Syrische regering zijn massamoordenaars en de rebellen zijn ordinaire terroristen. Shall i continue?quote:Op maandag 16 september 2013 19:22 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Why Syria is so complicated...
Vorige delen:
Topicreeks: Crisis in Syrie
Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op één pagina - Twitter
LiveBlogs
Nu.nl - Volkskrant - Reuters - Guardian - Middle East Live - Al Jazeera - Haaretz
Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Burgeroorlog in Syrië - Wikipedia
Documentaire: A History Of Syria With Dan Snow
Overzicht van gevechtsgroepen in Syrië
Game on!
Er mag niet onderzocht worden wie het gedaan heeft, dus het hele fucking onderzoek heeft geen zin.quote:Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is in het rapport:
http://www.un.org/disarma(...)CW_Investigation.pdf
Ik zie geen bewijs hoor?quote:Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is in het rapport:
http://www.un.org/disarma(...)CW_Investigation.pdf
Net als hun vrienden van Al Qaida, zijn ze laaiend in Turkije dat Obama de pas af is gesneden door Poetin, waardoor de VS nu niet aan de slag kunnen als luchtmacht van Al Qaida.quote:Op maandag 16 september 2013 18:08 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkije heeft een Syrische helikopter neergehaald net boven de grens.
De onderzoekers hebben op verscheidene 'samples' 'GB' (Sarin) aangetroffen. De vraag of we te maken hebben met 'weapon-grade' sarin, of de 'kitchen-sink' variëteit wordt volgens mij niet beantwoord. Maar ik heb het rapport nog niet GRONDIG bestudeerd.quote:
Mwah, gewoon van Russische makelij hoor:quote:Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
quote:The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.
Ja, dergelijke projectielen heeft het Syrische leger volop. En de 'rebellen' van Al Nusra hebben ze ook, zoals te zien is op een filmpje op de website van die bruine Mozes, waar zijn vrienden van Al Nusra ze afschieten vanaf een pick-up truck. Dus daar wordt niemand wijzer van.quote:Op maandag 16 september 2013 20:56 schreef Montagui het volgende:
The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.
De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.quote:Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.quote:Op maandag 16 september 2013 21:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.
Als een geïmproviseerde grotere 'warhead' is gemonteerd, beperkt dat het bereik en de nauwkeurigheid.
Ja, dat type is geschikt voor chemische lading. Met de standaard-kop heeft zo'n projectiel een bereik van maximaal een kleine 10 kilometer. Daarmee valt het vliegveld van Dummar, dat werd genoemd als lanceerplaats, af. Een andere lanceerplaats die werd genoemd, was een museum, dat dichterbij is gelegen. Wel binnen bereik. Alleen ligt dat niet in 'government controlled' gebied. (Bij de 's' van Damascus op de kaart). Het komt wel overeen met de gerapporteerde richting van waaruit de projectielen zouden zijn verschoten (noordwest).quote:Op maandag 16 september 2013 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.
Dat is al een tijdje zo.quote:Op maandag 16 september 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ligt het aan mij, of wordt er ineens door IEDEREEN (inc. de VN) zonder enig bewijs naartoe gewerkt dat "Assad het wel gedaan moet hebben", terwijl dat eerder vooral door de Vs cs (GB, Fr) werd gepropageerd?
Afgelopen week dan pas denk ik?quote:
Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.quote:Op maandag 16 september 2013 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Afgelopen week dan pas denk ik?
Ok, dat heb ik dus gemist door mijn korte vakantie. Ik vind het een rare ontwikkeling, maar dat kan aan mij liggenquote:Op maandag 16 september 2013 21:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.
Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.quote:
Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??quote:
Valt wel goed op he dat de """"""rebellen"""""" voornamelijk aan de grensgebieden zitten.quote:Op maandag 16 september 2013 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??
Ik heb je linkjes (nog) niet gelezen, maar ik word een beetje moe van het "Partij van de Allochtonen- geroep (ondanks dat ik Timmermans niet echt moet)quote:Op maandag 16 september 2013 21:56 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.
Daarbij heeft zijn partij electoraal belang bij het tevreden houden van de (overwegend) Soenitische Moslims in ons land. En de 'maakbaarheids-types' die geen idee hebben hoe je dit probleem in Syrië moet tackelen, of wie er met gifgas heeft lopen strooien. Maar die domweg van politici eisen dat ze iets DOEN.
Meaning?quote:Op maandag 16 september 2013 21:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Valt wel goed op he dat de """"""rebellen"""""" voornamelijk aan de grensgebieden zitten.
Dat ze allemaal van buiten komen.quote:Op maandag 16 september 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meaning?
Makkelijker bevoorraad (en snel weer weg als "heet onder voeten" of "jij domme muts, grensgebieden zijn veel belangrijker dan jij denkt"?
Sorry, beetje moe ivm vroeg opgestaan want vroege vlucht, dus ben niet zo snel van begrip nu
Het merendeel wel idd.. En wat mij betreft moeten die sowieso ophoepelen.. Hebben er NIKS mee te maken en strijden slechts voor een hel op aarde..quote:Op maandag 16 september 2013 22:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat ze allemaal van buiten komen.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik probeer je uit te leggen waarom een PvdA-minister zich het vuur uit de sloffen loopt om Assad in zijn kist te krijgen. Om het maar cru te zeggen. In de linkjes die ik gaf komt dat aspect waar je over valt overigens niet aan de orde. Timmermans is niet zo'n principieel politicus. Kijk maar naar het JSF-verhaal.quote:Op maandag 16 september 2013 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
maar ik word een beetje moe van het "Partij van de Allochtonen- geroep
quote:Op maandag 16 september 2013 22:06 schreef expans het volgende:
Locatie heeft niks te maken met afkomst van eventuele rebellen hoor...
Als je de grensovergangen (en omringende regio) beheerst kan je makkelijker smokkelen = profit.
Genoeg voorbeelden geweest van bedrijven/fabrieken die uit elkaar zijn gehaald (voornamelijk dure apparatuur) en die zijn doorverkocht.
Verder kan je dan makkelijker bevoorraad worden door je vriendjes uit Qatar SA, de VS (en Israël????), en heb je direct een sterkere positie omdat je op alles belasting etc kunt innen en men rekening met jou/je groep moet houden.
Ik heb dan ook weinig met Timmermans. En ik vind Assad ondanks allesquote:Op maandag 16 september 2013 22:06 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik probeer je uit te leggen waarom een PvdA-minister zich het vuur uit de sloffen loopt om Assad in zijn kist te krijgen. Om het maar cru te zeggen. In de linkjes die ik gaf komt dat aspect waar je over valt overigens niet aan de orde. Timmermans is niet zo'n principieel politicus. Kijk maar naar het JSF-verhaal.
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 16 september 2013 20:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Wat mij het meest teleurstelt, is dat de inspecteurs/laboratoria geen indicatie geven over de kwaliteit van het gifgas dat is gebruikt. Maar als die inspecteurs nu aan de slag gaan op die veertien plaatsen waar (volgens de regering) de rebellen eerder met sarin strooiden, valt vermoedelijk wel vast te stellen of het om een gelijke variant gaat.
Gelet op de metingen die ze gedaan hebben m.b.t. de richting vanwaar de raketten gekomen moeten zijn, zou je dan niet kunnen uitrekenen van welke plek (ongeveer) ze gelanceerd zouden moeten zijn? Heb zelf geen idee of dat te berekenen valt, ben geen beta-persoon.quote:Daarnaast hebben de inspecteurs van twee projectielen het afgelegde traject vast kunnen stellen, wat ook een indicatie kan zijn voor de herkomst.
Niet met hun afkomst, maar behalve de vorige week geroofde iconen uit die Christelijke kloosters, die binnenkort ergens in een Yuppen-paleis in Manhattan staan te pronken, gekocht voor een vriendenprijsje van een heel aardige Jordaniër, of Libanees, gaat het ook om de aanvoer. Van wapens, voedsel, geld om lokaal mensen om te kopen, en nieuwe ladingen Saoedische gevangenen, die de keuze krijgen om in Syrië tegen Assad te vechten, of in een Saoedische cel weg te rotten, of op 'chop-chop-square' hun hoofd te verliezen. Daarnaast bevinden zich in de vijandige landen die Syrië omringen, met inbegrip van Israël, 'veldhospitaals' waar de 'rebellen' kunnen worden opgelapt, of even voor wat 'R&R' kunnen neerstrijken.quote:Op maandag 16 september 2013 22:06 schreef expans het volgende:
Locatie heeft niks te maken met afkomst van eventuele rebellen hoor...
Het punt is mijns inziens dat die Jihadisten er NIETS te zoeken hebben. En dat ze al helemaal geen alternatief zijn voor Assad..quote:Op maandag 16 september 2013 22:13 schreef expans het volgende:
Qatar, Sa, olieland 1, olieland 2, sjeikland 1, sjeikland 2,
Allemaal één pot nat; hebben olie/geld en proberen Syrië om te vormen voor hun eigen gewin en kopen groepen daarvoor op/om met wapens.
Maar om nu de hele opstand toeschuiven aan jihadisten is ook weer zo overdreven, in het begin waren het ook allemaal soldaten die overliepen (waarvan een gedeelte dus uit wanhoop of gewoon omdat ze het zelf willen zich aansluiten bij de jihadisten).
Verder denk ik dat de meeste overgebleven soldaten nu waarschijnlijk worden vastgehouden/miniem ingezet in rustige gebieden om muiterij te voorkomen, waarbij de meest trouwe divisies het mogen uitvechten (IRGC, SAF).
Denk je dat als Assad blijft de rest van de bevolking het nog 'goed' gaat hebben? Dat ze nog vrijheden (voor zover ze die hadden) gaan hebben? Denk dat de meeste iets hebben van eerst Assad en dan regelen we het onderling (icm steun UN oid) wel.quote:Op maandag 16 september 2013 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het punt is mijns inziens dat die Jihadisten er NIETS te zoeken hebben. En dat ze al helemaal geen alternatief zijn voor Assad..
De FSA had/heeft nog enige legitimiteit.
Dat hebben die inspecteurs qua richting wel geprobeerd. Van twee projectielen konden ze vaststellen dat die uit (ruwweg) Noordwestelijke richting waren afgeschoten. Met dat type projectiel (Grad), haal je maximaal (krap) tien kilometer. Maar met een gemodificeerde kop veel minder. De exacte locatie waar de twee projectielen zijn aangetroffen waarvan men dat heeft kunnen vaststellen, is mij (op de kaart) niet bekend. Maar het LIJKT erop te duiden dat ze zijn afgeschoten vanuit 'contested' gebieden.quote:Op maandag 16 september 2013 22:12 schreef Montagui het volgende:
Gelet op de metingen die ze gedaan hebben m.b.t. de richting vanwaar de raketten gekomen moeten zijn, zou je dan niet kunnen uitrekenen van welke plek (ongeveer) ze gelanceerd zouden moeten zijn? Heb zelf geen idee of dat te berekenen valt, ben geen beta-persoon.
Ja, dat denk ik. Assad heeft de minderheden altijd beschermd. Assad vond niet dat Syrië extreem-islamitisch moest zijn.quote:Op maandag 16 september 2013 22:22 schreef expans het volgende:
[..]
Denk je dat als Assad blijft de rest van de bevolking het nog 'goed' gaat hebben? Dat ze nog vrijheden (voor zover ze die hadden) gaan hebben? Denk dat de meeste iets hebben van eerst Assad en dan regelen we het onderling (icm steun UN oid) wel.
Naief + ramptoerist die er niet veel van afweet en die valt voor propaganda van het Assad regime.quote:Op maandag 16 september 2013 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Assad heeft de minderheden altijd beschermd. Assad vond niet dat Syrië extreem-islamitisch moest zijn.
Ik denk dat de bevolking nog veel meer gaat lijden en het land een hel op aarde wordt als jihadisten de kans zien de macht te grijpen.
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 16 september 2013 22:25 schreef expans het volgende:
[..]
Naief + ramptoerist die er niet veel van afweet en die valt voor propaganda van het Assad regime.
Nee. Zelfs de NAVO erkent dat Assad nu de steun van rond de 70% van de bevolking heeft.quote:Op maandag 16 september 2013 22:22 schreef expans het volgende:
Denk dat de meeste iets hebben van eerst Assad en dan regelen we het onderling (icm steun UN oid) wel.
Als je tijd hebt zou ik (heel) wat topics teruggaan om wat goede berichten te lezen; ook over de geopolitiek die er rondspeelt. Weet je in elk geval wat meer.quote:Op maandag 16 september 2013 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Ik vind het echter geen manier van discussie voeren/standpunten uitwisselen.
Noem man en paard. Aan vaagheden heb ik sowieso niks.quote:Op maandag 16 september 2013 22:28 schreef expans het volgende:
[..]
Als je tijd hebt zou ik (heel) wat topics teruggaan om wat goede berichten te lezen; ook over de geopolitiek die er rondspeelt. Weet je in elk geval wat meer.
Zie m'n vorig bericht voor aanvulling maar 68 topics, denk je dat ik alles kan vinden?quote:Op maandag 16 september 2013 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Noem man en paard. Aan vaagheden heb ik sowieso niks.
Heb je die van Whiskers over het hoofd gezien, dan?quote:Op maandag 16 september 2013 22:32 schreef expans het volgende:
Zie m'n vorig bericht voor aanvulling maar 68 topics, denk je dat ik alles kan vinden?
Vaste posters wiens berichten ik hier wel kon waarderen vanwege goede info zijn in elk geval Aloulou, Peunage, IPA35 en vast nog wel meer.
Beschermer van de minderheden zegt ze... behalve de alawieten en eventueel christenen heeft die geen ruk betekend voor ze.quote:Op maandag 16 september 2013 22:34 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Heb je die van Whiskers over het hoofd gezien, dan?
Ik kom helemaal niet "net twee dagen kijken". Ik ben er alleen een week tussenuit geweest en heb eea gemist. Verder "verdedig" ik me niet, want dat wordt toch een "welles-nietes"-ding.quote:Op maandag 16 september 2013 22:28 schreef expans het volgende:
[..]
Als je tijd hebt zou ik (heel) wat topics teruggaan om wat goede berichten te lezen; ook over de geopolitiek die er rondspeelt. Weet je in elk geval wat meer.
No offense maar het is gewoon overduidelijk dat je net twee dagen komt kijken en geen ruk weet van de geopolitieke belangen die er rondhangen (behalve de standaard shit die iedereen rond heeft zien komen op nu.nl), noch van de geschiedenis van Syrie, noch van de geschiedenis van het regime van Assad Jr en Sr.
Dank je.quote:Op maandag 16 september 2013 22:34 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Heb je die van Whiskers over het hoofd gezien, dan?
Ze heeft intensief meegeschreven in deze discussie, op vorige pagina's. Was er alleen een weekje tussenuit. Vergeet, als 'minderheid', ook de vrouwen niet. En seculieren. Daar begon het hele gelazer mee, toen Hafez aan de macht kwam, en vrouwen gelijke rechten gaf aan mannen. En alle publieke ambten open stelde voor (geschikte) vertegenwoordigers van alle gezindten. Dat vonden de Moslim-Broeders maar niks. Ze pleegden een aanslag op Hafez. En duizenden politie-agenten, militairen en burgers werden het slachtoffer van hun terreur. Totdat Hafez de eerste poging om Syrië in een bloedbad te veranderen, bloedig neersloeg in Hama. Toen nog met stilzwijgende steun van de VS. Albright hoopte, namens president Clinton, dat jr het net zo goed zou doen als zijn vader.quote:Op maandag 16 september 2013 22:36 schreef expans het volgende:
Beschermer van de minderheden zegt ze... behalve de alawieten en eventueel christenen heeft die geen ruk betekend voor ze.
- Laat maar. Heeft geen zin. -quote:Op maandag 16 september 2013 22:36 schreef expans het volgende:
[..]
Beschermer van de minderheden zegt ze... behalve de alawieten en eventueel christenen heeft die geen ruk betekend voor ze.
Turkmenen zijn jarenlang geassimileerd door de Baath-partij en hun Arabisch nationalisme.
Koerden werden niet eens beschouwd als normale burgers. Nu hij deels in het nauw is gedreven en moeite heeft laat hij ze voornamelijk met rust, als hij er de middelen voor had zou hij ze allang een kopje kleiner hebben gemaakt.
Zo'n 90%-95% heeft NIETS in Syrië te zoeken.. Of ben ik nu te pessimistisch?quote:Op maandag 16 september 2013 22:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
Even voor de lurkers hier die het eventueel gemist hebben:
100.000 Terroristen
---
10.000 Direct gelinkt aan Al-Kaida (Internationale agenda)
30.000 - 35.000 Geharde moslimradicalen (Binnenlandse agenda)
(minimaal) 30.000 Vechters die vechten voor een 'moslimstaat'
----
Dan blijven er 10 tot 20.000 'normale' rebellen over. Van die 20.000 is, een bescheiden schatting, 10.000-15.000 koerdisch. Dan blijven er iets van 5.000 (![]()
!!) 'normale' rebellen over. Die uiteindelijk indirect Al-Kaida steunen, want elke SAA-soldaat die door een rebel wordt gedood, is er een minder die weerstand kan bieden aan de ziekte die radicale islam heet. Deze cijfers bewijzen onomstotelijk dat als Assad en de seculiere overheid vallen, het land wordt ondergelopen met wahabietisch-terroristische ratten.
'Bijna helft strijders Syrië is islamist'
De bronnen voor de feiten zijn al tig maal gepost in de topicreeks.quote:
Niet om vervelend te doen over die aanval he? Maar was het dodenaantal eerst niet 200-400 mensen (niet dat dat al niet erg genoeg is)? Ik bedoel vóór de VS begon over 1100 (nu 1400)?quote:Op maandag 16 september 2013 23:06 schreef Terminator2000bc het volgende:
Even de feiten op een rij:
- In Mei/Juni wordt door de NATO zelf bekend gemaakt dat minstens 70% van Syriërs Assad steunt
- In Augustus vindt er een massale en dodelijke gifgasaanval plaats op een woonwijk, gezien de timing en de omstandigheden georganiseerd door de rebellen
- In September blijkt dat het overgrote deel van de 'strijders' een (internationale) islamitisch-terroristische agenda heeft (50%-80%)
- Nog steeds in September, Assad wil geen false flag-aanvallen op zijn bevolking riskeren en tegen beter weten in stelt zijn chemische wapenarsenaal onder curatele van de VN
En als reactie daarop zeggen onze regeringen dat met ons belastinggeld de steun voor die moordende terroristische moslimbendes opgevoerd gaat worden. West vows to boost Syria rebels, Russia says they should be 'compelled' to join peace talks
----
En dan afvragen waarom het van tijd tot tijd vliegtuigen regent in New York, als je buitenlandbeleid op veel punten erger is dan die van Keizerlijk Japan of Nazi-Duitsland.![]()
ok kun je me wijzen op een bron die feitelijk vaststelde dat de gifgasaanval werd georganiseerd door de rebellenquote:Op maandag 16 september 2013 23:12 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
De bronnen voor de feiten zijn al tig maal gepost in de topicreeks.
De daders zijn niet bekend inderdaad.quote:Op maandag 16 september 2013 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
ok kun je me wijzen op een bron die feitelijk vaststelde dat de gifgasaanval werd georganiseerd door de rebellen
aannames zijn het
Ik vind die aanval niet echt een 'gamechanger', wie het ook uitgevoerd heeft. Punt blijft dat het westen islamitische terroristen faciliteert in hun onderneming om een seculiere, onafhankelijke staat te vernietigen.quote:Op maandag 16 september 2013 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen over die aanval he? Maar was het dodenaantal eerst niet 200-400 mensen (niet dat dat al niet erg genoeg is)? Ik bedoel vóór de VS begon over 100 (nu 1400)?
daarna een bron met een quote van Assad dat hij zijn arsenaal openstelt om geen gifgasaanvallen te riskerenquote:Op maandag 16 september 2013 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De daders zijn niet bekend inderdaad.
ook dit is geen feitquote:Op maandag 16 september 2013 23:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik vind die aanval niet echt een 'gamechanger', wie het ook uitgevoerd heeft. Punt blijft dat het westen islamitische terroristen faciliteert in hun onderneming om een seculiere, onafhankelijke staat te vernietigen.
We zijn het eens, iig over de grote lijnenquote:Op maandag 16 september 2013 23:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik vind die aanval niet echt een 'gamechanger', wie het ook uitgevoerd heeft. Punt blijft dat het westen islamitische terroristen faciliteert in hun onderneming om een seculiere, onafhankelijke staat te vernietigen.
Dit is gewoon te gek voor woorden als je er zo over nadenkt. Dit is nog nooit eerder geprobeerd in de geschiedenis. De chaos en anarchie die hieruit voort zullen vloeien zijn niet te overzien. De meest brutale en wreedste heersers in de geschiedenis gingen niet zo ver. Dat wij zo de geschiedenisboeken in moeten gaan....![]()
Dat deed IK ook nietquote:Op maandag 16 september 2013 23:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarna een bron met een quote van Assad dat hij zijn arsenaal openstelt om geen gifgasaanvallen te riskeren
het zijn allemaal aannames, mag best maar presenteer het niet als feiten
I knowquote:
Maar goed, ben ff nieuwsgierig naar jouw mening. Is die nog veranderd/genuanceerd de afgelopen week (ik was op korte vakantie)?quote:
Wrijf die stront eens uit je ogen. Je ziet toch duidelijk dat het Westen de voornamelijk islamitisch-terroristische rebellen steunt? Lees eens 10 posts terug?quote:
Het is en blijft idd bijzonder merkwaardig (in mijn ogen dan) dat de VS "de rebellen" steunt etc.quote:Op maandag 16 september 2013 23:18 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Wrijf die stront eens uit je ogen. Je ziet toch duidelijk dat het Westen de voornamelijk islamitisch-terroristische rebellen steunt? Lees eens 10 posts terug?
je kunt je toon ff aanpassen mafkeesquote:Op maandag 16 september 2013 23:18 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Wrijf die stront eens uit je ogen. Je ziet toch duidelijk dat het Westen de voornamelijk islamitisch-terroristische rebellen steunt? Lees eens 10 posts terug?
mijn mening over wat?quote:Op maandag 16 september 2013 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar goed, ben ff nieuwsgierig naar jouw mening. Is die nog veranderd/genuanceerd de afgelopen week (ik was op korte vakantie)?
Over de burgeroorlog/het conflict in Syrië. Tot op heden. Vooral de afgelopen 3 weken.quote:
nee er is niet echt heel erg veel gebeurt in die tijdquote:Op maandag 16 september 2013 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Over de burgeroorlog/het conflict in Syrië. Tot op heden. Vooral de afgelopen 3 weken.
PS Naar mijn idee steunt de VS de FSA niet(ben ik nu een complottertje??)
Ok, dank je.quote:Op maandag 16 september 2013 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er is niet echt heel erg veel gebeurt in die tijd
vind het nog steeds een smerig lokaal conflict waar we ons niet mee moeten willen bemoeien, levert ons niets op
aan de andere kant vind ik dat de inzet van chemische wapens een rode lijn moet zijn waarbij de internationale gemeenschap (de VN dus) moet zeggen dat het leuk geweest is en er mogen wat mij betreft na het overschrijden van die lijn troepen (blauwhelmen) naar toe om gewapenderhand een einde aan die burgeroorlog te maken ... evt onder dekking van het NAVO luchtwapen
en niet met zo'n mietig mandaad als bij UNPROFOR, gewoon iedereen ontwapenen en de strijdende partijen van elkaar scheiden, goedschiks of kwaadschiks
maar de NAVO of het westen of Amerika moet hier niet zelf actie ondernemen
alleen militair, diplomatie moet je gewoon blijven doenquote:Op maandag 16 september 2013 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank je.
Als ik het goed begrijp vind jij dat we er "ons" eigenlijk niet mee moeten bemoeien, maar als we dat WEL doen. Dat we dan iig geen partij moeten trekken maar het conflict (diplomatiek of militair) lam moeten leggen?
Laatste klopt. Ben het verder niet met je oneens, zolang er maar geen partij getrokken wordt. En let wel: Assad was (tot 3 weken terug) makkelijker te raken dan de "rebellen"quote:Op maandag 16 september 2013 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
alleen militair, diplomatie moet je gewoon blijven doen
een vredesmacht is geen oplossing maar een pleister ... de boel moet nog gehecht worden
als de Russen stoppen met Assad bewapenen dan kan 'het westen' stoppen met de rebellen bewapenen (en vice versa) ja, als nu 1 van beide partijen nog ongecontroleerd het overwicht krijgt dan heb je Rwanda 2.0quote:Op maandag 16 september 2013 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laatste klopt. Ben het verder niet met je oneens, zolang er maar geen partij getrokken wordt. En let wel: Assad was (tot 3 weken terug) makkelijker te raken dan de "rebellen"
Daar ben ik het niet mee eens. Maar dat het conflict lokaal moet blijven wel.quote:Op maandag 16 september 2013 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
als de Russen stoppen met Assad bewapenen dan kan 'het westen' stoppen met de rebellen bewapenen (en vice versa) ja, als nu 1 van beide partijen nog ongecontroleerd het overwicht krijgt dan heb je Rwanda 2.0
zonde van het geld maar laat ze het maar uitvechten on equal terms
waar ben je het niet mee eens?quote:Op maandag 16 september 2013 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Maar dat het conflict lokaal moet blijven wel.
Met het bewapeningsdeel.. Althans: dat is amper te stoppen vrees ik..quote:
gewoon geen wapens meer sturen, zo heel moeilijk is dat niet, het is niet alsof er een machtige wapenlobby dure Westerse wapens aan die figuren zit te slijten ofzoquote:Op maandag 16 september 2013 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het bewapeningsdeel.. Althans: dat is amper te stoppen vrees ik..
En SA en de VS enquote:Op maandag 16 september 2013 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon geen wapens meer sturen, zo heel moeilijk is dat niet, het is niet alsof er een machtige wapenlobby dure Westerse wapens aan die figuren zit te slijten ofzo
maar dan moeten de Russen er ook mee ophouden
als het westen ophoud dan houd SA ook op, das 2 handen op 1 star spangled buikquote:
Hope so..quote:Op maandag 16 september 2013 23:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het westen ophoud dan houd SA ook op, das 2 handen op 1 star spangled buik
Er was een vn-wapenembargo. Rusland hield zich eraan. Jordanie, SA, libanon etc niet. Dus gingen de Russen klagen over de naleving van de embargo. Embargo werd toen ogehevenquote:Op maandag 16 september 2013 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon geen wapens meer sturen, zo heel moeilijk is dat niet, het is niet alsof er een machtige wapenlobby dure Westerse wapens aan die figuren zit te slijten ofzo
Israel vind het anders een interresant land, met syrië in hun nek kunnen ze immers hun programma om de wereld tegen iran te mobiliseren niet realiseren.quote:Op maandag 16 september 2013 23:54 schreef sp3c het volgende:
mjah gebeurt niet natuurlijk maar laat ze het dan maar gewoon uitvechten
niet mee bemoeien, boeiuh, oninteressant land, wie er ook wint wordt geen vriend van ons, slotje
Maar die van die rebellen ziet er toch niet uit als een BM14 launcher?quote:Op maandag 16 september 2013 21:04 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja, dergelijke projectielen heeft het Syrische leger volop. En de 'rebellen' van Al Nusra hebben ze ook, zoals te zien is op een filmpje op de website van die bruine Mozes, waar zijn vrienden van Al Nusra ze afschieten vanaf een pick-up truck. Dus daar wordt niemand wijzer van.
quote:The BM-14 (BM for Boyevaya Mashina, 'combat vehicle'), is a Soviet-made 140mm multiple rocket launcher, fielded by the Soviet Union.
Schijnbaar is het Sellstrom gevraagd en zijn antwoord luidt:quote:Op maandag 16 september 2013 20:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De onderzoekers hebben op verscheidene 'samples' 'GB' (Sarin) aangetroffen. De vraag of we te maken hebben met 'weapon-grade' sarin, of de 'kitchen-sink' variëteit wordt volgens mij niet beantwoord. Maar ik heb het rapport nog niet GRONDIG bestudeerd.
Wat mij het meest teleurstelt, is dat de inspecteurs/laboratoria geen indicatie geven over de kwaliteit van het gifgas dat is gebruikt. Maar als die inspecteurs nu aan de slag gaan op die veertien plaatsen waar (volgens de regering) de rebellen eerder met sarin strooiden, valt vermoedelijk wel vast te stellen of het om een gelijke variant gaat.
enquote:“Mr Sellstrom confirmed that the quality of the sarin was superior both to that used in the Tokyo subway but also to that used by Iraq during the Iraq-Iran war,” he told reporters.
Natuurlijk, Grant en Powers zijn amerikanen, maar ze citeren Sellstrom.quote:In addition, and I just want to underscore something that Ambassador Lyall Grant shared, Mr. Sellstrom noted in response to a question from Russia that the quality of the sarin was higher than that of the sarin used in Saddam Hussein’s program. Again, higher than the quality of that used in Saddam Hussein’s program. Mr. Sellstrom also stated that the weapons obtained on the site, on the scene of this monstrous crime, were professionally made. He said that they bore none of the characteristics of improvised weapons.
Je indruk van de moraal van de Syrische soldaten is verkeerd. Degenen die nu 'overlopen' zijn gevangenen die zo hun levens willen redden. Anders worden ze onthoofd.quote:Op maandag 16 september 2013 22:13 schreef expans het volgende:
Qatar, Sa, olieland 1, olieland 2, sjeikland 1, sjeikland 2,
Allemaal één pot nat; hebben olie/geld en proberen Syrië om te vormen voor hun eigen gewin en kopen groepen daarvoor op/om met wapens.
Maar om nu de hele opstand toeschuiven aan jihadisten is ook weer zo overdreven, in het begin waren het ook allemaal soldaten die overliepen (waarvan een gedeelte dus uit wanhoop of gewoon omdat ze het zelf willen zich aansluiten bij de jihadisten).
Verder denk ik dat de meeste overgebleven soldaten nu waarschijnlijk worden vastgehouden/miniem ingezet in rustige gebieden om muiterij te voorkomen, waarbij de meest trouwe divisies het mogen uitvechten (IRGC, SAF).
quote:Op maandag 16 september 2013 22:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
Even voor de lurkers hier die het eventueel gemist hebben:
100.000 Terroristen
---
10.000 Direct gelinkt aan Al-Kaida (Internationale agenda)
30.000 - 35.000 Geharde moslimradicalen (Binnenlandse agenda)
(minimaal) 30.000 Vechters die vechten voor een 'moslimstaat'
----
Dan blijven er 10 tot 20.000 'normale' rebellen over. Van die 20.000 is, een bescheiden schatting, 10.000-15.000 koerdisch. Dan blijven er iets van 5.000 (![]()
!!) 'normale' rebellen over. Die uiteindelijk indirect Al-Kaida steunen, want elke SAA-soldaat die door een rebel wordt gedood, is er een minder die weerstand kan bieden aan de ziekte die radicale islam heet. Deze cijfers bewijzen onomstotelijk dat als Assad en de seculiere overheid vallen, het land wordt ondergelopen met wahabietisch-terroristische ratten.
'Bijna helft strijders Syrië is islamist'
quote:Op maandag 16 september 2013 22:37 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Nog even dat krantenbericht over die steun voor Assad. In Mei.
Natuurlijk 'kan' dat. Maar tot dusver beperkt het 'bewijs' tegen de rebellen zich tot dat ze het zouden 'kunnen' hebben. Er is geen bewijs dat ze ook daadwerkelijk over professioneel gemaakte Sarin beschikken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:27 schreef Insane- het volgende:
Dat het professioneel gemaakt is maakt het toch niet gelijk assad's wapen? Het kan ook zo zijn dat de overgelopen legerofficieren het mee hebben genomen..
Samantha Powers is niet alleen Amerikaans maar een havik.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:48 schreef Montagui het volgende:
Natuurlijk, Grant en Powers zijn amerikanen, maar ze citeren Sellstrom.
Absoluut wel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Natuurlijk 'kan' dat. Maar tot dusver beperkt het 'bewijs' tegen de rebellen zich tot dat ze het zouden 'kunnen' hebben. Er is geen bewijs dat ze ook daadwerkelijk over professioneel gemaakte Sarin beschikken.
Volgens mij ging dat o.a. over dat boodschappenlijstje aan chemische materialen die ze bij zich hadden?quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:49 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Absoluut wel.
En in mei 2013 waren de terroristen binnen Syrië al via Libische leveringen door Turkije op weg grote hoeveelheden saringas binnen te brengen, dat geven zelfs westerse media in bedekte termen ("poogden te verkrijgen") toe:
http://www.latimes.com/wo(...)0913,0,4224285.story
Maar ze hadden het al:
http://rt.com/news/sarin-gas-turkey-al-nusra-021/
(De politie in Adana had in mei 2013 nog een commandant die kritisch tegenover Erdogan - pro-terroristen - stond en later weigerde op Turkse seculiere demonstranten te vuren. Dezelfde commandant gebood de inval in de 'Syrische' rebellenhuizen binnen Adana.)
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE94T0YO20130530
In mei waren er ook al terroristen die chemische wapens inzetten tegen vele regeringsgezinde wijken van de grote stad Aleppo. Daarbij kwamen burgers en ook soldaten om.
In oostelijk Ghouta buiten Damascus kwamen ook regeringssoldaten om het leven door gifgas van de 'rebellen'.
Doet me denken aan Qaddafiquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:33 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs in de gezuiverde terroristengebieden worden de Syrische soldaten nu door de achtergebleven overlevende bevolking onthaald met bloemen:
[ afbeelding ]
En ook de gematigde soennitische moslims én moslima's (vrouwenrechten) steunen in Syrië in grote meerderheid de huidige Assad-regering:
[ afbeelding ]
De 'opstand' is een buitenlandse operatie met hulp van de (zeer impopulaire) Syrische Moslimbroederschap en salafisten, die samen nog geen 10 % van alle Syrische burgers verenigen, vooral radicale en extremistische soennitische wahabieten en takfiri-salafisten. Die vertegenwoordigen geen democratische meerderheid van de Syriërs.
De gewapende buitenlandse oppositie wijst ook vrije verkiezingen onder VN-toezicht af, de gewapende oppositie wil eerst een coup en het hoofd van Assad afhakken. Net zoals van de onthoofde Syrische helicopterpiloten die boven Syrisch territorium door Turkse gevechtsvliegtuigen werden afgeschoten.
Maar daarmee schieten we nog steeds geen steek op. Wat echter wel weer haaks staat op conclusies die eerder getrokken werden, aan de hand van beeldmateriaal, en de observatie dat hulpverleners die zonder protectie werkten, er niet dood bij neervielen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:48 schreef Montagui het volgende:
“Mr Sellstrom confirmed that the quality of the sarin was superior both to that used in the Tokyo subway but also to that used by Iraq during the Iraq-Iran war,” he told reporters.
Maar wel aannames van organisaties als de NAVO en het Britse 'Janes'. Niet direct bekend om hun anti-Amerikaanse opstelling. Om het maar héél voorzichtig uit te drukken.quote:
nee aannames van jou, heeeeel losjes gebaseerd op artikelen die diezelfde conclusies niet trekken maar ik vind het al mooi dat je niet meer claimed dat het feiten warenquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:07 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Maar wel aannames van organisaties als de NAVO en het Britse 'Janes'. Niet direct bekend om hun anti-Amerikaanse opstelling. Om het maar héél voorzichtig uit te drukken.
Hmmm. De Russen leveren wapens? Volgens de Russen zelf niet. Ze honoreren slechts afspraken die ze reeds lang geleden hebben gemaakt. Het enige 'bewijs' voor de claim dat Rusland wél wapens zou leveren, was een schip vol gereviseerde helikopters die al van Syrië waren, vóór het conflict begon.quote:Op maandag 16 september 2013 23:47 schreef sp3c het volgende:
Kadaffi en Libië zijn onvergelijkbaar met Syrië en het Syrische leger. Kadaffi bleef op terugtoch, was goed voor de Libische bevolking en de welvaartsstandaard, maar had een tirannieke éénpersoonsregering met martelingen door geheime politie. Kadaffi was oneindig veel zwakker militair en politiek dan Assad. En volledig onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:29 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Doet me denken aan Qaddafi
In Ghouta waarschijnlijk geen Libisch gifgas, maar door Saoedische diensten geleverd gifgas.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat o.a. over dat boodschappenlijstje aan chemische materialen die ze bij zich hadden?
http://thekurdishcause.bl(...)tor-indicts-six.html
Uiteraard ben ik er niet blind voor dat de rebellen ook over een vorm van Sarin 'kunnen' beschikken, maar kunnen ze ook beschikken over de profesionele vorm ervan? En dan ook nog in grote hoeveelheden. Vooral als je bekijkt wat voor een gebied (2 gebieden eigenlijk) de aanval van 21 augustus betrof. Dan ben je er niet met 2 of 3 kg.
Daarom een vraagteken erachter, weetniet of ik divisie/brigade etc moet zetten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:50 schreef sp3c het volgende:
overlopen doe je in het geniep
een hele divisie is 10.000 plus manschappen en honderden voertuigen, als je die gaat verplaatsen naar punten waar ze niet horen te zijn gaan mensen het merken
als ze al niet stukgebombardeerd worden dan staat er pers klaar op de plaats van aankomst om foto's te maken
geloof er geen drol van
brigade (paar 1000 man) zie ook niet gebeuren, battaljon (paar 100) ook nietquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:59 schreef expans het volgende:
[..]
Daarom een vraagteken erachter, weetniet of ik divisie/brigade etc moet zetten.
Terug in Frankrijk? Of ze liggen vastgebonden op de meest waarschijnlijke doelwitten die de NAVO wil bestoken, zodra ze het groene licht krijgen om de luchtmacht van Al Qaida uit te hangen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:23 schreef sp3c het volgende:
waar is dat Franse peloton eigenlijk gebleven?
Is één van de vele mogelijkheden. Volgens bepaalde bronnen in de 'complotdenkers-hoek' was dat in eerste instantie ook de angst van Assad en de zijnen. Maar onthulde een snelle check na Ghouta dat alles er nog was. Lees ook nog eens dit deel uit een interview met Lavrov, van vorig jaar december:quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:37 schreef Re het volgende:
wat is er mis met een conclusie die zegt dat het saringas zo professioneel is dat het waarschijnlijk uit het arsenaal van Assad komt... zegt verder niet veel over wie het dan heeft afgeschoten
Het scenario dat iemand zonder toestemming van de legerleiding iets heeft afgeschoten klinkt mij erg plausibel in de oren.
quote:I don’t believe Syria would use chemical weapons. It would be a political suicide for the government if it does. Every time we hear rumors, or pieces of information come to surface that the Syrians are doing something with the chemical weapons we double-check, we triple-check, we go directly to the government and all the time we get very firm assurances that this is not going to be used under any circumstances.
Our information is, which correlates with the information the Americans have, as I understand, that the latest reports about some movement of the chemical weapons were related to the steps undertaken by the government to concentrate the chemical stuff which has been dispersed in various locations into two sites, to make sure that it is absolutely protected. And it is also accepted by everyone including our Western colleagues (the Europeans and the Americans) that the biggest threat in this situation is the probability that the rebels might take hold of chemical weapons. And therefore, while recognizing this – when our Western friends say, ‘But still the responsibility is entirely with the Syrian government, even if the rebels take hold of it’ – it’s a very strange logic, because at the same time those very people encourage rebels not to negotiate with the government but to continue fighting and giving them arms, money, and moral and political support.
So, it’s a very controversial position. In general, the logic of those who say, ‘No negotiations with Assad’ is really very controversial and very dangerous. We are not justifying what the government is doing, they have been making a lot of mistakes, have been using force disproportionately; the security forces clearly were, and are, unprepared to face the public protests and armed protests in the cities and in the villages. They’ve been trained to counter a foreign aggression, not to keep law and order in a civilised manner.
But the opposition is provoking the government, as I said – resorting to terrorist attacks, taking hostages, and also introducing into this conflict the sectarian dimension which is very dangerous. It is already reverberating in the Muslim world – Sunni, Shia, Arabs, Kurds and ethnic and confessional sectarian composition of Syria is so complex that if chaos is established there, it would reverberate all over the region. But coming back to the present situation – if people who say "no negotiations with Assad", if they believe that his departure in whatever form is number one priority, then they must understand that for this geopolitical goal of theirs they would have to pay the price, but the price in the lives of the Syrians, of the Syrian civilians.
Our priority number one is not somebody's head. It's the cessation of violence and of the bloodshed. If they say that they want to save Syria and to save Syrians, then they should join us and should lean on all those who are fighting inside Syria to stop doing this and sit down to negotiate without any preconditions. And the fate of Assad must be decided by the Syrian people, not by the outsiders and by part of the Syrian opposition.
Welke?quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:23 schreef sp3c het volgende:
waar is dat Franse peloton eigenlijk gebleven?
quote:Russen verdenken rebellen
De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov, zegt dat Moskou 'serieuze argumenten' heeft om te denken dat de rebellen verantwoordelijk zijn voor de gifgasaanvallen in Syrië. Dat meldt de BBC.
De ministers van Buitenlandse Zaken van Rusland en Frankrijk zijn het dinsdag in Moskou oneens over wie nu achter de gifgasaanval zit in de Syrische hoofdstad Damascus, na de publicatie van het rapport van VN-inspecteurs maandag.
Volgens de Franse minister Laurent Fabius is er na het rapport geen twijfel meer mogelijk dat het Syrische regime achter de aanval van 21 augustus zit, gezien "de hoeveelheid gas die is gebruikt en de technieken die zijn toegepast''.
Rebellen
Rusland heeft juist "sterke aanwijzingen'' dat de rebellen verantwoordelijk zijn voor de aanval met chemische wapens. Dat zei de Russische minister Sergej Lavrov (Buitenlandse Zaken) dinsdag in Moskou na een gesprek met Fabius.
Zaterdag werden Rusland en de VS het eens over een plan van aanpak om Syrië van chemische wapens te ontdoen. Het land moet binnen een week aangeven over welke chemische wapens het beschikt en waar die liggen. Alle chemische wapens van het land moeten buiten Syrië vernietigd worden voor halverwege 2014.
Frankrijk probeert Rusland ervan te overtuigen dat er via een VN-resolutie sancties moeten volgen voor het Syrische regime als dat zich niet aan de eisen houdt. Rusland wil de Syrische leider Bashar al-Assad eerst de kans geven om zijn chemische wapens op te geven.
quote:Moskou blijft Syrische rebellen verdenken van gifgasaanval
Rusland en Frankrijk verschillen van mening over wie achter de sarin-aanval in de Syrische hoofdstad Damascus zit, na de publicatie maandag van het rapport van VN-inspecteurs.
Dat bericht Reuters.
Volgens de Franse minister Laurent Fabius (Buitenlandse Zaken) is er na het rapport geen twijfel meer mogelijk dat het Syrische regime achter de aanval van 21 augustus zit, gezien "de hoeveelheid gas die is gebruikt en de technieken die zijn toegepast".
Rusland heeft juist "sterke aanwijzingen" dat de rebellen verantwoordelijk zijn voor de aanval met chemische wapens. Dat zei de Russische minister Sergej Lavrov (Buitenlandse Zaken) dinsdag in Moskou na een gesprek met Fabius.
Bij de gifgasaanval van vorige maand bij Damascus is het zenuwgas sarin gebruikt, bleek maandag uit het rapport van het VN-team dat onderzoek heeft gedaan naar de aanval, waardoor zeker 1400 mensen om het leven zijn gekomen. VN-chef Ban Ki-moon sprak van een oorlogsmisdaad.
Aanpak
Zaterdag werden Rusland en de VS het eens over een plan van aanpak om Syrië van chemische wapens te ontdoen. Het land moet binnen een week aangeven over welke chemische wapens het beschikt en waar die liggen. Alle chemische wapens van het land moeten buiten Syrië vernietigd worden voor halverwege 2014.
Frankrijk probeert Rusland ervan te overtuigen dat er via een VN-resolutie sancties moeten volgen voor het Syrische regime als dat zich niet aan de eisen houdt. Rusland wil de Syrische leider Bashar al-Assad eerst de kans geven om zijn chemische wapens op te geven.
Internationale actie
De grootste oppositiegroep in Syrië, de Syrische Nationale Raad, eist een snelle internationale reactie nu onderzoek van de Verenigde Naties bekend is.
Het bewind van Assad haalde ondertussen uit naar de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Frankrijk, die hun agenda aan het Syrische volk zouden willen opleggen. Die reactie leek gericht op oproepen van deze landen aan Assad om af te treden. "Assad is de legitieme president, door het volk gekozen, en blijft dat zolang dat het Syrische volk behaagt", aldus het Syrische ministerie van Buitenlandse Zaken.
Israël
Israël heeft dinsdag bij monde van de ambassadeur bij de Verenigde Naties Michael Oren laten weten dat het hoopt dat Assad zo snel mogelijk de macht in Syrië kwijtraakt. Het is voor het eerst sinds het begin van de burgeroorlog in Syrië dat Israël zich dusdanig uitspreekt over de macht in het buurland.
De Israëlische autoriteiten prefereren dat de burgeroorlog door de partijen die tegen Assad strijden wordt gewonnen, ook als dat betekent dat jihadistische groeperingen aan de macht komen.
"We hebben Assad altijd al graag zien vertrekken. We hebben liever slechteriken die niet worden gesteund door Iran dan slechteriken die die steun wel krijgen."
Bron: nu.nl
Propaganda.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:44 schreef expans het volgende:
Ik kom later als ik het niet vergeet terugop je post maar zeggen dat er maar 5000 Syrische rebellen zijn??
Daar klopt geen snars van. Ik 'weet' van een groep die in Aleppo zit en die 3000 man heeft en das niet eens een hele bekende groep.
Verder zijn er massale defecties geweest waarbij hele divisies(?) zijn overgelopen. .
Scheuren in het regime. Net als Egypte en Libie en ....quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:37 schreef Re het volgende:
wat is er mis met een conclusie die zegt dat het saringas zo professioneel is dat het waarschijnlijk uit het arsenaal van Assad komt... zegt verder niet veel over wie het dan heeft afgeschoten
Het scenario dat iemand zonder toestemming van de legerleiding iets heeft afgeschoten klinkt mij erg plausibel in de oren, vandaar dat Assad zeer welwillend is om nu alles in te leveren
Jaquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Autobom op 2 km van de grens met Turkije, 7 doden, 20 gewonden.
Zijn hier (andere) bronnen van?
[ afbeelding ]
quote:Aanslag met autobom bij Syrisch-Turkse grensovergang
Een grenspost in Syrië bij de grens met Turkije is dinsdag getroffen door een autobom. Dat hebben Syrische activisten gemeld.
Daarbij zouden minstens zeven doden zijn gevallen, meldt Haber Türk. De bom ging af bij de grenspost Baba al-Hawa, in de Syrische provincie Idlib.
Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten kon nog niets zeggen over slachtoffers.
Volgens de Lokale Coördinatiecomités is er ook een onbekend aantal gewonden gevallen. Verschillende voertuigen vlogen in brand.
Maandag schoot een Turkse straaljager nog een helikopter van het Syrische leger uit de lucht, nadat die het Turkse luchtruim binnenvloog.
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vanuit Assads perspectief gezien is het van belang om nu door te pakken. Alles behalve chemische wapens is geoorloofd. Dus de houwitzers en vliegtuigen moeten nu massaal gaan vuren en bombarderen. Het verzet zal gedemoraliseerd zijn, dus dit is een goed momentum om grootschalig uit te pakken.
Jij blijft maar door gaan met aannames en conclusies trekken uit theorietjesquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:07 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Maar wel aannames van organisaties als de NAVO en het Britse 'Janes'. Niet direct bekend om hun anti-Amerikaanse opstelling. Om het maar héél voorzichtig uit te drukken.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:33 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs in de gezuiverde terroristengebieden worden de Syrische soldaten nu door de achtergebleven overlevende bevolking onthaald met bloemen:
[ afbeelding ] hitler groet?
En ook de gematigde soennitische moslims én moslima's (vrouwenrechten) steunen in Syrië in grote meerderheid de huidige Assad-regering:
[ afbeelding ] Hitler groet?
De 'opstand' is een buitenlandse operatie met hulp van de (zeer impopulaire) Syrische Moslimbroederschap en salafisten, die samen nog geen 10 % van alle Syrische burgers verenigen, vooral radicale en extremistische soennitische wahabieten en takfiri-salafisten. Die vertegenwoordigen geen democratische meerderheid van de Syriërs.
De gewapende buitenlandse oppositie wijst ook vrije verkiezingen onder VN-toezicht af, de gewapende oppositie wil eerst een coup en het hoofd van Assad afhakken. Net zoals van de onthoofde Syrische helicopterpiloten die boven Syrisch territorium door Turkse gevechtsvliegtuigen werden afgeschoten.
En jij blijft onverminderd doorgaan met je pogingen het persoonlijk te maken, door de feiten en argumenten te negeren, en in te zetten op het scheppen van 'sfeer'.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Jij blijft maar door gaan met aannames en conclusies trekken uit theorietjes
Nee, je verwart een aantal zaken. En dat lijkt wel vaker het geval. Het is een FEIT dat de NAVO en Janes bepaalde schattingen naar buiten brengen die onderbouwen wat ik schrijf. Daarbij is het eveneens een FEIT dat die bronnen nou niet direct beticht kunnen worden van partijdigheid voor Assad.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:14 schreef sp3c het volgende:
nee aannames van jou, heeeeel losjes gebaseerd op artikelen die diezelfde conclusies niet trekken maar ik vind het al mooi dat je niet meer claimed dat het feiten waren
ja dat zeg ik, al die organisaties brengen feiten naarbuiten waar jij dan heel losjes conclusies op baseert die niet door die organisaties zelf gemaakt wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:49 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee, je verwart een aantal zaken. En dat lijkt wel vaker het geval. Het is een FEIT dat de NAVO en Janes bepaalde schattingen naar buiten brengen die onderbouwen wat ik schrijf. Daarbij is het eveneens een FEIT dat die bronnen nou niet direct beticht kunnen worden van partijdigheid voor Assad.
joh, noem eens 1 zo'n stellingquote:Daar staat tegenover, dat veel van de stellingen die je zelf her en der verdedigt, slecht bevestigd lijken te worden door AANNAMES van partijen die BAAT hebben bij de gegeven informatie. Dan heet het 'authority bias'.
euh .... ?quote:Je ziet het in dit Ghouta-dossier volop terug bij degenen die dolgraag Assad de schuld in de schoenen willen schuiven. Geen spoor van bewijs. Maar ze vertellen elkaar dat het zo is. Dus moet het wel zo zijn. Toch? En iedereen die oproept tot het vermijden van overhaast conclusies, en de kalmte bewaren tot er BEWIJS is, die heult met Assad.
Volgens mij (even uit het blote hoofd) komen die peilingen niet overeen met wat genoemd wordt in het rapport. De gesuggereerde locatie is op het maximum van het bereik van een 'Grad' met een normale kop, terwijl de inspecteurs aangeven daar geen zekerheid over te kunnen verschaffen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:44 schreef Montagui het volgende:
Een poging om de lanceerposities van de raketten te achterhalen gebaseerd op de bevindingen van de VN inspecteurs:
Nee, dat is niet juist. Jij maakte eerder een hoop misbaar, omdat je meende dat bepaalde mensen niet zo stellig moesten zijn. En geen meningen als feiten moesten verkondigen. Nou wil ik daar wel een heel eclectisch, filosofisch betoog over op dit forum plaatsen, over wat we als onomstotelijk feit kunnen presenteren, en wat niet. Maar dat schiet zijn doel voorbij, lijkt me.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:54 schreef sp3c het volgende:
je lijkt er zelf overigens geen problemen mee te hebben met iedereen die het niet 100 procent met je eens is van partijdigheid te beschuldigen
wonder why that is ...
nee dan heb je het niet begrepen, ik maakte een beetje misbaar omdat ik meende dat het topic een beetje ondergesneeuwd raakte doordat bepaalde mensen (jij) elk excuus aan lijken te grijpen om exact hetzelfde te kunnen roepenquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:16 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee, dat is niet juist. Jij maakte eerder een hoop misbaar, omdat je meende dat bepaalde mensen niet zo stellig moesten zijn.
is toch ook zo?quote:En geen meningen als feiten moesten verkondigen.
Er zijn sowieso geen bewijzen (tot op heden)quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dan heb je het niet begrepen, ik maakte een beetje misbaar omdat ik meende dat het topic een beetje ondergesneeuwd raakte doordat bepaalde mensen (jij) elk excuus aan lijken te grijpen om exact hetzelfde te kunnen roepen
[..]
is toch ook zo?
ik vind dat een beetje een onhandige manier van discussie voeren
je bv kunt heel erg vinden dat het heel erg waarschijnlijk is dat de rebellen met dat gifgas hebben staan strooien maar het is gewoon geen vastgesteld feit en geen van je vele bronnen waar je die feiten uit claimt te halen gaan hierin met je mee en dit is niet bepaald de enige keer ofzo
jij hebt je mening, fine, goed van je maar het blijft jouw mening en die is bepaald niet universeel, dan kun je roepen dat iedereen met een andere mening enkel bepaalde mensen met bepaalde agenda's na zitten te praten en elke bron die iets zegt waar jij het niet mee eens bent van partijdigheid beschuldigen maar je zelf hier zelf ook niet bepaald een lichtend voorbeeld in
ik vind dat een tikje hypocriet
is ook gewoon heel lastig in een vloeiende gevechtssituatiequote:Op dinsdag 17 september 2013 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn sowieso geen bewijzen (tot op heden)
Klopt. Maar daarom kun je nog wel discussiëren over de schuldvraag. Wat je logischer lijkt of juist niet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
is ook gewoon heel lastig in een vloeiende gevechtssituatie
war is hell en hel is chaotisch
tuurlijk, daar heb ik dan ook geen problemen meequote:Op dinsdag 17 september 2013 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Maar daarom kun je nog wel discussiëren over de schuldvraag. Wat je logischer lijkt of juist niet.
Ok, dan is dat helder. Dank!quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
tuurlijk, daar heb ik dan ook geen problemen mee
Ik bedoelde het niet vervelend, juist het tegenovergestelde.quote:
Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat feiten uitwijzen:quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Volgens mij (even uit het blote hoofd) komen die peilingen niet overeen met wat genoemd wordt in het rapport. De gesuggereerde locatie is op het maximum van het bereik van een 'Grad' met een normale kop, terwijl de inspecteurs aangeven daar geen zekerheid over te kunnen verschaffen.
Maar het allerbelangrijkste zien de vele 'strijdlustigen' over het hoofd: Wie een 'False Flag' opzet, zal zijn best doen dergelijke details 'mee te nemen'. Bedenk dat die lanceer-installaties mobiel zijn. En het maximum bereik niet het enige bereik is.
De meeste 'false flag' operaties moeten het hebben van een voorgekookte bereidheid om de trekker over te houden, en een diepgeworteld vijanddenken. 'Tonkin' leidde binnen 24 uur tot een bommentapijt op Hanoi. Die 'vuile communisten' moest nodig een lesje worden geleerd! 'De 'USS Liberty' leidde tot een snelle beslissing om Israël te steunen in de Yom Kippur oorlog. In beide gevallen had een tandje meer geduld een wereld van verschil gemaakt........
De feiten uitwijzen? LOL.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat feiten uitwijzen:
-Dat Assad over de juiste munitie/raketten beschikt
-Dat Assad over het juiste chemische materiaal beschikt
-Dat Assad over de juiste lanceerinstallaties beschikt
-Dat Assad deze installaties ook zodanig heeft opgesteld staan dat hij daarmee de betreffende doelgebieden kan bereiken.
-Dat op de wapens Cyrillisch schrift staat, een vingerwijzing naar Assad
-De doelgebieden waren voornamelijk in handen van de rebellen (dat op zich wijst ook weer naar Assad, tenzij 'false flag')
-Dat de doelgebieden van 21 augustus een vrij aanzienlijk gebied beslaan waarvoor flinke hoeveelheden Sarin benodigd zijn, en waarvan we weten dat Assad ook over die hoeveelheid beschikt.
-Dat ook de grootte van die doelgebieden zodanig zijn dat het opzetten van een 'flase flag' een zorgvuldige voorbereiding op grote schaal door de rebellen benodigd is waarvan tot op heden geen bewijs geleverd is, geen intelligence rapporten, geen beeldmateriaal. Een 'false flag' operatie op die schaal zou toch ergens 'gelekt' moeten zijn?
-Dat de winden in die nacht van het centrum (door Assad gecontroleerd) richting het oosten (Rebellengebied) stonden. Wederom een vingerwijzing richting Assad.
Effe snel wat punten waarvan er een aantal een feit zijn en een aantal duidelijk richting Assad wijzen. Ik zou graag eenzelfde soorten feiten en duidelijke vingerwijzingen willen zien richting de rebellen. En dan aub geen aannames van ' het is goed mogelijk dat', 'dat land steunt die en die dus ze zullen wel' etc etc....maar feiten.
Voor de goede orde. Ik ben niet vóór de rebellen, ik ben ook niet vóór Assad. Ik ben voor de Syrische burgers die gewoon een normaal leven willen (voor zover dat daar nog mogelijk is). Het is inmiddels zodanig geëscaleerd dat die gewenste uitweg steeds verder uit zicht raakt in een steeds groter wordend doolhof.
-Misschien is het wijsheid om (voorlopig) Assad te gaan steunen tegen de helemaal onwenselijke situatie van een jihadistische/extremistische Al Qaeda staat...en dan daarna een politieke oplossing te zoeken?
-Misschien is het wijsheid om het land (voorlopig) op te delen in gebieden gecontroleerd door Assad enerzijds, FSA anderzijds, een gebiedje voor Al Qaeda, en misschien 1 voor de Koerden....en dan daarna een politieke oplossing te zoeken?
-Misschien dat tóch de VN zich aktief moet bemoeien en Syrië onder VN controle zetten?
Dat jullie een zodanig complot theorie net zo'n hoog waarschijnlijk gehalte geven als de argumenten (feiten) die Montagui net opnoemde, laat alweer zien dat er niet te discussieren valt met complot theorie believers. Ja hoor, de vs en saudi arabie laten chemische wapens exporteren naar de rebellenquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De feiten uitwijzen? LOL.
Nee, er zijn géén bewijzen die een bepaalde richting op wijzen. Was het maar zo simpel..
De "rebellen" kunnen net zo makkelijk aan alle spullen zijn gekomen als Assad('s leger).. Vergeet de VS en SA niet in deze..
Tsk tsk, wéér alleen aannames, waar zijn je bewijzen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De feiten uitwijzen? LOL.
Nee, er zijn géén bewijzen die een bepaalde richting op wijzen. Was het maar zo simpel..
De "rebellen" kunnen net zo makkelijk aan alle spullen zijn gekomen als Assad('s leger).. Vergeet de VS en SA niet in deze..
Complottheorie? De VS heeft zélf aangegeven "rebellen" op te leiden in Jordanië én heeft bekend gemaakt dat SA wil betalen voor een oorlog in Syrië .. Allemaal gewoon terug te vinden bij de NOS, Nu.nl, de Volkskrant etc..quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat jullie een zodanig complot theorie net zo'n hoog waarschijnlijk gehalte geven als de argumenten die Montagui net opnoemde, laat alweer zien dat er niet te discussieren valt met complot theorie believers. Ja hoor, de vs en saudi arabie laten chemische wapens exporteren naar de rebellen![]()
En dan zeg je dat de VS/ saudi arabie massavernietigingswapens levert aan de rebellen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Complottheorie? De VS heeft zélf aangegeven "rebellen" op te leiden in Jordanië én heeft bekend gemaakt dat SA wil betalen voor een oorlog in Syrië .. Allemaal gewoon terug te vinden bij de NOS, Nu.nl, de Volkskrant etc..
Aannames? Ik dacht dat je geloofde wat de VS beweert?quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tsk tsk, wéér alleen aannames, waar zijn je bewijzen?
Dat is heel het punt van die complot theorie mensjes, jullie gaan er standaard vanuit dat de vs liegtquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aannames? Ik dacht dat je geloofde wat de VS beweert?
Doe nou niet of het niet eerder gebeurd is, incl. het opleidenquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En dan zeg je dat de VS/ saudi arabie massavernietigingswapens levert aan de rebellen?
Zoals waar?quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe nou niet of het niet eerder gebeurd is, incl. het opleiden
Huh? Ik heb het over wat de VS beweert he? Ik ga dus net als jij ff uit van dat wat ze zeggen klopt..quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat is heel het punt van die complot theorie mensjes, jullie gaan er standaard vanuit dat de vs liegt
Als je niet eens de moeite neemt om wat in mijn post als feit gepresenteerd is te weerleggen e/o eenzelfde feitenbrij kunt oplepelen wat bewijs zou kunnen zijn voor een 'false flag' dan zie ik weinig heil in een discussie met jou.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aannames? Ik dacht dat je geloofde wat de VS beweert?
Afghanistan bijvoorbeeld?quote:
Dat is het probleem juist..quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als je niet eens de moeite neemt om wat in mijn post als feit gepresenteerd is te weerleggen e/o eenzelfde feitenbrij kunt oplepelen wat bewijs zou kunnen zijn voor een 'false flag' dan zie ik weinig heil in een discussie met jou.
In Afghanistan hebben ze massavernietigingwapens geleverd aan rebellen?quote:
Ik hoef je niet alles voor te kauwen toch? Ik neem aan dat je weet wat ze daar gedaan hebben?quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Afghanistan hebben ze massavernietigingwapens geleverd aan rebellen?
Volgens mij weet je niet wat de VS allemaal uitgevreten hebbenquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:42 schreef firefly3 het volgende:
Volgens mij weet je niet wat massavernietigingswapens zijn
De taliban heeft nooit massavernietigingswapens in zijn handen gehadquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet wat de VS allemaal uitgevreten hebben
Ok dan, maak ik het je een stuk makkelijker, dan hoef je niet op mijn hele post te reageren:quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist..
De "rebellen" ook.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ok dan, maak ik het je een stuk makkelijker, dan hoef je niet op mijn hele post te reageren:
Ik presenteer als feit:
-Assad beschikt over de juiste munitie/wapens
Ik zie het probleem niet?
pics?quote:
Want?quote:
Aanname dat alleen Assad er over zou beschikken..quote:
Waar zijn jouw bewijzen? Het enige wat je poneert zijn aannames waarmee je naar conclusies "jumpt," maar de hamvraag, de belangrijkste vraag in deze kwestie wordt steevast omzeild. Namelijk wat had Assad te winnen bij een chemische aanval op het betreffende moment? Niets, hij had alleen maar te verliezen bij een dergelijke provocatie richting de VS en dat wist hij. De rebellen daarentegen hadden alles te winnen bij een dergelijke aanval, indien deze althans zou worden toegeschreven aan Assad!quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tsk tsk, wéér alleen aannames, waar zijn je bewijzen?
Nee, dat is dus NIET onwaarschijnlijk. Was het maar zo simpel..quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:53 schreef firefly3 het volgende:
Het is een feit dat assad ze heeft. Het heeft een zeer grote onwaarschijnlijkheid dat de rebellen zo'n duur wapen in handen heeft gekregen. Vooral van het westen. Zoals ik al zei, dan is er meteen een derde wereld oorlog en verliest iedereen.
Belachelijk om aan te nemen dat de VS de rebellen (waaronder veel jihadisten en Al Qaida) steunt. Ze zijn ze al jaren aan het bestrijden nota bene!!quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:54 schreef firefly3 het volgende:
Belachelijk om aan te nemen dat het westen massavernietigingswapens uitdeelt aan rebellen, waarbij ook nog eens al qaeda het in handen kan krijgen. Ja, amerika gaat echt een wapen uitdelen dat 1000 mensen kan doden in een uur, waarbij de kans redelijk aanwezig is dat al qaeda die krijgt.
Dat telt niet als ik het benquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is ook een feit dat de amerikanen en nu ook de vn zich baseren op aannames die vrij makkelijk te debunken zijn, wie zijn nu de hoedjes hier he.
Dacht trouwens dat het in de 'voordat je reageert' regeltjes stond elkaar niet uit te maken voor bovenstaand.
Assad is een oorlogsmisdadiger. Oorlogsmisdadigers hebben geen zinnige reden nodig.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Waar zijn jouw bewijzen? Het enige wat je poneert zijn aannames waarmee je naar conclusies "jumpt," maar de hamvraag, de belangrijkste vraag in deze kwestie wordt steevast omzeild. Namelijk wat had Assad te winnen bij een chemische aanval op het betreffende moment? Niets, hij had alleen maar te verliezen bij een dergelijke provocatie richting de VS en dat wist hij. De rebellen daarentegen hadden alles te winnen bij een dergelijke aanval, indien deze althans zou worden toegeschreven aan Assad!
En dat gewauwel over alu-hoedjes over één ieder die niet kritiekloos achter het optochtje van de VS aanloopt is, pardon my language, gewoon dom gelul!
Aanname. Er is NIET bewezen of vastgesteld wie met gifgas heeft gestrooid. En de "rebellen" hebben eveneens gruwelijke daden achter hun naam staan..quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Assad is een oorlogsmisdadiger. Oorlogsmisdadigers hebben geen zinnige reden nodig.
Assad is een redelijk intelligente man, die weet dat onder meer zijn leven op het spel staat en geen domme boer die maar wat doet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Assad is een oorlogsmisdadiger. Oorlogsmisdadigers hebben geen zinnige reden nodig.
Sarin maken is nog niet zo moeilijk nee, het gaat om de militaire inzet van het wapen op een dergelijke schaalquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:59 schreef Jian het volgende:
Nog zo'n verhaaltje; Alleen Assad heeft de benodigde middelen/wapens .....
Elke beetje chemicus met een master degree, kan in de omgeving van een laboratorium met de juiste grondstoffen (waar niet heel moeilijk is aan te komen) Sarin maken. Dat is gewoon niet zo heel moeilijk en ook niet heel duur ofzo.
Alsof alleen 21 augustus Assad een oorlogsmisdadiger maakt......quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aanname. Er is NIET bewezen of vastgesteld wie met gifgas heeft gestrooid. En de "rebellen" hebben eveneens gruwelijke daden achter hun naam staan..
voor welke oorlogsmisdaden is hij veroordeeld?quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, domme boeren zijn in dit Syrië topic steevast Kerry en Obama....quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Assad is een redelijk intelligente man, die weet dat onder meer zijn leven op het spel staat en geen domme boer die maar wat doet.
Och, een paar 120/144 mm raketten op een affuit achter op een vrachtwagen is met wat hulp van SAquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sarin maken is nog niet zo moeilijk nee, het gaat om de militaire inzet van het wapen op een dergelijke schaal
Tsja, sorry.. Maar ik vind Assad in het beroemde interview inderdaad redelijker en zinniger overkomen dan Kerry en Obama die alles wel weten zonder dat ze enig bewijs hebben.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, domme boeren zijn in dit Syrië topic steevast Kerry en Obama....
Kijk, een goeie politiek correcte reactie. You got me mister.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor welke oorlogsmisdaden is hij veroordeeld?
ja dat is bijna precies hetzelfdequote:Op dinsdag 17 september 2013 23:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, een paar 120/144 mm raketten op een affuit achter op een vrachtwagen is met wat hulp van SA
(en eventueel de CIA) een zware/onmogelijke opgave, kom nou!
Zo zou ik Kerry niet willen noemen, maar het is een ""hawk", die zijn hand niet omdraait voor een gewapend conflictje hier of daar, als het gaat om de belangen van de VS!quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, domme boeren zijn in dit Syrië topic steevast Kerry en Obama....
ok van welke oorlogsmisdaad wordt hij verdacht?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kijk, een goeie politiek correcte reactie. You got me mister.![]()
Maar wat niet is kan nog wel komen.....
Dat kan écht (helaas dat het zo makkelijk is kennelijkquote:
een 120mm artillerie raket op een vrachtwagen laden en afschieten is niet hetzelfde als met gifgasraketten een hele wijk uitmoordenquote:
Die kennis kan overgedragen worden. En die ellende kan helaas wel degelijk vanaf een pickup oid afgevuurd wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
een 120mm artillerie raket op een vrachtwagen laden en afschieten is niet hetzelfde als met gifgasraketten een hele wijk uitmoorden
voor de opslag en transport van het wapen alleen al is veel meer kennis nodig
Helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:15 schreef Jian het volgende:
Ik bedoel er wordt hier net gedaan alsof een beetje Sarin rondstrooien kernfysica is. Ik ben ervan overtuigd dat ook de rebellen dit kunnen, gezien de ondersteuning die ze hebben vanuit verschillende hoeken. En als dat het geval is kom ik tot de conclusie dat beiden kanten er technisch toe in staat zijn. Dan blijft voor mij de vraag, wie kon er voordeel halen uit een dergelijke actie?
Er staat een filmpje op youtube waarbij rebellen chemische ladingen afschieten met een soort 40L70 kanon. (een soort kleine vaten) Dat de rebellen ook eerder chemisch gas hebben gebruikt is bekend. Wat is er, met de ondersteuning die ze thans uit verschillende hoeken hebben, nu opeens zo onmogelijk?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
een 120mm artillerie raket op een vrachtwagen laden en afschieten is niet hetzelfde als met gifgasraketten een hele wijk uitmoorden
voor de opslag en transport van het wapen alleen al is veel meer kennis nodig
Assad heeft ook eerder gevraagd om onderzoek door de VNquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube waarbij rebellen chemische ladingen afschieten met een soort 40L70 kanon. (een soort kleine vaten) Dat de rebellen ook eerder chemisch gas hebben gebruikt is bekend. Wat is er, met de ondersteuning die ze thans uit verschillende hoeken hebben, nu opeens zo onmogelijk?
er staat zoveel op youtube, met net zoveel verschillende beschrijvingenquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube waarbij rebellen chemische ladingen afschieten met een soort 40L70 kanon. (een soort kleine vaten) Dat de rebellen ook eerder chemisch gas hebben gebruikt is bekend. Wat is er, met de ondersteuning die ze thans uit verschillende hoeken hebben, nu opeens zo onmogelijk?
1e: waar en zo goed als oncontroleerbaarquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
er staat zoveel op youtube, met net zoveel verschillende beschrijvingen
het is niet onmogelijk maar een tikje onwaarschijnlijk dat ze daar hakbar roepend door de woestijn rollen met chemische raketten in de achterbak en daar vervolgens heel accuraat op het juiste moment hele wijken mee uit weten te schakelen
maar het kan wel, er moeten ook best kundige militairen overgelopen zijn
Voortaan negeer ik al je posts. Je leest in verschillende bronnen dat rebellen op alle vlakken militair gefaciliteerd worden door het westen. Verder heeft dit conflict zich alleen maar als een islamitische revolutie getoond, zoals ook blijkt uit mijn eerdere geposte bron. Daaruit kun je makkelijk deduceren dat slechts 5% of minder van de terroristen geen directe islamitische agenda hebben. Je hebt je volledig gediskwalificeerd van verdere discussie op niveau als je bronnen en makkelijk te trekken conclusies blijft ontkennen dan wel negeren.quote:Op maandag 16 september 2013 23:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt je toon ff aanpassen mafkees
ik lees dat een aantal westerse landen de FSA steunt ja
dit wil niet zeggen dat we terroristen aan het faciliteren zijn in de vernietiging van Syrie, dat zit je er allemaal bij te zijn ... het kan de uiteindelijke consequentie zijn maar het is simpelweg geen feit
presenteer het dan ook niet zo
1: whut? ik heb dat filmpje ook gezien en voor mij was het gewoon een normale howitzer met een geelgeschilderde loop oid maar mogelijk denk ik aan iets andersquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1e: waar en zo goed als oncontroleerbaar
2e: Ik acht het niet zo onwaarschijnlijk helaas.. Waarom doe jij alsof de rebellen lompe achtergestelde mensen zijn?
3e: Geen overgelopen kundige militairen nodig. De VS leidt op
ok jongenquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:30 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Voortaan negeer ik al je posts. Je leest in verschillende bronnen dat rebellen op alle vlakken militair gefaciliteerd worden door het westen. Verder heeft dit conflict zich alleen maar als een islamitische revolutie getoond, zoals ook blijkt uit mijn eerdere geposte bron. Daaruit kun je makkelijk deduceren dat slechts 5% of minder van de terroristen geen directe islamitische agenda hebben. Je hebt je volledig gediskwalificeerd van verdere discussie op niveau als je bronnen en makkelijk te trekken conclusies blijft ontkennen dan wel negeren.
Ik doelde met 1 niet op een filmpje, maar op alle filmpjes op YT.. Niet te controleren wat waar isquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
1: whut? ik heb dat filmpje ook gezien en voor mij was het gewoon een normale howitzer met een geelgeschilderde loop oid maar mogelijk denk ik aan iets anders
2: dat beeld krijg ik door al die filmpjes die hier gepost worden
3: niet in het om gaan met chemisch wapentuig, daar durf ik wel geld op in te zetten
Er schijnen zelfs Nederlandse commando's in Syrië te zitten, dan kun je er vergif op innemen dat er ook uit de VS en SA genoeg militairen in Syrië zitten die in staat zijn om mensen op te leiden en te begeleiden om een dergelijke aktie tot een goed einde te brengen. Wat ik net al zei, onder de rebellen zitten ook gewoon militairen hoor het zijn niet allemaal slagers en bakkers met een kromme AK47.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
er staat zoveel op youtube, met net zoveel verschillende beschrijvingen
het is niet onmogelijk maar een tikje onwaarschijnlijk dat ze daar hakbar roepend door de woestijn rollen met chemische raketten in de achterbak en daar vervolgens heel accuraat op het juiste moment hele wijken mee uit weten te schakelen
maar het kan wel, er moeten ook best kundige militairen overgelopen zijn
Zo komt hij iig niet over. Wat niet uitsluit dat hij het toch is natuurlijk.. Maar ik persoonlijk vond hem erg redelijk, duidelijk en logisch denken..quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Er schijnen zelfs Nederlandse commando's in Syrië te zitten, dan kun je er vergif op innemen dat er ook uit de VS en SA genoeg militairen in Syrië zitten die in staat zijn om mensen op te leiden en te begeleiden om een dergelijke aktie tot een goed einde te brengen. Wat ik net al zei, onder de rebellen zitten ook gewoon militairen hoor het zijn niet allemaal slagers en bakkers met een kromme AK47.
En het allerbelangrijkste:
Ik wil wellicht best meegaan in het verhaal Assad heeft het gedaan, maar dan moet er na 69 topics wel eens iemand komen die uitlegt waarom Assad dit gedaan heeft en dan ook nog op zo ongeveer het meest ongunstige tijdstip dat ie kon uitzoeken. En "hij is gek, doorgedraaid, dom, een idioot, een oorlogsmisdadiger etc" vind ik gewoon geen goede redenen. Waarom heeft hij het gedaan, wat wilde hij bereiken met een dergelijke provocatie richting de VS?
je het kan allemaal, niet onmogelijk maar ik heb nog nergens iets gezien van de rebellen dat die kant op wijst, het verbaasd me dat ze iedere dag hun prakje naar binnen krijgen zonder zichzelf dood te stekenquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Er schijnen zelfs Nederlandse commando's in Syrië te zitten, dan kun je er vergif op innemen dat er ook uit de VS en SA genoeg militairen in Syrië zitten die in staat zijn om mensen op te leiden en te begeleiden om een dergelijke aktie tot een goed einde te brengen. Wat ik net al zei, onder de rebellen zitten ook gewoon militairen hoor het zijn niet allemaal slagers en bakkers met een kromme AK47.
ik heb hier al meerdere malen op gereageerd en meerdere topics, ik ga dit niet in elk topic doenquote:En het allerbelangrijkste:
Ik wil wellicht best meegaan in het verhaal Assad heeft het gedaan, maar dan moet er na 69 topics wel eens iemand komen die uitlegt waarom Assad dit gedaan heeft en dan ook nog op zo ongeveer het meest ongunstige tijdstip dat ie kon uitzoeken. En "hij is gek, doorgedraaid, dom, een idioot, een oorlogsmisdadiger etc" vind ik gewoon geen goede redenen. Waarom heeft hij het gedaan, wat wilde hij bereiken met een dergelijke provocatie richting de VS?
Que? Dat ze het al 2 jaar volhouden is gewoon "geluk"?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
je het kan allemaal, niet onmogelijk maar ik heb nog nergens iets gezien van de rebellen dat die kant op wijst, het verbaasd me dat ze iedere dag hun prakje naar binnen krijgen zonder zichzelf dood te steken
zeg ik dat ergens?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Que? Dat ze het al 2 jaar volhouden is gewoon "geluk"?
Naar mijn mening wel, sorry.. Volgens jou zijn ze nog te dom om zichzelf niet te vermoorden tijdens het klaarmaken van eten..quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeg ik dat ergens?
nee
suggereer ik dat ergens?
nee
neequote:Op dinsdag 17 september 2013 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel, sorry.. Volgens jou zijn ze nog te dom om zichzelf niet te vermoorden tijdens het klaarmaken van eten..
Ik zou graag willen dat het zo was hoor, daar niet van..
Of er Ned. commando's (waarnemers) in Syrië zitten, hetgeen ook maar een gerucht is, weet jij, net zo min als ik. Ik neem aan dat als het al zo zou zijn dat ze dat dan niet aan jou vertellen. Is ook verder niet belangrijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
je het kan allemaal, niet onmogelijk maar ik heb nog nergens iets gezien van de rebellen die die kant op wijst, het verbaasd me dat ze iedere dag hun prakje naar binnen krijgen zonder zichzelf dood te steken
en er zitten echt geen Nederlandse commando's in Syrie
[..]
ik heb hier al meerdere malen op gereageerd en meerdere topics, ik ga dit niet in elk topic doen
true enoughquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Of er Ned. commando's (waarnemers) in Syrië zitten, hetgeen ook maar een gerucht is, weet jij, net zo min als ik. Ik neem aan dat als het al zo zou zijn dat ze dat dan niet aan jou vertellen.
je hebt er zelfs op gereageerdquote:En meermalen gereageerd? Ik heb echt niemand, incl. jij, met een plausibele verklaring zien komen wat ik niet zo gek vind want die is ook volgens mij niet.
Wat nee? Ze zijn nog te dom om te poepen toch? Als dat eens waar zou zijnquote:
Ik reageer ook op niet plausibele verklaringen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
true enough
ok het lijkt me nog minder waarschijnlijk dan dat Assad met gifgasraketten heeft staan schieten
[..]
je hebt er zelfs op gereageerd
Iedereeeeeen reageert op niet plausibele verklaringenquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik reageer ook op niet plausibele verklaringen.
Niet dat het belangrijk is voor de discussie, maar weet jij nog hoe vroeg ze indertijd al in Afghanistan zaten!?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
true enough
ok het lijkt me nog minder waarschijnlijk dan dat Assad met gifgasraketten heeft staan schieten
nee ik zei het niet, suggereerde het ook nietquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat nee? Ze zijn nog te dom om te poepen toch? Als dat eens waar zou zijn
wie?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Niet dat het belangrijk is voor de discussie, maar weet jij nog hoe vroeg ze indertijd al in Afghanistan zaten!?
Hoe kom ik er dan bij? Ben ik paranormaal begaafd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik zei het niet, suggereerde het ook niet
en ja van wat ik er van gezien heb zijn ze te dom om te poepen, dat heeft niets met geluk te maken, het is gewoon heel lastig om een dergelijke vijand uit te schakelen, daar gaat jaren overheen
weten we al sinds Atjeh
ok you've lost mequote:Op dinsdag 17 september 2013 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom ik er dan bij? Ben ik paranormaal begaafd?
Het ging over Ned. commando's. Ik zei al niet belangrijk voor deze discussie, het was een zijsprongetje.quote:
Ik zeg iets wat jij beaamt, maar je hebt het niet gesuggereerd?quote:
ik ... euh ... ???????????????????????????????quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zeg iets wat jij beaamt, maar je hebt het niet gesuggereerd?
Dus kennelijk heb ik bijzondere gaven ofzo..
Je hebt nooit gezegd of door laten schemeren dat je denkt dat de rebellen te dom zijn om te poepen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ... euh ... ???????????????????????????????
Heb je zelf gedaan hoor, maar slaap lekkerquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:55 schreef sp3c het volgende:
ik ga slapen, this shit is wierding me out
nee ik heb nooit gezegd dat ze al twee jaar volhouden door 'geluk'quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt nooit gezegd of door laten schemeren dat je denkt dat de rebellen te dom zijn om te poepen?
neuhquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je zelf gedaan hoor, maar slaap lekker
Wat is het dan als ze zo dom zijn (en ja: er zitten zeker idioten bij)?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik heb nooit gezegd dat ze al twee jaar volhouden door 'geluk'
nooit gezegd, gesuggereerd of door laten schemeren
quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het dan als ze zo dom zijn (en ja: er zitten zeker idioten bij)?
quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik zei het niet, suggereerde het ook niet
en ja van wat ik er van gezien heb zijn ze te dom om te poepen, dat heeft niets met geluk te maken, het is gewoon heel lastig om een dergelijke vijand uit te schakelen, daar gaat jaren overheen
weten we al sinds Atjeh
Ok, fine, prima, zand erover, slapenquote:
de luchtmobiele brigade was er iig in februari 2002, de commando's zullen er niet heel veel eerder geweest zijn, zeker niet voor 11 september, waarschijnlijk gewoon met de kwartiermakers meegekomen als verkennersquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Het ging over Ned. commando's. Ik zei al niet belangrijk voor deze discussie, het was een zijsprongetje.
Assad heeft met deze massavernietigingswapens een sterke troef in handen, mits hij ze ook durft te gebruiken. De VS moet oppassen de druk op te voeren door de rebellen te bewapenen, want anders heeft Assad zijn WMD nodig om zich te handhaven. Grondtroepen inzetten door de VS wordt ook minder aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Waar zijn jouw bewijzen? Het enige wat je poneert zijn aannames waarmee je naar conclusies "jumpt," maar de hamvraag, de belangrijkste vraag in deze kwestie wordt steevast omzeild. Namelijk wat had Assad te winnen bij een chemische aanval op het betreffende moment? Niets, hij had alleen maar te verliezen bij een dergelijke provocatie richting de VS en dat wist hij. De rebellen daarentegen hadden alles te winnen bij een dergelijke aanval, indien deze althans zou worden toegeschreven aan Assad!
quote:Op woensdag 18 september 2013 00:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Assad heeft met deze massavernietigingswapens een sterke troef in handen, mits hij ze ook durft te gebruiken. Want de VS moet oppassen de druk op te voeren door de rebellen te bewapenen, want anders heeft Assad zijn WMD nodig om zich te handhaven. Grondtroepen inzetten door de VS wordt ook minder aantrekkelijk.
Toch pakte het anders uit, omdat Rusland Assad regime laat vallen als Assad WMD gebruikt.
Dat zou een scenario kunnen zijn.
Irak werd binnen gevallen omdat de VS wist dat Saddam Hoessein geen WMD meer had. Iran werkt aan een atoombom om te voorkomen dat de VS een soortgelijke aanval op Iran onderneemt. Daarom zijn de WMD in Syrie een probleem voor de VS.quote:
Commando's worden als Navo-onderdeel zo vaak in allerlei gebieden ingezet waar je nooit wat van hoort. Het gaat vaak om hele kleine eenheden van verkenners en waarnemers. Kijk, op het moment dat wij bijvoorbeeld Patriots ergens neerplaatsen zoals in Turkijke dan kun je er bijna vanuit gaan dat er ook een vorm van special reconnaissance aan wordt toegevoegd. Nogmaals voor de discussie niet zo belangrijk hoor.quote:Op woensdag 18 september 2013 00:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
de luchtmobiele brigade was er iig in februari 2002, de commando's zullen er niet heel veel eerder geweest zijn, zeker niet voor 11 september
quote:Op woensdag 18 september 2013 00:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Assad heeft met deze massavernietigingswapens een sterke troef in handen, mits hij ze ook durft te gebruiken. De VS moet oppassen de druk op te voeren door de rebellen te bewapenen, want anders heeft Assad zijn WMD nodig om zich te handhaven. Grondtroepen inzetten door de VS wordt ook minder aantrekkelijk.
Toch pakte het anders uit, omdat Rusland Assad regime laat vallen als Assad WMD gebruikt.
Dat zou een scenario kunnen zijn.
In Irak zijn eerst alle WMD's verwijdert en toen begon de oorlog. Ik kan me voorstellen als Assad zijn WMD als een bescherming ziet. Dat hij akkoord gaat met de ontmanteling van zijn arsenaal wijst de andere kant op, maar misschien is dat alleen bedoeld om de bombardementen door de VS te ontlopen.quote:Op woensdag 18 september 2013 00:23 schreef Jian het volgende:
[..]Nee, nogmaals het gebruik van chemische wapens zou een interventie van de VS uitlokken niet juist tegenhouden, dat wist Assad maar al te goed.
Ja, maar dan nog ...., Assad was gewaarschuwd door de VS, "gebruik chemische wapens en we grijpen gewapenderhand in". Hij wist 't dus! Gebruik levert me bombardementen op en nu levert ie zijn chemische wapens in omdat hij bang zou zijn voor bombardementen, die hij eerst heeft uitgelokt door chemische wapens te gebruiken....... snapt u het nog?!quote:Op woensdag 18 september 2013 00:39 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In Irak zijn eerst alle WMD's verwijdert en toen begon de oorlog. Ik kan me voorstellen als Assad zijn WMD als een bescherming ziet. Dat hij akkoord gaat met de ontmanteling van zijn arsenaal wijst de andere kant op, maar misschien is dat alleen bedoeld om de bombardementen door de VS te ontlopen.
Hij werd al vroeg gewaarschuwd. Dat betekent dat de VS blijkbaar ervoor beducht is. Ze kunnen wel proberen een regime change door te voeren, maar wat als deze leidt tot noodsprongen met WMD?quote:Op woensdag 18 september 2013 00:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog ...., Assad was gewaarschuwd door de VS, "gebruik chemische wapens en we grijpen gewapenderhand in". Hij wist 't dus! Gebruik levert me bombardementen op en nu levert ie zijn chemische wapens in omdat hij bang zou zijn voor bombardementen, die hij eerst heeft uitgelokt door chemische wapens te gebruiken....... snapt u het nog?!
Kom op, je wist niet eens wat massavernietigingswapens waren en je beweerde dat de taliban die had.quote:
Huis tuin en keuken spul is dat.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Opgeleid om conventionele wapens te gebruiken zoals geweren snel kunnen herladen, niet voor het gebruik van massavernietigingswapens omg.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1e: waar en zo goed als oncontroleerbaar
2e: Ik acht het niet zo onwaarschijnlijk helaas.. Waarom doe jij alsof de rebellen lompe achtergestelde mensen zijn?
3e: Geen overgelopen kundige militairen nodig. De VS leidt op
Ze steunen niet Al Qaida, ze steunen de FSA. Get your facts right.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Belachelijk om aan te nemen dat de VS de rebellen (waaronder veel jihadisten en Al Qaida) steunt. Ze zijn ze al jaren aan het bestrijden nota bene!!
Niet als de VS het niet kan bewijzen dat Assad achter zo'n aanval zou zitten. Er zouden al meerdere gifgasaanvallen zijn geweest, bv in maart/april en nog niet zo lang geleden op 5 augustus. De VS heeft telkens niet ingegrepen, mogelijk omdat zij niet genoeg bewijzen hadden tegen Assad. De 'red line' opmerking was toen ook al lang uitgesproken.quote:Op woensdag 18 september 2013 00:23 schreef Jian het volgende:
[..]Nee, nogmaals het gebruik van chemische wapens zou een interventie van de VS uitlokken niet juist tegenhouden, dat wist Assad maar al te goed.
Ze hebben in het verleden, en nu misschien nog steeds, terreurorganisaties gesteund.quote:Op woensdag 18 september 2013 07:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze steunen niet Al Qaida, ze steunen de FSA. Get your facts right.
Verkeerde aannames geen feiten.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze hebben in het verleden, en nu misschien nog steeds, terreurorganisaties gesteund.
Dus zo raar is het helemaal niet.
Geheel in jouw stijl dus ...quote:
Ik noem feiten op, geen aannames. Een feit is bijv dat de taliban geen massavernietigingswapens had gekregen. Volgens jullie kamp wel lolquote:Op woensdag 18 september 2013 08:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Geheel in jouw stijl dus ...
quote:Op woensdag 18 september 2013 08:25 schreef firefly3 het volgende:
De kans is groter dat ze al qaeda niet steunen, maar wat doen de believers? Ze gaan uit van het meest onwaarschijnlijke omdat complotten hot zijn. Nee ik geloof niet in een vs al qaeda complot.
Wist je niet wat er 11 september gebeurde? Of was dat niet osama volgens jou.quote:
Zit jij nu continue bijvoorbeeld Sarin te vergelijken met atoombommen, want dat is eigenlijk best een beetje hilarisch natuurlijk.quote:Op woensdag 18 september 2013 06:44 schreef firefly3 het volgende:
De bewering dat de VS en SA WMD's uitdelen vind ik zo hilarisch. Dan delen ze wss ook atoombommen uit? Lol
Hilarisch idd, maar achquote:Op woensdag 18 september 2013 08:38 schreef Jian het volgende:
Zit jij nu continue bijvoorbeeld Sarin te vergelijken met atoombommen, want dat is eigenlijk best een beetje hilarisch natuurlijk.
Het gaat niet om de stof sarin. Het gaat om de schaal waarop. Er is een WMD gebruikt, niet een beetje huis tuin en keuken sarin in zelfgemaakte tubes. Meer dan 1000 doden.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Zit jij nu continue bijvoorbeeld Sarin te vergelijken met atoombommen, want dat is eigenlijk best een beetje hilarisch natuurlijk.
Het kan ... en ja ik vind het vergezocht! Waarom? Omdat Assad wel wist dat of hij nu wel of niet de dader zou zijn, de VS hem dit sowieso zou willen aanrekenen om een interventie mogelijk te maken, dat was nu eenmaal de situatie. Jouw verklaring blijft iets van wat een "cowboy" zou doen, "huh, huh, kom maar op VS, ik doe dit not even en dit, jullie grijpen toch niet in, hah" en ik zie Assad niet als een cowboy, eerder als een redelijk intelligente man die vecht onder meer voor zijn leven. Iemand die dit risico niet nodig had en ook niet zomaar zou nemen. Nogmaals ik zeg niet dat Assad dit beslist niet gedaan heeft, maar ik acht het zeker niet onmogelijk dat de andere kant, met veel betere redenen, het gedaan zou kunnen hebben, waarbij ik zeg dat het verspreiden van Sarin, met de ondersteuning die ze momenteel hebben, geen onmogelijke kwestie is.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet als de VS het niet kan bewijzen dat Assad achter zo'n aanval zou zitten. Er zouden al meerdere gifgasaanvallen zijn geweest, bv in maart/april en nog niet zo lang geleden op 5 augustus. De VS heeft telkens niet ingegrepen, mogelijk omdat zij niet genoeg bewijzen hadden tegen Assad. De 'red line' opmerking was toen ook al lang uitgesproken.
Dus de verklaring kan gewoon een simpele menselijke reactie zijn, ....overmoed.
Hij was schijnbaar aan de winnende hand en aangezien de VS eerdere gifgasaanvallen al niet heeft kunnen bewijzen, kan hij dus overmoedig zijn geworden en een aanval hebben uitgevoerd in een poging om de rebellen definitief te verdrijven uit Damascus. Ook al is die aanval dan niet ver van de VN inspecteurs vandaan. Dus naast het beoogde doel de rebellen een pak slaag te geven dan ook als een provocatie naar de VS. "Try to prove this then, you western bastards".
Vind het daarom ook frappant dat nadat de VS (en de rest van de internationale gemeenschap) er nu wel bovenop sprong dezelfde gebieden nog maar eens gebombardeerd werden door Assad. Had hij misschien iets te verbergen??
Maar goed, het is maar 'een' verklaring en zal wel weer te ver gezocht zijn. Totdat Assad zelf spreekt zullen we het niet weten.
Ik denk toch dat jij een klein beetje verkeerd beeld hebt voor wat er nodig is om Sarin af te schieten en daarnaast, ja miljoenen ...... voor SA, voor bijvoorbeeld iemand als Prins Badar zijn "peanuts" natuurlijk. Prins Badar, iemand die Assad ook verantwoordelijk hield voor het gebruik van Sarin in februari 2013, hetgeen later door rebellen ingezet bleek te zijn.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:15 schreef firefly3 het volgende:
Je weet toch dat SA massavernietiging wapens en lanceer installaties heeft geleverd ter waarde van vele en vele miljoenen euros en die ongezien door iedereen inclusief al qaeda en assad, vierhonderd km heeft laten rijden tussen iedereen door om vervolgs raketten in een eigen wijk te schieten en op een wondere wijze te verdwijnen? Loool
"Jullie kamp" ?quote:Op woensdag 18 september 2013 08:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik noem feiten op, geen aannames. Een feit is bijv dat de taliban geen massavernietigingswapens had gekregen. Volgens jullie kamp wel lol
Je weet echt niet waar je het over hebt hè? Ik bedoel Iran is al jaren bezig met een nucleair wapen, maar bepaalde soorten gifgas kunnen ze morgen produceren als ze willen, nogmaals een totaal ander product.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:28 schreef firefly3 het volgende:
Een ander feit is dat je massavernietingwapens niet zomaar in handen krijgt, vooral niet van het westen.
Jah, hij ist gewauwn een beetje dom en speelt graag Russisch roulette met zijn eigen leven als inzet, jihaaaaa. Het kan maar het ligt totaal niet voor de hand natuurlijk.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:37 schreef firefly3 het volgende:
Een grotere waarschijnlijkheid is dat assad in een vlaag van woede er eentje heeft afgeschoten.
Dat vind je wel mooi hè "WMD", dat maakt het meteen massaal en groot en duur en niet makkelijk te verkrijgen in jouw optiek, maar dat is helemaal niet waar. Het ene WMD is het andere niet, niet qua impact, niet qua prijs, niet qua verkrijgbaarheid.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gaat niet om de stof sarin. Het gaat om de schaal waarop. Er is een WMD gebruikt, niet een beetje huis tuin en keuken sarin in zelfgemaakte tubes. Meer dan 1000 doden.
Flauwekul, de technologie en productie, alsook de productiekosten zijn van een totaal andere orde.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:51 schreef firefly3 het volgende:
En ja, het uitdelen van zulke WMDs staan niet zo heel ver vandaan van het uitdelen van mini atoombommen.
Dat is een stokpaardje van je hè, "geen verstand ervan en alu-hoedjes", voor één ieder die niet kritiekloos achter het door de VS georganiseerde optochtje aan marcheert. Ik heb een verrassing voor je, dat zijn niet echt argumenten waar iemand hier van onder de indruk is, geloof ikquote:Op woensdag 18 september 2013 08:58 schreef firefly3 het volgende:
Als je er geen verstand van hebt zeg het meteen. Sarin effectief inzetten doe je niet zomaar. Gewone bommen zijn dan effectiever. Je mag van geluk spreken als er 15 dood gaan door je sarin. Dit was een WMD
Gewone bommen zouden geen interventie van de VS uitlokken dus waren sowieso geen optie indien dat het doel was, wel bij de les blijven!quote:Op woensdag 18 september 2013 08:58 schreef firefly3 het volgende:
Als je er geen verstand van hebt zeg het meteen. Sarin effectief inzetten doe je niet zomaar. Gewone bommen zijn dan effectiever. Je mag van geluk spreken als er 15 dood gaan door je sarin. Dit was een WMD
PS lees zijn onderschrift eens : Think with your dickquote:Op woensdag 18 september 2013 09:11 schreef Jian het volgende:
Dat is een stokpaardje van je hè, "geen verstand ervan en alu-hoedjes", voor één ieder die niet kritiekloos achter het door de VS georganiseerde optochtje aan marcheert. Ik heb een verassing voor je, dat zijn niet echt argumenten waar iemand hier van onder de indruk is, geloof ik
Assad zou een intelligente en berekende man zijn. Een kenmerk van een 'berekende' man is weinig tot geen empathie. Mocht dit op Assad slaan, dan sluit ik een narcistische persoonlijkheid ook niet uit. Dan is die (gezochte) verklaring niet zo gezocht meer.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Het kan ... en ja ik vind het vergezocht! Waarom? Omdat Assad wel wist dat of hij nu wel of niet de dader zou zijn, de VS hem dit sowieso zou willen aanrekenen om een interventie mogelijk te maken, dat was nu eenmaal de situatie. Jouw verklaring blijft iets van wat een "cowboy" zou doen, "huh, huh, kom maar op VS, ik doe dit not even en dit, jullie grijpen toch niet in, hah" en ik zie Assad niet als een cowboy, eerder als een redelijk intelligente man die vecht onder meer voor zijn leven. Iemand die dit risico niet nodig had en ook niet zomaar zou nemen. Nogmaals ik zeg niet dat Assad dit beslist niet gedaan heeft, maar ik acht het zeker niet onmogelijk dat de andere kant, met veel betere redenen, het gedaan zou kunnen hebben, waarbij ik zeg dat het verspreiden van Sarin, met de ondersteuning die ze momenteel hebben, geen onmogelijke kwestie is.
Ja, ik ga hier niet de psyche van Assad ontleden, dat is sowieso onmogelijk als je de man niet echt kent, maar Assad heeft gewoon een legerleiding en adviseurs om zich heen, is geen domme man en zijn adviseurs en generaals zullen dat ook niet zijn. Het betreft (voormalig) Syrië hè, niet Bongo-Bongo-land. En juist iemand in een onafhankelijke hoek zal zich de vraag stellen waarom? wat is de reden? en niet zomaar blindelings achter iemand (de VS) met haar eigen agenda en belangen aanmarcheren. En again, ik acht het niet onmogelijk dat Assad de dader is, maar het is voor mij ook niet klip en klaar dat, dat wel zo is omdat de VS dit nu eenmaal beweert (zonder sluitend bewijs)quote:Op woensdag 18 september 2013 09:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Assad zou een intelligente en berekende man zijn. Een kenmerk van een 'berekende' man is weinig tot geen empathie. Mocht dit op Assad slaan, dan sluit ik een narcistische persoonlijkheid ook niet uit. Dan is die (gezochte) verklaring niet zo gezocht meer.
Maar goed, wat de reden van Assad ook kan zijn, vanuit de onafhankelijke hoek blijft het toch wat onwaarschijnlijk overkomen. (Wat overigens ook een reden kan zijn, want je gaat inderdaad toch niet verwachten dat hij uitgerekend nu met gifgas gaat gooien? Dát is namelijk ook berekenend.)
Hier kan ik mij ook in vinden...quote:Op woensdag 18 september 2013 09:31 schreef Jian het volgende:
Ja, ik ga hier niet de psyche van Assad ontleden, dat is sowieso onmogelijk als je de man niet echt kent, maar Assad heeft gewoon een legerleiding en adviseurs om zich heen, is geen domme man en zijn adviseurs en generaals zullen dat ook niet zijn. Het betreft (voormalig) Syrië hè, niet Bongo-Bongo-land. En juist iemand in een onafhankelijke hoek zal zich de vraag stellen waarom? wat is de reden? en niet zomaar blindelings achter iemand (de VS) met haar eigen agenda en belangen aanmarcheren. En again, ik acht het niet onmogelijk dat Assad de dader is, maar het is voor mij ook niet klip en klaar dat, dat wel zo is omdat de VS dit nu eenmaal beweert (zonder sluitend bewijs)
wtfquote:
Ik loop ook niet blindelings achter de VS aan, slik hun verhaaltjes niet voor zoete koek. Probeer mijn eigen mening te vormen n.a.v. alle info die er te vinden is. En voor mij staat, gekeken naar het materiaal wat ik gezien heb, het toch inmiddels wel voor aardig vast dat Assad achter de gifaanval zit en niet de rebellen.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ik ga hier niet de psyche van Assad ontleden, dat is sowieso onmogelijk als je de man niet echt kent, maar Assad heeft gewoon een legerleiding en adviseurs om zich heen, is geen domme man en zijn adviseurs en generaals zullen dat ook niet zijn. Het betreft (voormalig) Syrië hè, niet Bongo-Bongo-land. En juist iemand in een onafhankelijke hoek zal zich de vraag stellen waarom? wat is de reden? en niet zomaar blindelings achter iemand (de VS) met haar eigen agenda en belangen aanmarcheren. En again, ik acht het niet onmogelijk dat Assad de dader is, maar het is voor mij ook niet klip en klaar dat, dat wel zo is omdat de VS dit nu (zonder sluitend bewijs) eenmaal zeggen.
Macht, vrijheid, zelfbestuur, ik bedoel de verschillende groepen hebben verschillende doelen het is echt allemaal niet zo homogeen hoor. En ik ben de laatste om te zeggen dat Assad's regime voor iedereen nu zo prettig is/was. Ik denk wel dat het voor nogal wat Syriërs momenteel gewoon de minst slechte optie is.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hier kan ik mij ook in vinden...
Langs de andere kant ... wat is nou de motivatie van al die verschillende groepen rebellen, terorristen, jihadisten etc om tegen Assad te gaan vechten ?
Wat verwachten zij allen hierbij te winnen ?
Ok, dus eens Assad afgezet/afgeslacht is, gaat de strijd om de macht gewoon verder tussen de overblijvende groeperingen ... ?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:49 schreef Jian het volgende:
Macht, vrijheid, zelfbestuur, ik bedoel de verschillende groepen hebben verschillende doelen het is echt allemaal niet zo homogeen hoor. En ik ben de laatste om te zeggen dat Assad's regime voor iedereen nu zo prettig is/was. Ik denk wel dat het voor nogal wat Syriërs momenteel gewoon de minst slechte optie is.
En dat eerder aanvallen met chemische wapens aan Assad werden toegeschreven hetgeen later rebellen bleken te zijn, zegt je niets. Dat de bronnen die aan de basis staan van de beschuldigingen van Assad, allemaal entiteiten zijn (Israël, SA, Het Syrisch observatieteam voor de mensenrechten) die al jaren roepen om de val van Assad, maakt je niet uit. Dat de Amerikanen meermalen aantoonbaar hebben gelogen, bijvoorbeeld; "de sporen van een chemische aanval kunnen niet worden uitgewist en later Assad heeft de sporen gewist" maakt je niet ietwat wantrouwig? Dat de gasaanval in augustus is uitgevoerd op de dag dat de VN inspecteurs in Damascus arriveerden roept niet de vraag bij je op, "wtf, doet ie nu? waarom juist nu, waarom? Ik kan nog wel even doorgaan, maar er zijn zoveel onbeantwoorde vragen.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik loop ook niet blindelings achter de VS aan, slik hun verhaaltjes niet voor zoete koek. Probeer mijn eigen mening te vormen n.a.v. alle info die er te vinden is. En voor mij staat, gekeken naar het materiaal wat ik gezien heb, het toch inmiddels wel voor aardig vast dat Assad achter de gifaanval zit en niet de rebellen.
Het is niet dat je bewijs kan verwachten in de zin van dat er een foto of filmpje is waarop Assad opdracht geeft die aanval uit te voeren. Je moet afgaan op wat voor (indirect) bewijs er is. En dat wijst wat mij betreft voornamelijk naar de kant van Assad. En ik heb tot heden nog steeds geen (indirect) bewijs gezien dat de rebellen het gedaan hebben, behalve de redenatie dat ze het gedaan 'kunnen' hebben.
Dacht jij van niet dan? En de VS weet dat welk regiem daar ook komt het zal niet pro-Amerikaans zijn, dus dan liever een niet zo sterk, verdeeld regiem als een sterk blok dat zich verbindt met Iran, ..lijkt mij.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok, dus eens Assad afgezet/afgeslacht is, gaat de strijd om de macht gewoon verder tussen de overblijvende groeperingen ... ?
Dat wel. Is ook al aan de gang tussen met name FSA en aan Al Qaeda gelieerde groeperingen.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok, dus eens Assad afgezet/afgeslacht is, gaat de strijd om de macht gewoon verder tussen de overblijvende groeperingen ... ?
quote:Rusland bekritiseert VN-inspecteurs Syrië
Rusland heeft woensdag scherpe kritiek geuit op de VN-inspecteurs die de gifgasaanval in de Syrische hoofdstad Damascus hebben onderzocht.
De Russische onderminister van Buitenlandse Zaken, Sergej Ryabkov, noemde hen ''gepolitiseerd, vooringenomen en eenzijdig''.
Ryabkov deed de uitspraken na besprekingen met zijn Syrische collega, Walid al-Muallem, in Damascus.
Volgens de Russische onderminister hebben de inspecteurs een ''selectief en incompleet'' rapport opgesteld. Hij stelde ook dat de VN-experts drie andere vermoedelijke aanvallen met chemische wapens in Syrië niet hebben onderzocht.
Ryabkov verklaarde bovendien dat het Syrische regime Rusland van nieuw fysiek bewijs heeft voorzien dat erop duidt dat de rebellen achter de aanval met chemische wapens van 21 augustus zaten. Bij de aanval kwamen meer dan 1.400 mensen om het leven.
Rapport
Het rapport van de VN-inspecteurs verscheen maandag. Ze stelden ''duidelijk en overtuigend bewijs'' te hebben gevonden dat het zenuwgas sarin is gebruikt bij de aanval op 21 augustus. De inspecteurs onderzochten bloed, haar, urine en raketonderdelen van de plaats des onheils.
De VN-inspecteurs werden naar Damascus gestuurd om te onderzoeken of er chemische wapens waren gebruikt, niet om te achterhalen wie daarvoor verantwoordelijk is geweest. Frankrijk twijfelt er op basis van het rapport niet aan dat het Syrische regime achter de aanval zit.
quote:FOK.nl / Nieuws / Jordaanse koning wil rol China in Syri-kwestie / FOK!frontpage
Koning Abdullah van Jordanië pleit voor een actieve rol van China bij de pogingen de crisis rond Syrië op te lossen. China moet zijn invloed als permanente lidstaat van de VN-Veiligheidsraad en 'als vriend van Jordanië en het Midden-Oosten' aanwenden, aldus Abdullah. De koning is momenteel op staatsbezoek in China. Hij sprak woensdag met de Chinese president Xi Jinping.
Abdullah zei met Xi te willen praten over de wijze waarop met de hulp van China 'vrede, stabiliteit, fatsoen en voorspoed in onze regio kunnen worden gerealiseerd'.
Bron: frontpage.fok.nl
Artikel is aangevuld, dus om 11:36 uur aangevulde artikel geplaatst.quote:Kabinet weigert geheime briefing Kamer over Syrië
De Tweede Kamer krijgt niet opnieuw geheime informatie van de Nederlandse veiligheidsdiensten MIVD en AIVD over het bewijsmateriaal dat er is over het gebruik van chemische wapens in Syrië.
Dat heeft minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) woensdag laten weten aan de Tweede Kamer.
Dit besluit is genomen nadat na afloop van de vorige geheime briefing van de veiligheidsdiensten aan de Kamer, begin september, de vertrouwelijkheid is geschonden. "Verschillende leden van uw Kamer hebben zich daarover al dan niet anoniem publiekelijk uitgelaten", aldus Timmermans.
Ook stelt de minister dat een nieuwe briefing niet van toegevoegde waarde zal zijn ten opzichte van de informatie die al met de Kamer was gedeeld.
Verschillende partijen uit de Tweede Kamer hadden wel om zo'n geheime briefing gevraagd, nadat het kabinet vorige week nieuwe informatie van de Verenigde Staten ontving over het gebruik van chemische wapens in het door een burgeroorlog verscheurde land.
Verantwoordelijk
Aan de hand van deze nieuwe informatie stelde het kabinet er nu wel met 'een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' van overtuigd te zijn dat op 21 augustus gifgas is ingezet door het Syrische regime van president Bashar al-Assad tegen de burgerbevolking.
Het CDA in de Tweede Kamer kan zich er niet in vinden dat Timmermans een nieuwe briefing weigert. "Het parlement moet de regering nu dus op blauwe ogen geloven dat er bewijs is", zo reageert Kamerlid Pieter Omtzigt.
Ook de ChristenUnie, dat de eerste aanzet deed tot een nieuwe informatieronde, is ontstemd. Kamerlid Joël Voordewind laat weten nog woensdag een debat aan te vragen over de informatiepositie van de Kamer.
Brief
Timmermans stuurde wel een brief naar de Kamer met wat extra informatie. Volgens de minister heeft het VN-rapport meer duidelijkheid gegeven over het gebruik van chemische wapens.
In het rapport staan de bevindingen van het onderzoek dat een team verrichtte in Damasacus. Daarin wordt gesteld dat het zenuwgas Sarin is gebruikt bij de aanval op 21 augustus. In het onderzoek wordt geen schuldige partij aangewezen.
Wel staan er aanwijzingen in die wijzen in de richting van het regime van Assad, aldus Timmermans.
"Deze aanwijzingen zijn te destilleren uit de gedetailleerde technische informatie over de chemische samenstelling van het aangetroffen sarin, de hoeveelheid en specificatie van aangetroffen munitie en de gevolgde richting van enkele artillerieraketten."
Rusland
Rusland, de grootste bondgenoot van Syrië, bestrijdt de uitkomst van het rapport en wijst op de mogelijkheid dat de Syrische rebellen achter de aanval zaten. Moskou beweert fysiek bewijs gekregen te hebben van de Syrische overheid dat die stelling zou ondersteunen.
De vijf permanente leden van de VN-Veiligheidsraad, waar naast Rusland de VS, China, Groot-Brittannië tot behoren, vergadert woensdag in New York over het aannemen van een mogelijke resolutie voor Syrië.
Eerst even over het herhalen van dezelfde informatie:quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:39 schreef sp3c het volgende:
je bv kunt heel erg vinden dat het heel erg waarschijnlijk is dat de rebellen met dat gifgas hebben staan strooien maar het is gewoon geen vastgesteld feit en geen van je vele bronnen waar je die feiten uit claimt te halen gaan hierin met je mee en dit is niet bepaald de enige keer ofzo
De 'rebellen' beschikken over die identieke munitie/wapensystemen. Deels meegenomen/buitgemaakt bij het overlopen/veroveren van Syrische bases. Voor het overige geleverd door hun Saoedische, Amerikaanse en Europese bondgenoten, die liefst 3.500 TON (71 vrachtvliegtuigen vol) met voormalig Sovjet-wapentuig uit Kroatië naar Turkije overvlogen tussen november 2012 en mei 2013. Compleet met cyrillisch opschrift.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:
-Dat Assad over de juiste munitie/raketten beschikt
Net als de 'rebellen'. Waarbij er veel MEER bewijs is dat die 'rebellen' het recent reeds hebben gebruikt. (Zie mijn reactie op de bijdrage van sp3c hierboven). Daarnaast bevinden zich in de 'entourage' van de vriendenclub tal van landen die dat spul hebben, en verlegen zitten om een smoes de Amerikaanse/NAVO-luchtmacht te mobiliseren ten bate van Al Qaida.quote:-Dat Assad over het juiste chemische materiaal beschikt
Net als de rebellen. Die 'installatie' betreft een stel holle pijpen met een elektronisch vuurmechanisme. Het gaat NIET om 'geleide' raketten! De Taliban gebruiken ze ook volop.quote:-Dat Assad over de juiste lanceerinstallaties beschikt
Het betreft MOBIELE installaties. Te plaatsen achterop je hondenkar, als je kwaad wil.quote:-Dat Assad deze installaties ook zodanig heeft opgesteld staan dat hij daarmee de betreffende doelgebieden kan bereiken.
Net als op DEZE kogels, 1 MILJARD kogels die het 'Department of HOMELAND Security' in de VS begin dit jaar kocht voor de kalashnikovs van hun vrienden bij Al Qaida. En net als op de wapensystemen die de Amerikanen en Europeanen kochten in KROATIË, en die hun Libische en Tsjetjeense vrienden meebrachten uit hun eigen land.quote:-Dat op de wapens Cyrillisch schrift staat, een vingerwijzing naar Assad
Exact: 'Tenzij 'False Flag'. En daar hebben we het ook steeds over.quote:-De doelgebieden waren voornamelijk in handen van de rebellen (dat op zich wijst ook weer naar Assad, tenzij 'false flag')
Opnieuw een 'non-argument'. De VS en Rusland hebben de grootste kernwapenarsenalen ter wereld. Toch zal je mij niet direct naar die landen zien kijken als er morgen een atoombom ontploft op Seoul. (Al wil ik ook dan eerst meer weten, voor dat we Noord-Korea gaan 'nuken').quote:-Dat de doelgebieden van 21 augustus een vrij aanzienlijk gebied beslaan waarvoor flinke hoeveelheden Sarin benodigd zijn, en waarvan we weten dat Assad ook over die hoeveelheid beschikt.
Deels gaat het om slachtoffers die naar andere gebieden zijn gebracht. De inspecteurs hebben NIET in alle genoemde gebieden onderzoek verricht! Er zijn feitelijk zes projectielen teruggevonden, waarvan niet 100% vaststaat dat ze koppen hebben gehad met sarin erin. Zoals de inspecteurs ook niet hebben kunnen vaststellen wat voor koppen er op de projectielen gemonteerd zaten. Het gaat steeds om de restanten van projectielen die niet door een explosieve lading zijn verwoest, en hun kop zijn kwijtgeraakt voor de feitelijke raket insloeg.quote:-Dat ook de grootte van die doelgebieden zodanig zijn dat het opzetten van een 'flase flag' een zorgvuldige voorbereiding op grote schaal door de rebellen benodigd is waarvan tot op heden geen bewijs geleverd is, geen intelligence rapporten, geen beeldmateriaal. Een 'false flag' operatie op die schaal zou toch ergens 'gelekt' moeten zijn?
Gelet op de vluchtigheid van de gebruikte sarin, waardoor onbeschermde hulpverleners het zelfs overleefden, is dat ook een non-argument.quote:-Dat de winden in die nacht van het centrum (door Assad gecontroleerd) richting het oosten (Rebellengebied) stonden.
Psychobabbel.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:22 schreef Montagui het volgende:
Assad zou een intelligente en berekende man zijn. Een kenmerk van een 'berekende' man is weinig tot geen empathie. Mocht dit op Assad slaan, dan sluit ik een narcistische persoonlijkheid ook niet uit. Dan is die (gezochte) verklaring niet zo gezocht meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |