SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste twee jaren ben ik eigenlijk amper serieus. Ik dol hier maar. Je ziet ook wel verschil tussen de posts van vroeger en van nu denk ik.quote:Op zondag 15 september 2013 00:45 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Jij hebt alleen maar van die onschuldige posts op FOK!. Of wil je niet bekend staan als het onschuldige Turkse meisje uit Limburg?
Ik had op mijn vorige werk zo'n word office email ding, maar ik snapte nooit hoe dat op mijn eigen computer thuis werkte.quote:Op zondag 15 september 2013 00:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Als er een onderzoek wordt ingesteld gaan ze gewoon in je e-mail van het bedrijf.
Dat klopt. Er is hiervoor een bedrijfsregeling - dit moet echter worden afgetekend door onze VP Legal, VP HR en CTO. Veel gedoe, en ze mogen er niet veel mee.quote:Op zondag 15 september 2013 00:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Als er een onderzoek wordt ingesteld gaan ze gewoon in je e-mail van het bedrijf.
Je hebt het anders niet zo goed beveiligd als je denkt hoor, ik heb je account al gevonden:quote:Op zondag 15 september 2013 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
expans, ik ben mij daar bewust van. Maar zoals ik het al zei, ALLES wat ik niet openbaar wil hebben staat bij mij beveiligd. Dat geldt dus ook voor alles wat handmatig ingesteld moet worden. En bij mij is het of vrienden, of alleen ik. Geen vrienden van vrienden of openbaar dus.
Ja, daar trap ik niet meer in.quote:Op zondag 15 september 2013 00:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je hebt het anders niet zo goed beveiligd als je denkt hoor, ik heb je account al gevonden:
https://www.facebook.com/profile.php?=87912848
Niet handig. De andere partij kan denken dat het een zakelijke transactie betreft (ook al voldoet het niet aan alle eisen, maar goed). Verder mag je een adreswijziging doorgeven zodra je van werkgever switcht.quote:Op zondag 15 september 2013 00:50 schreef Bortecinem het volgende:
Sowieso mensen die hun werk email gebruiken voor persoonlijke dingen....
Ja, maar je hebt ook iets als een proeftijd? Wat nou als iemand je toevallig toevoegt? En dan dingen ziet die ze niet bevallen en dat aangrijpen om je eruit te gooien onder het mom ''het werkt niet''? Sowieso hebben Nederlanders altijd het gevoel dat hun collega's direct hun boezemvrienden zijn, vrijdagmiddagborrels enzo :S. Loonslaaf mentaliteit.quote:Op zondag 15 september 2013 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
expans, ik ben mij daar bewust van. Maar zoals ik het al zei, ALLES wat ik niet openbaar wil hebben staat bij mij beveiligd. Dat geldt dus ook voor alles wat handmatig ingesteld moet worden. En bij mij is het of vrienden, of alleen ik. Geen vrienden van vrienden of openbaar dus.
quote:Op zondag 15 september 2013 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, daar trap ik niet meer in.
Mensen die collega's toevoegen aan hun facebookaccountquote:Op zondag 15 september 2013 00:52 schreef expans het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt ook iets als een proeftijd? Wat nou als iemand je toevallig toevoegt? En dan dingen ziet die ze niet bevallen en dat aangrijpen om je eruit te gooien onder het mom ''het werkt niet''? Sowieso hebben Nederlanders altijd het gevoel dat hun collega's direct hun boezemvrienden zijn, vrijdagmiddagborrels enzo :S. Loonslaaf mentaliteit.
Ja en dan? Wat is daar erg aan?quote:Op zondag 15 september 2013 00:42 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ze zullen maar achter je FOK!-account komen.
Proeftijd? Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 15 september 2013 00:52 schreef expans het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt ook iets als een proeftijd? Wat nou als iemand je toevallig toevoegt? En dan dingen ziet die ze niet bevallen en dat aangrijpen om je eruit te gooien onder het mom ''het werkt niet''? Sowieso hebben Nederlanders altijd het gevoel dat hun collega's direct hun boezemvrienden zijn, vrijdagmiddagborrels enzo :S. Loonslaaf mentaliteit.
Alleen collega's die ik op het werk/buiten het werk om persoonlijke zaken vertel heb ik op Facebook.quote:Op zondag 15 september 2013 00:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Mensen die collega's toevoegen aan hun facebookaccount.
Daar heb je linkedin voor.
Soms worden collega's vrienden. Ga je iemand niet toevoegen omdat het een collega van je is, ook als je buiten het werkt veel met ze optrekt?quote:Op zondag 15 september 2013 00:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik voeg alleen Turkse collega's toe :pquote:Op zondag 15 september 2013 00:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Soms worden collega's vrienden van je. Ga je iemand niet toevoegen omdat het een collega van je is ook als je buiten het werkt veel met ze optrekt?
Dan weten ze dat ik een misantroop met een fetisj voor gespierde vrouwen met bovenmaatse konten en een racist jegens het Nederlandse volk ben.quote:
Dat je een x aantal maanden werkt en dat ze dan verder kijken of je een contractverlenging krijgt of dat je eruit vliegt.quote:Op zondag 15 september 2013 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Proeftijd? Wat bedoel je daarmee?
En ik accepteer geen mensen die ik niet ken, is toch logisch?
Ja maar wat heeft dat te maken met de beveiliging van je facebook?quote:Op zondag 15 september 2013 00:54 schreef expans het volgende:
[..]
Dat je een x aantal maanden werkt en dat ze dan verder kijken of je een contractverlenging krijgt of dat je eruit vliegt.
Hoezo zouden ze je moeten beoordelen op wat je privé doet? Het gaat toch om je professionaliteit op het werk of niet?quote:Op zondag 15 september 2013 00:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat klopt wel en vind het eigenlijk wel goed. Zo wordt het kaf van het koren gescheiden.
Ging ooit eens naar een business course, voordat wij gingen hadden we eerst een kennismakingsgesprek. Komt zo een recruiter voor de groep staan en ging ze smeuïge info van mensen opsommen die zij via internet had gevonden
Ik zeg toch Nederlanders en hun loonslaaf - mentaliteitquote:Op zondag 15 september 2013 00:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Je bent binnen, voegt collega X toe. Collega X speelt informatie door naar HR, tijdens proeftijd zegt men: 'adios'.quote:Op zondag 15 september 2013 00:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja maar wat heeft dat te maken met de beveiliging van je facebook?
Mijn Turkse collega's kende ik al eerder maar verder heb ik wel een paar collega's van mijn vorige werk op mijn Facebook. Ik ga nog met ze om (ben zelfs met ze op vakantie geweest). Het zou wat zijn als ik ze dan weiger toe te voegen omdat het toevallig collega's zijn/waren?quote:Op zondag 15 september 2013 00:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik voeg alleen Turkse collega's toe :p
Daar heb je weliswaar gelijk in, maar helaas gaan werkgevers niet zo te werk.quote:Op zondag 15 september 2013 00:55 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze je moeten beoordelen op wat je privé doet? Het gaat toch om je professionaliteit op het werk of niet?
Je vat het wel heel erg persoonlijk op, je hebt altijd uitzonderingen. Alleen sommige mensen voegen elkaar al toe nadat ze 1x hallo hebben gezegd, gaat meer om zulke gevallen.quote:Op zondag 15 september 2013 00:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn Turkse collega's kende ik al eerder maar verder heb ik wel een paar collega's van mijn vorige werk op mijn Facebook. Ik ga nog met ze om (ben zelfs met ze op vakantie geweest). Het zou wat zijn als ik ze dan weiger toe te voegen omdat het toevallig collega's zijn/waren?
Ok, dat laatste is idd niet handig als ze dat wetenquote:Op zondag 15 september 2013 00:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dan weten ze dat ik een misantroop met een fetisj voor gespierde vrouwen met bovenmaatse konten en een racist jegens het Nederlandse volk ben.
Totdat je baas joods/homo/whatever is en jij iets neerzet wat hij opvat als anti-insertstuff.quote:Op zondag 15 september 2013 00:55 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze je moeten beoordelen op wat je privé doet? Het gaat toch om je professionaliteit op het werk of niet?
Ik voeg niet zomaar mensen toe, ik moet ze wel een beetje kennen. Verder gebruik ik niet mijn echte naam op facebook, kun je mij niet 'zoeken' al weet je mijn facebook naam en deel ik weinig tot geen persoonlijke informatie over mezelf op facebook. Dus dat gaat allemaal heel moeilijk worden.quote:Op zondag 15 september 2013 00:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Je bent binnen, voegt collega X toe. Collega X speelt informatie door naar HR, tijdens proeftijd zegt men: 'adios'.
Zoiets bedoelt hij.
Ja, maar die zijn net zo dom als mensen die alles openbaar laten staan.quote:Op zondag 15 september 2013 00:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Je vat het wel heel erg persoonlijk op, je hebt altijd uitzonderingen. Alleen sommige mensen voegen elkaar al toe nadat ze 1x hallo hebben gezegd, gaat meer om zulke gevallen.
Arka Sokaklar is zo geniaal hè.quote:Op zondag 15 september 2013 00:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[ link | afbeelding ]
Even Arka Sokaklar downloaden...
Arka Sokaklar en Cocuklar Duymasin zijn de enige Turkse series die ik volg.
Tja, jammer dan. Ben sowieso niet racistisch/beledigend. Maar ik ga niet slijmen omdat hij m'n werkgever isquote:Op zondag 15 september 2013 00:58 schreef expans het volgende:
[..]
Totdat je baas joods/homo/whatever is en jij iets neerzet wat hij opvat als anti-insertstuff.
De meeste praten niet eens tegen elkaar irl maar toch hebben ze elkaar allemaal in hun vriendenlijstquote:Op zondag 15 september 2013 00:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Je vat het wel heel erg persoonlijk op, je hebt altijd uitzonderingen. Alleen sommige mensen voegen elkaar al toe nadat ze 1x hallo hebben gezegd, gaat meer om zulke gevallen.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:00 schreef Bortecinem het volgende:
Ik neem terug wat ik zei. Ik heb een paar mensen op facebook die ik helemaal niet ken irl. Ook mensen van internationale forums - een van de redenen dat ik mijn echte naam heb veranderd. Ik accepteerde een persoon, voegt opeens de rest mij ook toe.
Ik mag jouw instelling wel.quote:Op zondag 15 september 2013 01:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tja, jammer dan. Ben sowieso niet racistisch/beledigend. Maar ik ga niet slijmen omdat hij m'n werkgever is
Ik heb later mijn naam veranderd door hun. De forums waar ik behalve hier actief op ben hebben echt veel freaks. Eentje ging zelfs mijn foto's verzamelen en verspreiden op andere forums.quote:Op zondag 15 september 2013 01:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daar ben ik wel strict in. Ik moet iemand minstens een keer IRL gezien hebben voordat ik 'm toevoeg op FB.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:02 schreef Bortecinem het volgende:
Facebook is trouwens mijn enige connectie met de Turkse gemeenschap hier.
Nice, link?quote:Op zondag 15 september 2013 01:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb later mijn naam veranderd door hun. De forums waar ik behalve hier actief op ben hebben echt veel freaks. Eentje ging zelfs mijn foto's verzamelen en verspreiden op andere forums.
Verspreiden? Waarom? Waarom zou je zo'n schoonheid met anderen willen delen?quote:Op zondag 15 september 2013 01:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb later mijn naam veranderd door hun. De forums waar ik behalve hier actief op ben hebben echt veel freaks. Eentje ging zelfs mijn foto's verzamelen en verspreiden op andere forums.
Daarmee kom je niet ver. Ik ben absoluut ook geen slijmbal en heb er moeite mee om aardig te doen tegen mensen die ik eigenlijk helemaal niet mag. Maar waar ik achter ben gekomen is dat mensen zoals ik echt nergens komen. Nu probeer ik mezelf aan te leren om te slijmen enzo.quote:Op zondag 15 september 2013 01:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tja, jammer dan. Ben sowieso niet racistisch/beledigend. Maar ik ga niet slijmen omdat hij m'n werkgever is
Of je sluit er vrede mee dat je nergens komt.quote:Op zondag 15 september 2013 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Daarmee kom je niet ver. Ik ben absoluut ook geen slijmbal en heb er moeite mee om aardig te doen tegen mensen die ik eigenlijk helemaal niet mag. Maar waar ik achter ben gekomen is dat mensen zoals ik echt nergens komen. Nu probeer ik mezelf aan te leren om te slijmen enzo.
Schoonheid.quote:Op zondag 15 september 2013 01:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Verspreiden? Waarom? Waarom zou je zo'n schoonheid met anderen willen delen?
Nooit. Dan kom ik maar niet ver.quote:Op zondag 15 september 2013 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Daarmee kom je niet ver. Ik ben absoluut ook geen slijmbal en heb er moeite mee om aardig te doen tegen mensen die ik eigenlijk helemaal niet mag. Maar waar ik achter ben gekomen is dat mensen zoals ik echt nergens komen. Nu probeer ik mezelf aan te leren om te slijmen enzo.
Heb ik ook geprobeerd, maar zo werkt het niet. Neyse mijn ervaring is lang en ik heb geen zin om dat allemaal te gaan uittypen haha.quote:Op zondag 15 september 2013 01:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Of je sluit er vrede mee dat je nergens komt.
Ik weet dat ik nu klink als een weirdo maar dat dit gebeurd is ooit in me opgekomen. Vooral toen ik lid werd van de misc (bilenler bilir). Daarom hamer ik er bij m'n zusje altijd op dat ze haar settings moet controlerenquote:Op zondag 15 september 2013 01:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of je wordt selfmade.quote:Op zondag 15 september 2013 01:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Of je sluit er vrede mee dat je nergens komt.
Tip van een ervaringskundige: geef tegengas en slijm tussendoor (en niet andersom). Anders zal men je misbruiken.quote:Op zondag 15 september 2013 01:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Schoonheid ja.quote:Op zondag 15 september 2013 01:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Schoonheid.
Maar op andere forums post ik weleens foto's haha.
Dat sowieso. Gewoon aardig zijn en hen mis ehh.. gebruiken.quote:Op zondag 15 september 2013 01:08 schreef Bortecinem het volgende:
Met slijmen bedoel ik niet in de reet van je baas gaan zitten he. Maar gewoon aardig doen tegen mensen die je niet mag, maar wel nodig hebt.
Ik zou wel iemand pijpen om hogerop te komen.quote:Op zondag 15 september 2013 01:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Ergen komen d.m.v. slijmen...Ik wil mezelf 's avonds nog wel in de spiegel kunnen blijven bekijken.
Na verloop van tijd val je weer als een baksteen naar beneden...quote:Op zondag 15 september 2013 01:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik zou wel iemand pijpen om hogerop te komen.
Wat doe je als er bijv. van je verwacht wordt dat je dingen gaat rapporteren (dry snitching) of iets dergelijks. Gewoon iets wat tegen je principes ingaat.quote:Op zondag 15 september 2013 01:08 schreef Bortecinem het volgende:
Met slijmen bedoel ik niet in de reet van je baas gaan zitten he. Maar gewoon aardig doen tegen mensen die je niet mag, maar wel nodig hebt.
Neequote:Op zondag 15 september 2013 01:11 schreef Levolution het volgende:
Jullie weten dat ik dat niet zou doen hè.
Dat sowieso.quote:Op zondag 15 september 2013 01:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Tip van een ervaringskundige: geef tegengas en slijm tussendoor (en niet andersom). Anders zal men je misbruiken.
Oh nee, dat doe ik niet. Ik doe gewoon alsof ik niks weet. Ik heb het echt over gewone smaltalk en dat soort shit.quote:Op zondag 15 september 2013 01:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat doe je als er bijv. van je verwacht wordt dat je dingen gaat rapporteren (dry snitching) of iets dergelijks. Gewoon iets wat tegen je principes ingaat.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Maar bij mijn eerste echte bijbaan was het zo dat wij echt een kwal van een baas hadden. Hij hield er echt van om zijn werknemers te vernederen, vooral de Turken. Ik was daar via mijn vader gekomen (baas is Turk). Niemand die daar werkte mocht die man, maar in zijn gezicht was iedereen zo aardig. Ik niet (ik deed gewoon normaal, ga natuurlijk ook niet bitchy tegen mijn baas doen). En het werd na een tijdje ook wel duidelijk dat hij mij het minst mocht.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Che_ het volgende:
Wat wel grappig is bij Turken...als er eentje ergens werkt, na een tijdje zowat hele afdeling Turks![]()
.
Bij mij op het werk niet hoor...quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Che_ het volgende:
Wat wel grappig is bij Turken...als er eentje ergens werkt, na een tijdje zowat hele afdeling Turks![]()
.
Ik heb het veel gezien. En dat is iets goeds imo. Steun en support onderling en geen backstab-gedrag die je bij NL'ers vaak ziet. In je gezicht meelullen maar achteraf...quote:Op zondag 15 september 2013 01:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Bij mij op het werk niet hoor...Met die anti-Amerikaanse houding van veel Turken zal dat ook niet snel gebeuren.
Verkapte kijk-mij-in-een-Amerikaanse-organisatie-werken-post...quote:Op zondag 15 september 2013 01:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Bij mij op het werk niet hoor...Met die anti-Amerikaanse houding van veel Turken zal dat ook niet snel gebeuren.
Ik zal mijn ervaring vertellen met een scheisse baas.quote:Op zondag 15 september 2013 01:18 schreef expans het volgende:
Ik ben een keer ontslagen omdat ik te direct was en m'n reactie m'n baas niet beviel
Paar minuten later werd die rustig en zei die er niks over. Was wel een simpel bijbaantje als vakkenvuller.
Was dit een Nederlander of een Turk? Als dit op m'n 16e oid met mij zou gebeuren zou ik per direct ontslag nemen (nadat ik waarschijnlijk een of ander dienblad naar z'n hoofd had geslingerd). Ben veel en veels te trots om dit soort shit te slikken.quote:Op zondag 15 september 2013 01:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zal mijn ervaring vertellen met een scheisse baas.
Ik werkte jaren terug in een restaurant en op een dag bleven twee best wel rijke kakkers lang natafelen en drinken. Dus toen we bijna gingen sluiten waren ze nog met de baas aan het praten (doen ze wel vaker). Ze vroegen mij iets en we raakten aan de praat. Op een gegeven moment hadden we het over het Midden-Oosten etc. etc. Ze vonden het leuk om met mij te praten en vroegen of ik erbij wou zitten (er waren verder geen gasten meer in het restaurant, we zouden bijna gaan, dus het is niet zo dat ze mij van mijn werk hielden). Ze bestelden drankjes voor de baas, voor mij en mijn collega's. Op een gegeven moment zei mijn baas iets en ik verbeterde hem (volgens mij verwarde hij Assyriers met Arabieren of zo, weet niet meer wat het precies was), maar dat was dus blijkbaar echt not-done.Nadat de gasten weg waren begon hij mij vet hard te vernederen met 'Wat denk je wel niet met je MBO, dat je zo kunt praten. Jij weet niks, jij bent dom'. Blablabla.
Zijn dochter doet HBO en daar was hij altijd heel trots op. Dus Turken die MBO doen vond hij altijd minder en dat liet hij ook merken.
Anyway, ik ben kort na dat incident gestopt daar. Die 3.50 per uur die ik daar verdiende was het niet waard om zo vernederd te worden. Mijn ouders waren boos op mij dat ik was gestopt, maar dat kon mij niks schelen. Er zijn grenzen.
Niks volgens mij. Het was ook niet dat ik in discussie ging met hem of zo. Zijn reactie was zo overdreven.quote:Op zondag 15 september 2013 01:30 schreef Che_ het volgende:
En wat zei die op het moment dat je hem verbeterde, waar de gasten bij waren?
Turk.quote:Op zondag 15 september 2013 01:32 schreef expans het volgende:
[..]
Was dit een Nederlander of een Turk? Als dit op m'n 16e oid met mij zou gebeuren zou ik per direct ontslag nemen (nadat ik waarschijnlijk een of ander dienblad naar z'n hoofd had geslingerd). Ben veel en veels te trots om dit soort shit te slikken.
Vooral op je 16e waar er honderden baantjes aanwezig zijn die allemaal even kut betalen, ga dan geen moeite doen voor een of andere idioot.
Neee, juist totaal niet. Hij was echt zo'n nationalistische Turk. Maar hij vond zichzelf gewoon te goed en omdat zijn dochter HBO deed dacht hij dat hij in zijn recht stond om anderen zo te vernederen.quote:Op zondag 15 september 2013 01:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Echt zo'n Ebru Umar-geval, zo te horen.
Hahahahahaquote:Op zondag 15 september 2013 01:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Echt zo'n Ebru Umar-geval, zo te horen.![]()
Tja, dankzij mij verdiende hij die avond wel iets van 70 euro extra.quote:Op zondag 15 september 2013 01:35 schreef Che_ het volgende:
Dat is wel typisch iets Midden-Oosters. Veel 'ouderen' vinden het niet leuk als je ze probeert te verbeteren
Maar dit soort reacties getuigen van een lage gehalte 'mannelijkheid'. Daarmee bedoelend een echte man
O, ik dacht dat hij het niet kon verkroppen dat je hem had verbeterd in het bijzijn van zijn Nederlandse gasten.quote:Op zondag 15 september 2013 01:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Neee, juist totaal niet. Hij was echt zo'n nationalistische Turk. Maar hij vond zichzelf gewoon te goed en omdat zijn dochter HBO deed dacht hij dat hij in zijn recht stond om anderen zo te vernederen.
Eigen schuld, moest je maar weten dat je een Turkse man niet zomaar voor lul mag zetten bij twee rijke kakkers, hij heeft al zo weinig om over op te scheppen en nu trek je zijn intellect ook nog in twijfel.quote:Op zondag 15 september 2013 01:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zal mijn ervaring vertellen met een scheisse baas.
Ik werkte jaren terug in een restaurant en op een dag bleven twee best wel rijke kakkers lang natafelen en drinken. Dus toen we bijna gingen sluiten waren ze nog met de baas aan het praten (doen ze wel vaker). Ze vroegen mij iets en we raakten aan de praat. Op een gegeven moment hadden we het over het Midden-Oosten etc. etc. Ze vonden het leuk om met mij te praten en vroegen of ik erbij wou zitten (er waren verder geen gasten meer in het restaurant, we zouden bijna gaan, dus het is niet zo dat ze mij van mijn werk hielden). Ze bestelden drankjes voor de baas, voor mij en mijn collega's. Op een gegeven moment zei mijn baas iets en ik verbeterde hem (volgens mij verwarde hij Assyriers met Arabieren of zo, weet niet meer wat het precies was), maar dat was dus blijkbaar echt not-done.Nadat de gasten weg waren begon hij mij vet hard te vernederen met 'Wat denk je wel niet met je MBO, dat je zo kunt praten. Jij weet niks, jij bent dom'. Blablabla.
Zijn dochter doet HBO en daar was hij altijd heel trots op. Dus Turken die MBO doen vond hij altijd minder en dat liet hij ook merken.
Anyway, ik ben kort na dat incident gestopt daar. Die 3.50 per uur die ik daar verdiende was het niet waard om zo vernederd te worden. Mijn ouders waren boos op mij dat ik was gestopt, maar dat kon mij niks schelen. Er zijn grenzen.
Dat was ook zo. Maar daar hoef je niet perse Ebru Umar voor te zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 01:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, ik dacht dat hij het niet kon verkroppen dat je hem had verbeterd in het bijzijn van zijn Neerlandse gasten.
Het was een kleine opmerking. Ik ging niet met hem in discussie of zo.quote:Op zondag 15 september 2013 01:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eigen schuld, moest je maar weten dat je een Turkse man niet zomaar voor lul mag zetten bij twee rijke kakkers, hij heeft al zo weinig om over op te scheppen en nu trek je zijn intellect ook nog in twijfel.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:37 schreef Bortecinem het volgende:
Je weet wel, van die Turken die denken dat ze het helemaal hebben gemaakt omdat ze HBO of Uni doen.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het was een kleine opmerking. Ik ging niet met hem in discussie of zo.![]()
Maar goed, ze vonden mij slim en interessant en vroegen welke dagen ik werkte omdat ze de volgende keer weer met me wilden praten.
Adam gururuna yediremedi dat hij in bijzijn van "aanzienlijke" gasten even verbeterd wordt door zijn werknemer. Onzeker mannetje obviously.quote:Op zondag 15 september 2013 01:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het was een kleine opmerking. Ik ging niet met hem in discussie of zo.![]()
Maar goed, ze vonden mij slim en interessant en vroegen welke dagen ik werkte omdat ze de volgende keer weer met me wilden praten.
Het waren twee homo's. Koppeltje.quote:Op zondag 15 september 2013 01:41 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
denk niet dat dat de enige reden is..
quote:Op zondag 15 september 2013 01:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Neee, juist totaal niet. Hij was echt zo'n nationalistische Turk. Maar hij vond zichzelf gewoon te goed en omdat zijn dochter HBO deed dacht hij dat hij in zijn recht stond om anderen zo te vernederen.
Was het deze Griek?quote:Op zondag 15 september 2013 01:41 schreef Bortecinem het volgende:
Oh btw, dat restaurant had ook een soort van mascotte gibi birsey. Er was een ietwat oude Griekse man die er altijd zat/vriend van de baas was. Hij kwam ook voor mij op toen de baas zo ging praten. Hij vond het ook nergens op slaan toen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This isn't even my final form.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Was het deze Griek?Nee, wat is deze?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Was het deze Griek?The Wire!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de mensen die niet gespoiled willen worden, klik dit filmpje NIET aan!quote:
Met Turken omgaan. ASAP. Voor je het weet begint alles normaal te worden en vergeet je je roots.quote:Op zondag 15 september 2013 01:46 schreef Poemgirl het volgende:
Hoi beste medeturken. Ik heb een aantal vraagjes en het komt duidelijk over dat jullie ouder zijn dan ik, dus ja.
Kregen jullie toen jullie rond de 17 waren veel vrijheid? Als in, 's avonds wegblijven, naar feestjes gaan (geen uitgaanscentra of disco's ofzo, maar gewoon feestjes van vrienden), met de trein ergens heengaan etc. etc. of hadden jullie ouders je destijds ook liever de hele dag in het oog? En ik doel eigenlijk vooral op de vrouwen/meisjes.
Ik zit op een school me voornamelijk Nederlanders en dan is het best voor de hand liggend dat mijn vriendenkring ook voornamelijk uit Nederlanders bestaat. Vergeleken bij hen voelt het eigenlijk aan alsof ik een beetje in een gevangenis zit, qua regels en strengheid, en dit overbrengen aan die mensen is ook niet leuk want het botst natuurlijk. Maar ik heb dan ook van die ouders die niet inzien dat een uur in een trein zitten, uitstappen en ergens winkelen niet zo gevaarlijk is als zij denken, want ze hebben het zelf nooit gedaan. Om precies te zijn, mijn ouders komen bijna nooit de provincie uit.
En wat over op kamers gaan / samenwonen met een vriendin oid omdat je ver weg moet studeren? (over een jaar dus) Als het aan mijn ouders ligt ga ik maar elke dag met de trein, maar ik zie het ook niet echt zitten om vijf uur per dag met de trein te reizen. En als ik daarbij ook nog een bijbaantje heb is dat vrijwel onmogelijk.
Ik voel me dus ook een behoorlijke buitenstaander tussen vrienden tot op het punt dat ik soms dagen het huis niet uitga omdat ik het zat ben of om hen smoesjes te vertellen, of mijn ouders. En dan is bestaat het probleem niet eens alleen uit mijn ouders maar ook andere familieleden.
Tot een jaar of 16/17 was m'n moeder erg 'streng', moest toestemming vragen als ik ergens 'ver' wou gaan, en paar keer ben ik gecontroleerd op alcohol en sigaretten. Langzamerhand heeft ze me met rust gelaten en nu zegt ze niks meer omdat ze me gewoon vertrouwd. Je ouders zijn gewoon bang omdat je vooral op jouw leeftijd enorm beïnvloedbaar bent en vanzelf nieuwsgierig word naar dingen proberen enzo, dat is wat m'n moeder mij altijd vertelde. En verder moet je zoals Che meer omgaan met Turken.quote:Op zondag 15 september 2013 01:46 schreef Poemgirl het volgende:
Hoi beste medeturken. Ik heb een aantal vraagjes en het komt duidelijk over dat jullie ouder zijn dan ik, dus ja.
lap tekst
Je maakt mee wat veel Turkse meisjes meemaken, sommige in mindere mate, sommige meer. Als je echt vrijheid wil en ze willen niet praten/luisteren, zul je moeten rebelleren.quote:Op zondag 15 september 2013 01:46 schreef Poemgirl het volgende:
Kregen jullie toen jullie rond de 17 waren veel vrijheid? Als in, 's avonds wegblijven, naar feestjes gaan (geen uitgaanscentra of disco's ofzo, maar gewoon feestjes van vrienden), met de trein ergens heengaan etc. etc. of hadden jullie ouders je destijds ook liever de hele dag in het oog? En ik doel eigenlijk vooral op de vrouwen/meisjes.
Ik zit op een school me voornamelijk Nederlanders en dan is het best voor de hand liggend dat mijn vriendenkring ook voornamelijk uit Nederlanders bestaat. Vergeleken bij hen voelt het eigenlijk aan alsof ik een beetje in een gevangenis zit, qua regels en strengheid, en dit overbrengen aan die mensen is ook niet leuk want het botst natuurlijk. Maar ik heb dan ook van die ouders die niet inzien dat een uur in een trein zitten, uitstappen en ergens winkelen niet zo gevaarlijk is als zij denken, want ze hebben het zelf nooit gedaan. Om precies te zijn, mijn ouders komen bijna nooit de provincie uit.
En wat over op kamers gaan / samenwonen met een vriendin oid omdat je ver weg moet studeren? (over een jaar dus) Als het aan mijn ouders ligt ga ik maar elke dag met de trein, maar ik zie het ook niet echt zitten om vijf uur per dag met de trein te reizen. En als ik daarbij ook nog een bijbaantje heb is dat vrijwel onmogelijk.
Ik voel me dus ook een behoorlijke buitenstaander tussen vrienden tot op het punt dat ik soms dagen het huis niet uitga omdat ik het zat ben of om hen smoesjes te vertellen, of mijn ouders. En dan bestaat het probleem niet eens alleen uit mijn ouders maar ook andere familieleden. En laat ik vooral niet over het geforceerde je-moet-geloven-in-wat-wij-geloven verhaal..
Haha helemaal mee eens. Ik heb dit jaar best veel vrijheid afgedwongen door te rebelleren.quote:Op zondag 15 september 2013 01:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je maakt mee wat veel Turkse meisjes meemaken, sommige in mindere mate, sommige meer. Als je echt vrijheid wil en ze willen niet praten/luisteren, zul je moeten rebelleren.
Oh je bedoelt de mensen die zich standaard scheiden van de rest van de school, bijna alleen maar met elkaar omgaan (of met evt. andere buitenlanders mits zelfde geloofsovertuiging of iig gelovig), met meisjes die zich gedragen als een heilig boontje bij hun ouders en toch achter hun rug om dingen uithalen? Of de meisjes die altijd 'de perfecte dochter' zijn in gesprekken tussen vrouwen? Ik trek niet iedereen over 1 kam maar hier komt het voor mij wel zo over. Ik meng me liever in de samenleving, leer van alle culturen wel wat mensen kennen etc. etc. Ik wil me niet anders voordoen. En vooral niet schijnheilig voordoenquote:Op zondag 15 september 2013 01:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Met Turken omgaan. ASAP. Voor je het weet begint alles normaal te worden en vergeet je je roots.
quote:Op zondag 15 september 2013 01:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je maakt mee wat veel Turkse meisjes meemaken, sommige in mindere mate, sommige meer. Als je echt vrijheid wil en ze willen niet praten/luisteren, zul je moeten rebelleren.
En dan bedoel ik niet je misdragen tegenover je ouders. Maar je moet beetje bij beetje steeds meer je vrijheden nemen. Gewoon dingen doen die je wil doen (niet meteen iets ergs, maar gewoon een keertje gaan shoppen in een andere stad bijvoorbeeld).
Op die manier moet je ze er aan laten wennen. Dat lijkt me het beste. Ik weet natuurlijk niet hoe flexibel je ouders zijn.
Dude, ben jij mijn soulmate ofzo. Bij 9 v/d 10 van jouw berichten heb ik een soortgelijke gedachte :d.quote:
Mij ook niet. Maar het komt wel vaker voor hoor. Heb het iig vaker meegemaakt dat bepaalde mensen vonden dat ze per definitie gelijk hadden omdat zij nou eenmaal hoger studeerden.quote:Op zondag 15 september 2013 01:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Sowieso, ook al heb je 3 universitaire diploma's maar je bent zo'n 'sonradan görme'-type die neerkijkt op andere Turken die helaas niet gezegend waren met de hersenen of middelen om ook te studeren en dat je helemaal niets weet te betekenen voor je omgeving (familie en kennissen) en zelfs de centen nog na gaat tellen, dan ben je voor mij geen knip voor de neus waard.
Ooit kom je er achter dat alles en iedereen uit groepjes bestaat, ook al denk je van niet.quote:Op zondag 15 september 2013 01:52 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Oh je bedoelt de mensen die zich standaard scheiden van de rest van de school, bijna alleen maar met elkaar omgaan (of met evt. andere buitenlanders mits zelfde geloofsovertuiging of iig gelovig), met meisjes die zich gedragen als een heilig boontje bij hun ouders en toch achter hun rug om dingen uithalen? Of de meisjes die altijd 'de perfecte dochter' zijn in gesprekken tussen vrouwen? Ik trek niet iedereen over 1 kam maar hier komt het voor mij wel zo over. Ik meng me liever in de samenleving, leer van alle culturen wel wat mensen kennen etc. etc. Ik wil me niet anders voordoen. En vooral niet schijnheilig voordoen
Heheheh, real recognize realquote:Op zondag 15 september 2013 01:56 schreef expans het volgende:
[..]
Dude, ben jij mijn soulmate ofzo. Bij 9 v/d 10 van jouw berichten heb ik een soortgelijke gedachte :d.
Ik ga ook niet of nauwelijks om met Turken (vaak niet mijn type mensen), maar ik kan aanraden om je Turkse roots niet te vergeten (Turkse nieuws volgen, de taal goed beheersen, omgang met familie bevorderen, lezen over de cultuur en geschiedenis, islamitische waardes eigen maken), want het laatste wat een Turkse ouder moet willen, is een verkaasde zoon/dochter.quote:Op zondag 15 september 2013 01:50 schreef expans het volgende:
[..]
Tot een jaar of 16/17 was m'n moeder erg 'streng', moest toestemming vragen als ik ergens 'ver' wou gaan, en paar keer ben ik gecontroleerd op alcohol en sigaretten. Langzamerhand heeft ze me met rust gelaten en nu zegt ze niks meer omdat ze me gewoon vertrouwd. Je ouders zijn gewoon bang omdat je vooral op jouw leeftijd enorm beïnvloedbaar bent en vanzelf nieuwsgierig word naar dingen proberen enzo, dat is wat m'n moeder mij altijd vertelde. En verder moet je zoals Che meer omgaan met Turken.
Hier mag zowat alles mits je je grenzen kent enzo. Ik moet wel zeggen dat ik niet te vergelijken ben/was met de gemiddelde jeugd. Feesten/clubs zijn niks voor mij en ik ging toch alleen maar om met moslims.
Spreekt wel een beetje tegen met je vorige post vind ik.quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ga ook niet of nauwelijks om met Turken (vaak niet mijn type mensen), maar ik kan aanraden om je Turkse roots niet vergeten (Turkse nieuws volgen, de taal goed beheersen, omgang met familie bevorderen, lezen over de cultuur en geschiedenis, islamitische waardes eigen maken), want het laatste wat een Turkse ouder moet willen, is een verkaasde zoon/dochter.Die trouwt dan weer een verkaasd Turk of een Nederlander en van de volgende generatie is dan maar weinig Turks of islamitisch over. Moet je niet willen.
Nee maar daar ben ik het ook met je eens. Zelfs de kleine groep Turken bestaat hier uit groepjes, gek genoeg. Bij de Nederlanders/derest is het alleen veel duidelijker lijkt me omdat ze ook met meer zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 01:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Ooit kom je er achter dat alles en iedereen uit groepjes bestaat, ook al denk je van niet.
Hoezo?quote:Op zondag 15 september 2013 02:02 schreef xminator het volgende:
[..]
Spreekt wel een beetje tegen met je vorige post vind ik.
Dat is wat jij denkt, achter je rug om gaan ze gewoon verder hoorquote:Op zondag 15 september 2013 02:02 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Nee maar daar ben ik het ook met je eens. Zelfs de kleine groep Turken bestaat hier uit groepjes, gek genoeg. Bij de Nederlanders/derest is het alleen veel duidelijker lijkt me omdat ze ook met meer zijn.
Maar ik maak sowieso niet zo snel vrienden. En ik vertrouw mensen ook niet zo snel dingen toe. Dus als dat toevallig met een handjevol Nederlanders en ietwat Turken wel is gelukt, is dat fijn, en wil ik die mensen ook te vriend houden. Ik merk ook dat ik vaker discussies/ruzies etc. heb met mijn Turkse vrienden trouwens, want met de Nederlanders is het altijd sneller opgelost of ontstaat het überhaupt niet. Ik weet niet waar dit aan ligt, maar het is gewoon iets wat me opviel.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat is wat jij denkt, achter je rug om gaan ze gewoon verder hoor![]()
.
Mijn Turkse roots wil ik ook niet vergeten. Ik vind de geschiedenis/taal/cultuur interessant, vind het ook altijd wel leuk om erover te lezen. Ik heb er ook boeken van, in het Turks. Maar het punt is ook dat ik het lang niet altijd eens ben met behoorlijk wat dingen in de Islam, en dit was ook al zo voordat ik met voornamelijk Nederlanders omging. Ik probeerde dit een keer duidelijk te maken tegen mijn moeder en ze schrok zich lam en wou me naar de moskee brengen Te bedenken dat mijn ouders niet eens zo heel religieus zijn ofzo, geen hoofddoeken of bidden etc. .quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ga ook niet of nauwelijks om met Turken (vaak niet mijn type mensen), maar ik kan aanraden om je Turkse roots niet te vergeten (Turkse nieuws volgen, de taal goed beheersen, omgang met familie bevorderen, lezen over de cultuur en geschiedenis, islamitische waardes eigen maken), want het laatste wat een Turkse ouder moet willen, is een verkaasde zoon/dochter.Die trouwt dan weer een verkaasde Turk of een Nederlander en van de volgende generatie is dan maar weinig Turks of islamitisch over. Moet je niet willen.
Dit. Huichelachtig niet durven om iets in je gezicht te zeggen maar wel doorroddelen. Zelf niet persoonlijk meegemaakt, maar wel collega's die tegen mij dan hun ware aard laten blijken wanneer die andere collega even niet in de omgeving is.quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef xminator het volgende:
[..]
.
Turken = / = Islam.quote:Op zondag 15 september 2013 02:06 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Mijn Turkse roots wil ik ook niet vergeten. Ik vind de geschiedenis/taal/cultuur interessant, vind het ook altijd wel leuk om erover te lezen. Ik heb er ook boeken van, in het Turks. Maar het punt is ook dat is het niet echt eens ben met behoorlijk wat dingen in de Islam, en dit was ook al zo voordat ik met voornamelijk Nederlanders omging. Ik probeerde dit een keer duidelijk te maken tegen mijn moeder en ze schrok zich lam en wou me naar de moskee brengen Te bedenken dat mijn ouders niet eens zo heel religieus zijn ofzo, geen hoofddoeken of bidden etc. .
Het is een beetje tussenin. Sommige allochtonen die hier opgegroeid zijn vinden sommige gewoontes en tradities van hun ouders een beetje 'quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef Bortecinem het volgende:
Wel grappig hoe de meeste hier zo op en top Turk zijn maar allemaal niet met Turken omgaan.![]()
Wij hebben elkaar echt gevonden hier.
Dit. En voordat je denkt dat we allemaal weer van die nationalisten zijn, Poemgirl, nee. Ik distantieerde me ook van mijn Turkse afkomst op jouw leeftijd. Maar op een dag zul je zien dat je niet in de Nederlandse maatschappij past: niet omdat jij dat niet kan, maar omdat zij jou niet willen. Dan zul je terugvallen op je roots.quote:
Wat was het precieze moment bij jou Lev? Dat gedoe met school?quote:Op zondag 15 september 2013 02:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. En voordat je denkt dat we allemaal weer van die nationalisten zijn, Poemgirl, nee. Ik distantieerde me ook van mijn Turkse afkomst op jouw leeftijd. Maar op een dag zul je zien dat je niet in de Nederlandse maatschappij past: niet omdat jij dat niet kan, maar omdat zij jou niet willen. Dan zul je terugvallen op je roots.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef xminator het volgende:
[..]
.
Wat hun zeggen ja.quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef expans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@Poemgirl.
Op gegeven moment zal je op je bek vallen en weten/voelen hoe het echt zit. Tenminste dat hoop ik wel voor je.
En Amerika = Frieza.quote:Op zondag 15 september 2013 02:10 schreef expans het volgende:
Gewoon de elite die enkele slechte eigenschappen achterwege hebben gelaten om te verrijzen als de ultieme Turkse bazen.
bkz: super saiyans
Neh, was niet van de ene op de andere dag. Meerdere factoren.quote:Op zondag 15 september 2013 02:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat was het precieze moment bij jou Lev? Dat gedoe met school?
Uhh, nee. Sommige Turken moet je ook niet mee om willen gaan. Veel Turken in mijn woonplaats die ontspoord zijn, zoals handelen in drugs en wat nog meer. Daarbij komt dat ik vaak gewoon een andere mentaliteit heb dan veel Turken en ik van kleins af aan in een omgeving met weinig Turken ben opgegroeid. Het is niet dat ik helemaal geen Turken ken of wil kennen ofzo.quote:Op zondag 15 september 2013 02:04 schreef xminator het volgende:
[..]
Komt over alsof jij je beter voelt dan de 'Turken'.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
En Amerika = Frieza.
Ons volk zal uitgeroeid worden, maar alleen wij, de SSJ's die toevallig op een andere planeet waren, zullen overleven.
Haha, op wielen rijden staat gelijk aan gavur?quote:Op zondag 15 september 2013 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
Jullie zijn raar. Ik ging tot mijn 14e eigenlijk ook alleen maar met Nederlanders om en ook ik kon niet overweg met de Turken in mijn omgeving, maar heb mezelf nooit gedistantieerd van mijn afkomst. Was en blijf de trotse Turrek. Ik heb in de brugklas gehad dat sommige Turken mij nariepen met 'gavur' en zulks omdat ik toen een 'skater' was.Kon me niks schelen. Ze hadden totaal geen invloed op mijn birheid.
Haha wij noemden onszelf 'wannabe skaters'. Alleen onze kleding was skater. Ik droeg toen Vans en Allstars en vooral die schoenen vonden ze niet kunnen. Was echt not-done toen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha, op wielen rijden staat gelijk aan gavur?
Die redenatie.
edit: oh wacht, zal wel meer om de skaterstijl gaan.
Haha er was ook zo'n catalogus voor skaters waar je allemaal skater/punk kleding kon bestellen. Aklima gelmiyor ama.quote:Op zondag 15 september 2013 02:18 schreef Levolution het volgende:
[ afbeelding ]
Die wijde broeken van Dready waren echt sick.
Volgens mij blijft er in de praktijk doorgaans weinig Turks over van bijvoorbeeld een Turk die een Nederlander trouwt en zich distantieert van de islam en het nageslacht hier niets over bijbrengt. Dat wordt niets anders dan een Nederland met wat druppels Turks bloed.quote:
Wat worden de Turken in Turkije die zich distantiëren van de islam dan?quote:Op zondag 15 september 2013 02:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Volgens mij blijft er in de praktijk doorgaans weinig Turks over van bijvoorbeeld een Turk die een Nederlander trouwt en zich distantieert van de islam en het nageslacht hier niets over bijbrengt. Dat wordt niets anders dan een Nederland met wat druppels Turks bloed.
De Turkse cultuur is doordrongen van islamitische waardes en gewoontes, wat in mijn beleving het Turkschap onlosmakelijk verbindt met de islam.
Ik zou mijn kinderen ook nooit naar Lowlands sturen, wat een kutmuziek zeg.quote:Op zondag 15 september 2013 02:21 schreef Poemgirl het volgende:
Ik vind het ook altijd zo lastig als ze me meevragen naar dingen waarvan ik weet dat ik niet meekanZoals lowlands laatst. Ik begrijp mijn ouders ook wel hoor, daar niet van. Ik respecteer hun besluiten ook. Zulke dingen vraag ik eigenlijk niet eens meer
Maar ergens denk je wel van, kon ik maar wel mee, gewoon voor de gezelligheid.
Het is ook zo dat mijn Turkse vrienden allemaal totaal andere interesses hebben dan ik. Totaal andere kijk op dingen, andere mening, andere overtuigingen. En ik geef wel om ze maar op een gegeven moment heb je ook weinig dat je nog kunt doen samen.
Gezipark-hipsters.quote:Op zondag 15 september 2013 02:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat worden de Turken in Turkije die zich distantiëren van de islam dan?
Nein. Een van mijn vriendinnen kwam uit een atheisten familie en ik had tot ik haar kende nog nooit een Turk gekend die zo traditioneel was als zij.quote:Op zondag 15 september 2013 02:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Volgens mij blijft er in de praktijk doorgaans weinig Turks over van bijvoorbeeld een Turk die een Nederlander trouwt en zich distantieert van de islam en het nageslacht hier niets over bijbrengt. Dat wordt niets anders dan een Nederland met wat druppels Turks bloed.
De Turkse cultuur is doordrongen van islamitische waardes en gewoontes, wat in mijn beleving het Turkschap onlosmakelijk verbindt met de islam.
Het gaat niet echt om Lowlands, maar concerten en evenementen in het algemeen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen ook nooit naar Lowlands sturen, wat een kutmuziek zeg.
Dan heeft hij dingen uitgespookt die hij zijn dochter niet wil zien doen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:24 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Het gaat niet echt om Lowlands, maar concerten en evenementen in het algemeen.
Het meest hypocriete is nog dat mijn vader zelf ook ver van zijn ouders af naar school ging en op kamers ging etc. Hij was eigenlijk wel een beetje zoals ik, denk ik. Maar wat hij zelf deed laat hij niet toe.
Nee, dat gelukkig nooit.quote:Op zondag 15 september 2013 02:24 schreef xminator het volgende:
Of defqon e.d.
Zien jullie jezelf hier al tussen staan?
[ afbeelding ]
Gewoon een bankje opzoeken en citlek citlemek, is toch leuk genoeg.quote:Op zondag 15 september 2013 02:21 schreef Poemgirl het volgende:
Ik vind het ook altijd zo lastig als ze me meevragen naar dingen waarvan ik weet dat ik niet meekanZoals lowlands laatst. Ik begrijp mijn ouders ook wel hoor, daar niet van. Ik respecteer hun besluiten ook. Zulke dingen vraag ik eigenlijk niet eens meer
Het is ook zo dat mijn Turkse vrienden allemaal totaal andere interesses hebben dan ik. Totaal andere kijk op dingen, andere mening, andere overtuigingen. En ik geef wel om ze maar op een gegeven moment heb je ook weinig dat je nog kunt doen samen.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Gewoon een bankje opzoeken en citlek citlemek, is toch leuk genoeg.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:24 schreef xminator het volgende:
Ik hou wel van uitgaan, maar ik zie mijzelf niet tussen het volk van lowlands staan.[ afbeelding ]
quote:
Met 2eros en tanktopje en schoudertasje wel.quote:Op zondag 15 september 2013 02:24 schreef xminator het volgende:
Of defqon e.d.
Zien jullie jezelf hier al tussen staan?
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat je per se religieus bezig moet zijn en gelovig moet zijn, maar islamitische waardes als niet gierig zijn, zorgen voor je ouders, omgeving en andere behoeftigen, je brood delen met familie en vrienden, jezelf niet te veel op het materiële richten, meedoen met religieuze en culturele aangelegenheden, je roots niet vergeten, etc. vind ik toch het minste waar je je mee bezig zou moeten houden. En dit natuurlijk ook je nakomelingen bijbrengen, want anders is assimilatie onontkoombaar.quote:Op zondag 15 september 2013 02:09 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Niet volgens TheMagnificent (of mijn ouders). Vandaar ook mijn reactie.
Dit doen niet-moslims uit de omgeving ook hoor.quote:Op zondag 15 september 2013 02:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je per se religieus bezig moet zijn en gelovig moet zijn, maar islamitische waardes als niet gierig zijn, zorgen voor je ouders, omgeving en andere behoeftigen, je brood delen met familie en vrienden, jezelf niet te veel op het materiële richten, meedoen met religieuze en culturele aangelegenheden, je roots niet vergeten, etc. vind ik toch het minste waar je je mee bezig zou moeten houden. En dit natuurlijk ook je nakomelingen bijbrengen, want anders is assimilatie onontkoombaar.
Soms betrap ik mezelf als atheïst ook op het naleven van islamitische waarden.quote:Op zondag 15 september 2013 02:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je per se religieus bezig moet zijn en gelovig moet zijn, maar islamitische waardes als niet gierig zijn, zorgen voor je ouders, omgeving en andere behoeftigen, je brood delen met familie en vrienden, jezelf niet te veel op het materiële richten, meedoen met religieuze en culturele aangelegenheden, je roots niet vergeten, etc. vind ik toch het minste waar je je mee bezig zou moeten houden. En dit natuurlijk ook je nakomelingen bijbrengen, want anders is assimilatie onontkoombaar.
Planning was dan ook een Mk6, maar ivm met onverwachte uitgaves maar besloten te kijken naar een Mk5. Deze weer later inruilen op een Mk6..quote:Op zondag 15 september 2013 00:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
die golf is ook 2 generaties oud? Ook geen nieuwere techniek ofzo?
Ik ben het wel met je eens, maar ik vind ook dat iedereen zijn/haar kind de vrijheid moet bieden om op een gegeven moment zelf te kiezen waar zij/hij in wil geloven. De waardes zijn belangrijk, maar niet alle ouders letten op de waardes, ze letten meer op wat je ook doet met het geloof. Geforceerd geloven is in mijn ogen gewoon fout. Dan doe je alsof, wat voor nut heeft dat? Als ik mij er echt niet in kan vinden vind ik het ook zo zielig om te doen alsof dat wel zo is puur om de islamitische/turkse gemeenschap te pleasen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Huh?quote:Op zondag 15 september 2013 02:30 schreef Che_ het volgende:
Wat dit betreft ben ik achter blij met mijn omgeving![]()
Uitgaan, drinken enzo alles gedaan maar gelukkig nooit afkomst/geloof verloochend of verkaasd geworden.
Hoofdletter!! Word zo echt niks met jou.quote:Op zondag 15 september 2013 02:30 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar ik vind ook dat iedereen zijn/haar kind de vrijheid moet bieden om op een gegeven moment zelf te kiezen waar zij/hij in wil geloven. De waardes zijn belangrijk, maar niet alle ouders letten op de waardes, ze letten meer op wat je ook doet met het geloof. Geforceerd geloven is in mijn ogen gewoon fout. Dan doe je alsof, wat voor nut heeft dat? Als ik mij er echt niet in kan vinden vind ik het ook zo zielig om te doen alsof dat wel zo is puur om de islamitische/turkse gemeenschap te pleasen.
Maar als je zusje/ander vrouwelijk familielid het deed had je er waarschijnlijk wel een probleem van gemaakt.quote:Op zondag 15 september 2013 02:30 schreef Che_ het volgende:
Wat dit betreft ben ik achter blij met mijn omgeving![]()
Uitgaan, drinken enzo alles gedaan maar gelukkig nooit afkomst/geloof verloochend of verkaasd geworden.
TURKSE gemeenschap. Sorry.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoofdletter!! Word zo echt niks met jou.
Was grapje.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja? Betekent dat dat ik de Islam ontken en niet-religieus ben?
Of Avrupa/Amerika özentileri, of nationalistische Turken die kotsen op andere moslimvolkeren als Arabieren en Perzen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat worden de Turken in Turkije die zich distantiëren van de islam dan?
Ja, klopt. Omdat ik het voor mezelf achteraf gezien ook niet goedkeur.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar als je zusje/ander vrouwelijk familielid het deed had je er waarschijnlijk wel een probleem van gemaakt.
Zit min of meer verweven in de Turkse cultuur, net zoals de Nederlandse cultuur sommige christelijke aspecten kent, denk ik.quote:Op zondag 15 september 2013 02:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Soms betrap ik mezelf als atheïst ook op het naleven van islamitische waarden.
Zoals dingen günah vinden enzo lol. Of dingen vanuit religieuze optiek benaderen.
Je hebt een penis nodig om zulke dingen te begrijpen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar als je zusje/ander vrouwelijk familielid het deed had je er waarschijnlijk wel een probleem van gemaakt.
Van syl mag het wel.quote:Op zondag 15 september 2013 02:35 schreef xminator het volgende:
[..]
Je hebt een penis nodig om zulke dingen te begrijpen.
En dat is dus de kern van mijn probleem. Er is geen gelijkheid vergeleken met mijn neven/broers/mannelijke familieleden toen ze zo oud waren als ik.quote:
Oftewel:quote:Op zondag 15 september 2013 02:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zit min of meer verweven in de Turkse cultuur, net zoals de Nederlandse cultuur sommige christelijke aspecten kent, denk ik.
Je gaat hier al de fout in.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar je had wel de vrijheid om er in ieder geval zelf iets van te leren, right?quote:Op zondag 15 september 2013 02:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, klopt. Omdat ik het voor mezelf achteraf gezien ook niet goedkeur.
Mijn amca was altijd verkaaste trotse Turk maar ik mocht al die dingen ook van hem.quote:Op zondag 15 september 2013 02:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Syl is verkaasd, hij begint pas net zijn roots te ontdekken.
Ik geef hem een jaartje, daarna heeft hij wel zo'n MHP snor laten staan en een Turkse vlag als usericon.quote:Op zondag 15 september 2013 02:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Syl is verkaasd, hij begint pas net zijn roots te ontdekken.
Ja, maar toch komt het nog eens voor dat ik uitga. En sowieso: mannen en vrouwen zijn gelijk, MAAR dat betekent niet dat er geen verschillen zijn in denkwijze/gedrag. Dat kun/kan je niet ontkennen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:36 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar je had wel de vrijheid om er in ieder geval zelf iets van te leren, right?
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie. Althans, zo komt het over.quote:Op zondag 15 september 2013 02:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, maar toch komt het nog eens voor dat ik uitga. En sowieso: mannen en vrouwen zijn gelijk, MAAR dat betekent niet dat er geen verschillen zijn in denkwijze/gedrag. Dat kan je niet ontkennen.
Is zo.quote:Op zondag 15 september 2013 02:40 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie. Althans, zo komt het over.
Onzin, vrouwen en mannen zijn niet gelijk.quote:Op zondag 15 september 2013 02:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, maar toch komt het nog eens voor dat ik uitga. En sowieso: mannen en vrouwen zijn gelijk, MAAR dat betekent niet dat er geen verschillen zijn in denkwijze/gedrag. Dat kun/kan je niet ontkennen.
Die gelijkheid in vrijheid is niet geheel onlogisch, dat snap je toch wel? Ik doel nu niet op shoppen of naar de stad gaan of wat dan ook. Maar uitgaan, festivals bezoeken waar dronken mongolen op afkomen etc.quote:Op zondag 15 september 2013 02:40 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie.
Nee. Maar ik ga ook niet zo om met vrouwen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
En vind je dat rechtvaardig of in ieder geval te verdedigen?
Gelijkwaardig. De Koran leert ons dit ook.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Onzin, vrouwen en mannen zijn niet gelijk.
Is ook zo (helaas).quote:Op zondag 15 september 2013 02:40 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie. Althans, zo komt het over.
Dat snap ik wel. Ik snap ook dat meisjes iets meer beschermd zullen worden. Maar ik vind het ook wel belachelijk dat er zo'n enorm probleem van gemaakt wordt als ik een keer de stad uit wil overdag. Mijn broer ging toen hij zo oud was als ik naar Amsterdam. Ik wil twintig minuten met de trein en het is een wereldprobleem en mijn moeder doet gelijk dramatisch alsof ik gelijk ga sterven als ik op locatie aankom.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die gelijkheid in vrijheid is niet geheel onlogisch, dat snap je toch wel? Ik doel nu niet op shoppen of naar de stad gaan of wat dan ook. Maar uitgaan, festivals bezoeken waar dronken mongolen op afkomen etc.
Helaas? Ga jij later je dochter (indien je een dochter krijgt) laten uitgaan op haar 16e tot 04.00?quote:
Als ik een dochter heb, mag ze van mij ook seksuele relaties onderhouden.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die gelijkheid in vrijheid is niet geheel onlogisch, dat snap je toch wel? Ik doel nu niet op shoppen of naar de stad gaan of wat dan ook. Maar uitgaan, festivals bezoeken waar dronken mongolen op afkomen etc.
Weten zij dat je voornamelijk met tata's omgaat? Misschien speelt dat ook een rol.quote:Op zondag 15 september 2013 02:43 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik snap ook dat meisjes iets meer beschermd zullen worden. Maar ik vind het ook wel belachelijk dat er zo'n enorm probleem van gemaakt wordt als ik een keer de stad uit wil overdag. Mijn broer ging toen hij zo oud was als ik naar Amsterdam. Ik wil twintig minuten met de trein en het is een wereldprobleem en mijn moeder doet gelijk dramatisch alsof ik gelijk ga sterven als ik op locatie aankom.
Ja, maar een vrouw wordt meer (terecht) beschermd.quote:Op zondag 15 september 2013 02:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Gelijkwaardig. De Koran leert ons dit ook.
Dat is toch ook precies wat ik zegquote:Op zondag 15 september 2013 02:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, maar een vrouw wordt meer (terecht) beschermd.
Tegen wat?quote:Op zondag 15 september 2013 02:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, maar een vrouw wordt meer (terecht) beschermd.
Ik mag ook niet met de Turken.quote:Op zondag 15 september 2013 02:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Weten zij dat je voornamelijk met tata's omgaat? Misschien speelt dat ook een rol.
zou jij wel willen hequote:
Ga eerst met je broer/zus/whatever en bouw zo langzaam op naar meer vrijheid. Denken dat het zoals bij Nederlanders in een keer hop tak vrijheid blijheid is zodra je 16 bent zorgt ervoor dat je nu al twee doelpunten achter staat.quote:Op zondag 15 september 2013 02:43 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik snap ook dat meisjes iets meer beschermd zullen worden. Maar ik vind het ook wel belachelijk dat er zo'n enorm probleem van gemaakt wordt als ik een keer de stad uit wil overdag. Mijn broer ging toen hij zo oud was als ik naar Amsterdam. Ik wil twintig minuten met de trein en het is een wereldprobleem en mijn moeder doet gelijk dramatisch alsof ik gelijk ga sterven als ik op locatie aankom.
Nee. Iets wat mijn dochter niet mag, mag mijn zoon ook niet. Dus niet hypocriet mijn dochter verbieden te rotzooien met jongens maar mijn zoon dit wel toestaan met meisjes. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 september 2013 02:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Helaas? Ga jij later je dochter (indien je een dochter krijgt) laten uitgaan op haar 16e tot 04.00?
quote:Op zondag 15 september 2013 02:46 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
zou jij wel willen he?! HE?! HEEE!!
Oh, really?quote:
Hoi,quote:Op zondag 15 september 2013 01:46 schreef Poemgirl het volgende:
Ik voel me dus ook een behoorlijke buitenstaander tussen vrienden tot op het punt dat ik soms dagen het huis niet uitga omdat ik het zat ben of om hen smoesjes te vertellen, of mijn ouders. En dan bestaat het probleem niet eens alleen uit mijn ouders maar ook andere familieleden. En laat ik vooral niet over het geforceerde je-moet-geloven-in-wat-wij-geloven verhaal..
Awww, wou namelijk een toneelstukje spelenquote:
quote:Op zondag 15 september 2013 02:47 schreef expans het volgende:
Denken dat het zoals bij Nederlanders in een keer hop tak vrijheid blijheid
Samen?quote:Op zondag 15 september 2013 02:49 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Awww, wou namelijk een toneelstukje spelen
Turken rapen je al zonder hun penor te gebruiken.quote:Op zondag 15 september 2013 02:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ik denk dat je vrouwen juist moet beschermen tegen Turken, niet Penors.
Bescherm Turkse vrouwen tegen hamur isi :'Pquote:Op zondag 15 september 2013 02:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ik denk dat je vrouwen juist moet beschermen tegen Turken, niet Penors.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:50 schreef PlayingWithFire het volgende:
Maar even serieus:
welterusten schatjes![]()
en vooral jij borte
[..]
Bescherm Turkse vrouwen tegen hamur isi :'P
Eens.quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef Bortecinem het volgende:
Wel grappig hoe de meeste hier zo op en top Turk zijn maar allemaal niet met Turken omgaan.![]()
Wij hebben elkaar echt gevonden hier.
Haha, dat vooral.quote:Op zondag 15 september 2013 02:50 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
[..]
Blijven vragen, soms mag je meer dan je denkt.quote:Op zondag 15 september 2013 02:21 schreef Poemgirl het volgende:
Ja, ooit.quote:Op zondag 15 september 2013 02:52 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
Borte, komen er nog recepten van jou of wat
5 ofzo.quote:Op zondag 15 september 2013 02:55 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik heb net weer op je site geklikt, hoeveel geld heb je deze maand al verdiend?
Lekker.quote:Op zondag 15 september 2013 02:56 schreef Che_ het volgende:
Die gozleme was wel goed gelukt. Had met aardappelen er in.
5 euro?quote:
Met spinazie is lekker.quote:Op zondag 15 september 2013 02:56 schreef Che_ het volgende:
Die gozleme was wel goed gelukt. Had met aardappelen er in.
Damn laatste update was al een maand geleden.quote:Op zondag 15 september 2013 02:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
5 euro?
Voor een blog waar je nooit eens een update op plaatst? Nog best netjes toch?
Ben ook bezig met het opzetten van een blog. Iets minder populair onderwerp maar ik zal wel vaker posten.
Meer dan ik verdien.quote:
Waar verdien jij geld mee? En wie heeft jou gebeld?quote:Op zondag 15 september 2013 02:59 schreef Ayca het volgende:
[..]
Meer dan ik verdien.
Ze hebben mij vorige week een aantal keer gebeld, misschien moet ik eens terugbellen...
Doe een keer een recept voor içli köfte. Ben ik echt benieuwd naar, maar heb het nooit op. Ik weet dat Adanalilar dat goed kunnen maken.quote:Op zondag 15 september 2013 02:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Damn laatste update was al een maand geleden.
Het probleem is vooral licht. Wanneer ik tijd heb is er nooit goed licht.
Waar gaat jouw blog over? Mieren?
Niks! Moet iets actiever opzoek gaan denk ik.quote:Op zondag 15 september 2013 02:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar verdien jij geld mee? En wie heeft jou gebeld?
Tijd voor een flitser.quote:Op zondag 15 september 2013 02:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Damn laatste update was al een maand geleden.
Het probleem is vooral licht. Wanneer ik tijd heb is er nooit goed licht.
Waar gaat jouw blog over? Mieren?
Ik haat foto's met flitser.quote:Op zondag 15 september 2013 03:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Tijd voor een flitser.Meestal kook je 's avonds toch? Dan heb je geen keus, zeker nu de winter eraan komt. Heb deze week ook een flitser aangeschaft.
Mieren ja.
Haha doe dan!quote:Op zondag 15 september 2013 03:00 schreef Ayca het volgende:
[..]
Niks! Moet iets actiever opzoek gaan denk ik.Uitzendbureau.
Ik heb jou de vorige keer ook uitgelegd dat een externe flitser niet hetzelfde is als de interne flitser van je camera.quote:
Mijn foto's zijn mooier.quote:Op zondag 15 september 2013 03:01 schreef Che_ het volgende:
Deze heeft er veel. Krijg er honger van
http://www.turksekok.nl/
www.myrmecos.netquote:Op zondag 15 september 2013 03:01 schreef Ayca het volgende:
Maar daar zullen vast minder blogs over zijn dan koken, dus.
Uff te ingewikkeld dit.quote:Op zondag 15 september 2013 03:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb jou de vorige keer ook uitgelegd dat een externe flitser niet hetzelfde is als de interne flitser van je camera.
Alleen al door hem te bouncen via het plafond krijg je hele goede belichting zonder die fletse kleuren en harde schaduwen van een flits direct op het onderwerp. En dan hebben we het nog niet eens over diffusers enzo.
quote:Op zondag 15 september 2013 03:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
www.myrmecos.net
Niemand overtreft deze.
Waar komt die liefde voor mieren vandaan?quote:Op zondag 15 september 2013 03:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
www.myrmecos.net
Niemand overtreft deze.
Maak een keer een dag vrij of weekend en maak gewoon 5/6 gerechten. Doe dit elke maand 1x en het gaat goed lopen. Beetje reclame maken ditdat, of youtube videosquote:
Weet niet, zomaar erin gezogen omdat ze zo interessant zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 03:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar komt die liefde voor mieren vandaan?
Toen ik filmpjes zag over die teamwork enzo, en hoe slim (instinct?) ze eigenlijk zijn, dacht ik damn deze dingen zijn wel interessant. Er waren ook 2 disney films tochquote:Op zondag 15 september 2013 03:06 schreef Levolution het volgende:
[..]
Weet niet, zomaar erin gezogen omdat ze zo interessant zijn.
Ja, volgende weekquote:Op zondag 15 september 2013 03:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha doe dan!
Ik ben rijk want ik heb vandaag overgewerkt.
Alles is instinct ja. Maarja, afhankelijk van de definitie van 'slim' zijn ze wel slim ja. Juist door hun eusociale karakter vertonen ze heel complex en interessant gedrag wat fascinatie voor deze insecten logisch maakt (ze vervelen nooit).quote:Op zondag 15 september 2013 03:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Toen ik filmpjes zag over die teamwork enzo, en hoe slim (instinct?) ze eigenlijk zijn, dacht ik damn deze dingen zijn wel interessant. Er waren ook 2 disney films tochA Bug's Life en Ants.
Wat?! Wil je zeggen dat mieren niet kunnen praten.quote:Op zondag 15 september 2013 03:11 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alles is instinct ja. Maarja, afhankelijk van de definitie van 'slim' zijn ze wel slim ja. Juist door hun eusociale karakter vertonen ze heel complex en interessant gedrag wat fascinatie voor deze insecten logisch maakt (ze vervelen nooit).
Die films heb ik niet gezien eigenlijk.Biologisch klopt er natuurlijk ook geen reet van.
Ayça, niet je dersler boşlamak doen en je vrijgevochten privileges als Turkse kizmeid verbrassen, hè?quote:Op zondag 15 september 2013 03:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, volgende weekmet alle andere dingen die ik nog moet regelen bleghh, ben zo lui in sommige dingen..
Nice
Jawel, alleen niet in onze taal.quote:Op zondag 15 september 2013 03:13 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat?! Wil je zeggen dat mieren niet kunnen praten.
Dat heb ik vorig jaar al (deels) gedaan, als ik nu faal mag ik in een fabriek werken.quote:Op zondag 15 september 2013 03:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ayça, niet je dersler boşlamak doen en je vrijgevochten privileges als Turkse kizmeid verbrassen, hè?
Fabriek is zo erg nog niet.quote:Op zondag 15 september 2013 03:16 schreef Ayca het volgende:
[..]
Dat heb ik vorig jaar al (deels) gedaan, als ik nu faal mag ik in een fabriek werken.
Sowieso is de gehele natuur magisch boeiend en complex. Moet je 'A Short History of Nearly Everything' eens lezen. Ik kan mensen die er zo onrespectvol mee omgaan ook niet begrijpen.quote:Op zondag 15 september 2013 03:11 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alles is instinct ja. Maarja, afhankelijk van de definitie van 'slim' zijn ze wel slim ja. Juist door hun eusociale karakter vertonen ze heel complex en interessant gedrag wat fascinatie voor deze insecten logisch maakt (ze vervelen nooit).
Die films heb ik niet gezien eigenlijk.Biologisch klopt er natuurlijk ook geen reet van.
Heb ik van hem overgenomen toen ik nog in dat WA-gesprek zat.quote:Op zondag 15 september 2013 03:18 schreef Ayca het volgende:
Waarom zeg je kizmeid, dat zegt Wik ook altijd...
Klinkt als een leuk boek, 600+ pagina's voor zo weinig geld. Binnenkort eens aanschaffen.quote:Op zondag 15 september 2013 03:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sowieso is de gehele natuur magisch boeiend en complex. Moet je 'A Short History of Nearly Everything' eens lezen. Ik kan mensen die er zo onrespectvol mee omgaan ook niet begrijpen.
Ah oke, ik schrok al.quote:Op zondag 15 september 2013 03:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb ik van hem overgenomen toen ik nog in dat WA-gesprek zat.
Ik mis jou ook! Even vragen.quote:Op zondag 15 september 2013 03:20 schreef Bortecinem het volgende:
Ik mis dat WA-gesprek. Kovulmustum ordan maar voeg mij weer toe sievoeple.
quote:Op zondag 15 september 2013 03:19 schreef Che_ het volgende:
Bij veel van die insecten zoals denk je: "o is niks..klein, kwetsbaar" enzo.
Maar dan blijken ze gewoon zo'n kafa te hebben
[ afbeelding ]
Ze zijn echt zo leuk, kijken je soms ook aan enzo.quote:Op zondag 15 september 2013 03:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Op dit moment loopt er ergens zo een schattig spinnetje in iemands kamer
quote:De meeste spinnen hebben vier paar ogen, dus acht in totaal,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_(dieren)#Ogen.quote:De meeste spinnen zien echter vrij slecht en kunnen alleen grove lichtverschuivingen waarnemen. Ze kunnen zo waarnemen of het dag of nacht is en beelden vormen van objecten die heel dichtbij zijn. Het gezichtsvermogen verschilt sterk per spin, soorten die tot de wolfspinnen behoren hebben ongeveer 5000 retinacellen in het oog terwijl de grijze huisspin ongeveer 400 retinacellen heeft. Ter vergelijking, het oog van een mens heeft er ongeveer 80 miljoen.
quote:Op zondag 15 september 2013 03:33 schreef Levolution het volgende:
Springspinnen (die van de foto's hierboven) kunnen iets beter zien dan de rest van de spinnen en jagen en springen dan ook op zicht.
Vandaar die schattige grote ogen.
quote:Vooral jagende zwervende spinnen zoals bijvoorbeeld de springspinnen hebben ten minste één paar ogen dat zeer goed is ontwikkeld.
FFUUHUCCKK YOUHOUU.quote:De springspinnen hebben in tegenstelling tot de meeste spinnen een vrij goed gezichtsvermogen. De vertegenwoordigers van deze familie kunnen diepte zien en zo afstanden inschatten en hebben dus een stereoscopisch zicht, in tegenstelling tot de andere spinnen. Dit komt doordat twee van hun ogen vergroot en bovendien naast elkaar aan de voorzijde van de kop geplaatst zijn. Zo kunnen ze een afstand van 40 keer hun eigen lichaamslengte ver springen, wat zonder het kunnen zien van diepte niet mogelijk is.
Valt gelukkig nog mee.quote:Ook bij springspinnen is het zicht echter beperkt, ze kunnen voorwerpen weliswaar scherp waarnemen maar maximaal tot een afstand van ongeveer 30 centimeter.
Kijk die skills dan:quote:Op zondag 15 september 2013 03:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
[..]
FFUUHUCCKK YOUHOUU.
Edit:
[..]
Valt gelukkig nog mee..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |