abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2013 @ 13:08:58 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130944682
Snap die obsessie die mensen hebben met wel of niet willen bezoeken van een bepaald type supermarkt niet. Tis allemaal vreten, kopen die hap en opeten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130952841
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kostte mij m'n baan. :{

:P
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kostte mij m'n baan. :{

dus jij was de superchief van de vakkenvullers of ben je slager ?
pi_130953106
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:48 schreef tofastTG het volgende:
En toch is het nog steeds veel goedkoper om naar 1 winkel te gaan en daar alles te kopen, dan 3 prijsvechters bezoeken.
Dat is echt onzin, als je aanbiedingen neemt (bv hamsterweken) ben je wel goedkoper uit als je verschillende supermarkten bezoekt tenzij je maar 1 supermarkt hebt in je dorp ofzo.
pi_130953182
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:06 schreef macca728 het volgende:

Dat is echt onzin, als je aanbiedingen neemt (bv hamsterweken) ben je wel goedkoper uit als je verschillende supermarkten bezoekt tenzij je maar 1 supermarkt hebt in je dorp ofzo.
Er is wel degelijk onderzoek gedaan waaruit bleek dat voor de meeste mensen het goedkoper is om alles in 1 supermarkt te halen omdat ze naast de aanbiedingen al snel ook extra dingen kopen in al die andere supermarkten. Als je je keurig aan de aanbiedingen houdt en niets extra;s kootp is het wat anders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 8 september 2013 @ 17:17:48 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130953513
Reactie van het CNV op de prijsverlagingen.

quote:
Supermarktmedewerkers worden het slachtoffer van de aanstaande supermarktoorlog. Dat stelt CNV Dienstenbond zondag. Albert Heijn verlaagt maandag duizend artikelen permanent in prijs. Volgens deskundigen moeten andere supermarkten wel volgen en is een prijzenoorlog op komst.

"De moordende concurrentie tussen supermarkten leidt nu al tot veel goedkope en flexibele arbeid, een nieuwe supermarktoorlog zal nog meer druk leggen op de medewerkers", vrees de vakbond. "Zij betalen uiteindelijk de goedkope boodschappen van de consument."

De vakbond brengt de supermarktoorlog van 2003 in herinnering. "Supermarktpersoneel is vanaf die tijd vooral als kostenpost gezien en dat heeft geresulteerd in een verregaande uitholling van het werk in de winkels", zegt cao-onderhandelaar Fedde Monsma in een verklaring.

Supermarkten omzeilen geregeld de cao. "Afhelpkwartiertjes die niet uitbetaald worden, roosters die dagelijks gewijzigd worden, vakantiedagen afschrijven als je ziek bent, eerder naar huis gestuurd worden zonder compensatie, oproepkrachten die structureel ingeroosterd worden, etc." Het wordt volgens Monsma zeker voor oudere medewerkers steeds moeilijker om een volwaardige boterham te verdienen in de supermarkt.

In de huidige cao-onderhandelingen doen werkgevers geen toezeggingen over een loonsverhoging, vervolgt Monsma. "Ze willen alle toeslagen afschaffen, behalve (voorlopig nog!) de zondagstoeslag." Ook zouden werkgevers zo veel mogelijk banen willen opknippen met contracten van minder dan twaalf uur per week, zodat geen sociale premies betaald hoeven te worden, aldus de vakbondsonderhandelaar. Onder de cao vallen ruim 260 duizend medewerkers.

Albert Heijn zou vooral klanten terug willen halen bij Lidl. Die prijsvechtsupermarkt kreeg er in een jaar tijd zo'n 360 duizend huishoudens bij uit de 'harde kern' van trouwe klanten van Albert Heijn, stelde marktonderzoeksbureau GfK zaterdag in het AD.

"Verkopen zonder marges of zelfs daaronder kan geen enkele winkel", weet Fedde Monsma. "Die kosten moeten terugverdiend worden en de ervaring leert dat dat voor een groot deel ook van medewerkers gehaald wordt. De supermarktmedewerker betaalt uiteindelijk de goedkope boodschappen voor de consument."
Supermarktoorlog slecht voor positie werknemers

Aangezien ze zelf aan tafel zitten bij de CAO-onderhandelingen lijkt het me dat ze hun stem dáár moeten laten horen, in plaats van in de pers. Het is niet aan de vakbond om te bepalen hoe een bedrijf zijn geld wil verdienen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130953667
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is wel degelijk onderzoek gedaan waaruit bleek dat voor de meeste mensen het goedkoper is om alles in 1 supermarkt te halen omdat ze naast de aanbiedingen al snel ook extra dingen kopen in al die andere supermarkten. Als je je keurig aan de aanbiedingen houdt en niets extra;s kootp is het wat anders.
Uiteraard alleen de aanbiedingen nemen. Doen de meeste mensen niet.
  zondag 8 september 2013 @ 18:43:45 #82
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130956346
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uiteraard alleen de aanbiedingen nemen. Doen de meeste mensen niet.
Dat is het probleem niet het probleem zijn de gedrag en denkvermogen van de meeste mensen
Voorbeelden :

Mijn ouders stemde VVD dus ik ook
Ik heb altijd echte Cola gehad dus nu ook
Nee ik moet altijd biefstuk van de slager hebben want dat deden mijn ouders ook ..

achterna loop vee en dan maar klagen dat alles te duur word
terwijl ze met 2 Iphones en met dure kleding aanlopen terwijl ze net met hun 4 x 4 12 cilinder aankomen rijden bij de winkel terwijl hun huis 500 meter verder is

ja dan vind ik het niet gek dat je het te duur vind , ik zelf zit net boven het minimum wat betreft loon maar klaag soms er over, ik ken mensen die 4 x a 5 x het bedrag hebben per maand en die lopen niets anders dan te klagen over dat alles te duur is ..
waar ligt het toch aan

AH , Koophuis kids , 2 auto's 4 telefoon abbo's , ect ect

en maar klagen dat alles te duur wordt :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 8 september 2013 @ 19:10:14 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130957036
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 zondag 8 september 2013 @ 19:16:12 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_130957205
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:58 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

[..]

dus jij was de superchief van de vakkenvullers of ben je slager ?
Ik pakte de cassieres van achteren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 september 2013 @ 19:19:34 #85
45206 Pietverdriet
pi_130957302
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:43 schreef RAVW het volgende:

AH , Koophuis kids , 2 auto's 4 telefoon abbo's , ect ect

en maar klagen dat alles te duur wordt :)
Ken die mensen ook, een kinderstoel is niet gewoon een kinderstoel, maar moet een FokSuk designkinderstoel zijn. Einde van iedere maand staan ze max rood en alle CC zijn gemaxt.
Alle boodschappen bij AH, nooit een kool kopen, maar alles gesneden en gewassen is zakjes en de maaltijden met pakjes.
En als ze dan horen dat ik boodschappen doe bij discounters als de aldi, is het, maar je verdient toch goed?
Ja, dat doe ik, en ik hou iedere maand geld over
  zondag 8 september 2013 @ 19:45:52 #86
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130958236
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken die mensen ook, een kinderstoel is niet gewoon een kinderstoel, maar moet een FokSuk designkinderstoel zijn. Einde van iedere maand staan ze max rood en alle CC zijn gemaxt.
Alle boodschappen bij AH, nooit een kool kopen, maar alles gesneden en gewassen is zakjes en de maaltijden met pakjes.
En als ze dan horen dat ik boodschappen doe bij discounters als de aldi, is het, maar je verdient toch goed?
ja zo is het vaak wel en vaak komen dat soort mensen ook nog eens bij schuldhulp terecht en worden ze geholpen omdat ze kinderen hebben en ze zo genaamd zielig zijn

maar er was op los leven en andere hun ogen uit steken met van alles maar een beetje begrip opbrengen voor andere ... nee dat is er vaak niet bij ..

vaak kan je zelf al een heel hoop geld besparen per maand als je maar oplet en kijkt wat je echt gebruikt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_130958395
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Same here al is het ook makkelijk dat de Aldi op 5 minuten fietsen is. Maar Lidl en Aldi hebben ook gewoon goede producten (niet alles)
  zondag 8 september 2013 @ 19:58:47 #88
45206 Pietverdriet
pi_130958746
Ook nonfood
Zo kocht ik al jarenlang zaken als schroeven, pluggen, etc bij de aldi als ze in de aanbieding zijn (moet je kijken wat je bij een bouwmarkt betaald) en heb daar de afgelopen 2 jaar met het huis veel plezier van gehad. Sluitringetje! Welke maat? Inbus, alsjeblieft, tuinslangkoppelstuk? Twee of drievoudig? Kom ik bij de bouwmarkt ligt zo een verloopstukje op een kraan (dus geeneens het hele koppelstuk) daar voor de prijs waar ik bij de Aldi een heel assortiment van die troep voor kocht.
pi_130958829
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

[/quote]

Onzin! Lees hier http://www.volkskrant.nl/(...)niet-goedkoper.dhtml en doe er je voordeel mee. Er zijn ook nog andere onderzoeken waarin kosten voor benzine etc worden meegerekend.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 8 september 2013 @ 20:03:03 #90
45206 Pietverdriet
pi_130958930
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef tofastTG het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 8 september 2013 17:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Onzin! Lees hier http://www.volkskrant.nl/(...)niet-goedkoper.dhtml en doe er je voordeel mee. Er zijn ook nog andere onderzoeken waarin kosten voor benzine etc worden meegerekend.
[/quote]
Dat is een vreemde conclusie, ze kopen meer artikelen, wil niet zeggen dat ze duurder uit zijn.
Meer geld uitgeven betekend niet dat je duurder uit bent
pi_130959003
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een vreemde conclusie, ze kopen meer artikelen, wil niet zeggen dat ze duurder uit zijn.
Meer geld uitgeven betekend niet dat je duurder uit bent
[/quote]

Mark Vroegrijk is hierop gepromoveerd aan de uvt! http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=127227 hier het volledige onderzoek.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_130960030
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef tofastTG het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 8 september 2013 17:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

[/quote]

BIj mij zitten er 4 supermarkten bij elkaar bijna. En dat je meer koopt betekent niet dat je duurder uit bent. Je kan je ook beheersen, ik koop gewoon waar ik voor kom.
  zondag 8 september 2013 @ 20:44:19 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_130961365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:28 schreef arjan1212 het volgende:
als ze de wet wijzigen zodat gewone consumenten bij Sligro mogen kopen... dan krijg je pas een slachting...

http://www.sligrofoodgrou(...)Pages/Bedrijven.aspx
Sligro's liggen altijd op die afgelegen industrie terreinen waar normale consumenten niet komen.
  zondag 8 september 2013 @ 20:47:06 #94
45206 Pietverdriet
pi_130961596
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Sligro's liggen altijd op die afgelegen industrie terreinen waar normale consumenten niet komen.
Autos zijn verrotte handig. Verder is de sligro prijzig geworden
pi_130976779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:59 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

September 2012......
Sorry :p lastig pdf's lezen op een klein scherm.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 9 september 2013 @ 08:15:32 #96
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_130977147
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:45 schreef raptorix het volgende:
Waar ik me meer aan stoor zijn ellendig lange rijen bij onze AH's laatst stond ik in rij met 15 man, was er maar 1 van de 8 kassa's open.
daar heb je geen last van als je het door appie thuis laat brengen
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_130979091
Op de site van Appie staat een kleine selectie van de prijsverlagingen die ze hebben doorgevoerd. Er doorheen scrollend denk ik niet: goh, dat is goedkoop! Eerder denk ik: tjee, was het zo duur geworden? En nog steeds vind ik de nieuwe prijzen niet shocking. Aldi blijft goedkoper (zeker in verse producten).
Somebody that I used to know
  maandag 9 september 2013 @ 10:55:31 #98
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_130980032
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Of gewoon je eieren en boter kopen bij de buurman en zelf je tomaten, frambozen en aardbeien in je tuin verbouwen.

Maar goed niet iedereen woont in de potentieel autarkische en bazenprovincie Fryslan! O+
Het volgende kan je anders ook nog bij de buurman krijgen dan wel zelf telen: aardappels,boontjes, peultjes, snijbonen, spinazie, broccoli, bloemkool, prei, wortels, blauwe/zwarte/aal -bessen en ik kan nog wel even doorgaan.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  maandag 9 september 2013 @ 11:55:54 #99
45206 Pietverdriet
pi_130981655
.

Ik was net bij de Aldi, want men heeft RVS deurklinken in de aanbieding. Aldi Sued, deurbeslag (klink en plaat) uit RVS voor 8,95. Kom daar maar eens om bij een bouwmarkt. Kom daar aan, parkeerplaats vol. Ik denk, oh Scheisse, ik ben om 10 over 8 al te laat.
Nee. Ze hadden kleding en dameslaarzen in de aanbieding, leek een scene uit Donald Duck als Katrien naar het Wespenest gaat in de uitverkoop. Dat er geen gewonden waren was een wonder
Zag vrouwen die hun kar zsm volgooiden, wegreden, en op een rustig plekje keken of ze de juiste maten hadden. Personeel kwam aan met een kar en kregen geeneens de tijd het in het schap te leggen maar werden direct in de nek gesprongen

[ Bericht 75% gewijzigd door Pietverdriet op 09-09-2013 12:09:29 ]
pi_130981712
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Was net bij Aldi Sued, deurbeslag (klink en plaat) uit RVS voor 8,95
Heb voor het hele huis gehaald.
Kom daar maar eens om bij een bouwmarkt
Aldi Duitsland is ook mijn favoriete winkel, ik vul mijn drankvoorraad hier ook aan c_/
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')