Syrische regering zijn massamoordenaars en de rebellen zijn ordinaire terroristen. Shall i continue?quote:Op maandag 16 september 2013 19:22 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Why Syria is so complicated...
Vorige delen:
Topicreeks: Crisis in Syrie
Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op één pagina - Twitter
LiveBlogs
Nu.nl - Volkskrant - Reuters - Guardian - Middle East Live - Al Jazeera - Haaretz
Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Burgeroorlog in Syrië - Wikipedia
Documentaire: A History Of Syria With Dan Snow
Overzicht van gevechtsgroepen in Syrië
Game on!
Er mag niet onderzocht worden wie het gedaan heeft, dus het hele fucking onderzoek heeft geen zin.quote:Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is in het rapport:
http://www.un.org/disarma(...)CW_Investigation.pdf
Ik zie geen bewijs hoor?quote:Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is in het rapport:
http://www.un.org/disarma(...)CW_Investigation.pdf
Net als hun vrienden van Al Qaida, zijn ze laaiend in Turkije dat Obama de pas af is gesneden door Poetin, waardoor de VS nu niet aan de slag kunnen als luchtmacht van Al Qaida.quote:Op maandag 16 september 2013 18:08 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkije heeft een Syrische helikopter neergehaald net boven de grens.
De onderzoekers hebben op verscheidene 'samples' 'GB' (Sarin) aangetroffen. De vraag of we te maken hebben met 'weapon-grade' sarin, of de 'kitchen-sink' variëteit wordt volgens mij niet beantwoord. Maar ik heb het rapport nog niet GRONDIG bestudeerd.quote:
Mwah, gewoon van Russische makelij hoor:quote:Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
quote:The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.
Ja, dergelijke projectielen heeft het Syrische leger volop. En de 'rebellen' van Al Nusra hebben ze ook, zoals te zien is op een filmpje op de website van die bruine Mozes, waar zijn vrienden van Al Nusra ze afschieten vanaf een pick-up truck. Dus daar wordt niemand wijzer van.quote:Op maandag 16 september 2013 20:56 schreef Montagui het volgende:
The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.
De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.quote:Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.quote:Op maandag 16 september 2013 21:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.
Als een geïmproviseerde grotere 'warhead' is gemonteerd, beperkt dat het bereik en de nauwkeurigheid.
Ja, dat type is geschikt voor chemische lading. Met de standaard-kop heeft zo'n projectiel een bereik van maximaal een kleine 10 kilometer. Daarmee valt het vliegveld van Dummar, dat werd genoemd als lanceerplaats, af. Een andere lanceerplaats die werd genoemd, was een museum, dat dichterbij is gelegen. Wel binnen bereik. Alleen ligt dat niet in 'government controlled' gebied. (Bij de 's' van Damascus op de kaart). Het komt wel overeen met de gerapporteerde richting van waaruit de projectielen zouden zijn verschoten (noordwest).quote:Op maandag 16 september 2013 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.
Dat is al een tijdje zo.quote:Op maandag 16 september 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ligt het aan mij, of wordt er ineens door IEDEREEN (inc. de VN) zonder enig bewijs naartoe gewerkt dat "Assad het wel gedaan moet hebben", terwijl dat eerder vooral door de Vs cs (GB, Fr) werd gepropageerd?
Afgelopen week dan pas denk ik?quote:
Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.quote:Op maandag 16 september 2013 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Afgelopen week dan pas denk ik?
Ok, dat heb ik dus gemist door mijn korte vakantie. Ik vind het een rare ontwikkeling, maar dat kan aan mij liggenquote:Op maandag 16 september 2013 21:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.
Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.quote:
Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??quote:
Valt wel goed op he dat de """"""rebellen"""""" voornamelijk aan de grensgebieden zitten.quote:Op maandag 16 september 2013 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??
Ik heb je linkjes (nog) niet gelezen, maar ik word een beetje moe van het "Partij van de Allochtonen- geroep (ondanks dat ik Timmermans niet echt moet)quote:Op maandag 16 september 2013 21:56 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.
Daarbij heeft zijn partij electoraal belang bij het tevreden houden van de (overwegend) Soenitische Moslims in ons land. En de 'maakbaarheids-types' die geen idee hebben hoe je dit probleem in Syrië moet tackelen, of wie er met gifgas heeft lopen strooien. Maar die domweg van politici eisen dat ze iets DOEN.
Meaning?quote:Op maandag 16 september 2013 21:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Valt wel goed op he dat de """"""rebellen"""""" voornamelijk aan de grensgebieden zitten.
Dat ze allemaal van buiten komen.quote:Op maandag 16 september 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meaning?
Makkelijker bevoorraad (en snel weer weg als "heet onder voeten" of "jij domme muts, grensgebieden zijn veel belangrijker dan jij denkt"?
Sorry, beetje moe ivm vroeg opgestaan want vroege vlucht, dus ben niet zo snel van begrip nu
Het merendeel wel idd.. En wat mij betreft moeten die sowieso ophoepelen.. Hebben er NIKS mee te maken en strijden slechts voor een hel op aarde..quote:Op maandag 16 september 2013 22:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat ze allemaal van buiten komen.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik probeer je uit te leggen waarom een PvdA-minister zich het vuur uit de sloffen loopt om Assad in zijn kist te krijgen. Om het maar cru te zeggen. In de linkjes die ik gaf komt dat aspect waar je over valt overigens niet aan de orde. Timmermans is niet zo'n principieel politicus. Kijk maar naar het JSF-verhaal.quote:Op maandag 16 september 2013 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
maar ik word een beetje moe van het "Partij van de Allochtonen- geroep
quote:Op maandag 16 september 2013 22:06 schreef expans het volgende:
Locatie heeft niks te maken met afkomst van eventuele rebellen hoor...
Als je de grensovergangen (en omringende regio) beheerst kan je makkelijker smokkelen = profit.
Genoeg voorbeelden geweest van bedrijven/fabrieken die uit elkaar zijn gehaald (voornamelijk dure apparatuur) en die zijn doorverkocht.
Verder kan je dan makkelijker bevoorraad worden door je vriendjes uit Qatar SA, de VS (en Israël????), en heb je direct een sterkere positie omdat je op alles belasting etc kunt innen en men rekening met jou/je groep moet houden.
Ik heb dan ook weinig met Timmermans. En ik vind Assad ondanks allesquote:Op maandag 16 september 2013 22:06 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik probeer je uit te leggen waarom een PvdA-minister zich het vuur uit de sloffen loopt om Assad in zijn kist te krijgen. Om het maar cru te zeggen. In de linkjes die ik gaf komt dat aspect waar je over valt overigens niet aan de orde. Timmermans is niet zo'n principieel politicus. Kijk maar naar het JSF-verhaal.
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 16 september 2013 20:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Wat mij het meest teleurstelt, is dat de inspecteurs/laboratoria geen indicatie geven over de kwaliteit van het gifgas dat is gebruikt. Maar als die inspecteurs nu aan de slag gaan op die veertien plaatsen waar (volgens de regering) de rebellen eerder met sarin strooiden, valt vermoedelijk wel vast te stellen of het om een gelijke variant gaat.
Gelet op de metingen die ze gedaan hebben m.b.t. de richting vanwaar de raketten gekomen moeten zijn, zou je dan niet kunnen uitrekenen van welke plek (ongeveer) ze gelanceerd zouden moeten zijn? Heb zelf geen idee of dat te berekenen valt, ben geen beta-persoon.quote:Daarnaast hebben de inspecteurs van twee projectielen het afgelegde traject vast kunnen stellen, wat ook een indicatie kan zijn voor de herkomst.
Niet met hun afkomst, maar behalve de vorige week geroofde iconen uit die Christelijke kloosters, die binnenkort ergens in een Yuppen-paleis in Manhattan staan te pronken, gekocht voor een vriendenprijsje van een heel aardige Jordaniër, of Libanees, gaat het ook om de aanvoer. Van wapens, voedsel, geld om lokaal mensen om te kopen, en nieuwe ladingen Saoedische gevangenen, die de keuze krijgen om in Syrië tegen Assad te vechten, of in een Saoedische cel weg te rotten, of op 'chop-chop-square' hun hoofd te verliezen. Daarnaast bevinden zich in de vijandige landen die Syrië omringen, met inbegrip van Israël, 'veldhospitaals' waar de 'rebellen' kunnen worden opgelapt, of even voor wat 'R&R' kunnen neerstrijken.quote:Op maandag 16 september 2013 22:06 schreef expans het volgende:
Locatie heeft niks te maken met afkomst van eventuele rebellen hoor...
Het punt is mijns inziens dat die Jihadisten er NIETS te zoeken hebben. En dat ze al helemaal geen alternatief zijn voor Assad..quote:Op maandag 16 september 2013 22:13 schreef expans het volgende:
Qatar, Sa, olieland 1, olieland 2, sjeikland 1, sjeikland 2,
Allemaal één pot nat; hebben olie/geld en proberen Syrië om te vormen voor hun eigen gewin en kopen groepen daarvoor op/om met wapens.
Maar om nu de hele opstand toeschuiven aan jihadisten is ook weer zo overdreven, in het begin waren het ook allemaal soldaten die overliepen (waarvan een gedeelte dus uit wanhoop of gewoon omdat ze het zelf willen zich aansluiten bij de jihadisten).
Verder denk ik dat de meeste overgebleven soldaten nu waarschijnlijk worden vastgehouden/miniem ingezet in rustige gebieden om muiterij te voorkomen, waarbij de meest trouwe divisies het mogen uitvechten (IRGC, SAF).
Denk je dat als Assad blijft de rest van de bevolking het nog 'goed' gaat hebben? Dat ze nog vrijheden (voor zover ze die hadden) gaan hebben? Denk dat de meeste iets hebben van eerst Assad en dan regelen we het onderling (icm steun UN oid) wel.quote:Op maandag 16 september 2013 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het punt is mijns inziens dat die Jihadisten er NIETS te zoeken hebben. En dat ze al helemaal geen alternatief zijn voor Assad..
De FSA had/heeft nog enige legitimiteit.
Dat hebben die inspecteurs qua richting wel geprobeerd. Van twee projectielen konden ze vaststellen dat die uit (ruwweg) Noordwestelijke richting waren afgeschoten. Met dat type projectiel (Grad), haal je maximaal (krap) tien kilometer. Maar met een gemodificeerde kop veel minder. De exacte locatie waar de twee projectielen zijn aangetroffen waarvan men dat heeft kunnen vaststellen, is mij (op de kaart) niet bekend. Maar het LIJKT erop te duiden dat ze zijn afgeschoten vanuit 'contested' gebieden.quote:Op maandag 16 september 2013 22:12 schreef Montagui het volgende:
Gelet op de metingen die ze gedaan hebben m.b.t. de richting vanwaar de raketten gekomen moeten zijn, zou je dan niet kunnen uitrekenen van welke plek (ongeveer) ze gelanceerd zouden moeten zijn? Heb zelf geen idee of dat te berekenen valt, ben geen beta-persoon.
Ja, dat denk ik. Assad heeft de minderheden altijd beschermd. Assad vond niet dat Syrië extreem-islamitisch moest zijn.quote:Op maandag 16 september 2013 22:22 schreef expans het volgende:
[..]
Denk je dat als Assad blijft de rest van de bevolking het nog 'goed' gaat hebben? Dat ze nog vrijheden (voor zover ze die hadden) gaan hebben? Denk dat de meeste iets hebben van eerst Assad en dan regelen we het onderling (icm steun UN oid) wel.
Naief + ramptoerist die er niet veel van afweet en die valt voor propaganda van het Assad regime.quote:Op maandag 16 september 2013 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Assad heeft de minderheden altijd beschermd. Assad vond niet dat Syrië extreem-islamitisch moest zijn.
Ik denk dat de bevolking nog veel meer gaat lijden en het land een hel op aarde wordt als jihadisten de kans zien de macht te grijpen.
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 16 september 2013 22:25 schreef expans het volgende:
[..]
Naief + ramptoerist die er niet veel van afweet en die valt voor propaganda van het Assad regime.
Nee. Zelfs de NAVO erkent dat Assad nu de steun van rond de 70% van de bevolking heeft.quote:Op maandag 16 september 2013 22:22 schreef expans het volgende:
Denk dat de meeste iets hebben van eerst Assad en dan regelen we het onderling (icm steun UN oid) wel.
Als je tijd hebt zou ik (heel) wat topics teruggaan om wat goede berichten te lezen; ook over de geopolitiek die er rondspeelt. Weet je in elk geval wat meer.quote:Op maandag 16 september 2013 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Ik vind het echter geen manier van discussie voeren/standpunten uitwisselen.
Noem man en paard. Aan vaagheden heb ik sowieso niks.quote:Op maandag 16 september 2013 22:28 schreef expans het volgende:
[..]
Als je tijd hebt zou ik (heel) wat topics teruggaan om wat goede berichten te lezen; ook over de geopolitiek die er rondspeelt. Weet je in elk geval wat meer.
Zie m'n vorig bericht voor aanvulling maar 68 topics, denk je dat ik alles kan vinden?quote:Op maandag 16 september 2013 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Noem man en paard. Aan vaagheden heb ik sowieso niks.
Heb je die van Whiskers over het hoofd gezien, dan?quote:Op maandag 16 september 2013 22:32 schreef expans het volgende:
Zie m'n vorig bericht voor aanvulling maar 68 topics, denk je dat ik alles kan vinden?
Vaste posters wiens berichten ik hier wel kon waarderen vanwege goede info zijn in elk geval Aloulou, Peunage, IPA35 en vast nog wel meer.
Beschermer van de minderheden zegt ze... behalve de alawieten en eventueel christenen heeft die geen ruk betekend voor ze.quote:Op maandag 16 september 2013 22:34 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Heb je die van Whiskers over het hoofd gezien, dan?
Ik kom helemaal niet "net twee dagen kijken". Ik ben er alleen een week tussenuit geweest en heb eea gemist. Verder "verdedig" ik me niet, want dat wordt toch een "welles-nietes"-ding.quote:Op maandag 16 september 2013 22:28 schreef expans het volgende:
[..]
Als je tijd hebt zou ik (heel) wat topics teruggaan om wat goede berichten te lezen; ook over de geopolitiek die er rondspeelt. Weet je in elk geval wat meer.
No offense maar het is gewoon overduidelijk dat je net twee dagen komt kijken en geen ruk weet van de geopolitieke belangen die er rondhangen (behalve de standaard shit die iedereen rond heeft zien komen op nu.nl), noch van de geschiedenis van Syrie, noch van de geschiedenis van het regime van Assad Jr en Sr.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |