Wat jij kent als Jumbo heeft ook honderden ondernemers die toevallig hetzelfde logo boven de deur hebben hangen, maar niet allemaal uit liefde voor het Grote Gele Veghelse Gedachtegoed.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:15 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hoezo wat klopt er niet aan post #123
Laurus is begonnen net zoals Jumbo nu doet. Ik hoor het ze nog zeggen: "We storten Albert Heijn de afgrond in". De reactie van Albert Heijn was een enorme supermarktoorlog (prijsdaling) wat de ondergang van Laurus is geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:56 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet; Konmar was een inkooporganisatie met 100den ondernemers met maar 1 supermarkt, Jumbo is van 1 familie die schatrijk is
't moet uit de lengte of de breedte komen. Het viel mij de vorige prijzenoorlog nl. op dat vaak schappen niet op tijd werden bijgevuld en het drukker was bij de kassa. Normaal was ik dat niet gewend bij Appie H.quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:45 schreef raptorix het volgende:
Waar ik me meer aan stoor zijn ellendig lange rijen bij onze AH's laatst stond ik in rij met 15 man, was er maar 1 van de 8 kassa's open.
Er is niet echt veel te vinden hierover, zeker niet op de site van Jumbo zelf, ik begrijp dat er voor de overname van Laurus en c1000 78 fillialen waren en 30 franchisenemers.. inmiddels is het aantal winkels 351 ( 725 incl. c1000 ) daarvan zijn er dus minstens 78 van Van Eerdquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat jij kent als Jumbo heeft ook honderden ondernemers die toevallig hetzelfde logo boven de deur hebben hangen, maar niet allemaal uit liefde voor het Grote Gele Veghelse Gedachtegoed.
je vergeet dat supermarkten ook veel werk verschaffen, wedden dat dit de lonen niet ten goede komt, waardoor de werknemers minder gaan consumeren wat weer negatief is voor de economie. Al dit soort trukjes zijn gewoon korte termijn visiequote:Op zaterdag 7 september 2013 08:39 schreef Apuleius het volgende:
We worden nog eens rijk met al die verlagingen.
Soms schaam je wel eens dat je een mens bentquote:Op maandag 9 september 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
.
Ik was net bij de Aldi, want men heeft RVS deurklinken in de aanbieding. Aldi Sued, deurbeslag (klink en plaat) uit RVS voor 8,95. Kom daar maar eens om bij een bouwmarkt. Kom daar aan, parkeerplaats vol. Ik denk, oh Scheisse, ik ben om 10 over 8 al te laat.
Nee. Ze hadden kleding en dameslaarzen in de aanbieding, leek een scene uit Donald Duck als Katrien naar het Wespenest gaat in de uitverkoop. Dat er geen gewonden waren was een wonder
Zag vrouwen die hun kar zsm volgooiden, wegreden, en op een rustig plekje keken of ze de juiste maten hadden. Personeel kwam aan met een kar en kregen geeneens de tijd het in het schap te leggen maar werden direct in de nek gesprongen
Het valt allemaal wel mee met het zogenaamde verlies bij supermarkten. Dat was vroeger al zo en zal niet anders worden. De Lidl broers horen niet voor niets bij de rijkste mensen op aarde. Dan geven ze maar wat van hun inkomsten aan hun personeel.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:26 schreef Lienzz het volgende:
[..]
je vergeet dat supermarkten ook veel werk verschaffen, wedden dat dit de lonen niet ten goede komt, waardoor de werknemers minder gaan consumeren wat weer negatief is voor de economie. Al dit soort trukjes zijn gewoon korte termijn visie
Laurus was nog maar net begonnen met het (dure) Konmar concept, hadden geen geweldige start en weinig tot geen financiële reserves. Jumbo zit al redelijk onder de prijs van AH en is al helemaal ingeburgerd, toch wel een belangrijk verschil met Konmar. Ik denk dat Jumbo gewoon stand gaat houden, misschien dat wat kleinere formules het moeilijk gaan krijgen, verder zal het met name schuiven met marktaandelen zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Jumbo, op dezelfde manier zoals Laurus ten onder is gegaan.
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Laurus was nog maar net begonnen met het (dure) Konmar concept, hadden geen geweldige start en weinig tot geen financiële reserves. Jumbo zit al redelijk onder de prijs van AH en is al helemaal ingeburgerd, toch wel een belangrijk verschil met Konmar. Ik denk dat Jumbo gewoon stand gaat houden, misschien dat wat kleinere formules het moeilijk gaan krijgen, verder zal het met name schuiven met marktaandelen zijn.
Lol voornamelijk hoofddoeken daarquote:Op donderdag 12 september 2013 13:50 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Soms schaam je wel eens dat je een mens bentMet uitverkoop bij failliete ITS gaan met elkaar op de vuist voor fucking haardroger/show model tv
![]()
Dit dus kopen kopen kopen lenen lenen lenen weer kopen kopen
Inderdaad, stelt allemaal niks voor. Je kan beter op de aanbiedingen kopen. Over het algemeen komen die 1x per maand terug, nadeel is dat het altijd dezelfde artikelen zijn. Ik ga steeds minder naar de AH en meer naar de Jumbo, die heeft tenminste alles in het assortiment en voor de meest gunstige prijs.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik was vandaag bij de AH.
De één na de andere geweldige aanbieding. 4 cent korting, 3 cent korting, 5 cent korting.
Echt geweldig
Voornamelijk petjes, bontkraagjes en hoofddoeken.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:50 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Soms schaam je wel eens dat je een mens bentMet uitverkoop bij failliete ITS gaan met elkaar op de vuist voor fucking haardroger/show model tv
![]()
Dit dus kopen kopen kopen lenen lenen lenen weer kopen kopen
Ik betaal ook graag wat meer, voor betere producten, niet voor een dakkie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:15 schreef junkiexp het volgende:
.
Daar wil ik best wat meer voor betalen
randstad volk dusquote:Op zaterdag 14 september 2013 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voornamelijk petjes, bontkraagjes en hoofddoeken.
Tja, met zulk paupervolk kun je paupergedrag verwachten
Domme strategie. Merkproducten moet je JUIST bij een goedkopere super kopen zoals Jumbo of Dirk vd Broek ofzo, want van die producten weet je dat ze overal hetzelfde zijn. Jij gaat dus bewust naar de duurste winkel voor merkproducten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:33 schreef Resistor het volgende:
Je moet gewoon opletten wat je waar koopt. Als ik merkproducten wil voor tandpasta of koffie ga ik naar de AH, voor limonade naar de Aldi (ik koop de jus d'orange per doos van 8 pakken, voor 1 week), en voor vlees naar de Lidl (verschil proef ik toch niet meer na maanden in de vriezer)
Jij begrijpt het. Groente koop ik dan wel weer bij de LIDL omdat de kwaliteit daarvan bij de AH gewoon belabberd is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:30 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Domme strategie. Merkproducten moet je JUIST bij een goedkopere super kopen zoals Jumbo of Dirk vd Broek ofzo, want van die producten weet je dat ze overal hetzelfde zijn. Jij gaat dus bewust naar de duurste winkel voor merkproducten.
Anderzijds ga je voor producten die je niet van een bepaald merk wilt hebben naar goedkope winkels, terwijl je daar nu juist prima voor bij AH terecht kan; Euroshopper/AH Basic producten zijn net zo voordelig of nog voordeliger, dan Aldi/Lidl producten.
En tenslotte insinueer je dat het vlees bij AH beter zou zijn dan bij de Lidl/Aldi, terwijl just AH bekend staat het allerslechtste vlees uit de hele supermarktbranche te verkopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |