abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 18:52:05 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131067264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:50 schreef ems. het volgende:
Het blijft een grappig fenomeen als er iemand gestraft wordt omdat hij zijn eigendom verdedigt. Wat mij betreft mogen ze dieven gewoon overhoop schieten, en als de politie te incompetent is om het te doen dan maar de eigenaar.
Dus de pliesie moet meteen gaan schieten? Ik ben wel voor. Kunnen we gelijk af van die oeverloze, geldverslindende rechtzaken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131067604
quote:
Het blijft een grappig fenomeen als er iemand gestraft wordt omdat hij zijn eigendom verdedigt. Wat mij betreft mogen ze dieven gewoon overhoop schieten, en als de politie te incompetent is om het te doen dan maar de eigenaar.
Ik ben blij dat ik niet leef in een land waarin de doodstraf staat op alles wat iemand aan wordt gedaan. Überhaupt ben ik tegen de doodstraf, maar voor diefstal? We moeten serieus in de wet opnemen dat de minimumstraf voor diefstal de dood is, zonder een proces oid?

Maar is goed, laten we de wet aanpassen dat iedereen die zich onrecht voelt aangedaan zelf de dader mag straffen zonder dat hij daarvoor vervolgd kan worden.

Je mag blij zijn dat er hier wetten zijn die alle burgers beschermen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131067709
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik niet leef in een land waarin de doodstraf staat op alles wat iemand aan wordt gedaan. Überhaupt ben ik tegen de doodstraf, maar voor diefstal? We moeten serieus in de wet opnemen dat de minimumstraf voor diefstal de dood is, zonder een proces oid?
Vanzelfsprekend niet. Echter vind ik dat als iemand je winkel in loopt met een wapen dat je die persoon uit mag schakelen. Doodstraf heeft er verder niet zoveel mee te maken.
quote:
Maar is goed, laten we de wet aanpassen dat iedereen die zich onrecht voelt aangedaan zelf de dader mag straffen zonder dat hij daarvoor vervolgd kan worden.
Dat lijkt me een slecht idee gezien de emotionele instabiliteit van het gros van de Nederlanders. Ik hou het simpeler: Betrapt tijdens een overval? Alle bets off.
quote:
Je mag blij zijn dat er hier wetten zijn die alle burgers beschermen.
Ik jubel.
Conscience do cost.
pi_131067739
quote:
Er was geen sprake meer van een verdediging.
pi_131068081
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:03 schreef TLC het volgende:
grote kans ook dat die familie van het dodelijke slachtoffer nog om smartegeld gaat vragen ook bij de juwelier :') :r
Dat is niet meer dan terecht? :')
  woensdag 11 september 2013 @ 19:16:22 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131068314
tijdelijk ontoerekeningsvatbaar?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 19:21:42 #57
3928 Ulx
pi_131068580
quote:
3s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:16 schreef Re het volgende:
tijdelijk ontoerekeningsvatbaar?
Dan gaat hij gewoon een kliniek in.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131068593
Begrijpelijke reactie van de juwelier.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_131068614
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:03 schreef ems. het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend niet. Echter vind ik dat als iemand je winkel in loopt met een wapen dat je die persoon uit mag schakelen. Doodstraf heeft er verder niet zoveel mee te maken.

[..]

Dat lijkt me een slecht idee gezien de emotionele instabiliteit van het gros van de Nederlanders. Ik hou het simpeler: Betrapt tijdens een overval? Alle bets off.

[..]

Ik jubel.
Dan kunnen we blijven discussiëren, maar we gaan er niet uitkomen. Ik vind dat iedereen recht heeft op een proces, en dat vind ik een enorm belangrijk recht. Jij blijkbaar niet (in geval van een overval). IMO mag niemand vogelvrij verklaard worden voor een executie door burgers.
Overigens is noodweer natuurlijk wel toegestaan, maar daar was hier zoals ik het lees geen sprake meer van. Dan heb jij niet het recht om iemand van het leven te beroven., omdat hij jou van spullen heeft beroofd.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 11 september 2013 @ 19:22:55 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131068636
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan gaat hij gewoon een kliniek in.
tijdelijk dan :)... maar ik kan wel begrijpen dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt en wat doordraait.... maar verder is het natuurlijk gewoon strafbaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_131068650
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan kunnen we blijven discussiëren, maar we gaan er niet uitkomen. Ik vind dat iedereen recht heeft op een proces, en dat vind ik een enorm belangrijk recht. Jij blijkbaar niet (in geval van een overval). IMO mag niemand vogelvrij verklaard worden voor een executie door burgers.
Dat klopt. Het was ook niet zozeer een discussie, eerder een uitwisseling van meningen ;)
quote:
Overigens is noodweer natuurlijk wel toegestaan, maar daar was hier zoals ik het lees geen sprake meer van. Dan heb jij niet het recht om iemand van het leven te beroven., omdat hij jou van spullen heeft beroofd.
Correct.
Conscience do cost.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 19:35:27 #62
3928 Ulx
pi_131069167
quote:
3s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:22 schreef Re het volgende:

[..]

tijdelijk dan :)... maar ik kan wel begrijpen dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt en wat doordraait.... maar verder is het natuurlijk gewoon strafbaar
Als iedereen bij elke tegenvaller maar doordraait en begint te schieten vrees ik dat er ergens een kansje bestaat dat het misschien wel eens onaangenaam toeven kan worden in de wereld.
pi_131073371
Heftig........

Ik begrijp dat de overvaller 20 jaar was. Mijn frans is helaas bagger maar voor de liefhebbers een link waar meer staat over de overval.
http://www.nicematin.com/(...).1431538.html?page=1
pi_131073783
Aardig goede schutter wel als je met een handvuurwapen een rijdend doelwit raakt.
pi_131073843
quote:
Wordt de maatschappij daardoor veiliger? Gaan criminelen nu een eerlijke baan zoeken als er op ze wordt geschoten? Niet meer dan logisch dat iemand opgepakt wordt die op straat begint te schieten.
Цой жив
pi_131073909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
^O^
Wat denk ik wel het probleem is geworden is dat ie is doodgeschoten terwijl ie achter op de motor zat en dus niet doodgeschoten in een levensbedreigende situatie helaas ;(
Klopt, maar toch heb ik gen medelijden emt de overvaller; eigen schuld...dikke..
Whatever...
pi_131074416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, maar toch heb ik gen medelijden emt de overvaller; eigen schuld...dikke..
Ik vind het best triest hoor. Die overvaller zat fout, letterlijk en figuurlijk ;( , maar om hem maar maar zo keihard af te straffen.

Nee, ik vind het moord! Waarom vind ik dat ?
Het was geen zelfverdediging en om zomaar op straat te gaan schieten, dat is te krankzinnig voor woorden. Voor hetzelfde geld schiet hij onschuldige voorbijgangers neer kapot.
pi_131074491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:29 schreef samara het volgende:

[..]

Ik vind het best triest hoor. Die overvaller zat fout letterlijk en figuurlijk ;( , maar om hem maar maar zo keihard af te straffen.

Nee, ik vind het moord! Waarom vind ik dat ?
Het was geen zelfverdediging en om zomaar op straat te gaan schieten, dat is te krankzinnig voor woorden. Voor hetzelfde geld schiet hij onschuldige voorbijgangers neer.
'
Tsjka, die overvaller kiest toch zelf? Als ik over het spoor ga lopen en dood ga is het ook niet de schuld van de machinist.

Bewust risico genomen, helaas voor ghem de verkeerde getroffen. Geen medelijden met dit soort tuig.
Whatever...
pi_131074665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

'
Tsjka, die overvaller kiest toch zelf?
Nee.
pi_131074937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

'
Tsjka, die overvaller kiest toch zelf? Als ik over het spoor ga lopen en dood ga is het ook niet de schuld van de machinist.

Bewust risico genomen, helaas voor ghem de verkeerde getroffen. Geen medelijden met dit soort tuig.
En die mensen die toevallig daar in de straat liepen die getroffen hadden kunnen worden als de juwelier mis geschoten hadden, hebben zij ook een bewust risico genomen?
pi_131075661
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee.
Hij kiest zelf te overvallen, dus hij neemt het risico een ander zodanig in het nauw te brengen dat dez ehem doodt.

Ik ben blij dat deze wereld een stuk tuig armer is.

Dat de juwelier hem niet had mogen achtervolgen en doodschieten kun je nog beargumenteren evenals het gevaar dat de juwelier de anderen in brengt.

Maar dat de overvaller een enorm risico met zijn leven neemt vind ik duidelijk en ik heb dan ook geen medelijden.
Whatever...
pi_131075901
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hij kiest zelf te overvallen, dus hij neemt het risico een ander zodanig in het nauw te brengen dat dez ehem doodt.
Het is net zo stompzinnig om dat te zeggen tegen de nabestaande van iemand die omkomt in een auto-ongeluk. De ene onrechtmatige daad vergelden met een nog veel ergere onrechtmatige daad is alleen in bananenrepublieken tot een soort wet verheven. Daar zou je voor dat argument misschien nog wat kunnen zeggen, maar zo ver zijn we hier nog niet.
pi_131076323
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is net zo stompzinnig om dat te zeggen tegen de nabestaande van iemand die omkomt in een auto-ongeluk. De ene onrechtmatige daad vergelden met een nog veel ergere onrechtmatige daad is alleen in bananenrepublieken tot een soort wet verheven. Daar zou je voor dat argument misschien nog wat kunnen zeggen, maar zo ver zijn we hier nog niet.
Ah, de moral highground.

Als iemand een juwelier overvalt dan vind ik dat het het grondrecht is van die juwelier om zich te verdedigen. In dat geval vind ik het ook absoluut geen ergere onrechtmatige daad, nee. Sterker nog, die overvaller lokt geweld tegen zichzelf uit, dus hij is dubbel schuldig, aan de overval en het geweld tegen zichzelf. Die arme juwelier had helemaal niemand hoeven dooschieten en hiermee moeten verderleven als die mongool hem niet had overvallen.

Succes verder in je droomwereld.
Whatever...
  Overall beste user 2022 woensdag 11 september 2013 @ 22:02:11 #74
3928 Ulx
pi_131076568
Opvallend dat men nu afstapt van het principe dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor de eigen daden.
pi_131076577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ah, de moral highground.

Als iemand een juwelier overvalt dan vind ik dat het het grondrecht is van die juwelier om zich te verdedigen. In dat geval vind ik het ook absoluut geen ergere onrechtmatige daad, nee. Sterker nog, die overvaller lokt geweld tegen zichzelf uit, dus hij is dubbel schuldig, aan de overval en het geweld tegen zichzelf. Die arme juwelier had helemaal niemand hoeven dooschieten en hiermee moeten verderleven als die mongool hem niet had overvallen.

Succes verder in je droomwereld.
Hoe is het precies 'jezelf verdedigen' als de overvaller al weg rent :')?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')