Tribal je hebt helemaal gelijk jongen met een heleboel dingen die je zegt. Ik geloof ook veel van deze dingen. Maar ondertussen laat ik me niet bang maken. We zien wel wat er gebeurt. Het belangrijkste is dat je je niet gek laat maken en gewoon je eigen waarheid blijft verkondigen. Hoe meer mensen "wakker" worden hoe sneller de dingen zullen veranderen. Ik zie zelf constant mensen die veranderen en meer bewust worden van dingen. Je kunt altijd nog als het echt allemaal niet meer gaat hier, vluchten en ergens een dorp beginnen.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Alles wordt gecontroleerd. Je wordt overal in de gaten gehouden je e-mail wordt gelezen. Je internet gedrag wordt in de gaten gehouden en ze kijken ook welke site"s je zit. Ze camera's op straart registreren allles. De OV kaart houdt precies bij waar je reist en dat gebruiken ze ook. Op je mobiel kunnen ze exact je locatie bepalen. En een afwijkende mening in dit land hebt wordt je alles gek beschouwd. Ze hebben liever domme niet nadenkende slapende mensen. Nederland is ook nog een bondgenoot van de grootste NAZI LAND Amerika. Heeft al 10 miljoenen mensen vermoord nog meer dan NAZI DUITSElAND waarom mogen ze dat doen. Waarom roepen we dat geen halt toe. waarom gaan we uber haupt nog werken voor de hebzuchtige varkens.
En je kan eventuele dingen die je niet goed uitkomen altijd nog CGI noemenquote:Op woensdag 11 september 2013 13:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog als het echt allemaal niet meer gaat hier, vluchten en ergens een dorp beginnen.
Waar?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:24 schreef Japie77 het volgende:
Je kunt altijd nog als het echt allemaal niet meer gaat hier, vluchten en ergens een dorp beginnen.
Het is al een feite dat dat geen probleem is, nergens, als je maar geen overlast veroorzaakt. En als ze je eerst weg willen dan zeg je gewoon wat je doet en dan vinden ze 't goed.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist. Vind maar eens een plek waar je zomaar neer kunt strijken.
Ergens midden in de rimboe hoeft niet zo'n probleem te zijn lijkt me.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist. Vind maar eens een plek waar je zomaar neer kunt strijken.
ems - wil je aub stoppen met je t proberen om grappig te zijn - het past echt niet bij je,jongen.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:27 schreef ems. het volgende:
[..]
En je kan eventuele dingen die je niet goed uitkomen altijd nog CGI noemen
Tingowars, misschien moeten jullie een gezinnetje stichten in jullie nieuwe dorp?
Vandaar mijn vraag dus. Want het klinkt allemaal lekker makkelijk: vluchten, een paar dagen eten mee, overleven door jagen, ergens een dorp stichten.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Da's best een eind weg, de rimboe. Want dan heb je het over de regenwouden in Afrika, of ergens een eilandje in de Stille Zuidzee.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ergens midden in de rimboe hoeft niet zo'n probleem te zijn lijkt me.
Komt bij dat het helemaal niet zo eenvoudig is om te overleven zonder alle dingen die we nu voor handen hebben en normaal zijn gaan vinden.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag dus. Want het klinkt allemaal lekker makkelijk: vluchten, een paar dagen eten mee, overleven door jagen, ergens een dorp stichten.
Maar als je echt ergens een dorp wilt stichten waar je niet lastig wordt gevallen door een overheid (wat de doelstelling van tribalwars en japie lijkt te zijn), dan moet je sowieso al buiten Europa wezen, maar waarschijnlijk nog een stuk verder weg, als je ook ergens wilt zitten waar je kunt overleven. Want middenin de Sahara is het vast wel rustig, maar of het daar allemaal zo makkelijk is.
[..]
Da's best een eind weg, de rimboe. Want dan heb je het over de regenwouden in Afrika, of ergens een eilandje in de Stille Zuidzee.
En als er een WO3 uitbreekt, dan wordt het, denk ik, een stuk minder makkelijk dan het nu is om daar te komen.
Daarom lijkt het me ook zaak om al die goede en doordachte plannen van tribal zo snel mogelijk te realiserenquote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Wombcat het volgende:
Da's best een eind weg, de rimboe. Want dan heb je het over de regenwouden in Afrika, of ergens een eilandje in de Stille Zuidzee.
En als er een WO3 uitbreekt, dan wordt het, denk ik, een stuk minder makkelijk dan het nu is om daar te komen.
Ik denk nog steeds dat de Amish het ideaal van tribal het meest benaderen.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
Denk dat je sowieso beter kleinschaliger kan gaan denken: leefgemeenschap op een hoeve ofzo, communes. Ja, je hebt dan wel te maken met de Neerlandsche wetten en het belastingsysteem etc., maar verder kun je in je kleine groepje doen wat je wilt, en als je ergens een stuk land koopt en daar met z'n allen (en dan niet meteen 500, maar gewoon, 10/15 man ofzo) gaat zitten kun je van daaruit gaan kijken of het grootschaliger is door te trekken.
Men? Degenen die dat willen. Ik ga er niet over nadenken, want WO3 komt voorlopig toch niet. En als 'ie wel komt en we krijgen er in Europa last van, dan moet je dus idd ergens in de Pacific zitten, dus moet je er nu al naar toe, want dan lukt het niet meer.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Komt bij dat het helemaal niet zo eenvoudig is om te overleven zonder alle dingen die we nu voor handen hebben en normaal zijn gaan vinden.
Zit je daar in de rimboe zonder communicatiemiddelen, goed drinkwater, het voedsel raakt op en dan?
Daar zou men eens over na moeten denken .
Misschien wat makkelijker als je kan 2000 solar panellen meenemen.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Want middenin de Sahara is het vast wel rustig, maar of het daar allemaal zo makkelijk is.
[..]
Kun je die eten?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien wat makkelijker als je kan 2000 solar panellen meenemen.
Ja, dat zou kunnen werken. En regenwater opvangen om te drinken?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Men? Degenen die dat willen. Ik ga er niet over nadenken, want WO3 komt voorlopig toch niet. En als 'ie wel komt en we krijgen er in Europa last van, dan moet je dus idd ergens in de Pacific zitten, dus moet je er nu al naar toe, want dan lukt het niet meer.
Zo'n tropisch eiland lijkt me overigens wel de beste optie, want je zit er rustig, de kans dat iemand langskomt en jou van je voorraden beroofd is klein (uitgaande van een onbewoond eiland, wat vast nog wel ergens te vinden is). Fruit is er voldoende voorhanden. Als je dan zorgt dat je zelf spullen meeneemt zodat je wat landbouw kunt bedrijven (aardappels, maïs, graan etc.) kun je het al aardig uitzingen. Verder nog een stel varkens en kippen mee voor vlees en eieren. En niet onbelangrijk: leer vissen.
Dan heb je alleen nog een tandarts en dokter nodig
Nee maar je heb genoeg stroom voor 200 woningen met internet en smartfone.quote:
Am afraid that was supposed to be a joke, sadly.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Je beseft zelf ook wel dat dat nogal over-the-top achterlijk is, toch?
Rottum en Borkum.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:12 schreef oompaloompa het volgende:
Zijn er niet een aantal onbewoonde kleine waddeneilanden?
Als er bomen en begroeiing zijn, is er ook water.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen werken. En regenwater opvangen om te drinken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |