abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:20:59 #201
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130930307
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:00 schreef ems. het volgende:
Een blog waar je aanmeldingen naar kan sturen om een nieuwe maatschappij te starten met als aanvoerder tribalwars.

Ik kan niet zo snel iets bedenken dat minder kans heeft om rampzalig af te lopen.
Allemaal leuke reacties tot nu toe en dan weer zo'n zure ems reactie. Je doet je reputatie eer aan.......
Feyenoord!
pi_130930444
Als ik ook maar enige aanleiding had om te geloven dat het succesvol zou zijn zou ik daar ook eerlijk over zijn hoor. Het is slechts een constatering. En in tribals' geval lijkt het me voor hem ook een stuk verstandiger om niet te veel hooi op z'n vork te nemen.

Maargoed, zoals ik al zei; ik verwacht dat over een paar weekjes de illusie over is en dat het weer bij propaganda op fora's verspreiden blijft.
Conscience do cost.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:24:06 #203
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130932164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef ems. het volgende:
Als ik ook maar enige aanleiding had om te geloven dat het succesvol zou zijn zou ik daar ook eerlijk over zijn hoor. Het is slechts een constatering. En in tribals' geval lijkt het me voor hem ook een stuk verstandiger om niet te veel hooi op z'n vork te nemen.

Maargoed, zoals ik al zei; ik verwacht dat over een paar weekjes de illusie over is en dat het weer bij propaganda op fora's verspreiden blijft.
Jij kan ook weer lekker de troll uit hangen. Je doet me denken aan iemand van de film van net.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:48:28 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130932930
Ik quote wel even hier, had niet door dat het het SC topic was :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:44 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan zeggen we toch mooi waar we voor we staan en dat we geen vlieg kwaad doen dat we niks slopen en waarom we weg gegaan zijn van de rest van de maatschappij denk dat hun er best wel wat ik kunnen vinden. Het zijn tenslotte ook maar mensen. En je hebt oke een heel veel onbewoonbaar eilanden daar wordt ook niet aangedacht.
Dan zeggen ze dat je daar volgens de wet niet zomaar mag gaan wonen, en moet je weer weg.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_130932970
Troll? Het is een eerlijke inschatting. Heb je liever dat ik je lieve leugentjes toefluister?
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 02:33:38 #206
88815 The_Emotion
98.3
pi_130937887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef ems. het volgende:

Zoals eerder gezegd is, is hij wel een doorbijter en ook dat moet ik hem nageven.
Ik denk ook niet dat hij zomaar zijn droom en ideaal op wil geven.
Aan zijn wil twijfel ik niet, wel aan zijn kunnen.

Wil Tribal wat geloofwaardiger overkomen, zou ik hem aanraden wat aan zijn taal te doen... misschien niet zijn beste vak, maar essentieel wil hij mensen overtuigen, tevens ontwikkelen van charisma.
En Tribalwars zou wat beter met kritiek leren omgaan. Krijgt hij kritiek, dan gaat hij er niet op in en praat er een beetje omheen, dat is wel jammer, om het te omschrijven lijkt het wel tribalwars vs schaapjes, en schaapjes zijn dom.

Hoe mooi en ideaal zijn wereldje mag zijn, ik gun het hem op zich wel. Maar hij zou toch even meer weten van de wereld; verdiepen in andere maatschappijen, (massa)psychologie. Ik zou tribal zeker een verre reis kunnen aanbevelen, gewoon om een cultuurshock te beleven en er van leren.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 10:54:39 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_130940986
Wat Remqo zegt .
  zondag 8 september 2013 @ 11:28:06 #208
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130941557
Die reis lijkt me heel goed idee, alleen om iets meer besef te krijgen dat mensen heel anders zijn als er daadwerkelijk belangen van overleven gelden. Stuk minder aardig enzo.
pi_130943384

Wat info voor de nieuwe wereld!

[ Bericht 48% gewijzigd door Opnieuw-energie op 08-09-2013 12:46:42 ]
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zondag 8 september 2013 @ 13:13:39 #210
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130944842
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130944942
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Als ik tijd heb kijk ik ze wel. heb het erg druk vandaag.
Neem je tijd! En zeker ook om te leren :)
  zondag 8 september 2013 @ 13:47:54 #212
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_130946164
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:33 schreef Remqo het volgende:

[..]

En Tribalwars zou wat beter met kritiek leren omgaan. Krijgt hij kritiek, dan gaat hij er niet op in en praat er een beetje omheen, dat is wel jammer, om het te omschrijven lijkt het wel tribalwars vs schaapjes, en schaapjes zijn dom.

[..]
En hij moet leren dat hij niet de wijsheid en kennis in pacht heeft die hij denkt te hebben. Hij moet leren dat je niet selectief bepaalde informatie als waarheid kunt bestempelen omdat het aansluit bij wat je zelf denkt.

Hij moet leren discussiëren. Leren luisteren naar anderen en leren informatie op te nemen van anderen. Met andere woorden: als hij ergens op internet leest dat 1+1=3 dan komt hij op dit forum en zegt 1+1=3 om vervolgens voor geen enkele mening, argument, feit open te staan.

Wat hij zou moeten leren is om in dergelijke gevallen naar dit forum te komen en zeggen: "Ik heb gelezen dat 1+1=3, wat vinden jullie daar van? Zit er wat in?". Dus openstaan voor andere meningen. Open staan voor argumenten. Open staan voor feiten.

Neem bijvoorbeeld het punt over homoseksualiteit. Hij gelooft niet dat 5 a 10% van de mensen homoseksueel is. Hij denkt dat de Illuminati er achter zitten om dit percentage hoger te laten lijken om zodoende indirect de wereld pedoseksualiteit langzaamaan te laten accepteren (want dat ligt volgens hem heel dicht bijelkaar). Je kunt dan met feiten aankomen, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Bijvoorbeeld dat het een feit is dat bij veel diersoorten het percentage veel hoger ligt dan bij mensen is niet relevant oftewel hij staat niet open voor die informatie. Wat dat betreft is hij de slaper. Is hij de gene die niet open staat voor informatie.

Afijn, met kritiek om kunnen gaan, informatie kunnen verwerken, open staan voor andere ideeen, open staan voor feiten, kunnen luisteren naar anders denkenden, objectief discussie aan kunnen gaan, niet denken dat je alles weet, niet denken dat je o zo slim bent en jezelf niet verheven voelen boven de rest zijn uitermate mate belangrijke eigenschappen voor iemand die een 'ideale maatschappij' wil opzetten. Tenzij je een dictatuur wil beginnen. Dan heb je dergelijke eigenschappen en vaardigheden niet nodig.
pi_130946562
Sowieso is er helemaal niets kritisch aan. Random cokesnuivert die duidelijk paranoide is komt met een uit de duim gezogen verhaal over dat hij achtervolgd wordt: "ZIE JE NOU WEL STOM LAND".

Nieuws gaat over willem alexander die op vakantie is met z'n kindertjes. "ZIE JE DIE AMALIA DIE SATANISTISCHE HANDGEBAREN MAKEN OMG MOET MEER AAN DE HAND ZIJN ILLUMINTI".

Er wordt geloofd waar men in wil geloven, en omdat ze geloven in iets waar andere mensen niet in geloven rekenen ze zichzelf kritisch, duidelijk niet wetend wat dat woord nou eigenlijk betekent.
Conscience do cost.
pi_130946666
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:58 schreef ems. het volgende:
Sowieso is er helemaal niets kritisch aan. Random cokesnuivert die duidelijk paranoide is komt met een uit de duim gezogen verhaal over dat hij achtervolgd wordt: "ZIE JE NOU WEL STOM LAND".

Nieuws gaat over willem alexander die op vakantie is met z'n kindertjes. "ZIE JE DIE AMALIA DIE SATANISTISCHE HANDGEBAREN MAKEN OMG MOET MEER AAN DE HAND ZIJN ILLUMINTI".

Er wordt geloofd waar men in wil geloven, en omdat ze geloven in iets waar andere mensen niet in geloven rekenen ze zichzelf kritisch, duidelijk niet wetend wat dat woord nou eigenlijk betekent.
'Vo!
  zondag 8 september 2013 @ 14:02:47 #215
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130946744
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:58 schreef ems. het volgende:

Heel laf om een beetje hier te gaan trollen. Je zou eens moeten gaan bedenken of het geld wel opweegt tegen over de daden. En als je slaapt moet je eens gaan bedenken dat andere mensen een andere mening dan jouw kunnen hebben. En wees een vent en accepteer die mening van een andere hoe uitgesproken die ook is. Anders kun je net zo goed je accountje wel opzeggen.
pi_130946842
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:02 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Heel laf om een beetje hier te gaan trollen.
Dat ook inderdaad. Andersgezinden afdoen als troll. Stel je voor zeg, iemand is het met je oneens!
quote:
Je zou eens moeten gaan bedenken of het geld wel opweegt tegen over de daden.
Wie heeft het over geld?
quote:
En als je slaapt moet je eens gaan bedenken dat andere mensen een andere mening dan jouw kunnen hebben.
De pot en de ketel, dus.
quote:
En wees een vent en accepteer die mening van een andere hoe uitgesproken die ook is. Anders kun je net zo goed je accountje wel opzeggen.
Ik accepteer andere meningen. Betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Probeer eens je eigen advies op te volgen.
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:06:47 #217
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130946913
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Andersgezinden afdoen als troll. Stel je voor zeg, iemand is het met je oneens!

[..]

Wie heeft het over geld?

[..]

De pot en de ketel, dus.

[..]

Ik accepteer andere meningen. Betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Probeer eens je eigen advies op te volgen.
Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je. Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
pi_130947032
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:06 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je.
Dat is jouw probleem. Ik prefereer feitelijk boven aardig.
quote:
Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
Jij daarentegen bent natuurlijk het boegbeeld van een verheven discussie _O-
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:09:48 #219
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130947053
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem. Ik prefereer feitelijk boven aardig.

[..]

Jij daarentegen bent natuurlijk het boegbeeld van een verheven discussie _O-
Denk maar lekker dat je het beter weet en dat je beter bent. Ik laat je lekker bij je boze buien.
pi_130947074
Eensgelijk. Probeer voortaan te reageren als je iets te melden hebt :)
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:30:37 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130947819
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:06 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je. Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
een trol is iemand die een volledig tegenovergestelde mening ergens uit om kwade reacties uit te lokken zodat alle users tegen hem spannen.

de enige die dat doet bent u ;) no offence.

en ems. is een relaxte gozert, maar hij heeft een andere mening.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 8 september 2013 @ 14:40:20 #222
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948205
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:28 schreef Grumpey het volgende:
Die reis lijkt me heel goed idee, alleen om iets meer besef te krijgen dat mensen heel anders zijn als er daadwerkelijk belangen van overleven gelden. Stuk minder aardig enzo.
Juist als je zo'n dorp creeert als Tribal voor ogen heeft zijn mensen veel aardiger voor elkaar aangezien ze allemaal bewust de keuze hebben gemaakt om samen iets op te bouwen. In onze huidige maatschappij zijn mensen juist vaak minder aardig voor elkaar aangezien veel hier ook alleen maar bezig zijn met overleven.
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 14:41:05 #223
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948235
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:33 schreef Remqo het volgende:

[..]

Hoe mooi en ideaal zijn wereldje mag zijn, ik gun het hem op zich wel. Maar hij zou toch even meer weten van de wereld; verdiepen in andere maatschappijen, (massa)psychologie. Ik zou tribal zeker een verre reis kunnen aanbevelen, gewoon om een cultuurshock te beleven en er van leren.
Gun je jezelf niet zo'n soort wereld dan?

Heb je het idee dat Tribal nog veel te leren heeft dan?
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 14:44:24 #224
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948349
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En hij moet leren dat hij niet de wijsheid en kennis in pacht heeft die hij denkt te hebben. Hij moet leren dat je niet selectief bepaalde informatie als waarheid kunt bestempelen omdat het aansluit bij wat je zelf denkt.

Hij moet leren discussiëren. Leren luisteren naar anderen en leren informatie op te nemen van anderen. Met andere woorden: als hij ergens op internet leest dat 1+1=3 dan komt hij op dit forum en zegt 1+1=3 om vervolgens voor geen enkele mening, argument, feit open te staan.

Wat hij zou moeten leren is om in dergelijke gevallen naar dit forum te komen en zeggen: "Ik heb gelezen dat 1+1=3, wat vinden jullie daar van? Zit er wat in?". Dus openstaan voor andere meningen. Open staan voor argumenten. Open staan voor feiten.

Neem bijvoorbeeld het punt over homoseksualiteit. Hij gelooft niet dat 5 a 10% van de mensen homoseksueel is. Hij denkt dat de Illuminati er achter zitten om dit percentage hoger te laten lijken om zodoende indirect de wereld pedoseksualiteit langzaamaan te laten accepteren (want dat ligt volgens hem heel dicht bijelkaar). Je kunt dan met feiten aankomen, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Bijvoorbeeld dat het een feit is dat bij veel diersoorten het percentage veel hoger ligt dan bij mensen is niet relevant oftewel hij staat niet open voor die informatie. Wat dat betreft is hij de slaper. Is hij de gene die niet open staat voor informatie.

Afijn, met kritiek om kunnen gaan, informatie kunnen verwerken, open staan voor andere ideeen, open staan voor feiten, kunnen luisteren naar anders denkenden, objectief discussie aan kunnen gaan, niet denken dat je alles weet, niet denken dat je o zo slim bent en jezelf niet verheven voelen boven de rest zijn uitermate mate belangrijke eigenschappen voor iemand die een 'ideale maatschappij' wil opzetten. Tenzij je een dictatuur wil beginnen. Dan heb je dergelijke eigenschappen en vaardigheden niet nodig.
Heb je helemaal gelijk in hoor. Maar dat geldt voor de meeste mensen hier op het forum. We willen toch allemaal graag gelijk hebben in een discussie en hebben een bepaald geloof waar we niet makkelijk vanaf stappen.

Maar om toch open te blijven staan voor andere ideeen, invalshoeken en "feiten" is iets wat je alleen maar verder helpt in je ontwikkeling als mens.
Feyenoord!
pi_130948414
Sowieso is zo'n flinke (wereld)reis wel handig om eens te kijken waar eventueel zijn dorpje tot stand zou kúnnen komen. In de praktijk is het altijd net wat anders dan in de boekjes. Even 'op locatie' kijken en wat locaties vergelijken kan geen kwaad.
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 14:46:56 #226
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948445
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

een trol is iemand die een volledig tegenovergestelde mening ergens uit om kwade reacties uit te lokken zodat alle users tegen hem spannen.

de enige die dat doet bent u ;) no offence.

en ems. is een relaxte gozert, maar hij heeft een andere mening.
Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Verder is Ems eerder een troll dan Tribal. Maar goed ze zijn waarschijnlijk allebei geen trollen maar Tribal verkondigd veel waarheid hier en Ems zit alleen te zieken.
Feyenoord!
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 14:59:58 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_130948962
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Verder is Ems eerder een troll dan Tribal. Maar goed ze zijn waarschijnlijk allebei geen trollen maar Tribal verkondigd veel waarheid hier en Ems zit alleen te zieken.
En dat is dan weer jouw subjectieve mening.

Dat het beide geen trollen zijn klopt.
Ze zijn het niet eens en dat mag. Iedereen heeft recht op een eigen mening en niet alles is trollen.
  zondag 8 september 2013 @ 15:01:57 #228
18159 Dlocks
pi_130949042
quote:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Ik heb Tribalwars anders nog weinig op waarheid kunnen betrappen:

- Bush en Blair gaan in het weekend naar kinderverkracht- en vermoord feestjes
- Prinses Amalia en groot deel van beroemdheden horen bij Illuminati
- Illuminati kunnen gedachten lezen
- Illuminati gebruiken telekinese
- Homoseksualiteit bestaat bijna niet.
- 1 oktober gaan fema kampen open
- Het v teken wat je in software ziet bij dropdown lijstjes is geplaatst door Illuminati
- Antichrist is er en gaat naar Israel
- Van vaccinaties ga je dood en blijf je 'slapen' en vaccinaties hebben nooit tegen een ziekte geholpen
- etc. etc. etc.

Natuurlijk zijn ze beiden geen Troll maar als ik zou moeten kiezen dan zou Tribalwars het dubbel en dwars winnen. Maar dat komt wellicht doordat zijn mening niet aansluit bij de feiten zoals ik die ken.
  zondag 8 september 2013 @ 15:05:44 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130949184
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:01 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik heb Tribalwars anders nog weinig op waarheid kunnen betrappen:

- Bush en Blair gaan in het weekend naar kinderverkracht- en vermoord feestjes
- Prinses Amalia en groot deel van beroemdheden horen bij Illuminati
- Illuminati kunnen gedachten lezen
- Illuminati gebruiken telekinese
- Homoseksualiteit bestaat bijna niet.
- 1 oktober gaan fema kampen open
- Het v teken wat je in software ziet bij dropdown lijstjes is geplaatst door Illuminati
- Antichrist is er en gaat naar Israel
- Van vaccinaties ga je dood en blijf je 'slapen' en vaccinaties hebben nooit tegen een ziekte geholpen
- etc. etc. etc.

Natuurlijk zijn ze beiden geen Troll maar als ik zou moeten kiezen dan zou Tribalwars het dubbel en dwars winnen. Maar dat komt wellicht doordat zijn mening niet aansluit bij de feiten zoals ik die ken.
En jij weet zeker dat die dingen geen waarheid zijn?

Het laatste jaar is er toch al heel wat aan het licht gekomen wat betreft pedofilie in hoge kringen bv. En zo zijn er nog wel meer dingen.

Dat sommige dingen heel bizar klinken wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 15:09:57 #230
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_130949338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef Japie77 het volgende:
En ik zeg niet dat dat dan wel DE WAARHEID is. Maar het verklaart bv gelijk de missing link uit de evolutietheorie.
Welke missing link?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 8 september 2013 @ 15:11:32 #231
18159 Dlocks
pi_130949395
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En jij weet zeker dat die dingen geen waarheid zijn?
Zolang niet bewezen is dat die punten in dat lijstje waar zijn en zolang er zelfs niets in die richting wijst is het voor mij allemaal niet waar.

quote:
Het laatste jaar is er toch al heel wat aan het licht gekomen wat betreft pedofilie in hoge kringen bv. En zo zijn er nog wel meer dingen.
Pedofilie bestaat en zal dus ook in hoge kringen voorkomen. Dat is iets anders dan zeggen dat Bush en Blair in het weekend samen naar kinderverkracht- en vermoord feestjes gaan.

quote:
Dat sommige dingen heel bizar klinken wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Ik zou het andersom willen zeggen: als iets bizar klinkt wil dat nog niet zeggen dat het waar is.
pi_130949455
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:11 schreef Dlocks het volgende:
Pedofilie bestaat en zal dus ook in hoge kringen voorkomen. Dat is iets anders dan zeggen dat Bush en Blair in het weekend samen naar kinderverkracht- en vermoord feestjes gaan.
Ben ze daar inderdaad nog nooit tegengekomen, en zo groot is de groep nou ook weer niet.

Maargoed, eindeloze discussie weer. Ideale wereld, dorpjes, locaties, en huisjes. En reizen. Want reizen is ontdekken, en ontdekken is tof.
Ja doei.
pi_130950853
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:05 schreef Japie77 het volgende:

Het lijkt me belangrijk om hierbij te zeggen dat omdat sommige dingen heel bizar klinken, ze niet ook niet automatisch waar zijn.
quote:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Goeie mening. Zal ik je nu ook troll noemen aangezien ik het niet met je eens bent?

Groei op.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 17:46:41 #234
88815 The_Emotion
98.3
pi_130954605
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gun je jezelf niet zo'n soort wereld dan?
Het is een ideaal, een mooi streven maar nooit helemaal haalbaar.
Waar mensen zijn, zal er ook een vorm van macht zijn en macht gaat gepaard met corruptie.

Zijn idee van de ideale maatschappij doet me het meeste denken aan het smurfendorp, waar iedereen blij is en zijn eigen taak heeft om dan 's avonds met z'n allen te dansen rond een kampvuur.
Het zou mooi zijn om daar in te kunnen wonen, maar zo slecht heb ik het nu ook weer niet.

quote:
Heb je het idee dat Tribal nog veel te leren heeft dan?
Jeps, en ik denk dat velen met mij het daar wel mee eens zijn.
Ik heb al wat punten genoemd in mijn vorige post.
(jammer dat tribalwars er zelf niet op reageert, het lijkt er op dat hij alleen maar hoort/leest wat hij wil horen/lezen)
Leren discussiëren, werken aan zijn taal en charisma om beter te kunnen overtuigen, meer ervaringen opdoen, maar ook zijn eigen fouten kunnen inzien.

Wat ik ook al zei, rondreizen zou hem goed doen. Kijk eerst maar eens hoe een maatschappij elders in elkaar steekt. Laat hem maar eens tijdje rondlopen door Tibet, Siberië en/of Guatemala stad. Totaal verschillende werelden, met een hele andere kijk op het leven. Daar kan hij alleen maar van leren en uitwerken in de blueprint van zijn maatschappij.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 8 september 2013 @ 17:53:08 #235
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130954817
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

Waar mensen zijn, zal er ook een vorm van macht zijn en macht gaat gepaard met corruptie.

Zijn idee van de ideale maatschappij doet me het meeste denken aan het smurfendorp, waar iedereen blij is en zijn eigen taak heeft om dan 's avonds met z'n allen te dansen rond een kampvuur.
Het zou mooi zijn om daar in te kunnen wonen, maar zo slecht heb ik het nu ook weer niet.

[..]

(jammer dat tribalwars er zelf niet op reageert, het lijkt er op dat hij alleen maar hoort/leest wat hij wil horen/lezen)
Leren discussiëren, werken aan zijn taal en charisma om beter te kunnen overtuigen, meer ervaringen opdoen, maar ook zijn eigen fouten kunnen inzien.

Wat ik ook al zei, rondreizen zou hem goed doen. Kijk eerst maar eens hoe een maatschappij elders in elkaar steekt. Laat hem maar eens tijdje rondlopen door Tibet, Siberië en/of Guatemala stad. Totaal verschillende werelden, met een hele andere kijk op het leven. Daar kan hij alleen maar van leren en uitwerken in de blueprint van zijn maatschappij.
Ideeën zijn er ook om uit te werken. Je kunt wel heel je leven iets doe wat je eigenlijk niet wil maar dan wordt je niet echt gelukkig. Heb geen ver reis nodig om te zien hoe een maatschappij eruit ziet. De huidig maatschappij zien er altijd zo uit je hebt een regering of een man die alles bepaald en in allebij de gevallen heb je niet echt de vrijheid om te kiezen. Je kunt bij democratie wel kiezen maar er veranderd toch niks het maakt niet echt uit op wie je stemt . En in een maatschappij in huidig vorm heb je de massa heel belangrijk. Die zorgen ervoor dat alles gemaakt wordt je kunt ze zien als een soort slaaf. En dan zijn de systeem allemaal zo gericht dat het je in feite gevangen houdt. En in zo'n systeem wil ik niet leven en werken voor mijn flut pensioen of geen pensioen dat is dan natuurlijk compleet weg bezuinigd.

[ Bericht 16% gewijzigd door tribalwars op 08-09-2013 18:00:06 ]
pi_130955087
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Het lijkt me belangrijk om hierbij te zeggen dat omdat sommige dingen heel bizar klinken, ze niet ook niet automatisch waar zijn.

[..]

Goeie mening. Zal ik je nu ook troll noemen aangezien ik het niet met je eens bent?

Groei op.
Zeg, loop die 17-jarige met goede bedoelingen niet zo lastig te vallen.

Groei op.

Ga maar lekker je vrienden opschepen met die parmante persoonlijkheid van je en laat de rest van de wereld met rust. Zijn we meteen een stapje dichterbij de ideale wereld.
pi_130955220
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 18:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeg, loop die 17-jarige met goede bedoelingen niet zo lastig te vallen.

Groei op.
Goede bedoelingen :?

Verder is het oneens zijn met iemand geen lastig vallen. Ik word ook constant met allemaal onzin (zoals jij nu doet) om mijn oren geslagen. Als ik geen zin zou hebben in de meningen van derden dan zou ik hier niet posten. Als je dat niet begrijpt is internet misschien geen geschikte plaats voor je.
quote:
Ga maar lekker je vrienden opschepen met die parmante persoonlijkheid van je en laat de rest van de wereld met rust. Zijn we meteen een stapje dichterbij de ideale wereld.
Lees voortaan dan lekker over mijn posts heen, als je er zo emotioneel van wordt :)
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 18:41:02 #238
88815 The_Emotion
98.3
pi_130956279
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ideeën zijn er ook om uit te werken. Je kunt wel heel je leven iets doe wat je eigenlijk niet wil maar dan wordt je niet echt gelukkig.
Daar geef ik je absoluut gelijk in.
quote:
Heb geen ver reis nodig om te zien hoe een maatschappij eruit ziet. De huidig maatschappij zien er altijd zo uit je hebt een regering of een man die alles bepaald en in allebij de gevallen heb je niet echt de vrijheid om te kiezen.
Toch zou ik het je van harte aanbevelen om een totaal ander land op te zoeken, het verbreedt je horizon en je kan met eigen ogen zien hoe het daar aan toe gaat en nieuwe conclusies trekken.
Tibet lijkt me interessant vanwege het spirituele aspect, terwijl China er met een ijzeren vuist over regeert.

Guatemala ben ik zelf een keer geweest, het is en blijft een bananenrepubliek, waar tot in de jaren '80 geteisterd werd door een burgeroorlog. Er is nog veel criminaliteit en in de grote steden lopen bendes rond.
Toch zag ik in de dorpjes waar ik was, ondanks dat ze weinig hebben ze wel allemaal lachen :)
Dat is toch waar je naar streeft?

quote:
Je kunt bij democratie wel kiezen maar er veranderd toch niks het maakt niet echt uit op wie je stemt . En in een maatschappij in huidig vorm heb je de massa heel belangrijk. Die zorgen ervoor dat alles gemaakt wordt je kunt ze zien als een soort slaaf. En dan zijn de systeem allemaal zo gericht dat het je in feite gevangen houdt. En in zo'n systeem wil ik niet leven en werken voor mijn flut pensioen of geen pensioen dat is dan natuurlijk compleet weg bezuinigd.
Ach ja, de illusie dat je wat in te brengen hebt op de regering.
Het is wel natuurlijk zo, als Rutte en co er een potje van maken, dat een groot deel van de bevolking op een andere partij gaat stemmen.
Bovendien mag je er hier wat van zeggen of tegen demonstreren.
Doe dat in Noord Korea, dan mag je met je familie mee op kamp (uiteraard geen zomerkamp).
- Ian Malcolm
pi_130956371
Eens.
Ja doei.
pi_130956422
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Goede bedoelingen :?
Zie topictitel. ;)

quote:
Verder is het oneens zijn met iemand geen lastig vallen. Ik word ook constant met allemaal onzin (zoals jij nu doet) om mijn oren geslagen. Als ik geen zin zou hebben in de meningen van derden dan zou ik hier niet posten. Als je dat niet begrijpt is internet misschien geen geschikte plaats voor je.
Je mag het prima oneens zijn met iemand. Ook ik ben het niet eens met tribalwars. Maar wat jij doet is ongemanierd zuigen, en dat is nergens voor nodig. Dat werkt alleen maar averechts.

quote:
[..]

Lees voortaan dan lekker over mijn posts heen, als je er zo emotioneel van wordt :)
Ik laat me niet vullen met de frustraties die bij anderen overlopen. Ik voel slechts iets dat lijkt op medelijden voor jou en tribalwars. :*
  zondag 8 september 2013 @ 21:52:33 #241
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130966624
quote:
Goede documentaire. geweld loze communicatie kun je we toepassen in het systeem.
quote:
Basisprincipe van Geweldloze Communicatie

Geweldloze Communicatie helpt ons zodanig contact te maken met onszelf en met de ander dat ons natuurlijk mededogen kan stromen. Het wijst ons hoe we ons op een nieuwe manier kunnen uitdrukken en luisteren, door onze aandacht bewust te richten op vier gebieden:

wat we waarnemen
wat we voelen
wat we nodig hebben
wat we graag zouden willen om ons leven te verrijken.

Geweldloze Communicatie wil ons intenser naar elkaar laten luisteren, brengen tot een dieper respect en groter inlevingsvermogen (mededogen), en een wederzijds verlangen kweken om vanuit het hart te geven. (Uit de samenvatting van Hoofdstuk 1 van het boek Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg.)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marshall_Rosenberg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geweldloze_communicatie
Definitie

quote:
Geweldloze communicatie
Ga naar: navigatie, zoeken

Geweldloze communicatie (GC) of Nonviolent Communication (NVC) is een wijze van communiceren waarvoor Marshall Rosenberg een model heeft ontwikkeld. Rosenberg werd geïnspireerd door Carl Rogers en door vredesdenkers als Mahatma Gandhi en Martin Luther King. Het dynamische communicatiemodel is gebaseerd de elementen waarneming, gevoel, behoefte en verzoek. Ook de term compassievolle communicatie en andere bewoordingen worden gebruikt.
Inhoud

1 Definitie
2 Elementen
2.1 Toelichting op de elementen
2.1.1 de Waarneming = Feiten
2.1.2 Gevoelens
2.1.3 Behoeftes
2.1.4 Verzoek
3 Voordelen van deze methode
4 Zakelijk gebruik
5 Externe links

Definitie

De kern van geweldloosheid is dat men de intentie heeft om behoeftes van anderen niet te schaden. Het gaat hierbij om drie principes die elkaar in de praktijk deels overlappen[1]:

waarheidskracht, ook wel liefdeskracht, zijnskracht en satyagraha genoemd: het te allen tijde naleven van de (eigen) waarheid
niet-kwetsen, ahimsa: afzien van het toebrengen van kwetsuur of andere schade
ieders welzijn, sarvodaya: rekening houden met behoeftes van alle betrokkenen.

Het is niet per definitie mogelijk om te voorkomen dat men bij het uiten van irritatie een ander kwetst en als men een huis koopt dat een ander ook had willen hebben, is dat eveneens een vorm van schade. Daarom gaat het om de intentie, het niet toebrengen van te vermijden schade.
Elementen

De vier elementen van het gedachtegoed geweldloze communicatie zijn:

Waarneming
Gevoel
Behoefte
Verzoek

Toelichting op de elementen

Hier een korte toelichting op de vier fasen van een situatie waarin een conflict speelt, want dan 'komt het erop aan'. Het voorbeeld is: Klaas zit in de kroeg, terwijl hij zijn vriendin Karin had beloofd dat hij om etenstijd thuis te zijn.
de Waarneming = Feiten

Door feiten te (be)noemen schept men een gezamenlijke uitgangspositie voor het uiten van het ongenoegen. Als de ander de feiten anders heeft beleefd of geïnterpreteerd, blijkt dat snel. Hierdoor kunnen misverstanden worden voorkomen. Belangrijk bij deze fase is dat men neutrale termen gebruikt, de feiten benoemt zoals die zich voordoen en niet zegt dat iemand slordig of onhandelbaar is. In dit voorbeeld belt Karin Klaas op en spreekt een bericht in: "Je bent nog niet thuis, dat ervaar ik als strijdig met onze afspraak."
Gevoelens

Door gevoelens te benoemen maakt men duidelijk wat de feiten voor iemand betekenen. Karin zegt bijvoorbeeld: "Ik word hier onrustig van, ik zou vandaag koken en dat heb ik ook gedaan. Mijn verwachting was dat we een gezellige avond thuis hebben, maar nu heb ik het idee dat we eerst weer een moeilijk gesprek zullen hebben.".
Behoeftes

Door behoeftes te uiten vertelt men waarom het belangrijk voor diegene is. "Ik heb behoefte aan zekerheid en vertrouwen dat afspraken worden nagekomen."
Verzoek

Door het uiten van een verzoek neemt men de verantwoording voor het vinden van een oplossing die tegemoetkomt aan jouw behoeftes. Een verzoek is altijd een voorstel, de ander kan het overnemen of (deels) afwijzen. In dat laatste geval kan men ervoor kiezen om akkoord te gaan met een tegenvoorstel of om te gaan onderhandelen. Door het doen van een concreet verzoek maakt men duidelijk wat voor diegene op dat moment belangrijk is. Tot slot zegt Karin op de voicemail van Klaas "Ik wil dat je me direct terugbelt of eigenlijk dat je hier binnen vijf minuten voor de deur staat".

Als het goed is laat Klaas van zich horen. Het kan zijn dat hij de tijd is vergeten, dat hij pech heeft met zijn fiets of dat er een noodsituatie was waardoor hij niet in staat was te laten weten dat hij later zou komen. Het kan ook dat Klaas de afspraak anders heeft geïnterpreteerd en dat er onderhandeld moet worden over het tijdstip dat hij thuiskomt.
Voordelen van deze methode

Het geeft structuur aan een gesprek zodat men het doel ervan in het oog kan houden, ook als daarbij emoties spelen.
Het geeft ook rust, men weet dat het mogelijk is om de eigen behoeftes te combineren met behoeftes van anderen en morele waarden waarop de ander aanspreekbaar is.
Men ontdekt waar de verantwoordelijkheid begint en stopt: ieder is verantwoordelijk voor eigen interpretaties, gevoelens, behoeftes en handelingen. Men neemt het heft in handen terwijl anderen de kans krijgen dit ook te doen, voor henzelf.
Men weet dat er een kanaal is om woede of andere emoties te kanaliseren op een manier die het gesprek niet afbreekt, maar in stand houdt.
Door respect te geven vergroot men de kans dat men ook respect terugkrijgt.
Het verlaagt de drempel om aan te geven wat men dwars zit, zodat de uiting kan worden gegeven aan het ongenoegen. Dat is goed voor de eigen gezondheid en voor de relatie met de ander op de langere termijn.
Het geeft men en de ander de kans om te leren hoe hij of zij het beste met elkaar en anderen omgaan kan gaan.
Door uit te gaan van behoeftes ontdekt men dat er veel gemeengoed bestaat met de ander en die ontdekt dat zelf ook. Rosenberg zegt dat behoeftes nooit strijdig zijn, alleen oplossingen kunnen dat zijn. Over behoeftes hoeft men dus niet te onderhandelen en over oplossingen kan dat vaak heel goed.

Zakelijk gebruik

Geweldloze communicatie is geschikt voor het persoonlijke leven en voor de zakelijke omgeving. Ook bij schriftelijke communicatie, bijvoorbeeld in situaties waar weerstand van de doelgroep mag worden verwacht. Men kan op die manier helderheid geven en respect bewaren. Een bedrijf dat al meerdere malen voor stankoverlast heeft gezorgd en daardoor veel vertrouwen van omwonenden heeft verloren, kan de communicatie weer op gang brengen door feiten te melden en te laten weten dat het beseft dat de behoefte van de bewoners met gezondheid te maken heeft (frisse lucht). Een uitkeringsinstantie die een folder maakt om fraude te voorkomen en die duidelijkheid wil geven zonder dat zware dreigementen de doelgroep onnodig schrik aanjagen, kan ook met geweldloze communicatie uit de voeten.
Externe links
Ik zeg doen :Y :Y :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door tribalwars op 08-09-2013 22:02:47 ]
  zondag 8 september 2013 @ 22:08:21 #242
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130967764
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

[..]

Als ik jou reactie zo lees krijg ik het idee dat jij helemaal niet meer streeft naar een betere wereld, klopt dat? Zeker ook omdat je zegt dat je het zelf niet zo slecht hebt. Dat wringt een beetje met je verhaal dat Tribal veel moet leren volgens jou door te gaan reizen.

Persoonlijk geloof ik ook dat Tribal nog veel te leren heeft net als ik en jij. Maar bij Tribal zie ik de wil en de moed om er mee bezig te zijn. Met de meeste anderen alleen cynisch en negatief gelul dat de wereld toch niet zo in elkaar zit en je het er maar mee moet doen.
Feyenoord!
pi_130968658
Trouwens Tribal, je kan de link in je ondertitel plaatsen. Misschien wel handig voor bezoekers. ;)
★★★
pi_130970990
Een ideale maatschappij begint niet bij het aanwijzen van het slechte, maar bij het aandacht schenken aan het juiste.

Goede en juiste communicatie en gedegen kennis zijn basis elementen van een ontwikkeld persoon, maar de intentie en zijn karakter en persoonlijkheidsvorming zijn van een even groot belang.

Vooral de intentie en het wereldbeeld wat iemand heeft kan voor positieve veranderingen zorgen, daar aandacht aan schenken is van groot belang wil zo iets slagen.

Met andere woorden waar een wil is is een weg!
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 23:23:17 #245
88815 The_Emotion
98.3
pi_130972273
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als ik jou reactie zo lees krijg ik het idee dat jij helemaal niet meer streeft naar een betere wereld, klopt dat? Zeker ook omdat je zegt dat je het zelf niet zo slecht hebt. Dat wringt een beetje met je verhaal dat Tribal veel moet leren volgens jou door te gaan reizen.
Het streven naar een betere wereld of ideale maatschappij heeft bij mij geen prioriteit.
Al zou ik wel graag een steentje willen bijdragen door bijvoorbeeld mee helpen in een schooltje in Zuid Amerika.
En zelf ben ik ook van mening dat we hier in Nederland een goede kwaliteit van leven hebben (maar natuurlijk kan alles beter).
Ik ga fluitend naar mijn werk, woon in een prima buurtje en alle nodige voorzieningen liggen binnen handbereik. Om het even ruwweg te zeggen dit schapenleventje bevalt me wel.
quote:
Persoonlijk geloof ik ook dat Tribal nog veel te leren heeft net als ik en jij. Maar bij Tribal zie ik de wil en de moed om er mee bezig te zijn. Met de meeste anderen alleen cynisch en negatief gelul dat de wereld toch niet zo in elkaar zit en je het er maar mee moet doen.
Ik heb ook eerder aangegeven dat tribal wel een doorbijtertje is, alsof hij geroepen is om wat op poten te zetten. Dan vind ik ook wel, dat hij daar gewoon z'n gang mee moet gaan.
Natuurlijk kan ik ook cynisch en lullig tegen hem doen (dat deed ik in het begin nog wel eens)
Maar wat voor zin heeft dat?
Wat opbouwende kritiek geven kan nooit geen kwaad (beheers de taal, werk aan charisma, leren met kritiek omgaan, doe nieuwe ervaringen op etc.)
Tribal heeft inderdaad een hoop te leren, hij is 17 en komt net kijken en zag dat het niet goed was.
Maar als hij 25 is, en wat jaartjes meedraait en wat levenservaring opgedaan heeft (mocht de situatie hetzelfde blijven) zal hij ook wel tot inkeer komen dat sommige ideeën die hij toen had wel wat naïef waren.

Maar waar, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en zit er ook wel eens naast, is niet erg, is menselijk. Leren doe je met vallen en opstaan, en van andere mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Emotion op 08-09-2013 23:47:57 ]
- Ian Malcolm
pi_130976447
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 18:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Zie topictitel. ;)
Het heeft zich nog niet weten te vertalen in woorden noch daden.
quote:
Je mag het prima oneens zijn met iemand. Ook ik ben het niet eens met tribalwars. Maar wat jij doet is ongemanierd zuigen, en dat is nergens voor nodig. Dat werkt alleen maar averechts.
Ongefundeerde mening.

quote:
Ik laat me niet vullen met de frustraties die bij anderen overlopen. Ik voel slechts iets dat lijkt op medelijden voor jou en tribalwars. :*
Daarom zei ik: Als de emoties je teveel zijn moet je vooral niet reageren.
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 08:36:09 #247
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130977351
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 03:36 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Ongefundeerde mening.

[..]

hij heeft wel degelijk een leuk idee om zijn eigen maatschappij van de grond te brengen.
dit is al meermaals te spraken gekomen.
Er zitten ehlaas nog aardig wat haken en ogen aan dat idee, en of hij er dan beter van word dan nu. ik twijfel er aan.
;)
  maandag 9 september 2013 @ 10:14:46 #248
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130978989
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:23 schreef Remqo het volgende:

[..]

Het streven naar een betere wereld of ideale maatschappij heeft bij mij geen prioriteit.
Al zou ik wel graag een steentje willen bijdragen door bijvoorbeeld mee helpen in een schooltje in Zuid Amerika.
En zelf ben ik ook van mening dat we hier in Nederland een goede kwaliteit van leven hebben (maar natuurlijk kan alles beter).
Ik ga fluitend naar mijn werk, woon in een prima buurtje en alle nodige voorzieningen liggen binnen handbereik. Om het even ruwweg te zeggen dit schapenleventje bevalt me wel.

[..]

Ik heb ook eerder aangegeven dat tribal wel een doorbijtertje is, alsof hij geroepen is om wat op poten te zetten. Dan vind ik ook wel, dat hij daar gewoon z'n gang mee moet gaan.
Natuurlijk kan ik ook cynisch en lullig tegen hem doen (dat deed ik in het begin nog wel eens)
Maar wat voor zin heeft dat?
Wat opbouwende kritiek geven kan nooit geen kwaad (beheers de taal, werk aan charisma, leren met kritiek omgaan, doe nieuwe ervaringen op etc.)
Tribal heeft inderdaad een hoop te leren, hij is 17 en komt net kijken en zag dat het niet goed was.
Maar als hij 25 is, en wat jaartjes meedraait en wat levenservaring opgedaan heeft (mocht de situatie hetzelfde blijven) zal hij ook wel tot inkeer komen dat sommige ideeën die hij toen had wel wat naïef waren.

Maar waar, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en zit er ook wel eens naast, is niet erg, is menselijk. Leren doe je met vallen en opstaan, en van andere mensen.
Tja ik vind het nogal denigrerend overkomen eerlijk gezegd. Zoals ik al zei Tribal heeft wat mij betreft meer wijsheid dan jij. Dus jij hebt ook nog een heleboel te leren.
Feyenoord!
pi_130980234
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja ik vind het nogal denigrerend overkomen eerlijk gezegd. Zoals ik al zei Tribal heeft wat mij betreft meer wijsheid dan jij. Dus jij hebt ook nog een heleboel te leren.

Wijsheid? Mwah. Goedbedoeld enthousiasme!
  maandag 9 september 2013 @ 11:06:24 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130980343
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 11:02 schreef Degodvader het volgende:

Wijsheid? Mwah. Goedbedoeld enthousiasme!
Gecombineerd met nogal wat bange paranoia en jeugdige naïviteit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_130980593
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 11:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gecombineerd met nogal wat bange paranoia en jeugdige naïviteit.
Ik wou het even positief houden.
pi_130980889
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:39 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Nee dat denk ik bijna maar ik weet wel dat er bijna geen grens is tussen homofile en pedofiele. En ik denk dat homo zijn in meeste gevallen tussen de oren zit als je begrijpt wat ik bedoel.
Die meeste gay mensen dat ik ken weet het al sinds ze waren heel jong en hebben helemaal geen interesse in kinderen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 9 september 2013 @ 11:29:00 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130980961
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 11:15 schreef Degodvader het volgende:

Ik wou het even positief houden.
Ik ben meer van het realisme dan van de lieverkoekjes.
pi_130982453
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2013 11:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ben meer van het realisme dan van de lieverkoekjes.
En dat is een stuk aardiger dan wat de "aardige" mensen hier doen. Beetje doen alsof lieve leugentjes beter zijn dan de harde realiteit :')
Conscience do cost.
pi_130982914
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 12:30 schreef ems. het volgende:

[..]

En dat is een stuk aardiger dan wat de "aardige" mensen hier doen. Beetje doen alsof lieve leugentjes beter zijn dan de harde realiteit :')
Het blijft natuurlijk een forum, en dat moet je niet te serieus nemen, en dan is een positieve klank af en toe ook meer dan prima. Het lijkt er namelijk niet op dat tribal de 'harde realiteit' ter harte neemt, dus dan maar een beetje makkelijk vermaak in dit topic.
pi_130982961
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk een forum, en dat moet je niet te serieus nemen, en dan is een positieve klank af en toe ook meer dan prima. Het lijkt er namelijk niet op dat tribal de 'harde realiteit' ter harte neemt, dus dan maar een beetje makkelijk vermaak in dit topic.
Het is balanceren, daar ben ik inmiddels wel achter.
Je wilt niet te hard zijn maar je wilt ook wel proberen wat realiteit bij te brengen.
pi_130982989
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is balanceren, daar ben ik inmiddels wel achter.
Je wilt niet te hard zijn maar je wilt ook wel proberen wat realiteit bij te brengen.
Dan bied ik bij deze [voor de verandering] eens wat tegenwicht aan ems. ect. Ookal kun je het in de kern natuurlijk nooit met ze oneens zijn in deze discussie.
pi_130983027
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dan bied ik bij deze [voor de verandering] eens wat tegenwicht aan ems. ect. Ookal kun je het in de kern natuurlijk nooit met ze oneens zijn in deze discussie.
Dat klopt helemaal.
pi_130983069
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal.
Daarbij lijkt het me gewoon lachen om in mijn vrije tijd een belachelijk ideologisch gekleurde maar juridisch juiste constitutie te schrijven voor tribal zijn nieuwe dorp. Puur voor de hobby/fun.
pi_130983146
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:58 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Daarbij lijkt het me gewoon lachen om in mijn vrije tijd een belachelijk ideologisch gekleurde maar juridisch juiste constitutie te schrijven voor tribal zijn nieuwe dorp. Puur voor de hobby/fun.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook aan heb liggen denken gisteren voor ik in slaap viel.
Allerlei scenario's kwamen voorbij maar ik stuitte steeds op dezelfde problemen.
pi_130983179
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:58 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Oh, ik wil ook wel mijn steentje bijdragen door de homo's in het dorp op te sporen en hun hoofden voor de city-gates te hangen
Conscience do cost.
pi_130983209
Het grootste probleem is nog wel het (gebrek aan) besef dat je niet zomaar het recht hebt/kunt nemen om binnen een ander land een eigen landje op te richten. Erkend worden zul je al helemaal niet.

Misschien wat handig leesvoer:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Micronatie
Ja doei.
pi_130983270
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook aan heb liggen denken gisteren voor ik in slaap viel.
Allerlei scenario's kwamen voorbij maar ik stuitte steeds op dezelfde problemen.
Ik zou beginnen met het vinden van een terra nullius zodat je de minste kans hebt om door ordetroepen je dorp te worden uitgeveegd. Naar mijn weten kom je dan uit op stukken van Antartica en Bir Tawil tussen Soedan en Egypte.
pi_130983295
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Het grootste probleem is nog wel het (gebrek aan) besef dat je niet zomaar het recht hebt/kunt nemen om binnen een ander land een eigen landje op te richten. Erkend worden zul je al helemaal niet.

Erkenning is voor tribal ook niet zo gek belangrijk natuurlijk.
pi_130983317
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:09 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Erkenning is voor tribal ook niet zo gek belangrijk natuurlijk.
Is wel belangrijk als je niet weggeveegd wilt worden 'zonder pardon' ;)
Ja doei.
pi_130983332
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is wel belangrijk als je niet weggeveegd wilt worden 'zonder pardon' ;)
Daarvoor zou een Terra Nullius al voldoende moeten zijn. Er is dan namelijk geen staatsgezag. Zie bovenstaande post.
pi_130983361
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:11 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Daarvoor zou een Terra Nullius al voldoende moeten zijn. Er is dan namelijk geen staatsgezag. Zie bovenstaande post.
Er zijn alleen niet veel/geen (voor zover er zoveel keus is..) Terrae Nullii geschikt om (zelfvoorzienend) te kunnen leven.
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 13:14:26 #268
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130983405
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:11 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Die zullen doorgaans een goede reden hebben dat ze leeg zijn of nie ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_130983424
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er zijn alleen niet veel/geen (voor zover er zoveel keus is..) Terrae Nullii geschikt om (zelfvoorzienend) te kunnen leven.
Internationale wateren, stukken Antartica en Bir Tawil [zo even uit het blote hoofd, het kunnen er meer zijn, pin me er niet op vast] zijn volgens mij de enige ongeclaimde gebieden die de aarde nog rijk is. Niet de meest ideale condities uiteraard, maar je moet wel wat overhebben voor je ideale maatschappij.
pi_130983472
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:15 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Internationale wateren, stukken Antartica en Bir Tawil [zo even uit het blote hoofd, het kunnen er meer zijn, pin me er niet op vast] zijn volgens mij de enige ongeclaimde gebieden die de aarde nog rijk is. Niet de meest ideale condities uiteraard, maar je moet wel wat overhebben voor je ideale maatschappij.
Alleen ben je dan dus wel veel meer afhankelijk van een startkapitaal (al dan niet in goederen) vanuit de 'boze wereld', omdat je als je in Antarctica gaat zitten toch echt niet weg komt met een huis van autobanden etc. ;) Dan is 'iets ervoor over hebben' wel wat idealen weggooien...
Ja doei.
pi_130983480
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die zullen doorgaans een goede reden hebben dat ze leeg zijn of nie ;)
Bar Tawil is een leuk verhaal:

In 1899, toen het Verenigd Koninkrijk de hegemonie bezat over het gebied, kwam men tot een akkoord over Soedan dat bepaalde dat de grens tussen Egypte en Soedan op 22° noorderbreedte kwam te liggen. In 1902 besloot het Verenigd Koninkrijk echter eenzijdig een nieuwe administratieve grens te tekenen waarbij een driehoekig stuk land ten noorden van de 22° noorderbreedtecirkel, de Hala'ib-driehoek, onder Soedan kwam te vallen. De opgegeven reden hiervoor was dat de bewoners dichter stonden bij Soedan dan bij Egypte, zowel geografisch als cultureel. Het gebied kwam dus onder de verantwoordelijkheid van de Britse gouverneur van in Khartoum. Bij wijze van compensatie verkreeg Egypte het Bir Tawilgebied.

Egypte blijft echter vasthouden aan de oorspronkelijke grens van 1899 waarbij de Rode Zeedriehoek deel zou uitmaken van Egypte en het gebied van Bir Tawil van Soedan. Soedan daarentegen blijft de administratieve grens van 1902 verdedigen die het Rode Zeegebied bij Soedan indeelt en het gebied van Bir Tawil bij Egypte. Het resultaat hiervan is dat beide staten de Rode Zeedriehoek opeisen en geen van beide het minder waardevolle Bir Tawilgebied, dat tienmaal zo klein is als de Rode Zeedriehoek en geheel door land is omsloten.
pi_130983576
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Alleen ben je dan dus wel veel meer afhankelijk van een startkapitaal (al dan niet in goederen) vanuit de 'boze wereld', omdat je als je in Antarctica gaat zitten toch echt niet weg komt met een huis van autobanden etc. ;) Dan is 'iets ervoor over hebben' wel wat idealen weggooien...
Ach, stikt genomen zijn autobanden al producten uit de 'boze wereld'. Principes zullen toch vergooid moeten worden om dit project te realiseren.
  maandag 9 september 2013 @ 13:23:19 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130983661
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:15 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Had je niet een keer zo'n oud boorplatformpje wat tot micronatie om was getoverd? Werd in eerste instantie alleen erkend door andere kleine naties als Tovalu etc. Het plan was om er een soort server paradijs van te maken, met geen of weinig controle op de inhoud van die servers. Geen idee of dat nog wat is geworden of niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_130983670
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Had je niet een keer zo'n oud boorplatformpje wat tot micronatie om was getoverd? Werd in eerste instantie alleen erkend door andere kleine naties als Tovalu etc. Het plan was om er een soort server paradijs van te maken, met geen of weinig controle op de inhoud van die servers. Geen idee of dat nog wat is geworden of niet.
Sealand :) :Y Of was er nog weer een andere die dat later nog probeerde? Sealand is al 'vrij oud'.
Ja doei.
pi_130983714
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die valt in deze onder het kopje internationale wateren. Maar ook Sealand is juridisch geen staat meer.

Edit: En het is ook maar zeer de vraag of het er ooit een geweest is.
pi_130983752
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:25 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Die valt in deze onder het kopje internationale wateren. Maar ook Sealand is juridisch geen staat meer.

Edit: En het is ook maar zeer de vraag of het er ooit een geweest is.
Staat het nou nog steeds te koop? :D
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 13:28:07 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130983799
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sealand :) :Y Of was er nog weer een andere die dat later nog probeerde? Sealand is al 'vrij oud'.
Dat zou Sealand wel zijn geweest ja :)
Onikaan ni ov dovah
pi_130984455
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ach, stikt genomen zijn autobanden al producten uit de 'boze wereld'. Principes zullen toch vergooid moeten worden om dit project te realiseren.
En dat is het hem juist. Tribalwars wenst geen concessies te doen dus daar loopt het op vast. Je kúnt doodeenvoudig zoiets niet realiseren zonder gebruik te maken van al die verworvenheden waar hij zo'n hekel aan heeft.
  maandag 9 september 2013 @ 13:53:26 #279
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130984491
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is het hem juist. Tribalwars wenst geen concessies te doen dus daar loopt het op vast. Je kúnt doodeenvoudig zoiets niet realiseren zonder gebruik te maken van al die verworvenheden waar hij zo'n hekel aan heeft.
Net als dat "Dan leggen we uit waarom we daar zo wonen en dan mogen we wel blijven." voor als de troepen langskomen om ze te ruimen. Leuk ideaalbeeld, maar complete fantasie.
Onikaan ni ov dovah
pi_130987434
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 03:36 schreef ems. het volgende:
Heel veel mooie woorden, en al bezig met de daden. Zie z'n website.

quote:
Ongefundeerde mening.
Totaal niet.

quote:
Maar m'n emoties zijn me niet teveel, vandaar dat ik reageer. ;)
pi_130988010
Het lijkt zowaar alsof je begrijpt dat meningen verschillen! Laten we dat zo houden. Gray doet gray en ems doet ems.
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 16:49:22 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130990145
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Staat het nou nog steeds te koop? :D
al vaker aangekaart, nou staat al sinds 1940.
kan op zich nog wel even mee.
+ je zit er best veilig mocht er een zombie apocalypse uitbreken.
btw ik schat de kans hoger in dat de zombie apocalypse uitbreekt dan dat Tribalwars zijn dorpje er komt.
sorry Tribal. :{
  maandag 9 september 2013 @ 17:21:49 #283
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991273
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Komt door het feite dat je overal een stomme papiertje voor moet aanvragen en dat iedereen iets claimt. En omdat mensen niet tegen verandering kunnen. En niet de ballen hebben om iets te doen . Mensen leven liever in een politiestaat waarin alles gecontroleerd wordt en alles voor gekauwt alles ligt al klaar je hoeft alleen maar naar de winkel en kunt je zooi halen. Je hoeft maar naar het ziekenhuis en klaar ligt gif. Mensen zijn lui geworden en houden niet van verandering. En feite blijft dat alleen mensen met 3 of 4 tonen op hun bank rekening hebben geld genoeg hebben om genoeg land te kunnen kopen voor mijn ideale maatschappij. Je hebt overal geld nodig en dat hebben de normale burgers niet. Want bijna niemand in nederland heeft meer dan een paar tonnen op zijn bank rekening staan. Dus daarom heeft het geen zin om land te gaan kopen je moet gewoon de ballen hebben om ergens naar toe te verhuizen. En daar je ideale maatschappij te bouwen. Niemand ligt er wakker van alles je in het noorden van noorwegen of in afgelegen berg gebieden in kleine dorpjes bouwt dat op een veel duurzamer manier leeft dan wij leven.

[ Bericht 12% gewijzigd door tribalwars op 09-09-2013 17:27:16 ]
pi_130991325
Jij claimt toch ook een stuk land?
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 17:25:45 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130991412
Wat doe jij als je een been breekt?
  maandag 9 september 2013 @ 17:26:40 #286
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130991437
quote:
5s.gif Op maandag 9 september 2013 17:25 schreef Copycat het volgende:
Veel belangrijker nog, wat doet hij als hij zoiets als een longontsteking krijgt?
  maandag 9 september 2013 @ 17:28:02 #287
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991485
quote:
5s.gif Op maandag 9 september 2013 17:25 schreef Copycat het volgende:
Dan verbindt je het . En alles je er niet uitkomt je bent met 500 honderd mensen ik denk dat er toch wel mensen bij zitten met wat medisch kennis.
  maandag 9 september 2013 @ 17:28:35 #288
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991501
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:26 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Veel belangrijker nog, wat doet hij als hij zoiets als een longontsteking krijgt?
Voldoende rust nemen en aansterken door vitamine C.
pi_130991514
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:26 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Vitamine C natuurlijk.
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 17:29:34 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130991535
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:28 schreef tribalwars het volgende:

Dan verbindt je het . En alles je er niet uitkomt je bent met 500 honderd mensen ik denk dat er toch wel mensen bij zitten met wat medisch kennis.
Ik heb het over nu, in de huidige maatschappij.
  maandag 9 september 2013 @ 17:30:51 #291
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991576
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb het over nu, in de huidige maatschappij.
Naar het ziekenhuis maar je kunt ook medisch kennis meenemen. Al hoewel je de helft toch hier kunt laten liggen van het boek. Kennis is geen probleem die kun je meenemen. De meeste dingen waar jullie mee aan komen is wel een oplossingen voor. Er moeten alleen genoeg mensen zijn.
  maandag 9 september 2013 @ 17:33:39 #292
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130991661
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:30 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Naar het ziekenhuis maar je kunt ook medisch kennis meenemen. Al hoewel je de helft toch hier kunt laten liggen van het boek.
Vitamine C. Je snapt dat je lichaam alles wat het niet nodig heeft gelijk weer uit het lichaam verwijderd? En in het geval van Vitamine C vrijwel alles als je teveel inneemt? Daarnaast, wat wil je met een vitamine tegen een ontstekingsproces beginnen?
  maandag 9 september 2013 @ 17:40:31 #293
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991857
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Vitamine C. Je snapt dat je lichaam alles wat het niet nodig heeft gelijk weer uit het lichaam verwijderd? En in het geval van Vitamine C vrijwel alles als je teveel inneemt? Daarnaast, wat wil je met een vitamine tegen een ontstekingsproces beginnen?
Ik weet heel goed wat ik weet heb vandaag al weer genoeg propaganda gezien. En daarnaast zware metalen gaan je echt niet helpen beter maken. Gast alles waar je in geloofd is een leugen.
  maandag 9 september 2013 @ 17:42:06 #294
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991899
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

al vaker aangekaart, nou staat al sinds 1940.
kan op zich nog wel even mee.
+ je zit er best veilig mocht er een zombie apocalypse uitbreken.
btw ik schat de kans hoger in dat de zombie apocalypse uitbreekt dan dat Tribalwars zijn dorpje er komt.
sorry Tribal. :{
Dat komt omdat mensen niet willen veranderen er niet tegen kunnen. Daarom verwacht ik ook dat ik zelf een keer moet vluchten alles de wereld oorlog 3 komt binnen korte tijd. Natuurlijk is de grootste gedeelte van de massa nog in slaap dus die boeit het niks alles er oorlog is. En die weten niet dat het ook gevolgen voor ons heeft. Ik schat de kans ook 100 % in dat de wereld bevolking met een aantal miljard daalt.

[ Bericht 1% gewijzigd door tribalwars op 09-09-2013 17:54:24 ]
pi_130992374
Op naar Bir Tawil?
  maandag 9 september 2013 @ 18:21:08 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130993070
quote:
13s.gif Op maandag 9 september 2013 17:40 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat ik weet heb vandaag al weer genoeg propaganda gezien. En daarnaast zware metalen gaan je echt niet helpen beter maken. Gast alles waar je in geloofd is een leugen.
Wie heeft het nou weer over zware metalen? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_130994851
quote:

[..]
Gast alles waar je in geloofd is een leugen.
:D
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 19:53:58 #298
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130997176
quote:

[..]

Zware metalen?! Volgens mij associeer je beetje lukraak. Ik heb het niet over zware metalen. Nergens niet. En ik zou het helemaal met je eens zijn dat het leugen waren als ze onze medische kennis niet zo goed mensen hun leven kan redden. Bijvoorbeeld jouw leven, als dat nodig zou zijn. Vitamine C, wat we al sinds de oerknal zowat gebruiken, doet dat echter helemaal zo vaak niet. Ook jouw leven niet. Als het leugens zijn, kan de medische kennis die we hebben wel heel slecht liegen :)
  maandag 9 september 2013 @ 20:08:18 #299
18159 Dlocks
pi_130997894
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:

Voor ca 75.000 euro koop je in de VS een heel dorp van 40 vierkante kilometer.

http://www.auctionnetwork(...)ane-buford-wy/330031

Kun je in ieder geval beginnen met off the grid leven. :P
pi_130997947
Ja, dan kun je wel een dorp kopen, maar dan heb je nog steeds gewoon belasting te betalen enzo hoor :D!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')