abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:01:40 #201
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_131117001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

Heb jij niet het idee dat het helpt om een doel te hebben? Een studie dus in dit geval. Het geeft het leven een beetje meer zin, vind ik. Ik vind mijn studie (psychologie, toepasselijk :P) echt heel interessant en haal er veel voldoening uit, maar tegelijkertijd is het wel een beetje een trigger van depressies, omdat ik het zo graag goed wil doen en dat door blokkeren door perfectionisme/faalangst vaak niet lukt. Ik kan me ook niet concentreren als ik depri ben, maar als ik me wel normaal voel ben ik ook snel afgeleid of blokkeer ik dus. Dat is op dit moment een probleem. Tweede week pas en ik ben het nu al aan het verkloten :') Dus zoek ik afleiding hier op fok...
Ik hoop heel erg voor je dat het goed blijft gaan :) Neem aan dat het bij jou ook slecht is voor je stemming als de studie minder gaat.
Ik herken het zeker en doe ook dezelfde studie als jij blijkbaar :P

Vooral dat dikgedrukte heb ik ook last van. Eigenlijk wil je dan niet eens denken aan het feit dat het mis kan gaan, want dan sta je daar.. Zonder doel, weer een jaar verkloot.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_131117040
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:36 schreef minthy het volgende:

[..]

Laat dat nu net iets zijn waar jij een allergie voor hebt opgebouwd :+

Stop met hoedjes opvreten, slecht voor je stoelgang...
True, attachment is eigenlijk heel kut. Waarom raken mensen eigenlijk attached (ik heb het zelf ook gedaan overigens, maar ik weet precies waarom ik het deed en ik zou het niet zo weer doen..).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131117059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:45 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik ben sinds een paar weken weer opnieuw begonnen op de uni. Moet wel zeggen dat het beter gaat dan vorig jaar zo op het eerste oog. Maar toch.. dat gevoel dat je overwelmed wordt door alles, je mķet 'normaal' leven. Ik ga er wel voor, want het alternatief is niet beter denk ik, maar het voelt alsof je minder werkgeheugen hebt door al het piekeren..
Je hoeft niet normaal te leven :). Het hoeft niet. Als ik zo alledaagse jeugd zie, dan wil je volgens mij daar nog niet dood tussen gevonden worden :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131117068
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:01 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik herken het zeker en doe ook dezelfde studie als jij blijkbaar :P

Vooral dat dikgedrukte heb ik ook last van. Eigenlijk wil je dan niet eens denken aan het feit dat het mis kan gaan, want dan sta je daar.. Zonder doel, weer een jaar verkloot.
Ha, een studiegenoot! :) (een van de vele)
Je mķet ook niet denken aan het mogelijke misgaan, want daar begint het al met misgaan. Maar goed, dat is dus heel moeilijk, blijkt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131117095
Jullie worden de toekomstige psychologen die depressie rijk Nederland moet verhelpen van de depressies?
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:07:15 #206
358102 Senor__Chang
pi_131117096
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hoeft niet normaal te leven :). Het hoeft niet. Als ik zo alledaagse jeugd zie, dan wil je volgens mij daar nog niet dood tussen gevonden worden :D
Normaal in de zin van geen nachten meer doorhalen tot zeven uur 's ochtends of dagenlang niet eten, wat ik vorig jaar rond deze tijd deed.

Eens met je tweede punt.
Guilty as changed.
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:08:00 #207
358102 Senor__Chang
pi_131117106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Jullie worden de toekomstige psychologen die depressie rijk Nederland moet verhelpen van de depressies?
Ik moet de Telegraaf promoten om mijn werk te verzekeren.
Guilty as changed.
pi_131117115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Misschien heb jij een andere definitie van 'normaal'. Als je niet meegaat met de flow, kom je in de problemen.
pi_131117122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:
De groeten, ik ga echt geen therapeut worden.
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:10:15 #210
358102 Senor__Chang
pi_131117134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

De groeten, ik ga echt geen therapeut worden.
Ik ook niet denk ik. Ben zelf te fucked up.
Guilty as changed.
pi_131117141
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:10 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik ook niet denk ik. Ben zelf te fucked up.
Depressieve mensen zijn saai, daar weet ik al zoveel van. Ik ga voor de seriemoordenaars. :)
pi_131117162
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:07 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Normaal in de zin van geen nachten meer doorhalen tot zeven uur 's ochtends of dagenlang niet eten, wat ik vorig jaar rond deze tijd deed.

Eens met je tweede punt.
Er is niks mis met tot 7 uur door knallen toch :)? Moeten we met de menigte meelopen en van 8 tot 5 leven? En dus bewust files mee maken, het gejag en snelle gedrag van anderen? Moet daar niks van hebben. Ik werk liever van 20.00 - 07.00 ofzo :)
pi_131117165
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:08 schreef kuolema het volgende:

[..]

Misschien heb jij een andere definitie van 'normaal'. Als je niet meegaat met de flow, kom je in de problemen.
Hoe bedoel je?
pi_131117169
Ik moet wel zeggen dat ik geloof dat de beste hulpverleners degenen zijn die zelf ook in de shit hebben gezeten. En dan heb je nog iets aan je eigen problemen.
pi_131117176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Depressieve mensen zijn saai, daar weet ik al zoveel van. Ik ga voor de seriemoordenaars. :)
Seriemoordenaars zijn saai. Allemaal hetzelfde, allemaal geen gevoel voor anderen, nul empathie en kut jeugden gehad.
pi_131117186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

True, attachment is eigenlijk heel kut. Waarom raken mensen eigenlijk attached (ik heb het zelf ook gedaan overigens, maar ik weet precies waarom ik het deed en ik zou het niet zo weer doen..).
Kuddedieren, we kunnen slecht zonder anderen. Er is wel een verschil tussen attached en overly attached. Dat laatste kan enorm veel redenen/oorzaken hebben :P
Ik ken het zelf ook wel al doe ik dat tegenwoordig niet meer. Meer van het "graag of niet"-principe geworden.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131117191
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:12 schreef kuolema het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik geloof dat de beste hulpverleners degenen zijn die zelf ook in de shit hebben gezeten. En dan heb je nog iets aan je eigen problemen.
Hoevaak ik dit gelul wel niet heb moeten meemaken bij anderen.

Ja, je weet niet waar je over praat omdat het je nog niet is overkomen(!). :|W
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:14:04 #218
358102 Senor__Chang
pi_131117197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er is niks mis met tot 7 uur door knallen toch :)? Moeten we met de menigte meelopen en van 8 tot 5 leven? En dus bewust files mee maken, het gejag en snelle gedrag van anderen? Moet daar niks van hebben. Ik werk liever van 20.00 - 07.00 ofzo :)
Ja, alleen was ik toen studie- en werkloos en vrat ik mijn spaargeld op :') Dat kon ook niet lang goed gaan en dat bleek ook wel.
Guilty as changed.
pi_131117208
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:13 schreef minthy het volgende:

[..]

Kuddedieren, we kunnen slecht zonder anderen. Er is wel een verschil tussen attached en overly attached. Dat laatste kan enorm veel redenen/oorzaken hebben :P
Ik ken het zelf ook wel al doe ik dat tegenwoordig niet meer. Meer van het "graag of niet"-principe geworden.
Ik wil er nu echt vanaf staan Minth.

Ik vind het ook wel fijn om juist op mezelf te vertrouwen. Dat is best lekker, en iedereen die er bij komt staan is welkom, maar daar steun ik niet op.

Het is daarentegen wel lekker om een groepje te hebben waar je op kunt leunen als het kut gaat, maar is dat attachment? Ook wel twijfels over.
pi_131117232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Nou, we gaan allemaal heel snel 'vooruit', en degenen die het niet bij kunnen houden omdat ze 'natuurlijker' zijn zeg maar, die komen bij de psycholoog terecht. Dat zijn de echte mensen. Er worden allemaal dingen van ons verwacht die niet natuurlijk zijn. Veel mensen kunnen met die verandering omgaan, degenen die dat niet kunnen worden bestempeld als ziek. De achteruitgang van de mensheid.
pi_131117255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nou, we gaan allemaal heel snel 'vooruit', en degenen die het niet bij kunnen houden omdat ze 'natuurlijker' zijn zeg maar, die komen bij de psycholoog terecht. Dat zijn de echte mensen. Er worden allemaal dingen van ons verwacht die niet natuurlijk zijn. Veel mensen kunnen met die verandering omgaan, degenen die dat niet kunnen worden bestempeld als ziek. De achteruitgang van de mensheid.
^O^
waarheid :')
pi_131117259
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoevaak ik dit gelul wel niet heb moeten meemaken bij anderen.

Ja, je weet niet waar je over praat omdat het je nog niet is overkomen(!). :|W
Natuurlijk kunnen ze je begrijpen, zich in je inleven, je helpen. Maar het is toch net even anders als je hulpverlener het zelf heeft meegemaakt. Dat geloof ik echt.
  Redactie Sport vrijdag 13 september 2013 @ 01:22:17 #223
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131117299
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:18 schreef kuolema het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen ze je begrijpen, zich in je inleven, je helpen. Maar het is toch net even anders als je hulpverlener het zelf heeft meegemaakt. Dat geloof ik echt.
Maakt het dat handiger of onhandiger?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131117306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:18 schreef kuolema het volgende:

[..]

Is dat juist niet meer voor jezelf? Dat je je zelf meer zeker voelt genomen omdat je weet dat degene die je helpt, zelf ook dat probleem heeft gehad.
pi_131117319
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil er nu echt vanaf staan Minth.

Ik vind het ook wel fijn om juist op mezelf te vertrouwen. Dat is best lekker, en iedereen die er bij komt staan is welkom, maar daar steun ik niet op.

Het is daarentegen wel lekker om een groepje te hebben waar je op kunt leunen als het kut gaat, maar is dat attachment? Ook wel twijfels over.
Ergens snap ik wel dat op jezelf vertrouwen fijn is (hell, ik verlang daar zelfs naar :D) maar compleet op mezelf aangewezen zijn zou ik niet trekken. Het knaagt nu al zo vaak dat ik een klein kringetje heb en dan durf ik daar ook nog eens niet op terug te vallen als het slechter gaat.
Zolang het niet doorslaat in sterk afhankelijk gedrag dan lijkt het me prima ^O^
Tante minthy!! O+
pi_131117330
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maakt het dat handiger of onhandiger?
Handiger.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dat juist niet meer voor jezelf? Dat je je zelf meer zeker voelt genomen omdat je weet dat degene die je helpt, zelf ook dat probleem heeft gehad.
Voor de patiënt bedoel je? Ja daar had ik het ook over in eerste instantie. En voor de hulpverlener is het fijn dat hij, nadat hij problemen heeft gehad, iets met zijn ervaring kan doen door iemand anders te helpen. Dat is iets moois.
  Redactie Sport vrijdag 13 september 2013 @ 01:28:12 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131117378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Handiger.

[..]

Voor de patiënt bedoel je? Ja daar had ik het ook over in eerste instantie. En voor de hulpverlener is het fijn dat hij, nadat hij problemen heeft gehad, iets met zijn ervaring kan doen door iemand anders te helpen. Dat is iets moois.
Ik heb juist het idee dat iemand er daardoor minder objectief naar kan kijken en eigen ervaringen zou delen ipv gewoon to the point zijn. Maar het heeft voor en nadelen denk ik..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131117398
Als patiënt/cliënt zou ik in eerste instantie eigenlijk niet willen weten wat mijn hulpverlener heeft meegemaakt. Het is toch fijner om hem te zien als professional en niet meer dan dat. Vind ik persoonlijk fijner. Maar kleine dingetjes vertellen schept wel een band en als iemand echt denkt van 'ik luister niet naar jou want jij weet toch niet hoe het is' kan de hulpverlener dat dus tegenspreken, wat ervoor zorgt dat de cliënt hem meer vertrouwt/gelooft.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 13-09-2013 12:36:58 ]
pi_131117439
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat iemand er daardoor minder objectief naar kan kijken en eigen ervaringen zou delen ipv gewoon to the point zijn. Maar het heeft voor en nadelen denk ik..
Daar heb je wel een puntje denk ik, je zal ook sneller te maken krijgen met je eigen gevoelens als hulpverlener. Niet dat die er niet mogen zijn maar dat kan je werk ergens ook negatief beīnvloeden ten opzichte van je cliënt.

Je eigen ervaringen delen als hulpverlener vind ik persoonlijk uit den boze, vaak genoeg gezien dat cliënten zich de troostende partij voelden en niets konden met de verkregen info.
Tante minthy!! O+
pi_131117536
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Ik zou een suīcidaal persoon liever tips willen geven voor een pijnloze dood dan hem vertellen dat er licht aan het einde van de tunnel is. Dat kan niet, dus zou ik iets moeten zeggen waar ik niet helemaal achter sta. Dat merken ze wel denk ik, en dat voelt niet goed. Voor jezelf ook zwaar.
Maar als het gaat om mensen die een ziekte hebben overwonnen en oprecht kunnen zeggen dat het wel weer goed komt en hoe, de woorden kunnen vinden voor wat er omgaat in de cliënt, enz., ben ik voor :) Ik denk dat als de hulpverlener oprecht gelooft dat diegene betere tijden te wachten staan, hij dat vertrouwen en de positiviteit ook overbrengt op de cliënt.
pi_131117575
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:33 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar heb je wel een puntje denk ik, je zal ook sneller te maken krijgen met je eigen gevoelens als hulpverlener. Niet dat die er niet mogen zijn maar dat kan je werk ergens ook negatief beīnvloeden ten opzichte van je cliënt.

Je eigen ervaringen delen als hulpverlener vind ik persoonlijk uit den boze, vaak genoeg gezien dat cliënten zich de troostende partij voelden en niets konden met de verkregen info.
Je moet wel in je rol blijven natuurlijk. Maar een verhaaltje ter illustratie kan geen kwaad.
Je hoeft als hulpverlener ook niet te vertellen wat je hebt meegemaakt, maar het is meer indirect dat je er echt in gelooft dat het beter wordt omdat je dat zelf hebt ervaren. En dat je iemands zinnen kunt aanvullen, daarmee begrip toont wat heel veel steun kan bieden. Al leer je dat natuurlijk ook grotendeels in de studie.

Maar ik ga dat dus lekker niet doen.
pi_131117605
Ik moet er om half 7 uit morgen, bah.

Ik heb nu al twee keer geen opdracht ingeleverd. Nou is het op de universiteit meestal zo van; doe je het niet, zoek het uit, niemand vraagt ernaar.
Maar als de docent me er morgen op wijst dat ik die opdrachten niet heb ingeleverd en vraagt waarom (want een andere opdracht tussendoor heb ik wel gedaan), wat moet ik dan in godsnaam zeggen?
Dit is voor mij al een reden om morgen niet naar college te gaan...te bang om hiermee geconfronteerd te worden.
pi_131117646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:48 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je moet wel in je rol blijven natuurlijk. Maar een verhaaltje ter illustratie kan geen kwaad.
Je hoeft als hulpverlener ook niet te vertellen wat je hebt meegemaakt, maar het is meer indirect dat je er echt in gelooft dat het beter wordt omdat je dat zelf hebt ervaren. En dat je iemands zinnen kunt aanvullen, daarmee begrip toont wat heel veel steun kan bieden. Al leer je dat natuurlijk ook grotendeels in de studie.

Maar ik ga dat dus lekker niet doen.
Het nadeel is dat mensen aan de andere kant van de tafel waanzinnig kunnen gaan invullen wat je hebt meegemaakt, dat kan het proces van de cliënt behoorlijk in de weg gaan staan. De mensen waar ik mee werk (ontwikkelingsstoornissen/persoonlijkheidsstoornissen/gedragsproblemen/verslaving) zijn erg pienter en doorzien je haarfijn :P
Tegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van ervaringsdeskundigen. Zij kunnen samen met clienten praten over hoe zij hun problemen hebben bevochten, daar ben ik dan wel weer een groot voorstander van :Y
Tante minthy!! O+
pi_131117691
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:59 schreef minthy het volgende:

[..]

Het nadeel is dat mensen aan de andere kant van de tafel waanzinnig kunnen gaan invullen wat je hebt meegemaakt, dat kan het proces van de cliënt behoorlijk in de weg gaan staan. De mensen waar ik mee werk (ontwikkelingsstoornissen/persoonlijkheidsstoornissen/gedragsproblemen/verslaving) zijn erg pienter en doorzien je haarfijn :P
Tegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van ervaringsdeskundigen. Zij kunnen samen met clienten praten over hoe zij hun problemen hebben bevochten, daar ben ik dan wel weer een groot voorstander van :Y
Ervaringsdeskundigen naast of i.p.v. hulpverlener? Dat lijkt me zeker goed ja! Het is anders, en ik denk dat je aan allebei heel veel hebt. Er zijn alleen wel (nog) heel weinig mogelijkheden voor. Heb dit al eens besproken die dat graag wil gaan doen. Ze zouden bij elke ggz-instelling een apart bureau voor ervaringsdeskundigen moeten hebben eigenlijk.
pi_131117717
Wat voor hulpverlener- titel heb jij eigenlijk minthy?
pi_131117751
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:04 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundigen naast of i.p.v. hulpverlener? Dat lijkt me zeker goed ja! Het is anders, en ik denk dat je aan allebei heel veel hebt. Er zijn alleen wel (nog) heel weinig mogelijkheden voor. Heb dit al eens besproken die dat graag wil gaan doen. Ze zouden bij elke ggz-instelling een apart bureau voor ervaringsdeskundigen moeten hebben eigenlijk.
Ernaast, als aanvulling.
Bij ons zijn ze het aan het opstarten, vanuit de cliënten binnen de instelling is er veel belangstelling voor (zowel voor gesprekken als zelf naar woonvormen gaan voor informatieverstrekking of gesprekjes). Mij zou het ook wel wat lijken, maar dan niet binnen m'n eigen instelling. Sowieso vraag ik me af of ik m'n huidige baan nog wel moet behouden en niet "gewoon" iets anders moet gaan zoeken :D
Het is één van de weinige dingen waarvan ik weet dat ik er goed in ben maar het kriebelt... Daar moet ik nog maar eens goed over piekeren :+
Tante minthy!! O+
pi_131117766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:07 schreef kuolema het volgende:
Wat voor hulpverlener- titel heb jij eigenlijk minthy?
Ik ben maar een simpele woonbegeleider binnen de GGZ met passie voor het vak/de cliënten. Een week of twee geleden afgestudeerd als GGZ-agoog. Gelukkig, één zorg minder :P
Tante minthy!! O+
pi_131117789
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Ernaast, als aanvulling.
Bij ons zijn ze het aan het opstarten, vanuit de cliënten binnen de instelling is er veel belangstelling voor (zowel voor gesprekken als zelf naar woonvormen gaan voor informatieverstrekking of gesprekjes). Mij zou het ook wel wat lijken, maar dan niet binnen m'n eigen instelling. Sowieso vraag ik me af of ik m'n huidige baan nog wel moet behouden en niet "gewoon" iets anders moet gaan zoeken :D
Het is één van de weinige dingen waarvan ik weet dat ik er goed in ben maar het kriebelt... Daar moet ik nog maar eens goed over piekeren :+
Wel goed dat ze daarmee bezig zijn.
Je hebt dan natuurlijk wel het beste van twee kanten, ervaringsdeskundige met hulpverlenerskills. Klinkt wel goed toch dan? Maar zou je dan wel betaald krijgen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:14 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben maar een simpele woonbegeleider binnen de GGZ met passie voor het vak/de cliënten. Een week of twee geleden afgestudeerd als GGZ-agoog. Gelukkig, één zorg minder :P
Daar heb ik nog nooit van gehoord, GGZ-agoog. Maar tof dat je dat ondanks alles toch hebt gehaald joh ^O^ Had het ook al eerder gelezen. Het is wel echt jouw ding hč? Is het niet heel zwaar om met probleemmensen te werken? Denk je dat je geen burn-out zou hebben gekregen als je een andere baan had gehad?
pi_131117809
Tijd voor bed, stelletje nachtbrakers :D

:W
pi_131117829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tijd voor bed, stelletje nachtbrakers :D

:W
Slaap lekker :)

[ Bericht 16% gewijzigd door kuolema op 13-09-2013 02:36:10 ]
pi_131117858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:19 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wel goed dat ze daarmee bezig zijn.
Je hebt dan natuurlijk wel het beste van twee kanten, ervaringsdeskundige met hulpverlenerskills. Klinkt wel goed toch dan? Maar zou je dan wel betaald krijgen?

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord, GGZ-agoog. Maar tof dat je dat ondanks alles toch hebt gehaald joh ^O^ Had het ook al eerder gelezen. Het is wel echt jouw ding hč? Is het niet heel zwaar om met probleemmensen te werken? Denk je dat je geen burn-out zou hebben gekregen als je een andere baan had gehad?
Volgens mij is het vooralsnog op basis van een onkostenvergoeding omdat veel mensen die dat willen doen afhankelijk zijn van een uitkering (Wajong, bijstand, ed) en weinig tot niks kunnen bijverdienen. Ik ben er ook zeer positief over, de colleges op school die door ervaringskundigen zijn gegeven maakten ontzettend veel indruk.

Het werk wordt vaak als enorm zwaar gezien maar dat vind ik persoonlijk erg meevallen. Je kan me niet blijer krijgen dan wanneer een jongen met enorme problemen een grote wens in vervulling ziet gaan, bijvoorbeeld het halen van een rijbewijs, het maken van nieuwe vrienden, het versterken van familiebanden. Dat je daaraan bij kunt dragen is geweldig, dat geeft voldoening O+
Het vervelende is de registratiezucht van de laatste jaren, dat drukt enorm op je werk. Daarbij verdwijnt er steeds meer management en is zelfsturing het magische toverwoord (lees; als begeleider krijg je managementstaken, je wordt bevoegd gemaakt). Dat maakt het minder.

Sowieso zou ik denk ik ergens in m'n leven uitgevallen zijn door een burnout. Doordat ik binnen het beroepsveld werk en bijgeschoold ben zou het kunnen dat het eerder de kop heeft opgestoken. Die burnout vloeit oa voort uit een angststoornis en problematiek binnen m'n gezin vroeger. Als ik fabriekswerk was blijven doen een jaar of 10 geleden, dan had ik vast ook wel tegen de lamp gelopen met m'n gepieker :P
Tante minthy!! O+
pi_131117862
Da's nog best stom typen op een telefoon die telkens vastloopt :')

Slaappil--> out :W

[ Bericht 28% gewijzigd door minthy op 13-09-2013 02:50:28 ]
Tante minthy!! O+
pi_131123982
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is vooral laten zien hoe leuk de leuke kanten zijn.

Daarom gebruik ik het slechts als adressenlijst en communicatiemiddel voor sommige sociale omgevingen, van werk tot studentendispuut.

Het lezen hoe iedereen zo tomeloos gelukkig overkwam maakte mij juist ongelukkig toentertijd. Als je nog geen depressie hebt, dan krijg je er dankzij Facebook wel één. :{w
Dit argument ga ik gebruiken tegen iedereen die gaat raaskallen tegen mij ivm facebook :D
pi_131124262
Ik werd wakker van mijn wekker en dacht: 'oh, gelukkig, ik heb mijn wekker op tijd gezet en ga dus wel gewoon naar college. Ik heb alleen gedroomd dat ik van plan was niet naar college te gaan.'
Maar het was 12 uur...ik had mijn wekker niet vroeg gezet, had ik besloten vannacht. Ik durf gewoon niet. En dan beginnen de zenuwen weer...wat ben ik toch een sukkel.

Dat ene korte momentje dat je net wakker wordt en alles goed lijkt, de rust...dat is het mooiste moment van de dag. En dan BAM! komt het besef weer dat je dingen weer eens volledig aan het verkloten bent.

Hebben jullie goed geslapen? Ik wel, dat gaat gelukkig goed :)
pi_131124409
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Volgens mij is het vooralsnog op basis van een onkostenvergoeding omdat veel mensen die dat willen doen afhankelijk zijn van een uitkering (Wajong, bijstand, ed) en weinig tot niks kunnen bijverdienen. Ik ben er ook zeer positief over, de colleges op school die door ervaringskundigen zijn gegeven maakten ontzettend veel indruk.

Het werk wordt vaak als enorm zwaar gezien maar dat vind ik persoonlijk erg meevallen. Je kan me niet blijer krijgen dan wanneer een jongen met enorme problemen een grote wens in vervulling ziet gaan, bijvoorbeeld het halen van een rijbewijs, het maken van nieuwe vrienden, het versterken van familiebanden. Dat je daaraan bij kunt dragen is geweldig, dat geeft voldoening O+
Het vervelende is de registratiezucht van de laatste jaren, dat drukt enorm op je werk. Daarbij verdwijnt er steeds meer management en is zelfsturing het magische toverwoord (lees; als begeleider krijg je managementstaken, je wordt bevoegd gemaakt). Dat maakt het minder.

Sowieso zou ik denk ik ergens in m'n leven uitgevallen zijn door een burnout. Doordat ik binnen het beroepsveld werk en bijgeschoold ben zou het kunnen dat het eerder de kop heeft opgestoken. Die burnout vloeit oa voort uit een angststoornis en problematiek binnen m'n gezin vroeger. Als ik fabriekswerk was blijven doen een jaar of 10 geleden, dan had ik vast ook wel tegen de lamp gelopen met m'n gepieker :P
De voldoening is natuurlijk waar je het voor doet, mensen helpen, blij maken, dat is mooi. Dan kan het alsnog zwaar zijn. Maar je wil het dus wel graag blijven doen?
Wat bedoel je met registratiezucht? Dat je exact alles moet opschrijven wat je doet?
pi_131124425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:24 schreef kuolema het volgende:
Ik werd wakker van mijn wekker en dacht: 'oh, gelukkig, ik heb mijn wekker op tijd gezet en ga dus wel gewoon naar college. Ik heb alleen gedroomd dat ik van plan was niet naar college te gaan.'
Maar het was 12 uur...ik had mijn wekker niet vroeg gezet, had ik besloten vannacht. Ik durf gewoon niet. En dan beginnen de zenuwen weer...wat ben ik toch een sukkel.

Dat ene korte momentje dat je net wakker wordt en alles goed lijkt, de rust...dat is het mooiste moment van de dag. En dan BAM! komt het besef weer dat je dingen weer eens volledig aan het verkloten bent.

Hebben jullie goed geslapen? Ik wel, dat gaat gelukkig goed :)
Het besef van dingen verkloten heb ik heel vaak. Soms doet het me wat maar je moet dat op een gegeven moment ook maar loslaten want anders is het leven echt flink kloten.

Hoe moet dat nu kuolema als je de studie (enige houvast) achter je hebt gelaten?
pi_131124481
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het besef van dingen verkloten heb ik heel vaak. Soms doet het me wat maar je moet dat op een gegeven moment ook maar loslaten want anders is het leven echt flink kloten.

Hoe moet dat nu kuolema als je de studie (enige houvast) achter je hebt gelaten?
Wat bedoel je? Als ik klaar ben met mijn studie? Dat gaat nog heeeel lang duren op deze manier :')
Ik studeer liever dan dat ik ga werken. Dat is eng, en dan ben je niet alleen meer verantwoordelijk voor jezelf maar ook voor anderen.

Als ik niet zou studeren, zou ik aan de ene kant die bron van stress en zelfhaat niet meer hebben, maar aan de andere kant een doel in mijn leven verliezen. Dus ik weet het niet. Gelukkig zou ik er in elk geval niet van worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door kuolema op 13-09-2013 12:39:53 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:13:09 #248
358102 Senor__Chang
pi_131125444
Ga je nog naar college zo meteen of heb je het al gemist?
Guilty as changed.
pi_131125521
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 02:14 schreef minthy het volgende:

[..]

Wat is een woonbegeleider Minthy? wat dien je precies te doen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131125567
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Als ik klaar ben met mijn studie? Dat gaat nog heeeel lang duren op deze manier :')
Ik studeer liever dan dat ik ga werken. Dat is eng, en dan ben je niet alleen meer verantwoordelijk voor jezelf maar ook voor anderen.

Als ik niet zou studeren, zou ik aan de ene kant die bron van stress en zelfhaat niet meer hebben, maar aan de andere kant een doel in mijn leven verliezen. Dus ik weet het niet. Gelukkig zou ik er in elk geval niet van worden.
Dat is leuk, maar er komt toch echt een moment aan dat je aan het werk moet, voor jezelf moet zorgen en de studie voorbij is?
pi_131125575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Moet jij niet in de banken zitten ;)?
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:19:13 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131125634
Een kennis van mij zei altijd dat werken helemaal niets voor hem was en hij er bar ongeluk van zou worden etc etc. Totdat hij volgens mij op stage moest of in iedergeval 40uur per week moest werken.
Bleek hij het hartstikke leuk te vinden en een halve workaholic te zijn geworden.

Niet alles wat je van te voren denkt komt uit.
pi_131125654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar er komt toch echt een moment aan dat je aan het werk moet, voor jezelf moet zorgen en de studie voorbij is?
Ja. Maar ik zie die toekomst niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Was vanochtend 9-11. Dus gemist. Net als de vorige keer.
pi_131125726
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:19 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja. Maar ik zie die toekomst niet.

[..]

Was vanochtend 9-11. Dus gemist. Net als de vorige keer.
Kun je de volgende keer niet gewoon gaan en het vooraf bespreken met de docent en zeggen dat de studieadviseur er ook vanaf weet (ik neem aan dat dat het geval is). Het is niet alsof je een buitenaards probleem hebt.
pi_131125781
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:19 schreef Cue_ het volgende:
Een kennis van mij zei altijd dat werken helemaal niets voor hem was en hij er bar ongeluk van zou worden etc etc. Totdat hij volgens mij op stage moest of in iedergeval 40uur per week moest werken.
Bleek hij het hartstikke leuk te vinden en een halve workaholic te zijn geworden.

Ik kan me best voorstellen dat het leuk is om te werken. Maar ik kan het niet, mijn studie afronden, een baan vinden en houden. Het gaat toch wel fout. Ik mag niet denken aan een rooskleurige toekomst. Denken aan de dood is veel fijner.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Kun je de volgende keer niet gewoon gaan en het vooraf bespreken met de docent en zeggen dat de studieadviseur er ook vanaf weet (ik neem aan dat dat het geval is). Het is niet alsof je een buitenaards probleem hebt.
Dat durf ik niet en het is zo dom, toegeven dat ik zoiets simpels gewoon niet kan.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:24:55 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131125809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:24 schreef kuolema het volgende:
Ik mag niet denken aan een rooskleurige toekomst
omdat?
pi_131125826
quote:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat het leuk is om te werken. Maar ik kan het niet, mijn studie afronden, een baan vinden en houden. Het gaat toch wel fout. Ik mag niet denken aan een rooskleurige toekomst. Denken aan de dood is veel fijner.

[..]

Dat durf ik niet en het is zo dom, toegeven dat ik zoiets simpels gewoon niet kan.
Je bent echt niet de enige hoor. Je denkt misschien dat jouw probleem heel bijzonder is maar zo uniek zal je niet zijn. ;)
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:25:40 #258
358102 Senor__Chang
pi_131125837
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moet jij niet in de banken zitten ;)?
Heb nog een ruime uur.
Guilty as changed.
pi_131125864
Ik denk dat het zelfs als een opluchting gaat voelen.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:27:01 #260
358102 Senor__Chang
pi_131125893
quote:

[..]

[..]

Ik wou net hetzelfde voorstellen als MCH. Die studieadviseur zal het echt wel begrijpen en misschien is die extra steun net wat je nodig hebt om weer vooruit te kunnen qua studie.
Guilty as changed.
pi_131125936
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

omdat?
Omdat ik dan mezelf voor de gek hou. Het is alsof iets in me zegt dat ik allang dood had moeten zijn. En ik word er telkens weer op gewezen. Toch ben ik er nog. Maar ik moet de waarheid onder ogen zien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:26 schreef MCH het volgende:
Ik denk dat het zelfs als een opluchting gaat voelen.
Ik schaam me kapot. Ik denk elke keer: nu ga ik het afmaken en inleveren, komt goed, maar dan lukt het weer niet. Ik wil het zelf fixen en niet meteen gaan zeiken dat het niet lukt.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:30:03 #262
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131125980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:28 schreef kuolema het volgende:

Omdat ik dan mezelf voor de gek hou. Het is alsof iets in me zegt dat ik allang dood had moeten zijn. En ik word er telkens weer op gewezen. Toch ben ik er nog. Maar ik moet de waarheid onder ogen zien.

Al had je dood moeten zijn, al ben je over een jaar dood. Dan nog kan je toch wel het beste maken van het leven tot die tijd?
pi_131125981
Als ik dit vertel, gaat het nog moeilijker worden om het uiteindelijk in te leveren, naast dat het gewoon mega awkward is. Daar heb ik ervaring mee. Sowieso, hoe langer ik wacht, hoe groter de spanning wordt. Want ik heb meer tijd gehad dus moet het nķg beter zijn.
pi_131126005
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Al had je dood moeten zijn, al ben je over een jaar dood. Dan nog kan je toch wel het beste maken van het leven tot die tijd?
Dat verdien ik niet. Want ik hoor hier niet te zijn.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:31:02 #265
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131126012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:30 schreef kuolema het volgende:
Als ik dit vertel, gaat het nog moeilijker worden om het uiteindelijk in te leveren, naast dat het gewoon mega awkward is. Daar heb ik ervaring mee. Sowieso, hoe langer ik wacht, hoe groter de spanning wordt. Want ik heb meer tijd gehad dus moet het nķg beter zijn.
Nee het hoeft niet beter, het moet 'gewoon' af. Dat is alles wat ze willen, niet meer, niet minder
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:31:22 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131126024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:30 schreef kuolema het volgende:
Want ik hoor hier niet te zijn.
Blijkbaar wel, want je bent er nog steeds. Simple as that
pi_131126040
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want je bent er nog steeds. Simple as that
Omdat ik niet de guts heb om er een eind aan te maken.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:32:49 #268
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131126060
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:31 schreef kuolema het volgende:
Omdat ik niet de guts heb om er een eind aan te maken.
Dus je mag er puur van jezelf niet zijn dus.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:32:56 #269
358102 Senor__Chang
pi_131126062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:28 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik loop ook nog steeds rond met dat gevoel. Maar op dit moment is voor mij de andere optie (zelfmoord) geen optie omdat ik een verplichting voel naar mijn familie. Daarom dat ik, ondanks die gedachten, door ga en probeer aan mijzelf te werken.
quote:
[..]

Ik schaam me kapot. Ik denk elke keer: nu ga ik het afmaken en inleveren, komt goed, maar dan lukt het weer niet. Ik wil het zelf fixen en niet meteen gaan zeiken dat het niet lukt.
Weet je, ik zit er zelf aan te denken om binnenkort een gesprek aan te gaan met de studieadviseur. Die angsten die jij hebt herken ik en ik heb daardoor vorige week ook een aantal colleges gemist. En ik denk dat zo'n gesprek me misschien wat minder angstig kan maken, of heel misschien medicatie, maar daar heb ik nog een gesprek met mijn behandelaars over.
Guilty as changed.
pi_131126077
Omdat ik ergens nog hoop heb. En dat is dus niet goed.
pi_131126126
Studieadviseur heb ik vorig jaar ingelicht over problemen (depressie) die mijn studie belemmeren. Maar ik wil daar niet over in details treden. Daar schiet ik ook niks mee op.
pi_131126248
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:32 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik loop ook nog steeds rond met dat gevoel. Maar op dit moment is voor mij de andere optie (zelfmoord) geen optie omdat ik een verplichting voel naar mijn familie. Daarom dat ik, ondanks die gedachten, door ga en probeer aan mijzelf te werken.
Dat heb ik ook ja. Hoe mijn familie en vrienden reageerden na mijn zelfmoordpoging...best heftig.
Ik wil ook aan mezelf werken. Maar ben zo teleurgesteld dat ik, ondanks en doordat ik het zo graag wil, alles alweer verpest.
pi_131126324
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dus je mag er puur van jezelf niet zijn dus.
Ik weet niet wat ik zelf wil. Dat schommelt. Maar het is alsof iets me steeds duidelijk probeert te maken wat ik moet doen en dat de tijd dringt.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:42:57 #274
358102 Senor__Chang
pi_131126369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ja. Hoe mijn familie en vrienden reageerden na mijn zelfmoordpoging...best heftig.
Ik wil ook aan mezelf werken. Maar ben zo teleurgesteld dat ik, ondanks en doordat ik het zo graag wil, alles alweer verpest.
Hier ook een poging achter de rug, maar toen zat ik in een totaal andere mindset. Dat komt niet snel meer terug denk (en soms vrees) ik. De gedachten blijven natuurlijk wel rondhangen :')

Hoe was het trouwens met die studieadviseur? Ik weet echt niet wat ik daarvan kan verwachten mocht ik het aankaarten.
Guilty as changed.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:44:09 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131126411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:41 schreef kuolema het volgende:

Ik weet niet wat ik zelf wil. Dat schommelt. Maar het is alsof iets me steeds duidelijk probeert te maken wat ik moet doen en dat de tijd dringt.
Maar dat gevoel zou er juist voor moeten zorgen dat je stappen onderneemt.
Een vriendin van me is er van overtuigd dat ze de 28 jaar niet haalt. DAt betekend dat ze over een half jaar zou moeten overlijden. Zo is ze al eens geemigreerd en alles. Maar ze beseft ook dat ze het niet zeker kan weten en zorgt er dus ook voor dat haar toekomst niet weggegooid wordt door het wachten op de dood.
pi_131126483
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:35 schreef kuolema het volgende:
Studieadviseur heb ik vorig jaar ingelicht over problemen (depressie) die mijn studie belemmeren. Maar ik wil daar niet over in details treden. Daar schiet ik ook niks mee op.
Was het een begripvolle reactie of niet? Dat kun je op z'n minst zeggen.
pi_131126520
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:19 schreef Cue_ het volgende:

Als jij plezier hebt in je werken moet je er inderdaad alles uithalen wat er in zit, wie weet is het de komende 20 jaar niet leuk meer :)
pi_131126606
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:42 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Hier ook een poging achter de rug, maar toen zat ik in een totaal andere mindset. Dat komt niet snel meer terug denk (en soms vrees) ik. De gedachten blijven natuurlijk wel rondhangen :')

Hoe was het trouwens met die studieadviseur? Ik weet echt niet wat ik daarvan kan verwachten mocht ik het aankaarten.
Wanneer was dat? Het rare was dat ik al uit het dieptepunt was toen ik het deed. Het schijnt dat je dan pas de energie hebt om het te doen.
Het gaat ook niet zo heel slecht met me nu, ben niet zwaar depressief zoals een tijdje geleden. Maar wel gespannen en alles. En daar begint het mee.

Mentor zei: als er iets is dat je studie belemmert, moet je dat op tijd aangeven bij de studieadviseur. Dus ik zei tegen de studieadviseur dat het geestelijk niet goed ging en dat dat mijn studie negatief beīnvloedde. Geen details verder, ze was heel aardig hoor en vroeg ook of ik erover wilde praten maar ik gaf aan dat ik dat niet wilde. Net wat je zelf wil. En ze zei dat ik naar een studentenpsycholoog kon ter overbrugging naar ggz-hulp. Maar dat was niet nodig want ik kon toen meteen terecht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Was het een begripvolle reactie of niet? Dat kun je op z'n minst zeggen.
De studieadviseur gaat me vast niet uitlachen, maar waarom zou ik dit aangeven? Wat schiet ik daarmee op, behalve dat ik me kapot schaam?
pi_131126665
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Een vriendin van me is er van overtuigd dat ze de 28 jaar niet haalt. DAt betekend dat ze over een half jaar zou moeten overlijden. Zo is ze al eens geemigreerd en alles. Maar ze beseft ook dat ze het niet zeker kan weten en zorgt er dus ook voor dat haar toekomst niet weggegooid wordt door het wachten op de dood.
Wtf did I just read :)
pi_131126666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wanneer was dat? Het rare was dat ik al uit het dieptepunt was toen ik het deed. Het schijnt dat je dan pas de energie hebt om het te doen.
Het gaat ook niet zo heel slecht met me nu, ben niet zwaar depressief zoals een tijdje geleden. Maar wel gespannen en alles. En daar begint het mee.

Mentor zei: als er iets is dat je studie belemmert, moet je dat op tijd aangeven bij de studieadviseur. Dus ik zei tegen de studieadviseur dat het geestelijk niet goed ging en dat dat mijn studie negatief beīnvloedde. Geen details verder, ze was heel aardig hoor en vroeg ook of ik erover wilde praten maar ik gaf aan dat ik dat niet wilde. Net wat je zelf wil. En ze zei dat ik naar een studentenpsycholoog kon ter overbrugging naar ggz-hulp. Maar dat was niet nodig want ik kon toen meteen terecht.

[..]

De studieadviseur gaat me vast niet uitlachen, maar waarom zou ik dit aangeven? Wat schiet ik daarmee op, behalve dat ik me kapot schaam?
Als jij een negatieve reactie hebt gehad van je studieadviseur vorig jaar dan kan ik me voorstellen dat je je nu alleen nog maar meer gaat opvreten over het uitstellen van dingen.
pi_131126676
Ik deed overigens alles in 1 week: huisarts bellen, daarna naar de studieadviseur en zat een week later bij de crisisdienst. Moest wel een drempel over.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:53:58 #282
358102 Senor__Chang
pi_131126689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

Vorig jaar, rond deze tijd ongeveer. Was toen ook bezig met een studie.

Hm ok. Ik denk dat ik het wel zie als ik ga. Beter iets dan niets. En waarom zou je je trouwens schamen voor het feit dat je depressief bent? Of angstig? Kan jij toch niks aan doen en het zegt verder weinig over wie of hoe je bent.
Guilty as changed.
pi_131126713
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat ik stappen onderneem voor zelfmoord dus. Datgene vertelt me dat de tijd dringt als in, ik moet zo snel mogelijk dood.
pi_131126765
Ik ben namelijk ook wel eens bij een studieadviseur geweest omdat mijn zus kanker had en dat ik daardoor wat studieproblemen had. Toen vroeg zei of ik nog thuis woonde of niet en als ik niet thuis zou wonen dan zou ik de problemen misschien wat makkelijker van me af kunnen zetten. :') Naar zo'n adviseur ga je dan ook niet zo snel een tweede keer.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 13:57:13 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:57:30 #285
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131126799
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat ik stappen onderneem voor zelfmoord dus. Datgene vertelt me dat de tijd dringt als in, ik moet zo snel mogelijk dood.
Ik vind hem lastig te volgen, ken dergelijke emoties/gevoelens niet. Maar vooral omdat het nog vaag is van het waarom enzo.

Hoop in ieder geval dat je eruit komt.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:57:41 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131126806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wtf did I just read :)
Nouja.. dat dus :P
pi_131126893
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Als jij een negatieve reactie hebt gehad van je studieadviseur vorig jaar dan kan ik me voorstellen dat je je nu alleen nog maar meer gaat opvreten over het uitstellen van dingen.
Ik kreeg geen negatieve reactie, integendeel zelfs. Mensen doen altijd heel lief. En dat voelt dan verkeerd, want dat verdien ik niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:53 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Vorig jaar, rond deze tijd ongeveer. Was toen ook bezig met een studie.

Hm ok. Ik denk dat ik het wel zie als ik ga. Beter iets dan niets. En waarom zou je je trouwens schamen voor het feit dat je depressief bent? Of angstig? Kan jij toch niks aan doen en het zegt verder weinig over wie of hoe je bent.
Ik wil het goed doen, een goede student zijn. En het is moeilijk om aan te geven dat het niet lukt. Maar zoiets specifieks als faalangst bij een opdracht die zelfs een 8-jarige kan uitvoeren... :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:56 schreef MCH het volgende:
Ik ben namelijk ook wel eens bij een studieadviseur geweest omdat mijn zus kanker had en dat ik daardoor wat studieproblemen had. Toen vroeg zei of ik nog thuis woonde of niet en als ik niet thuis zou wonen dan zou ik de problemen misschien wat makkelijker van me af kunnen zetten. :') Naar zo'n adviseur ga je dan ook niet zo snel een tweede keer.
:o Lekker dan. De studieadviseur was bij mij wel begripvol gelukkig.
pi_131126942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik kreeg geen negatieve reactie, integendeel zelfs. Mensen doen altijd heel lief. En dat voelt dan verkeerd, want dat verdien ik niet.

[..]

Ik wil het goed doen, een goede student zijn. En het is moeilijk om aan te geven dat het niet lukt. Maar zoiets specifieks als faalangst bij een opdracht die zelfs een 8-jarige kan uitvoeren... :')

[..]

:o Lekker dan. De studieadviseur was bij mij wel begripvol gelukkig.
Ga je wel gemotiveerd worden als je een keer (publiekelijk) vernederd wordt omdat je weer je opdrachten niet af hebt dan?
pi_131126944
Hoe gaat het nu met je zus dan MCH?
pi_131126960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Ga je wel gemotiveerd worden als je een keer (publiekelijk) vernederd wordt omdat je weer je opdrachten niet af hebt dan?
Nee. Maar dat is wel goed voor me.
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:03:00 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131126983
Maar op dit moment ontloop je alles. Je ontloopt de confrontatie (waarvan je zegt dat het wel goed voor je is) en je ontloopt de mogelijkheid om een goede student te zijn (wat je graag wil)
pi_131127009
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:03 schreef Cue_ het volgende:
Maar op dit moment ontloop je alles. Je ontloopt de confrontatie (waarvan je zegt dat het wel goed voor je is) en je ontloopt de mogelijkheid om een goede student te zijn (wat je graag wil)
I know. Vermijdingsgedrag, typisch mij. Ik ben altijd zo heerlijk tegenstrijdig. :')
pi_131127042
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:01 schreef kuolema het volgende:
Hoe gaat het nu met je zus dan MCH?
Die strijd heeft ze niet gewonnen en ik heb na een aantal jaar nog steeds geen diploma. Dus ik herken wel wat in je verhaal over het niet kunnen voltooien van dingen omdat je problemen hebt. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:04:52 ]
pi_131127111
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Die strijd heeft ze niet gewonnen en ik heb na een aantal jaar nog steeds geen diploma. Dus ik herken wel wat in je verhaal over het niet kunnen voltooien van dingen omdat je problemen hebt. ;(
Fucking hell. Dat is echt kut man. Sterkte :*
Het verschil is dat jij er niets aan kon doen, en ik wel. Zo stom.
pi_131127165
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:06 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja ja, nou elk probleem heeft z'n eigen dimensie hč. Voor jou is dit gewoon nu ook heel vervelend.
pi_131127169
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit argument ga ik gebruiken tegen iedereen die gaat raaskallen tegen mij ivm facebook :D
Haha, succes ermee! :D
pi_131127185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Sterkte gast, ik krijg altijd een brok in mijn keel als ik dat soort dingen lees. Ik zou zelf ook driedubbel door draaien bij dat soort dingen. Moet er niet aan denken.
pi_131127211
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Haha, succes ermee! :D
Heb het al een keer gebruikt, ik moet echt meer aan mezelf denken, mezelf egoistischer opstellen anders wordt ik echt continu door anderen opgevreten.

Hoe doe jij dat? Je eigen grenzen zetten?
pi_131127215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:06 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je bent een geweldig persoon :)
De enige die dat nog even in moet zien ben jij :)
Ik heb ook jaren aan studievertraging opgelopen en misschien moet ik ook voor mijn problemen betalen. Als ik echt alles moet terugbetalen, dan verklaar ik DUO, de commissies hier, de studentendecanen, etc. als corrupt en dan ga ik mijn leven gebruiken om een einde te maken aan dergelijke vormen van corruptie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131127342
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sterkte gast, ik krijg altijd een brok in mijn keel als ik dat soort dingen lees. Ik zou zelf ook driedubbel door draaien bij dat soort dingen. Moet er niet aan denken.
Ach, ik dacht eerst ook dat het leven gewoon doorging totdat ik in allerlei zaken gigantisch vastliep. Maar dat heeft dus best wel lang geduurd voor ik dat allemaal door had. o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')