Geld mattie, die golfarabs kan je simpel afkopen met wat geld. Zijn en blijven omhooggevallen bedoeienen met weinig zelfwaardequote:Op maandag 16 september 2013 10:41 schreef Insane- het volgende:
Wel grappig dat de meest onvrije regio uit het gebied de lente niet heeft meegemaakt: Saoedie-Arabie. Waarschijnlijk omdat ze Amerika's geo-politieke slaafje zijn en de burgerbevolking dus niet is opgehitst door de CIA
Niet helemaal correct. Er zijn verscheidene slachtoffers gevallen bij vreedzame demonstraties in Saoedi Arabië, die door de Saoedische regering keihard werden onderdrukt. Ook stelden de Saoedi's, op verzoek van de VS, orde op zaken in Bahrein, waar een riante meerderheid Shi'itisch is, en de dictatuur daar zat is. Maar de Amerikanen hebben daar hun marine-basis, dus daar hoe dan ook geen 'lente'. Maar een Shi'itische lente is in Amerikaanse ogen hoe dan ook een strenge winter.quote:Op maandag 16 september 2013 10:41 schreef Insane- het volgende:
Wel grappig dat de meest onvrije regio uit het gebied de lente niet heeft meegemaakt: Saoedie-Arabie.
Dat was de uitsmijter in een aankondiging dat het rapport van de onderzoekers van de VN klaar is. Nadat in de tekst wordt gesteld dat een schuldige niet zal worden aangewezen. En in weerwil van het gegeven dat ook de rebellen (in tenminste één videoboodschap op YouTube) hebben toegegeven met sarin te hebben lopen strooien. Iets wat de VN in mei al concludeerde.quote:De VS is ervan overtuigd dat het regime van president Assad verantwoordelijk is voor de aanval. Assad heeft inmiddels erkend dat hij chemische wapens heeft.
Dat was de hele opzet, van meet af aan.quote:Op maandag 16 september 2013 10:35 schreef Aloulou het volgende:
Hoe langer de oorlog voortduurt hoe groter de kans is dat Syrie na Assad er zo slecht af gaat zijn.
Hangt ook een beetje van je perspectief af, denk ik. Als je bedoelt dat Hezbollah, en andere groeperingen die in Libanon een belangrijke machtsbasis hebben, 'de beuk erin' gooiden als Israël weer eens binnenviel, of als Christelijke milities onder Israëlische supervisie weer een kamp met Palestijnen uitmoordden, dan heb je gelijk. Maar overigens zingt Hezbollah de laatste jaren keurig haar democratische deuntje mee in dat land, tot voor kort. Nu ze weer volop bommen om hun oren krijgen, blijven ze niet werkloos toezien.quote:Op maandag 16 september 2013 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
In Libanon hebben we gezien hoe Syrië daar zelf altijd heel hard aan heeft meegewerkt
niks logisch aan islamisme en fundamentele milities. Dat zal syrie alleen verder verrotten en zorgen voor verdere conflicten. Iets wat de Koerden beter gedaan hebben in Irak (en ook syrie eigenlijk) is Islamisme 'onderdrukken' door humane sociaal-democrate alternatieven te bieden.quote:Op maandag 16 september 2013 12:50 schreef expans het volgende:
Het is toch volstrekt logisch dat de rebellen zich aan hebben gesloten bij 'islamitische' eenheden? Gvd man, we hebben het over Syrië, met een groot percentage aan moslims.
Het aansturen op sektarisch geweld en de rebellen op een hoopje te gooien en te dopen als extremisten is alleen maar beter voor Assad omdat hij zich dan kan opwerpen als de beschermer van de minderheden (toevallig alleen de minderheden die hem nooit lastigvallen) en als strijder tegen de jihadisten. Dat hij/zijn leger zelf ook genoeg onschuldige slachtoffers maakt word dan even mooi genegeerd.
De beloofde hulp is nooit verschenen dus hebben de rebellen zich in moeten laten met partijen die hun eigen ideeën hebben voor de toekomst.
Jij gaat vanachter je pc even beslissen hoe het allemaal maar geregeld moet worden?quote:Op maandag 16 september 2013 13:00 schreef Insane- het volgende:
[..]
niks logisch aan islamisme en fundamentele milities. Dat zal syrie alleen verder verrotten en zorgen voor verdere conflicten. Iets wat de Koerden beter gedaan hebben in Irak (en ook syrie eigenlijk) is Islamisme 'onderdrukken' door humane sociaal-democrate alternatieven te bieden.
Ondanks dat ze vooral Islamitisch zijn zul je hen niet niet constant horen allahuakbar-en. Minderheden hebben Assad ook wel lastig gevallen overigens.
Islamieten =/ islamisten
Ik speculeer alleen en hoop dat het conflict op een bepaalde mate verdergaat wat mij goed uitkomt.quote:
Ach, volgens het Britse 'Janes' is de helft van de 'rebellen' 'extremist'. Terwijl de andere helft ermee heult. Als je op zoek gaat naar seculieren binnen die groep, kom je op iets van tien procent. Dat zijn dan waarschijnlijk die import-rebellen uit de VS, die dachten leuk carrière te kunnen maken als Obama's 'ja-knikker'.quote:Op maandag 16 september 2013 12:50 schreef expans het volgende:
Het is toch volstrekt logisch dat de rebellen zich aan hebben gesloten bij 'islamitische' eenheden? Gvd man, we hebben het over Syrië, met een groot percentage aan moslims.
Het aansturen op sektarisch geweld en de rebellen op een hoopje te gooien en te dopen als extremisten is alleen maar beter voor Assad omdat hij zich dan kan opwerpen als de beschermer van de minderheden (toevallig alleen de minderheden die hem nooit lastigvallen) en als strijder tegen de jihadisten. Dat hij/zijn leger zelf ook genoeg onschuldige slachtoffers maakt word dan even mooi genegeerd.
De beloofde hulp is nooit verschenen dus hebben de rebellen zich in moeten laten met partijen die hun eigen ideeën hebben voor de toekomst.
Die terroristen rebellen zijn niet plotseling islamistisch geworden hoor, er zat vanaf het begin al een extremistische veeg over.quote:Op maandag 16 september 2013 12:50 schreef expans het volgende:
Dan zal je vast een objectieve selectie uit de 'feiten' aandragenquote:Op maandag 16 september 2013 13:07 schreef expans het volgende:
[..]
Ik speculeer alleen en hoop dat het conflict op een bepaalde mate verdergaat wat mij goed uitkomt.
Ik denk dat de verhoudingen iets anders liggen. De arabieren en de israeliers hebben allebei een hele dikke vinger in Obama's kringspier.quote:Op maandag 16 september 2013 10:41 schreef Insane- het volgende:
Wel grappig dat de meest onvrije regio uit het gebied de lente niet heeft meegemaakt: Saoedie-Arabie. Waarschijnlijk omdat ze Amerika's geo-politieke slaafje zijn en de burgerbevolking dus niet is opgehitst door de CIA
Sommige Arabieren.quote:Op maandag 16 september 2013 13:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat de verhoudingen iets anders liggen. De arabieren en de israeliers hebben allebei een hele dikke vinger in Obama's kringspier.
Zijn er hier nou mensen gevallen over jouw uitspraak? Raar zeg.quote:Op maandag 16 september 2013 08:36 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik niet meer in deze reeks zou posten.
Dus quote me niet meer graag.
Zoek het maar uit hier.
Kom je me nu hier stalken?quote:Op maandag 16 september 2013 13:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn er hier nou mensen gevallen over jouw uitspraak? Raar zeg.
DHA zelf zegt dat een helikopter is neergestort/neergeschoten en dat de piloten zijn gedood door de rebellen.quote:A flurry of headlines suggesting the Syrian situation may not be contained, after Turkish media report a Syrian jet crashed 400 meters away from the Syrian-Turkey border.
MILITARY JET SAID TO CRASH ON SYRIA BORDER: TURKEY’S DHA
It also appears the crash was not self-inflicted. Moments ago, Turkey's Today's Zaman adds that "Turkish army has downed a Syrian fighter jet in Hatay on the Syrian border." Has Turkey, which has been spoiling for regime change in Syria (just think of all the fringe benefits if and when the Qatari pipeline finally crosses Syria and enters Turkey), grown tired of waiting for a decisive false flag, and decided to take matters into its own hands?
More as we get it.
Tot nu toe heeft de Syrische regering steeds extreem terughoudend gereageerd op de diverse provocaties van Israël en Turkije.quote:Op maandag 16 september 2013 14:18 schreef expans het volgende:
DHA zelf zegt dat een helikopter is neergestort/neergeschoten en dat de piloten zijn gedood door de rebellen.
Volgens mij staat er dat het vliegding is neergehaald door het Turkse leger.quote:Op maandag 16 september 2013 14:18 schreef expans het volgende:
http://www.zerohedge.com/(...)-turkey-syria-border
[..]
DHA zelf zegt dat een helikopter is neergestort/neergeschoten en dat de piloten zijn gedood door de rebellen.
Is minuten erna verandert in helikopter neergehaald door de oppositie (door de Turkse bronnen dan). Nogal wat onduidelijkheid.quote:Op maandag 16 september 2013 14:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij staat er dat het vliegding is neergehaald door het Turkse leger.
Turkse regering heeft ook terughoudend gereageerd op diverse provocaties van Israel, vrij normaal aangezien dat terreurstaatje vaak "uit de bocht vliegt". Gelukkig zijn omringende landen wijzer daarin en hebben veel geduld.quote:Op maandag 16 september 2013 14:38 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Tot nu toe heeft de Syrische regering steeds extreem terughoudend gereageerd op de diverse provocaties van Israël en Turkije.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |