abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:20:59 #201
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130930307
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:00 schreef ems. het volgende:
Een blog waar je aanmeldingen naar kan sturen om een nieuwe maatschappij te starten met als aanvoerder tribalwars.

Ik kan niet zo snel iets bedenken dat minder kans heeft om rampzalig af te lopen.
Allemaal leuke reacties tot nu toe en dan weer zo'n zure ems reactie. Je doet je reputatie eer aan.......
Feyenoord!
pi_130930444
Als ik ook maar enige aanleiding had om te geloven dat het succesvol zou zijn zou ik daar ook eerlijk over zijn hoor. Het is slechts een constatering. En in tribals' geval lijkt het me voor hem ook een stuk verstandiger om niet te veel hooi op z'n vork te nemen.

Maargoed, zoals ik al zei; ik verwacht dat over een paar weekjes de illusie over is en dat het weer bij propaganda op fora's verspreiden blijft.
Conscience do cost.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:24:06 #203
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130932164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef ems. het volgende:
Als ik ook maar enige aanleiding had om te geloven dat het succesvol zou zijn zou ik daar ook eerlijk over zijn hoor. Het is slechts een constatering. En in tribals' geval lijkt het me voor hem ook een stuk verstandiger om niet te veel hooi op z'n vork te nemen.

Maargoed, zoals ik al zei; ik verwacht dat over een paar weekjes de illusie over is en dat het weer bij propaganda op fora's verspreiden blijft.
Jij kan ook weer lekker de troll uit hangen. Je doet me denken aan iemand van de film van net.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:48:28 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130932930
Ik quote wel even hier, had niet door dat het het SC topic was :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:44 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan zeggen we toch mooi waar we voor we staan en dat we geen vlieg kwaad doen dat we niks slopen en waarom we weg gegaan zijn van de rest van de maatschappij denk dat hun er best wel wat ik kunnen vinden. Het zijn tenslotte ook maar mensen. En je hebt oke een heel veel onbewoonbaar eilanden daar wordt ook niet aangedacht.
Dan zeggen ze dat je daar volgens de wet niet zomaar mag gaan wonen, en moet je weer weg.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_130932970
Troll? Het is een eerlijke inschatting. Heb je liever dat ik je lieve leugentjes toefluister?
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 02:33:38 #206
88815 The_Emotion
98.3
pi_130937887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef ems. het volgende:

Zoals eerder gezegd is, is hij wel een doorbijter en ook dat moet ik hem nageven.
Ik denk ook niet dat hij zomaar zijn droom en ideaal op wil geven.
Aan zijn wil twijfel ik niet, wel aan zijn kunnen.

Wil Tribal wat geloofwaardiger overkomen, zou ik hem aanraden wat aan zijn taal te doen... misschien niet zijn beste vak, maar essentieel wil hij mensen overtuigen, tevens ontwikkelen van charisma.
En Tribalwars zou wat beter met kritiek leren omgaan. Krijgt hij kritiek, dan gaat hij er niet op in en praat er een beetje omheen, dat is wel jammer, om het te omschrijven lijkt het wel tribalwars vs schaapjes, en schaapjes zijn dom.

Hoe mooi en ideaal zijn wereldje mag zijn, ik gun het hem op zich wel. Maar hij zou toch even meer weten van de wereld; verdiepen in andere maatschappijen, (massa)psychologie. Ik zou tribal zeker een verre reis kunnen aanbevelen, gewoon om een cultuurshock te beleven en er van leren.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 10:54:39 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_130940986
Wat Remqo zegt .
  zondag 8 september 2013 @ 11:28:06 #208
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130941557
Die reis lijkt me heel goed idee, alleen om iets meer besef te krijgen dat mensen heel anders zijn als er daadwerkelijk belangen van overleven gelden. Stuk minder aardig enzo.
pi_130943384

Wat info voor de nieuwe wereld!

[ Bericht 48% gewijzigd door Opnieuw-energie op 08-09-2013 12:46:42 ]
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zondag 8 september 2013 @ 13:13:39 #210
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130944842
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130944942
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Als ik tijd heb kijk ik ze wel. heb het erg druk vandaag.
Neem je tijd! En zeker ook om te leren :)
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zondag 8 september 2013 @ 13:47:54 #212
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_130946164
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:33 schreef Remqo het volgende:

[..]

En Tribalwars zou wat beter met kritiek leren omgaan. Krijgt hij kritiek, dan gaat hij er niet op in en praat er een beetje omheen, dat is wel jammer, om het te omschrijven lijkt het wel tribalwars vs schaapjes, en schaapjes zijn dom.

[..]
En hij moet leren dat hij niet de wijsheid en kennis in pacht heeft die hij denkt te hebben. Hij moet leren dat je niet selectief bepaalde informatie als waarheid kunt bestempelen omdat het aansluit bij wat je zelf denkt.

Hij moet leren discussiëren. Leren luisteren naar anderen en leren informatie op te nemen van anderen. Met andere woorden: als hij ergens op internet leest dat 1+1=3 dan komt hij op dit forum en zegt 1+1=3 om vervolgens voor geen enkele mening, argument, feit open te staan.

Wat hij zou moeten leren is om in dergelijke gevallen naar dit forum te komen en zeggen: "Ik heb gelezen dat 1+1=3, wat vinden jullie daar van? Zit er wat in?". Dus openstaan voor andere meningen. Open staan voor argumenten. Open staan voor feiten.

Neem bijvoorbeeld het punt over homoseksualiteit. Hij gelooft niet dat 5 a 10% van de mensen homoseksueel is. Hij denkt dat de Illuminati er achter zitten om dit percentage hoger te laten lijken om zodoende indirect de wereld pedoseksualiteit langzaamaan te laten accepteren (want dat ligt volgens hem heel dicht bijelkaar). Je kunt dan met feiten aankomen, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Bijvoorbeeld dat het een feit is dat bij veel diersoorten het percentage veel hoger ligt dan bij mensen is niet relevant oftewel hij staat niet open voor die informatie. Wat dat betreft is hij de slaper. Is hij de gene die niet open staat voor informatie.

Afijn, met kritiek om kunnen gaan, informatie kunnen verwerken, open staan voor andere ideeen, open staan voor feiten, kunnen luisteren naar anders denkenden, objectief discussie aan kunnen gaan, niet denken dat je alles weet, niet denken dat je o zo slim bent en jezelf niet verheven voelen boven de rest zijn uitermate mate belangrijke eigenschappen voor iemand die een 'ideale maatschappij' wil opzetten. Tenzij je een dictatuur wil beginnen. Dan heb je dergelijke eigenschappen en vaardigheden niet nodig.
pi_130946562
Sowieso is er helemaal niets kritisch aan. Random cokesnuivert die duidelijk paranoide is komt met een uit de duim gezogen verhaal over dat hij achtervolgd wordt: "ZIE JE NOU WEL STOM LAND".

Nieuws gaat over willem alexander die op vakantie is met z'n kindertjes. "ZIE JE DIE AMALIA DIE SATANISTISCHE HANDGEBAREN MAKEN OMG MOET MEER AAN DE HAND ZIJN ILLUMINTI".

Er wordt geloofd waar men in wil geloven, en omdat ze geloven in iets waar andere mensen niet in geloven rekenen ze zichzelf kritisch, duidelijk niet wetend wat dat woord nou eigenlijk betekent.
Conscience do cost.
pi_130946666
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:58 schreef ems. het volgende:
Sowieso is er helemaal niets kritisch aan. Random cokesnuivert die duidelijk paranoide is komt met een uit de duim gezogen verhaal over dat hij achtervolgd wordt: "ZIE JE NOU WEL STOM LAND".

Nieuws gaat over willem alexander die op vakantie is met z'n kindertjes. "ZIE JE DIE AMALIA DIE SATANISTISCHE HANDGEBAREN MAKEN OMG MOET MEER AAN DE HAND ZIJN ILLUMINTI".

Er wordt geloofd waar men in wil geloven, en omdat ze geloven in iets waar andere mensen niet in geloven rekenen ze zichzelf kritisch, duidelijk niet wetend wat dat woord nou eigenlijk betekent.
'Vo!
  zondag 8 september 2013 @ 14:02:47 #215
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130946744
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:58 schreef ems. het volgende:

Heel laf om een beetje hier te gaan trollen. Je zou eens moeten gaan bedenken of het geld wel opweegt tegen over de daden. En als je slaapt moet je eens gaan bedenken dat andere mensen een andere mening dan jouw kunnen hebben. En wees een vent en accepteer die mening van een andere hoe uitgesproken die ook is. Anders kun je net zo goed je accountje wel opzeggen.
pi_130946842
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:02 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Heel laf om een beetje hier te gaan trollen.
Dat ook inderdaad. Andersgezinden afdoen als troll. Stel je voor zeg, iemand is het met je oneens!
quote:
Je zou eens moeten gaan bedenken of het geld wel opweegt tegen over de daden.
Wie heeft het over geld?
quote:
En als je slaapt moet je eens gaan bedenken dat andere mensen een andere mening dan jouw kunnen hebben.
De pot en de ketel, dus.
quote:
En wees een vent en accepteer die mening van een andere hoe uitgesproken die ook is. Anders kun je net zo goed je accountje wel opzeggen.
Ik accepteer andere meningen. Betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Probeer eens je eigen advies op te volgen.
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:06:47 #217
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130946913
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Andersgezinden afdoen als troll. Stel je voor zeg, iemand is het met je oneens!

[..]

Wie heeft het over geld?

[..]

De pot en de ketel, dus.

[..]

Ik accepteer andere meningen. Betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Probeer eens je eigen advies op te volgen.
Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je. Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
pi_130947032
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:06 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je.
Dat is jouw probleem. Ik prefereer feitelijk boven aardig.
quote:
Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
Jij daarentegen bent natuurlijk het boegbeeld van een verheven discussie _O-
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:09:48 #219
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130947053
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem. Ik prefereer feitelijk boven aardig.

[..]

Jij daarentegen bent natuurlijk het boegbeeld van een verheven discussie _O-
Denk maar lekker dat je het beter weet en dat je beter bent. Ik laat je lekker bij je boze buien.
pi_130947074
Eensgelijk. Probeer voortaan te reageren als je iets te melden hebt :)
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:30:37 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130947819
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:06 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je. Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
een trol is iemand die een volledig tegenovergestelde mening ergens uit om kwade reacties uit te lokken zodat alle users tegen hem spannen.

de enige die dat doet bent u ;) no offence.

en ems. is een relaxte gozert, maar hij heeft een andere mening.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 8 september 2013 @ 14:40:20 #222
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948205
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:28 schreef Grumpey het volgende:
Die reis lijkt me heel goed idee, alleen om iets meer besef te krijgen dat mensen heel anders zijn als er daadwerkelijk belangen van overleven gelden. Stuk minder aardig enzo.
Juist als je zo'n dorp creeert als Tribal voor ogen heeft zijn mensen veel aardiger voor elkaar aangezien ze allemaal bewust de keuze hebben gemaakt om samen iets op te bouwen. In onze huidige maatschappij zijn mensen juist vaak minder aardig voor elkaar aangezien veel hier ook alleen maar bezig zijn met overleven.
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 14:41:05 #223
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948235
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:33 schreef Remqo het volgende:

[..]

Hoe mooi en ideaal zijn wereldje mag zijn, ik gun het hem op zich wel. Maar hij zou toch even meer weten van de wereld; verdiepen in andere maatschappijen, (massa)psychologie. Ik zou tribal zeker een verre reis kunnen aanbevelen, gewoon om een cultuurshock te beleven en er van leren.
Gun je jezelf niet zo'n soort wereld dan?

Heb je het idee dat Tribal nog veel te leren heeft dan?
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 14:44:24 #224
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948349
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En hij moet leren dat hij niet de wijsheid en kennis in pacht heeft die hij denkt te hebben. Hij moet leren dat je niet selectief bepaalde informatie als waarheid kunt bestempelen omdat het aansluit bij wat je zelf denkt.

Hij moet leren discussiëren. Leren luisteren naar anderen en leren informatie op te nemen van anderen. Met andere woorden: als hij ergens op internet leest dat 1+1=3 dan komt hij op dit forum en zegt 1+1=3 om vervolgens voor geen enkele mening, argument, feit open te staan.

Wat hij zou moeten leren is om in dergelijke gevallen naar dit forum te komen en zeggen: "Ik heb gelezen dat 1+1=3, wat vinden jullie daar van? Zit er wat in?". Dus openstaan voor andere meningen. Open staan voor argumenten. Open staan voor feiten.

Neem bijvoorbeeld het punt over homoseksualiteit. Hij gelooft niet dat 5 a 10% van de mensen homoseksueel is. Hij denkt dat de Illuminati er achter zitten om dit percentage hoger te laten lijken om zodoende indirect de wereld pedoseksualiteit langzaamaan te laten accepteren (want dat ligt volgens hem heel dicht bijelkaar). Je kunt dan met feiten aankomen, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Bijvoorbeeld dat het een feit is dat bij veel diersoorten het percentage veel hoger ligt dan bij mensen is niet relevant oftewel hij staat niet open voor die informatie. Wat dat betreft is hij de slaper. Is hij de gene die niet open staat voor informatie.

Afijn, met kritiek om kunnen gaan, informatie kunnen verwerken, open staan voor andere ideeen, open staan voor feiten, kunnen luisteren naar anders denkenden, objectief discussie aan kunnen gaan, niet denken dat je alles weet, niet denken dat je o zo slim bent en jezelf niet verheven voelen boven de rest zijn uitermate mate belangrijke eigenschappen voor iemand die een 'ideale maatschappij' wil opzetten. Tenzij je een dictatuur wil beginnen. Dan heb je dergelijke eigenschappen en vaardigheden niet nodig.
Heb je helemaal gelijk in hoor. Maar dat geldt voor de meeste mensen hier op het forum. We willen toch allemaal graag gelijk hebben in een discussie en hebben een bepaald geloof waar we niet makkelijk vanaf stappen.

Maar om toch open te blijven staan voor andere ideeen, invalshoeken en "feiten" is iets wat je alleen maar verder helpt in je ontwikkeling als mens.
Feyenoord!
pi_130948414
Sowieso is zo'n flinke (wereld)reis wel handig om eens te kijken waar eventueel zijn dorpje tot stand zou kúnnen komen. In de praktijk is het altijd net wat anders dan in de boekjes. Even 'op locatie' kijken en wat locaties vergelijken kan geen kwaad.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')