Ik weet niet of ze te krap bij kas zitten, ik verwacht van wel, maar Hollande heeft al gezegd dat wanneer de VS niet gewapend ingrijpen zij dat ook niet doen. Ik geloof dat ie dan het democratisch proces in Syrie gaat ondersteunen, wat dat dan ook moge inhouden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 02:48 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ik zag een kop in RT vandaag (heb het artikel niet gelezen) dat Frankrijk te krap bij kas is om een oorlog te betalen.
March or die!quote:Op zaterdag 7 september 2013 02:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die sturen het vreemdelingenlegioen.
Symbolisch en het geeft weer mooie besparing op de lange termijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 02:57 schreef Jian het volgende:
[..]
March or die!![]()
Volgens mij bestaat dat heden ten dage uit 6000 a 7000 man (ik kan me vergissen) en dat lijkt me niet echt voldoende om Assad van zijn troon te stoten.
Geen van beide. Verzet tegen een regering die haar legitimiteit heeft verloren (hoe ironisch...quote:Op zaterdag 7 september 2013 02:39 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Binnenlandse veiligheid? Bedoel je hiermee dat de criminaliteit zal toenemen of juist terrorisme?
De crux is, dat de mate van detaillering in de wet- en regelgeving hier van doorslaggevende betekenis is. HIER vind je een stukje over de functie van enige Grondwet, die als een dictator de macht van de burger (om te doen en te laten wat hij/zij wil) beperkt, maar ook de macht van de overheid aan banden legt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:18 schreef b4kl4p het volgende:
Het idee van een grote wereldunie is zo van buitenaf nog best interessant. Het probleem zit hem er in dat de leiders van deze unie niet meer gecontroleerd kunnen worden. Wat dus wetmatig machtsmisbruik in de hand werkt, je ziet het nu al hoe het er aan de top aan toe gaat. Verder is er dan geen mogelijkheid te ontsnappen aan die unie, want er is alleen nog maar die uni.
De Chinees is een Koreaan. En over 'aluhoedjes' kun je HIER je hart ophalen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:23 schreef DeParo het volgende:
Jouw filmpje betreft de economische macht van landen en groepen landen en die bijbehorende macht. De titel van dat filmpje suggereert veel meer een alluhoedjestijl-achtige opmerking dan wat ik hierboven uiteen zet maar zelfs meer dan die Chinees in dat filmpje bedoelt.
Ben benieuwd hoe Timmermans dit uit gaat leggen, en hoe hij nu opeens wel een zelfstandig oordeel over de het bewijs heeft kunnen vellen om tot deze conclusie te komen.quote:'EU-landen geven regime Syrië schuld gifgasaanval'
Het Syrische regime zat achter de dodelijke gifgasaanval vorige maand bij Damascus. Deze inzet van chemische wapens is een ernstige schending van het internationaal recht.
Dat zou in de afsluitende verklaring komen te staan van het beraad van de EU-ministers van Buitenlandse Zaken in de Litouwse hoofdstad Vilnius, zo is zaterdag van diplomaten vernomen.
Een ''passende reactie'' is nodig, maar eerst moet het rapport van de Verenigde Naties over de aanval worden afgewacht.
Over het verantwoordelijkheid van het Syrische regime bestaat geen serieuze twijfel, stellen de ministers na hun beraad over de Syrische burgeroorlog.
Militaire oplossing
Zij benadrukken dat voor het conflict in Syrië geen militaire oplossing bestaat. Zij hameren op de noodzaak om te zoeken naar een politieke oplossing.
Bron? (Voor herschrijven.)quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Timmermans dit uit gaat leggen, en hoe hij nu opeens wel een zelfstandig oordeel over de het bewijs heeft kunnen vellen om tot deze conclusie te komen.
Gewoon, door in de sociaal-democratische traditie van de afgelopen dertig jaar, de 'maakbaarheids-agenda' te benadrukken, die ook opengeslagen op het bureau ligt van de voornaamste adviseurs van Obama, de dames Rice en Power. In hun ogen kan iets best niet legaal zijn, als het maar legitiem is. Timmermans zei het zelfs met zoveel woorden. Het enige wat voor dat soort mensen telt, is hun eigen goede bedoelingen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:53 schreef Breekfast het volgende:
Ben benieuwd hoe Timmermans dit uit gaat leggen, en hoe hij nu opeens wel een zelfstandig oordeel over de het bewijs heeft kunnen vellen om tot deze conclusie te komen.
Sterk pleidooi wel van die mevrouw. Emotioneel zonder dat het de argumentatie van haar betoog aantast. McCain maakt zich er wel heel makkelijk van af daarna.quote:
Ach ja, hij was al eerder betrapt op het spelen van een potje poker tijdens een hoorzitting over een mogelijk militair ingrijpen in Syrie. Dat die man zijn taak niet serieus neemt hebben kennelijk maar weinig mensen een probleem mee.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Sterk pleidooi wel van die mevrouw. Emotioneel zonder dat het de argumentatie van haar betoog aantast. McCain maakt zich er wel heel makkelijk van af daarna.
Amerika heeft de kans om de koude oorlog tussen Iran en Saudie Arabie + de Golfstaten over de rug van Syriers diplomatiek op te lossen? Denk je dat echt?quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:29 schreef Breekfast het volgende:
Sterk pleidooi wel van die mevrouw. Emotioneel zonder dat het de argumentatie van haar betoog aantast. McCain maakt zich er wel heel makkelijk van af daarna.
Als er een mogelijkheid is dan is het die mogelijkheid.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Amerika heeft de kans om de koude oorlog tussen Iran en Saudie Arabie + de Golfstaten over de rug van Syriers diplomatiek op te lossen? Denk je dat echt?
Serieus? Dat zou heel mooi zijn. Maar eerlijk gezegd lijkt het me sterk.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:52 schreef Automatisch het volgende:
De VS krabbelen steeds meer terug, nu willen ze ineens ook wachten het VN rapport...
Doe is een voorstel?quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:50 schreef Molurus het volgende:
Als er een mogelijkheid is dan is het die mogelijkheid.
Jawel, Assad verdrijven. Dat is een deel van de oplossing die je kan afdwingen. Vervolgens moet je situatie in post-Assad Syrie kan oplossen. Maar dan kan je in ieder geval de huidige fase (gaat Assad overwinnen of worden verdreven) achter je laten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:50 schreef Molurus het volgende:
Een militair ingrijpen maakt geen al te plausibele kans om iets op te lossen.
Dat zou neerkomen op dezelfde fout als men in Irak en Afghanistan heeft gemaakt: het is de verkeerde volgorde.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:57 schreef Aloulou het volgende:
Jawel, Assad verdrijven. Dat is een deel van de oplossing die je kan afdwingen. Vervolgens moet je situatie in post-Assad Syrie kan oplossen. Maar dan kan je in ieder geval de huidige fase (gaat Assad overwinnen of worden verdreven) achter je laten.
Het conflict is zowel diplomatiek als militair niet op te lossen. McCain staat echter voor een militaire interventie in het conflict zelf (verder gaand dan een vergeldingsactie). En een poging om het conflict militair op te lossen zal denk ik meer schade aanrichten dan het met diplomatieke (hoe kansloos ook) middelen proberen op te lossen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Amerika heeft de kans om de koude oorlog tussen Iran en Saudie Arabie + de Golfstaten over de rug van Syriers diplomatiek op te lossen? Denk je dat echt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |