Ooit kom je er achter dat alles en iedereen uit groepjes bestaat, ook al denk je van niet.quote:Op zondag 15 september 2013 01:52 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Oh je bedoelt de mensen die zich standaard scheiden van de rest van de school, bijna alleen maar met elkaar omgaan (of met evt. andere buitenlanders mits zelfde geloofsovertuiging of iig gelovig), met meisjes die zich gedragen als een heilig boontje bij hun ouders en toch achter hun rug om dingen uithalen? Of de meisjes die altijd 'de perfecte dochter' zijn in gesprekken tussen vrouwen? Ik trek niet iedereen over 1 kam maar hier komt het voor mij wel zo over. Ik meng me liever in de samenleving, leer van alle culturen wel wat mensen kennen etc. etc. Ik wil me niet anders voordoen. En vooral niet schijnheilig voordoen
Heheheh, real recognize realquote:Op zondag 15 september 2013 01:56 schreef expans het volgende:
[..]
Dude, ben jij mijn soulmate ofzo. Bij 9 v/d 10 van jouw berichten heb ik een soortgelijke gedachte :d.
Ik ga ook niet of nauwelijks om met Turken (vaak niet mijn type mensen), maar ik kan aanraden om je Turkse roots niet te vergeten (Turkse nieuws volgen, de taal goed beheersen, omgang met familie bevorderen, lezen over de cultuur en geschiedenis, islamitische waardes eigen maken), want het laatste wat een Turkse ouder moet willen, is een verkaasde zoon/dochter.quote:Op zondag 15 september 2013 01:50 schreef expans het volgende:
[..]
Tot een jaar of 16/17 was m'n moeder erg 'streng', moest toestemming vragen als ik ergens 'ver' wou gaan, en paar keer ben ik gecontroleerd op alcohol en sigaretten. Langzamerhand heeft ze me met rust gelaten en nu zegt ze niks meer omdat ze me gewoon vertrouwd. Je ouders zijn gewoon bang omdat je vooral op jouw leeftijd enorm beïnvloedbaar bent en vanzelf nieuwsgierig word naar dingen proberen enzo, dat is wat m'n moeder mij altijd vertelde. En verder moet je zoals Che meer omgaan met Turken.
Hier mag zowat alles mits je je grenzen kent enzo. Ik moet wel zeggen dat ik niet te vergelijken ben/was met de gemiddelde jeugd. Feesten/clubs zijn niks voor mij en ik ging toch alleen maar om met moslims.
Spreekt wel een beetje tegen met je vorige post vind ik.quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ga ook niet of nauwelijks om met Turken (vaak niet mijn type mensen), maar ik kan aanraden om je Turkse roots niet vergeten (Turkse nieuws volgen, de taal goed beheersen, omgang met familie bevorderen, lezen over de cultuur en geschiedenis, islamitische waardes eigen maken), want het laatste wat een Turkse ouder moet willen, is een verkaasde zoon/dochter.Die trouwt dan weer een verkaasd Turk of een Nederlander en van de volgende generatie is dan maar weinig Turks of islamitisch over. Moet je niet willen.
Nee maar daar ben ik het ook met je eens. Zelfs de kleine groep Turken bestaat hier uit groepjes, gek genoeg. Bij de Nederlanders/derest is het alleen veel duidelijker lijkt me omdat ze ook met meer zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 01:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Ooit kom je er achter dat alles en iedereen uit groepjes bestaat, ook al denk je van niet.
Hoezo?quote:Op zondag 15 september 2013 02:02 schreef xminator het volgende:
[..]
Spreekt wel een beetje tegen met je vorige post vind ik.
Dat is wat jij denkt, achter je rug om gaan ze gewoon verder hoorquote:Op zondag 15 september 2013 02:02 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Nee maar daar ben ik het ook met je eens. Zelfs de kleine groep Turken bestaat hier uit groepjes, gek genoeg. Bij de Nederlanders/derest is het alleen veel duidelijker lijkt me omdat ze ook met meer zijn.
Maar ik maak sowieso niet zo snel vrienden. En ik vertrouw mensen ook niet zo snel dingen toe. Dus als dat toevallig met een handjevol Nederlanders en ietwat Turken wel is gelukt, is dat fijn, en wil ik die mensen ook te vriend houden. Ik merk ook dat ik vaker discussies/ruzies etc. heb met mijn Turkse vrienden trouwens, want met de Nederlanders is het altijd sneller opgelost of ontstaat het überhaupt niet. Ik weet niet waar dit aan ligt, maar het is gewoon iets wat me opviel.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat is wat jij denkt, achter je rug om gaan ze gewoon verder hoor![]()
.
Mijn Turkse roots wil ik ook niet vergeten. Ik vind de geschiedenis/taal/cultuur interessant, vind het ook altijd wel leuk om erover te lezen. Ik heb er ook boeken van, in het Turks. Maar het punt is ook dat ik het lang niet altijd eens ben met behoorlijk wat dingen in de Islam, en dit was ook al zo voordat ik met voornamelijk Nederlanders omging. Ik probeerde dit een keer duidelijk te maken tegen mijn moeder en ze schrok zich lam en wou me naar de moskee brengen Te bedenken dat mijn ouders niet eens zo heel religieus zijn ofzo, geen hoofddoeken of bidden etc. .quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ga ook niet of nauwelijks om met Turken (vaak niet mijn type mensen), maar ik kan aanraden om je Turkse roots niet te vergeten (Turkse nieuws volgen, de taal goed beheersen, omgang met familie bevorderen, lezen over de cultuur en geschiedenis, islamitische waardes eigen maken), want het laatste wat een Turkse ouder moet willen, is een verkaasde zoon/dochter.Die trouwt dan weer een verkaasde Turk of een Nederlander en van de volgende generatie is dan maar weinig Turks of islamitisch over. Moet je niet willen.
Dit. Huichelachtig niet durven om iets in je gezicht te zeggen maar wel doorroddelen. Zelf niet persoonlijk meegemaakt, maar wel collega's die tegen mij dan hun ware aard laten blijken wanneer die andere collega even niet in de omgeving is.quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef xminator het volgende:
[..]
.
Turken = / = Islam.quote:Op zondag 15 september 2013 02:06 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Mijn Turkse roots wil ik ook niet vergeten. Ik vind de geschiedenis/taal/cultuur interessant, vind het ook altijd wel leuk om erover te lezen. Ik heb er ook boeken van, in het Turks. Maar het punt is ook dat is het niet echt eens ben met behoorlijk wat dingen in de Islam, en dit was ook al zo voordat ik met voornamelijk Nederlanders omging. Ik probeerde dit een keer duidelijk te maken tegen mijn moeder en ze schrok zich lam en wou me naar de moskee brengen Te bedenken dat mijn ouders niet eens zo heel religieus zijn ofzo, geen hoofddoeken of bidden etc. .
Het is een beetje tussenin. Sommige allochtonen die hier opgegroeid zijn vinden sommige gewoontes en tradities van hun ouders een beetje 'quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef Bortecinem het volgende:
Wel grappig hoe de meeste hier zo op en top Turk zijn maar allemaal niet met Turken omgaan.![]()
Wij hebben elkaar echt gevonden hier.
Dit. En voordat je denkt dat we allemaal weer van die nationalisten zijn, Poemgirl, nee. Ik distantieerde me ook van mijn Turkse afkomst op jouw leeftijd. Maar op een dag zul je zien dat je niet in de Nederlandse maatschappij past: niet omdat jij dat niet kan, maar omdat zij jou niet willen. Dan zul je terugvallen op je roots.quote:
Wat was het precieze moment bij jou Lev? Dat gedoe met school?quote:Op zondag 15 september 2013 02:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. En voordat je denkt dat we allemaal weer van die nationalisten zijn, Poemgirl, nee. Ik distantieerde me ook van mijn Turkse afkomst op jouw leeftijd. Maar op een dag zul je zien dat je niet in de Nederlandse maatschappij past: niet omdat jij dat niet kan, maar omdat zij jou niet willen. Dan zul je terugvallen op je roots.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef xminator het volgende:
[..]
.
Wat hun zeggen ja.quote:Op zondag 15 september 2013 02:03 schreef expans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@Poemgirl.
Op gegeven moment zal je op je bek vallen en weten/voelen hoe het echt zit. Tenminste dat hoop ik wel voor je.
En Amerika = Frieza.quote:Op zondag 15 september 2013 02:10 schreef expans het volgende:
Gewoon de elite die enkele slechte eigenschappen achterwege hebben gelaten om te verrijzen als de ultieme Turkse bazen.
bkz: super saiyans
Neh, was niet van de ene op de andere dag. Meerdere factoren.quote:Op zondag 15 september 2013 02:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat was het precieze moment bij jou Lev? Dat gedoe met school?
Uhh, nee. Sommige Turken moet je ook niet mee om willen gaan. Veel Turken in mijn woonplaats die ontspoord zijn, zoals handelen in drugs en wat nog meer. Daarbij komt dat ik vaak gewoon een andere mentaliteit heb dan veel Turken en ik van kleins af aan in een omgeving met weinig Turken ben opgegroeid. Het is niet dat ik helemaal geen Turken ken of wil kennen ofzo.quote:Op zondag 15 september 2013 02:04 schreef xminator het volgende:
[..]
Komt over alsof jij je beter voelt dan de 'Turken'.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
En Amerika = Frieza.
Ons volk zal uitgeroeid worden, maar alleen wij, de SSJ's die toevallig op een andere planeet waren, zullen overleven.
Haha, op wielen rijden staat gelijk aan gavur?quote:Op zondag 15 september 2013 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
Jullie zijn raar. Ik ging tot mijn 14e eigenlijk ook alleen maar met Nederlanders om en ook ik kon niet overweg met de Turken in mijn omgeving, maar heb mezelf nooit gedistantieerd van mijn afkomst. Was en blijf de trotse Turrek. Ik heb in de brugklas gehad dat sommige Turken mij nariepen met 'gavur' en zulks omdat ik toen een 'skater' was.Kon me niks schelen. Ze hadden totaal geen invloed op mijn birheid.
Haha wij noemden onszelf 'wannabe skaters'. Alleen onze kleding was skater. Ik droeg toen Vans en Allstars en vooral die schoenen vonden ze niet kunnen. Was echt not-done toen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha, op wielen rijden staat gelijk aan gavur?
Die redenatie.
edit: oh wacht, zal wel meer om de skaterstijl gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |