Klopt. En veel ga je ook niet missen. Dit blijft gewoon doorgaan tot minimaal november.quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Was een weekje op vakantie, maar heb niet de indruk dat ik veel heb gemist. Klopt dat?
Overigens natuurlijk wel eea meegekregen (aanbod en aanvaarding, onderhandelingen Rusland- VS etc), maar feitelijk is er nog niks gebeurd toch, behalve dat de burgeroorlog verder gaat?
Dank voor je antwoord!quote:Op maandag 16 september 2013 15:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Klopt. En veel ga je ook niet missen. Dit blijft gewoon doorgaan tot minimaal november.
Durf ik niet te zeggen. Ik vond het altijd een beetje vaag, het Nederlandse standpunt, denk dat het ook vaag blijft.quote:Op maandag 16 september 2013 15:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord!
Is er nog een verschuiving in standpunten zichtbaar geworden (in NL)?
Ik doelde niet op het regeringsstandpunt, maar op de "stellingen" hierquote:Op maandag 16 september 2013 15:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Ik vond het altijd een beetje vaag, het Nederlandse standpunt, denk dat het ook vaag blijft.
Mwah. 'Terreurstaatje' vind ik ook weer zo wat. Waarmee ik de talloze gewapende 'oplossingen' die Isral meende te mogen doordrukken, de afgelopen decennia, niet goedkeur. Maar we moeten natuurlijk niet vergeten, dat dat wederrechtelijke gebruik van (overvloedig) geweld consequent werd afgedekt door de VS, sinds 1973. En dat de VS zich uiteindelijk die illusie, van 'exceptionalism' ook eigen heeft gemaakt. Poetin waarschuwde er in zijn open brief in de NYT al voor, dat het concept van een 'Herrenvolk' behoorlijk problematisch is gebleken, de laatste honderd jaar.quote:Op maandag 16 september 2013 15:34 schreef Aloulou het volgende:
Turkse regering heeft ook terughoudend gereageerd op diverse provocaties van Israel, vrij normaal aangezien dat terreurstaatje vaak "uit de bocht vliegt". Gelukkig zijn omringende landen wijzer daarin en hebben veel geduld.
Timmermans is druk bezig met het leggen van een stevig fundament onder zijn kandidatuur als Commissaris Buitenlandse Zaken van de EU. Hij likt alle partijen die iets voor hem kunnen betekenen, en beschuldigt iedereen waarvan zijn beoogde sponsors vinden dat het 'foute types' zijn, omdat ze Iran niet willen bombarderen. Iets in die geest.quote:Op maandag 16 september 2013 15:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is er nog een verschuiving in standpunten zichtbaar geworden (in NL)?
Ok, dank voor je reactie.quote:Op maandag 16 september 2013 16:36 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Timmermans is druk bezig met het leggen van een stevig fundament onder zijn kandidatuur als Commissaris Buitenlandse Zaken van de EU. Hij likt alle partijen die iets voor hem kunnen betekenen, en beschuldigt iedereen waarvan zijn beoogde sponsors vinden dat het 'foute types' zijn, omdat ze Iran niet willen bombarderen. Iets in die geest.
(Sorry. Begreep ook dat je vroeg naar het regeringsstandpunt).
'Lokaal' zijn er vooral mensen afgehaakt die niet konden wachten op een bommentapijt.
quote:Op maandag 16 september 2013 16:42 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Formeel moet het nog naar buiten worden gebracht, maar de inspecteurs schijnen te zullen onthullen dat er op 21 augustus met gifgas is gestrooid in Ghouta. Het gas dat is gebruikt zou sarin zijn, volgens TT.
http://www.nu.nl/buitenla(...)l-syrie-bewezen.htmlquote:VN achten chemische aanval Syri bewezen
Het team van de Verenigde Naties (VN) dat onderzoek heeft gedaan naar de gifgasaanval in Syri op 21 augustus heeft geconstateerd dat er inderdaad sprake is geweest van gebruik van chemische wapens.
Dat blijkt maandag uit het langverwachte eerste rapport van de onderzoekers, meldt persbureau AP, dat de eerste pagina van het rapport al heeft ingezien. De inspecteurs spreken daarin van "duidelijk en overtuigend bewijs" dat op relatieve grote schaal chemische wapens zijn gebruikt op 21 augustus.
In hun rapport schrijven de inspecteurs dat uit de weefsel- en bodemmonsters die ze hebben verzameld duidelijk blijkt dat er raketten zijn ingezet waarin het gifgas sarin zat.
Volgens Amerikaanse cijfers kwamen bij de gifgasaanval in Ghouta, een voorstad van de Syrische hoofdstad Damascus, 1429 mensen om het leven, 426 van hen waren kinderen.
Schuldvraag
De Verenigde Staten lieten in een vroeg stadium al weten ervan overtuigd te zijn dat de aanval met zenuwgas heeft plaatsgevonden en dat het regeringsleger van president Bashar al-Assad erachter zat en wilde het regime aanvankelijk straffen met een militaire actie.
Op de schuldvraag geeft het VN-rapport geen antwoord, de onderzoekers kregen van Assad alleen toestemming onderzoek te doen wanneer hun mandaat beperkt zou blijven tot de vraag f er chemische wapens zijn gebruik.
Veel landen, waaronder Nederland, hechtten desalniettemin veel waarde aan de uitkomst van het onderzoek. Alleen Frankrijk en Groot-Brittanni schaarden zich onmiddellijk achter de aanvalsplannen van de VS, andere landen waren sceptisch over het bewijs waarvan de Amerikanen spraken.
President Assad heeft steeds ontkend zijn chemische wapens te hebben gebruikt en geeft de rebellen die tegen zijn bewind vechten de schuld.
Inmiddels lijkt een militaire aanval op Syri, in ieder geval voorlopig, te zijn afgewend. Rusland en de VS bereikten zaterdag een akkoord waarin is vastgelegd dat Assad tot medio 2014 de kans krijgt om zijn chemische wapens over te dragen.
Secretaris-generaal van de VN Ban Ki-moon presenteert het hele rapport later op de dag, nadat hij het heeft voorgelegd aan de Veiligheidsraad.
Syri verkeert sinds de eerste opstanden tegen het autoritaire bewind van Assad in maart 2011 in een bloedige burgeroorlog. Regeringstroepen vechten dagelijks tegen een verdeelde oppositie. De strijd heeft volgens cijfers van de VN al aan meer dan 100.000 mensen het leven gekost. Miljoenen Syrirs zijn hun land ontvlucht.
Dit bericht wordt nog aangevuld.
Dat komt zeker te vaak voor.quote:Op maandag 16 september 2013 16:53 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Het irriteert mij, dat dergelijke rapporten zo vaak 'strategisch gelekt' worden. Waarbij niet zelden blijkt, dat als het hele rapport er uiteindelijk ligt, de conclusies wezenlijk anders luiden dan wat er in eerste instantie door de pers is verspreid.
Joh, er wordt zelfs gezegd dat ze van Assad niet naar een schuldige mochten zoeken..quote:Op maandag 16 september 2013 17:08 schreef Peunage het volgende:
Precies wat ik dacht, geen woord over wie er schuldig is. Als ze dat wel hadden gedaan zou dat gezien worden als partij kiezen.
Het enige land in 2013 wat nog land inpikt om het met "uitverkorenen" te bevolken geen terreur noemenquote:Op maandag 16 september 2013 16:29 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Mwah. 'Terreurstaatje' vind ik ook weer zo wat...
Niet als daarvoor ook bewijzen zouden zijn. Maar dacht vergt meer gericht onderzoek. Als de conclusie nu is, dat er met sarin is gestrooid, terwijl Assad zijn voorraden onder controle van een internationale macht brengt, moet het mogelijk zijn om de sarin die is gebruikt, te vergelijken met de voorraden die Syri heeft. De wijze waarop sarin wordt geproduceerd, verschilt per 'fabrikant'. En dat laat een chemische 'handtekening' of 'vingerafdruk' na. Alleen is daar niet op onderzocht, tot nu toe. Ook die uitkomst zou nog geen honderd procent zekerheid bieden, omdat een aantal militairen die in Syri dienst deden, en werden weggekocht door de sponsors van Al Qaida, over de chemische wapens gingen, en gedetailleerd weten hoe je dat goedje moet fabriceren.quote:Op maandag 16 september 2013 17:08 schreef Peunage het volgende:
Precies wat ik dacht, geen woord over wie er schuldig is. Als ze dat wel hadden gedaan zou dat gezien worden als partij kiezen.
Ehh. Ik vind 'terreurstaatje' zo makkelijk. Dat Isral volop terreur toepast, dat hoor je mij niet tegenspreken. Maar daarin is het, anders dan jij lijkt te zeggen in je reactie, bepaald niet de enige!quote:Op maandag 16 september 2013 17:36 schreef Aloulou het volgende:
Het enige land in 2013 wat nog land inpikt om het met "uitverkorenen" te bevolken geen terreur noemen
Heb wel een video gezien met parachutes.quote:Op maandag 16 september 2013 18:51 schreef IPA35 het volgende:
Grappig hoe ze de tekst snel hebben aangepast nadat mensen terecht opmerkten dat een Mi-17 (modernere versie van de befaamde Mi-8 Hip) helemaal geen schietstoelen heeft.
Apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |