Hmm, wat was dan je vorige account? Deze bestaat pas sinds december 2012.quote:Op maandag 23 september 2013 19:10 schreef Skillsy het volgende:
Wat is F&L van laag niveau vergeleken met paar jaar geleden.
Wanneer was hyves van hoog niveau dan?quote:Op maandag 23 september 2013 19:10 schreef Skillsy het volgende:
Wat is F&L van laag niveau vergeleken met paar jaar geleden. Het lijkt wel Hyves
[ afbeelding ]
Ik lurk al jaren mee. Maar heb nooit een account gemaaktquote:Op maandag 23 september 2013 19:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm, wat was dan je vorige account? Deze bestaat pas sinds december 2012.
Precies. En hoe oud zijn jullie hier allemaal? 14 jarigen? Volgens mij zijn de meesten hier de leeftijd van mijn oudersquote:Op maandag 23 september 2013 19:12 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Wanneer was hyves van hoog niveau dan?
Daar is dan je verklaring.quote:Op maandag 23 september 2013 19:16 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik lurk al jaren mee. Maar heb nooit een account gemaakt
Wel een punt dat bij een sekte hoort. Een punt dat al wegvalt.quote:Op maandag 23 september 2013 18:07 schreef hoatzin het volgende:
Jullie zijn wèl door een mens gesticht. Overgenomen van een andere sekte die doodliep omdat JC niet verscheen op het afgesproken tijdstip.
En dat is NIET het punt rond een sekte. Het is er slechts 1 van.
Ik zeg toch niet dat je het OT weg moet doen.quote:Op maandag 23 september 2013 18:12 schreef BerjanII het volgende:
Als alles een is, zoals je verderop zegt, dan moet je niet alleen het NT lezen maar ook het OT. En daarin staat zelfs dat de bijbelgod oorlogen gebood tegen de niet gelovige volkeren van kanaan (om maar een voorbeeld te noemen), zelfs tegen het eigen volk. Dan kun je zeggen dat het niet voor de gelovigen nu zou gelden, maar dan gelden de woorden van Jezus ook niet tegen de gelovigen nu maar enkel tegen zijn toehoorders.
Volgens de BIJBEL (en dus God) mogen we geen oorlog voeren.quote:Zolang het bij zegenen blijft heb je er niks aan. Wees blij dat er ongelovigen (in jouw ogen, want je mag immers niet oorlog voeren) waren die de Duitsers hebben verslagen, en de Italianen en Japanners, want anders zat je nu met de problemen. Ik vind het bangheid, lafheid en luiheid als je niet de kwaden aan wil pakken in een oorlog. Het afschuiven van de problemen op anderen. Anderzijds begrijp ik het wel, want iedereen komt uit dezelfde "bron" en wij zijn broeders en zusters en de kwaden onder de mensen zijn vaak enkel verkeerd voorgelicht (lees geïndoctrineerd), maar als je niet het kwaad bestrijden wilt dan help je de slachtoffers niet. Stel je voor dat de Duitsers niet bestreden werden, maar men wel de Joden wilden helpen dan zou dat niet helpen. Je kan immers niet steeds de Joden verbergen op zolder of in een kelder?
Ik ken er wat ja. En katholieken staan er om bekend weinig met de Bijbel te hebben.quote:Hoe weet je dat? Ken jij veel Rooms Katholieken? Ik ken er een paar en die lezen allemaal de bijbel. Die praten de protestanten onder de tafel als het om bijbelkennis gaat.
Dat is alsnog geen mysterie ja?quote:Alles. Inwijdingsrituelen waren en zijn bedoeld om leken en ingewijden te scheiden. Pas als je gedoopt werd mocht je de "dienst" volgen in het vroege christendom. Dat is nu natuurlijk allemaal verwaterd maar ik had het dan ook over het begin van het christendom.
Iedereen kan door een offergave er weer aan voldoen ja.quote:Natuurlijk is de bijbel niet een. Als je eens goed zou lezen zou je zien dat Jezus andere dingen gezegd schijnt te hebben dan Paulus. Sterker nog, Paulus gaat in zijn brieven zelfs rechtstreeks in tegen JaHWeH. Door te doen dat niemand de wet kan houden, terwijl JHWH in het OT juist zegt dat men het wel kan.
Waar precies aan dan? En nee hoor doen wij als JG in elk geval niet aan. Anderen idd wel ja (bv over de huis tot huis prediking, lezen ze bewust overheen).quote:Hieraan kun je al zien dat mensen die dezelfde bijbel schreven (de teksten die nu in de bijbel staan althans) elkaar tegenspreken. Alleen gelovigen zien dit niet.
Een kant van mijn familie IS katholiek.... Dus je hoeft mij daar echt niets over te vertellen.quote:Ik vind het heel erg kinderachtig als mensen doen alsof iedereen tegen een bepaalde groep is. Ja, misschien ben ik te volwassen in deze.
[quote]
Trek je niet direct alles aan man... Alsof direct elk aangevallen wordt.
Dat is juist iets niet volwassens hoor.
[quote]
In feite zou je gewoon eens met katholieken om moeten gaan zonder dat je weet dat het katholieken zijn (of welk geloof dan ook) dan zul je zien dat het gewone mensen zijn.
Het NT verbiedt helemaal geen oorlogen. Sterker nog, er is er een op komst van het NT.quote:Op maandag 23 september 2013 20:43 schreef bianconeri het volgende:
Ik zeg toch niet dat je het OT weg moet doen.
Je moet het alleen op zijn plaats zien. Wat was eerst?
Wat was de reden ervoor?
NT verbiedt oorlogen al, is het nieuwste gebod van God. Dus dat is sws al duidelijk.
Ik heb nergens expliciet gelezen dat God tegen oorlogen is. Dus toon dat eerst eens aan, dan praten we hierover verder.quote:Volgens de BIJBEL (en dus God) mogen we geen oorlog voeren.
Dat ze beide kanten zegenen zegt meer dan genoeg hoor. Ze staan aan beide kanten, gelovigen van zelfde religie vechten tegen elkaar.
quote:Zwakheid? Tis een gebod van God. En toont juist kracht. Juist in oorlog meedoen toont zwakheid, je niet durven afzetten tegen iets. Bang zijn voor de straffen (zelfs de dood) die er voor zijn.
En maar beetje laf anderen kapot knallen.
Dat ze bekend erom staan is wel waar ja. Maar men dacht vroeger ook dat pas bij de protestanten er bijbelvertalingen kwamen en dat men toen pas de bijbel ging lezen. Dat is ook onderzocht en als een mythe weggezet. Ik vind het gewoon vreemd dat je zegt dat weinig katholieken de bijbel lezen terwijl bijna alle katholieken die ik ken de bijbel lezen (eentje niet, daarvan wist ik niet eens dat hij gelovig was).quote:Ik ken er wat ja. En katholieken staan er om bekend weinig met de Bijbel te hebben.
Ik kom bij zoveel aan de deur, als je met Bijbel begint springen ze verschrikt op. Alsof ze niet eens weten wat het is of iets wat van Satan is.
Ik zeg toch niet dat protestanten veel van de Bijbel weten?
Als je in de 3-eenheid en een hel gelooft blijkt al dat je weinig kennis hebt, dus ook protestanten.
Ik geloof dat jij de bijbel toch niet goed gelezen hebt. Zelfs Paulus noemt het evangelie de mysteries der mysterieen. En voor de rest denk ik ook niet dat jij iets van mysteriescholen of cultussen gelezen hebt, dus ik hoef hier verder ook geen energie meer aan te verspelen.quote:Dat is alsnog geen mysterie ja?
Is ja duidelijk.
Heb je Deut zoveel vers zoveel al gelezen, en dan de bewering van Paulus dat de wet er is om onze zwakheid te laten zien? Als dat geen tegenspraak is voor jou snap ik waarom je de bijbel als homogeen ziet.quote:Iedereen kan door een offergave er weer aan voldoen ja.
Paulus maakt echter duidelijk dat iedereen wel fouten maakt.
Geen tegenspraak hoor.
Ik had het over tegenspraken door de mensen die de bijbel schreven. Heeft een christen in deze tijd een stukje van de bijbel geschreven?quote:Waar precies aan dan? En nee hoor doen wij als JG in elk geval niet aan. Anderen idd wel ja (bv over de huis tot huis prediking, lezen ze bewust overheen).
Je zegt enkel dat iedereen een hekel aan katholieken heeft, maar niet.quote:Een kant van mijn familie IS katholiek.... Dus je hoeft mij daar echt niets over te vertellen.
Mijn vader heeft vele taken binnen de kerk gespeeld.
Ik zeg toch niet dat het rare mensen zijn?
Dat is een heel andere oorlog dan in het OT gevoerd is...quote:Op maandag 23 september 2013 21:07 schreef BerjanII het volgende:
Het NT verbiedt helemaal geen oorlogen. Sterker nog, er is er een op komst van het NT.
See above.... Met je gebrekkige Bijbelse kennis...quote:Ik heb nergens expliciet gelezen dat God tegen oorlogen is. Dus toon dat eerst eens aan, dan praten we hierover verder.
Dat lost allemaal zichzelf wel op.quote:en de mensen die hier misbruik van maken en wel oorlog voeren maar hun gang laten gaan zeker? Het is juist verzetten tegen iets als je WEL oorlog voert. De Amerikanen en Engelsen en Canadezen verzetten zich juist tegen de nazi's, en nogmaals, wees hier blij om.
Struisvogelpolitiek heeft nog nooit geholpen.
Ja en de katholieken die jij kent zijn zeker representatief?quote:Dat ze bekend erom staan is wel waar ja. Maar men dacht vroeger ook dat pas bij de protestanten er bijbelvertalingen kwamen en dat men toen pas de bijbel ging lezen. Dat is ook onderzocht en als een mythe weggezet. Ik vind het gewoon vreemd dat je zegt dat weinig katholieken de bijbel lezen terwijl bijna alle katholieken die ik ken de bijbel lezen (eentje niet, daarvan wist ik niet eens dat hij gelovig was).
Zegt Paulus dat dan?quote:Ik geloof dat jij de bijbel toch niet goed gelezen hebt. Zelfs Paulus noemt het evangelie de mysteries der mysterieen. En voor de rest denk ik ook niet dat jij iets van mysteriescholen of cultussen gelezen hebt, dus ik hoef hier verder ook geen energie meer aan te verspelen.
Geef ff een duidelijk vers dan...quote:Heb je Deut zoveel vers zoveel al gelezen, en dan de bewering van Paulus dat de wet er is om onze zwakheid te laten zien? Als dat geen tegenspraak is voor jou snap ik waarom je de bijbel als homogeen ziet.
Er zijn ja geen tegenspraken in de Bijbel? Dus wat is het probleem?quote:Ik had het over tegenspraken door de mensen die de bijbel schreven. Heeft een christen in deze tijd een stukje van de bijbel geschreven?
Iedereen begrijpt toch grootspraak....quote:Je zegt enkel dat iedereen een hekel aan katholieken heeft, maar niet.
Precies daarom zijn christenen dan ook geen joden en ook geen moslims, elke religie begint als een ketterij. Als je stopt met verketteren ben je een volwassen gelovige.quote:Op maandag 23 september 2013 16:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dit was precies wat ik bedoelde, bedankt voor de illustratie. Ik geloof dat Jezus best op een manier heeft geleefd door de wet te vervullen, gezien hij zelf een jood was en een joods leven geleefd heeft, maar de christenen vandaag de dag die zich niet besnijden en varkensvlees eten, niet hun gezicht ter aarde werpen, vervullen een andere wet dan die van Jezus, die van Paulus.
Vraagje: wanneer is de boekdrukkunst uitgevonden?quote:Op zondag 22 september 2013 13:25 schreef BerjanII het volgende:
Weer erg generaliserend over katholieke mensen. Net zoals het idee dat men vroeger niet de bijbel las en dat sinds Luther de bijbel pas in vele talen beschikbaar zou zijn
Geinig, nooit zo bij stilgestaan.. maar de theologische revolutie van Luther volgde daar bijna naadloos op. Verband?quote:Op maandag 23 september 2013 23:31 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Vraagje: wanneer is de boekdrukkunst uitgevonden?
Charles Taze Russell was geen mens dan?quote:Op maandag 23 september 2013 17:20 schreef bianconeri het volgende:
Ja want we zijn niet door een mens gesticht....
En dat is het punt rond een sekte.
ik ben gelovig geweestquote:Jij bent nog niet gelovig, dus wie heeft nog niet genoeg gestudeerd
Niet elke godsdienst is vals.
Je hebt een goed punt.quote:Op maandag 23 september 2013 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, iedere christen gelooft dat Jezus legitiem is omdat hij de wet (OT) kwam vervullen, maar die wet is door christenen zo goed als verlaten.
Dat gold voor mij ook. Grappig hoe een technische ontwikkeling maatschappelijke ontwikkelingen en dus zelfs religie kan beïnvloeden.quote:Op maandag 23 september 2013 23:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geinig, nooit zo bij stilgestaan.. maar de theologische revolutie van Luther volgde daar bijna naadloos op. Verband?
quote:Op maandag 23 september 2013 16:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Doordat je in christus gelooft houdt je je daar automatisch aan, maar dat zegt niet dat een christen ook dag in dag uit leeft als een heilig boontje, want een christen is ook maar een mens en van nature zondig.
Maar een christen zal zich wel zo goed mogelijk proberen te houden aan onder andere de 10 geboden maar ook proberen te leven zoals jezus leefde.
waaronder dus het liefhebben van je naaste.
Dat vind jij. De meeste anderen vinden van niet.quote:Op maandag 23 september 2013 20:43 schreef bianconeri het volgende:
Wel een punt dat bij een sekte hoort. Een punt dat al wegvalt.
Het volk israël hadden meer regels, geboden en verboden dan alleen de 10 geboden van mozes,quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]Als de wet niet meer geldt dan gelden de 10 geboden ook niet meer en hoeven ze ook niet worden voorgelezen in de kerk.
Ja of nee?
Mattheus 5:Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het volk israël hadden meer regels, geboden en verboden dan alleen de 10 geboden van mozes,
al die regels gelden niet voor christenen.
Toevallig dat ik dat gister avond nog heb gelezen in de bijbel hoe het zit.
Maar ik zit nu op mijn werk dus kan het niet op zoeken.
Ik zal kijken of ik het vanavond of 1 dezer dagen kan opzoeken en hier plaatsen.
Daar las ik ook wat dingen met betrekking tot het niet eten van varkensvlees enzo.
verder las ik ook nog dat dus +/- 2000 jaar geleden je christenen had binnen de joodse gemeenschap
die zich dus ook aan de joodse wet hielden en daarnaast had je dan ook christenen als aparte religie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |