Het is nu wachten op de eerste supermarkt-rellen, waarbij trouwe bezoekers elkaar te lijf gaan in een weilandquote:Op zaterdag 7 september 2013 08:29 schreef boem-dikkie het volgende:
"De harde kern van trouwe klanten". Het gaat hier nog steeds om supermarken toch?
Noem me een ketter. Ik koop veel Euroshoppers. Is vaak niks minder dan huismerken. Douwe Egberts laat ik natuurlijk niet liggen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:33 schreef Resistor het volgende:
Je moet gewoon opletten wat je waar koopt. Als ik merkproducten wil voor tandpasta of koffie ga ik naar de AH, voor limonade naar de Aldi (ik koop de jus d'orange per doos van 8 pakken, voor 1 week), en voor vlees naar de Lidl (verschil proef ik toch niet meer na maanden in de vriezer)
We hebben hier ook een Jumbo in het dorp, die is wel goedkoper, maar voor 6 cent minder op de kassabon ga ik niet 7 cent extra aan brandstof verstoken.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Noem me een ketter. Ik koop veel Euroshoppers. Is vaak niks minder dan huismerken. Douwe Egberts laat ik natuurlijk niet liggen.
zeker dezelfde artikelen die ze sinds de vorige prijzenoorlog (vorig jaar ofzo?) in prijs verhoogd hebben...quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:25 schreef tong80 het volgende:
De supermarkten staan aan de vooravond van een prijzenoorlog. Albert Heijn begint een nieuwe prijzenslag door maandag duizend artikelen permanent in prijs te verlagen.
quote:
Ik let ook niet op een dubbeltje. Maar de Euroshopper cola is goed te drinken. Scheelt meer dan het dubbele.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:50 schreef Fred_B het volgende:
Ik betwijfel of het echt heel veel effect gaat hebben. Veel producten van de Aldi/Lidl zijn prima, en na deze prijsverlaging vermoedelijk nog steeds goedkoper, terwijl ik sommige producten, waarvan ik per se het merk wil hebben, ook wel koop als ze een dubbeltje meer of minder kosten.
Ja, dat bedoel ik. Je kan de Coca Cola wel een paar procent in prijs verlagen, maar het verschil blijft dan nog steeds te groot. En dan verdien je dus alleen minder aan de mensen die toch wel Coca Cola hadden gekocht.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik let ook niet op een dubbeltje. Maar de Euroshopper cola is goed te drinken. Scheelt meer dan het dubbele.
Nou idd! De AH is gewoon knalduur en dan maken ze er een nieuwsbericht van dat ze iets goedkoper worden. Ik durf te wedden dat ze dan nog steeds veel duurder zijn dan andere supermarktenquote:Op zaterdag 7 september 2013 09:10 schreef Selestha het volgende:
De AH kan de prijzen makkelijk verlagen ja, dan komt alles ongeveer op het peil van wat het vorig jaar kostte. En toen was AH ook de duurste
Dit...quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:50 schreef Fred_B het volgende:
Ik betwijfel of het echt heel veel effect gaat hebben. Veel producten van de Aldi/Lidl zijn prima, en na deze prijsverlaging vermoedelijk nog steeds goedkoper, terwijl ik sommige producten, waarvan ik per se het merk wil hebben, ook wel koop als ze een dubbeltje meer of minder kosten.
Dat je daar zin in hebt, een paar verschillende supermarkten af, wil gewoon alles bij 1 winkel halen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:33 schreef Resistor het volgende:
Je moet gewoon opletten wat je waar koopt. Als ik merkproducten wil voor tandpasta of koffie ga ik naar de AH, voor limonade naar de Aldi (ik koop de jus d'orange per doos van 8 pakken, voor 1 week), en voor vlees naar de Lidl (verschil proef ik toch niet meer na maanden in de vriezer)
We hebben hier ook een Jumbo in het dorp, die is wel goedkoper, maar voor 6 cent minder op de kassabon ga ik niet 7 cent extra aan brandstof verstoken.
Precies wat ik me afvraag ja. Zou toch handig zijn als na 20 jaar de prijzen van die 1000 specifieke artikelen nog steeds onveranderd zijn, terwijl verder alles wel, hmm, 50% duurder zal zijn (uitgaande van 2% inflatie per jaar)?quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:26 schreef Arth_NL het volgende:
"Permanent", benieuwd wat dat in de praktijk betekent.
Heb er nog een ingezondenbrief naar de Metro over geschreven.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:58 schreef Kowloon het volgende:
AH haalt bij hun huismerk nog wel eens listige trucs uit. Bijvoorbeeld een verpakking mueslirepen, 6 mueslirepen van AH zijn goedkoper dan 6 mueslirepen van Hero, maar de mueslirepen van AH blijken dan bijvoorbeeld 15 gram lichter te zijn waardoor ze per saldo duurder zijn dan die van Hero.
Heb jij AH even hard op hun nummer gezet.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb er nog een ingezondenbrief naar de Metro over geschreven.
Ja inderdaad ik snap ook niet waarom AH die de prijzen verlaagt andere supermarkten doet zweten, ze kunnen zich beter druk maken als Lidl ofzo nog goedkoper wordt..quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou idd! De AH is gewoon knalduur en dan maken ze er een nieuwsbericht van dat ze iets goedkoper worden. Ik durf te wedden dat ze dan nog steeds veel duurder zijn dan andere supermarktenWat een non-nieuws
Je kan zeggen wat je wil maar laat de overheid maar eens de prijzen verlagen. Die wordt alleen maar duurder voor hetzelfde kunstje.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:39 schreef Apuleius het volgende:
We worden nog eens rijk met al die verlagingen.
Douwe Egberts koffie is geen koffie, maar vieze drab, heerschap Tong.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Noem me een ketter. Ik koop veel Euroshoppers. Is vaak niks minder dan huismerken. Douwe Egberts laat ik natuurlijk niet liggen.
De duurste en meest neurotische supermarkt van Nederland en nog eens imperialistisch ook, ze hebben bijvoorbeeld vestigingen in Portugal (Pingo Doce is van Ahold) en in Tsjechie (Albert), met dezelfde achterlijk dure producten.quote:
Respect!quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik kom haast nooit meer bij de AH en denk niet dat deze prijsverlaging daar verandering in gaat brengen
Of gewoon je eieren en boter kopen bij de buurman en zelf je tomaten, frambozen en aardbeien in je tuin verbouwen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:48 schreef tofastTG het volgende:
En toch is het nog steeds veel goedkoper om naar 1 winkel te gaan en daar alles te kopen, dan 3 prijsvechters bezoeken.
Er staat toch echt dat ze 1000 artikelen in prijs hebben verlaagd hèquote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De duurste en meest neurotische supermarkt van Nederland en nog eens imperialistisch ook, ze hebben bijvoorbeeld vestigingen in Portugal (Pingo Doce is van Ahold) en in Tsjechie (Albert), met dezelfde achterlijk dure producten.![]()
Na de prijsverlaging zijn ze nog altijd vele malen duurder dan de Poiesz, de COOP en zeker duurder dan de Lidl.![]()
Wellicht dat ze tien artikelen in prijs verlaagd hebben, de rest blijft schreeuwend duur.
De XL-winkels hebben een groot assortiment en zijn ook op zondag open en sommigen in de grote stad zelfs tot 22:00 uur, maar verder heeft deze winkel slechts nadelen en het personeel wordt uitgebuit.
http://www.hoogvliet.com/(...)ten%20nov%202012.pdfquote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Na de prijsverlaging zijn ze nog altijd vele malen duurder dan de Poiesz, de COOP en zeker duurder dan de Lidl.![]()
Hier is een c-1000 in een AH veranderd. We hebben de euroshopper koffie geprobeerd, zo'n week of drie, omdat het 3 euro per pak scheelt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
he jij bent wakker. jij mag niet meer naar de ah toequote:Op zaterdag 7 september 2013 08:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
zeker dezelfde artikelen die ze sinds de vorige prijzenoorlog (vorig jaar ofzo?) in prijs verhoogd hebben...
gewoon stille doodquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
AH zou de concurrentie met prijsvechters helemaal niet op moeten zoeken.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier is een c-1000 in een AH veranderd. We hebben de euroshopper koffie geprobeerd, zo'n week of drie, omdat het 3 euro per pak scheelt.
Nu weer DE, hoor.
3 euro per pak verschilquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier is een c-1000 in een AH veranderd. We hebben de euroshopper koffie geprobeerd, zo'n week of drie, omdat het 3 euro per pak scheelt.
Nu weer DE, hoor.
Dat was in 2002......quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:18 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
http://www.hoogvliet.com/(...)ten%20nov%202012.pdf
Onjuist, Coop is de duurste
Van mij hoeft dat ook niet, maar keer op keer wordt bewezen dat 'de' Nederlander geen interesse heeft om meer te betalen voor een iets betere kwaliteit. De Konmar supermarkten, die hierop mikten, hebben het ook niet gered. En wat recenter had je bijvoorbeeld nog de verandering van een aantal vestigingen van de Bijenkorf in de Primark.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
AH zou de concurrentie met prijsvechters helemaal niet op moeten zoeken.
Duurste? C1000 en Supercoop/Coop zijn duurder, daar kom ik dus niet meer. Ben overgestapt op AH, Lidl, Combi en Reaal.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De duurste en meest neurotische supermarkt van Nederland en nog eens imperialistisch ook, ze hebben bijvoorbeeld vestigingen in Portugal (Pingo Doce is van Ahold) en in Tsjechie (Albert), met dezelfde achterlijk dure producten.![]()
Wellicht dat ze tien artikelen in prijs verlaagd hebben, de rest blijft schreeuwend duur.
De XL-winkels hebben een groot assortiment en zijn ook op zondag open en sommigen in de grote stad zelfs tot 22:00 uur, maar verder heeft deze winkel slechts nadelen en het personeel wordt uitgebuit.
De grote verpakkingen ja. Maar in Duitsland is een zak met 16 pads al tegen de 3 euro.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
[..]
3 euro per pak verschil
een pak senseo kost net 3 euro?
ah beweert dat ze de prijzen gaan verlagen om de strijd aan te gaan met lidl, maar als je dit plaatje ziet, lijkt het er toch meer op dat ze de strijd met Jumbo aangaanquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:57 schreef Alan_Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
In deze zou je alleen de A-merken mogen vergelijken, want de Consumentenbond zegt het zelf al dat de huismerken bij de Aldi/Lidl geen huismerken zijn. Helaas ontbreekt de vergelijking tussen Euroshopper en Aldi/Lidl...
Dat kwam niet door de prijzenoorlog. Ik werkte destijds bij Edah en daarvoor bij Super de Boer. Was de bedoeling om alle Edah en Super de Boer filialen om te bouwen naar Konmar en de Basismarkt filialen die ook van Laurus waren werden opgedoekt, maar dat was een grote mislukking. Konmar werd te duur en klanten bleven weg. Toen de Konmar maar terug ombouwen naar Edah en Super de Boer. Kostte weer een hoop geld en Laurus raakte in de financiële problemen dus de Edah moest maar verdwijnen en ze gingen alleen met Super de Boer verder die daarna werd verkocht aan Jumbo.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
de vorige prijzen oorlog was de ondergang van Konmar .. wie gaat nu kopje onder ?
Met Anthonie Karmeling als uithangbord.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leuk man, alles weer maandagochtend ophangen. Is ook echt de beste dag van de week om zoiets te beginnen
Bijenkorf wil juist exclusiever worden.. Was een pure strategiewijziging en heeft niets te maken met NL'ers die geen interesse hebben in kwaliteit.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat ook niet, maar keer op keer wordt bewezen dat 'de' Nederlander geen interesse heeft om meer te betalen voor een iets betere kwaliteit. De Konmar supermarkten, die hierop mikten, hebben het ook niet gered. En wat recenter had je bijvoorbeeld nog de verandering van een aantal vestigingen van de Bijenkorf in de Primark.
Volgens mij wel; ze vetrekken gewoon uit plaatsen waar het gemiddelde inkomen te laag isquote:Op zaterdag 7 september 2013 20:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Bijenkorf wil juist exclusiever worden.. Was een pure strategiewijziging en heeft niets te maken met NL'ers die geen interesse hebben in kwaliteit.
Topman Giovanni Colauto benadrukte dat de strategische keuzes niet zijn genomen of versneld door het moeilijke economische klimaat. ''We zijn een winstgevende onderneming. Wij maken de strategie los van de economische gang van zaken. Er zijn geen slechte regio's, alle vestigingen zijn winstgevend. Maar we hebben keuzes gemaakt."quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:14 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Volgens mij wel; ze vetrekken gewoon uit plaatsen waar het gemiddelde inkomen te laag is
Wees gerust, duurt niet lang meer en C1000 bestaat niet meer. Groot deel is al omgebouwd tot Jumbo en de rest volgt nog, en een aantal filialen zijn verkocht aan Coopcodis en Albert Heijn. Dat ze een deel aan Coopcodis hebben verkocht wordt het weer niet beter van want Supercoop/Coop zijn duurder dan Albert Heijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:21 schreef albertusperkamentus het volgende:
jihad tegen de vuile c1000 infidels met hun kafir prijzen !!
Viel ik maar met plakjes af.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:30 schreef Mylene het volgende:
Bij een van de vorige prijsverlagingen werd ook de prijs van plakjes kaas verlaagd. Niet alleen de prijs, maar ook het gewicht. Ja, zo kan ik het ook.
Denk het eigenlijk niet, de verpakkingen van de Sligro zijn vaak onhandig voor gezinnen. Ik heb niks aan twintig hamburgers. Ik denk zelf dat de prijzen dus eigenlijk kunstmatig hoog waren en er weer wat marge is. Dit gaat toch om de keten met de langste adem.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:28 schreef arjan1212 het volgende:
als ze de wet wijzigen zodat gewone consumenten bij Sligro mogen kopen... dan krijg je pas een slachting...
http://www.sligrofoodgrou(...)Pages/Bedrijven.aspx
Lidl is een klein betrokken buurtsupertje natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De duurste en meest neurotische supermarkt van Nederland en nog eens imperialistisch ook, ze hebben bijvoorbeeld vestigingen in Portugal (Pingo Doce is van Ahold) en in Tsjechie (Albert), met dezelfde achterlijk dure producten.
Daar zit 4 jaar tussen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:34 schreef arjan1212 het volgende:
[ afbeelding ]
prijs in 2009 en 2013 whahah
AH is een klote supermarkt,laatste keer dat ik iets had gehaald is bijna 1 jaar geleden.Ik kom er juist nauwelijks daar in de bijna 7 jaar dat ik in Den Haag woont,gelukkig maar.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Er is jammer geen Dirk/Digros/Bas in Den Haag,maar Lidl en Jumbo maakt het wel goedquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:57 schreef Alan_Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
In deze zou je alleen de A-merken mogen vergelijken, want de Consumentenbond zegt het zelf al dat de huismerken bij de Aldi/Lidl geen huismerken zijn. Helaas ontbreekt de vergelijking tussen Euroshopper en Aldi/Lidl...
Kostte mij m'n baan.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
de vorige prijzen oorlog was de ondergang van Konmar .. wie gaat nu kopje onder ?
Dat is echt onzin, als je aanbiedingen neemt (bv hamsterweken) ben je wel goedkoper uit als je verschillende supermarkten bezoekt tenzij je maar 1 supermarkt hebt in je dorp ofzo.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:48 schreef tofastTG het volgende:
En toch is het nog steeds veel goedkoper om naar 1 winkel te gaan en daar alles te kopen, dan 3 prijsvechters bezoeken.
Er is wel degelijk onderzoek gedaan waaruit bleek dat voor de meeste mensen het goedkoper is om alles in 1 supermarkt te halen omdat ze naast de aanbiedingen al snel ook extra dingen kopen in al die andere supermarkten. Als je je keurig aan de aanbiedingen houdt en niets extra;s kootp is het wat anders.quote:Op zondag 8 september 2013 17:06 schreef macca728 het volgende:
Dat is echt onzin, als je aanbiedingen neemt (bv hamsterweken) ben je wel goedkoper uit als je verschillende supermarkten bezoekt tenzij je maar 1 supermarkt hebt in je dorp ofzo.
Supermarktoorlog slecht voor positie werknemersquote:Supermarktmedewerkers worden het slachtoffer van de aanstaande supermarktoorlog. Dat stelt CNV Dienstenbond zondag. Albert Heijn verlaagt maandag duizend artikelen permanent in prijs. Volgens deskundigen moeten andere supermarkten wel volgen en is een prijzenoorlog op komst.
"De moordende concurrentie tussen supermarkten leidt nu al tot veel goedkope en flexibele arbeid, een nieuwe supermarktoorlog zal nog meer druk leggen op de medewerkers", vrees de vakbond. "Zij betalen uiteindelijk de goedkope boodschappen van de consument."
De vakbond brengt de supermarktoorlog van 2003 in herinnering. "Supermarktpersoneel is vanaf die tijd vooral als kostenpost gezien en dat heeft geresulteerd in een verregaande uitholling van het werk in de winkels", zegt cao-onderhandelaar Fedde Monsma in een verklaring.
Supermarkten omzeilen geregeld de cao. "Afhelpkwartiertjes die niet uitbetaald worden, roosters die dagelijks gewijzigd worden, vakantiedagen afschrijven als je ziek bent, eerder naar huis gestuurd worden zonder compensatie, oproepkrachten die structureel ingeroosterd worden, etc." Het wordt volgens Monsma zeker voor oudere medewerkers steeds moeilijker om een volwaardige boterham te verdienen in de supermarkt.
In de huidige cao-onderhandelingen doen werkgevers geen toezeggingen over een loonsverhoging, vervolgt Monsma. "Ze willen alle toeslagen afschaffen, behalve (voorlopig nog!) de zondagstoeslag." Ook zouden werkgevers zo veel mogelijk banen willen opknippen met contracten van minder dan twaalf uur per week, zodat geen sociale premies betaald hoeven te worden, aldus de vakbondsonderhandelaar. Onder de cao vallen ruim 260 duizend medewerkers.
Albert Heijn zou vooral klanten terug willen halen bij Lidl. Die prijsvechtsupermarkt kreeg er in een jaar tijd zo'n 360 duizend huishoudens bij uit de 'harde kern' van trouwe klanten van Albert Heijn, stelde marktonderzoeksbureau GfK zaterdag in het AD.
"Verkopen zonder marges of zelfs daaronder kan geen enkele winkel", weet Fedde Monsma. "Die kosten moeten terugverdiend worden en de ervaring leert dat dat voor een groot deel ook van medewerkers gehaald wordt. De supermarktmedewerker betaalt uiteindelijk de goedkope boodschappen voor de consument."
Uiteraard alleen de aanbiedingen nemen. Doen de meeste mensen niet.quote:Op zondag 8 september 2013 17:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is wel degelijk onderzoek gedaan waaruit bleek dat voor de meeste mensen het goedkoper is om alles in 1 supermarkt te halen omdat ze naast de aanbiedingen al snel ook extra dingen kopen in al die andere supermarkten. Als je je keurig aan de aanbiedingen houdt en niets extra;s kootp is het wat anders.
Dat is het probleem niet het probleem zijn de gedrag en denkvermogen van de meeste mensenquote:Op zondag 8 september 2013 17:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uiteraard alleen de aanbiedingen nemen. Doen de meeste mensen niet.
Ik pakte de cassieres van achteren.quote:Op zondag 8 september 2013 16:58 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
[..]
dus jij was de superchief van de vakkenvullers of ben je slager ?
Ken die mensen ook, een kinderstoel is niet gewoon een kinderstoel, maar moet een FokSuk designkinderstoel zijn. Einde van iedere maand staan ze max rood en alle CC zijn gemaxt.quote:Op zondag 8 september 2013 18:43 schreef RAVW het volgende:
AH , Koophuis kids , 2 auto's 4 telefoon abbo's , ect ect
en maar klagen dat alles te duur wordt
ja zo is het vaak wel en vaak komen dat soort mensen ook nog eens bij schuldhulp terecht en worden ze geholpen omdat ze kinderen hebben en ze zo genaamd zielig zijnquote:Op zondag 8 september 2013 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken die mensen ook, een kinderstoel is niet gewoon een kinderstoel, maar moet een FokSuk designkinderstoel zijn. Einde van iedere maand staan ze max rood en alle CC zijn gemaxt.
Alle boodschappen bij AH, nooit een kool kopen, maar alles gesneden en gewassen is zakjes en de maaltijden met pakjes.
En als ze dan horen dat ik boodschappen doe bij discounters als de aldi, is het, maar je verdient toch goed?
Ja, dat doe ik, en ik hou iedere maand geld over
Same here al is het ook makkelijk dat de Aldi op 5 minuten fietsen is. Maar Lidl en Aldi hebben ook gewoon goede producten (niet alles)quote:Op zondag 8 september 2013 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken die mensen ook, een kinderstoel is niet gewoon een kinderstoel, maar moet een FokSuk designkinderstoel zijn. Einde van iedere maand staan ze max rood en alle CC zijn gemaxt.
Alle boodschappen bij AH, nooit een kool kopen, maar alles gesneden en gewassen is zakjes en de maaltijden met pakjes.
En als ze dan horen dat ik boodschappen doe bij discounters als de aldi, is het, maar je verdient toch goed?
Ja, dat doe ik, en ik hou iedere maand geld over
Onzin! Lees hier http://www.volkskrant.nl/(...)niet-goedkoper.dhtml en doe er je voordeel mee. Er zijn ook nog andere onderzoeken waarin kosten voor benzine etc worden meegerekend.quote:Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef tofastTG het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 8 september 2013 17:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, als je aanbiedingen neemt (bv hamsterweken) ben je wel goedkoper uit als je verschillende supermarkten bezoekt tenzij je maar 1 supermarkt hebt in je dorp ofzo.
Dat is een vreemde conclusie, ze kopen meer artikelen, wil niet zeggen dat ze duurder uit zijn.quote:Op zondag 8 september 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin! Lees hier http://www.volkskrant.nl/(...)niet-goedkoper.dhtml en doe er je voordeel mee. Er zijn ook nog andere onderzoeken waarin kosten voor benzine etc worden meegerekend.
Onzin! Lees hier http://www.volkskrant.nl/(...)niet-goedkoper.dhtml en doe er je voordeel mee. Er zijn ook nog andere onderzoeken waarin kosten voor benzine etc worden meegerekend.quote:Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef tofastTG het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 8 september 2013 17:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Sligro's liggen altijd op die afgelegen industrie terreinen waar normale consumenten niet komen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:28 schreef arjan1212 het volgende:
als ze de wet wijzigen zodat gewone consumenten bij Sligro mogen kopen... dan krijg je pas een slachting...
http://www.sligrofoodgrou(...)Pages/Bedrijven.aspx
Autos zijn verrotte handig. Verder is de sligro prijzig gewordenquote:Op zondag 8 september 2013 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Sligro's liggen altijd op die afgelegen industrie terreinen waar normale consumenten niet komen.
Sorry :p lastig pdf's lezen op een klein scherm.quote:
daar heb je geen last van als je het door appie thuis laat brengenquote:Op zaterdag 7 september 2013 10:45 schreef raptorix het volgende:
Waar ik me meer aan stoor zijn ellendig lange rijen bij onze AH's laatst stond ik in rij met 15 man, was er maar 1 van de 8 kassa's open.
Het volgende kan je anders ook nog bij de buurman krijgen dan wel zelf telen: aardappels,boontjes, peultjes, snijbonen, spinazie, broccoli, bloemkool, prei, wortels, blauwe/zwarte/aal -bessen en ik kan nog wel even doorgaan.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Of gewoon je eieren en boter kopen bij de buurman en zelf je tomaten, frambozen en aardbeien in je tuin verbouwen.
Maar goed niet iedereen woont in de potentieel autarkische en bazenprovincie Fryslan!
Aldi Duitsland is ook mijn favoriete winkel, ik vul mijn drankvoorraad hier ook aanquote:Op maandag 9 september 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Was net bij Aldi Sued, deurbeslag (klink en plaat) uit RVS voor 8,95
Heb voor het hele huis gehaald.
Kom daar maar eens om bij een bouwmarkt
Doet me hier aan denkenquote:Op maandag 9 september 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
.
Ik was net bij de Aldi, want men heeft RVS deurklinken in de aanbieding. Aldi Sued, deurbeslag (klink en plaat) uit RVS voor 8,95. Kom daar maar eens om bij een bouwmarkt. Kom daar aan, parkeerplaats vol. Ik denk, oh Scheisse, ik ben om 10 over 8 al te laat.
Nee. Ze hadden kleding en dameslaarzen in de aanbieding, leek een scene uit Donald Duck als Katrien naar het Wespenest gaat in de uitverkoop. Dat er geen gewonden waren was een wonder
Zag vrouwen die hun kar zsm volgooiden, wegreden, en op een rustig plekje keken of ze de juiste maten hadden. Personeel kwam aan met een kar en kregen geeneens de tijd het in het schap te leggen maar werden direct in de nek gesprongen
Yepquote:
bronquote:Prijsverlagingen AH: de reacties
DOETINCHEM – De door Sander van der Laan zaterdag aangekondigde prijsverlagingen bij AH maken de tongen los bij branche-experts. Distrifood zet de reacties op een rijtje.
‘Wij danken Albert Heijn voor het compliment.’
Lidl-woordvoerder Séverine van Tuyll van Serooskerken reageert in AD.
‘Business as usual. Wij hebben altijd de laagste prijsgarantie, dus je hebt kans dat een aantal van onze artikelen ook in prijs wordt verlaagd. Als we niet al de laagste waren.’
Woordvoerder Frank Haagsman namens Jumbo.
‘Van 2003 tot 2006 hebben we al eens een prijzenoorlog gehad. De prijzen gingen toen omlaag. Wat voor mij nu een interessante vraag is: gaat een super als Jumbo daar weer overheen? Op korte termijn is een prijzenoorlog in het belang van de consument. Maar lagere prijzen kosten supermarkten veel marges. Dat leidt onherroepelijk tot verschraling: minder innovatie of de ombouw van winkels die op een laag plan komt te staan.’
Professor Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit Groningen tegenover de Wegener-dagbladen
‘Lidl is verrassend en daar heeft Albert Heijn gewoon last van. De Duitsers zijn sterk verbeterd op kwaliteit en service. En sinds een tijdje ook op versproducten. Binnenkort zijn er overval verse croissantjes te krijgen. Die zijn voorlopig niet te stoppen.’
Onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK in De Telegraaf
‘Dat gebeurt elke maand wel. Kennelijk moet de klant het gevoel krijgen dat Albert Heijn iets massaals doen.’
Prijsmeter Thijs van der Tuin van Inprijsverhoogd.nl vindt in De Telegraaf de actie van AH niets bijzonders.
‘Albert Heijn vernieuwt de winkels allang niet meer. Terwijl ze juist daar het verschil kunnen maken. Dit is wild om je heen slaan. Ik hou mijn hart vast voor de winstmarges. Voor buurtwinkels en kleine supers wordt het wéér moeilijker om te overleven.’
Marketingdeskundige Paul Moers noemt de actie van AH in De Telegraaf lui en laf.
‘Albert Heijn heeft geduchte tegenstanders in Lidl en Jumbo. In de vorige prijzenoorlog, tien jaar geleden, was de concurrentie niet zo sterk. Jumbo zal nu ook de prijzen laten zakken, en de Lidl kan doorgaan met wat ze al jaren doet: kwaliteitsproducten aanbieden tegen een lagere prijs….De consument is de lachende derde, terwijl de supermarkten zich in de eigen voet schieten.’
Nog een keer Paul Moers, deze keer in Trouw.
Heb jij enige idee wat er allemaal afspeelt??quote:Op zondag 8 september 2013 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snap die obsessie die mensen hebben met wel of niet willen bezoeken van een bepaald type supermarkt niet. Tis allemaal vreten, kopen die hap en opeten.
Dat segmenteren is lang niet meer zo duidelijk als een jaar of 10 geleden. Alles draait om locatie en als er dan toevallig een AH en Lidl naast elkaar zitten zie ik bijvoorbeeld verdomd veel yuppen bij de Lidl hun spullen halen. De huidige generatie is al gewend vanuit hun studententijd boodschappen te doen bij Lidl dus er is geen drempel meer.quote:Op dinsdag 10 september 2013 04:11 schreef Drugshond het volgende:
Zelfde tactische zet als 10 jr terug.
Als je nu werkelijk denkt dat Lidl het probleem is... think again. Die zitten niet echt in elkaars segment.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:40 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ah beweert dat ze de prijzen gaan verlagen om de strijd aan te gaan met lidl, maar als je dit plaatje ziet, lijkt het er toch meer op dat ze de strijd met Jumbo aangaan
Jumbo, op dezelfde manier zoals Laurus ten onder is gegaan.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
Ik denk dat Aldi Nederland heel veel gas moet geven, ze zijn alleen nog maar aan het reageren op wat de Lidl doet. Ze zijn tien jaar te laat begonnen met het moderniseren van hun winkels en hebben nog steeds maar al te vaak de charme van een slachthuis.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)900_producten__.htmlquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwootjes nog steeds te moeilijk voor je, tongetje? Net als je bronvermelding?
Echt in m'n onschuld. Wat moet ik verbeteren ?quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Je beseft je dat je Fok op deze manier ernstig in de problemen kan brengen? Of doe je het met opzet?
Quootjes gebruiken en bronnen vermelden, dat weet je best, frituurvriendquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Echt in m'n onschuld. Wat moet ik verbeteren ?
Doe ik altijd in de OP. Wist niet dat het ook in de rest van het topic gold. Zal er rekening mee houden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Quootjes gebruiken en bronnen vermelden, dat weet je best, frituurvriend
quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Je beseft je dat je Fok op deze manier ernstig in de problemen kan brengen? Of doe je het met opzet?
1900 producten en gemiddeld 6,5%, ik vind dat nog wel behoorlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:07 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM - Het is Albert Heijn menens in de prijzenoorlog. De supermarktketen heeft in plaats van de aangekondigde 1000 artikelen, zijn maar liefst 1900 producten met gemiddeld 6,5 procent in prijs verlaagd. Lees hier welke producten dit zijn.
Gemiddeld zijn de prijzen van die 1900 artikelen 6,5 procent in prijs omlaag gegaan, zo berekende bureau Inprijsverhoogd.nl, dat de prijswijzigingen van verschillende winkelketens volgt. ,,Ik moet zeggen dat het geen loos dreigement van Albert Heijn was", zegt Thijs van der Tuin van het bureau.
,,Ze hebben echt flink doorgepakt. En er staan geen prijsverhogingen tegenover. Die kunnen vandaag natuurlijk nog wel komen." Andere ketens zoals de Jumbo, Dirk van den Broek en Coop hebben direct gereageerd en ook hun prijzen verlaagd.
De prijsverlagingen varieren van van 0,3 procent voor Swifferdoekjes tot 51 procent voor Silvo Zilverpoets. In totaal gaat het om ongeveer 1700 producten van A-merken. De rest is van het huismerk van de supermarktketen.
Dat denk ik toch niet; Konmar was een inkooporganisatie met 100den ondernemers met maar 1 supermarkt, Jumbo is van 1 familie die schatrijk isquote:Op dinsdag 10 september 2013 07:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Jumbo, op dezelfde manier zoals Laurus ten onder is gegaan.
Lees je in.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:56 schreef arjan1212 het volgende:
Dat denk ik toch niet; Konmar was een inkooporganisatie met 100den ondernemers met maar 1 supermarkt, Jumbo is van 1 familie die schatrijk is
Wat jij kent als Jumbo heeft ook honderden ondernemers die toevallig hetzelfde logo boven de deur hebben hangen, maar niet allemaal uit liefde voor het Grote Gele Veghelse Gedachtegoed.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:15 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hoezo wat klopt er niet aan post #123
Laurus is begonnen net zoals Jumbo nu doet. Ik hoor het ze nog zeggen: "We storten Albert Heijn de afgrond in". De reactie van Albert Heijn was een enorme supermarktoorlog (prijsdaling) wat de ondergang van Laurus is geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:56 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet; Konmar was een inkooporganisatie met 100den ondernemers met maar 1 supermarkt, Jumbo is van 1 familie die schatrijk is
't moet uit de lengte of de breedte komen. Het viel mij de vorige prijzenoorlog nl. op dat vaak schappen niet op tijd werden bijgevuld en het drukker was bij de kassa. Normaal was ik dat niet gewend bij Appie H.quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:45 schreef raptorix het volgende:
Waar ik me meer aan stoor zijn ellendig lange rijen bij onze AH's laatst stond ik in rij met 15 man, was er maar 1 van de 8 kassa's open.
Er is niet echt veel te vinden hierover, zeker niet op de site van Jumbo zelf, ik begrijp dat er voor de overname van Laurus en c1000 78 fillialen waren en 30 franchisenemers.. inmiddels is het aantal winkels 351 ( 725 incl. c1000 ) daarvan zijn er dus minstens 78 van Van Eerdquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat jij kent als Jumbo heeft ook honderden ondernemers die toevallig hetzelfde logo boven de deur hebben hangen, maar niet allemaal uit liefde voor het Grote Gele Veghelse Gedachtegoed.
je vergeet dat supermarkten ook veel werk verschaffen, wedden dat dit de lonen niet ten goede komt, waardoor de werknemers minder gaan consumeren wat weer negatief is voor de economie. Al dit soort trukjes zijn gewoon korte termijn visiequote:Op zaterdag 7 september 2013 08:39 schreef Apuleius het volgende:
We worden nog eens rijk met al die verlagingen.
Soms schaam je wel eens dat je een mens bentquote:Op maandag 9 september 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
.
Ik was net bij de Aldi, want men heeft RVS deurklinken in de aanbieding. Aldi Sued, deurbeslag (klink en plaat) uit RVS voor 8,95. Kom daar maar eens om bij een bouwmarkt. Kom daar aan, parkeerplaats vol. Ik denk, oh Scheisse, ik ben om 10 over 8 al te laat.
Nee. Ze hadden kleding en dameslaarzen in de aanbieding, leek een scene uit Donald Duck als Katrien naar het Wespenest gaat in de uitverkoop. Dat er geen gewonden waren was een wonder
Zag vrouwen die hun kar zsm volgooiden, wegreden, en op een rustig plekje keken of ze de juiste maten hadden. Personeel kwam aan met een kar en kregen geeneens de tijd het in het schap te leggen maar werden direct in de nek gesprongen
Het valt allemaal wel mee met het zogenaamde verlies bij supermarkten. Dat was vroeger al zo en zal niet anders worden. De Lidl broers horen niet voor niets bij de rijkste mensen op aarde. Dan geven ze maar wat van hun inkomsten aan hun personeel.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:26 schreef Lienzz het volgende:
[..]
je vergeet dat supermarkten ook veel werk verschaffen, wedden dat dit de lonen niet ten goede komt, waardoor de werknemers minder gaan consumeren wat weer negatief is voor de economie. Al dit soort trukjes zijn gewoon korte termijn visie
Laurus was nog maar net begonnen met het (dure) Konmar concept, hadden geen geweldige start en weinig tot geen financiële reserves. Jumbo zit al redelijk onder de prijs van AH en is al helemaal ingeburgerd, toch wel een belangrijk verschil met Konmar. Ik denk dat Jumbo gewoon stand gaat houden, misschien dat wat kleinere formules het moeilijk gaan krijgen, verder zal het met name schuiven met marktaandelen zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Jumbo, op dezelfde manier zoals Laurus ten onder is gegaan.
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Laurus was nog maar net begonnen met het (dure) Konmar concept, hadden geen geweldige start en weinig tot geen financiële reserves. Jumbo zit al redelijk onder de prijs van AH en is al helemaal ingeburgerd, toch wel een belangrijk verschil met Konmar. Ik denk dat Jumbo gewoon stand gaat houden, misschien dat wat kleinere formules het moeilijk gaan krijgen, verder zal het met name schuiven met marktaandelen zijn.
Lol voornamelijk hoofddoeken daarquote:Op donderdag 12 september 2013 13:50 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Soms schaam je wel eens dat je een mens bentMet uitverkoop bij failliete ITS gaan met elkaar op de vuist voor fucking haardroger/show model tv
![]()
Dit dus kopen kopen kopen lenen lenen lenen weer kopen kopen
Inderdaad, stelt allemaal niks voor. Je kan beter op de aanbiedingen kopen. Over het algemeen komen die 1x per maand terug, nadeel is dat het altijd dezelfde artikelen zijn. Ik ga steeds minder naar de AH en meer naar de Jumbo, die heeft tenminste alles in het assortiment en voor de meest gunstige prijs.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik was vandaag bij de AH.
De één na de andere geweldige aanbieding. 4 cent korting, 3 cent korting, 5 cent korting.
Echt geweldig
Voornamelijk petjes, bontkraagjes en hoofddoeken.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:50 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Soms schaam je wel eens dat je een mens bentMet uitverkoop bij failliete ITS gaan met elkaar op de vuist voor fucking haardroger/show model tv
![]()
Dit dus kopen kopen kopen lenen lenen lenen weer kopen kopen
Ik betaal ook graag wat meer, voor betere producten, niet voor een dakkie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:15 schreef junkiexp het volgende:
.
Daar wil ik best wat meer voor betalen
randstad volk dusquote:Op zaterdag 14 september 2013 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voornamelijk petjes, bontkraagjes en hoofddoeken.
Tja, met zulk paupervolk kun je paupergedrag verwachten
Domme strategie. Merkproducten moet je JUIST bij een goedkopere super kopen zoals Jumbo of Dirk vd Broek ofzo, want van die producten weet je dat ze overal hetzelfde zijn. Jij gaat dus bewust naar de duurste winkel voor merkproducten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:33 schreef Resistor het volgende:
Jij begrijpt het. Groente koop ik dan wel weer bij de LIDL omdat de kwaliteit daarvan bij de AH gewoon belabberd is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:30 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Domme strategie. Merkproducten moet je JUIST bij een goedkopere super kopen zoals Jumbo of Dirk vd Broek ofzo, want van die producten weet je dat ze overal hetzelfde zijn. Jij gaat dus bewust naar de duurste winkel voor merkproducten.
Anderzijds ga je voor producten die je niet van een bepaald merk wilt hebben naar goedkope winkels, terwijl je daar nu juist prima voor bij AH terecht kan; Euroshopper/AH Basic producten zijn net zo voordelig of nog voordeliger, dan Aldi/Lidl producten.
En tenslotte insinueer je dat het vlees bij AH beter zou zijn dan bij de Lidl/Aldi, terwijl just AH bekend staat het allerslechtste vlees uit de hele supermarktbranche te verkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |