Dat hangt ervan af hoe je het vervullen van de Wet opvat.quote:Op maandag 23 september 2013 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, iedere christen gelooft dat Jezus legitiem is omdat hij de wet (OT) kwam vervullen, maar die wet is door christenen zo goed als verlaten.
Wat betekent het dat Jezus kwam om de Wet en de Profeten te vervullen?quote:Toen ik over ‘de Wet en de Profeten’ sprak, verwees ik naar een bijzondere periode, een speciale spirituele cyclus in de geschiedenis van de aarde. Die spirituele periode begon met de uittocht uit Egypte.
De spirituele lering die als leidraad voor die periode diende, was de Wet van Mozes. Deze wet werd gegeven in de hoop dat door het toepassen van de wet mensen hun bewustzijn zouden verhogen. Aan het eind van de spirituele cyclus zouden mensen er klaar voor zijn om een hogere wet te ontvangen. Daarom was de vervulling van de cyclus waarnaar ik verwees als de wet en de profeten, het brengen van een hogere wet die ik inderdaad met de Bergrede en andere leringen bracht. Met andere woorden, door het vervullen van de wet en de profeten, heb ik de volgende cyclus van 2000 jaar ingewijd.
Dit betekende niet dat ik een eind aan de overdracht van het Levende Woord kwam brengen.
Ik acht het goed mogelijk dat Kim Michaels een boodschapper van Jezus is, of in ieder geval geweest is op het moment dat deze channelings zjin uitgesproken, waarbij het volgende in de overwegingen betrokken moet worden:quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Denk je echt dat je de echte Jezus hier aan het woord hebt?
Je mag uiteraard geloven wat je wil maar voor mij is dit 1 grotequote:Op dinsdag 24 september 2013 15:36 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik acht het goed mogelijk dat Kim Michaels een boodschapper van Jezus is, of in ieder geval geweest is op het moment dat deze channelings zjin uitgesproken, waarbij het volgende in de overwegingen betrokken moet worden:
De elkaar Tegensprekende Boodschappen en Boodschappers
Nergens, en jij?quote:Op zondag 22 september 2013 15:48 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Bij welk kerkgenootschap kerk je?
je bent zo antipaaps dat je wel een orthodoxe protestant lijktquote:
mag van petrus en paulus, en besnijden hoeft ook niet meerquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Mattheus 5:Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
Lucas 16,17:Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.
Er staat nergens dat dit niet meer geldt voor christenen. Jij bent dus ernstig in overtreding als je:
varkensvlees eet
de sabbat niet viert maar de onbijbelse zondag
melk en vlees door elkaar eet
..en ga maar door.
Ik doe niet alsof.quote:Op zondag 22 september 2013 14:22 schreef BerjanII het volgende:
Wat jij aangeeft maakt voor mij niks uit Rob want ik zie precies dezelfde dingen als bij protestantisme. Dus voor mij blijf je een wolf in schaapskleren (iemand die doet alsof hij niks is, maar ondertussen zo bevooroordeeld is als de ****).
Wat een bekrompenheid in 1 zin. Prachtigquote:Dat zou je eens aan jouw dominee moeten vragen, je weet wel, degene die je gedoopt heeft.
De paus heeft er alles mee te maken, dat is 1 van de kenmerken van de katholieken die je nergens anders ziet.quote:Wat heeft dit nou weer met jouw meningen te maken?
Ik zet ze niet af als minder Christen, de Bijbel doet dat. Bijvoorbeeld, Wanneer een Jood 9 van de 10 geboden niet volgt is hij volgens het Oude Testament mijns inziens geen goede Jood. Lekker geloven in de 10 geboden, maar er maar 1tje naleven. Wordt dan lekker atheist ofzo.quote:Er zijn ook genoeg protestanten die niet fanatiek zijn. Jouw fanatiek zijn heeft meer te maken met het feit dat je andere groeperingen afzet als niet christen, enkel omdat ze traditie belangrijk vinden en niet "sola scriptura". Dat laatste is dus flauwekul zoals ik al gezegd en bewezen heb (voor degene die mijn mening waarderen althans). Het is dan ook jammer dat je hier OF overheen gekeken hebt OF het gewoonweg negeert.
Het is toch gewoon een feit dat er veel meer traditie is dan wat er opgeschreven staat in de scriptura? Waarom negeer je dit overbekende feit.
en als een echte atheist denk je dat datgene wat ik lijk te zijn, ook daadwerkelijk ben.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:58 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
je bent zo antipaaps dat je wel een orthodoxe protestant lijkt
Ja en het mondeling overgeleverde woord is al een ander verhaal binnen een generatie, pfff..quote:Op zondag 22 september 2013 14:22 schreef BerjanII het volgende:
boeddhisten, hindoes,moslims, rastafari zullen allemaal lachen met de sola scriptura van de protestantse sekten. Die weten dat traditie en het mondeling overgeleverde woord veel groter en belangrijker is dan wat is opgeschreven. Wat opgeschreven is kan worden vervalst (Handelingen van de apostelen bijvoorbeeld), wat mondeling overgeleverd is niet vanwege de zelf corrigerende houding van de mensen vroeger.
Wat kan jij zeuren en liegen zeg, maar kom maar op met die negatieve ideeën dan die ook bij de andere partijen zijn. Begin maar bij de paus en het Vaticaan. Welke religieuze partij heeft dat nog meer?quote:Je kan wel blijven hameren op jouw objectiviteit maar daar kijkt men dwars doorheen. Bijvoorbeeld dat je steeds de negatieve ideeen van de katholieken aanhaalt, terwijl die ook bij andere partijen zijn. Dat je steeds maar weer blijft hameren op het lezen van de bijbel, wat zogenaamd zou inhouden dat je christen bent. Dat is gewoon negatief zijn op katholieken omdat je die mensen niet mag. Is prima hoor, maar doe dan niet alsof je objectief bent.
het houden van de wet is onmogelijk, we zijn allemaal zondaars, dat hoef je mij echt niet te vertellen. Maar doe niet alsof dat hetzelfde is als totaal iets anders denken en doen dan dat er geschreven staat. En Abraham was juist ook een goede man.quote:En de meeste mensen (of ze nou katholiek of protestant zijn) weten dat Paulus de apostel van het geloof was. Hij zegt zelfs dat het houden van de wet onmogelijk is, en dat men door geloof behouden is. Abraham zou niet uitgekozen zijn omdat het een goede man was, maar omdat hij geloofde in de woorden van de joodse god.
Genoeg Bijbelteksten die laten zien, dat het niet zo simpel is als dat het hier staat. Voor mij een typisch voorbeeld van eruit halen wat in je straatje past. Enkel geloven in Jezus, is echt niet voldoende voor een Christen. Althans dat hebben Christenen mij verteld, die mij wilden bekeren. Ik zou zeggen, lees de 4 evangelien maar beginnende wanneer Jezus begint te prediken.quote:Op zondag 22 september 2013 14:22 schreef BerjanII het volgende:
http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=68847,68857
quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
verder las ik ook nog dat dus +/- 2000 jaar geleden je christenen had binnen de joodse gemeenschap
die zich dus ook aan de joodse wet hielden en daarnaast had je dan ook christenen als aparte religie.
Zoek dan ook even naar het bericht, dat zich veel heidenen bekeerden tot het christendom en de uitgezonden predikers zich afvroegen of die zich eerst tot het jodendom zouden moeten bekeren of dat ze meteen christen konden worden. De predikers zijn bij elkaar gekomen en in een vergadering (het allereerste concilie??) is besloten (met veel tumult, als ik de tekst goed las) dat heidenen meteen christen konden worden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Mattheus 5:Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
Lucas 16,17:Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.
Er staat nergens dat dit niet meer geldt voor christenen. Jij bent dus ernstig in overtreding als je:
varkensvlees eet
de sabbat niet viert maar de onbijbelse zondag
melk en vlees door elkaar eet
..en ga maar door.
Ik licht er even een zin uit.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
De paus heeft er alles mee te maken, dat is 1 van de kenmerken van de katholieken die je nergens anders ziet.
een jood kun je niet worden, je kunt alleen jood zijn als je in een joods gezin wordt geboren.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Zoek dan ook even naar het bericht, dat zich veel heidenen bekeerden tot het christendom en de uitgezonden predikers zich afvroegen of die zich eerst tot het jodendom zouden moeten bekeren of dat ze meteen christen konden worden. De predikers zijn bij elkaar gekomen en in een vergadering (het allereerste concilie??) is besloten (met veel tumult, als ik de tekst goed las) dat heidenen meteen christen konden worden.
Waarmee het christendom zich los maakte van het jodendom en verder ging als zelfstandige religie.
Je kan de door de gioer (als je dat graag blieft) en dan ben je joods en hoor je erbij (al zal je door de meeste gemeenschappen nooit 'volwaardig jood gezien worden')quote:Op woensdag 25 september 2013 11:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
een jood kun je niet worden, je kunt alleen jood zijn als je in een joods gezin wordt geboren.
Waarmee Petrus en Paulus blijkbaar een hoger gezag hebben dan Jezus.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
mag van petrus en paulus, en besnijden hoeft ook niet meer
Wat wilt u (en de rest) nou? Dat begin ik me nu af te vragen. U voert geen discussie. Who cares wie de Wet wel of niet volgt? Wat hebt u met de Wet van doen? U, die zich helemaal niet in de wet heeft verdiept. U bevindt zich duidelijk in de Peshatquote:Op woensdag 25 september 2013 16:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waarmee Petrus en Paulus blijkbaar een hoger gezag hebben dan Jezus.
I rest my case.
quote:Op woensdag 25 september 2013 00:25 schreef Kees22 het volgende:
Gaat het nou nog over de TT of gaat het erom bianconeri en zijn geloof in de grond te trappen?
Klopt, je kan dan wel op Aliya.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:29 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je kan de door de gioer (als je dat graag blieft) en dan ben je joods en hoor je erbij (al zal je door de meeste gemeenschappen nooit 'volwaardig jood gezien worden')
Beste is om niet in Nederland de gioer te doen , meesten gaan naar USA of Israel (Daar is het veel makkelijk om jood te worden vergeleken met Nederland <--- nogal een zeik landje) , maar als je in USA/Israel door de gioer bent en terug in Nederland komt is het dus niet geldig en kun je heel die rit weer opnieuw doen (en dat kan jaren duren)
Wil je de gioer in Nederland doen: Ga naar rabbijnen die er bekend om staan, anders kun je wel 10 jaar afgewezen worden. Er zijn in Nederland goede rabbijnen waar je 'makkelijker' door de gioer komt. Klopt altijd bij DIE personen aan.
Ohja, en als je niet koosjer (dus door een niet joodse moheel of arts) besneden bent is het, volgens de orthodoxie, NIET geldig (in de liberale gemeenschap doen ze niet zo moeilijk) Dan dien je alsnog de procedure door te gaan. Dus prikken ze met een naald in je eikel en vangen ze het bloed op (dat gebeurd niet in de liberale gemeenschappen)
Als je een joodse papa hebt ben je geen jood en mag je veel zaken niet doen en wordt je niet als joods beschouwd. Evenals de moederlijn teveel generaties terug joods waren. Je moet echt binnen 2 generaties joodse moederlijn hebben. Indien niet: de gioer in
Volgens mij mag je WEL de Alia doen als je een joodse vader hebt. Israel doet minder moeilijk
Ja, het geval wil gewoon dat de joodse wet nooit aan heidenen is opgelegd, noch door Jezus, noch door Paulus, de apostel der heidenen.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waarmee Petrus en Paulus blijkbaar een hoger gezag hebben dan Jezus.
I rest my case.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |