quote:
quote:Op woensdag 11 september 2013 14:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
![]()
Wat denk ik wel het probleem is geworden is dat ie is doodgeschoten terwijl ie achter op de motor zat en dus niet doodgeschoten in een levensbedreigende situatie helaas
Precies, dat is geen noodweer te noemen zo'n situatie. Lijkt meer op doodslag zelfs al is de juwelier mogelijk niet helemaal toerekeningsvatbaar vanwege eerder trauma. Jammer dat die vent dood is inderdaad.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
![]()
Wat denk ik wel het probleem is geworden is dat ie is doodgeschoten terwijl ie achter op de motor zat en dus niet doodgeschoten in een levensbedreigende situatie helaas
Als het weer zo een cultuurverrijker was , dan zou dat best wel eens kunnen kloppenquote:
Hij had ze daarom beter allebei dood kunnen schieten, als er toch rellen komen.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:01 schreef KLTZK het volgende:
De Fransen gaan er komende dagen dus weer flink op los rellen.
Wel slechte timing van de juwelier, die gaat daar waarschijnlijk niet mee wegkomen.
Zal hij waarschijnlijk ook wel geprobeerd hebben, had hij toch maar dat machinegeweer moeten kopenquote:Op woensdag 11 september 2013 15:02 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Hij had ze daarom beter allebei dood kunnen schieten, als er toch rellen komen.
Gewoon de buit terug.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:03 schreef TLC het volgende:
grote kans ook dat die familie van het dodelijke slachtoffer nog om smartegeld gaat vragen ook bij de juwelier![]()
Mwah, denk dat er grote protesten komen als de juwelier geen straf krijgt.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:04 schreef Automatisch het volgende:
Zullen wel weer grote protesten komen als de juwelier een straf krijgt.
Verder: Hulde aan die juwelier, moet veel vaker gebeuren. Hopelijk denken overvallers dan wel 2 keer na voordat ze een overval plegen.
Ik zal er geen traan om laten.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:01 schreef Stuart het volgende:
[..]
Precies, dat is geen noodweer te noemen zo'n situatie. Lijkt meer op doodslag zelfs al is de juwelier mogelijk niet helemaal toerekeningsvatbaar vanwege eerder trauma. Jammer dat die vent dood is inderdaad.
Ik ook niet, maar hij zal er vast niet zomaar mee wegkomen.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik zal er geen traan om laten.
Toekomstige overvallers zullen inderdaad wel twee keer nadenken over het laten leven van een juwelier. Veels te gevaarlijk.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:04 schreef Automatisch het volgende:
Zullen wel weer grote protesten komen als de juwelier een straf krijgt.
Verder: Hulde aan die juwelier, moet veel vaker gebeuren. Hopelijk denken overvallers dan wel 2 keer na voordat ze een overval plegen.
"and it was on that day that not a single fuck was given"quote:Op woensdag 11 september 2013 15:40 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, dieven moeten door het slachtoffer direct geëxecuteerd worden. Zonder tussenkomst van een rechter. Prima idee man
Mooie oneliner.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:43 schreef TLC het volgende:
[..]
"and it was on that day that not a single fuck was given"
Donder toch op met je moordquote:Op woensdag 11 september 2013 15:40 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, dieven moeten door het slachtoffer direct geëxecuteerd worden. Zonder tussenkomst van een rechter. Prima idee man
Terecht dat hij is opgepakt, want dit is niets minder dan moord.
Sowieso geen moord, doodslag wel waarschijnlijk helaasquote:Op woensdag 11 september 2013 15:40 schreef Me_Wesley het volgende:
Terecht dat hij is opgepakt, want dit is niets minder dan moord.
In Nederland wordt doodslag onderscheiden van moord door het al dan niet aanwezig zijn van een mogelijkheid tot bezinning. Als jij eerst je wapen moet gaan pakken en vervolgens in de achtervolging gaat, dan is het moord. Maargoed, het is minstens doodslag.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Donder toch op met je moord
Moord is per definitie met voorbedachte rade en je wil toch niet zeggen dat je plant om overvallen te worden?
Het is heel simpel met dit soort situaties, risico van het vak
Als jij een overval plant en uitvoert, ben je willens en wetens bezig met het risico dat er wat gebeurt met de juwelier. Je ziet vaak genoeg in het nieuws dat de juwelier omgelegd wordt. Ook al weet jij als overvaller dat je de juwelier niks aan gaat doen, dat weet de juwelier niet en die zal hoe dan ook zijn eigen leven proberen te redden, in dit geval dus voorkoming van herhaling door die overvaller neer te maaien.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In Nederland wordt doodslag onderscheiden van moord door het al dan niet aanwezig zijn van een mogelijkheid tot bezinning. Als jij eerst je wapen moet gaan pakken en vervolgens in de achtervolging gaat, dan is het moord. Maargoed, het is minstens doodslag.
En jij vindt het het risico van het vak, maar sinds wanneer staat er doodstraf op diefstal? En sinds wanneer is het een goed idee dat slachtoffers zelf straffen uitdelen?
Zo kun je het hele rechtsysteem wel afschaffen, laat iedereen het zelf maar uitzoeken.
We zullen zien wat de rechter oordeelt.
En vervolging voor doodslag is dus ook ter voorkoming van herhaling.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als jij een overval plant en uitvoert, ben je willens en wetens bezig met het risico dat er wat gebeurt met de juwelier. Je ziet vaak genoeg in het nieuws dat de juwelier omgelegd wordt. Ook al weet jij als overvaller dat je de juwelier niks aan gaat doen, dat weet de juwelier niet en die zal hoe dan ook zijn eigen leven proberen te redden, in dit geval dus voorkoming van herhaling door die overvaller neer te maaien.
Hoezo? Als hij niet overvallen wordt, schiet die juwelier niemand dood. Het is niet zo alsof die juwelier naar buiten is gerend en een willekeurig persoon heeft neergeknald.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:05 schreef padlarf het volgende:
[..]
En vervolging voor doodslag is dus ook ter voorkoming van herhaling.
Zelfverdediging is een groot goed en een erg belangrijk recht. Absoluut! Maar ze waren al op de vlucht. Dan kan je niet meer spreken van zelfverdediging / noodweer. Dit is gewoon het recht in eigen hand nemen en iemand doodschieten omdat hij je heeft overvallen.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als jij een overval plant en uitvoert, ben je willens en wetens bezig met het risico dat er wat gebeurt met de juwelier. Je ziet vaak genoeg in het nieuws dat de juwelier omgelegd wordt. Ook al weet jij als overvaller dat je de juwelier niks aan gaat doen, dat weet de juwelier niet en die zal hoe dan ook zijn eigen leven proberen te redden, in dit geval dus voorkoming van herhaling door die overvaller neer te maaien.
En iemand die juwelier wordt in de hoop overvallen te worden en zo ieamnd af te kunnen knallen?quote:Op woensdag 11 september 2013 16:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoezo? Als hij niet overvallen wordt, schiet die juwelier niemand dood. Het is niet zo alsof die juwelier naar buiten is gerend en een willekeurig persoon heeft neergeknald.
Ik vind dat nogal een rare vergelijking, hard rijden in een woonwijk (niet dat ik het goedkeur) en een gewapende overval plegen.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:09 schreef Me_Wesley het volgende:
Als mensen te hard door een woonwijk rijden, wat gevaar oplevert voor bewoners, dan ga je toch ook niet die man van de weg snijden en afranselen/doodschieten om herhaling van gevaar te voorkomen?
Wie bepaalt dan wat er wel en niet bestaft mag worden door het slachtoffer om herhaling te voorkomen?quote:Op woensdag 11 september 2013 16:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een rare vergelijking, hard rijden in een woonwijk (niet dat ik het goedkeur) en een gewapende overval plegen.
dit dus, en wat betreft de overvaller die is neergeschoten opgeruimd staat netjesquote:Op woensdag 11 september 2013 14:46 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Hopelijk wordt die juwelier snel weer vrijgelaten.
Of hij had geluk dat hij niet toevallig een voorbijganger overhoop schoot. Want als als die voorbijganger dat had overleefd, en ook een wapen bij zich had, had hij natuurlijk uit zelfverdediging de juwelier overhoop mogen knallen. En als daarbij per ongeluk een baby uit een maxi-cosi wordt geschoten hadden de ouders ook het vuur mogen openen en als die dan ook weer misten waardoor een ander in een levensbedreigende situatie zou komen ou die persoon het volste recht hebben om ook terug te schieten en als die weer..... Nou ja, het is in ieder geval een goede manier om van de Fransen af te komen.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:04 schreef Catkiller het volgende:
Die kan best nice schieten dan als hij ze raakt terwijl ze op een motor rijden?
Wat nou noodweer, enig idee in wat voor gemoedstoestand je bent als je net onder dreiging van een vuurwapen bent overvallen? Ontoerekeningsvatbaar zul je bedoelen....quote:Op woensdag 11 september 2013 16:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zelfverdediging is een groot goed en een erg belangrijk recht. Absoluut! Maar ze waren al op de vlucht. Dan kan je niet meer spreken van zelfverdediging / noodweer. Dit is gewoon het recht in eigen hand nemen en iemand doodschieten omdat hij je heeft overvallen.
Begrijpelijk wellicht, maar daarom nog niet onbestraft te laten.
Dat is toch wat de geitewol-dragende linkse elite altijd vanuit hun leefkuilen roept als weer iemand lekker crimineel bezig is geweest?quote:Op woensdag 11 september 2013 18:27 schreef HardMetal het volgende:
Ontoerekeningsvatbaar zul je bedoelen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |