I care...quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:15 schreef Skillsy het volgende:
Ondanks de TT getuigd van onwetendheid helaas (en overal in de wereld) en ook omdat dit topic afglijd naar een discussie tussen kleuters ( who cares of JG en sekte is overigens??) Wil ik nog iets toevoegen :
Nee hoor.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:15 schreef hoatzin het volgende:
En waarom stappen er zo velen uit als het allemaal zo geweldig is bij jullie? Dat is toch eigenlijk onmogelijk voor "de ware religie"?
Die zijn toch ook niet achterlijk man....quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:13 schreef hoatzin het volgende:
Apart toch he, dat er zoveel ex-JG sites zijn, die allemaal hetzelfde vertellen. Hoe zou dat toch komen....
Iemand veroordelen dat hij bij een sekte zit is pijnlijk....quote:Op vrijdag 20 september 2013 00:03 schreef Kees22 het volgende:
Waarom is de discussie of een groepering een sekte is of niet interessant? Misschien in het kader van personen die gevangen raken in een dergelijke groep en dan hun geliefden die zich zorgen maken.
Maar wat is de relevantie in een topic over geloofssystemen? Of beter nog: een topic over een geloofskwestie?
Omdat jij geen onderscheidt maakt tussen de Torah en het Jodendom. Want nu plaats je een site met DOGMATIEK van het HUIDIGE jodendom. Het Jodendom en de Torah is niet hetzelfde. Het jodendom is het GEVOLG van de Torah.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:59 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Nee, maar volgens Leviticus wel. Men moet besneden worden om erbij te horen.
[..]
Ja hoor Skillsy ik zou je bijna geloven. Hebben jij en je medegelovigen geen Leviticus in hun Torah? Heb je geen andere wetten in jouw Torah staan?
zoasl ik al zei hebben de eerste joden de regel gekend van de besnijdenis. Pas als de jongetjes besneden waren hoorden ze bij Gods volk. Dat heeft met ziel niks te maken. Wat dat betreft zijn de Joden die de moederlijn volgen meer Torah getrouw dan mensen die het anders zien. Alleen hebben de rabbijnen er dan van gemaakt moederlijn in plaats van de mannelijke lijn. Wat dus wel het geval is in andere gevallen (zoals wanneer iemand priester word en dergelijke).
http://www.joodsleven.nl/(...)Jood.htm#Matrilineal
[..]
Toch is het jammer dat ik perse de ideeen van Skillsy zou moeten aanvaarden anders praat hij niet meer met mij. Terwijl de enige reden waarom ik in discussie wil gaan met hem is omdat ik het niet met hem eens ben. Waarom zou ik in discussie gaan als ik het helemaal met hem eens ben?
Jullie absurde en panische angst voor Satan is mij bekend.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Zo ook mensen in de waarheid, Satan lokt
Die zijn er niet of nauwelijks van Gereformeerden, Hervormden, Rooms-Katholieken, etc.quote:Die zijn toch ook niet achterlijk man....
Denk eens na en ga ZELF eens op onderzoek. Ipv alleen maar verhaaltjes van felle tegenstanders te lezen. Logisch dat die tegen ons iets schrijven, duhhh....
Waarom heeft die god van jou satan eigenlijk niet gewoon vernietigd?quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo ook mensen in de waarheid, Satan lokt.
[..]
Een heel goede vraag.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom heeft die god van jou satan eigenlijk niet gewoon vernietigd?
Het blijkt dat mensen die van religie joods zijn ook binnen zeer nauwe grenzen genetisch verwant zijn. Dat zou er op wijzen dat de joden al 2000 jaar binnen hun eigen groep zich voortplanten.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het jodendom een religie en geen ras. Iemand hangt wat mij betreft niet automatisch de religie van zijn of haar ouders aan.
De vraag is of je eigen wens wel een rol speelt. Voor jou wel, voor god misschien niet. En, zoals af en toe blijkt, voor hun nakomelingen ook niet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit vind ik zelf nogal eigenaardig. Bepalen mensen niet gewoon zelf of ze joods zijn of niet? Als het kind van een joodse vrouw zichzelf niet als jood ziet is het wat mij betreft geen jood.
Er is geen lol aan het bestaan als je geen tegenstand of weerwoord krijgt. Dus dan zoek je iemand die net iets minder machtig/slim is. Dan krijg je wel weerwoord, maar kun je toch altijd winnen.quote:
Hetzelfde zou je kunnen zeggen van 'Nederlanders'. Dat wil niet zeggen dat 'Nederlander' een ras is.quote:Op zondag 22 september 2013 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het blijkt dat mensen die van religie joods zijn ook binnen zeer nauwe grenzen genetisch verwant zijn. Dat zou er op wijzen dat de joden al 2000 jaar binnen hun eigen groep zich voortplanten.
Wat een god ervan vindt valt onmogelijk vast te stellen.quote:Op zondag 22 september 2013 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De vraag is of je eigen wens wel een rol speelt. Voor jou wel, voor god misschien niet.
Hoeveel discussies ik al niet met christenen heb gehad over wat nu een 'echte christen' is. Religie is geen democratie. Het is niet alsof de meerderheid bepaalt wie wel of niet een christen is. (Of jood dus.)quote:Op zondag 22 september 2013 01:16 schreef Kees22 het volgende:
En, zoals af en toe blijkt, voor hun nakomelingen ook niet.
Voor 'christen', dito. De enige objectieve maat daarvoor is: wie noemt zichzelf christen? (Analoog: wie noemt zichzelf jood?) Andere objectieve criteria zijn er niet.quote:Op zondag 22 september 2013 01:16 schreef Kees22 het volgende:
De definitie van joods is ook onduidelijk: religie, afkomst of wens?
DE tevreden atheist,quote:Op zondag 22 september 2013 16:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Skillsy
Je geeft een Kabbalistisch antwoord op de vraag
http://laitman.nl/2013/05(...)-komen/#.Uj78LhTCT5o
Vroeger waren rabbijnen ook kabbalisten, maar tegenwoordig is dat zeker niet meer. Tenminste heel weinig kans dat dit zo is, maar vragen staat altijd vrij.quote:Op zondag 22 september 2013 16:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Hoe staan niet-kabbalistische joden hier tegenover? Orthodoxe of liberale?
heey grappig. Ik lees nu net de kabbalah volgens E.Leviquote:Op zondag 22 september 2013 16:40 schreef Skillsy het volgende:
[..]
DE tevreden atheist,
Had ik dan een Soefistisch antwoord moeten geven op de vraag : Israel (G'ds Volk) of wat?????
[..]
Vroeger waren rabbijnen ook kabbalisten, maar tegenwoordig is dat zeker niet meer. Tenminste heel weinig kans dat dit zo is, maar vragen staat altijd vrij.
Neenquote:Op zondag 22 september 2013 16:48 schreef BerjanII het volgende:
[..]
heey grappig. Ik lees nu net de kabbalah volgens E.LeviBen je hier bekend mee Skillsy?
In elk geval zijn er, kennelijk, meerdere antwoorden mogelijk.quote:Op zondag 22 september 2013 16:40 schreef Skillsy het volgende:
[..]
DE tevreden atheist,
Had ik dan een Soefistisch antwoord moeten geven op de vraag : Israel (G'ds Volk) of wat?????
De tevreden atheist is verbaast dat ik een Kabbalistische antwoord geeft blijkt duidelijk uit zijn post. Indien niet , dan is zijn post overbodigquote:Op zondag 22 september 2013 17:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
In elk geval zijn er, kennelijk, meerdere antwoorden mogelijk.Dat is op zichzelf al iets om bij stil te staan.
Hij wijst er voornamelijk op dat er andere antwoorden mogelijk zijn. En dat lijkt mij alles behalve overbodig. Het antwoord verdient een nuance: het is een Kabbalistisch antwoord, andere stromingen kunnen daar geheel anders over denken.quote:Op zondag 22 september 2013 17:14 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De tevreden atheist is verbaast dat ik een Kabbalistische antwoord geeft blijkt duidelijk uit zijn post. Indien niet , dan is zijn post overbodig
Haha ja er zijn zoveel mogelijke antwoorden mogelijk ook BINNEN de kabbalah . Kortom ik had dus een :quote:Op zondag 22 september 2013 17:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij wijst er voornamelijk op dat er andere antwoorden mogelijk zijn. En dat lijkt mij alles behalve overbodig. Het antwoord verdient een nuance: het is een Kabbalistisch antwoord, andere stromingen kunnen daar geheel anders over denken.
Ik doelde meer op verschillende stromingen binnen het jodendom. Dat andere religies daar anders over denken lijkt me verder niet het vermelden waard. Dat weten we allemaal.quote:Op zondag 22 september 2013 17:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Haha ja er zijn zoveel mogelijke antwoorden mogelijk . Kortom ik had dus een :
katholieke ,
protestante,
christelijke (heel breed)
Islamitische (heel breed)
Soeftische of welk anders mystieke leer
joodse (heel breed)
Boedistische ect ect ect ect ect ect en weet ik veel welke er allemaal bestaan moeten gegeven? Ach zo. Nou daarin kan ik niet in slagen. Dan laat ik het topic verder zoals hij is. Wellicht kunnen Soefi's en heksen ,atheïsten of spagettimonsters aanhangers het topic verder helpen met antwoorden op de TT
Kabbala is geen religiequote:Op zondag 22 september 2013 17:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik doelde meer op verschillende stromingen binnen het jodendom. Dat andere religies daar anders over denken lijkt me verder niet het vermelden waard. Dat weten we allemaal.
quote:
Goede vraag idd, wel een echte standaard vraag.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:22 schreef Kijkertje het volgende:
Waarom heeft die god van jou satan eigenlijk niet gewoon vernietigd?
Hahaha die bestaat niet eens.... Toont wel weer je verstand over ons, laag gehalte aan kennis.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:12 schreef hoatzin het volgende:
Jullie absurde en panische angst voor Satan is mij bekend.![]()
Ach ja joh want Jehovah's getuigen zijn zo ontzettend gevaarlijk! Poe poe!quote:Die zijn er niet of nauwelijks van Gereformeerden, Hervormden, Rooms-Katholieken, etc.
Waarom niet? Dat zijn geen gevaarlijke stromingen waar je gehersenspoeld wordt.
Ex JG-sites waarschuwen stuk voor stuk voor de verderfelijke leer van de Wachttoren. Angst is bij veel leden een reden om er bij te blijven. Ze spreken uit ervaring. Toevallig ken ik ook een paar JG's en dat zijn sombere angstige lui.
Als een aanzienlijk deel van de klas blijft zitten omdat die leraar steeds die ene leerling een lesje wil leren en naar voren roept, is hij dan een goede leraar?quote:Op zondag 22 september 2013 18:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Goede vraag idd, wel een echte standaard vraag.
Kort gezegd:
De strijdvraag, Satan verwerpt Jehovah God. Jehovah heeft geen recht te regeren.
Jehovah geeft Satan de macht over de wereld om aan te tonen of hij gelijk heeft.
We zien overduidelijk dat de wereld alleen maar kapot gaat en Satan faalt.
Het zal voor altijd een voorbeeld stellen.
Veel gebruikte illustratie:
Leerling die gaat tegen de leraar in, is niet eens met zijn methode.
Wat zou de leraar doen? Stuurt hij boos de leerling de hoek in?
Of laat hij de leerling naar voren komen en het op bord gaan uitleggen?
Dat 2e natuurlijk, dat is een veel beter werkende manier. Haalt ook de twijfel weg.
De tempel is niet gevallen in 604, dus jullie hele chronologie klopt niet. Je ging me nog bewijzen geven dat dat wel klopte, maar uit je stilzwijgen maak ik op dat je die bewijzen helemaal niet hebt.quote:[..]
Probeer eens een leer van ons tegen te werpen met de Bijbel? Gaat je nooit lukken.
Wat een flut illustratie.quote:Op zondag 22 september 2013 18:48 schreef bianconeri het volgende:
Veel gebruikte illustratie:
Leerling die gaat tegen de leraar in, is niet eens met zijn methode.
Wat zou de leraar doen? Stuurt hij boos de leerling de hoek in?
Of laat hij de leerling naar voren komen en het op bord gaan uitleggen?
Bestaat Satan niet?quote:Hahaha die bestaat niet eens.... Toont wel weer je verstand over ons, laag gehalte aan kennis.
Klopt geen reet van. Bijna alle protestantse kerken hebben met terugval te maken.quote:En nee afvalligen van die mensen bestaan amper. Logisch toch? Mensen in de kerk boeit het weinig, die zitten ff in de kerk te luisteren naar een liedje en lopen na afloop direct weer weg.
Mensen kennen elkaar amper, dus who cares als iemand weg loopt.
In de kerken gebeurt ook niets waar je je echt tegen gaat werpen. Je hoeft alleen maar te zitten en naar een lied te luisteren.
Nee want jullie hebben een eigen bijbel he?quote:Probeer eens een leer van ons tegen te werpen met de Bijbel? Gaat je nooit lukken.
OMG....not again.quote:juist niet gelovigen zijn angstig, owww der is een God waar ik verantwoording voor moet afleggen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |