Huh?quote:Op zondag 15 september 2013 02:30 schreef Che_ het volgende:
Wat dit betreft ben ik achter blij met mijn omgeving![]()
Uitgaan, drinken enzo alles gedaan maar gelukkig nooit afkomst/geloof verloochend of verkaasd geworden.
Hoofdletter!! Word zo echt niks met jou.quote:Op zondag 15 september 2013 02:30 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar ik vind ook dat iedereen zijn/haar kind de vrijheid moet bieden om op een gegeven moment zelf te kiezen waar zij/hij in wil geloven. De waardes zijn belangrijk, maar niet alle ouders letten op de waardes, ze letten meer op wat je ook doet met het geloof. Geforceerd geloven is in mijn ogen gewoon fout. Dan doe je alsof, wat voor nut heeft dat? Als ik mij er echt niet in kan vinden vind ik het ook zo zielig om te doen alsof dat wel zo is puur om de islamitische/turkse gemeenschap te pleasen.
Maar als je zusje/ander vrouwelijk familielid het deed had je er waarschijnlijk wel een probleem van gemaakt.quote:Op zondag 15 september 2013 02:30 schreef Che_ het volgende:
Wat dit betreft ben ik achter blij met mijn omgeving![]()
Uitgaan, drinken enzo alles gedaan maar gelukkig nooit afkomst/geloof verloochend of verkaasd geworden.
TURKSE gemeenschap. Sorry.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoofdletter!! Word zo echt niks met jou.
Was grapje.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja? Betekent dat dat ik de Islam ontken en niet-religieus ben?
Of Avrupa/Amerika özentileri, of nationalistische Turken die kotsen op andere moslimvolkeren als Arabieren en Perzen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat worden de Turken in Turkije die zich distantiëren van de islam dan?
Ja, klopt. Omdat ik het voor mezelf achteraf gezien ook niet goedkeur.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar als je zusje/ander vrouwelijk familielid het deed had je er waarschijnlijk wel een probleem van gemaakt.
Zit min of meer verweven in de Turkse cultuur, net zoals de Nederlandse cultuur sommige christelijke aspecten kent, denk ik.quote:Op zondag 15 september 2013 02:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Soms betrap ik mezelf als atheïst ook op het naleven van islamitische waarden.
Zoals dingen günah vinden enzo lol. Of dingen vanuit religieuze optiek benaderen.
Je hebt een penis nodig om zulke dingen te begrijpen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar als je zusje/ander vrouwelijk familielid het deed had je er waarschijnlijk wel een probleem van gemaakt.
Van syl mag het wel.quote:Op zondag 15 september 2013 02:35 schreef xminator het volgende:
[..]
Je hebt een penis nodig om zulke dingen te begrijpen.
En dat is dus de kern van mijn probleem. Er is geen gelijkheid vergeleken met mijn neven/broers/mannelijke familieleden toen ze zo oud waren als ik.quote:
Oftewel:quote:Op zondag 15 september 2013 02:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zit min of meer verweven in de Turkse cultuur, net zoals de Nederlandse cultuur sommige christelijke aspecten kent, denk ik.
Je gaat hier al de fout in.quote:Op zondag 15 september 2013 02:32 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar je had wel de vrijheid om er in ieder geval zelf iets van te leren, right?quote:Op zondag 15 september 2013 02:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, klopt. Omdat ik het voor mezelf achteraf gezien ook niet goedkeur.
Mijn amca was altijd verkaaste trotse Turk maar ik mocht al die dingen ook van hem.quote:Op zondag 15 september 2013 02:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Syl is verkaasd, hij begint pas net zijn roots te ontdekken.
Ik geef hem een jaartje, daarna heeft hij wel zo'n MHP snor laten staan en een Turkse vlag als usericon.quote:Op zondag 15 september 2013 02:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Syl is verkaasd, hij begint pas net zijn roots te ontdekken.
Ja, maar toch komt het nog eens voor dat ik uitga. En sowieso: mannen en vrouwen zijn gelijk, MAAR dat betekent niet dat er geen verschillen zijn in denkwijze/gedrag. Dat kun/kan je niet ontkennen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:36 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Maar je had wel de vrijheid om er in ieder geval zelf iets van te leren, right?
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie. Althans, zo komt het over.quote:Op zondag 15 september 2013 02:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, maar toch komt het nog eens voor dat ik uitga. En sowieso: mannen en vrouwen zijn gelijk, MAAR dat betekent niet dat er geen verschillen zijn in denkwijze/gedrag. Dat kan je niet ontkennen.
Is zo.quote:Op zondag 15 september 2013 02:40 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie. Althans, zo komt het over.
Onzin, vrouwen en mannen zijn niet gelijk.quote:Op zondag 15 september 2013 02:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, maar toch komt het nog eens voor dat ik uitga. En sowieso: mannen en vrouwen zijn gelijk, MAAR dat betekent niet dat er geen verschillen zijn in denkwijze/gedrag. Dat kun/kan je niet ontkennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |