abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131068650
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan kunnen we blijven discussiëren, maar we gaan er niet uitkomen. Ik vind dat iedereen recht heeft op een proces, en dat vind ik een enorm belangrijk recht. Jij blijkbaar niet (in geval van een overval). IMO mag niemand vogelvrij verklaard worden voor een executie door burgers.
Dat klopt. Het was ook niet zozeer een discussie, eerder een uitwisseling van meningen ;)
quote:
Overigens is noodweer natuurlijk wel toegestaan, maar daar was hier zoals ik het lees geen sprake meer van. Dan heb jij niet het recht om iemand van het leven te beroven., omdat hij jou van spullen heeft beroofd.
Correct.
Conscience do cost.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 19:35:27 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131069167
quote:
3s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:22 schreef Re het volgende:

[..]

tijdelijk dan :)... maar ik kan wel begrijpen dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt en wat doordraait.... maar verder is het natuurlijk gewoon strafbaar
Als iedereen bij elke tegenvaller maar doordraait en begint te schieten vrees ik dat er ergens een kansje bestaat dat het misschien wel eens onaangenaam toeven kan worden in de wereld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131073371
Heftig........

Ik begrijp dat de overvaller 20 jaar was. Mijn frans is helaas bagger maar voor de liefhebbers een link waar meer staat over de overval.
http://www.nicematin.com/(...).1431538.html?page=1
pi_131073783
Aardig goede schutter wel als je met een handvuurwapen een rijdend doelwit raakt.
pi_131073843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:50 schreef ems. het volgende:
Het blijft een grappig fenomeen als er iemand gestraft wordt omdat hij zijn eigendom verdedigt. Wat mij betreft mogen ze dieven gewoon overhoop schieten, en als de politie te incompetent is om het te doen dan maar de eigenaar.
Wordt de maatschappij daardoor veiliger? Gaan criminelen nu een eerlijke baan zoeken als er op ze wordt geschoten? Niet meer dan logisch dat iemand opgepakt wordt die op straat begint te schieten.
Цой жив
pi_131073909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
^O^
Wat denk ik wel het probleem is geworden is dat ie is doodgeschoten terwijl ie achter op de motor zat en dus niet doodgeschoten in een levensbedreigende situatie helaas ;(
Klopt, maar toch heb ik gen medelijden emt de overvaller; eigen schuld...dikke..
Whatever...
pi_131074416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, maar toch heb ik gen medelijden emt de overvaller; eigen schuld...dikke..
Ik vind het best triest hoor. Die overvaller zat fout, letterlijk en figuurlijk ;( , maar om hem maar maar zo keihard af te straffen.

Nee, ik vind het moord! Waarom vind ik dat ?
Het was geen zelfverdediging en om zomaar op straat te gaan schieten, dat is te krankzinnig voor woorden. Voor hetzelfde geld schiet hij onschuldige voorbijgangers neer kapot.
pi_131074491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:29 schreef samara het volgende:

[..]

Ik vind het best triest hoor. Die overvaller zat fout letterlijk en figuurlijk ;( , maar om hem maar maar zo keihard af te straffen.

Nee, ik vind het moord! Waarom vind ik dat ?
Het was geen zelfverdediging en om zomaar op straat te gaan schieten, dat is te krankzinnig voor woorden. Voor hetzelfde geld schiet hij onschuldige voorbijgangers neer.
'
Tsjka, die overvaller kiest toch zelf? Als ik over het spoor ga lopen en dood ga is het ook niet de schuld van de machinist.

Bewust risico genomen, helaas voor ghem de verkeerde getroffen. Geen medelijden met dit soort tuig.
Whatever...
pi_131074665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

'
Tsjka, die overvaller kiest toch zelf?
Nee.
pi_131074937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

'
Tsjka, die overvaller kiest toch zelf? Als ik over het spoor ga lopen en dood ga is het ook niet de schuld van de machinist.

Bewust risico genomen, helaas voor ghem de verkeerde getroffen. Geen medelijden met dit soort tuig.
En die mensen die toevallig daar in de straat liepen die getroffen hadden kunnen worden als de juwelier mis geschoten hadden, hebben zij ook een bewust risico genomen?
pi_131075661
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee.
Hij kiest zelf te overvallen, dus hij neemt het risico een ander zodanig in het nauw te brengen dat dez ehem doodt.

Ik ben blij dat deze wereld een stuk tuig armer is.

Dat de juwelier hem niet had mogen achtervolgen en doodschieten kun je nog beargumenteren evenals het gevaar dat de juwelier de anderen in brengt.

Maar dat de overvaller een enorm risico met zijn leven neemt vind ik duidelijk en ik heb dan ook geen medelijden.
Whatever...
pi_131075901
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hij kiest zelf te overvallen, dus hij neemt het risico een ander zodanig in het nauw te brengen dat dez ehem doodt.
Het is net zo stompzinnig om dat te zeggen tegen de nabestaande van iemand die omkomt in een auto-ongeluk. De ene onrechtmatige daad vergelden met een nog veel ergere onrechtmatige daad is alleen in bananenrepublieken tot een soort wet verheven. Daar zou je voor dat argument misschien nog wat kunnen zeggen, maar zo ver zijn we hier nog niet.
pi_131076323
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is net zo stompzinnig om dat te zeggen tegen de nabestaande van iemand die omkomt in een auto-ongeluk. De ene onrechtmatige daad vergelden met een nog veel ergere onrechtmatige daad is alleen in bananenrepublieken tot een soort wet verheven. Daar zou je voor dat argument misschien nog wat kunnen zeggen, maar zo ver zijn we hier nog niet.
Ah, de moral highground.

Als iemand een juwelier overvalt dan vind ik dat het het grondrecht is van die juwelier om zich te verdedigen. In dat geval vind ik het ook absoluut geen ergere onrechtmatige daad, nee. Sterker nog, die overvaller lokt geweld tegen zichzelf uit, dus hij is dubbel schuldig, aan de overval en het geweld tegen zichzelf. Die arme juwelier had helemaal niemand hoeven dooschieten en hiermee moeten verderleven als die mongool hem niet had overvallen.

Succes verder in je droomwereld.
Whatever...
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 22:02:11 #74
3928 Ulx
pi_131076568
Opvallend dat men nu afstapt van het principe dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor de eigen daden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131076577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ah, de moral highground.

Als iemand een juwelier overvalt dan vind ik dat het het grondrecht is van die juwelier om zich te verdedigen. In dat geval vind ik het ook absoluut geen ergere onrechtmatige daad, nee. Sterker nog, die overvaller lokt geweld tegen zichzelf uit, dus hij is dubbel schuldig, aan de overval en het geweld tegen zichzelf. Die arme juwelier had helemaal niemand hoeven dooschieten en hiermee moeten verderleven als die mongool hem niet had overvallen.

Hoe is het precies 'jezelf verdedigen' als de overvaller al weg rent :')?
pi_131076657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ah, de moral highground.

Als iemand een juwelier overvalt dan vind ik dat het het grondrecht is van die juwelier om zich te verdedigen.
Hij verdedigde zich niet. De overvallers waren al op de vlucht geslagen.

quote:
In dat geval vind ik het ook absoluut geen ergere onrechtmatige daad, nee.
Mag je vinden, de wet denkt daar gelukkig iets anders over.

quote:
Sterker nog, die overvaller lokt geweld tegen zichzelf uit, dus hij is dubbel schuldig, aan de overval en het geweld tegen zichzelf.
Over droomwereld gesproken.

quote:
Die arme juwelier had helemaal niemand hoeven dooschieten en hiermee moeten verderleven als die mongool hem niet had overvallen.
Voeg er nog even 'hardwerkende' aan toe. :')

quote:
Ik leef niet in een wereld waarin moord gerechtvaardigd is. Die lijkt dus vooral voor jezelf te gelden.
pi_131076772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat deze wereld een stuk tuig armer is.

Dat de juwelier hem niet had mogen achtervolgen en doodschieten kun je nog beargumenteren evenals het gevaar dat de juwelier de anderen in brengt.

Maar dat de overvaller een enorm risico met zijn leven neemt vind ik duidelijk en ik heb dan ook geen medelijden.
Ik quote mezelf maar even. Ja, je kunt dat wel beargumenteren. Maar het basale feit dat een overvaller wellicht wordt gedood dor degene die hij overvalt vind ik geen misdaad.
Whatever...
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 22:14:49 #78
3928 Ulx
pi_131077421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik quote mezelf maar even. Ja, je kunt dat wel beargumenteren. Maar het basale feit dat een overvaller wellicht wordt gedood dor degene die hij overvalt vind ik geen misdaad.
Waar leg je de grens? Wel/niet bij messen of honkbalknuppels? Of mag het alleen bij vuurwapens? Hoe oud moet de overvaller zijn? Is de buit van belang of mag de bedrijfsleider van de AH een kind dat een rol topdrop jat ook neerschieten?
pi_131077550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van de omstandigheden. Als een overvaller met doorgeladen wapens een winkel in komt lopen en de juwelier met de dood bedreigd terwijl er een loop op z'n kop gezet is valt er nog e.e.a. te zeggen voor handelen uit zelfverdediging of noodweer. Niet verstandig wellicht omdat het negen van de tien keer eindigt in een bloedbad en de verdediger ook een laken over z'n lichaam gedrapeerd krijgt, maar goed, daar denk je op zo'n moment niet over na. In dit geval is er echter geen sprake van noodweer of zelfverdediging.
  woensdag 11 september 2013 @ 22:21:59 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131077938
Maar in principe ben je toch verzekerd, dus sowieso dom om eigen rechter te spelen voor iets materialistisch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_131078031
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef Re het volgende:
Maar in principe ben je toch verzekerd, dus sowieso dom om eigen rechter te spelen voor iets materialistisch
Jep. Zeker als je het risico loopt het met je leven te bekopen.
pi_131078575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van de omstandigheden. Als een overvaller met doorgeladen wapens een winkel in komt lopen en de juwelier met de dood bedreigd terwijl er een loop op z'n kop gezet is valt er nog e.e.a. te zeggen voor handelen uit zelfverdediging of noodweer. Niet verstandig wellicht omdat het negen van de tien keer eindigt in een bloedbad en de verdediger ook een laken over z'n lichaam gedrapeerd krijgt, maar goed, daar denk je op zo'n moment niet over na. In dit geval is er echter geen sprake van noodweer of zelfverdediging.
Verstandig heb ik he tniet over en het achtervolgen en doodschieten is inderdaad iets waar je iemand voor zou kunnen vervolgen. Wat dat betreft ben ik het met je eens.

Maar het doodschieten van een overvaller vind ik in principe geen misdaad. Het bewust achtervolgen en afmaken is een exces, maar alsnog heb ik weinig medelijden met die overvaller. Het blijft nog steeds de hoofdveroorzaker van het hele drama. In dit geval met hemzelf als slachtoffer, het is vaker andersom helaas.
Whatever...
pi_131079860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Verstandig heb ik he tniet over en het achtervolgen en doodschieten is inderdaad iets waar je iemand voor zou kunnen vervolgen. .

Maar het doodschieten van een overvaller vind ik in principe geen misdaad.
Spreek je jezelf niet tegen hier?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131079882
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:41 schreef CherryOnTop het volgende:
Dat ie maar snel weer wordt vrijgelaten.
Dit.
Ура для россии
pi_131079937
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Spreek je jezelf niet tegen hier?
Nee.
Whatever...
pi_131080183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee.
Het is in principe geen misdaad, maar je zou iemand er wel voor kunnen vervolgen?
'And I called your name,
pi_131080256
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:03 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het is in principe geen misdaad, maar je zou iemand er wel voor kunnen vervolgen?
Ja, in het geval dat hij de overvaller achtervolgt en dan doodschiet terwijl hij vlucht bijvoorbeeld.
Whatever...
pi_131080469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, in het geval dat hij de overvaller achtervolgt en dan doodschiet terwijl hij vlucht bijvoorbeeld.
In principe is het altijd een misdrijf, maar in het geval dat hij nog bedreigd wordt heb je strafuitsluitingsgrond noodweer.

Ben het met je eens inderdaad. Daarom ga ik ervanuit dat hij hier voor minimaal doodslag gaat worden vervolgd.
'And I called your name,
pi_131080825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sowieso :Y

Het is jammer dat ie het niet deed tijdens de overval in de winkel maar toen ze vluchtte
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 23:17:54 #90
3928 Ulx
pi_131080835
Dit gaat zeker minimaal doodslag worden als eis. Wapen pakken, achtervolgen, dan nog gaan schieten.
De juwelier had tijd genoeg om 112 te bellen en de daders gewoon te volgen tot de politie het zou kunnen overnemen. Heterdaadjes zijn goed voor de statistieken, daar rijden ze wel voor uit.
pi_131082921
Ik vind het vreemd dat mensen vinden dat die dader zelf heeft gekozen voor een kogel in z'n rug. Het is een erg foute gedachte dat een crimineel al zijn rechten verliest, dat lijkt me toch niet in een beschaafde maatschappij passen.
Цой жив
  Forum Admin donderdag 12 september 2013 @ 03:19:21 #92
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131084600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:21 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind het vreemd dat mensen vinden dat die dader zelf heeft gekozen voor een kogel in z'n rug. Het is een erg foute gedachte dat een crimineel al zijn rechten verliest, dat lijkt me toch niet in een beschaafde maatschappij passen.
Als overvaller neem je het risico iemand tegen het lijf te lopen die niet gediend is van criminaliteit. Deze heeft dat me de dood bekocht. Granted, da's een beetje te veel van het goede, maar ik kan er toch écht geen medelijden mee hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 12 september 2013 @ 03:43:30 #93
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131084663
Jammer dat hij ze niet allebei geexecuteerd heeft.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_131085799
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 03:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als overvaller neem je het risico iemand tegen het lijf te lopen die niet gediend is van criminaliteit. Deze heeft dat me de dood bekocht. Granted, da's een beetje te veel van het goede, maar ik kan er toch écht geen medelijden mee hebben.
Je hoeft ook geen medelijden te hebben. Ik heb met zoveel mensen geen medelijden. Echter, waarom wens je een maatschappij waarbij mensen zonder proces de doodstraf krijgen wegens diefstal? Omdat iemand ergens niet van gediend is is het terecht dat hij hem ter plekke afschiet?

Ik snap gewoon echt niet dat je dit kunt willen. Die familie van die dode jongen vindt het waarschijnlijk ook onterecht, zijn er niet van gediend, dus die mogen nu die juwelier doodschieten? Of dat dan weer niet?
'And I called your name,
pi_131088020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:40 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, dieven moeten door het slachtoffer direct geëxecuteerd worden. Zonder tussenkomst van een rechter. Prima idee man :')

Terecht dat hij is opgepakt, want dit is niets minder dan moord.
Vieze smerige lafbekkige jatratten verdienen het inderdaad om doodgeschoten te worden, want dat zijn geen mensen. Er kan dan ook nooit sprake zijn van moord, hoogstens van ongediertebestrijding. Enig jammere is dat die ander heeft kunnen ontkomen.
pi_131088074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hoezo? Als hij niet overvallen wordt, schiet die juwelier niemand dood. Het is niet zo alsof die juwelier naar buiten is gerend en een willekeurig persoon heeft neergeknald.
En de daders hadden een buit he. De winkelier wilde zijn spullen terug, de daders gaven het niet.

Logisch dat je dan je spullen met geweld terug wilt hebben.
pi_131088104
quote:
Had hij de buit maar terug moeten geven. Daar heeft hij inderdaad zelf voor gekozen. De winkelier heeft hem niet gedwongen hem te overvallen en te beroven onder bedreiging van een vuurwapen.
  donderdag 12 september 2013 @ 10:43:43 #98
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_131088159
Jammer dat die andere nog leeft. En jammer dat burgers tegenwoordig zelf verantwoordelijk zijn om menselijk afval op te ruimen, en vervolgens ook nog moeilijkheden krijgen met een overheid die haar plichten niet nakomt.
pi_131088165
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:37 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Vieze smerige lafbekkige jatratten verdienen het inderdaad om doodgeschoten te worden, want dat zijn geen mensen. Er kan dan ook nooit sprake zijn van moord, hoogstens van ongediertebestrijding. Enig jammere is dat die ander heeft kunnen ontkomen.
Hoe moet politie handelen als zij een vermeend overvaller willen oppakken? Executeren en daarna vragen en/of kijken of hij het wel gedaan heeft ?
En justitie, die moet de doodstraf eisen en geven in geval elke overval/diefstal?
pi_131088195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe moet politie handelen als zij een vermeend overvaller willen oppakken? Executeren en daarna vragen en/of kijken of hij het wel gedaan heeft ?
En justitie, die moet de doodstraf eisen?
Die zouden ook gericht schieten in deze situatie.
pi_131088216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die zouden ook gericht schieten in deze situatie.
Ok dus op straat schieten. Gericht neem ik aan?

Maar wat als na onderzoek men naar het huis van de verdachte gaat, ook schieten?

Waarom hangen we de lichamen niet achter de auto of motor :? Of beter, ophangen in De Kuip (Gelredome en de Arena mogen ook natuurlijk, zo ben ik dan ook wel weer)
pi_131088252
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:50 schreef ems. het volgende:
Het blijft een grappig fenomeen als er iemand gestraft wordt omdat hij zijn eigendom verdedigt. Wat mij betreft mogen ze dieven gewoon overhoop schieten, en als de politie te incompetent is om het te doen dan maar de eigenaar.
Dit dus. Al dat gejank over eigenrichting en "moord" voor zo'n stuk gajes. Zoals de zaken er nu voorstaan, ben je als nette burger altijd de lul. Je wordt geterroriseerd (soms letterlijk) door criminelen en ander asociaal tuig bij het leven en de overheid (lees: politiek, politie, justitie en rechtbank) laten je gewoon stikken. Maar oh wee, als je terug gaat meppen. Oh wee, als de nette burger ongehoorzaam is. Dan weet diezelfde overheid je opeens wél te vinden. En dan kan er opeens wél snel, fors en adequaat gestraft of ingegrepen worden.

Kortom, ik ben wel weer helemaal KLAAR met al dat politiek correcte hypocriete gelul!
pi_131088297
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:47 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dit dus. Al dat gejank over eigenrichting en "moord" voor zo'n stuk gajes. Zoals de zaken er nu voorstaan, ben je als nette burger altijd de lul. Je wordt geterroriseerd (soms letterlijk) door criminelen en ander asociaal tuig bij het leven en de overheid (lees: politiek, politie, justitie en rechtbank) laten je gewoon stikken. Maar oh wee, als je terug gaat meppen. Oh wee, als de nette burger ongehoorzaam is. Dan weet diezelfde overheid je opeens wél te vinden. En dan kan er opeens wél snel, fors en adequaat gestraft of ingegrepen worden.

Kortom, ik ben wel weer helemaal KLAAR met al dat politiek correcte hypocriete gelul!
Ja behoorlijk wat gajes schiet er tussen door. Wordt niet berecht of nauwelijks na wat uurtjes schoffelen. Maar stel, jij, stopnaald, als brave burger wordt ineens verdacht van een misdaad...
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 10:50:16 #104
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131088324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja behoorlijk wat gajes schiet er tussen door. Wordt niet berecht of nauwelijks na wat uurtjes schoffelen. Maar stel, jij, stopnaald, als brave burger wordt ineens verdacht van een misdaad...
Dit is een heterdaadje. Je kent het verschil wel hoop ik?
Of zoek je vage nuance om je gelijk aan je zijde te krijgen?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_131088345
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen ?

De doodgeschoten dader wordt niet eens verdacht van een misdaad, HIJ IS DE DADER.
En hij vlucht, met de buit.

Ja dan heb je het risico dat je wordt gestopt.
pi_131088359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dit is een heterdaadje. Je kent het verschil wel hoop ik?
Of zoek je vage nuance om je gelijk aan je zijde te krijgen?
Ah ok, dus bij een heterdaad gaan we over op executie en bij de rest niet. Lekker genuanceerd
pi_131088375
Zal wel lang zitten worden voor de juwelier ;(
hhhhh
pi_131088382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen ?

De doodgeschoten dader wordt niet eens verdacht van een misdaad, HIJ IS DE DADER.
En hij vlucht, met de buit.

Ja dan heb je het risico dat je wordt gestopt.
Lees eens even op wie en wat ik reageer Albert
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 10:51:55 #109
341203 3-voud
pi_131088387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah ok, dus bij een heterdaad gaan we over op executie en bij de rest niet. Lekker genuanceerd
Klopt. Dat staat er. Waarom herhaal je het?
pi_131088391
quote:

[..]

Nee bij heterdaad loop je het risico dat politie of burgers je proberen te stoppen.

Als je niet begrijpt dat de juwelier hem wilde stoppen.....
pi_131088425
quote:

[..]

Executie _O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_131088441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:51 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Klopt. Dat staat er. Waarom herhaal je het?
Omdat ik op stopnaald reageerde en die had het over een iets ander onderwerp. Waarop jij reageert en ik nauwelijks kan geloven dat lui zoals jij echt zo denken.
Maar waarom flikker je dan niet op naar een ander niet nader te noemen land waar het zo wel werkt? Die landen met een wat dubieus rechtssysteem?
  donderdag 12 september 2013 @ 10:55:11 #113
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131088458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:47 schreef stopnaald het volgende:
Ah ja, als je vindt dat er een verschil is tussen noodweer (wat hier duidelijk niet van toepassing is) en doodslag of moord (wat hier wél het geval is), ben je opeens politiek correct.

Als die overvaller tijdens een worsteling in de zaak van die juwelier zijn wapen toevallig richting zijn hoofd zou hebben zien afgaan, had het me geen dr*l kunnen schelen.
Maar omdat de juwelier er achter aan is gegaan, bewust een vuurwapen heeft meegenomen, en heeft afgevuurd terwijl er al lang geen gevaar meer voor hem was, is het niet meer dan terecht dat hij is opgepakt.

What's next?
Dat de lokale buurtschoffelaar je bij je voordeur een mes langs je strot haalt omdat hij je de week daarvoor vanuit de verte zag wildplassen?

Ik vind het schokkend dat het meerendeel van het FOK-volk het volstrekt normaal vindt om iemand dood te wensen (en dan heb ik het dus buiten de noodweersituatie om).
Bijna angstaanjagend.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:52 schreef macca728 het volgende:
Als je niet begrijpt dat de juwelier hem wilde stoppen.....
Jij begrijpt niet dat hier sprake is van moord of doodslag?
En dat dat wel éven iets anders is dan een gewapende overval?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Executie _O-
Ja, dat is het.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131088463
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Executie _O-
De dader moet toch sowieso dood :')
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 10:56:15 #115
341203 3-voud
pi_131088479
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat ik op stopnaald reageerde en die had het over een iets ander onderwerp. Waarop jij reageert en ik nauwelijks kan geloven dat lui zoals jij echt zo denken.
Maar waarom flikker je dan niet op naar een ander niet nader te noemen land waar het zo wel werkt? Die landen met een wat dubieus rechtssysteem?
Je bent het er niet mee eens. Is duidelijk inmiddels.
Heeft weinig nut om telkens je stokpaardje te herhalen met een opmerking als afsluiter. Komt zo jammerend over, ofwel internetheld.
pi_131088489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waar leg je de grens? Wel/niet bij messen of honkbalknuppels? Of mag het alleen bij vuurwapens? Hoe oud moet de overvaller zijn? Is de buit van belang of mag de bedrijfsleider van de AH een kind dat een rol topdrop jat ook neerschieten?
Stupide non-discussie. De grens ligt bij mijn versus dein. Als je met je gore rotpoten van andermans spullen afblijft, dan is er helemaal niks aan de hand.

Godkolere, wat een bizarre wereld, waarin vooral enorm principieel gediscussieerd wordt tbv een straatrat die geen enkel principe (behalve het principe eigenbelang voor alles) kende.... De wereld op z'n kop......en dan druk ik het nog mild uit!
pi_131088537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je bent het er niet mee eens. Is duidelijk inmiddels.
Heeft weinig nut om telkens je stokpaardje te herhalen met een opmerking als afsluiter. Komt zo jammerend over, ofwel internetheld.
Je doet precies hetzelfde en dat terwijl je al wel wat eerder dan ik bezig bent in dit topic.
Je kunt mij wel terecht verwijten dat ik te veel verwacht of een te hoge achting heb voor de gemiddelde fokker in dit topic. Hiervoor mijn nederige excuses

verder wordt er natuurlijk niet ingegaan op mijn vraag wat te doen met verdachten die pas later worden gevonden oid
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 10:59:08 #118
341203 3-voud
pi_131088550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Stupide non-discussie. De grens ligt bij mijn versus dein. Als je met je gore rotpoten van andermans spullen afblijft, dan is er helemaal niks aan de hand.

Godkolere, wat een bizarre wereld, waarin vooral enorm principieel gediscussieerd wordt tbv een straatrat die geen enkel principe (behalve het principe eigenbelang voor alles) kende.... De wereld op z'n kop......en dan druk ik het nog mild uit!
Meningen vanaf zolderkamertjes. Dat zijn de grootste helden. Weten alles beter maar doen niks.
Kunnen ook niks. Die grote mond en zichzelf kloppend op het borstje is dan ook compensatie.
pi_131088552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Daarom is het hier mede zo'n rotzooi in West Europa, politiek correct gelul.
pi_131088556
quote:
Ik vind het juist erg vreemd dat een crimineel bij jou kennelijk nog onderdeel is van diezelfde beschaafde maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')