Dat was in 2002......quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:18 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
http://www.hoogvliet.com/(...)ten%20nov%202012.pdf
Onjuist, Coop is de duurste
Van mij hoeft dat ook niet, maar keer op keer wordt bewezen dat 'de' Nederlander geen interesse heeft om meer te betalen voor een iets betere kwaliteit. De Konmar supermarkten, die hierop mikten, hebben het ook niet gered. En wat recenter had je bijvoorbeeld nog de verandering van een aantal vestigingen van de Bijenkorf in de Primark.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
AH zou de concurrentie met prijsvechters helemaal niet op moeten zoeken.
Duurste? C1000 en Supercoop/Coop zijn duurder, daar kom ik dus niet meer. Ben overgestapt op AH, Lidl, Combi en Reaal.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De duurste en meest neurotische supermarkt van Nederland en nog eens imperialistisch ook, ze hebben bijvoorbeeld vestigingen in Portugal (Pingo Doce is van Ahold) en in Tsjechie (Albert), met dezelfde achterlijk dure producten.![]()
Na de prijsverlaging zijn ze nog altijd vele malen duurder dan de Poiesz, de COOP en zeker duurder dan de Lidl.![]()
Wellicht dat ze tien artikelen in prijs verlaagd hebben, de rest blijft schreeuwend duur.
De XL-winkels hebben een groot assortiment en zijn ook op zondag open en sommigen in de grote stad zelfs tot 22:00 uur, maar verder heeft deze winkel slechts nadelen en het personeel wordt uitgebuit.
De grote verpakkingen ja. Maar in Duitsland is een zak met 16 pads al tegen de 3 euro.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
[..]
3 euro per pak verschil
een pak senseo kost net 3 euro?
ah beweert dat ze de prijzen gaan verlagen om de strijd aan te gaan met lidl, maar als je dit plaatje ziet, lijkt het er toch meer op dat ze de strijd met Jumbo aangaanquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:57 schreef Alan_Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
In deze zou je alleen de A-merken mogen vergelijken, want de Consumentenbond zegt het zelf al dat de huismerken bij de Aldi/Lidl geen huismerken zijn. Helaas ontbreekt de vergelijking tussen Euroshopper en Aldi/Lidl...
Dat kwam niet door de prijzenoorlog. Ik werkte destijds bij Edah en daarvoor bij Super de Boer. Was de bedoeling om alle Edah en Super de Boer filialen om te bouwen naar Konmar en de Basismarkt filialen die ook van Laurus waren werden opgedoekt, maar dat was een grote mislukking. Konmar werd te duur en klanten bleven weg. Toen de Konmar maar terug ombouwen naar Edah en Super de Boer. Kostte weer een hoop geld en Laurus raakte in de financiėle problemen dus de Edah moest maar verdwijnen en ze gingen alleen met Super de Boer verder die daarna werd verkocht aan Jumbo.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
de vorige prijzen oorlog was de ondergang van Konmar .. wie gaat nu kopje onder ?
Met Anthonie Karmeling als uithangbord.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leuk man, alles weer maandagochtend ophangen. Is ook echt de beste dag van de week om zoiets te beginnen
Bijenkorf wil juist exclusiever worden.. Was een pure strategiewijziging en heeft niets te maken met NL'ers die geen interesse hebben in kwaliteit.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat ook niet, maar keer op keer wordt bewezen dat 'de' Nederlander geen interesse heeft om meer te betalen voor een iets betere kwaliteit. De Konmar supermarkten, die hierop mikten, hebben het ook niet gered. En wat recenter had je bijvoorbeeld nog de verandering van een aantal vestigingen van de Bijenkorf in de Primark.
Volgens mij wel; ze vetrekken gewoon uit plaatsen waar het gemiddelde inkomen te laag isquote:Op zaterdag 7 september 2013 20:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Bijenkorf wil juist exclusiever worden.. Was een pure strategiewijziging en heeft niets te maken met NL'ers die geen interesse hebben in kwaliteit.
Topman Giovanni Colauto benadrukte dat de strategische keuzes niet zijn genomen of versneld door het moeilijke economische klimaat. ''We zijn een winstgevende onderneming. Wij maken de strategie los van de economische gang van zaken. Er zijn geen slechte regio's, alle vestigingen zijn winstgevend. Maar we hebben keuzes gemaakt."quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:14 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Volgens mij wel; ze vetrekken gewoon uit plaatsen waar het gemiddelde inkomen te laag is
Wees gerust, duurt niet lang meer en C1000 bestaat niet meer. Groot deel is al omgebouwd tot Jumbo en de rest volgt nog, en een aantal filialen zijn verkocht aan Coopcodis en Albert Heijn. Dat ze een deel aan Coopcodis hebben verkocht wordt het weer niet beter van want Supercoop/Coop zijn duurder dan Albert Heijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:21 schreef albertusperkamentus het volgende:
jihad tegen de vuile c1000 infidels met hun kafir prijzen !!
Viel ik maar met plakjes af.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:30 schreef Mylene het volgende:
Bij een van de vorige prijsverlagingen werd ook de prijs van plakjes kaas verlaagd. Niet alleen de prijs, maar ook het gewicht. Ja, zo kan ik het ook.
Denk het eigenlijk niet, de verpakkingen van de Sligro zijn vaak onhandig voor gezinnen. Ik heb niks aan twintig hamburgers. Ik denk zelf dat de prijzen dus eigenlijk kunstmatig hoog waren en er weer wat marge is. Dit gaat toch om de keten met de langste adem.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:28 schreef arjan1212 het volgende:
als ze de wet wijzigen zodat gewone consumenten bij Sligro mogen kopen... dan krijg je pas een slachting...
http://www.sligrofoodgrou(...)Pages/Bedrijven.aspx
Lidl is een klein betrokken buurtsupertje natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De duurste en meest neurotische supermarkt van Nederland en nog eens imperialistisch ook, ze hebben bijvoorbeeld vestigingen in Portugal (Pingo Doce is van Ahold) en in Tsjechie (Albert), met dezelfde achterlijk dure producten.
Daar zit 4 jaar tussen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:34 schreef arjan1212 het volgende:
[ afbeelding ]
prijs in 2009 en 2013 whahah
AH is een klote supermarkt,laatste keer dat ik iets had gehaald is bijna 1 jaar geleden.Ik kom er juist nauwelijks daar in de bijna 7 jaar dat ik in Den Haag woont,gelukkig maar.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De duurste en meest neurotische supermarkt van Nederland en nog eens imperialistisch ook, ze hebben bijvoorbeeld vestigingen in Portugal (Pingo Doce is van Ahold) en in Tsjechie (Albert), met dezelfde achterlijk dure producten.![]()
Na de prijsverlaging zijn ze nog altijd vele malen duurder dan de Poiesz, de COOP en zeker duurder dan de Lidl.![]()
Wellicht dat ze tien artikelen in prijs verlaagd hebben, de rest blijft schreeuwend duur.
De XL-winkels hebben een groot assortiment en zijn ook op zondag open en sommigen in de grote stad zelfs tot 22:00 uur, maar verder heeft deze winkel slechts nadelen en het personeel wordt uitgebuit.
Er is jammer geen Dirk/Digros/Bas in Den Haag,maar Lidl en Jumbo maakt het wel goedquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:57 schreef Alan_Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
In deze zou je alleen de A-merken mogen vergelijken, want de Consumentenbond zegt het zelf al dat de huismerken bij de Aldi/Lidl geen huismerken zijn. Helaas ontbreekt de vergelijking tussen Euroshopper en Aldi/Lidl...
Kostte mij m'n baan.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
de vorige prijzen oorlog was de ondergang van Konmar .. wie gaat nu kopje onder ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |