FYI volgens sommige is deze ideale maatschapij er al!quote:Hoe ziet de ideale maatschappij eruit. ten eerst hoe zien de huizen eruit ik dacht aan earthships.
Hoe ziet de maatschappij eruit. Die bestaat uit allemaal kleine dorpen. Maximaal zo'n 500 a 1000 mensen per dorp.
Hoe wordt er dan geregeerd. Je hebt een open maatschappij. Een aantal mensen die willen beslissen over belangrijke zaken en de andere mensen in het dorpen beslissen dan of ze er mee eens zijn. De heet actieve democratie. En mensen die corrupt willen zijn of zich heel erg misdragen vliegen het dorp uit die gaan dan maar lekker in de NWO wonen.
En iedereen is zelfvoorzienend zijn eigen stroom zijn eigen eten. En de overig dingen die produceren de dorp genoten voor heel het dorp. En de natuur is heel belangrijk niks wordt verspilt en we hebben respect voor de natuur. Iedereen heeft gelijke rechten en iedereen heeft even veel. En iedereen werkt bijvoorbeeld een paar dagen aan een voorziening voor heel het dorp. Verder staat contact met mensen ook hoog op de agenda de dorp mensen organiseren bijvoorbeeld activiteiten met de buren. En land grenzen bestaan niet waarom zou je die nodig hebben. De aarde is van iedereen. Grenzen zijn er alleen aangebracht om de slaven een gevoel van vrijheid te geven. Maar feit is dat elke land een slaven systeem heeft alleen de vorm ervan verschilt per land. En feite is dat de illuminatie in elke land de baas speelt. Alleen in Landen als Noord Korea en Iran daar zijn ze niet de baas. Daarom zijn die landen ook zogenaamd gevaarlijk.
Geen straf systeem? Wat ga je dan doen als mensen zich niet aan de regels houden?quote:Op maandag 9 september 2013 21:36 schreef tribalwars het volgende:
Alles iedereen gelijk rechten heeft en ook een deel van zijn tijd inlevert voor bepaald voorzieningen. Dan is daar toch niks mis mee. Zie het alles een soort belasting maar dan verloopt het wel eerlijk omdat iedereen gelijk rechten heeft. Je hebt niet echt een baas van het dorp. Je hebt alleen gezamenlijk groep van bestuur. En we proberen ook te regeren via geweldloze communicatie. Iedereen vanaf 18 jaar mag meebeslissen in het bestuur. We hebben ook geen strafsysteem. We maken duidelijk afspraken en daar moet iedereen zich aan houden.
Die duidelijke afspraken hebben we nu ook.quote:Op maandag 9 september 2013 21:36 schreef tribalwars het volgende:
We maken duidelijk afspraken en daar moet iedereen zich aan houden.
Zal niet zo'n probleem zijn alles er geen ongelijkheid is alles mensen niet naar macht kunnen strijden. Alles mensen zich heel erg misdragen dat gooien we ze eruit maar dat zal niet nodig zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 21:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Geen straf systeem? Wat ga je dan doen als mensen zich niet aan de regels houden?
Wat is het verschil met de huidige manier? De leeftijden?quote:Op maandag 9 september 2013 21:49 schreef tribalwars het volgende:
We hebben natuurlijk ook een soort van onderwijs maar niet op de huidig manier. Iedereen vanaf 6 jaar krijgt wat onderwijs eerst leer je schrijven en lezen en rekenen. Als je 10 jaar bent leer je wat moeilijk dingen bijvoorbeeld geschiedenis ,aardrijkskunde, gym , levensbeschouwing. Als je 14 jaar bent ga je stage lopen bij de basisvoorzieningen en ga je vakken kiezen waarin je interesse liggen je kunt alle vakken laten vallen niks is verplicht. Als je 18 jaar bent rond je school af. Natuurlijk mag je nog naar kennis zoeken dit wordt je juist aanbevolen. En vanaf nu mag je ook meebeslissen in het algemene bestuur van het systeem.
Ja dat mogen ze kiezen we laten ze misschien ook wel zien hoe mislukt de oude wereld eruit ziet door er heen te reizen. En dan mogen ze uiteraard kiezen alles ze een jaar of 18 zijn of ze erin blijven of in de buitenwereld willen leven.quote:Op maandag 9 september 2013 21:51 schreef motorbloempje het volgende:
Niet een soort van Rumspringa introduceren zodat de jongeren zelf kunnen beslissen of ze in het dorp willen blijven of dat ze toch vinden dat de buitenwereld ze meer te bieden heeft?
nee de manier van keuze niks is verplicht. Er is ook veel meer ruimte voor kritisch denken en veel meer ruimte voor praktijk niet alles in boeken stampen. Je leert ook over je ziel en over waar je vandaan komt enz. En we leren ze ruime te denken niet alles zomaar op te nemen. En de leeftijden inderdaad ze gaan pas later naar school. Je hebt geen kleuterklas. Je hebt ook geen stomme rekenen en spellingtoetsen je kunt kinderen beter leren wat ze willen leren. Natuurlijk krijgen ze wel een basis maar ze hoeven geen professoren in talen te worden.quote:Op maandag 9 september 2013 21:52 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wat is het verschil met de huidige manier? De leeftijden?
Wel mijn posts lezen tot 10 jaar krijgen ze verplicht reken, schrijven , lezen. Daarna krijgen ze wat vakken erbij en tot 14 jaar leren ze nog reken,schrijven, lezen. daarna leren ze dat niet meer. Leren ze alleen nog vakken waarin ze interesse hebben. En daarin proberen we ze zoveel mogelijk kennis van te geven. En we hebben ook geen achterlijk klassen van 30 man.quote:Op maandag 9 september 2013 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, en dan heb je genoeg kinderen die alleen maar willen fröbelen. Daar creëer je geen fatsoenlijke werkers mee natuurlijk.
Dus wel verplichtingen?quote:Op maandag 9 september 2013 21:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wel mijn posts lezen tot 10 jaar krijgen ze verplicht reken, schrijven , lezen. Daarna krijgen ze wat vakken erbij en tot 14 jaar leren ze nog reken,schrijven, lezen. daarna leren ze dat meer. Leren ze alleen nog vakken waarin ze interesse hebben. En daarin proberen we ze zoveel mogelijk kennis van te geven.
Ja maar dat is de basis dat heeft ieder mens nodig. Een bepaalde structuur zul je altijd houden.quote:
Tot 14 dus verplicht, en daarna mogen ze zelf beslissen of ze door willen?quote:Op maandag 9 september 2013 22:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar dat is de basis dat heeft ieder mens nodig. Een bepaalde structuur zul je altijd houden.
Het naar kennis zoeken vergemakkelijk je natuurlijk wel door álle bronnen dus openlijk aan te bieden zónder ook maar enige vorm van interference. Dat zou het allereerlijkste zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 21:49 schreef tribalwars het volgende:
Natuurlijk mag je nog naar kennis zoeken dit wordt je juist aanbevolen. En vanaf nu mag je ook meebeslissen in het algemene bestuur van het systeem.
Dat kan tegenwoordig ook al. De mensen die ik gesproken heb die op zo'n volg alleen de onderwerpen die je wil school hebben gezeten hebben er achteraf gezien spijt van. Je mist toch erg veel basiskennis. Is ook niet zo gek dat kinderen die beslissingen nog niet kunnen maken.quote:Op maandag 9 september 2013 21:49 schreef tribalwars het volgende:
We hebben natuurlijk ook een soort van onderwijs maar niet op de huidig manier. Iedereen vanaf 6 jaar krijgt wat onderwijs eerst leer je schrijven en lezen en rekenen. Als je 10 jaar bent leer je wat moeilijk dingen bijvoorbeeld geschiedenis ,aardrijkskunde, gym , levensbeschouwing. Als je 14 jaar bent ga je stage lopen bij de basisvoorzieningen en ga je vakken kiezen waarin je interesse liggen je kunt alle vakken laten vallen niks is verplicht. Als je 18 jaar bent rond je school af. Natuurlijk mag je nog naar kennis zoeken dit wordt je juist aanbevolen. En vanaf nu mag je ook meebeslissen in het algemene bestuur van het systeem.
Mhoa, je hebt altijd heat of the moment misdaden, zelfs als de rest perfect is. Je zal hier toch echt iets voor moeten bedenken, ook om je te beschermen tegen de aso's.quote:Op maandag 9 september 2013 21:50 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zal niet zo'n probleem zijn alles er geen ongelijkheid is alles mensen niet naar macht kunnen strijden. Alles mensen zich heel erg misdragen dat gooien we ze eruit maar dat zal niet nodig zijn.
Jup, dat soort scholen. Heb nooit het idee gehad dat dat nou echt goed werkt. Een collega waar ik veel mee samen heb gewerkt komt van zo'n school. Die miste toch wel erg veel kennis van natuurkunde, wat toch erg onhandig is voor een technische phd.quote:Op maandag 9 september 2013 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
Vrije School / Montessori / Dalton Shizzle bieden dat soort zaken ook allemaal al.
Deed het mij ook al aan denken jaquote:Op maandag 9 september 2013 22:22 schreef sturmpie het volgende:
sounds like the "Amish"
ik vind het wel ok klinken hoor
Tribal moet niks van homoseksualiteit weten.quote:
Dat zegt natuurlijk extreem weinig over zijn school.quote:Op maandag 9 september 2013 22:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jup, dat soort scholen. Heb nooit het idee gehad dat dat nou echt goed werkt. Een collega waar ik veel mee samen heb gewerkt komt van zo'n school. Die miste toch wel erg veel kennis van natuurkunde, wat toch erg onhandig is voor een technische phd.
True, het zegt meer over de keuzes die je op die leeftijd maakt. Hij had zelf ook zoiets van had ik toen maar meer vakken gevolgd, en hij is niet de enigequote:Op maandag 9 september 2013 22:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk extreem weinig over zijn school.
Houden van kan op meerdere manieren. Wist je dat niet?quote:Op maandag 9 september 2013 22:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tribal moet niks van homoseksualiteit weten.
Wat vertel je me nu?!?quote:Op maandag 9 september 2013 23:07 schreef Japie77 het volgende:
Houden van kan op meerdere manieren. Wist je dat niet?
Mensen zullen altijd een natuurlijke drang voor "een leider van de groep" hebben, dit neemt weer mee dat een leider vervangbaar is voor een sterkere. Macht is waar een mens naar streeft vanuit iets natuurlijks en dat geeft mee dat mensen dan splitsen in groepen etc etc.quote:Op maandag 9 september 2013 21:50 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zal niet zo'n probleem zijn alles er geen ongelijkheid is alles mensen niet naar macht kunnen strijden. Alles mensen zich heel erg misdragen dat gooien we ze eruit maar dat zal niet nodig zijn.
Wat vind je precies denigrerend? Dat ik zeg dat Tribalwars slechts 17 jaar is en nog te weinig kaas heeft gegeten?quote:Op maandag 9 september 2013 10:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja ik vind het nogal denigrerend overkomen eerlijk gezegd. Zoals ik al zei Tribal heeft wat mij betreft meer wijsheid dan jij. Dus jij hebt ook nog een heleboel te leren.
Ik hou van mensen die de wereld proberen te veranderen ten goede. En ik hou ook van jou ook al heb je helaas de wijsheid nog om te proberen om de wereld te veranderen. All in due time.quote:Op maandag 9 september 2013 23:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat vertel je me nu?!?
![]()
Maar het is mooi dat jij van jonge, boze naïeve jongetjes houdt. Persoonlijk vind ik ze stiekem ook wel een beetje schattig.
Wat ik denigrerend vind is dat je denkt dat hij nog van alles moet leren en dat je je boven hem stelt. Alleen omdat hij anders over de dingen denkt dan jij doet. Ik vind juist dat hij de dingen een stuk scherper ziet dan dat jij ze doet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:07 schreef Remqo het volgende:
[..]
Wat vind je precies denigrerend? Dat ik zeg dat Tribalwars slechts 17 jaar is en nog te weinig kaas heeft gegeten?
Uitspraken als 'homo's en pedo's liggen niet ver van elkaar' of tegen delegatie zeggen 'Oh, we bouwen alleen een maatschappij op, we doen verder niks hoor' (ik voel een stiekeme neiging om dat laatste in Paint uit te werken... oké dit is misschien wel denigrerend) vind ik nogal naïef en ondoordacht.
Ik zei in het vorige deel ook, dat ik niet aan zijn wil twijfel, maar wel aan zijn kunnen.
Japie, wel top van je dat je het voor hem opneemt.
Zou het overigens niet handig zijn om zijn linkje in de OP te zetten?
O hoe treurig....quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:34 schreef Copycat het volgende:
Been there, done that, got the T-shirt, discovered it was worthless, grew up and made a career in advertising ...
Ik ben inderdaad van mening dat tribal een hoop moet leren en hoewel ik een stuk ouder ben wil niet zeggen dat ik niet op m'n plaat ga, want ja, ook ik heb wel eens een lesje nodig, net zoals iedereen anders.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat ik denigrerend vind is dat je denkt dat hij nog van alles moet leren en dat je je boven hem stelt. Alleen omdat hij anders over de dingen denkt dan jij doet. Ik vind juist dat hij de dingen een stuk scherper ziet dan dat jij ze doet.
Deels mee eens, een frisse wind door de reuring doet veelal goed, maar uiteindelijk komt wijsheid met de jaren.quote:Leeftijd doesnt mean shit. Juist de mensen die jonger zijn dan ons kunnen ons dingen leren. Zeker als je ziet hoe fucked up deze wereld is. Kan alleen maar beter worden toch?
Het kan met de jaren komen. Hopelijk. Geld helaas niet voor iedereen. Maar Tribal laat nu al enorm veel wijsheid zien. Ook al is het een ruwe diamant.quote:Op dinsdag 10 september 2013 01:02 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad van mening dat tribal een hoop moet leren en hoewel ik een stuk ouder ben wil niet zeggen dat ik niet op m'n plaat ga, want ja, ook ik heb wel eens een lesje nodig, net zoals iedereen anders.
Het zou tribal wel meer sieren als hij meer op gaat in de kritieken ipv er omheen draaien, ik lees genoeg opmerkingen met een cynische tint, maar tussen de cynische regeltjes door staat er wel wat opbouwende kritiek in.
[..]
Deels mee eens, een frisse wind door de reuring doet veelal goed, maar uiteindelijk komt wijsheid met de jaren.
Sure. Been there. Done that. Got me a tshirt and it didnt work. Idealen die je rijk maken.......quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:43 schreef Copycat het volgende:
Dat zie je verkeerd hoor. Ik heb nog steeds idealen, leef daar ook naar, maar ze zijn nu gebed in realisme, niet in naïviteit.
Pass the sick bucket please.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:34 schreef Copycat het volgende:
Been there, done that, got the T-shirt, discovered it was worthless, grew up and made a career in advertising ...
We zaten toch inmiddels wel in het post-idealistische tijdperk, daar waar niemand meer voor idealen leeft, maar wel het hart aan de goede kant probeert te hebben en soms heel eigenwijs net dat beetje meer betaald voor een 'groene' koelkast om toch dat vleugje idealisme te consumeren?quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
Zonder idealen zou het leven maar saai en kut zijn!
Dat zou misschien niet eens zo'n gek idee zijn als tribal daar een poosje ging wonen. De Amish leven zoals tribal dat ook graag heeft, luisteren naar de natuur, leven van het land ,hard werken en naar de kerk. Klaarstaan voor de buren en net als heel vroeger nog met rijtuigjes rijden.quote:Op maandag 9 september 2013 22:22 schreef sturmpie het volgende:
sounds like the "Amish"
ik vind het wel ok klinken hoor
Waarom? Realisme is heel belangrijk. Met alleen idealisme kom je er niet. Er zal brood op de plank moeten komen.quote:
Ja, die blijft de hele dag hangenquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn, nu zit deze in m'n hoofd.
Ik denk dat iedereen dat eens zou moeten doen, bij wijze van maatschappelijke opvoeding. Een soort groene vervanging voor de vroegere dienstplicht.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou misschien niet eens zo'n gek idee zijn als tribal daar een poosje ging wonen. De Amish leven zoals tribal dat ook graag heeft, luisteren naar de natuur, leven van het land ,hard werken en naar de kerk. Klaarstaan voor de buren en net als heel vroeger nog met rijtuigjes rijden.
Kan hij merken of zo'n leven hem bevalt.
Een soort sabbatical, een amishicalquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat eens zou moeten doen, bij wijze van maatschappelijke opvoeding. Een soort groene vervanging voor de vroegere dienstplicht.
Ja dat weet ik.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom? Realisme is heel belangrijk. Met alleen idealisme kom je er niet. Er zal brood op de plank moeten komen.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn, nu zit deze in m'n hoofd.
Tegen die tijd is tribal allang dood en begraven.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:10 schreef theguyver het volgende:
[..]![]()
Amish is btw ook niet meer wat het geweest is.
de groep word steeds kleiner, veel jongeren vertrekken naar de steden.
Denk dat tribal straks ook dat probleem krijgt in het begin de eerste generatie zal het wel goed gaan.
2e generatie, als ze er achter komen dat er een hele andere wereld is buiten het dorpje, zullen ze deze verlaten. tenzij tribal., ze dwingt te blijven.
Misschien is het niet meer zoals het geweest is, maar het zou een mooi beginpunt voor tribalwars kunnen zijn. Zou geen andere gemeenschap weten die dichter in de buurt komt van de idealen van tribal.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:10 schreef theguyver het volgende:
[..]![]()
Amish is btw ook niet meer wat het geweest is.
de groep word steeds kleiner, veel jongeren vertrekken naar de steden.
Denk dat tribal straks ook dat probleem krijgt in het begin de eerste generatie zal het wel goed gaan.
2e generatie, als ze er achter komen dat er een hele andere wereld is buiten het dorpje, zullen ze deze verlaten. tenzij tribal., ze dwingt te blijven.
Ze zijn ook tot 18 jaar verplicht maar vanaf 14 is het onderwijs meer gebaseerd op interesse.quote:Op maandag 9 september 2013 22:04 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Tot 14 dus verplicht, en daarna mogen ze zelf beslissen of ze door willen?
Ben bang dat je veel schoolverlaters gaat krijgen.
hoe ouder hoe meer je beinvloed bent door door het systeem en hoe meer leugen in je zitten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat ik denigrerend vind is dat je denkt dat hij nog van alles moet leren en dat je je boven hem stelt. Alleen omdat hij anders over de dingen denkt dan jij doet. Ik vind juist dat hij de dingen een stuk scherper ziet dan dat jij ze doet.
Leeftijd doesnt mean shit. Juist de mensen die jonger zijn dan ons kunnen ons dingen leren. Zeker als je ziet hoe fucked up deze wereld is. Kan alleen maar beter worden toch?
Die vrijheid heb je dan nog steeds. Zelfs meer want je de MSM nemen we niet serieus dus kunnen we ons richten op serieus dingen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:43 schreef Copycat het volgende:
Rijk? Als je financieel rijk bedoelt, zit je er mijlenver naast. Gelukkig zit rijkdom voor mijn vooral in andere zaken, zoals leven naar je idealen, de vrijheid om te kunnen doen wat je het leukst vindt.
Ze doen veel dingen op de goede manier. Alleen ze leven wel erg op religie ik zie liever meer vrijheid op dit gebiedt. Verder ben ik het wel op de een aantal punten met ze eens en met een aantal ook niet. Is alleen een optie voor als hier de pleuris uitbreekt. Jammer dat ze alleen maar in de VS zitten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
Tribal, heb je de posts over de Amish gelezen en zo ja, hoe denk je daar over?
Waarom denk je dat.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:11 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Tegen die tijd is tribal allang dood en begraven.
Omdat de gemiddelde leeftijd nu eenmaal niet toelaat dat jij 3 generaties overleeft misschien?quote:
Met andere woorden, je gaat een stukje terug met betrekking van effectuering van het sociaal contact. In feite heb je namelijk alle organen die er in de huidige maatschappij, maar dan in minder ontwikkelde vorm.quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:00 schreef tribalwars het volgende:
En we hebben er ook geen corrupte rechtstaat meer. Alles iemand zich ernstig misdraagt beslist de rest van het bestuur hoe we er verder mee gaan. Natuurlijk lossen we dit op een volwassen manier op we gebruiken natuurlijk geweldloze communicatie. En we laten onze niet leiden door macht en hebzucht in onze maatschappij. Maar we volgen onze idealen en werken die ook uit. En niemand wordt niet serieus genomen om zijn beweringen we luisteren naar iedereen het maakt niet uit hoe je eruit ziet. We laten ons niet leiden door angst zodat iedereen dat hier doet. Want angst heb je niet nodig richt je meer op de positieve dingen want angst maakt je kapot vanbinnen. We hebben ook vrijheid van godsdienst. Iedereen mag zelf bepalen in welke god hij gelooft of alles hij er een hele andere mening over heeft is het ook goed. En alles iemand iets over die dingen we leren helpen we hem daar graag bij.
Het gaat in onze maatschappij niet alleen maar om ikke maar het draait om iedereen om heel het dorp. In onze huidig maatschappij vergeten we dit soort dingen heel vaak we denken teveel aan ons zelf en nooit aan een ander. Dat moet veranderen want hierdoor gaan mensen elkaar haten krijg je ruzie is ook logisch want het is ook niet aardig.
En hierdoor gaat ook het pest gedrag weg want je hoeft niet beter zijn dan de rest. Iedereen is gelijk en we hebben respect voor elkaar door deze dingen toe te passen krijg je een veel gezondere maatschappij. Mensen gaan beter met elkaar om. Hebben niet zo vaak ruzie meer en je kunt dingen veel beter organiseren.
We hebben ook geen media die alles controleert. Alle kennis die we hebben is open en kun je zelf bekijken en beslissen over nemen. Je mag ook zelf bepalen wat je doet. Want je hebt zelf hersenen gekregen dus over heel veel zaken mag je zelf nadenken. We hebben ook geen BOA's die je bij elke misstap een bekeuring geven.
Nee je snapt het niet het is een stuk anders dan nu. En ik vindt dat we niet echt bepaald ontwikkeld zijn. We zijn hebzuchtig varkens die alleen maar aan zich zelf denken. Dat noem ik niet bepaald een goede ontwikkeling.quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:51 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Met andere woorden, je gaat een stukje terug met betrekking van effectuering van het sociaal contact. In feite heb je namelijk alle organen die er in de huidige maatschappij, maar dan in minder ontwikkelde vorm.
Jij snapt volgens niet wat ik probeer te stellen. Al de organen die jij hekelt in de huidige maatschappij komen in meer of mindere mate ook terug in jouw ideaal.quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:52 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet het is een stuk anders dan nu. En ik vindt dat we niet echt bepaald ontwikkeld zijn. We zijn hebzuchtig varkens die alleen maar aan zich zelf denken. Dat noem ik niet bepaald een goede ontwikkeling.
Ja maar dan zijn ze niet gericht op macht en hebzucht dat is het grootste verschil.quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:54 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jij snapt volgens niet wat ik probeer te stellen. Al de organen die jij hekelt in de huidige maatschappij komen in meer of mindere mate ook terug in jouw ideaal.
Maar het is toch best waarschijnlijk dat de organen daar wel naar uitgroeien mettertijd. Dat is tenslotte ook wat er met de huidige maatschappij gebeurt is volgens jouw visie.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar dan zijn ze niet gericht op macht en hebzucht dat is het grootste verschil.
Ja dat komt omdat de illumintie heel de geschiedenis tot 3 eeuwen terug naar hun had hebben gezet. Waarschijnlijk ook al eerder.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:08 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Maar het is toch best waarschijnlijk dat de organen daar wel naar uitgroeien mettertijd. Dat is tenslotte ook wat er met de huidige maatschappij gebeurt is volgens jouw visie.
Dat is voor nu even niet relevant. Hoe ga je, als je je ideaal verwezenlijkt krijgt, ervoor zorgen dat de continuïteit van je ideaal gewaarborgd is?quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja dat komt omdat de illumintie heel de geschiedenis tot 3 eeuwen terug naar hun had hebben gezet. Waarschijnlijk ook al eerder.
feite dat ze alles hebben uitgewerkt tot nu vanaf 1776 wil niet zeggen dat ze daarvoor ook niet aanwezig waren je had in ieder geval een elite vanaf 3000 voor christus die het voor het zeggen had tot zeker in de 18 eeuw. Dus je kunt de elite ook zien alles een deel van de illuminatie misschien is het wel hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:10 schreef ems. het volgende:
Dat heeft illuminati helemaal niet gedaan. Laten we het bij feiten houden.
Maakt niet uit. Je maakt van een koe een olifant.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
feite dat ze alles hebben uitgewerkt tot nu vanaf 1776 wil niet zeggen dat ze daarvoor ook niet aanwezig waren
Nah. Jij gebruikt de illuminati gewoon als zondebok. Wat jij beschrijft is het gevolg van mensen, niet van stoute groepjes.quote:je had in ieder geval een elite vanaf 3000 voor christus die het voor het zeggen had tot zeker in de 18 eeuw. Dus je kunt de elite ook zien alles een deel van de illuminatie misschien is het wel hetzelfde.
Tribal?quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:11 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat is voor nu even niet relevant. Hoe ga je, als je je ideaal verwezenlijkt krijgt, ervoor zorgen dat de continuïteit van je ideaal gewaarborgd is?
http://www.wijwordenwakke(...)&s=M69&ss=P2224&l=NLquote:Het is heel opmerkelijk dat de laatste jaren IJsland van de aardbol lijkt verdwenen te zijn. Toch stond in 2008 dit kleine eiland in het centrum van de belangstelling als slachtoffer van de eerste bankencrisis. Er werd toen bijzonder zware druk uitgeoefend op de bevolking om de banken via een bailout te redden met als gevolg een heel zware schuldenlast.
Maar de bevolking dacht er anders over :
de volledige regering werd ontslagen
de premier werd officieel aangeklaagd voor een volksrechtbank
via referendum werd besloten de schulden niet af te betalen
de banken werden genationaliseerd
burgers hebben zelf de grondwet herschreven
De toestand nu :
stabiele economische groei van ongeveer 2,5 %
voorbeeldige participatieve democratie
de nieuwe grondwet zal in het najaar ter goedkeuring voorgelegd worden
( hieronder een aantal simpele, maar wezenlijke principes )
Misschien moet je dit eens gaan lezen:http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politicaquote:Op dinsdag 10 september 2013 17:00 schreef tribalwars het volgende:
En we hebben er ook geen corrupte rechtstaat meer. Alles iemand zich ernstig misdraagt beslist de rest van het bestuur hoe we er verder mee gaan. Natuurlijk lossen we dit op een volwassen manier op we gebruiken natuurlijk geweldloze communicatie. En we laten onze niet leiden door macht en hebzucht in onze maatschappij. Maar we volgen onze idealen en werken die ook uit. En niemand wordt niet serieus genomen om zijn beweringen we luisteren naar iedereen het maakt niet uit hoe je eruit ziet. We laten ons niet leiden door angst zodat iedereen dat hier doet. Want angst heb je niet nodig richt je meer op de positieve dingen want angst maakt je kapot vanbinnen. We hebben ook vrijheid van godsdienst. Iedereen mag zelf bepalen in welke god hij gelooft of alles hij er een hele andere mening over heeft is het ook goed. En alles iemand iets over die dingen we leren helpen we hem daar graag bij.
Het gaat in onze maatschappij niet alleen maar om ikke maar het draait om iedereen om heel het dorp. In onze huidig maatschappij vergeten we dit soort dingen heel vaak we denken teveel aan ons zelf en nooit aan een ander. Dat moet veranderen want hierdoor gaan mensen elkaar haten krijg je ruzie is ook logisch want het is ook niet aardig.
En hierdoor gaat ook het pest gedrag weg want je hoeft niet beter zijn dan de rest. Iedereen is gelijk en we hebben respect voor elkaar door deze dingen toe te passen krijg je een veel gezondere maatschappij. Mensen gaan beter met elkaar om. Hebben niet zo vaak ruzie meer en je kunt dingen veel beter organiseren.
We hebben ook geen media die alles controleert. Alle kennis die we hebben is open en kun je zelf bekijken en beslissen over nemen. Je mag ook zelf bepalen wat je doet. Want je hebt zelf hersenen gekregen dus over heel veel zaken mag je zelf nadenken. We hebben ook geen BOA's die je bij elke misstap een bekeuring geven.
Ja daar wil ik van af heb het globaal door gelezen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Misschien moet je dit eens gaan lezen:http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
Schijnbaar wil je dat concept overboord gooien.
Hij heeft ook een duidelijke boeman (illuminatie) die alles in de huidige maatschappij heeft verpest. Een soort duivel om alle narigheid op af te schuiven. Zonder die invloed willen mensen elkaar natuurlijk alleen maar knuffels geven...quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:53 schreef ems. het volgende:
Het blijft aandoenlijk. Dat gegeil van jou op media en dat je erop staat dat er een verschil is tussen oude en nieuwe media.
Ergens ook wel begrijpelijk. Hersenspinsels zijn een stuk makkelijker goed te praten als je een constante zondebok hebt.
En waarom wil je hier van af?quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja daar wil ik van af heb het globaal door gelezen.
Het komt een beetje overeen met gelovigen die de grote vijand zien in de evolutietheorie. Alsof het invalideren daarvan ook maar iets zegt over hun eigen denkwijze.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij heeft ook een duidelijke boeman (illuminatie) die alles in de huidige maatschappij heeft verpest. Een soort duivel om alle narigheid op af te schuiven. Zonder die invloed willen mensen elkaar natuurlijk alleen maar knuffels geven...
Je zou je er eens in moeten verdiepen in plaats van dingen globaal door lezen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja daar wil ik van af heb het globaal door gelezen.
Hoe ga je, als je je ideaal verwezenlijkt krijgt, ervoor zorgen dat de continuïteit van je ideaal gewaarborgd is?quote:
Je hebt drie machten die de macht hebben in nederland. Daarnaast kunnen ze ook nog advies vragen aan clubjes als VN, NAVO. Dus alles je het zo ziet is het makkelijk voor de illumintie om ze te beïnvloeden. Wat een scheit stuk wat een kut taal voor iets wat makkelijk te verklaren is.quote:
Holyfuck, dit is staatsrechtelijke onzin van ongekende proporties. Lees je eerst even in voordat je zomaar iets roept.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je hebt een soort driehoek macht. Je hebt de eerst en tweede kamer. je hebt de regering. En je hebt de rechters. De eerst en tweede kamer zijn verantwoordelijk voor de regering en aan de burgers. de rechters handhaven de wet. Lees het even door
... waar geef je nu antwoord op?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je hebt een soort driehoek macht. Je hebt de eerst en tweede kamer. je hebt de regering. En je hebt de rechters. De eerst en tweede kamer zijn verantwoordelijk voor de regering en aan de burgers. de rechters handhaven de wet. Lees het even door
Lees jij het inderdaad eens rustig door ja, en probeer dan mijn vraag te beantwoorden. Intelligente mensen die in jouw dorpje willen komen wonen zouden die vraag ook wel eens kunnen stellen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Als dit je al te moeilijk is...quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je hebt drie machten die de macht hebben in nederland. Daarnaast kunnen ze ook nog advies vragen aan clubjes als VN, NAVO. Dus alles je het zo ziet is het makkelijk voor de illumintie om ze te beïnvloeden. Wat een scheit stuk wat een kut taal voor iets wat makkelijk te verklaren is.
Een andere artikel legt het duidelijk uit schijndemocratie.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als dit je al te moeilijk is...
Laat ik de vraag anders stellen. Waarom wil de de scheiding van machten opheffen?
Kan je geen antwoord geven op mijn vraag of wil je dat niet?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:17 schreef tribalwars het volgende:
1 macht =
[..]
Een andere artikel legt het duidelijk uit schijndemocratie.
Het artikel van schijndemocratie's is veel duidelijk zo ziet het werkelijk in elkaar.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kan je geen antwoord geven op mijn vraag of wil je dat niet?
Mooi. De gerechtelijke macht blijft buiten schot.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef tribalwars het volgende:
Een andere artikel legt het duidelijk uit schijndemocratie.
eerste macht= wetgevende macht:eerst en tweede kamer en regering
tweede macht= uitvoerende macht: koning en ministers
derde macht=Raad van State voorgezeten door koningin
vierde macht= ambtenaren:
vijfde macht = media
zesde macht= externe adviesbureaus
Door dit systeem bepaalde de illumintie wat er gebeurt met de mensheid.
Hoe jij denkt dat het allemaal werkelijk in elkaar zit heeft er geen drol mee te maken. Ik vraag je waarom je de scheiding van de machten een slecht idee vind. Op papier, in een ideale wereld, als dat het makkelijker voor je maakt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Het artikel van schijndemocratie's is veel duidelijk zo ziet het werkelijk in elkaar.
Omdat ze zo makkelijk te manipuleren zijn. Kies liever voor een andere systeem. Want ze vragen advies aan onafhankelijk organisaties.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe jij denkt dat het allemaal werkelijk in elkaar zit heeft er geen drol mee te maken. Ik vraag je waarom je de scheiding van de machten een slecht idee vind. Op papier, in een ideale wereld, als dat het makkelijker voor je maakt.
Hoewel het een zeer terechte vraag is, heb je in een ideale wereld natuurlijk geen machtenscheiding nodig, daar de voornaamste gedachte achter machtenscheiding het wegnemen van machtsconcentratie en machtsmisbruik is, welke in een ideale wereld niet zouden bestaan/voorkomen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe jij denkt dat het allemaal werkelijk in elkaar zit heeft er geen drol mee te maken. Ik vraag je waarom je de scheiding van de machten een slecht idee vind. Op papier, in een ideale wereld, als dat het makkelijker voor je maakt.
Dus gooi je het maar allemaal op 1 hoop? Lekker makkelijk he! Hoef je er maar 1 te manipuleren om hetzelfde resultaat te berijken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:31 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Omdat ze zo makkelijk te manipuleren zijn. Kies liever voor een andere systeem. Want ze vragen advies aan onafhankelijk organisaties.
Dat bedoel ik niet maar dit geld voor het huidig systeem.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus gooi je het maar allemaal op 1 hoop? Lekker makkelijk he! Hoef je er maar 1 te manipuleren om hetzelfde resultaat te berijken.
Ok, goed puntquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:31 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hoewel het een zeer terechte vraag is, heb je in een ideale wereld natuurlijk geen machtenscheiding nodig, daar de voornaamste gedachte achter machtenscheiding het wegnemen van machtsconcentratie en machtsmisbruik is, welke in een ideale wereld niet zouden bestaan/voorkomen.
En in jouw droomwereld?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet maar dit geld voor het huidig systeem.
Dan is machtenscheiding over het algemeen een best behoorlijk instrument.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok, goed puntEen wat meer realistische wereld dan.
Dat heb ik al vaak aangeven alle volwassen mogen in feite meebeslissen in het dorp. En we bepalen gezamenlijk de afspraken. Mits 75 % aanwezig is. We gebruiken ook geweldloze communicatie. Denk niet zo moeilijk.quote:
Dat vind ik ook ja. Daarom zou ik ook graag willen weten waarom Tribalwars dat niet nodig vind.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dan is machtenscheiding over het algemeen een best behoorlijk instrument.
Ja, dat snap ik. Daarom vraag ik het ook, gezien je al de machten op 1 hoop gooit. Ik denk moeilijk omdat de wereld nou eenmaal niet de droomwereld is die jij denkt dat het is. Mensen gaan je deze vragen stellen, als je echt dat dorp op gaat zetten. Dan zul je een goed antwoord moeten hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:35 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat heb ik al vaak aangeven alle volwassen mogen in feite meebeslissen in het dorp. En we bepalen gezamenlijk de afspraken. Mits 75 % aanwezig is. We gebruiken ook geweldloze communicatie. Denk niet zo moeilijk.
Communicatie die niet tot geweld leiden grof genomen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:41 schreef Copycat het volgende:
Wat is eigenlijk gewelddadige communicatie?
Een beetje zo als het op de huidig manier . Dat leidt best vaak tot ruzie's. Kijk maar naar de politiek alles voorbeeld.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:45 schreef Copycat het volgende:
Maar wat is gewelddadige communicatie?
Okay ... Maar echt een duidelijke definitie heb je niet?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef tribalwars het volgende:
Een beetje zo als het op de huidig manier . Dat leidt best vaak tot ruzie's. Kijk maar naar de politiek alles voorbeeld.
Nee die is er niet er is alleen een duidelijk definitie voor geweldloze communicatiequote:Op dinsdag 10 september 2013 19:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Okay ... Maar echt een duidelijke definitie heb je niet?
En alles is niet hetzelfde als als.
Yepquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:53 schreef Degodvader het volgende:
Tribalwars, ga je eigenlijk nog naar school op dit moment?
Waarom eigenlijk nog als WO 3 voor de deur staat. 24/7 voorbereidingen treffen lijkt me beter toch?quote:
Heb ik zo gedaan. Spullen zo in gepakt. Wat zaden meenemen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:57 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk nog als WO 3 voor de deur staat. 24/7 voorbereidingen treffen lijkt me beter toch?
Je denkt veel te simpel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Heb ik zo gedaan. Spullen zo in gepakt. Wat zaden meenemen.
Wat komt er nog bij kijken dan volgens jouw.quote:
Wat kennis ontvangen. heb ook geen zin om voor 11 euro per uur in de fabriek te werken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom ga je überhaupt naar school? Eigenlijk? Heb je al een middelbare school afgerond?
Sowieso beter om zoveel mogelijk onderwijs te krijgen. Daar heb je wat aan in je verdere leven.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat kennis ontvangen. heb ook geen zin om voor 11 euro per uur in de fabriek te werken.
Nee zit nu in het tweede jaar.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sowieso beter om zoveel mogelijk onderwijs te krijgen. Daar heb je wat aan in je verdere leven.
Maar ik dacht dat je voor laborant ging studeren? Is dat van de baan?
Volgens zijn wat?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat komt er nog bij kijken dan volgens jouw.
Hij zei dat vluchten heel veel in hield.quote:
Jou/jouw mijn beste.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:24 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hij zei dat vluchten heel veel in hielt.
Mooi! Duurt die opleiding 3 jaar?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee zit nu in het tweede jaar.
4 jaarquote:Op dinsdag 10 september 2013 20:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooi! Duurt die opleiding 3 jaar?
Om maar eens wat te noemen: Als de timing een beetje ongelukkig valt moet je toch zeker een half jaar wachten tot die zaden tot iets eetbaars leiden. Wat ga je in de tussentijd doen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat komt er nog bij kijken dan volgens jouw.
Je kunt altijd nog wat eten meenemen en jagen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Om maar eens wat te noemen: Als de timing een beetje ongelukkig valt moet je toch zeker een half jaar wachten tot die zaden tot iets eetbaars leiden. Wat ga je in de tussentijd doen?
Ik vond o.a. wat Tribalwars over homoseksualiteit zegt denigrerend en een teken dat hij nog van alles moet leren.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat ik denigrerend vind is dat je denkt dat hij nog van alles moet leren en dat je je boven hem stelt.
[..]
Volgens Tribalwars is het redelijk zwart wit.quote:Op maandag 9 september 2013 23:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Houden van kan op meerdere manieren. Wist je dat niet?
Jij hebt voor een paar maanden voedsel klaarliggen? Met jagen wens ik je veel succes. Zoveel wild heb je niet in NL om op te jagen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog wat eten meenemen en jagen.
Dat begrijp ik ook niet. Volgens Tribalwars hebben de Illuminati de technologie om op afstand gedachten te kun lezen, door de ogen van een ander persoon te kijken, telekinese toe te passen. Maar duizenden nieuwe media websites op zetten is te ingewikkeld voor de Illuminati.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:53 schreef ems. het volgende:
Het blijft aandoenlijk. Dat gegeil van jou op media en dat je erop staat dat er een verschil is tussen oude en nieuwe media.
Ergens ook wel begrijpelijk. Hersenspinsels zijn een stuk makkelijker goed te praten als je een constante zondebok hebt.
Hebzucht is toch juist één van de problemen in de maatschappij?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat kennis ontvangen. heb ook geen zin om voor 11 euro per uur in de fabriek te werken.
Wat dacht je van buienland.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij hebt voor een paar maanden voedsel klaarliggen? Met jagen wens ik je veel succes. Zoveel wild heb je niet in NL om op te jagen.
En hoe ga je daar komen als WOIII uitbreekt?quote:
Hij begint in het midden oosten als Amerika Syrie aanvalt dan binnen een paar dagen weg vluchten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En hoe ga je daar komen als WOIII uitbreekt?
Er is nog zoooo veel meer mis met je plan in dit scenario... Maar goed, dat dwaalt wat af denk ik?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:21 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hij begint in het midden oosten als Amerika Syrie aanvalt dan binnen een paar dagen weg vluchten.
Ja lucifers mee nemen voor vuur. en fles of ijzer beker voor water in te koken. En een zakmes met meerdere functies. Een overlevingsboekje. Een zaklamp. Een maatje en slaapzak.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er is nog zoooo veel meer mis met je plan in dit scenario... Maar goed, dat dwaalt wat af denk ik?
alleen is ook maar alleen!quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja lucifers mee nemen voor vuur. en fles of ijzer beker voor water in te koken. En een zakmes met meerdere functies. Een overlevingsboekje. Een zaklamp. Een maatje en slaapzak.
Dat valt meer onder wat preppers doen. Dat is heel wat anders dan dat dorp van je.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja lucifers mee nemen voor vuur. en fles of ijzer beker voor water in te koken. En een zakmes met meerdere functies. Een overlevingsboekje. Een zaklamp. Een maatje en slaapzak.
Ja je moet wel een maatje hebben om op te slapen hequote:Op dinsdag 10 september 2013 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alleen is ook maar alleen!
Dat is ook voor als je gaat vluchten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat valt meer onder wat preppers doen. Dat is heel wat anders dan dat dorp van je.
Kan eigenlijk niet autorijden dus met openbare vervoer tot de grens en dan te voet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:31 schreef Copycat het volgende:
Hoe vlucht je eigenlijk? Te voet of steel je ergens een snelle auto? Want bij een WO2 zullen onze buurlanden ook wel betrokken worden.
Okay ... En verwacht je zo ver van het wereldoorlogsgeweld vandaan te komen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:32 schreef tribalwars het volgende:
Kan eigenlijk niet autorijden dus met openbare vervoer tot de grens en dan te voet.
Ja dat verwacht ik alleen nog een paar mensen hebben die mee willen want alleen is inderdaad maar alleen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Okay ... En verwacht je zo ver van het wereldoorlogsgeweld vandaan te komen?
Misschien hebben die maatjes dan wel een rijbewijs. Dan kun je misschien wel ver weg komen. Te voet kun je niet echt km maken, dan blijf je toch in het vermaledijde westen hangen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:34 schreef tribalwars het volgende:
Ja dat verwacht ik alleen nog een paar mensen hebben die mee willen want alleen is inderdaad maar alleen.
Nieuw topic dan maar? Tribals prep plannen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat is ook voor als je gaat vluchten.
Kun wel iemand met een rijbewijs.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien hebben die maatjes dan wel een rijbewijs. Dan kun je misschien wel ver weg komen. Te voet kun je niet echt km maken, dan blijf je toch in het vermaledijde westen hangen.
Als het biertopic goede afloop heeft heb je dan de kans om mensen te ronselen onder het genot van een biertje.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja dat verwacht ik alleen nog een paar mensen hebben die mee willen want alleen is inderdaad maar alleen.
nquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nieuw topic dan maar? Tribals prep plannen.
nee toch niet dit heeft ook beetje te maken met ideale maatschappij want alles er een grote groep mee vlucht kun je denken aan de ideale maatschappij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nieuw topic dan maar? Tribals prep plannen.
Overigens in dit kader een aanrader om te kijken (of te lezen) is "Into the wild":quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Al gezienquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:38 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Overigens in dit kader een aanrader om te kijken (of te lezen) is "Into the wild":
http://nl.wikipedia.org/wiki/Into_the_Wild_(film)
Ik denk dat je droomwereld in die situatie nog kanslozer is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
n
[..]
nee toch niet dit heeft ook beetje te maken met ideale maatschappij want alles er een grote groep mee vlucht kun je denken aan de ideale maatschappij.
Denk je dat in Nederland wel zin heeft om te blijven . Ik denk van niet.En dat je opgepakt wordt in dit najaar alles je kritiek uit op VS daar kan ik niet echt mee leven. Dan is het hier ook overleven.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik denk dat je droomwereld in die situatie nog kanslozer is.
Je moet je niet zo bang maken om een eigen aangepraat spookbeeld joh. Dat is niet gezond.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Denk je dat in Nederland wel zin heeft om te blijven . Ik denk van niet.En dat je opgepakt wordt in dit najaar alles je kritiek uit op VS daar kan ik niet echt mee leven. Dan is het hier ook overleven.
Is geen spookbeeld maar de waarheid.quote:
Heb je daar ook iets wat ook maar in de buurt van bewijs komt voor?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:50 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Is geen spookbeeld maar de waarheid.
Genoeg ook al in eerder topic gepost. Ik wacht tot de oorlog begint.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je daar ook iets wat ook maar in de buurt van bewijs komt voor?
En misschien een betere vraag, als dat zo zeker is dat dat gaat gebeuren, wat doe jij nog hier dan?
Welk topic?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:56 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Genoeg ook al in eerder topic gepost. Ik wacht tot de oorlog begint.
Neuh, het is even waar als de tientallen grote doemscenario's van de afgelopen 15 a 20 jaar. Geen enkel verschil en geen enkele reden om aan te nemen dat het nu opeens wel waar is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:50 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Is geen spookbeeld maar de waarheid.
quote:President Barack Obama heeft het Amerikaanse Congres gevraagd nog niet te stemmen over goedkeuring van een militaire actie tegen Syrië.
[..]
Volgens hem wil Obama Rusland de tijd gunnen om zijn bondgenoot Syrië zijn chemische wapens onder internationaal toezicht te stellen. Senator Levin zei dat Obama wil afwachten hoe serieus Rusland en Syrië zijn met dat voorstel dat Damascus eerder dinsdag accepteerde.
Dat ik de derde wereld oorlog voorspel. En Fema kampen in voorbereidingen.quote:
Maquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Neuh, het is even waar als de tientallen grote doemscenario's van de afgelopen 15 a 20 jaar. Geen enkel verschil en geen enkele reden om aan te nemen dat het nu opeens wel waar is.
Die actie in Syrië gaat er overigens waarschijnlijk ook niet komen. Teveel weerwil tegen. Zelfs binnen de republikeinen zijn er in het Amerikaanse Congres mensen te vinden die tegen zijn en tegen gaan stemmen.
Waarschijnlijker is dat het toch iets als onderstaande gaat worden:
[..]
Maar dan nog gaat er iets ergers gebeuren waarvoor de Fema kampen in gebruik genomen worden. Vanaf rond 1 oktoberquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Neuh, het is even waar als de tientallen grote doemscenario's van de afgelopen 15 a 20 jaar. Geen enkel verschil en geen enkele reden om aan te nemen dat het nu opeens wel waar is.
Die actie in Syrië gaat er overigens waarschijnlijk ook niet komen. Teveel weerwil tegen. Zelfs binnen de republikeinen zijn er in het Amerikaanse Congres mensen te vinden die tegen zijn en tegen gaan stemmen.
Waarschijnlijker is dat het toch iets als onderstaande gaat worden:
[..]
Denk je niet dat je dan rijkelijk laat bent met vluchten? Misschien kun je dan wel n het verzet. Verf je je haar rood.quote:
Dat zou kunnen, de tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ma
[..]
Maar dan nog gaat er iets ergers gebeuren waarvoor de Fema kampen in gebruik genomen worden. Vanaf rond 1 oktober
Nee vindt het moeilijk om mensen in de steek te laten daarom probeer ik nog medevluchters te vinden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Denk je niet dat je dan rijkelijk laat bent met vluchten? Misschien kun je dan wel n het verzet. Verf je je haar rood.
Daarom beter eerst je studie afmaken tribal. Dan heb je iig iets waar je altijd op terug kunt vallen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:02 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee vindt het moeilijk om mensen in de steek te laten daarom probeer ik nog medevluchters te vinden.
En dan mooi in dit NAZI LAND BLIJVEN .quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom beter eerst je studie afmaken tribal. Dan heb je iig iets waar je altijd op terug kunt vallen.
Naar Duitsland bijvoorbeeld. Of misschien haalt-ie het wel tot Italië. Alle vrijheid en gelijkheid.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ga dan nu weg. Sluit je pc af, zeg je ouders gedag en ga ervoor.
Nee joh, op naar Scandinavië!quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Naar Duitsland bijvoorbeeld. Of misschien haalt-ie het wel tot Italië. Alle vrijheid en gelijkheid.
Zwemvestje aan en gaan!quote:
Wijwordenwakker is ook zo'n betrouwbare bron he...quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat ik de derde wereld oorlog voorspel. En Fema kampen in voorbereidingen.
Wakker worden is altijd klote. Al ben ik toch altijd weer blij dat het gebeurd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wijwordenwakker is ook zo'n betrouwbare bron he...
Ja, die hebben immers al behoorlijk wat nieuws gebracht wat werkelijkheid is geworden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
wat is er precies NAZI aan dit land?quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
En dan mooi in dit NAZI LAND BLIJVEN .
De kekke treinverbindingen!quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
wat is er precies NAZI aan dit land?
Je overdrijft nu vreselijk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
NAZI land?quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dit slaat als kut op dirk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Mensen zoals jouw worden straks het slachtoffer van de oorlog en zijn te blind om het in te zien.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Edit: Wat ik daar ook mis is enige vorm van bewijs... Zelfs de bron van het artikel staat er niet bij,
Alles wordt gecontroleerd. Je wordt overal in de gaten gehouden je e-mail wordt gelezen. Je internet gedrag wordt in de gaten gehouden en ze kijken ook welke site"s je zit. Ze camera's op straart registreren allles. De OV kaart houdt precies bij waar je reist en dat gebruiken ze ook. Op je mobiel kunnen ze exact je locatie bepalen. En een afwijkende mening in dit land hebt wordt je alles gek beschouwd. Ze hebben liever domme niet nadenkende slapende mensen. Nederland is ook nog een bondgenoot van de grootste NAZI LAND Amerika. Heeft al 10 miljoenen mensen vermoord nog meer dan NAZI DUITSElAND waarom mogen ze dat doen. Waarom roepen we dat geen halt toe. waarom gaan we uber haupt nog werken voor de hebzuchtige varkens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:54 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
NAZI land?
Kun je dit ook onderbouwen?
Maar in een ander topic wel zeggen dat voor 11 euro in een fabriek werken te min voor je is, beetje hypocriet non?quote:Op woensdag 11 september 2013 07:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Alles wordt gecontroleerd. Je wordt overal in de gaten gehouden je e-mail wordt gelezen. Je internet gedrag wordt in de gaten gehouden en ze kijken ook welke site"s je zit. Ze camera's op straart registreren allles. De OV kaart houdt precies bij waar je reist en dat gebruiken ze ook. Op je mobiel kunnen ze exact je locatie bepalen. En een afwijkende mening in dit land hebt wordt je alles gek beschouwd. Ze hebben liever domme niet nadenkende slapende mensen. Nederland is ook nog een bondgenoot van de grootste NAZI LAND Amerika. Heeft al 10 miljoenen mensen vermoord nog meer dan NAZI DUITSElAND waarom mogen ze dat doen. Waarom roepen we dat geen halt toe. waarom gaan we uber haupt nog werken voor de hebzuchtige varkens.
Ik accepteer dingen gewoon niet zomaar zonder enige kritiekquote:Op woensdag 11 september 2013 07:35 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Mensen zoals jouw worden straks het slachtoffer van de oorlog en zijn te blind om het in te zien.
al die punten die je noemt hebben betrekking op privacy, iets waar de nazi's niets, maar dan ook echt niets, mee te maken hadden. Als je scheldt, wat sowieso niet heel sterk is om te doen, doe het dan historisch correct.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Alles wordt gecontroleerd. Je wordt overal in de gaten gehouden je e-mail wordt gelezen. Je internet gedrag wordt in de gaten gehouden en ze kijken ook welke site"s je zit. Ze camera's op straart registreren allles. De OV kaart houdt precies bij waar je reist en dat gebruiken ze ook. Op je mobiel kunnen ze exact je locatie bepalen. En een afwijkende mening in dit land hebt wordt je alles gek beschouwd. Ze hebben liever domme niet nadenkende slapende mensen. Nederland is ook nog een bondgenoot van de grootste NAZI LAND Amerika. Heeft al 10 miljoenen mensen vermoord nog meer dan NAZI DUITSElAND waarom mogen ze dat doen. Waarom roepen we dat geen halt toe. waarom gaan we uber haupt nog werken voor de hebzuchtige varkens.
Nou, waarom doe je dat niet?quote:Op woensdag 11 september 2013 07:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Retrorisch kinderachtig gezeik en dan: Waarom roepen we dat geen halt toe. waarom gaan we uber haupt nog werken voor de hebzuchtige varkens.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 september 2013 07:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Waarom roepen we dat geen halt toe. waarom gaan we uber haupt nog werken voor de hebzuchtige varkens.
Kun je jagen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog wat eten meenemen en jagen.
Tribal je hebt helemaal gelijk jongen met een heleboel dingen die je zegt. Ik geloof ook veel van deze dingen. Maar ondertussen laat ik me niet bang maken. We zien wel wat er gebeurt. Het belangrijkste is dat je je niet gek laat maken en gewoon je eigen waarheid blijft verkondigen. Hoe meer mensen "wakker" worden hoe sneller de dingen zullen veranderen. Ik zie zelf constant mensen die veranderen en meer bewust worden van dingen. Je kunt altijd nog als het echt allemaal niet meer gaat hier, vluchten en ergens een dorp beginnen.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
En je kan eventuele dingen die je niet goed uitkomen altijd nog CGI noemenquote:Op woensdag 11 september 2013 13:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog als het echt allemaal niet meer gaat hier, vluchten en ergens een dorp beginnen.
Waar?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:24 schreef Japie77 het volgende:
Je kunt altijd nog als het echt allemaal niet meer gaat hier, vluchten en ergens een dorp beginnen.
Het is al een feite dat dat geen probleem is, nergens, als je maar geen overlast veroorzaakt. En als ze je eerst weg willen dan zeg je gewoon wat je doet en dan vinden ze 't goed.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist. Vind maar eens een plek waar je zomaar neer kunt strijken.
Ergens midden in de rimboe hoeft niet zo'n probleem te zijn lijkt me.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist. Vind maar eens een plek waar je zomaar neer kunt strijken.
ems - wil je aub stoppen met je t proberen om grappig te zijn - het past echt niet bij je,jongen.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:27 schreef ems. het volgende:
[..]
En je kan eventuele dingen die je niet goed uitkomen altijd nog CGI noemen
Tingowars, misschien moeten jullie een gezinnetje stichten in jullie nieuwe dorp?
Vandaar mijn vraag dus. Want het klinkt allemaal lekker makkelijk: vluchten, een paar dagen eten mee, overleven door jagen, ergens een dorp stichten.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Da's best een eind weg, de rimboe. Want dan heb je het over de regenwouden in Afrika, of ergens een eilandje in de Stille Zuidzee.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ergens midden in de rimboe hoeft niet zo'n probleem te zijn lijkt me.
Komt bij dat het helemaal niet zo eenvoudig is om te overleven zonder alle dingen die we nu voor handen hebben en normaal zijn gaan vinden.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag dus. Want het klinkt allemaal lekker makkelijk: vluchten, een paar dagen eten mee, overleven door jagen, ergens een dorp stichten.
Maar als je echt ergens een dorp wilt stichten waar je niet lastig wordt gevallen door een overheid (wat de doelstelling van tribalwars en japie lijkt te zijn), dan moet je sowieso al buiten Europa wezen, maar waarschijnlijk nog een stuk verder weg, als je ook ergens wilt zitten waar je kunt overleven. Want middenin de Sahara is het vast wel rustig, maar of het daar allemaal zo makkelijk is.
[..]
Da's best een eind weg, de rimboe. Want dan heb je het over de regenwouden in Afrika, of ergens een eilandje in de Stille Zuidzee.
En als er een WO3 uitbreekt, dan wordt het, denk ik, een stuk minder makkelijk dan het nu is om daar te komen.
Daarom lijkt het me ook zaak om al die goede en doordachte plannen van tribal zo snel mogelijk te realiserenquote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Wombcat het volgende:
Da's best een eind weg, de rimboe. Want dan heb je het over de regenwouden in Afrika, of ergens een eilandje in de Stille Zuidzee.
En als er een WO3 uitbreekt, dan wordt het, denk ik, een stuk minder makkelijk dan het nu is om daar te komen.
Ik denk nog steeds dat de Amish het ideaal van tribal het meest benaderen.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
Denk dat je sowieso beter kleinschaliger kan gaan denken: leefgemeenschap op een hoeve ofzo, communes. Ja, je hebt dan wel te maken met de Neerlandsche wetten en het belastingsysteem etc., maar verder kun je in je kleine groepje doen wat je wilt, en als je ergens een stuk land koopt en daar met z'n allen (en dan niet meteen 500, maar gewoon, 10/15 man ofzo) gaat zitten kun je van daaruit gaan kijken of het grootschaliger is door te trekken.
Men? Degenen die dat willen. Ik ga er niet over nadenken, want WO3 komt voorlopig toch niet. En als 'ie wel komt en we krijgen er in Europa last van, dan moet je dus idd ergens in de Pacific zitten, dus moet je er nu al naar toe, want dan lukt het niet meer.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Komt bij dat het helemaal niet zo eenvoudig is om te overleven zonder alle dingen die we nu voor handen hebben en normaal zijn gaan vinden.
Zit je daar in de rimboe zonder communicatiemiddelen, goed drinkwater, het voedsel raakt op en dan?
Daar zou men eens over na moeten denken .
Misschien wat makkelijker als je kan 2000 solar panellen meenemen.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Want middenin de Sahara is het vast wel rustig, maar of het daar allemaal zo makkelijk is.
[..]
Kun je die eten?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien wat makkelijker als je kan 2000 solar panellen meenemen.
Ja, dat zou kunnen werken. En regenwater opvangen om te drinken?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Men? Degenen die dat willen. Ik ga er niet over nadenken, want WO3 komt voorlopig toch niet. En als 'ie wel komt en we krijgen er in Europa last van, dan moet je dus idd ergens in de Pacific zitten, dus moet je er nu al naar toe, want dan lukt het niet meer.
Zo'n tropisch eiland lijkt me overigens wel de beste optie, want je zit er rustig, de kans dat iemand langskomt en jou van je voorraden beroofd is klein (uitgaande van een onbewoond eiland, wat vast nog wel ergens te vinden is). Fruit is er voldoende voorhanden. Als je dan zorgt dat je zelf spullen meeneemt zodat je wat landbouw kunt bedrijven (aardappels, maïs, graan etc.) kun je het al aardig uitzingen. Verder nog een stel varkens en kippen mee voor vlees en eieren. En niet onbelangrijk: leer vissen.
Dan heb je alleen nog een tandarts en dokter nodig
Nee maar je heb genoeg stroom voor 200 woningen met internet en smartfone.quote:
Am afraid that was supposed to be a joke, sadly.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Je beseft zelf ook wel dat dat nogal over-the-top achterlijk is, toch?
Rottum en Borkum.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:12 schreef oompaloompa het volgende:
Zijn er niet een aantal onbewoonde kleine waddeneilanden?
Als er bomen en begroeiing zijn, is er ook water.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen werken. En regenwater opvangen om te drinken?
Waarom woont daar niemand, denk je?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:12 schreef oompaloompa het volgende:
Zijn er niet een aantal onbewoonde kleine waddeneilanden?
Zijn FEMA-kamp locaties. Duh.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom woont daar niemand, denk je?
Dat is waarquote:Op woensdag 11 september 2013 14:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als er bomen en begroeiing zijn, is er ook water.
Ik blijf lekker hier, want daar kun je idd niet leuk fietsen. Hoewel, als het eiland groot genoeg is, kun je wel leuk MTB-en.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar
Neem je wel je fiets mee? Zal trouwens saai worden, elke dag hetzelfde rondje![]()
Als je geen belasting wilt betalen neem ik aan dat je ook niet van plan bent gebruik te maken van die voorzieningen, zou anders een beetje hypocriet zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom woont daar niemand, denk je?
Perfect (zolang ze niet bij vloed overlopen)quote:
Bestaan niet echt. Is CGI om mensen daarheen te lokken zodat ze geillumineerd kunnen worden.quote:
Daar doelde ik niet op.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je geen belasting wilt betalen neem ik aan dat je ook niet van plan bent gebruik te maken van die voorzieningen, zou anders een beetje hypocriet zijn.
Ja je kunt niet kieskeurig worden hehquote:Op woensdag 11 september 2013 14:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar doelde ik niet op.
Ik denk dat daar niemand woont, omdat het niet zo'n geschikte plek is om te wonen. Er wil niet zo veel groeien, bovendien kleine eilanden dus je kunt er ook niet veel vee houden. Kortom: op eigen houtje hou je het daar niet vol.
Wellicht dat brood op de plank-ding waar men eerder van sprak.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
http://newsysteem.wordpre(...)maatschappij-deel-5/
Je bent tegen hebzucht, zeg je, maar je gaat niet voor minder dan 11 euro per uur werken. Hoe rijm je dat?
Dan heeft ie het heel verstandig op 11 euro per uur gezet.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
Met een salaris gebaseerd op 11 euro per uur kun je prima rondkomen hoor.
Maar de facto is het, met wat voor reden dan ook, gewoon hebzucht.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan heeft ie het heel verstandig op 11 euro per uur gezet.
Is dan elke euro meer dan nul hebzucht?quote:Op woensdag 11 september 2013 17:08 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Maar de facto is het, met wat voor reden dan ook, gewoon hebzucht.
Dat, of het fabriekswerk.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
11 euro was ook al te mind voor 'm anders:
BNW / ideale maatschappij #5
Dat is aanzienlijk meer dan een Nederlandse PhD student in zijn/haar eerste jaar verdient.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
11 euro per uur voor fabriekswerk is anders best wel goed betaald.
Misschien zou dat in een (meer) ideale maatschappij wel anders zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is aanzienlijk meer dan een Nederlandse PhD student in zijn/haar eerste jaar verdient.
Nee, maar de zinsnede dat 11 euro te min is impliceert toch zeker hebzucht.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Is dan elke euro meer dan nul hebzucht?
[..]
Dat, of het fabriekswerk.
Als de beweegreden hebzucht is voor het maken van die zinsnede, dan is het hebzucht.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:22 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Nee, maar de zinsnede dat 11 euro te min is impliceert toch zeker hebzucht.
Heb wel sterk vermoeden dat dit verlangen van TS vooral voorkomt uit een niet-erkende behoefte van TS dat hij vooral wil dat mensen om hem heen meer aan TS gaan denken dan nu het geval is. Ik vraag me af of het ook wederzijds is, gezien het beperkte aanpassingsvermogen van TS in een discussie.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef sneeuwitje1234 het volgende:
Voor ts zijn maatschappij is het alleen een denk verandering nodig. Mensen moeten minder aan zich zelf denken en meer aan andere en aarde . En met genoeg mensen weet ik haast zeker dat ts in zijn berg dorpje kan gaan wonen.
Ware het niet dat de TS ondertussen bijna 18 is en je dus eigenlijk iets meer ratio mag verwachten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:14 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Sowieso heeft die hele 'alles wat we nu leren op school is pure indoctrinatie'-houding wel een beetje een bijsmaak van zoeken van eigen identiteit/erkenning, behoefte aan speciaal zijn en je zelf proberen te onderscheiden van anderen, passend bij de leeftijd. Niks mis mee overigens, een fase die iedereen doormaakt.
geregistreerd op: vrijdag 27 september 2013 @ 21:10quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:34 schreef Nederlandkoning123 het volgende:
Ems we weten onderhand dat je een troll bent. Op zich een goede want je komt over als een heel goed personage.
Als het tribal zelf maar niet is he.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
laatste bezoek: 1 uur, 27 minuten geleden.
aantal posts: 21 (gemiddeld 21 per dag)
Het is weer weekend en zoals iedere week komt Tribalwars het dan weer even met een nieuwe kloon proberen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als het tribal zelf maar niet is he.
Beetje vreemde zin dus het zou zomaar tribal kunnen zijn. Wel erg weinig spelfouten voor de rest, dus dat is een beetje opmerkelijk.quote:want je komt over als een heel goed personage.
Het zijn de ingesleten foutjes die hem verraden:quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:52 schreef ems. het volgende:
Beetje vreemde zin dus het zou zomaar tribal kunnen zijn. Wel erg weinig spelfouten voor de rest, dus dat is een beetje opmerkelijk.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:33 schreef Nederlandkoning123 het volgende:
Michael Jackson is vermoordt. Omdat hij tegen de voorwaarde van zijn contract in ging. Dat is niet het belangrijkste maar wel dat hij de illumintie kapot probeerde te maken. Plus het feite dat hij het contract met de duivel heeft verbroken dat is de reden waarom ze hem vermoord hebben. Dat is voor mij zeker. Alleen weet je niet wie de dader is als je het geld volgt kom je daar ook wel achter.
het zal al een voordeel zijn als mensen weer beginnen met een eigen moestuintje, en dat jongeren weer beginnen te begrijpen dat eten niet uit een fabriek komt en dat ze weten hoe je bijvoorbeeld een tomaten plantje moet planten en verzorgen.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Komt bij dat het helemaal niet zo eenvoudig is om te overleven zonder alle dingen die we nu voor handen hebben en normaal zijn gaan vinden.
Zit je daar in de rimboe zonder communicatiemiddelen, goed drinkwater, het voedsel raakt op en dan?
Daar zou men eens over na moeten denken .
Scherp. Wat een stoutig ventje is het ook, met z'n undercovers.quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het zijn de ingesleten foutjes die hem verraden:
[..]
Dat is inderdaad een heel goed begin.quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:43 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
het zal al een voordeel zijn als mensen weer beginnen met een eigen moestuintje, en dat jongeren weer beginnen te begrijpen dat eten niet uit een fabriek komt en dat ze weten hoe je bijvoorbeeld een tomaten plantje moet planten en verzorgen.
Ze nemen alles maar voor lieve en zodra het fout gaan weten ze zich gaan houding meer aan te nemen en is het de schult van een ander.
Oh goed gespot ja.quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
[..]
vergeet "is vermoordt" niet...quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
[..]
Ook!quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
vergeet "is vermoordt" niet...
Ja, laatste tijd komt hij -zodra hij weer eens een (tijdelijke?) ban heeft- om de paar dagen (met name in het weekend) met een kloon. b.ton_molen is ook Tribalwars.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:51 schreef illusions het volgende:
Ik zit na enkele weken weer op dit forum en heb binnen 5 minuten al 2 klonen van tribalwars gespot, Nederlandkoning123 en sneeuwitje1234.De schrijfstijl verraadt het een heeel klein beetje.
kazerne12345, nog eentje.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:20 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, laatste tijd komt hij -zodra hij weer eens een (tijdelijke?) ban heeft- om de paar dagen (met name in het weekend) met een kloon. b.ton_molen is ook Tribalwars.
Je weet direct dat hij het is. Aan nieuw account, doordat hij mensen aanspreekt die hij niet hoort te 'kennen', de topics waarin hij post, zijn 'visie' ofwel denkwijze en de manier waarop hij schrijft.
Die had ik even gemistquote:
Haten op zuipenquote:Op zondag 29 september 2013 12:16 schreef edeltrein1234 het volgende:
Grappig naam goed bedacht. Maar wie is die 17 jarige jongen waar iedereen het over heeft. Is wel een beetje een apart persoon. Maar hij zuipt zicht tenminste niet helemaal naar de klote. Verder ben ik ook maar een oude knakker dus wie ben ik om de norm te bepalen. Ik hou me vooral bezig met biljarten enz. Ja maar ik ben dan ook 77 jaar oud.
Hoi tribalwars.quote:Op zondag 29 september 2013 12:16 schreef edeltrein1234 het volgende:
Grappig naam goed bedacht. Maar wie is die 17 jarige jongen waar iedereen het over heeft. Is wel een beetje een apart persoon. Maar hij zuipt zicht tenminste niet helemaal naar de klote. Verder ben ik ook maar een oude knakker dus wie ben ik om de norm te bepalen. Ik hou me vooral bezig met biljarten enz. Ja maar ik ben dan ook 77 jaar oud.
Doei tribalquote:Op zondag 29 september 2013 12:16 schreef edeltrein1234 het volgende:
Hahaha, wel weten dat die jongen 17 is (17 jarig was dit keer je illuminti), maar niet dat hij tribalwars heet.quote:Op zondag 29 september 2013 12:23 schreef edeltrein1234 het volgende:
Oh hij heet tribalwars. Nee ben die 17 jarige jongen niet. Ben een oude man. Het leven is al bijna achter me bij een 17 jarige begint het pas net. Ik heet Henk aangenaam kennis te maken. Ik heb soms best wat moeite met computers. En heb vooral problemen met type daarom zijn de zinnen niet altijd 100 % goed. Maar ja iedereen heeft wat.
quote:Op zondag 29 september 2013 12:23 schreef edeltrein1234 het volgende:
Oh hij heet tribalwars. Nee ben die 17 jarige jongen niet. Ben een oude man. Het leven is al bijna achter me bij een 17 jarige begint het pas net. Ik heet Henk aangenaam kennis te maken. Ik heb soms best wat moeite met computers. En heb vooral problemen met type daarom zijn de zinnen niet altijd 100 % goed. Maar ja iedereen heeft wat.
Geef het op, tribal.quote:Op zondag 29 september 2013 12:25 schreef edeltrein1234 het volgende:
Is niet echt aardig om nieuwe gebruikers te beschuldigen voor iemand anders.
quote:Op zondag 29 september 2013 12:25 schreef edeltrein1234 het volgende:
Is niet echt aardig om nieuwe gebruikers te beschuldigen voor iemand anders.
Je bent wel grappig in je opa-rol.quote:Op zondag 29 september 2013 12:27 schreef edeltrein1234 het volgende:
Maar ja sommige mensen verdenken je meteen iets. In het lang leven dat ik mee heb gemaakt. Heb ik Nederland zien veranderen in een vrije land naar een soort politiestaat. Het is de angst die ervoor zorgt dat overheden ons vrijheden afpakken. Ik denk echt dat die 17 jarige jongen best wel wijs is voor zijn leeftijd. Jammer dat mensen hem niet serieus nemen. Wou dat ik familie van hem was.
quote:Op zondag 29 september 2013 12:27 schreef edeltrein1234 het volgende:
Maar ja sommige mensen verdenken je meteen iets. In het lang leven dat ik mee heb gemaakt. Heb ik Nederland zien veranderen in een vrije land naar een soort politiestaat. Het is de angst die ervoor zorgt dat overheden ons vrijheden afpakken. Ik denk echt dat die 17 jarige jongen best wel wijs is voor zijn leeftijd. Jammer dat mensen hem niet serieus nemen. Wou dat ik familie van hem was.
Jongeman?quote:Op zondag 29 september 2013 12:31 schreef edeltrein1234 het volgende:
Ja ik wordt oud dus het leven is moeilijker. Kan nog maar een km lopen op een dag. Ik ga elke dag biljarden met mijn vrouwtje Janie en elke zondag naar de fiets club. En door de weeks ga ik naar de tuinclub. En door de weeks ga ik bij vele mensen kaarten. Wou dat ik nog zo jong was.Bedankt dat je het vraagt jongeman.
Het is 'Ik ben ouder dan jij'.quote:Op zondag 29 september 2013 12:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jongeman?
Ik ben ouder dan jou.
Plus je schrijft biljarten verkeerd
Eigenlijk is dit best wel messed up als je er over nadenkt.quote:Op zondag 29 september 2013 12:27 schreef edeltrein1234 het volgende:
quote:Op zondag 29 september 2013 12:39 schreef adnapekkid het volgende:
[..]
Het is 'Ik ben ouder dan jij'.
Je beseft je hopelijk dat dit niet mag he? Een kloon aanmaken om onder een ban uit te komen zorgt dat de ban alleen maar langer wordt.quote:Op zondag 29 september 2013 12:53 schreef edeltrein1234 het volgende:
En we moeten een eerlijke bestuur hebben. We moeten de kanker van het systeem weg halen de bankiers. We moeten stoppen met hun de macht te geven.
Als dat het geval was dan was je waarschijnlijk in de eerste instantie niet gebanned.quote:Op zondag 29 september 2013 12:53 schreef edeltrein1234 het volgende:
Ja ik heb meer wijsheid dan een 20 jarige.
Nee, jij denkt dat jouw systeem de oplossing is.quote:Ik denk ook niet dat het huidig graai systeem de oplossingen is.
Jij moet streven naar lessen Nederlands.quote:We moeten streven naar een duurzame maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |