij een THEORIE ontvouwt, verbaal vol op zijn gezicht wordt geslagen door een journaliste, en een barones, met een andere THEORIE. Omdat degene die de politiek incorrecte theorie verdedigt, een 'conspiracy theorist' zou zijn. Het absurde is dan vooral, dat niet alleen de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Maar dat die dames niet eens door lijken te hebben dat hun theorie ook niks meer is dan een THEORIE.
Daarbij heeft Galloway ARGUMENTEN, en de dames in het stukje niet. Die moeten het hebben van het openlijk tonen van hun AUTHORITY BIAS. Met iets wat je journalistiek zou kunnen noemen, heeft het in elk geval geen ruk te maken.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  woensdag 18 september 2013 @ 16:45:09 #8
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_131317805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ja. Wat je hier goed ziet, is dat iemand die nadrukkelijk zegt dat hij een THEORIE ontvouwt, verbaal vol op zijn gezicht wordt geslagen door een journaliste, en een barones, met een andere THEORIE. Omdat degene die de politiek incorrecte theorie verdedigt, een 'conspiracy theorist' zou zijn. Het absurde is dan vooral, dat niet alleen de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Maar dat die dames niet eens door lijken te hebben dat hun theorie ook niks meer is dan een THEORIE.
Daarbij heeft Galloway ARGUMENTEN, en de dames in het stukje niet. Die moeten het hebben van het openlijk tonen van hun AUTHORITY BIAS. Met iets wat je journalistiek zou kunnen noemen, heeft het in elk geval geen ruk te maken.
Nee maar dit is dus primetime BBC journalistiek.......

Vind ook de argumenten van hem erg sterk dat Israel ook ik weet niet hoeveel chemische wapens heeft en Engeland en USA. En het argument van de dames is: Ja maar Assad is een bad man.......

Wie wou er ook weer een ander land aanvallen? Assad? Of die andere "goeie" mannen?
Feyenoord!
  woensdag 18 september 2013 @ 16:54:01 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131318105
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:47 schreef WH141 het volgende:
definieer "de rebellen"

en de vraag is natuurlijk erg subjectief naar gelang welk kamp je hebt gekozen waarbij je ook nog een aanname verwacht gebaseerd op diezelfde keuze.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 september 2013 @ 17:25:58 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131319036
quote:
Duitsland leverde chemicalin aan Syri

Duitsland heeft Syri chemicalin geleverd die ook voor het maken van chemische wapens kunnen worden gebruikt.

Dat heeft de Duitse regering woensdag geantwoord op vragen van de partij Die Linke.

Volgens de regering is in de jaren 2002 en 2003 zo'n veertig ton geleverd en in de jaren 2005 en 2006 meer dan 97 ton. Het gaat onder meer om natriumfluoride. Syri zou hebben beloofd de chemicalin alleen voor vreedzame doelen te gebruiken.

Volgens Jan van Aken van Die Linke heeft Duitsland de stoffen geleverd aan een land waarvan al duidelijk was het een groot programma voor chemische wapens had. "Het is alsof je uranium exporteert naar Iran'', aldus Van Aken.

WikiLeaks

In mei meldden NRC Handelsblad en RTL Nieuws op basis van WikiLeaks-documenten dat ook Nederland grondstoffen zou hebben geleverd aan Syri die gebruikt konden worden voor de productie van chemische wapens.

Daarbij zou het gaan om mono-ethylglycol. De VS waarschuwde Nederland in 2003 en 2007 voor de export van glycol naar Syri.

pi_131319076
Mensen die denken dat als je sarin kunt maken gelijk duizend doden kunt krijgen weten niet waar ze over praten.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131319132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus nu denk je toch dat de regering erachter zit en ga je je hiermee indekken lol
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator woensdag 18 september 2013 @ 18:40:52 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131321281
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:27 schreef firefly3 het volgende:
Mensen die denken dat als je sarin kunt maken gelijk duizend doden kunt krijgen weten niet waar ze over praten.
waarom leg je het niet gewoon uit anders?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 september 2013 @ 18:44:17 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131321364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

natriumfluoride zit oa in tandpasta
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 september 2013 @ 18:45:48 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131321406
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dus nu denk je toch dat de regering erachter zit en ga je je hiermee indekken lol
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

natriumfluoride zit oa in tandpasta
Heren, ik postte slechts een nieuwsbericht over Syri dat ik tegen kwam. Niet meer en niet minder.
  woensdag 18 september 2013 @ 18:48:22 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131321463
quote:
Kamer vraagt alsnog om besloten briefing Syri

De Tweede Kamer vraagt het kabinet alsnog een vertrouwelijke briefing te geven over de gifgasaanval in Syri.

De Tweede Kamer vraagt het kabinet alsnog een vertrouwelijke briefing door de inlichtingendiensten te geven over de gifgasaanval in Syri. Dat is de uitkomst van een besloten procedurevergadering van de commissie buitenland van de Kamer woensdag.

Minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) meldde de Kamer eerder op de dag dat een geplande vertrouwelijke briefing niet door kan gaan omdat Kamerleden over een vorige briefing gelekt zouden hebben aan de pers. Ook zou een nieuwe briefing de Kamer geen nieuwe informatie geven.

Volgens Jol Voordewind van de ChristenUnie zit de Kamer nu met een ''schokkende informatieachterstand''. Pieter Omtzigt (CDA) snapt niet hoe het kabinet kan beweren dat er geen relevante nieuwe informatie is.Het kabinet heeft immers zelf zijn standpunt gewijzigd op basis van nieuwe informatie over de gifgasaanval van het regime van president Bashar al-Assad.

De commissie heeft ook om een brief gevraagd waarin Timmermans opheldering moet geven over zijn besluit om geen vertrouwelijke briefing te geven. Die brief moet er donderdag voor 08.30 uur zijn. Dan begint een overleg met Timmermans en minister Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie) over Syri. Na dat overleg zou dan de vertrouwelijke briefing door de inlichtingendiensten AIVD en MIVD moeten plaatsvinden, aldus Voordewind.

woensdag 18 september 2013 @ 18:49:37 #17
45206 Pietverdriet
pi_131321498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het issue met chemische wapens in niet giftige chemicalin te maken, dat kan iedere chemicus in de keuken bij wijze van spreken, maar in het effectief inzetten/distribueren ervan. Dit gebeurd meestal in de vorm van kleine druppels, die moeten de juiste grote hebben, te groot en ze slaan neer, te klein en je ademt ze weer uit.
Chemische wapens inzetten is gewoon erg lastig. Als de wind draait komt het terug, een gasmasker bied zoveel bescherming dat je enorm veel moet inzetten om het effectief te laten zijn.
Eigenlijk zijn chemische wapens maar in 1 ding goed, dat is onbeschermde burgers te doden, waarbij je niet echt goed kan mikken op een begrensde locatie
  woensdag 18 september 2013 @ 18:50:45 #18
45206 Pietverdriet
pi_131321530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Heren, ik postte slechts een nieuwsbericht over Syri dat ik tegen kwam. Niet meer en niet minder.
Ik vulde dat ongenuanceerde bericht aan met wat die verbinding is, Keukenzout kan ook als basis dienen voor chemische wapens.
  Moderator woensdag 18 september 2013 @ 18:51:49 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131321555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het issue met chemische wapens in niet giftige chemicalin te maken, dat kan iedere chemicus in de keuken bij wijze van spreken, maar in het effectief inzetten/distribueren ervan. Dit gebeurd meestal in de vorm van kleine druppels, die moeten de juiste grote hebben, te groot en ze slaan neer, te klein en je ademt ze weer uit.
Chemische wapens inzetten is gewoon erg lastig. Als de wind draait komt het terug, een gasmasker bied zoveel bescherming dat je enorm veel moet inzetten om het effectief te laten zijn.
Eigenlijk zijn chemische wapens maar in 1 ding goed, dat is onbeschermde burgers te doden, waarbij je niet echt goed kan mikken op een begrensde locatie
je ik weet het maar een beetje meer uitleg dan 'jullie hebben geen gelijk' vind ik als mod altijd wel aardig
  woensdag 18 september 2013 @ 18:55:00 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131321629
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Japie77 het volgende:
Vond dit wel een mooi interview op de BBC waar de journalist duidelijk laat zien hoe gebrainwashed ze is. En op een belachelijk manier een gast schoffeert.

Die man is veel respect waard.
Die twee wijven zijn een soort van moffenhoeren imo.
pi_131323174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ok:

Sarin is een zeer onstabiele stof en lastig om het zuiver te houden. Het maakt razendsnel verbindingen met andere atomen waardoor de stof vooral in de buitenlucht zeer snel niet meer effectief is en daardoor lastig te gebruiken is. Dit is de voornamelijkste reden dat Sarin niet gebruikt wordt bij aanslagen, het is simpelweg te moeilijk handelbaar en normaal gesproken niet effectief.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:48:55 #22
241662 Jian
Well, well, well
pi_131323644
Er is gewoon Sarin gebruikt, dat staat volgens mij wel vast. Het argument dat het een gebruiksaanwijzing nodig heeft om verspreid te worden is een gegeven maar totaal oninteressant als je ervan uitgaat dat zowel Assad als de rebellen over de kennis, c.q. ondersteuning beschikken om het te gebruiken. Insinueren dat de rebellen niet in staat zouden zijn om het gebruiken is larie, ze beschikken gewoon over de benodigde ondersteunende factoren. En dat alles staat nog los van het feit dat ze het eerder hebben gebruikt.
pi_131323969
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:48 schreef Jian het volgende:
Er is gewoon Sarin gebruikt, dat staat volgens mij wel vast. Het argument dat het een gebruiksaanwijzing nodig heeft om verspreid te worden is een gegeven maar totaal oninteressant als je ervan uitgaat dat zowel Assad als de rebellen over de kennis, c.q. ondersteuning beschikken om het te gebruiken. Insinueren dat de rebellen niet in staat zouden zijn om het gebruiken is larie, ze beschikken gewoon over de benodigde ondersteunende factoren. En dat alles staat nog los van het feit dat ze het eerder hebben gebruikt.
Met een beetje sarin veroorzaak je niet zomaar honderden tot meer dan duizend doden. Ten eerste hebben de rebellen het materiaal niet, en ten tweede het spul niet om het af te vuren. Zoals ik al eerder zei, het is knap als je 15 doden kunt krijgen door je Sarin. 1000+ doden in een paar uur kan niet zomaar, behalve als je de militaire capaciteit ervoor hebt.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:57:33 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131323982
quote:
'VN verwerpt twijfel Rusland over rapport chemische aanval'

Niemand moet aan de bevindingen van de inspecteurs van de Verenigde Naties (VN), die de gifgasaanval in de Syrische hoofdstad Damascus hebben onderzocht, twijfelen.

Dat zegt de VN in een reactie op de kritiek van Rusland, waarin gezegd wordt dat de inspecteurs "gepolitiseerd, vooringenomen en eenzijdig'' zijn.

Dat meldt Al Jazeera op basis van persbureau Reuters.

"De bevindingen in dit rapport staan onvoorwaardelijk vast en spreken voor zich. Dit was een objectieve benadering van het voorval", verklaart VN-woordvoerder Martin Nesirky.

woensdag 18 september 2013 @ 20:07:17 #25
241662 Jian
Well, well, well
pi_131324302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Met een beetje sarin veroorzaak je niet zomaar honderden tot meer dan duizend doden. Ten eerste hebben de rebellen het materiaal niet, en ten tweede het spul niet om het af te vuren. Zoals ik al eerder zei, het is knap als je 15 doden kunt krijgen door je Sarin. 1000+ doden in een paar uur kan niet zomaar, behalve als je de militaire capaciteit ervoor hebt.
De rebellen hebben de ondersteuning van SA en de VS, krijgen tonnen wapens geleverd, denk je nu echt dat SA, bijvoorbeeld in de persoon van Prins Bandar niet in staat is om Sarin en een lanceermogelijkheid te leveren. Er lopen in weet niet hoeveel militaire experts bij de rebellen. En dan kan de VS wel zeggen van niet, de Russen beweren van wel en sterker nog beweren ook dat ze nieuwe bewijzen hebben die in de richting van de rebellen wijzen.
Jij denkt geloof ik dat de rebellen alleen bestaan uit een stelletje koekenbakkers van Al Qaeda en wat islamitische slagers en kledenknopers met een Kalasjnikov.
  woensdag 18 september 2013 @ 20:08:40 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131324358
quote:
Russia to provide UNSC with data for chem weapons' use by Syrian rebels

Russia will provide the UN Security Council with data proving that the chemical weapons near Damascus were used by the opposition, Russian foreign minister Sergey Lavrov said. The materials were handed to Russia by the Syrian government of Bashar Assad.

“We have plenty of reports on chemical weapons use, which indicate that the opposition regularly resorts to provocations in order to trigger strikes and intervention against Syria,” Lavrov said. “There’s a lot of data. It’s widely available on the Internet. This data is presented in the report, which our experts put together in association with the use of chemical weapons in Aleppo in March this year. There’s also plenty of data on the incidents that occurred in August in Ghouta, near Damascus.”

“All of this will be considered in the Security Council, together with a report, which was submitted by UN experts, confirming that chemical weapons were used,” he added.

The minister stressed that “it’s yet to be established,” which side in the Syrian conflict – opposition or government – is responsible for the use of chemical weapons.

The Russian FM said that the Syrian authorities handed the data to Russia’s deputy foreign minister, Sergey Ryabkov, who is currently on a visit in Damascus.

“I haven’t seen it yet, but I’m sure that the experts are going to work with it and, of course, we’ll provide it to the security council,” he added.

‘No Russian chemical weapons in Syria’ – Kremlin
Neither Russia, nor the USSR has ever supplied chemical weapons to any other foreign state, Sergey Ivanov, the head of the Kremlin’s administration, stressed.

"Nobody disputes the fact that the Soviet Union has never shipped warheads armed with sarin to Syria or any other country,” the official is cited as saying by Interfax-Ukraina news agency.

The statement comes after the report by the UN experts in Syria claimed that a rocket found on the site of the August 21 chemical attack near Damascus had writings in Cyrillic on it.

According to Ivanov, the ammunition used in the chemical attack in Ghouta, near the Syrian capital was most likely “backyard produced.”

Previously, US Secretary of Defense, Chuck Hagel, said that there’s plenty of chemical arms in the Syria, which was supplied to the country by the Russians.

The US and its allies blame Assad forces for using sarin gas against civilians in a chemical attack near the Syrian capital, Damascus, on August 21.

Despite the Syrian government denying the accusations and no proof of its guilt being presented by Washington, Obama announced that there would be “limited military” action against Assad because the use of chemical weapons can’t be tolerated.

But the US strikes were put on hold after a Russian proposal to hand the Syrian chemical weapons arsenal to international inspectors for destruction, a plan that received the full backing of Assad’s government.

The civil war, in which the Syrian government is fighting what it calls Western-backed Islamist militants, has been raging in the Arab country since March 2011, and has claimed over 100,000 lives, according to UN estimates.
http://rt.com/news/russia-syria-evidence-chemical-023/
  woensdag 18 september 2013 @ 20:13:27 #27
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_131324560
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Die man is veel respect waard.
Die twee wijven zijn een soort van moffenhoeren imo.
Jazeker. Maar hij word dan weer weg gezet als complottheorist wat mensen altijd als dooddoener gebruiken als mensen anders denken dat het establishment.
Feyenoord!
pi_131324807
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:07 schreef Jian het volgende:

[..]

De rebellen hebben de ondersteuning van SA en de VS, krijgen tonnen wapens geleverd, denk je nu echt dat SA, bijvoorbeeld in de persoon van Prins Bandar niet in staat is om Sarin en een lanceermogelijkheid te leveren. Er lopen in weet niet hoeveel militaire experts bij de rebellen. En dan kan de VS wel zeggen van niet, de Russen beweren van wel en sterker nog beweren ook dat ze nieuwe bewijzen hebben die in de richting van de rebellen wijzen.
Jij denkt geloof ik dat de rebellen alleen bestaan uit een stelletje koekenbakkers van Al Qaeda en wat islamitische slagers en kledenknopers met een Kalasjnikov.
Massavernietigingswapens worden niet zomaar verspreidt, iets wat jij nu wel beweerd. Nog nooit in de geschiedenis zijn er rebellen met massavernietigingswapens bewapend, en nu ineens wel volgens jou?
  woensdag 18 september 2013 @ 20:25:31 #29
241662 Jian
Well, well, well
pi_131325112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Massavernietigingswapens worden niet zomaar verspreidt, iets wat jij nu wel beweerd. Nog nooit in de geschiedenis zijn er rebellen met massavernietigingswapens bewapend, en nu ineens wel volgens jou?
Hou toch eens op met je massavernietigingswapens, dat is een verzamelnaam voor van alles en nog wat. Er is hier sprake van Sarin, iets wat in een onzuivere vorm door een sekte gebruikt is in een metro in Japan. Zowel de rebellen als Assad beschikken over een zuivere vorm van dit spul dat is gewoon een gegeven. De rebellen moeten met de ondersteuning die ze genieten gewoon in staat worden geacht om dit spul te gebruiken. "Ja, maar de Amerikanen zeggen van niet...." nou en, de Russen zeggen van wel! En waarom hebben die Amerikanen dan gelijk? Als ik naar de rest van het verhaal kijk dan zou ik de Russen eerder vertrouwen.
pi_131325188
Wat altijd al duidelijk was komt nu naar voren, Israel heeft liever een Syrie zonder Assad met wat al-qaida neanderthalers dan een rustiger Syrie met Assad. De extremistjes - wahabieten - zijn namelijk toch niet in staat normaal een staat te runnen, daar zijn ze te sektarisch voor en sluiten teveel andersdenken (80% van samenleving) uit. Assad echter behoort tot de Iraanse as en is daarmee een groot gevaar voor Israel gezien het feit dat beide landen (Iran & Syrie) strak en centraal geleidt zijn en ook technologisch gezien een redelijk vuist kunnen vormen tegen Israel. Via Iran gaan de wapens naar Syrie en vervolgens ook Hizbullah (Zuid-Libanon) en Hamas in iets mindere mate.

quote:
'Israel wanted Assad gone since start of Syria civil war'

"Tehran-Damascus-Beirut arc is the greatest danger," says outgoing Israeli envoy to US Michael Oren.

“Bad guys” backed by Iran are worse for Israel than “bad guys” who are not supported by the Islamic Republic, Israel’s outgoing ambassador to the US Michael Oren told The Jerusalem Post in a parting interview.

Oren, in the interview that is to be published in full on Friday, traced the evolution of Israel’s message on Syria during the three weeks of the chemical weapons crisis.

“The initial message about the Syrian issue was that we always wanted [President] Bashar Assad to go, we always preferred the bad guys who weren’t backed by Iran to the bad guys who were backed by Iran,” he said.

This was the case, he said, even if the other “bad guys” were affiliated to al-Qaida.

“We understand that they are pretty bad guys,” he said, adding that this designation did not apply to everyone in the Syrian opposition. “Still, the greatest danger to Israel is by the strategic arc that extends from Tehran, to Damascus to Beirut. And we saw the Assad regime as the keystone in that arc. That is a position we had well before the outbreak of hostilities in Syria. With the outbreak of hostilities we continued to want Assad to go.”

Amid reports that Assad may be moving some of his chemical weapons arsenal out of the country, Oren reiterated Israel’s position that it will not tolerate attempts to transfer these arms – or game changing weapons – to Hezbollah.

“The chemical weapons were an American red line, it wasn’t an Israel red line,” Oren said. “Our red line was that if Iran and Syria try to convey chemical weapons or game changing weaponry to Hezbollah or other terrorist organizations, that Israel would not remain passive. We were prepared to stand by the red line, and still are.”

Oren, who said he could not verify reports Assad was already moving his arsenal, stressed that “he is not moving them out to Hezbollah.”

On other issues, Oren – who has contact in Washington with some ambassadors from Persian Gulf countries – said that that “in the last 64 years there has probably never been a greater confluence of interest between us and several Gulf States. With these Gulf States we have agreements on Syria, on Egypt, on the Palestinian issue. We certainly have agreements on Iran. This is one of those opportunities presented by the Arab Spring.”

Also, calling “overblown” reports that young American Jews were becoming distant from Israel, Oren sounded an upbeat and optimistic note about the future of American Jewry.

“Certain physicists say that the universe is expanding and contracting at the same time, the same thing is true of the American-Jewish community,” he said. “This means that it is contracting through assimilation, but there is a core of the American-Jewish community coming out of day schools, Orthodox environments, Jewishly educated and deeply connected to Israel and the Jewish people. And that core is expanding.”

“I am actually optimistic about the future of American Jewry,” he said. “I don’t know whether American Jewry will be the same size as it is now in some 30 years, but it will be more Jewishly educated, committed and attached to Israel.”

Jerusalem Post
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_131325332
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:36 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Ik ben niet specifiek tegen Israel, tegen het idee van een Joodse staat. Ik ben wel tegen de constante Israelische pogingen om ons te betrekken in hun conflict. Of heb jij mij kunnen betrappen op pro-Palestijnse posts? :)
Nee. Maar ik hou je postgeschiedenis ook niet bij ;)

quote:
Als je mijn bronnen afwimpelt zou je ook bij jezelf te rade kunnen gaan en afvragen of dit

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)nancing_and_services

... de onafhankelijkheid van een zogenaamd onafhankelijke en objectieve organisatie niet compromitteert. Ik neem aan dat je bekend bent met werk van hongaarse jood-amerikaan George Schwartz Soros.
Afwimpelen zou ik het niet willen noemen, ik heb gezegd dat het artikel wel degelijk een aantal interessante punten aansnijdt.

En wat betreft Soros, ik weet alleen dat hij een rijk voormalig speculant is en tegenwoordig activist die volgensmij ook goede vrienden was met Kerry. Bij zo'n gulle donatie kun je dan natuurlijk je vragen bij stellen, maar is wat mij betreft niet genoeg. Wat voor effect heeft die donatie gehad? En heeft het een dergelijk effect gehad dat HRW's rapporten over Syri enorm biased zijn door hem? Lijkt me dan toch aantoonbaar.

quote:
Assad is zijn huidige hoedanigheid is zelfs meer dan een held. Uit door jou geposte citaten heb ik geen aanvallende zinspelingen direct richting Assad kunnen vinden.
Ik zie hem Assad's reactie op vreedzame demonstranten toch duidelijk kwalijk nemen in mij citaat.

quote:
Maar al zit ik niet helemaal op n lijn met Chomsky, vanwaar de gretigheid waarmee jij dit wilt onderstrepen?
Nou, het ging me meer om HRW eigenlijk. Maar ik vond je uitspraak over Chomsky opvallend, want ik had de indruk dat jij en Chomsky precies tegenovergestelde meningen hadden.

quote:
Nee, hij is van mening dat het Westen en Israel Assad in een all-out oorlog in feite binnen n dag zouden kunnen wegvagen. Feitelijk klopt dat ook.
Nog maar een keertje dan, uit mijn eerdere citaat.
quote:
Israel has done nothing to indicate that it is trying to bring down the Assad regime. There are growing claims that the West intends to supply the opposition with arms. I believe this is quite misleading. The fact of the matter is, that were the United States and Israel interested in bringing down the Syrian regime there is a whole package of measures they could take before they came to the arms-supply option. All these other options remain available, including, for example, America encouraging Israel to mobilize its forces along the northern border, a move that would not produce any objections from the international community and which would compel the regime to withdraw its forces from a number of frontline positions and relieve the pressure on the opposition. But this has not happened, nor will it, so long as America and Israel remain unwilling to bring down Assad regime.
Goed lezen. Ik zou anders graag een citaat willen zien waar chomsky zegt dat ze dat wl doen.

quote:
In alle conflicten komen de meest radicale partijen inderdaad bovendrijven. Maar het feit dat het radicaal islamitische partijen zijn geworden in Syri maakt het des te verdachter gezien het feit dat Syrische politieke arena overweldigend wordt gedomineerd door socialistische partijen.
Syri is voor een overgroot deel een moslimland en jij bent verbaasd dat in een conflict de boel radicaliseert?

quote:
Syri kent tevens geen radicaal islamitische tendensen. De enige logische conclusie is dat Syrische radicaal-islamitische buren de wahabitische ideologie extern hebben genjecteerd.
Nou niet echt, zijn geen bewijzen voor, dat die buren daar vanaf het begin voor verantwoordelijk zijn. Ik heb een logischere conclusie eigenlijk. Assad daarintegen had/heeft eigenlijk wel goede banden met soennitische jihadisten. Ik noem een Fateh al-Islam in Libanon en Al-Qaida in Irak. Zelfs al zou het zo zijn dat de opstand vanaf het begin door dat soort groepen werd geleid, toont het alleen maar aan dat Assad ook met deze theorie zijn eigen land de vernieling heeft ingeholpen. En dat zegt wat over zijn competentie om een land te leiden.

quote:
Hij zegt wel dat het niet vanaf het begin af aan door de VS is georkestreerd. Maar dat heb ik feitelijk niet beweerd. ;)
Waarom post je die artikelen dan?

quote:
Daar valt over te twisten.
Nou, ze hebben het vuur niet aangestoken.

quote:
Als je Israel's geschiedenis bestudeert zie je dat de enige existentile bedreiging voortkwam uit richting van ba'athisten (en in de toekomst misschien Iran). Het is dan niet gek dat Israel profiteert van het verdwijnen van de laatste geoliede ba'athistische maatschappij.
Nou niet bepaald. Assad steunde een grote hoeveelheid terreurorganisaties tegen Isral en steunt Iran maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. Het is niet voor niets 35 jaar rustig geweest op de Golan hoogte.

quote:
Een bende sociopathische taliban- en al-quaedaleden als tegenstander verkoopt ook veel beter op het wereldtoneel dan een seculiere overheid die gelijkheid tussen man en vrouw bevordert, alle religieuze overtuigingen respecteert en al decennialang een oase van veiligheid en economische groei is.
Wel weer erg simpel gesteld Man en vrouw zijn niet bepaald gelijk als ik zo de grondwet lees, sowieso vind ik weinig seculier aan Assad. En die economische groei was lang niet voldoende om de bevolkingsgroei bij te houden. De belabberde economische situatie was juist een reden waarom Syrirs gingen demonstreren. Lees dit maar eens.
Incelfrikandel
pi_131325366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:25 schreef Jian het volgende:

[..]

Hou toch eens op met je massavernietigingswapens, dat is een verzamelnaam voor van alles en nog wat. Er is hier sprake van Sarin, iets wat in een onzuivere vorm door een sekte gebruikt is in een metro in Japan. Zowel de rebellen als Assad beschikken over een zuivere vorm van dit spul dat is gewoon een gegeven. De rebellen moeten met de ondersteuning die ze genieten gewoon in staat worden geacht om dit spul te gebruiken. "Ja, maar de Amerikanen zeggen van niet...." nou en, de Russen zeggen van wel! En waarom hebben die Amerikanen dan gelijk? Als ik naar de rest van het verhaal kijk dan zou ik de Russen eerder vertrouwen.
Waarom worden ze met de ondersteuning in staat geacht massavernietigingswapens te gebruiken? Ze hebben niet eens de lanceer middelen, laat staan de chemische raketten waarmee je +1000 doden veroorzaakt.

Ik vertrouw de Russen voor geen meter, ze hadden al lang eerder die chemische wapens van Assad weg kunnen halen.
pi_131325533
Relatively large quantities of CW are needed to achieve mass casualties. According to a pentagon estimate 22 pounds of sarin would be needed to kill 50 people in an outdoor environment. It would take about 220 pounds to kill five hundred, and 2,200 pounds to produce 10,000 casualties. Naturally, less would be needed in an enclosed space. Although this level of damage is higher than that from conventional explosives, the problems of collecting and disseminating sufficient quantities are formidable.
pi_131325644
Dus je hebt 200 kilo Sarin nodig om 1000 mensen te doden.
  woensdag 18 september 2013 @ 20:40:58 #35
241662 Jian
Well, well, well
pi_131325831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:31 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Waarom worden ze met de ondersteuning in staat geacht massavernietigingswapens te gebruiken? Ze hebben niet eens de lanceer middelen, laat staan de chemische raketten waarmee je +1000 doden veroorzaakt.
Wie zegt dat ze daarover niet beschikken, alsook niet over de kennis (lees militaire experts) om ze af te schieten????

quote:
Ik vertrouw de Russen voor geen meter, ze hadden al lang eerder die chemische wapens van Assad weg kunnen halen.
Zijn het de Russen die, die troep geleverd hebben, of kwam dat spul uit Engeland, Duitsland, Nederland etc. ?
  woensdag 18 september 2013 @ 20:43:09 #36
241662 Jian
Well, well, well
pi_131325959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef firefly3 het volgende:
Dus je hebt 200 kilo Sarin nodig om 1000 mensen te doden.
Ja en?
pi_131325972
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze daarover niet beschikken, alsook niet over de kennis (lees militaire experts) om ze af te schieten????

Omdat de VS ze niet traint op chemische oorlogsvoering. Als je dat wel denkt dan zit je echt in een fantasiewereld.
quote:
[..]

Zijn het de Russen die, die troep geleverd hebben, of kwam dat spul uit Engeland, Duitsland, Nederland etc. ?
Het waren stoffen die o.a. ook voor tandpasta gebruikt kunnen worden (een user had het al gepost hierboven)
pi_131325987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:25 schreef Jian het volgende:

[..]

Er is hier sprake van Sarin, iets wat in een onzuivere vorm door een sekte gebruikt is in een metro in Japan.
Dat was met jaren voorbereiding, grote hoeveelheden, afgesloten omgeving en 13 doden. Sarin effectief inzetten is heel lastig en er is niks waaruit blijkt dat ook maar enige rebellengroep daartoe in staat is/was.

quote:
Zowel de rebellen als Assad beschikken over een zuivere vorm van dit spul dat is gewoon een gegeven. De rebellen moeten met de ondersteuning die ze genieten gewoon in staat worden geacht om dit spul te gebruiken.
Waar blijkt dat dan uit?

quote:
"Ja, maar de Amerikanen zeggen van niet...." nou en, de Russen zeggen van wel! En waarom hebben die Amerikanen dan gelijk? Als ik naar de rest van het verhaal kijk dan zou ik de Russen eerder vertrouwen.
De Russen roepen dit ook al maanden en leveren ook geen bewijs.
Incelfrikandel
  woensdag 18 september 2013 @ 20:45:40 #39
241662 Jian
Well, well, well
pi_131326095
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Omdat de VS ze niet traint op chemische oorlogsvoering. Als je dat wel denkt dan zit je echt in een fantasiewereld.
Hoe weet jij dat en dan nog, ik had het over militaire experts, waarom denk je dat die alleen uit de VS komen?

quote:
Het waren stoffen die o.a. ook voor tandpasta gebruikt kunnen worden (een user had het al gepost hierboven)
Ja er zit ook wat natriumfloride bij, maar dat wil nog niet zeggen dat je van een tube tandpasta Sarin kan maken, h :')
  woensdag 18 september 2013 @ 20:49:04 #40
241662 Jian
Well, well, well
pi_131326264
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat was met jaren voorbereiding, grote hoeveelheden, afgesloten omgeving en 13 doden. Sarin effectief inzetten is heel lastig en er is niks waaruit blijkt dat ook maar enige rebellengroep daartoe in staat is/was.
Rebellen bestaan niet alleen uit boeren met AK47's, laatste keer dat ik dit zeg overigens

quote:
Waar blijkt dat dan uit?
Ze hebben het eerder gebruikt en uit de getuigenverklaringen dat ze opslagplaatsen hebben.

quote:
De Russen roepen dit ook al maanden en leveren ook geen bewijs.
De Russen zeggen nu nieuwe bewijzen te hebben en leveren die aan, aan de VN. Niet zoals de VS dus die zeggen bewijzen te hebben maar ze niet willen laten zien.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:29:43 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131328563
Heeft niet cht met Syri te maken, maar is er wel aan gerelateerd:

quote:
Obama ziet oplossing voor atoomprobleem Iran

De Amerikaanse president Barack Obama ziet een oplossing voor het conflict rond het nucleaire programma van Iran.

Er kan een weg worden gevonden voor Teheran om aan te tonen dat het niet aan atoombommen werkt, maar slechts aan kernenergie voor vreedzame doeleinden.

Volgens een woordvoerder van het Witte Huis blijkt dit uit een briefwisseling tussen Obama en zijn Iraanse ambtgenoot Hassan Rouhani.

De gematigde Rouhani is sinds augustus president. Zijn verkiezing deed in het Westen de hoop opleven dat het al jaren slepende conflict rond het nucleaire programma wordt opgelost. Onder zijn radicale voorganger Mahmoud Ahmadinejad leefde de vrees dat Iran kernwapens tegen Isral zou gebruiken, als het erin slaagde die te maken.

pi_131329848
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:49 schreef Jian het volgende:

[..]

Rebellen bestaan niet alleen uit boeren met AK47's, laatste keer dat ik dit zeg overigens
Kom eens met bewijzen dat de rebellen dit kunnen dan?

De chemische aanval is uitgevoerd met geavanceerde 140mm raketten, waarvan het bekend is dat Syri ze heeft. Dit heeft de VN bevestigd. In de twee en een half jaar dat ik dit conflict al volg heb ik rebellen nooit deze raketten in bezit zien hebben, noch de launchers die 140mm raketten kunnen afvuren. Het afvuren van die dingen is bovendien een logistieke nachtmerrie.
Een sekte met jarenlange voorbereiding kreeg het ook niet voor elkaar om zoveel doden te maken. Ik heb inmiddels wel de conclusie getrokken dat er 0,0 waar uit blijkt dat de rebellen dit hebben kunnen doen. Zelfs al hadden ze die enorme hoeveelheden Sarin, wat ik ook betwijfel.

quote:
Ze hebben het eerder gebruikt
uh, nee. Bron?

quote:
en uit de getuigenverklaringen dat ze opslagplaatsen hebben.
Van?

quote:
De Russen zeggen nu nieuwe bewijzen te hebben en leveren die aan, aan de VN. Niet zoals de VS dus die zeggen bewijzen te hebben maar ze niet willen laten zien.
De VS zei anders ook dat het bewijs ging laten zien. Het enige waar ik Rusland nu mee heb zien komen zijn complottheorien http://www.interpretermag(...)omprehension-issues/
Incelfrikandel
  woensdag 18 september 2013 @ 21:58:34 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131330398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

De chemische aanval is uitgevoerd met geavanceerde 140mm raketten, waarvan het bekend is dat Syri ze heeft. Dit heeft de VN bevestigd. In de twee en een half jaar dat ik dit conflict al volg heb ik rebellen nooit deze raketten in bezit zien hebben, noch de launchers die 140mm raketten kunnen afvuren. Het afvuren van die dingen is bovendien een logistieke nachtmerrie.
Een sekte met jarenlange voorbereiding kreeg het ook niet voor elkaar om zoveel doden te maken. Ik heb inmiddels wel de conclusie getrokken dat er 0,0 waar uit blijkt dat de rebellen dit hebben kunnen doen. Zelfs al hadden ze die enorme hoeveelheden Sarin, wat ik ook betwijfel.

[..]

uh, nee. Bron?

[..]

Van?

[..]

De VS zei anders ook dat het bewijs ging laten zien. Het enige waar ik Rusland nu mee heb zien komen zijn complottheorien http://www.interpretermag(...)omprehension-issues/
quote:
  woensdag 18 september 2013 @ 22:03:10 #44
241662 Jian
Well, well, well
pi_131330651
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[..]

uh, nee. Bron?

[..]

Van?

[..]

Ik ga niet elke keer 2 x per dag hele discussies over doen en bronnen keer op keer vermelden. Dat rebellen eerder Sarin hebben gebruikt bijvoorbeeld, lees terug of google eens effe lekker zelf zou ik zeggen.

En daarnaast mensen die klakkeloos aannemen dat Assad op de dag dat VN waarnemers arriveren in Damascus doodleuk met chemisch gas gaat staan gooien en daar kritiekloos daar geen enkel vraagteken bij plaatsen, sorry ......
pi_131333414
quote:
the Reagan administration removed Iraq from the State Department's list of state sponsors of terrorism to provide the regime with thiodiglycol, a key component in the manufacture of mustard gas, and other chemical precursors for their weapons program.
quote:
It was the Iraqi regime of Saddam Hussein, during the Iran-Iraq War in the 1980s, which used chemical weapons on a scale far greater than any country had dared since their banning following World War I. The Iraqis inflicted close to 100,000 casualties among Iranian soldiers using banned chemical agents, resulting in 20,000 deaths and tens of thousands of long-term injuries.
quote:
The March 1988 massacre in the northern Iraqi city of Halabja, where Saddam's forces murdered up to 5,000 Kurdish civilians with chemical weapons, was downplayed by the Reagan administration, with some officials even falsely claiming that Iran was actually responsible.
U.S. Record on Chemical Weapons Weakens Standing in Challenging Syria
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 18 september 2013 @ 23:23:23 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131334890

[ Bericht 100% gewijzigd door Whiskers2009 op 18-09-2013 23:23:59 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 23:32:03 #47
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
  woensdag 18 september 2013 @ 23:37:16 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131335467
quote:
Laat Assad in hemelsnaam maar blijven -O-
  woensdag 18 september 2013 @ 23:45:07 #49
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131335781
Elders uit discussie:

quote:
Op woensdag 18 september 2013 @ 19:21 schreef Moonlith het volgende:

Toch heb ik daar liever Assad dan die terroristen. Het volk daar trouwens ook.

:@ :Y :X
  woensdag 18 september 2013 @ 23:45:47 #50
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
  woensdag 18 september 2013 @ 23:47:09 #51
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131335843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heeft alles met Syri te maken, maar ook de oorlog tegen Iran is al 'onvermijdelijk' verklaard door de echte machthebbers (niet Obama zelf).
pi_131335965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gasmaskers werken niet tegen moderne strijdgassen, en voor mosterdgas, maar beperkt.

Nee, om daar tegen beschermt te zijn moet je wel hazmat graat A pakken hebben.
  woensdag 18 september 2013 @ 23:50:48 #53
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131335974
De boerderijen en het dorpscentrum van Shebaa nabij oostelijk Ghouta in de provincie Damascus zijn bevrijd door het Syrische Arabische regeringsleger.

Beelden van RTArabic (embedded) van vandaag:

De geld van de RT-Arabic-reporter ketst alle kogels af. ;)

Shab'aa is dus ook bevrijd. Het Syrische leger zet haar opmars voort om andere gebieden en regio's te zuiveren van de opstandelingen die tegen de Syrische regering vechten.

Bij deze successen heeft het Syrische leger echt geen nood aan gebruik van 'chemische wapens' die men nu wil laten ontmantelen.

Beelden van terugkeer van burgers en National Defence-vrijwilligers (milities van regering onder burgers) in Shab'aa, beelden van dode strijders van de 'Islamitische Staat van Irak en de Levant' (Al Qa'da) in Shab'aa (o.a. Turkse wapenuitrusting en Britse geweren):
  woensdag 18 september 2013 @ 23:55:44 #54
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131336178
Andere Sheba'a Farms (boerderijen) in het gouvernement Al-Quneitra (eigenlijk Libanon Shab'aa boerderijen):

beelden van het Syrische leger dat teruggekeerd is aan de demarcatielijn met de Isralisch bezette en gecontroleerde Syrische Golanhoogten. Vanaf de Golan en uit Al Quneitra opereren buitenlandse jihadisten tegen het Syrische leger:

Het toont aan hoe Isral niet alleen via haar luchtaanvallen op Syri de afgelopen maanden (sinds januari 2013) betrokken is bij deze oorlog tegen Syri, maar ook via de medische hulp aan terroristen (en ook wel aan hun burgerslachtoffers overigens).... Isral wenst de val van Iran (dus Assad).

[ Bericht 13% gewijzigd door Veldkamp op 19-09-2013 00:04:03 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 23:57:58 #55
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131336268
De strijd in de zuidelijke uitlopers van de stad Darayya in de provincie Damascus gaat door:

Prachtige beelden van chte oorlogsreporters van ANNA News (Abchazische Nieuwszender), onverschrokken mannen.

Na twee dagen komt er Duitse, Engelse en Russische ondertiteling. Even de oude video's kijken.
  woensdag 18 september 2013 @ 23:59:52 #56
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131336342
Chemische wapens door radicale islamisten in Syri ingezet, volgens blogger uit Rusland:
  donderdag 19 september 2013 @ 00:03:56 #57
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_131336503
Dit gevecht tussen de FSA en ISIS is het begin van het einde voor de rebellen. De FSA breekt met ISIS nu.
pi_131336506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:59 schreef Veldkamp het volgende:
Chemische wapens door radicale islamisten in Syri ingezet, volgens blogger uit Rusland:
Nounou, wat een bewijs. :')
pi_131338031
dat ISIS ook :r :r :r

quote:
The Latest from Azaz & Fight Between Islamic State of Iraq and Other Factions

Latest information from Azaz, the town near the border with Turkey taken over by Islamic State of Iraq and As-Sham today after a fight with the Northern Storm Brigade of the Free Syrian Army….

Liwa al-Tahwid of the Syrian Islamic Liberation Front, which is associated with FSA, has arrived with a force from Aleppo to confront ISIS.

The nearby border Bab al-Salam border post is still held by the Northern Storm Brigade and Liwa al-Tawhid.

An EA correspondent predicts:

ISIS will surrender. Liwa al-Tahwid cannot let go control of this strategically important place, which is needed to supply Aleppo city and its suburbs.

Aleppo Province ISIS stands alone against a huge force, in fact the biggest force in Aleppo Province. They can’t afford to pick a fight.

I tend to believe the arrogant ISIS commanders have greatly overestimated their power and capabilities, and didn’t think this through.

They will make a deal. If they really try to resist Tahwid, they’ll die.

Meanwhile, journalist Hassan Hassan gives this account of the conflict:

The clashes started in Azaz Ahli Hospital after ISIS objected to the presence of a German doctor with Doctors Beyond Borders. :{ :{ :{

Asifat Al Shamal [Northern Storm Brigade] refused to let him go. ISIS shot dead two Asifat fighters. Clashes started in hospital & spread out.

Asifat Al Shamal wasn’t expecting a fight. ISIS used heavy weapons. Asifat withdrew to the crossing. ISIS attacked but Asifat withheld it….

Asifat suggests ISIS members were divided over the reaction. A Kuwaiti fighter tried to calm down the situation but others were ruthless.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_131338226
Het klein beetje objectiviteit en voornamelijk legitimiteit is de VN nu definitief verloren.

Terwijl Rusland die wanhopige, omgekochte golf-slaven met bewijzen overstelpt dat de rebellen de walgelijke chemische aanvallen hebben uitgevoerd:

quote:
Russia to provide UNSC with data for chem weapons' use by Syrian rebels (http://rt.com/news/russia-syria-evidence-chemical-023/)
Reageert de verraderlijke, corrupte bende die de VN heet met:

quote:
Niemand ( :') :') )moet aan de bevindingen van de inspecteurs van de Verenigde Naties (VN), die de gifgasaanval in de Syrische hoofdstad Damascus hebben onderzocht, twijfelen. (http://www.nu.nl/buitenla(...)hemische-aanval.html)
Dus de correctheid van de feiten in het rapport ontleent de VN aan het feit dat het door de VN zelf is gepubliceerd en niemand zou daaraan moeten twijfelen... :') :@

VN toevoegen aan lijst van terroristische organisaties, tegoeden bevriezen en de menselijke 'assets' z.s.m. pacificeren, Mossad-style.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_131338633
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mooi zo.
  Moderator donderdag 19 september 2013 @ 07:26:56 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131338715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 03:07 schreef Terminator2000bc het volgende:
VN toevoegen aan lijst van terroristische organisaties, tegoeden bevriezen en de menselijke 'assets' z.s.m. pacificeren, Mossad-style.
ja hoor :')
  donderdag 19 september 2013 @ 09:36:25 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131340103
quote:
Kamer toch in geheim bijgepraat over Syri

De vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken wordt donderdagmorgen tijdens een besloten bijeenkomst bijgepraat door minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken over de gifgasaanval in Syri.

Hij komt hiermee deels aan de wensen van de Kamer tegemoet.

De Kamer had de minister woensdag gevraagd om een vertrouwelijke briefing door de inlichtingendiensten over de aanval. Timmermans had eerder laten weten hier niet aan te willen beginnen, omdat hij geen nieuwe informatie zou hebben om te delen en omdat uit een eerdere vertrouwelijke briefing van de diensten door Kamerleden zou zijn gelekt.

Volgens Timmermans was de eerdere vertrouwelijke briefing door de diensten AIVD en MIVD ''een hoge uitzondering''. Informatie van en over de inlichtingendiensten komt gewoonlijk aan de orde in de Kamercommissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (ook wel de commissie stiekem genoemd), waarin de fractievoorzitters van de meeste partijen zitten.

Om de Kamerleden toch van nadere informatie te voorzien en in te gaan op specifieke vragen, stelde de minister voor een deel van het overleg donderdag in beslotenheid te doen. De commissie stemde hiermee in.

donderdag 19 september 2013 @ 09:36:46 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131340110
quote:
'Vernietiging chemische wapens Syri duurt een jaar'

De vernietiging van de chemische wapens in Syri zal volgens president Bashar al-Assad een jaar in beslag nemen.

Dat zei hij woensdagavond (plaatselijke tijd) in een interview met de Amerikaanse zender Fox News.

Het proces kost volgens Assad veel geld. ''Ongeveer een miljard dollar'', zo schat de president. Volgens hem gaat het om ''een uiterst ingewikkelde operatie.''

Toch is hij vastbesloten alle chemische wapens te vernietigen en de afspraken die binnen de Verenigde Naties hierover zijn gemaakt na te leven.

Assad heeft er niets op tegen als de Amerikaanse regering de wapens naar de Verenigde Staten haalt om ze daar te vernietigen. ''Zolang zij het betalen.''

Gifgasaanval

De Syrische president ontkende in het interview nogmaals iets te maken te hebben met de gifgasaanval op 21 augustus. "Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd. Het is een misdaad."

"We hebben bewijs dat een groep terroristen achter de aanval zit", aldus Assad. "Het hele verhaal dat de Syrische regering er achter zit is onzin."

Duitsland

Bondskanselier Angela Merkel zei woensdagavond in een interview met ARD, dat er geen aanwijzingen zijn dat de chemicalin die Duitsland aan Syri heeft geleverd, gebruikt zijn bij de productie van chemische wapens.

Woensdag werd bekend dat Duitsland Syri chemicalin heeft geleverd die ook voor het maken van chemische wapens kunnen worden gebruikt. Volgens de regering is in de jaren 2002 en 2003 zo'n veertig ton geleverd en in de jaren 2005 en 2006 meer dan 97 ton. Het gaat onder meer om natriumfluoride.

Volgens Merkel heeft de regering destijds zeer nauwkeurig in de gaten gehouden, waar de chemicalin voor werden gebruikt. ''Voor zover ik kan nagaan, zijn ze gebruikt voor civiele doeleinden'', aldus Merkel.

Ghouta

Volgens Amerikaanse cijfers kwamen bij de gifgasaanval in Ghouta, een voorstad van de Syrische hoofdstad Damascus, 1.429 mensen om het leven, 426 van hen waren kinderen. Artsen zonder Grenzen sprak echter van 355 doden. Het VN-rapport, dat 16 september werd gepresenteerd, noemt geen dodental.

pi_131340963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Minister Frans Timmermans
Ik kan die man niet meer zien!
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  donderdag 19 september 2013 @ 10:23:47 #66
241662 Jian
Well, well, well
pi_131341105
quote:
Ghouta

Volgens Amerikaanse cijfers kwamen bij de gifgasaanval in Ghouta, een voorstad van de Syrische hoofdstad Damascus, 1.429 mensen om het leven, 426 van hen waren kinderen. Artsen zonder Grenzen sprak echter van 355 doden. Het VN-rapport, dat 16 september werd gepresenteerd, noemt geen dodental.
1429 of 355 doden, het scheelt bijna niets en wie geloof je dan, de VS of Artsen zonder Grenzen. De VS natuurlijk, want hoe groter het aantal doden des te aannemelijker dat de chemische aanval is gepleegd door het Syrische leger ....... :)
pi_131341126
Tering non, beetje de staatsversie van het Syrische regime ondermijnen door een ander verhaal de wereld in te brengen over wat er in het Christelijke dorp Maloula gebeurde. Verdient wel een doodsbedreiging natuurlijk en bezoekje van de Syrische geheime dienst.

quote:
Christian villagers cast doubt on Syria jihadist ‘threat’

The rebel attack earlier this month on the Syrian village of Maaloula heightened worries that the conflict there is becoming increasingly sectarian, with some members of the historic Christian community there fleeing and saying churches had been desecrated. However, some of the residents the BBC has spoken to have challenged this narrative.

The violence in the village earlier this month centred around a pro-government checkpoint set up at the southern entrance of the village by the military, with some members from the National Defence Force, a newly-formed militia of community members, mainly Alawites and Christians.

Rebel fighters say they had had control over the northern side of Maaloula, on top of the Qalamoun mountain, for the last eight months.

There had been some rounds of fighting around the village in the last few months, but the world's attention was only drawn to Maaloula on 5 September, when a fighter affiliated to the jihadist al-Nusra Front drove up to the check point and blew himself up, killing several soldiers and pro-government militiamen.

A number of armed men then entered the St Takla monastery in the north of the village and asked the nuns there whether there were any government soldiers hiding there.

"There were around 20 of them. They looked like Islamists, but they did us no harm," one of the nuns told the BBC a few days after the incident.

"They told us they were after Bashar al-Assad and his army, not Christians," the nun explained.

Then the armed men returned to the monastery, which is home to nine nuns and 35 others, children and elderly people cared for by the nuns. They all stayed in Maaloula, even during the intense fighting.

On their second visit, the nun explains, the men asked the nuns to make a video statement to the effect that they hadn't been harmed or attacked by the rebels, which was then posted on YouTube.

The rebels then left their arms outside the monastery and climbed up to film the village from above in an attempt to prove that they left without causing damage or attacking the churches, according to the nun the BBC spoke to.

Doubts over timing

The attack resulted in the death of three residents of the village and most of Maaloula's residents have now fled the violence to Damascus.

Later on, there were increasing exchanges of fire between the two sides.

Residents of Maaloula called on the army to come and protect them but as one resident said: "The army betrayed us and sold us to the media."

The army arrived in Maaloula on Saturday 7 September and only stayed for a few hours, pulling out and allowing the rebels to enter again, the resident - who wished to remain unnamed - told the BBC.

Questions have been raised of the timing of the attack as it happened only two days before a prayer for peace was due to take place in Maaloula in response to a call by Pope Francis for a day of fasting and prayer worldwide in aid of peace in Syria.

It also coincided with what looked like the run-up to an imminent US strike against Syria.

Amer al-Qalamouni, the spokesman for Ahrar al-Sham and Qalamoun Liberation front, a group of non-Islamist fighters affiliated with the Free Syrian Army, says the timing of the attack only benefited the regime's narrative.

"The situation was going on for months, but suddenly the al-Nusra Front decided to attack the checkpoint," Mr Qalamouni told the BBC.

"Members of Ahrar al-Sham and Qalamoun Liberation Front then participated in the clashes. The aim was never an attack against Christians but to deal with the checkpoint itself," he goes on.

Mr Qalamouni said that he thought the Islamists of the al-Nusra Front had used the opportunity send a message to the West that they had no need of Western intervention.

History of coexistence
The fighting in Maaloula is the first such attack on a notable Christian community since the start of the uprising.

Residents of many Christian villages around Homs and Hama have been fleeing the violence along with members of other communities, but had not up until now been attacked themselves.

Like many villages and cities across Syria, Maaloula has been home to different religious communities who have lived in coexistence for decades.

Famously, it is one of three villages in Syria where Aramaic, the language of Jesus Christ, is still spoken.

St Takla's monastery has always been a home for orphans from both Christian and Muslim communities.

Every September, Syrians of all religions have participated in the Day of the Cross festival in Maaloula. Muslims would attend prayers in the church and women with headscarves would light candles there.

After the long day of celebration and a parade through the village, the evening's festivities would begin with a climb up the mountain.

Later fires would be lit and songs sung to guitar music until sunrise.

But today Maaloula has been subjected to the flame of war that has burnt so many parts of Syria.

The nun that the BBC reached in St Takla's monastery said she believed Syria's Christians were not the target of the violence but that they were becoming caught in the crossfire.

She says she had urged the rebels who came to the monastery to negotiate with the regime.

"I told them: 'If you go on to every village and there are battles and lives lost, then you are not going to get rid of Bashar al-Assad. You need to sit and talk to find a solution.'"

BBC World
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 19 september 2013 @ 10:30:15 #68
241662 Jian
Well, well, well
pi_131341269
quote:
Liegende lakei van Obomma :{w
  donderdag 19 september 2013 @ 10:48:01 #69
241662 Jian
Well, well, well
pi_131341677
quote:
Brown Mozes, dat was degene die eerder de Isralische filmpjes vertoonde waaruit zou blijken dat Assad de schuldige was. Toch wel neutraal dat ie nu dit plaatst, hij heeft het licht gezien?

Overigens wel aardig in het filmpje dat de voormalig CIA analist aangeeft dat er Sarin via de route Irak - Turkije naar de rebellen en meer in het bijzonder naar Al Qaeda is gegaan, "significant amount" zelfs.
pi_131341764
quote:
Reactie van die Brown Moses die op zijn blog als eerste die video's lied zien:
quote:
To be absolutely clear, I do not consider these videos to be reliable evidence of anything. They came from irregular sources, and are filmed in a way not consistent with videos posted previously by Liwa al-Islam, among other issues. I do not support Russia Today's use of the credibility of my work to prop up videos I consider to be highly dubious. I believe all credible evidence points to the Syrian military being responsible for the August 21st attack, and have produced large amounts of work examining the evidence that supports that conclusion, which can be found here.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:12:26 #71
241662 Jian
Well, well, well
pi_131342222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:51 schreef karton2 het volgende:

[..]

[..]

Die beelden zeggen me niet zoveel, kan van alles zijn, het commentaar in het interview is interessanter.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:59:59 #72
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131343412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:51 schreef karton2 het volgende:

[..]

[..]

Als betaalde "spontane" blogger op loonlijst CNN en NYT kan en mag Moses niets anders beweren dan Assads "schuld". Ook al is het belachelijk.

Gekochte bloggers. Ze bestaan. Zo pogen de massamedia - die in ogen van miljoenen burgers en vooral van de jeugd in Westen alle geloofwaardigheid hebben verloren - toch "eerlijk" en "dichtbij de gewone mensen" betrouwbaar over te komen. Tevergeefs.

Wat dat betreft voelt RussiaToday de blog community beter aan, behalve op issues als de homopropagandawet en verleden rondom Tweede Wereldoorlog, Stalin en Koude Oorlog.
  donderdag 19 september 2013 @ 12:13:02 #73
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131343897
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

Jabhat Al Nusra is het ook niet eens met ISIS. Ik hoop dat alle rebellengroeperingen in Syrie waaronder FSA en Al-Nusra tegen die Irakese al-qaida terroristen gaan vechten als ze Assad hebben verslagen
  donderdag 19 september 2013 @ 12:25:19 #74
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131344261
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:24 schreef Aloulou het volgende:
Tering non, beetje de staatsversie van het Syrische regime ondermijnen door een ander verhaal de wereld in te brengen over wat er in het Christelijke dorp Maloula gebeurde. Verdient wel een doodsbedreiging natuurlijk en bezoekje van de Syrische geheime dienst.

[..]

Bewijs dat de mujahideen geen bloeddorstige moordeneaars zijn. ;) ;)
  donderdag 19 september 2013 @ 13:03:47 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131345305
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:13 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Jabhat Al Nusra is het ook niet eens met ISIS. Ik hoop dat alle rebellengroeperingen in Syrie waaronder FSA en Al-Nusra tegen die Irakese al-qaida terroristen gaan vechten als ze Assad hebben verslagen
Ik moet echt knipperen met mn ogen om dit te kunnen lezen, kan er nieteens meer om lachen...
pi_131345696
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik moet echt knipperen met mn ogen om dit te kunnen lezen, kan er nieteens meer om lachen...
Ach ik heb ondertussen zoiets van "alles met de stempel islam wil elkaar afmaken dus ze doen maar ..."
alla zal tevreden zijn
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 19 september 2013 @ 13:25:47 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131345962
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:59 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Als betaalde "spontane" blogger op loonlijst CNN en NYT kan en mag Moses niets anders beweren dan Assads "schuld". Ook al is het belachelijk.

Gekochte bloggers. Ze bestaan. Zo pogen de massamedia - die in ogen van miljoenen burgers en vooral van de jeugd in Westen alle geloofwaardigheid hebben verloren - toch "eerlijk" en "dichtbij de gewone mensen" betrouwbaar over te komen. Tevergeefs.

Wat dat betreft voelt RussiaToday de blog community beter aan, behalve op issues als de homopropagandawet en verleden rondom Tweede Wereldoorlog, Stalin en Koude Oorlog.
je begint echt hilarisch te worden zo hoor, zelf de grootste propaganda tot in den treure op het net flikkeren en dan andere beschuldigen van hetzelfde... Ieder heeft zijn eigen propaganda maar prik er eens doorheen zou ik zeggen
pi_131346218
quote:
3s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:25 schreef Re het volgende:
je begint echt hilarisch te worden zo hoor, zelf de grootste propaganda tot in den treure op het net flikkeren en dan andere beschuldigen van hetzelfde... Ieder heeft zijn eigen propaganda maar prik er eens doorheen zou ik zeggen
;) Veldkampie vervult zijn rol goed in het Syrie topic, mag hem wel die kerel. We hebben alles hier rondlopen, van Bashar-idolaten tot sjieten-onthoofdende-wahabieten-in-opleiding, conspiracy lieden, halve marxisten, "New World Order" aanhangers tot computerprobleem die een harde plasser krijgt van een groot verenigd Koerdistan dat de Turken gaat terugpakken en weer foto's plaatst van de vele nieuw gebouwde gebouwen en hoeveel olievaten ze per dag er wel niet uithalen. Het is een goede weerspiegeling van het Syrische conflict eigenlijk en de strijdende partijen, zit ook van alles tussen. Van commies tot hartenvretende neanderthalers, nationalisten tot separatistische Koerden en aan zionisten-geallieerde partijtjes etc etc
  donderdag 19 september 2013 @ 14:08:47 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131347196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

;) Veldkampie vervult zijn rol goed in het Syrie topic, mag hem wel die kerel. We hebben alles hier rondlopen, van Bashar-idolaten tot sjieten-onthoofdende-wahabieten-in-opleiding, conspiracy lieden, halve marxisten, "New World Order" aanhangers tot computerprobleem die een harde plasser krijgt van een groot verenigd Koerdistan dat de Turken gaat terugpakken en weer foto's plaatst van de vele nieuw gebouwde gebouwen en hoeveel olievaten ze per dag er wel niet uithalen. Het is een goede weerspiegeling van het Syrische conflict eigenlijk en de strijdende partijen, zit ook van alles tussen. Van commies tot hartenvretende neanderthalers, nationalisten tot separatistische Koerden en aan zionisten-geallieerde partijtjes etc etc
true that
  donderdag 19 september 2013 @ 15:13:53 #80
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131349206
quote:
3s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:25 schreef Re het volgende:

[..]

Kijk even goed:

Luister even goed:

quote:
The HRW report was based to a large extent on work by a blogger "Brown Moses" e.g.

http://brown-moses.blogsp(...)onent-of-umlaca.html

Brown Moses is not a reliable source compared to professional Australian munitions expert N.R. Jenzen-Jones who has also examined the mystery devices and says

"It is still not clear whether these munitions carried a CW payload, nor are their origins yet known." http://rogueadventurer.co(...)-munitions-in-syria/

There is a very good argument that the munitions are actually fuel-air explosives that have failed to fully detonate and have spread highly toxic Ethylene Oxide vapour that has symptoms that match a lot of those reported.

There is a secondary issue in that the video 'evidence' has significant flaws.

1. Virtually no images of people dead in their houses or in the street - quite unlike the Halabja attack in Iraq.

2. Almost no images of dead or injured women - unlike most other images from Syria where conventional munitions have been used.

3. A disproportionate number of children shown when the area is an active war-zone and they would be expected to have evacuated.
"Brown Moses" ([Eliot Higgins) is geen wapenexpert, maar duidt wel op basis van Wikipedia, youTube en wat artikelen uit de media de "schuld". En wordt door de anti-Assadfactie hevig geciteerd.

Mijn sterke vermoeden is dat "Brown Moses" een bewust geplaatste gefinancierde "spontane journalist" is.

Andere bloggers (pro-regime bijv.) worden op geen enkele wijze in de mainstreammedia geciteerd, zeker niet in de Franse en Brits-Amerikaanse wereld (Nederlandse media worden beter, zeker EO, VPRO en NCRV tegenwoordig). En zeker niet gepushet.

Er is hier een media-oorlog gaande.

quote:
1. Chemical weapons were delivered with munitions not used by rebels: This claim includes referencing Syria watcher Eliot Higgins also known as Brown Moses, a UK-based armchair observer of the Syrian crisis who has been documenting weapons used throughout the conflict on his blog.

While Higgins explains these particularly larger diameter rockets (140mm and 330mm) have not been seen (by him) in the hands of terrorists operating within and along Syrias borders, older posts of his show rockets similar in construction and operation, but smaller, most certainly in the hands of the militants.

The Washington Post contends that somehow these larger rockets require technology the militants have no access to. This is categorically false. A rocket is launched from a simple tube, and the only additional technology terrorists may have required for the larger rockets would have been a truck to mount them on. For an armed front fielding stolen tanks, finding trucks to mount large metal tubes upon would seem a rather elementary task especially to carry out a staged attack that would justify foreign intervention and salvage their faltering offensive.

2. The sarin was fired from a regime-controlled area: The Washington Post contends that:

The report concludes that the shells came from the northwest of the targeted neighborhood. That area was and is controlled by Syrian regime forces and is awfully close to a Syrian military base. If the shells had been fired by Syrian rebels, they likely would have come from the rebel-held southeast.

What the Washington Post fails to mention is the limitations the UN team itself put on the credibility of their findings. On page 18 of the report (22 of the .pdf), the UN states [emphasis added]:

The time necessary to conduct a detailed survey of both locations as well as take samples was very limited. The sites have been well travelled by other individuals both before and during the investigation. Fragments and other possible evidence have clearly been handled/moved prior to the arrival of the investigation team.

It should also be noted that militants still controlled the area after the alleged attack and up to and including during the investigation by UN personnel. Any tampering or planting of evidence would have been carried out by opposition members and surely the Syrian government would not point rockets in directions that would implicate themselves.

3. Chemical analysis suggests sarin likely came from controlled supply: The Washington Post claims:

The U.N. investigators analyzed 30 samples, which they found contained not just sarin but also relevant chemicals, such as stabilizers. That suggests that the chemical weapons were taken from a controlled storage environment, where they could have been processed for use by troops trained in their use.

Only, any staged attack would also need to utilize stabilized chemical weapons and personnel trained in their use. From stockpiles looted in Libya, to chemical arms covertly transferred from the US, UK, or Israel, through Saudi Arabia or Qatar, there is no short supply of possible sources.

Regarding rebels lacking the necessary training to handle chemical weapons US policy has seen to it that not only did they receive the necessary training, but Western defense contractors specializing in chemical warfare are reported to be on the ground with militants inside Syria. CNN reported in their 2012 article, Sources: U.S. helping underwrite Syrian rebel training on securing chemical weapons, that:

The United States and some European allies are using defense contractors to train Syrian rebels on how to secure chemical weapons stockpiles in Syria, a senior U.S. official and several senior diplomats told CNN Sunday.

The training, which is taking place in Jordan and Turkey, involves how to monitor and secure stockpiles and handle weapons sites and materials, according to the sources. Some of the contractors are on the ground in Syria working with the rebels to monitor some of the sites, according to one of the officials.

4. Cyrillic characters on the sides of the shells: The Washington Post claims:

The Russian lettering on the artillery rounds strongly suggests they were Russian-manufactured. Russia is a major supplier of arms to the Syrian government, of course, but more to the point they are not a direct or indirect supplier of arms to the rebels.

The Washington Posts logic fails even at face value. Terrorists operating inside of Syria also possess rifles and even tanks of Russian origin stolen or acquired through a large network of illicit arms constructed by NATO and its regional allies to perpetuate the conflict.

Additionally, had the attacks been staged by terrorists or their Western backers, particularly attacks whose fallout sought to elicit such a profound geopolitical shift in the Wests favor, it would be assumed some time would be invested in making them appear to have originated from the Syrian government. The use of chemical weapons on a militant location by the militants themselves would constitute a false flag attack, which by definition would require some sort of incriminating markings or evidence to accompany the weapons used in the barrage http://www.globalresearch(...)apons-attack/5350111.
Ik volg "Eliot Higgins" (Brown Moses...) op twitter:
https://twitter.com/Brown_Moses

Zijn tweets zijn absoluut niet neutraal en juist heel eenzijdig (anti-Assad, pro-interventie, pro-propaganda). Zo ben ik bekend met religieuzen die met Moeder Agnes-Marie - die tegen een interventie waarschuwt (zoals Franciscus I ook deed in Vaticaanstad) - samenwerken. De Libanees-Syrische katholieke Moeder Agnes waarschuwde al eind 2011 voor mogelijke onthoofdingen en religieus-etnische zuiveringen in de toekomst, hetgeen eind 2012 uitkwam en nu nog. Higgins acht deze 'nun' ('non') en andere persoon in zijn tweets een 'marginale randfiguur' die door RussiaToday worden 'gepushed'.

Nu ja, Higgins wordt zelf ook als Brown Moses gepusht als "autoriteit", een bureaustoelwapenexpert door de YT- en Liveleak-filmpjes sinds 2011 zogenaamd....

Uitermate onprofessioneel ook voor massamedia zoals CNN en BBC die Brown Moses citeren (of anti-Assad Human Rights Watch van George Soros en Washington DC), dat men een ongeschoolde nooit militair geweest zijnde blogger als wapenexpert aanbeveelt en citeert. Faillissement van hun 'onafhankelijke' journalistiek.

De twijfels over Higgins zijn dus zeer groot. En mijns inziens terecht.

De filmpjes van rebellen die chemische wapenkoppen provisorisch afvuren zijn van Higgins' eigen blog geciteerd en gekopieerd door RussiaToday, maar Higgins gaat als een wilde tekeer op twitter dat deze filmpjes "fake" zijn en dat RT slecht is enz. enz. Geen neutrale positie van Brown Moses (en waarschijnlijk net als met Kerry een foutje om deze filmpjes toch gepost te hebben).

Brown Moses is net zoals het ( door de Britse regering-Cameron en oorlogshitsers gefinancierde "Syrische Observatorium voor de Mensenrechten" - dat allang ontmaskerd is algemeen) gepusht, vermoed ik. Ook dat Syrisch Observatorium moest "spontaan" lijken, maar is een betaalde one-man-job van propaganda via "spontane" bloggers met "kennis terzake en contacten ter plekke".....

[ Bericht 23% gewijzigd door Veldkamp op 19-09-2013 15:29:00 ]
pi_131349735
Dit Syri-topic is het 9/11 topic all over again....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 19 september 2013 @ 15:31:58 #82
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131349783
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:30 schreef Montagui het volgende:
Onzin. Dit gaat om de media-oorlog en harde bewijzen. Die ook hele staten zoals Rusland, Brazili, India, Irak, Iran, Oekrane en zelfs NAVO-leden als Duitsland en Polen eisen.

De geplande oorlog tegen Syri is toch echt iets anders.
  donderdag 19 september 2013 @ 16:33:45 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131351799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:13 schreef Veldkamp het volgende:
1. Virtually no images of people dead in their houses or in the street - quite unlike the Halabja attack in Iraq.

2. Almost no images of dead or injured women - unlike most other images from Syria where conventional munitions have been used.

3. A disproportionate number of children shown when the area is an active war-zone and they would be expected to have evacuated.
iedereen trekt elkander in twijfel dat is meer mijn visie, er is geen eenzijdige propaganda maar dat lijk je niet te zien.

verder als ik even deze 3 punten bekijk zitten er al sowieso tegenstrijdigheden in de conclusies, wat eigenlijk dus zegt dat er veel kinderen, geen vrouwen en niemand in huizen en op straat gevonden is, omdat warzone bla bla

nee, je overtuigd gewoon niet omdat je niet echt objectief bent
  donderdag 19 september 2013 @ 16:50:08 #84
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131352289
quote:
3s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:33 schreef Re het volgende:

[..]

iedereen trekt elkander in twijfel dat is meer mijn visie, er is geen eenzijdige propaganda maar dat lijk je niet te zien.

verder als ik even deze 3 punten bekijk zitten er al sowieso tegenstrijdigheden in de conclusies, wat eigenlijk dus zegt dat er veel kinderen, geen vrouwen en niemand in huizen en op straat gevonden is, omdat warzone bla bla

nee, je overtuigd gewoon niet omdat je niet echt objectief bent
Maar de reguliere voor feiten geforceerde slecht gevormde theorie overtuigt natuurlijk heel erg.
  donderdag 19 september 2013 @ 17:34:38 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131353597
quote:
Timmermans bezoekt Kerry - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft vrijdag in Washington een gesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot John Kerry. Onderwerpen van gesprek zijn onder meer de Nederlands-Amerikaanse betrekkingen, actuele ontwikkelingen rond Syri en het vredesproces in het Midden-Oosten.

Timmermans zal ook spreken met de Republikeinse senator John McCain en de voorzitter van de senaatscommissie voor defensie, de Democraat Carl Levin. Syri zal ook hier onderwerp van gesprek zijn, aldus een woordvoerder van Timmermans.

Bron: www.telegraaf.nl
  donderdag 19 september 2013 @ 17:35:17 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131353614
quote:
'Nog geen plan vernietigen gifgas in Rusland'

Rusland heeft nog geen plannen ontwikkeld om de chemische wapens van Syri op zijn eigen grondgebied te vernietigen.

Dat heeft minister Sergej Sjojgoe van Defensie donderdag gezegd. Hij zei dat de regering in Moskou daarover nog een besluit moet nemen.

Sjojgoe verklaarde dat Rusland fabrieken heeft die het gifgas kunnen verwerken. De Russische en Amerikaanse ministers van Buitenlandse Zaken kwamen eind vorige week overeen dat alle chemische wapens van Syri zullen worden vernietigd. Dat moet vr halverwege volgend jaar buiten Syri zijn gebeurd.

President Vladimir Poetin heeft goede hoop dat de Syrische chemische wapens met succes zullen worden vernietigd, al kan hij er ''niet honderd procent zeker van zijn. Maar alles wat ik de afgelopen dagen heb gezien, geeft mij het vertrouwen dat het gaat gebeuren", zo zei hij tegen de pers.

Verder zei hij dat hij ''sterke aanwijzingen" heeft dat de gifgasaanval van 21 augustus op touw is gezet door tegenstanders van president Bashar al-Assad.

pi_131354364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

WTF wil de VS nou?Iran is echt niet gek om Isral of andere landen zomaar aan te vallen,zelfs niet met kernwapens(die ze nog niet eens hebben). :')
  donderdag 19 september 2013 @ 18:09:35 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131354609
Wanneer gaan we eigenlijk de wapens van israel vernietigen dan? Of ben ik nu antisemiet om dat te vragen? :)
  donderdag 19 september 2013 @ 18:18:43 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131354887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Wanneer gaan we eigenlijk de wapens van israel vernietigen dan? Of ben ik nu antisemiet om dat te vragen? :)
Of die van de VS ;)
  donderdag 19 september 2013 @ 18:20:54 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131354967
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

WTF wil de VS nou?Iran is echt niet gek om Isral of andere landen zomaar aan te vallen,zelfs niet met kernwapens(die ze nog niet eens hebben). :')
quote:
Iraanse president wil geen oorlog

Iran is niet op zoek naar oorlog en zal ''onder geen enkele omstandigheid'' massavernietingswapens ontwikkelen.

Dat zei de Iraanse president Hassan Rohani donderdag in een interview met de Amerikaanse nieuwszender NBC.

''We zoeken vrede en stabiliteit tussen alle landen in de regio'', beloofde hij.

De Iraanse leider benadrukte in het gesprek dat hij niet uit is op confrontaties met andere landen in het Midden-Oosten. Toch haalde Rohani hard uit naar Isral, dat volgens hem ''met oorlogszuchtig beleid instabiliteit in de regio heeft veroorzaakt.''

Gematigd

Rohani leek verder zijn best te doen zich als gematigd leider aan de wereld te laten zien. Zo benadrukte hij dat Iran nooit kernwapens zal ontwikkelen. De president liet eerder al weten meer transparantie te willen geven over het nucleaire programma van zijn land. Dat gold als een signaal dat Iran klaar is voor een doorbraak in de onderhandelingen.

De relatief nieuwe president lijkt afstand te willen nemen van zijn voorganger, Mahmoud Ahmadinejad. Die wist de wereld regelmatig op de kast te jagen met dreigende taal richting Isral, dat hij als ''de kleine satan'' bestempelde. Zijn ontkenning van de Holocaust kwam de toenmalige president op hoon in het Westen te staan.

Rohani hield zich donderdag op de vlakte over de massamoord op de Joden. ''Ik ben geen historicus. Ik ben een politicus'', stelde hij. ''Wat voor ons belangrijk is, is dat landen en volken in de regio naar elkaar toe groeien.''

;)
pi_131355008
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

;)
Raad eens hoeveel landen 1000+ kernwapens hebben. _O-
  donderdag 19 september 2013 @ 18:25:14 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131355133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Raad eens hoeveel landen 1000+ kernwapens hebben. _O-
Zoek ik speciaal voor jou een artikel op dat je mening bevestigd en dit is mijn dank? :P
pi_131355154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zoek ik speciaal voor jou een artikel op dat je mening bevestigd en dit is mijn dank? :P
Perzi is chill land :+
  donderdag 19 september 2013 @ 19:31:25 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131357400
Van de FP:

quote:
FOK.nl / Nieuws / Poetin: gifgasaanval slinkse provocatie rebellen / FOK!frontpage

Rusland heeft goede redenen om aan te nemen dat de aanval met chemische wapens in Syri vorige maand het werk van de rebellen was. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin donderdag gezegd.

Poetin zei dat alles er op wijst dat de aanval 'een slinkse en vernuftige provocatie' was. Hij voegde er aan toe dat de aanval bij Damascus is uitgevoerd met 'primitieve' technologie: volgens Poetin is het gifgas sarin ingezet door middel van oude Sovjet-munitie die het Syrische leger niet meer gebruikt.

Poetin heeft er alle vertrouwen in dat de Syrische president Bashar Assad zich aan het Amerikaans-Russische plan zal houden om het Syrische gifgasarsenaal te vernietigen. "Ik kan niet met honderd procent zekerheid zeggen dat dit plan succesvol wordt volbracht, maar wat we de afgelopen dagen hebben gezien stemt ons hoopvol dat dat het zal lukken", aldus Poetin.

Het idee dat Rusland er belang bij heeft om Assad in het zadel te houden werd door Poetin van de hand gewezen. "We hebben geen exclusief belang in Syri dat we willen beschermen door de huidige regering te verdedigen", zei Poetin. "Ons streven is om de principes van internationale wetgeving te handhaven."

Bron: frontpage.fok.nl
pi_131358622
Rebellen vs radicalen vs jihadisten,epische faal van VS _O-
pi_131358716
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:45 schreef Jian het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat en dan nog, ik had het over militaire experts, waarom denk je dat die alleen uit de VS komen?

1) Ze hadden de wapens niet
2) Ze hadden de kennis niet

Zo simpel als dat. Of denk je dat ze opgeleid werden voor WMD's?
  donderdag 19 september 2013 @ 20:05:40 #97
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_131358834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van de FP:

[..]

Ja, dat is iedere dag te lezen. :)

Dagelijks is er een nieuwsbericht waarin Poetin zegt dat de rebellen er achter zitten en dat hij het bewijs heeft maar dit bewijs niet openbaar wil maken.

Wat dat betreft precies hetzelfde als VS afgelopen periode. Dagelijks blerren dat er bewijs is dat Assad erachter zit maar het bewijs niet openbaar maken.
pi_131358835
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:30 schreef Montagui het volgende:
Mensen willen zich speciaal voelen. Daarom speculeert de n zelfs nog extremer dan de ander.
pi_131362404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

1) Ze hadden de wapens niet
2) Ze hadden de kennis niet
Hoe weet jij dat nou zo zeker? Waar heb je die fucking informatie vandaan? Jij moet echt een bezoekje brengen aan de AIVD, want die mensen hebben duidelijk jouw expertise nodig. Ze weten zelf namelijk niks.

Syri is een chaos, er zijn allerlei facties, en facties binnen facties, de hele wereld bemoeit zich er mee, elke partij wordt weer door een regionale of wereldmacht gesteund/bewapend/gefinancieerd. Om de paar weken valt er weer ergens een militaire basis of een vliegveld in handen van de rebellen, ze hebben inmiddels zelfs tank bataljons. Ze hebben allerlei soorten artillerie te pakken gekregen, in Turkije zijn rebellen opgepakt met chemische wapens. Dus waar haal jij die kennis en wijsheid vandaan dat ze zo makkelijk vrijpleit?

Niemand in dit topic is hier zo zeker van de schuld van een partij als jij, en gek genoeg heb jij de minst overtuigende argumenten naar voren gebracht.
pi_131362606
quote:
8s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:11 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou zo zeker? Waar heb je die fucking informatie vandaan? Jij moet echt een bezoekje brengen aan de AIVD, want die mensen hebben duidelijk jouw expertise nodig. Ze weten zelf namelijk niks.

Syri is een chaos, er zijn allerlei facties, en facties binnen facties, de hele wereld bemoeit zich er mee, elke partij wordt weer door een regionale of wereldmacht gesteund/bewapend/gefinancieerd. Om de paar weken valt er weer ergens een militaire basis of een vliegveld in handen van de rebellen, ze hebben inmiddels zelfs tank bataljons. Ze hebben allerlei soorten artillerie te pakken gekregen, in Turkije zijn rebellen opgepakt met chemische wapens. Dus waar haal jij die kennis en wijsheid vandaan dat ze zo makkelijk vrijpleit?

Niemand in dit topic is hier zo zeker van de schuld van een partij als jij, en gek genoeg heb jij de minst overtuigende argumenten naar voren gebracht.
Volgens jullie heeft een rebellen groep nu wmd's gebruikt. Dat is nog nooit eerder in de geschiedenis gebeurd, denk ook niet dat het waar is.

Het is namelijk nog makkelijker om achteruit door Damascus te lopen zonder doodgeschoten te worden, dan een WMD te krijgen en honderden kilometers te vervoeren door het land tussen al die verschillende groeperingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')