Hoe vaak hebben jullie al de wederkomst foutief voorspeld?quote:Op zondag 22 september 2013 18:48 schreef bianconeri het volgende:
Probeer eens een leer van ons tegen te werpen met de Bijbel? Gaat je nooit lukken.
Maar waarom doodt/ vernietigt hij dan wel allerlei andere mensen en volken?quote:Op zondag 22 september 2013 18:48 schreef bianconeri het volgende:
Goede vraag idd, wel een echte standaard vraag.
Kort gezegd:
De strijdvraag, Satan verwerpt Jehovah God. Jehovah heeft geen recht te regeren.
Jehovah geeft Satan de macht over de wereld om aan te tonen of hij gelijk heeft.
We zien overduidelijk dat de wereld alleen maar kapot gaat en Satan faalt.
Het zal voor altijd een voorbeeld stellen.
Veel gebruikte illustratie:
Leerling die gaat tegen de leraar in, is niet eens met zijn methode.
Wat zou de leraar doen? Stuurt hij boos de leerling de hoek in?
Of laat hij de leerling naar voren komen en het op bord gaan uitleggen?
Dat 2e natuurlijk, dat is een veel beter werkende manier. Haalt ook de twijfel weg.
Dat vraag ik mij ernstig af.quote:Op zondag 22 september 2013 10:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hetzelfde zou je kunnen zeggen van 'Nederlanders'. Dat wil niet zeggen dat 'Nederlander' een ras is.
Ik ben het wel eens met jouw antwoord, maar voor joden is dat kennelijk niet bevredigend. Mij persoonlijk maakt het geen zak uit waar iemand vandaan komt, zolang hij of zij zich maar een beetje gedraagt (in mijn ogen!).quote:Op zondag 22 september 2013 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De vraag is of je eigen wens wel een rol speelt. Voor jou wel, voor god misschien niet. En, zoals af en toe blijkt, voor hun nakomelingen ook niet.
De definitie van joods is ook onduidelijk: religie, afkomst of wens?
Dat betekent wel dat wij de lul zijn.quote:Op zondag 22 september 2013 18:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Goede vraag idd, wel een echte standaard vraag.
Kort gezegd:
De strijdvraag, Satan verwerpt Jehovah God. Jehovah heeft geen recht te regeren.
Jehovah geeft Satan de macht over de wereld om aan te tonen of hij gelijk heeft.
We zien overduidelijk dat de wereld alleen maar kapot gaat en Satan faalt.
Het zal voor altijd een voorbeeld stellen.
Oh jawel hoor. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden.quote:Veel gebruikte illustratie:
Leerling die gaat tegen de leraar in, is niet eens met zijn methode.
Wat zou de leraar doen? Stuurt hij boos de leerling de hoek in?
Of laat hij de leerling naar voren komen en het op bord gaan uitleggen?
Dat 2e natuurlijk, dat is een veel beter werkende manier. Haalt ook de twijfel weg.
[..]
Hahaha die bestaat niet eens.... Toont wel weer je verstand over ons, laag gehalte aan kennis.
[..]
Ach ja joh want Jehovah's getuigen zijn zo ontzettend gevaarlijk! Poe poe!
Alleen al om dat stukje zal geen mens je meer serieus nemen. We nemen geen wapens of wat ook op. Gehersenspoeld? Juist ja -.-
En nee afvalligen van die mensen bestaan amper. Logisch toch? Mensen in de kerk boeit het weinig, die zitten ff in de kerk te luisteren naar een liedje en lopen na afloop direct weer weg.
Mensen kennen elkaar amper, dus who cares als iemand weg loopt.
In de kerken gebeurt ook niets waar je je echt tegen gaat werpen. Je hoeft alleen maar te zitten en naar een lied te luisteren. Ons geloof is wel actief, volgens de Bijbel. Dat werpt veel mensen tegen.
Probeer eens een leer van ons tegen te werpen met de Bijbel? Gaat je nooit lukken.
Angst? Waar moeten we angst voor hebben? Er is geen reden voor angst...
juist niet gelovigen zijn angstig, owww der is een God waar ik verantwoording voor moet afleggen...
Laat ik maar net doen alsof er geen God is, yayyy
Het is eenmaligquote:Op zondag 22 september 2013 19:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als een aanzienlijk deel van de klas blijft zitten omdat die leraar steeds die ene leerling een lesje wil leren en naar voren roept, is hij dan een goede leraar?
Sorry dat niet elk een no-life is die elk moment maar even alles regelt.....quote:De tempel is niet gevallen in 604, dus jullie hele chronologie klopt niet. Je ging me nog bewijzen geven dat dat wel klopte, maar uit je stilzwijgen maak ik op dat je die bewijzen helemaal niet hebt.
Tis een goede illustratie... Je wilt alleen niets over geloof snappen, zoals je altijd wel laat merken.quote:Op zondag 22 september 2013 20:30 schreef hoatzin het volgende:
Wat een flut illustratie.
De leraar waar het hier om gaat haalt eerst de leerling voor de klas, slaat dan eerst een enorm aantal anderen dood en slaat uiteindelijk ook de leerling dood.
Zo dat is een betere illustratie. Moraal? Geen enkele.
Die bestaat en we weten heel goed wat dat is...quote:Bestaat Satan niet?![]()
Jullie snappen iig totaal niet wat satan betekent. Maar dat geldt voor bijna alle christenen of christen-gerelateerde stromingen.
Das 1 van de miljoen kerken die dat wel heeft...quote:Klopt geen reet van. Bijna alle protestantse kerken hebben met terugval te maken.
Mensen kennen elkaar niet?Nou de Christelijke Gereformeerde kerk waar ik uit voortkom is een hechte gemeenschap.
Deels anders. Maar qua leerstellingen maakt dat echt helemaal niets uit.quote:Nee want jullie hebben een eigen bijbel he?
Ja wel again... Omdat wij JG zogenaamd zo bang zouden zijn blah blah.quote:OMG....not again.![]()
Niet gelovigen, atheïsten, geloven niet in een god. Dus verantwoording afleggen aan....wie?![]()
Een atheïst is hooguit bang om te sterven. Da's niet vreemd, dat hebben de meeste dieren dus de mens ook. Ja gelovigen ook, al roepen sommigen nog zo hard van niet. Overlevingsdrang is een heel sterk mechanisme van de evolutie.
Nee wij weten dat ook niet. Er zijn alleen VERWACHTINGEN geweest.quote:Op zondag 22 september 2013 20:45 schreef hoatzin het volgende:
Jezus weet het zelf niet eens. Maar de Jehova's Getuigen, ja hoor, die weten het wel.![]()
Trouwens: Uit bovenstaande tekst blijkt duidelijk dat Jezus niet God is. Als er een drie-ÉÉN-heid bestond zou het het wel weten....
puntje voor jullie![]()
Je bedoelt God in het OT?quote:Op
maandag 23 september 2013 01:29 schreef Kijkertje het volgende:
Maar waarom doodt/ vernietigt hij dan wel allerlei andere mensen en volken?
Hoezo blijkt daaruit dat jullie de lul zijn?quote:Op maandag 23 september 2013 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Dat betekent wel dat wij de lul zijn.
Een soort Verelendungstheorie: Maak het de mensen gaandeweg zo moeilijk mogelijk, zodat ze vanzelf in opstand komen.
Dat is een argument die velen proberen op te voeren. Maar de Bijbel spreekt zichzelf niet tegen.quote:Oh jawel hoor. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden.
Religie en goden zijn toch echt verschillende dingen. Je wilt toch niet beweren dat alle goden die men in de verscheidene religies zijn bedacht ook daadwerkelijk bestaan?quote:Op maandag 23 september 2013 17:12 schreef bianconeri het volgende:
Ja wel again... Omdat wij JG zogenaamd zo bang zouden zijn blah blah.
Aan God, aan je Schepper. Iedereen die enig onderzoek doet naar religie moet er wel achterkomen dat er een God bestaat.
Ehhh.... nee, dat is het niet. Het is het totale gebrek aan bewijzen en argumenten voor de godshypothese.quote:Op maandag 23 september 2013 17:12 schreef bianconeri het volgende:
Alleen omdat ze bang zijn dat ze verantwoording aan God moeten afleggen schreeuwen ze keihard: NEEEE er is geen God. Terwijl ze wel beter weten.
Waarom heeft hij toen satan niet ook gedood?quote:Op maandag 23 september 2013 17:17 schreef bianconeri het volgende:
Je bedoelt God in het OT?
Omdat God zijn volk niet in de steek zal laten, zo nodig zal helpen bij bepaalde dingen.
Wat toen erg nodig was.
Bedoel daarmee ook goden idd. Onderzoek in een God.quote:Op maandag 23 september 2013 17:24 schreef Molurus het volgende:
Religie en goden zijn toch echt verschillende dingen. Je wilt toch niet beweren dat alle goden die men in de verscheidene religies zijn bedacht ook daadwerkelijk bestaan?
Onderzoek doen naar religie ben ik een groot voorstander van. Maar of je gaandeweg ook iets leert over feitelijke goden betwijfel ik ten zeerste.
De rationele theologie is in elk geval al enkele eeuwen morsdood. Er zijn niet zoveel mensen meer over die denken dat Paulus in Romeinen 1:20 gelijk had, en die worden door niemand serieus genomen.
Er zijn genoeg aanwijzingen dat er een God moet zijn. Zoals die tekst uit Rom 1:20 ook zegt zijn het dingen die we zien die duidelijk het bestaan van een God aantonen. De natuur bv zoals ik al noemde.quote:Ehhh.... nee, dat is het niet. Het is het totale gebrek aan bewijzen en argumenten voor de godshypothese.
Satan staat symbool voor die opstand. God laat Satan dus regeren om te tonen dat Satan recht om te regeren heeft. Heeft geen nut om nog meer toe te laten als Satan het al doet.quote:Op maandag 23 september 2013 17:32 schreef Kijkertje het volgende:
Waarom heeft hij toen satan niet ook gedood?
Nee jullie hebben het meermaals voorspeld. Dat is een zware ketterij waar natuurlijk Satan achter zit en jullie hebben het niet door.quote:Op maandag 23 september 2013 17:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee wij weten dat ook niet. Er zijn alleen VERWACHTINGEN geweest.
En toch durf je ons een sekte te noemen? Terwijl dat een afscheiding van een gevestigde religie zou zijn. Maar uit bv die 3-eenheid stelling blijkt al wel dat wij geen afscheiding zijn maar juist oa de katholieke kerk een afscheiding van ons....
Van een ware religie.
Je zei daar '... iedereen die enig onderzoek doet naar religie ...', dus wellicht begrijp je mijn verwarring op dat punt.quote:Op maandag 23 september 2013 17:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bedoel daarmee ook goden idd. Onderzoek in een God.
Onderzoek doen naar de Bijbel en de natuur zijn weer twee andere dingen. Bedenk nu eerst eens wat het is dat je wilt onderzoeken.quote:Op maandag 23 september 2013 17:44 schreef bianconeri het volgende:
Het gaat om een onderzoek naar de Bijbel maar bijvoorbeeld ook naar de natuur. Dat zegt al genoeg.
Omdat het bestaan van 1 of meerdere goden helemaal niet uit de werkelijkheid kan worden afgeleid. Althans, dat idee hebben filosofen al eeuwen geleden losgelaten.quote:
Klinkklare onzin. Maar nogmaals: laat maar zien.quote:Op maandag 23 september 2013 17:44 schreef bianconeri het volgende:
Er zijn genoeg aanwijzingen dat er een God moet zijn. Zoals die tekst uit Rom 1:20 ook zegt zijn het dingen die we zien die duidelijk het bestaan van een God aantonen. De natuur bv zoals ik al noemde.
1. Ja tis meermaals een verwachting geweest dat het snel zou gaan komen.quote:Op maandag 23 september 2013 18:12 schreef hoatzin het volgende:
Nee jullie hebben het meermaals voorspeld. Dat is een zware ketterij waar natuurlijk Satan achter zit en jullie hebben het niet door.
En ja, zoals de overgrote meerderheid hier durf ik jullie een sekte te noemen. Hoe hard je ook blèrt dat het niet zo is.
Ja snap ik, bedacht het mezelf ook.quote:Op maandag 23 september 2013 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je zei daar '... iedereen die enig onderzoek doet naar religie ...', dus wellicht begrijp je mijn verwarring op dat punt.
Hoe stel je voor om onderzoek te doen naar goden?
Zijn ook andere dingen idd. Maar de natuur toont dat er een schepper moet zijn geweest. Dat zoiets niet komt door toeval, door evolutie of dat soort.quote:Onderzoek doen naar de Bijbel en de natuur zijn weer twee andere dingen. Bedenk nu eerst eens wat het is dat je wilt onderzoeken.
Is de natuur niet iets werkelijks dan?quote:Omdat het bestaan van 1 of meerdere goden helemaal niet uit de werkelijkheid kan worden afgeleid. Althans, dat idee hebben filosofen al eeuwen geleden losgelaten.
Als jij denkt dat te kunnen, prima. Laat maar zien dan.
De natuur toont dat er een intelligente schepper moet zijn geweest.quote:Klinkklare onzin. Maar nogmaals: laat maar zien.
Vast een waarschuwing vooraf: 'ik kan er geen andere verklaring voor bedenken' is een drogreden. Alien-believers maken er ook graag gebruik van. Dus pas daar voor op.
Nou goed dan. Als een aanzienlijk deel van de klas blijft zitten omdat die leraar eenmalig die ene leerling een lesje wil leren en naar voren roept, is hij dan een goede leraar?quote:
Ik denk niet dat jouw god schelden goedkeurt. Maar je hebt ondertussen al twee weken en verschillende kansen gehad om een verwering te geven. Waarom heb je dat nog niet gedaan? Heb je het te druk voor het verspreiden van het Woord?quote:[..]
Sorry dat niet elk een no-life is die elk moment maar even alles regelt.....
Wat heeft dit nou daarmee te maken dan?quote:Op maandag 23 september 2013 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou goed dan. Als een aanzienlijk deel van de klas blijft zitten omdat die leraar eenmalig die ene leerling een lesje wil leren en naar voren roept, is hij dan een goede leraar?
Schelden huh?quote:Ik denk niet dat jouw god schelden goedkeurt. Maar je hebt ondertussen al twee weken en verschillende kansen gehad om een verwering te geven. Waarom heb je dat nog niet gedaan? Heb je het te druk voor het verspreiden van het Woord?
Het liep toch allemaal uit de hand toen satan regeerde? Waarom werd ie dan niet gestraft? Alle goddelozen zouden toch gestraft worden en satan is toch de vader van de goddelozen?quote:Op maandag 23 september 2013 17:44 schreef bianconeri het volgende:
Satan staat symbool voor die opstand. God laat Satan dus regeren om te tonen dat Satan recht om te regeren heeft. Heeft geen nut om nog meer toe te laten als Satan het al doet.
Satan zal symbool staan voor het geheel, een bewijs dat God het recht om te regeren heeft
preciesquote:Op maandag 23 september 2013 17:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom heeft hij toen satan niet ook gedood?
En wat schijft de bijbel ook al weer over valse profeten?quote:Op maandag 23 september 2013 20:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Ja tis meermaals een verwachting geweest dat het snel zou gaan komen.
Das toegegeven fout geweest.
God laat satan de macht over de wereld uitoefenen. Ervan uitgaande dat god goed en satan slecht is, geeft deze goede god de slechte satan de vrije hand om de mensen te mishandelen naar zijn smaak.quote:Op maandag 23 september 2013 17:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoezo blijkt daaruit dat jullie de lul zijn?
Och, alleen al de 10 geboden en de praktijk. Praktijken die door god gesanctioneerd worden.quote:[..]
Dat is een argument die velen proberen op te voeren. Maar de Bijbel spreekt zichzelf niet tegen.
Nou daar gaan we dan eindelijk he?quote:Op maandag 23 september 2013 20:32 schreef bianconeri het volgende:
Er is nog niemand geweest die inhoudelijk aantoonde waarom we een sekte zijn. Dat zegt al genoeg.
De duivel verleidt veel mensen tot zondigen tegen God en die gaan dus naar de hel (of in jouw versie van het verhaal: die worden vernietigd). Oftewel, om één leerling (de duivel) een lesje te leren, laat de leraar (God) een heleboel leerlingen (mensen) negatieve effecten ondervinden (blijven zitten/naar de hel gaan.quote:Op maandag 23 september 2013 22:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou daarmee te maken dan?
Waarom zou de klas blijven zitten omdat de leraar die leerling eens zijn manier laat zien
Je weet net zo goed als ik dat 'no-life' een belediging is. Wist je dat niet, dan weet je het nu.quote:[..]
Schelden huh?
Ik zeg alleen dat ik geen no-life ben.
Ik ben genoeg het woord aan het verspreiden hoor.
En zoals ik al zei sorry dat ik geen no-life ben.... Ik ben met heel andere dingen bezig dan al die verhaaltjes hier op FOK. En op den duur schieten die dingen er gewoon bij in.
Je kunt niet gaan verwachten dat ik no-life ga lopen doen.
Wij zijn geen profeten en hebben daar nooit aanspraak op gemaaktquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:35 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
En wat schijft de bijbel ook al weer over valse profeten?
Al laten weten waarom God Satan aan de macht heeft gelaten.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:12 schreef Kees22 het volgende:
God laat satan de macht over de wereld uitoefenen. Ervan uitgaande dat god goed en satan slecht is, geeft deze goede god de slechte satan de vrije hand om de mensen te mishandelen naar zijn smaak.
Dus wij, de mensen, zijn de lul. Wij zijn een slachtoffer van hun machtspelletje.
Satan regeert nogquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef Kijkertje het volgende:
Het liep toch allemaal uit de hand toen satan regeerde? Waarom werd ie dan niet gestraft? Alle goddelozen zouden toch gestraft worden en satan is toch de vader van de goddelozen?
Het is voor mij wel heel erg dat er domme figuren zijn die ons een sekte noemen. Iets wat gewoon heel negatief is....quote:Op woensdag 25 september 2013 00:25 schreef Kees22 het volgende:
Gaat het nou nog over de TT of gaat het erom bianconeri en zijn geloof in de grond te trappen?
Wat kan het nou schelen of hij een sekte aanhangt? Het gaat erom of hij argumenten heeft voor zijn beweringen.
Ik hang ook een sekte aan: ik geloof dat Octopus Paul de almachtige Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is. En hij heeft een godsbewijs geleverd, dit i.t.t. de god uit het oude en nieuwe testament.
No-life is geen scheldwoord hoor.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je weet net zo goed als ik dat 'no-life' een belediging is. Wist je dat niet, dan weet je het nu.
Overigens, je kunt hier niet een stelling poneren om die vervolgens niet te onderbouwen. Zo kunnen we geen discussie voeren. Dus, als jij stelt dat de tempel wel in 607 is gevallen, moet je dat ook even onderbouwen. Als je weet dat je daar geen tijd voor hebt, moet je niet zulke beweringen doen.
Wat zijn volgens jou de belangrijkste eigenschappen van een echte sekte?quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is voor mij wel heel erg dat er domme figuren zijn die ons een sekte noemen. Iets wat gewoon heel negatief is....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |