Is de pet wegbezuinigd?quote:
Ik heb er al eentje. Ideaal voor als het regent bij wijze van alternatieve capuchon, maar helaas minder geschikt bij warm weer, vanwege de donkerblauwe kleur.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh nu ik het woord pet voorbij zie komen, dinsdag kwam de TC echte PostNL petjes langsbrengen
Eet smakelijk!quote:Op donderdag 5 september 2013 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Kwart voor 6 eindelijk klaar, dus heb maar weer eens een kantenklaarmaaltijd bij de Appie gehaald. Nomnomnom.
Geen honger...ik pasquote:Op donderdag 5 september 2013 18:50 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Eet smakelijk!
Ik heb er maar een patatje stoofvlees van gemaakt.
dat was een puzzeltjequote:Op donderdag 5 september 2013 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende: En bij de Margriet zat een dik stuk karton.
Die Eigen Huis hadden wij dus al vandaag......quote:Op donderdag 5 september 2013 18:54 schreef Deezertje het volgende:
Lijkt wel alsof ze deze maand alles voor dumpprijzen laten verzenden, maar blijkbaar zijn alle bedrijven weer terug van vakantie![]()
Sprak ff collega vanmiddag (die was de hitte al beu maar moest daarna nog een wijk van ruim 3 uur!), maar die had normale hoeveelheid vandaag... bizar hoe het toch elke keer weer regionaal verschilt. Zal ik zaterdag wel de pineut zijn met die gezellige alle formaten HAH en Eigen Huis magazines
Nuon seizoensgids? Die zit er hier ook altijd op zaterdag bij... Onze TC schuift echt alles door naar zaterdag heb ik het idee... wel lekker dat je dan langer bezig bent = meer uren maken, maar ik ben dan vaak echt bekaf als alles in één keer mee moet. Last van rug en voeten, soms blaren... daar gaat je zaterdagavond... en soms zondag ook nog bekafquote:Op donderdag 5 september 2013 23:29 schreef V__L_N het volgende:
Eigen huis had ik dinsdag. Vandaag de nuon. Verder nog zo'n bejaardeblad en kampioenen.
Ik heb het idee dat het hier zaterdag rustig gaat worden. Hoewel, deze week gezien zou er nog wel een verrassing kunnen liggen.
Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Inderdaad! Misschien op vakantie dud0r?
Ik ga morgen denk ik nog maar eens een dagje naar het strand!
Horen gewoon de volgende dag aan te komen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Iemand die mij eens eerlijk kan zeggen hoe het in de praktijk in z'n werk gaat met brievenbuspost die bestaat uit kartonnen dozen?
Ik hoor nogal veel klachten dat specifiek kartonnen brievenbusdoosjes laag aankomen. Worden deze vaak pas een andere dag meegenomen omdat ze bijv. Zo veel ruimte in beslag nemen?
Nuon seizoensgids ja, Bereid je er maar op voorquote:Nuon seizoensgids? Die zit er hier ook altijd op zaterdag bij... Onze TC schuift echt alles door naar zaterdag heb ik het idee... wel lekker dat je dan langer bezig bent = meer uren maken, maar ik ben dan vaak echt bekaf als alles in één keer mee moet. Last van rug en voeten, soms blaren... daar gaat je zaterdagavond... en soms zondag ook nog bekaf
Gaan gewoon mee, dus geen idee waarom ze laat aankomen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Iemand die mij eens eerlijk kan zeggen hoe het in de praktijk in z'n werk gaat met brievenbuspost die bestaat uit kartonnen dozen?
Ik hoor nogal veel klachten dat specifiek kartonnen brievenbusdoosjes laag aankomen. Worden deze vaak pas een andere dag meegenomen omdat ze bijv. Zo veel ruimte in beslag nemen?
Niet elke brievenbus heeft de juiste afmetingen. Wanneer het pakje niet past (bus te klein of te vol) dan gaat ie 's avonds terug naar het sorteercentrum en daarna met pakketpost mee, wat dus minimaal 1 dag vertraging oplevert.quote:Op vrijdag 6 september 2013 05:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Gaan gewoon mee, dus geen idee waarom ze laat aankomen.
Bij ons is er een college die de shirts mag testen de nieuwequote:Op vrijdag 6 september 2013 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
Het is jammer dat ik deze week niet meer vrij ben.
Gisteren hadden we hier de kampioen, eigen huis, nuon én de plaatselijk zakenkrant (maatje intermediair). Waarom moet alles toch altijd op één dag mee?
Ik kreeg laatst een sms van de TC dat ze nog mensen zoeken om nieuwe shirts te testen.
Veel plezier daarquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:18 schreef Trafassie het volgende:
Zondag naar Engeland, naar Devonshire met overnachting in Reading, voor 12 dagen
Succes danquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel plezier daar
Voor mij staat er morgen een grotendeels nieuw wijkje op het programma. Het is volgens mij al ruim 5 jaar geleden dat ik daar in enkele straten ervan post bezorgd heb.
Veel plezier kerel!quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:18 schreef Trafassie het volgende:
Zondag naar Engeland, naar Devonshire met overnachting in Reading, voor 12 dagen
Hollen of stilstaanquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:22 schreef dud0r het volgende:
Goedemiddag.
Mag ik een keer uitslapen, kom ik op werk om 09.45 is iedereen al weer weg.
Bijna weekend. Hopen dat het lekkere weer toch een beetje door zet en niet zoals de verwachtingen schijt wordt.
[..]
Veel plezier kerel!
Chille shit.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef Trafassie het volgende:
[..]
Hollen of stilstaan
Vakantie komt wel goed, veel wandelen door het platteland, over het strand, en genieten van de natuur
Dat kan ik me voorstellen, die loop zal vast wel uit je weg zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt goed. Alleen de eerste straat is even echt puzzelen
ik heb m vroeger maar deels gelopen, dus heel veel weet ik er niet meer van nee, maar dat is geen probleem. Heb de grootste probleempunten al even opgezocht op de kaartquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:40 schreef Trafassie het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, die loop zal vast wel uit je weg zijn.
In 2016 gaat die HSX ook draaien dus dit is geen toeval!quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:11 schreef Deezertje het volgende:
De blauwe envelop
De aanpassingen in de wet ondersteunen het streven om alle belastingbetalers een eigen berichtenbox te geven waarmee met de Belastingdienst gecommuniceerd kan worden. Hiermee zullen miljoenen blauwe enveloppen verdwijnen en wordt het verkeer tussen de burger en de Belastingdienst digitaal en informeler.
Blauwe brief verdwijnt dus per 2016 en we krijgen er een goed werkende digitale inbox voor terug... *kuch EPD, DIGI D*
2016?quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
In 2016 gaat die HSX ook draaien dus dit is geen toeval!
ILLUMINATI!!!
Wij lopen nu al 4 dagen met de Kampioen, ik hoop dat ze nu op zijn. Voorheen kreeg je altijd de ene week de even nrs, de andere week de oneven, maar nu krijg je alles door elkaar.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons zal deel 2 van de kampioenen er wel bij zitten. Voor de rest denk ik ook niet dat het druk zal gaan worden, althans dat hoop ik even
Bij ons op kantoor al drie weken geleden binnen gekomen en uitgedeeld.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:30 schreef Puurheid het volgende:
Heeft iemand hier ook al iets gehoord over de petjes? Niks noppes nada gezien deze zomer..
Morgen hier 5 hah... ik hoop dat de gewone post nog redelijk rustig is maar ik vrees van niet. Ik zag bij een andere postcode dat ze daar de 3 hah er dinsdag bij hadden, hadden ze 6 hah.... dag postbezorger hallo folderbezorger
Bij ons moet je er ook specifiek om vragen, omdat er veel te weinig zijn. Omdat ik een extreem klein hoofd heb, wil ik eerst een pet passen; zou zonde zijn als ik een pet krijg die tot over mijn ogen zakt, terwijl veel andere mensen er ook graag een willen. Ik zet nu gewoon een eigen pet op.quote:Bij ons op kantoor zijn de petten er wel maar moet je er wel specifiek naar vragen en wordt er genoteerd wie er 1 gekregen hebben.
Mogguh!quote:Op zaterdag 7 september 2013 07:34 schreef gridjuh het volgende:
Zo vanmiddag nog werken en dan nog weekje doorbikkelen en dan eindelijk vakantie
Leuk he?quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Okeeee die HAH planning klopt dus ook geen zak van qua afmetingen, bij die Veronica folder staat 297 bij 210 mm.... is het toch weer gewoon zo'n klein rotding. Ding verdween steeds onderin de tas, viel er tussenuit .... bah
Bij al die folders staan ongeveer dezelfde afmetingen en ze zijn dus toch mooi allemaal anders.. en van dat stomme gladde spul
Pfff lekker werksfeertje. Gelukkig krijg je daar als bezorger niks van mee. Prettig weekend, allen!quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het wordt steeds gezelliger bij ons op de werkvloer.
Ja hier naast AH en C1000 3 van die gladde rotdingen, ik moest ook steeds in de schoudertas kijken om alle folders fatsoenlijk te kunnen pakken. Irritantquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Liep ik daar met hele hoge bundels en daaronder die gezellige 4x HAH met Vriendenloterij, Veronica, kleine AH, en C1000. Veronica viel er steeds tussenuit idd.
1 voordeel: kan het volgende week alleen maar rustiger worden qua HAH.
Ik scheld standaard tegen m'n personeel.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een klucht weer vandaag bij ons. Flink veel post, onderbezetting, een TC die een postbode uitscheldt, een voorbereider die de TC uitscheldt en vervolgens boos de deur uitbeent (toen hadden we nog een gat in de planning erbij) en vervolgens twee TC's die elkaar gaan uitschelden.
Het wordt steeds gezelliger bij ons op de werkvloer. Ik zit te wachten op het moment dat er iemand een klap uitdeelt.
Hier wel de h.a.h. en de weekplanning binnen: op dinsdag (in de 1800 codes) C1000 en in sommige postcodes daarnaast karwei en Schoonenberg. Gelukkig hoef ik dinsdag alleen de C1000 weg te brengen, dus ondanks dat ik de hele week twee middag-wijken heb valt dat mee. Zaterdag zie ik hier C1000, Deen en de AH op de planning staan.quote:Wilde nog even kijken naar volgende week, maar er zijn hier nog geen planningen binnen
Dierentuinquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:20 schreef gridjuh het volgende:
De post had er vandaag gewoon een half uur eerder kunnen zijn...was er 1 tas post mee naar made gegaan
Maar goed nog maar 6 dagen werken en morgen naar dierentuin
En waar gaan dat soort ruzies dan over als ik vragen mag? Bij ons wordt meestal gelaten gereageerd op puinzooi en ploeteren we gedemotiveerd verderquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een klucht weer vandaag bij ons. Flink veel post, onderbezetting, een TC die een postbode uitscheldt, een voorbereider die de TC uitscheldt en vervolgens boos de deur uitbeent (toen hadden we nog een gat in de planning erbij) en vervolgens twee TC's die elkaar gaan uitschelden.
Het wordt steeds gezelliger bij ons op de werkvloer. Ik zit te wachten op het moment dat er iemand een klap uitdeelt.
Bij ons op het depot is de sfeer er anders ook niet beter op geworden. Bepaalde postbezorgers kunnen elkaar niet luchten of zien. Veel haat en nijd onderling om kleine dingen. Miesje vindt dat Pietertje als hij een wijk heeft die om 11 uur staat niet om 12 uur moet beginnen omdat zij eigenlijk die wijk wel wil zodat ze 's middags vroeger klaar is (Miesje heeft meestal middagwijken) en noemt Pietjertje asociaal.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:22 schreef posje het volgende:
[..]
Pfff lekker werksfeertje. Gelukkig krijg je daar als bezorger niks van mee. Prettig weekend, allen!
quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:23 schreef V__L_N het volgende:
Ach ik heb een depo met 3 mensen en die andere 2 probeer ik gewoon ook te vermijden. Veel te irritant die gasten.
Post hoeft pas om 6 uur in de bus te liggen officieel, meestal zal je daar dus wel tijd voor hebben. Herkenbaar trouwens, bij ons lopen er ook 3 rond waar ik niet eens een goed gesprek mee kan voeren wegen het gebrekkige Nederlands.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:31 schreef V__L_N het volgende:
Daar heb je toch geen tijd meer voor? Bovendien, het depo bestaat hier uit een garage van iemand. In de zomer veel te warm en in de winter veel te koud, geen plek om je kont te keren ook nog.
Bovendien spreekt de collega met wie ik 4 dagen het depo deel bijna geen nederlands en wat er uitkomt is klaagzang.
Nou, in dit geval was het niet grappig bedoeld schelden, maar echt gemeend.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik scheld standaard tegen m'n personeel.. En m'n collega tc
![]()
Ligt ook aan de tonatie en tegen wie ik het doe.
Hier ook eens gebeurd, toen was er wat blijven staanquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:43 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zag daarnet nog een collega lopen toen ik terug naar huis reed. Dat was rond half 9.
Volgens mij kan dat niet helemaal de bedoeling zijn.
Het gebruikelijke liedje. Ondanks dat het zomerdal nu echt wel voorbij is blijven ze met opdeelwijken aankomen. En op een gegeven moment vertikken mensen om dat nog te doen. Want als jij met je eigen dienst om half 11 klaar zou moeten zijn, en je hebt al een uur uitloop door drukte (en nee; de voorbereidingstijden zijn boven elke discussie verheven, want die zijn met de kompjoeter berekend) en je moet daarna nog twee bestellingen lopen, dan ga jij om half 12 niet ook nog eens allerlei opdeel doen, maar zeg je dikke doei en ga je de deur uit. Dus dan komt zo'n TC binnen kwaad het pad in om te informeren waarom sommige mensen al de straat op gaan terwijl niet alle voorbereidingen af zijn, en krijgt hij terecht de volle laag omdat die wijken wel af geweest waren als hij geen mensen bij ons had weggehaald. Vervolgens zijn die verdeelwijken dus veel te laat af, krijgen we een boete van het autobedrijf, gaan postbezorgers bellen waar hun wijk blijft, en komt de TC buiten op hoge poten informeren bij de binnen-TC waarom de wijken te laat af zijn, en waarom dat niet is doorgegeven.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:55 schreef lololo het volgende:
[..]
En waar gaan dat soort ruzies dan over als ik vragen mag? Bij ons wordt meestal gelaten gereageerd op puinzooi en ploeteren we gedemotiveerd verder.
Mooi zeg! Wat voor hond, puppie of ouder?quote:Op zondag 8 september 2013 12:05 schreef superkimmi het volgende:
Was heerlijk :-). Echt van genoten en heel veel moois gezien. Morgen nieuwe hond ophalen
Vervelend dat ze zeuren maar ik ga echt geen rekening met die lui houden hoor.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:52 schreef V__L_N het volgende:
Als je tot 6 uur loopt dan krijg je echt wel klachten hoor. Krijg hier al klachten als ik om kwart over 5 pas langs kom. Laat staan dat ik zoals van de week dinsdag en donderdag pas om kwart over 6 klaar ben. Zeurende klanten is bijna net zo erg als slecht gesorteerde bundels, kost allemaal te veel tijd.
Elk jaar weer hè? Eind augustus trekt de post aan maar volgens de planning is het nog zomerdal danquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het gebruikelijke liedje. Ondanks dat het zomerdal nu echt wel voorbij is blijven ze met opdeelwijken aankomen. En op een gegeven moment vertikken mensen om dat nog te doen. Want als jij met je eigen dienst om half 11 klaar zou moeten zijn, en je hebt al een uur uitloop door drukte (en nee; de voorbereidingstijden zijn boven elke discussie verheven, want die zijn met de kompjoeter berekend) en je moet daarna nog twee bestellingen lopen, dan ga jij om half 12 niet ook nog eens allerlei opdeel doen, maar zeg je dikke doei en ga je de deur uit. Dus dan komt zo'n TC binnen kwaad het pad in om te informeren waarom sommige mensen al de straat op gaan terwijl niet alle voorbereidingen af zijn, en krijgt hij terecht de volle laag omdat die wijken wel af geweest waren als hij geen mensen bij ons had weggehaald. Vervolgens zijn die verdeelwijken dus veel te laat af, krijgen we een boete van het autobedrijf, gaan postbezorgers bellen waar hun wijk blijft, en komt de TC buiten op hoge poten informeren bij de binnen-TC waarom de wijken te laat af zijn, en waarom dat niet is doorgegeven.
Ze is bijna 2quote:Op zondag 8 september 2013 12:23 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mooi zeg! Wat voor hond, puppie of ouder?
maar ja, zichzelf ontslaan doen ze niet en een hogere leidinggevende is er vaak nietquote:Op zondag 8 september 2013 15:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Elk jaar weer hè? Eind augustus trekt de post aan maar volgens de planning is het nog zomerdal dan![]()
Herkenbare situaties maar schelden heb ik in al mijn jaren bij de post echt nog maar een enkele keer meegemaakt. Leidinggevenden die gaan lopen schelden tegen hun personeel moeten gewoon op staande voet ontslagen worden.
Herplaatser dus. Spannend, en heel veel plezier met haar gewenst!quote:Op zondag 8 september 2013 15:46 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ze is bijna 2heeft een rot verleden gehad en is nu heel onzeker, maar in 8 weken hebben die mensen waa ze nu zit al een wereld van verschil gemaakt en ik wil haar graag die kans bieden
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Discussie, onenigheid en stemverheffingen wel maar nooit echt schelden.quote:Op zondag 8 september 2013 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar ja, zichzelf ontslaan doen ze niet en een hogere leidinggevende is er vaak niet
Bij ons ook nog nooit meegemaakt, ook niet bij medewerkers onder elkaar. Bie ons in Ass'n ist altied pais en vree!quote:Op zondag 8 september 2013 16:59 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Discussie, onenigheid en stemverheffingen wel maar nooit echt schelden.
Hooguit wat vriendschappelijke plagerij maar daar zijn de meesten ook heel voorzichtig mee, wat ook zo hoort wmb.
Edit: leidinggevenden die schelden dus, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel medewerkers onder elkaar en naar leidinggevenden toe.
Zelf heb ik me tot nu toe altijd nog in kunnen houden al heb ik zeker de laatste 2 jaar vaak zat staan trillen van woede.
Cool Erwin! Ik ga a.s. woensdag naar de Balkan!quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:18 schreef Trafassie het volgende:
Sjongejonge zeg, dat is allemaal wel heel heftig!quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat is mooi, daar functioneren de meesten denk ik ook het beste onder. Ik kan me voorstellen dat het er 'binnen' soms heftig aan toe gaat, door de tijdsdruk, meer op elkaars lip zitten met heel veel verschillende mensen.... ik moet daar niet aan denken. (Laaaaat me...!)quote:Op zondag 8 september 2013 18:39 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons ook nog nooit meegemaakt, ook niet bij medewerkers onder elkaar. Bie ons in Ass'n ist altied pais en vree!
Als je ziek bent en je kan ander werk doen mag je als pbz voorbereiden.quote:Op zondag 8 september 2013 21:38 schreef gridjuh het volgende:
Er was toch geen plaatsvervangend werk voor mij...
Kreeg ik donderdag mailtje of we nog mensen kennen die willen voorbereiden :/ maar mogen geen postbezorgers zijn.....geen plaatsvervangend werk voor mij :-(
Maar nog een week en dan 3 weken niets verplicht
Ja maar op dinsdag zeggen heb ik niet en op donderdag mailtje sturen van als jullie mensen wetenquote:Op zondag 8 september 2013 21:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je ziek bent en je kan ander werk doen mag je als pbz voorbereiden.
Het feit dat ze nieuwe voorbereiders vragen komt deels door mij.quote:Op zondag 8 september 2013 22:40 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja maar op dinsdag zeggen heb ik niet en op donderdag mailtje sturen van als jullie mensen weten
Ik zou wel willen, maar ik hoef nu nog maar 5 dagen....die achillespeesontsteking breekt me wel op maar dat maakt niet uit. Ik probeerde zeg maar vorige week mee te denken over een passende oplossing ipv de ziektewet in te gaan....quote:Op maandag 9 september 2013 08:08 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Het feit dat ze nieuwe voorbereiders vragen komt deels door mij.Ik ben weer aangenomen bij het Autobedrijf en geef dus het voorbereiden op. Daarbij komt dat ik een zenuw klem heb zitten in m'n arm en dus niet echt kan werken de komende weken. Je mag m'n plek wel overnemen van mij.
Peter, TC, wil naar mijn idee altijd zelf met ideeën komen en niet echt iets van anderen aannemen.quote:Op maandag 9 september 2013 11:55 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik hoef nu nog maar 5 dagen....die achillespeesontsteking breekt me wel op maar dat maakt niet uit. Ik probeerde zeg maar vorige week mee te denken over een passende oplossing ipv de ziektewet in te gaan....
Ik ga nu die laatste dagen maar gewoon door op 3 ibuprofen voor het werken en veel rust na het werken....t komt vanzelf ooit wel goed
T was ook Ceesquote:Op maandag 9 september 2013 11:58 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Peter, TC, wil naar mijn idee altijd zelf met ideeën komen en niet echt iets van anderen aannemen.
In ieder geval heel veel beterschap en inderdaad: ooit komt t wel goed
Weet je wat het is...volgens mij was het ook maand of 2/3 geleden dat ik Cees of peter heb gesproken of gezien.quote:Op maandag 9 september 2013 19:03 schreef LanaWoef het volgende:
Voornamelijk team 2, maar heb ook geholpen bij team 3 en 4.
Sorry dat ik het zeg, maar Cees is een flapdrol. Hij kan bijna niets zelf, laat bijna alles over aan een ander.
Ik snap je trouwens helemaal met die ziektewet. Ik heb vier maanden thuis gezeten en werd knettergek. Iig sterkte en alvast een fijn vakantie!
quote:Op maandag 9 september 2013 11:58 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Peter, TC, wil naar mijn idee altijd zelf met ideeën komen en niet echt iets van anderen aannemen.
In ieder geval heel veel beterschap en inderdaad: ooit komt t wel goed
Werken jullie allebei toevallig ook in Roosendaal ofzo?quote:Op maandag 9 september 2013 12:32 schreef gridjuh het volgende:
[..]
T was ook Cees
Welk team heb je bij voorbereid?
En ik probeerde oplossing gericht te denken ipv de ziektewet in te gaan daar heb ik zo'n hekel aan
Nee niet in roosendaal...maar we wonen sowieso bij elkaar in de straat :-)quote:Op maandag 9 september 2013 20:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
[..]
Werken jullie allebei toevallig ook in Roosendaal ofzo?![]()
Toevallig ken ik ook twee TC's die zo heten op onze vestiging!
Zo'n TC heb ik momenteel ook. Echt zo'n man waarvan je je afvraagt waarom hij ooit TC is geworden. Als persoon is het een sympathieke man, maar hij is een enorme chaoot, heeft totaal geen overzicht en een geheugenspanne van 5 minuten. De planning is een puinhoop en communicatie is ver te zoeken.quote:Op maandag 9 september 2013 19:03 schreef LanaWoef het volgende:
Voornamelijk team 2, maar heb ook geholpen bij team 3 en 4.
Sorry dat ik het zeg, maar Cees is een flapdrol. Hij kan bijna niets zelf, laat bijna alles over aan een ander.
Ik loop al meer dan twee weken met een stijve nek wat doortrekt in m'n arm. Sinds anderhalve week zijn twee van m'n vingers gevoelloos geworden en doet mijn hele arm zo zeer dat ik gewoon niet kan slapen. Nu mag ik dan toch eindelijk morgen naar de neuroloog van m'n huisarts (die aan een nekhernia denkt). Ik hoop dat ie iets tegen de pijn kan doen, want 2 uur slapen per nacht breekt best wel op.quote:Op maandag 9 september 2013 19:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weet je wat het is...volgens mij was het ook maand of 2/3 geleden dat ik Cees of peter heb gesproken of gezien.
En ik kan idd niet stil zitten...jij hebt een zenuwbeknelling in je arm of pols?
Vakantie gaat wel lukken
Ik ken het gevoel in de vingers maar ik had toen beknelling in mijn polsen(carpaal tunnel syndroom, beter bekend als huisvrouwensyndroom)quote:Op maandag 9 september 2013 20:58 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik loop al meer dan twee weken met een stijve nek wat doortrekt in m'n arm. Sinds anderhalve week zijn twee van m'n vingers gevoelloos geworden en doet mijn hele arm zo zeer dat ik gewoon niet kan slapen. Nu mag ik dan toch eindelijk morgen naar de neuroloog van m'n huisarts (die aan een nekhernia denkt). Ik hoop dat ie iets tegen de pijn kan doen, want 2 uur slapen per nacht breekt best wel op.
Denk wel aan jezelf he! Je gezondheid gaat voor werk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 06:15 schreef gridjuh het volgende:
Nog maar 5 dagen.....pffft ik ben eigenlijk helemaal op, maar ik weiger de ziektewet in te gaan
Ik twijfel nu heel sterk wat ik moet doen....quote:Op dinsdag 10 september 2013 06:45 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Denk wel aan jezelf he! Je gezondheid gaat voor werk.
Luister naar je eigen lichaam. Ik heb ook twee weken doorgewerkt met een zere arm (eigenwijs) en ben bang dat het het alleen maar erger heeft gemaakt. Soms moet je even egoïstisch zijn en aan jezelf denken. Ik weet dat het moeilijk is, want zo zit ik ook niet in elkaar. Maar alsjeblieft denk aan jezelf.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik twijfel nu heel sterk wat ik moet doen....
Want heb ook weleens buikgriep gehad en toen vond Cees ook dat ik nog wel kon sorteren
Zucht...nog steeds vind ik het moeilijk....het ergste is je ziet het niet aan de buitenkant, maar hoe langer ik loop hoe meer last ik krijg :-(quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:54 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Luister naar je eigen lichaam. Ik heb ook twee weken doorgewerkt met een zere arm (eigenwijs) en ben bang dat het het alleen maar erger heeft gemaakt. Soms moet je even egoïstisch zijn en aan jezelf denken. Ik weet dat het moeilijk is, want zo zit ik ook niet in elkaar. Maar alsjeblieft denk aan jezelf.
Idd heel verstandig. Succes voor donderdag!quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:53 schreef gridjuh het volgende:
Op last van de fysio mij ziekgemeld...nu moet ik donderdag de tc nog bellen
Gaat wel lukken...mijn vriend wilde toch gaan vissen vandaag ben er maar bij gaan zitten...ff rust....quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:16 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Idd heel verstandig. Succes voor donderdag!
Ja.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
Grappig hoe iedereen hier ondanks ziekte en tegenslag stug blijft doorwerken. Ik heb die neiging zelf ook.
Ik vraag me alleen steeds vaker af waarom we dat nog doen. Je eigen gezondheid op het spel zetten voor een werkgever waar we steeds minder van hoeven te verwachten.
Is het alleen nog omdat iedereen bang is zijn of haar baan te verliezen?
Kan me voorstellen dat je je daarom extra zorgen maakt. Aan de andere kant, als je financiële situatie het toelaat, misschien een reden om er 3 maanden uit te gaan om je pees goed te laten herstellen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:01 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Het is ook mijn laatste jaarcontract
Denk daar zelf eens over na.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef gridjuh het volgende:
Zou ik weg mogen aangezien ik in de ziektewet zit...zit maar 2 straten verderop....
Ik ben niet doodziek ik kan alleen niet langer dan 5 minuten lopen....en ik loop toch al 8 weken met deze klachten...quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:10 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Denk daar zelf eens over na.
Officiëel moet je tot 13:00 thuis blijven (behalve voor bezoek aan bijvoorbeeld een arts). Je ligt niet met bijvoorbeeld hoge koorts in bed, dus volgens mij mag je ook gewoon buiten zitten met je been omhoog.quote:Zou ik weg mogen aangezien ik in de ziektewet zit...zit maar 2 straten verderop....
Goede beslissing om nu gas terug te nemen ... !quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:13 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik ben niet doodziek ik kan alleen niet langer dan 5 minuten lopen....en ik loop toch al 8 weken met deze klachten...
En ik had sowieso tot 12 uur al wel mee gegaan
Maar geen makkelijke....quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:48 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Goede beslissing om nu gas terug te nemen ... !
Hier vandaag een grote wijk met 3x HAH die overigens redelijk rap voltooid was (ruim 3 uur). Op het einde v/d ronde wel een stevige bui geïncasseerd maar een boom bood wat soelaas. HAH dat wegwaait en je de halve straat moet achtervolgen was vervelender.
Veel plezier!quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ga vanaf morgen 15 dagen op vakantie mensen! Tot de 25e!
24/32 uur is volgens mij best moeilijk aante komen....quote:Op woensdag 11 september 2013 13:31 schreef burqa_ het volgende:
Het komende jaar wil ik 24-32 uur in de week werken in afwachting van een promotieplek. Nu heb ik zitten kijken naar de functie van postbezorger en wat blijkt, er zijn 4 posities vacant in mijn directe omgeving. Een functie beslaat echter 10-15 uur. Om aan mijn uren te komen, zou ik dus twee 'wijken' tegelijk moeten vervullen. Is dit mogelijk of doet men hier per definitie niet aan en zet men één person op maximaal één 'wijk'?
Bellen kan alleen naar zo'n betaald 0900-nummer, dus ik dacht, we proberen het eerst hier
Met 15 uur per week heb je denk ik sowieso al 2 (of meer) wijken per dag.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:31 schreef burqa_ het volgende:
Het komende jaar wil ik 24-32 uur in de week werken in afwachting van een promotieplek. Nu heb ik zitten kijken naar de functie van postbezorger en wat blijkt, er zijn 4 posities vacant in mijn directe omgeving. Een functie beslaat echter 10-15 uur. Om aan mijn uren te komen, zou ik dus twee 'wijken' tegelijk moeten vervullen. Is dit mogelijk of doet men hier per definitie niet aan en zet men één person op maximaal één 'wijk'?
Bellen kan alleen naar zo'n betaald 0900-nummer, dus ik dacht, we proberen het eerst hier
Waarschijnlijk wel inderdaad. Bij mezelf en anderen ook dat soort gevallen voorbij zien komen. Eigenlijk niet correct, als jij een contract van X uur hebt waarvoor je Y dagen moet werken moet een verlofdag je altijd X/Y aan uren kosten.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het eerder ook 3 uur, maar nu is het steeds wat anders. Een tijd terug hebben ze een soort basisplanning gemaakt waarbij ik even weken bijv wijk A en B moest doen en oneven weken C en D (niet dat daar in de praktijk wat van terecht komt..). Lijkt alsof ze nu gewoon de tijden van die wijken pakken of zo
Ze zijn het in ieder geval niet verplicht, maar vaak zijn ze wel bereid het te doenquote:Op woensdag 11 september 2013 17:25 schreef tntster het volgende:
Weet iemand hoe het zit met verlof opnemen als zaterdagwerker.
Situatie:
Contract van 3 uur maar werk elke zaterdag gemiddeld 6 uren.
Heb ik dan alleen recht op 3 verlof uren of zijn ze verplicht mij 6 uur verlof af te boeken wanneer ik dat vraag ?
Ik loop vaak genoeg 25 of meer uren in de week, en voor mij is het redelijk goed te doen, terwijl ik volgens mij toch echt niet in topconditie ben. Maar ik heb een aantal jaren geleden een brommertje aangeschaft, en dat scheelt een hoop. Zeker bij bedrijventerreinen, flats en buitenwijken is dat uitermate relaxed, gewoon lekker van bus naar bus tuffen. En op daldagen heb ik mezelf aangeleerd om zo min mogelijk af te stappen, als het mogelijk is rij ik zo de voortuin in.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:58 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ook lekker vakantieHeerlijk 3 weken (en 1 dag) vrij.
Burqa. Ik ben 1 van de weinige mensen hier die het afgelopen jaar ook echt geregeld 27 uur per
Een gemiddelde postbode is denk ik ook niet gelijk aan de gemiddelde postbezorger.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik loop vaak genoeg 25 of meer uren in de week, en voor mij is het redelijk goed te doen, terwijl ik volgens mij toch echt niet in topconditie ben. Maar ik heb een aantal jaren geleden een brommertje aangeschaft, en dat scheelt een hoop. Zeker bij bedrijventerreinen, flats en buitenwijken is dat uitermate relaxed, gewoon lekker van bus naar bus tuffen. En op daldagen heb ik mezelf aangeleerd om zo min mogelijk af te stappen, als het mogelijk is rij ik zo de voortuin in.
Moet ik ook wel zeggen dat de looptijden hier gebaseerd zijn op de snelheid van de gemiddelde postbezorger, en die zijn (bij ons, althans) door de bank genomen niet echt bijster vlot. Dus die 25 uur van mij zijn de basistijden, en in de praktijk ben ik toch wel een stukje sneller.
Maar goed, die terugverdiende tijdswinst gaat dan weer op aan benzine en hogere onderhoudskosten dan je met een fiets hebt, waarvoor die povere fietsvergoeding niet toereikend is. Gelukkig ben ik redelijk handig, en kan ik een hoop zelf.
Die worden zeker bezorgd door de pakketdienst?quote:Op donderdag 12 september 2013 06:52 schreef Dearest het volgende:
Hee, schiet eens op met mijn schoolboeken joh
Staat bij Track&Trace dat ie 5340 gram weegt, dus lijkt me wel jaquote:Op donderdag 12 september 2013 06:53 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Die worden zeker bezorgd door de pakketdienst?
Je boeken lezen. En vervolgens verkopen.quote:Op donderdag 12 september 2013 06:57 schreef Dearest het volgende:
Maar er staat dus al vanaf dinsdagochtend dat de zending is ontvangen door postNL, wat doen hun 2 volle werkdagen met mijn pakketje dan?
Ja heel grappig allemaal, ik loop nu al wel weer achter qua huiswerk dus laat ze maar opschieten.quote:Op donderdag 12 september 2013 07:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je boeken lezen. En vervolgens verkopen.
Wij hebben hier eigenlijk geen specifieke karretjeswijken. Er zijn wel 3 postbezorgers die hun wijk altijd met een karretje doen (wijken liggen naast het depot), maar op zich kan je ze ook met de fiets doen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:09 schreef V__L_N het volgende:
Kramerica: Jij hebt een fiets/brommer wijk. Ik een dubbele loopwijk. Ik heb zo'n leuk karretje en mijn wijk hier is ook zo gegeoroute dat je echt overal langsloopt
Postbodes doen hier enkel keertje nog wel zo iets, maar inderdaad meestal op de fiets.
Toen ik vorige zomer vrij was werd ik zelfs na 2 dagen gebeld of ze de kar konden gebruikenquote:Wij hebben hier eigenlijk geen specifieke karretjeswijken. Er zijn wel 3 postbezorgers die hun wijk altijd met een karretje doen (wijken liggen naast het depot), maar op zich kan je ze ook met de fiets doen.
Brommerwijken hebben we al helemaal niet, althans niet binnen mijn team, zelfs bij de meest uitgestrekte wijken word je geacht met de fiets te gaan.
Niet alleen tijdtechnisch maar ook plantechnisch is zoiets lastig te realiseren.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:40 schreef burqa_ het volgende:
Ik heb het zekerheidshalve ook aan postnl zelf gevraagd en kreeg bevestigd wat jullie al zeiden: ze willen er niet aan. Tijdstechnisch wordt het te moeilijk. zoiets.
Bij mij ook, kom op 85 uur uit!quote:Op donderdag 12 september 2013 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
het net de laatste uitdraai van de verlofuren gezien. Het is bij mij echt een stuwmeer aan uren
'k ook: 125quote:Op donderdag 12 september 2013 14:44 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij mij ook, kom op 85 uur uit!
ik, al zeg ik niet het exacte aantal, maar ik kan lang, heel, heel, heel, heel lang vrij nemenquote:
Haha, te koop wegens overcompleet: > 8 weken verlof.quote:
wij kunnen hiervoor gewoon de leidinggevende aan zijn jasje trekken.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:52 schreef Deezertje het volgende:
Ondertekenen moet omdat er 'zo geen discussie' kan ontstaan over je uren op internet. Dat jij bijvoorbeeld zegt dat het een tikfout is en je eigenlijk meer uren had. Op zich wel logisch...
Ja die heb ik ingevuld.. 6 cijfers..quote:Op donderdag 12 september 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
welk personeelsnummer heb je ingevuld? Je moet het nummer hebben dat linksonder op je strookje staat. Het gaat om het een na onderste nummer.
het is een achtcijferig nummer. Mogelijk moet je achter die 6 cijfers die je hebt nog 01, tenzij je er al eens tussenuit bent geweest. Dan kan het misschien 02 zijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:31 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja die heb ik ingevuld.. 6 cijfers..
Of twee nullen ervoor? (Kan me zoiets herinneren)quote:Op donderdag 12 september 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een achtcijferig nummer. Mogelijk moet je achter die 6 cijfers die je hebt nog 01, tenzij je er al eens tussenuit bent geweest. Dan kan het misschien 02 zijn.
dat kan ook ja. Het is iig een van beidenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:52 schreef posje het volgende:
[..]
Of twee nullen ervoor? (Kan me zoiets herinneren)
Nee allebei niet, 00 01 en 02 werken niet. Er staat ook:quote:Op donderdag 12 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kan ook ja. Het is iig een van beiden
Fijn dat soort mensen. Heb bij mij in de flat ook wel eens heibel gehad met de bovenburen die een feestje hadden. Tot een uur of half 3 's nachts, op een woensdag.....quote:Op vrijdag 13 september 2013 06:10 schreef gridjuh het volgende:
Ik zoek ducktape.....maar goed was gisterenavond een heel hoop gezeik hier in de flat....ben er eigenlijk nog boos om.
Dat sommige mensen een bepaald gedrag hebben, niet normaal.
En dan zo stom zijn er bijna heel de nacht van wakker te liggen...:-(
Nu maar even slapen, zal straks wel uitleggen wat er gebeurt is
Ik ken het probleemquote:Op vrijdag 13 september 2013 06:50 schreef gridjuh het volgende:
Nou 3 hoog zit iemand die was rond 9 uur een extra slot aan het aan laten brengen.
Ivm ex endergelijke.(en ze is zwanger)
Niet erg we hebben meegeholpen.
Maar het laatste stuk ging niet makkelijk, dus ff met een hamer geholpen het ging niet anders.
Doet ineens iemand van 2 hoog de deur open....
WIE IS DAAR?! JE MOET EEN K*NKER OPHOUDEN MET DIE HERRIE T*ERINGL*ERS MIJN KIND LIGT TE SLAPEN! ALS JE NU NIET OPHOUD BEL IK DE POLITIE!
Ok het was half 10.....maar je kunt toch wel op een normale manier even naar boven lopen en vragen of het zachter kan of dat ze willen stoppen????(het zal wel gedrag zijn wat bij zigeuners hoort)
Maar goed als ik iedere x dat ik overlast van haar vriend heb(onze buurman) die bijna ieder nacht om 2 uur ofzo naar boven loopt en daarbij nogal hard de deur dicht doet, en behoorlijk hard de trap op sleft....dan had ik al een boekje vol.
Oké ik snap dat een flat gehorig is....maar dan nog kun je normaal doen...en gewoon vragen ipv gelijk schelden en dreigen.
Weet trouwens niet wat gevaarlijker is
Een vrouw last van hormonen of mijn vrienden met burn-out...geloof dat hij tot 100 heeft geteld
Vooral ook dat oliespoor bij je voor de deur ;-)quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:22 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik ken het probleemDit is een van de redenen waarom ik van plan ben om te verhuizen. We wonen in een sociale huurwoning, maar ze kunnen het beter asociaal noemen.
Mijn bovenbuurvrouw heeft een vriend die een half jaar geleden nog door de politie werd gezocht (zij had aangifte gedaan), maar nu woont ie doodleuk weer bij haar. Hij doet niets anders dan heel de dag aan z'n brommer en scooter sleutelen. Heel leuk allemaal, maar hij ruimt z'n rotzooi niet op en heel het trappenhuis is vergeven van de benzinedampen. Aangezien dit brandgevaarlijk is heb ik een klacht ingediend bij de woningcorporatie, maar tot op heden is er niets mee gedaan. Enkel de opmerking dat ze de huismeester extra laten opletten.
Ik vertrek zelfs naar Breda. Mijn vriend heeft daar een koopflat.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Vooral ook dat oliespoor bij je voor de deur ;-)
Ik zie hem weleens idd.....en die herrie er dan bij.
Maar goed degene die zo vloekte zout binnenkort wel op kreeg voorrang ivm 3 kinderen en te kleine woonruimte.....
Ik heb nog niet genoeg puntendus ik moet doe stomme renovatie meemaken....en gezien het plaatje,...kamerhoge hoge ramen...zeer leuk op de eerste verdieping wonen :-(
Maar als je niets te doen hebt mag je wel bakkie komen doen
Je hoeft toch niet de hele dag thuis te zitten? Ik dacht dat de regel was tot 12 uur, of zo. Je moet er toch ook wel eens uit om bijv. boodschappen te doen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:57 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
.....maar moet nu van het UWV verplicht thuis zitten aangezien ze ieder moment kunnen langskomen/bellen.
Je moet 6 uur per (werk)dag thuis zijn (is mij verteld door het UWV), maar ze moeten me nog terugbellen aangezien ik me pas gister heb ziekgemeld. Dus tot die tijd nog even thuis zitten met idd even een uitstapje naar de supermarkt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 09:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet de hele dag thuis te zitten? Ik dacht dat de regel was tot 12 uur, of zo. Je moet er toch ook wel eens uit om bijv. boodschappen te doen?
Waar in breda ga je naar toe?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:57 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik vertrek zelfs naar Breda. Mijn vriend heeft daar een koopflat.
Misschien mag je in mijn woning (2e verdieping) komen wonen als ik vertrek? Ik weet niet of ze daar aan doen, maar valt te proberen. Verder heb ik hele lieve en aardige buren.![]()
Ik kom binnenkort wel een bakkie doen, maar moet nu van het UWV verplicht thuis zitten aangezien ze ieder moment kunnen langskomen/bellen. Je mag ook altijd bij mij langskomen. Ik ben gewoon thuis.
Tja, om nou voor die paar brieven de tijd op 18:00 te houden lijkt me ook nogal onzinnig. De meeste bezorgers zijn wel ruim voor 18:00 klaar en als je echt rond 18:00 klaar bent is de kans, ook bij een buslichting om 18:00, vrij groot dat je alsnog te laat bent. Tegen de tijd dat je klaar bent met stickeren en bij de brievenbus bent is het dan waarschijnlijk wel al 18:00 geweest.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:28 schreef Deezertje het volgende:
Moest net een brief posten, maar ook hier ineens buslichting vanaf 17:00 uur (was 18:00 uur).
Lekker over nagedacht door de hoge heren die alleen maar kostenbesparing willen... NOT! Post mag je officieel tot 18u bezorgen en het zal niet de eerste keer zijn dat je in je laatste straat nog een paar fouten tegenkomt. Wat als de buslichting al is geweest? Dan is de, al verkeerde post, niet 1 maar 2 dagen te laat....
Nog leuker: als je op donderdag een brief stuurt en die beland vrijdag in de verkeerde wijk, en je loopt tot 18u op straat (daldag, zal wel niet vaak voorkomen... maar toch) dan is deze dus niet op zaterdag bij de juiste persoon, maar straks dinsdag!![]()
Ja nee, nu snap ik wel waarom mensen dan toch even sneller een onpersoonlijk mailtje sturen... die heb je binnen 1 minuut binnen
quote:Op zaterdag 14 september 2013 07:23 schreef gridjuh het volgende:
Maandag begint voor mij en mijn vriend officieel vakantie!
Niets niet en alles mag :-)
Gisterenavond goed gepraat maar dat is gewoon nodig nu hij in zijn hersteldfase is.
Hoewel ik gisteren door hele goede kennissen van ons ontzettend vernederd ben. Tot huilen aan toe.
Hij belde mijn vriend op om volgende week te komen vissen (iets waar we beide van ontspannen) daarna wilde hij mij spreken....ik mag niet mee want mijn vriend heeft nu rust nodig en ik ben te druk...
Het ergste vind ik, mijn vriend geeft dan nu stempel burn-out, maar veel mensen vergeten dat ik al maanden zijn boosheid en verdriet over mij heen heb gehad.
Ik vind het niet erg dat hij alleen met die man gaat vissen, maar de gedachtegang.
Heb er nog best lang verdrietig om geweest en iedere x als ik er aan denk komen de tranen weer. Op deze momenten voel ik mij onbegrepen
En iedereen zegt dan, stel je niet aan jij bent niet "ziek"
Nee, jij bent niet ziek, maar voor een zieke zorgen, en zeker voor een zieke met psychische problemen, is heel erg zwaar, dat moeten ze niet vergeten! Ik kan me voorstellen dat je je gekwetst voelt!quote:Op zaterdag 14 september 2013 07:23 schreef gridjuh het volgende:
Maandag begint voor mij en mijn vriend officieel vakantie!
Niets niet en alles mag :-)
Gisterenavond goed gepraat maar dat is gewoon nodig nu hij in zijn hersteldfase is.
Hoewel ik gisteren door hele goede kennissen van ons ontzettend vernederd ben. Tot huilen aan toe.
Hij belde mijn vriend op om volgende week te komen vissen (iets waar we beide van ontspannen) daarna wilde hij mij spreken....ik mag niet mee want mijn vriend heeft nu rust nodig en ik ben te druk...
Het ergste vind ik, mijn vriend geeft dan nu stempel burn-out, maar veel mensen vergeten dat ik al maanden zijn boosheid en verdriet over mij heen heb gehad.
Ik vind het niet erg dat hij alleen met die man gaat vissen, maar de gedachtegang.
Heb er nog best lang verdrietig om geweest en iedere x als ik er aan denk komen de tranen weer. Op deze momenten voel ik mij onbegrepen
En iedereen zegt dan, stel je niet aan jij bent niet "ziek"
Dit! Vervelende situatie zegquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nee, jij bent niet ziek, maar voor een zieke zorgen, en zeker voor een zieke met psychische problemen, is heel erg zwaar, dat moeten ze niet vergeten! Ik kan me voorstellen dat je je gekwetst voelt!
Dank je...er zijn maar weinig mensen die het snappen. Voel me door velen onbegrepen ik heb ook niemand waarmee ik kan praten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nee, jij bent niet ziek, maar voor een zieke zorgen, en zeker voor een zieke met psychische problemen, is heel erg zwaar, dat moeten ze niet vergeten! Ik kan me voorstellen dat je je gekwetst voelt!
Je bent altijd welkom.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:45 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dank je...er zijn maar weinig mensen die het snappen. Voel me door velen onbegrepen ik heb ook niemand waarmee ik kan praten.
Maar het komt goed
het regende he. Dan wordt er niet bezorgd, als het aan sommigen ligtquote:
het lijkt er vanaf te hangen hoe het ingesteld is. Had vandaag ook bundels van 36 stuks, maar dan met de 3 gebruikelijke folders bij ons. Heb er ook wel eens van 26 gehad of van 50. Het verschilt echt per weekquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:59 schreef superkimmi het volgende:
bleegh ben al een week mn stem kwijt en flink verkouden en dan als eerste werkdag regen en 2 wijken was niet heel fijn begin.
is het nieuw dat de folderbundeltjes zo klein zijn? ik had bundeltjes van 30 tot 36 stuks, terwijl ik alleen ah en c1000 had, die normaal toch wel verpakt zijn rond de 70 stuks.
Tja, half acht thuis dus. Maar nu gaat de telefoon uit!quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:50 schreef posje het volgende:
Maar goed, als iedereen komt opdagen nog maar 1 wijk, dan is het voor mij ook vakantie.
dat werd dus wat meer dan één wijkje?quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:16 schreef posje het volgende:
[..]
Tja, half acht thuis dus. Maar nu gaat de telefoon uit!
Werd dus toch nog een haast gebruikelijke zaterdag.....maar wel pauze gehad hoor, tussendoor! Jammer, ze laten het er net iets te vaak op aankomen, volgens mij. Maar goed: vakantie!quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat werd dus wat meer dan één wijkje?
geniet ervanquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:46 schreef posje het volgende:
[..]
Werd dus toch nog een haast gebruikelijke zaterdag.....maar wel pauze gehad hoor, tussendoor! Jammer, ze laten het er net iets te vaak op aankomen, volgens mij. Maar goed: vakantie!
Ik heb geregeld bundels van minder dan 20 stuks. Ik vind 36 in een bundel best wel veel eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lijkt er vanaf te hangen hoe het ingesteld is. Had vandaag ook bundels van 36 stuks, maar dan met de 3 gebruikelijke folders bij ons. Heb er ook wel eens van 26 gehad of van 50. Het verschilt echt per week
Ja ik heb er ook 1quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:12 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kreeg vandaag een evaluatieformulier voor de bedrijfskleding.
Hebben meer mensen hier dat gekregen?
Er zijn 3000 medewerkers gevraagd om mee te werken aan dit onderzoek.
is prima te doen, alleen in de regen natuurlijk niet, want dan heb je al snel papier marche, iets wat ik natuurlijk voorkomen hebquote:Op zaterdag 14 september 2013 21:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb geregeld bundels van minder dan 20 stuks. Ik vind 36 in een bundel best wel veel eigenlijk.
geen idee of ik er eentje gekregen heb.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:12 schreef Rafierafie het volgende:
Dan nog te zwijgen over de jas.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee of ik er eentje gekregen heb.
Het poloshirt met korte mouwen is in ieder geval goed warm, net als de jas. De nieuwe regenkleding heb ik na alle negatieve verhalen nog maar even in de verpakking laten zitten. Had vandaag mijn oude kloffie nog aan
Nee. Ben wel benieuwd naar de nieuwe kleding. De huidige is echt om te huilen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:12 schreef Rafierafie het volgende:
in de zomeruitvoering moet ik de buitenjas gebruiken, omdat het onder veel te stug is en daardoor niet lekker zit.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:21 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dan nog te zwijgen over de jas.
Ik heb een grote maat...probleem onder past het net boven veel te groot
Daar hoor ik inderdaad meer mensen over. Ik draag zelf eigenlijk alleen de binnenjas als enkele jas.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de zomeruitvoering moet ik de buitenjas gebruiken, omdat het onder veel te stug is en daardoor niet lekker zit.
Die binnen jas krijg ik niet eens dicht dus....quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:35 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Daar hoor ik inderdaad meer mensen over. Ik draag zelf eigenlijk alleen de binnenjas als enkele jas.
Na een tijdje dragen wordt ie vanzelf wat soepeler. Ik vind die buitenjas altijd zo plakkerig
Die jassen zijn ook gemaakt voor mannen. Vrouwen met heupen passen gewoonweg niet in die jassen. Met name idd de binnenjas. Ik had ook altijd de buitenjas aan, maar nog veel liever het vest dat ik had. Die paste tenminste wel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:21 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dan nog te zwijgen over de jas.
Ik heb een grote maat...probleem onder past het net boven veel te groot
De shirtjes zijn doorzichtig als je er iets donkers onder aan hebt (het oranje deel). Ik weet dat mijn mannelijke collega's dit niet erg vinden, maar ik vond het toch niet zo leuk dat ze mijn zwarte bh zagen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
Verbeterpunten voor de kleding zijn welkom. Ik kan namelijk suggesties geven om de kleding te verbeteren. Er zijn vast wel dingen waar ik zelf niet aan zou denken.
Ik had dezelfde, in setjes van 80. Dus ik heb ze zelf maar gesplitst, want ik loop nooit rondjes van 80 adressen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:59 schreef superkimmi het volgende:
bleegh ben al een week mn stem kwijt en flink verkouden en dan als eerste werkdag regen en 2 wijken was niet heel fijn begin.
is het nieuw dat de folderbundeltjes zo klein zijn? ik had bundeltjes van 30 tot 36 stuks, terwijl ik alleen ah en c1000 had, die normaal toch wel verpakt zijn rond de 70 stuks.
Flink afkraken, hè. Vooral die zweterige polo. En de binnenjas van het all seasons jack. En de gebrekkige waterdichtheid van het regenpak. En sowieso het ontbreken van truien en broeken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:12 schreef Rafierafie het volgende:
Zelfs ik had het probleem dat ik de binnenjas op heuphoogt erg strak vond zitten. Bij het lopen gaat het wel, maar op de fiets moest ik echt het hele zaakje omhoog sjorren tot taillehoogte om een beetje normaal te kunnen gaan zitten. En dan ben ik nog tamelijk tenger gebouwd ook,want het is gewoon een M-etje.quote:Op zondag 15 september 2013 07:53 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Die jassen zijn ook gemaakt voor mannen. Vrouwen met heupen passen gewoonweg niet in die jassen. Met name idd de binnenjas. Ik had ook altijd de buitenjas aan, maar nog veel liever het vest dat ik had. Die paste tenminste wel.
Ik hen 2/3 fietswijk dan is dat niet leukquote:Op zondag 15 september 2013 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zelfs ik had het probleem dat ik de binnenjas op heuphoogt erg strak vond zitten. Bij het lopen gaat het wel, maar op de fiets moest ik echt het hele zaakje omhoog sjorren tot taillehoogte om een beetje normaal te kunnen gaan zitten. En dan ben ik nog tamelijk tenger gebouwd ook,want het is gewoon een M-etje.
Voor mensen met een allergische constitutie veroorzaken de huidige polyester polo's huiduitslag (bij mezelf was/is dat rode striemen en enorme jeuk, een collega heeft rode bultjes op zijn huid. Dat de polo's niet ademen is vast al genoemd. (ik noem het een plastic zak in t-shirt vorm)quote:Verbeterpunten voor de kleding zijn welkom. Ik kan namelijk suggesties geven om de kleding te verbeteren. Er zijn vast wel dingen waar ik zelf niet aan zou denken.
Apart dat dat ook al zo verschilt qua grootte. Ik stop ze wel altijd alle 80 in mn schoudertas. Schiet meer op als ik meerdere rondjes lang geen nieuwe hoef te pakkenquote:Op zondag 15 september 2013 10:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had dezelfde, in setjes van 80. Dus ik heb ze zelf maar gesplitst, want ik loop nooit rondjes van 80 adressen.
Ik gebruik die schoudertas nooit. Ik krijg steeds last van m'n schouder en bij het afstappen blijf ik elke keer achter m'n stuur hangen.quote:Op zondag 15 september 2013 12:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Apart dat dat ook al zo verschilt qua grootte. Ik stop ze wel altijd alle 80 in mn schoudertas. Schiet meer op als ik meerdere rondjes lang geen nieuwe hoef te pakken
quote:Pagina niet gevonden of niet beschikbaar
is anders niets voor jouquote:Op maandag 16 september 2013 12:07 schreef dud0r het volgende:
Ik vergeet helemaal mogguh te roepen hier![]()
MIDDAG!!
Bij mij werkt ie wel, weet alleen niet helemaal hoe dat nu dan zit met dat wettelijk verlof, want zowel bij wettelijke vakantie als bij bovenwettelijke vakantie staat 2017 of 2018 als vervaldatum. Dat wettelijke verlof is toch helemaal niet geldig tot 2017 of 2018?quote:Op maandag 16 september 2013 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk ik ga even bij de vakantiekaart kijken, maar werken doet het nog niet
[..]
bij mij werkt het nu ook. Het betekent dat ik er eigenlijk per direct uren uit moet trekken, anders vervalt er verlofquote:Op maandag 16 september 2013 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij mij werkt ie wel, weet alleen niet helemaal hoe dat nu dan zit met dat wettelijk verlof, want zowel bij wettelijke vakantie als bij bovenwettelijke vakantie staat 2017 of 2018 als vervaldatum. Dat wettelijke verlof is toch helemaal niet geldig tot 2017 of 2018?
Maar er staat toch vervaldatum 31-12-2017?quote:Op maandag 16 september 2013 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij mij werkt het nu ook. Het betekent dat ik er eigenlijk per direct uren uit moet trekken, anders vervalt er verlof
ik heb verlof met vier of vijf verschillende vervaldata. Jij hoeft je nog geen zorgen te makenquote:Op maandag 16 september 2013 13:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er staat toch vervaldatum 31-12-2017?
Nee, maar hoe kan het dan dat dat er ook bij de wettelijke vakantiedagen staat? Die zijn toch veel korter geldig?quote:Op maandag 16 september 2013 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb verlof met vier of vijf verschillende vervaldata. Jij hoeft je nog geen zorgen te maken
geen idee, maar die zouden inderdaad korter geldig moeten zijnquote:Op maandag 16 september 2013 13:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar hoe kan het dan dat dat er ook bij de wettelijke vakantiedagen staat? Die zijn toch veel korter geldig?
Klopt. Veel geregel vanochtend en daardoor vergeten.quote:
Volgens mijn eigen berekeningen zou ik op dit moment nog ruim 30 uur moeten hebben, ipv 40 minuten. En dat is allemaal opgebouwd na 1/1/2013, dus het kan niet zo zijn dat het is komen te vervallen. Deze week mijn TC maar eens aan z'n taas trekken, want volgens mij word ik beflikkerd!quote:Op maandag 16 september 2013 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
daar lijkt het wel op ja. Ik heb zelfs vijf rijtjes staan, waarbij de meeste uren in 2016 aflopen, maar binnenkort verloopt er ook wat, dus maar even wat roggelen met de TC
Enkele collega's en ik hadden in mei / juni daar bij ons een brief van in de bus gekregen. En als laatste zin stond erin: Uw leiddinggevende neemt hierover spoedig met u contact op.quote:Op maandag 16 september 2013 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
daar lijkt het wel op ja. Ik heb zelfs vijf rijtjes staan, waarbij de meeste uren in 2016 aflopen, maar binnenkort verloopt er ook wat, dus maar even wat roggelen met de TC
Zal wel bijna huis aan huis zijn vermoed ik.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Veel GTA V als het goed is vandaag
Het schijnt dat bij het autobedrijf allemaal meldingen zijn binnengekomen van beroofde omaatjes en schade aan lantaarnpalen, huizen, auto's e.d.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:06 schreef dud0r het volgende:
Hoeveel ziekmeldingen zijn er bij jullie binnen gekomen vanwege gta?
Hier helemaal niks, wel een ziekmelding, maar die zie ik er niet voor aan keihard te gamen.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:55 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Het schijnt dat bij het autobedrijf allemaal meldingen zijn binnengekomen van beroofde omaatjes en schade aan lantaarnpalen, huizen, auto's e.d.
Weet niet of de release van GTA altijd even goed is.
Ik ben na de nachtrelease braaf naar bed gegaan om te kunnen werken vanochtendquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:06 schreef dud0r het volgende:
Hoeveel ziekmeldingen zijn er bij jullie binnen gekomen vanwege gta?
Hier helemaal niks, wel een ziekmelding, maar die zie ik er niet voor aan keihard te gamen.
Ik ga er even van uit dat je postBEZORGER bent. Dit vond ik op mijnPostNL(na zoeken op CAO postbezorgers) :quote:Iemand die nog weet hoe dat zat met te laat aanleveren en wel/niet de wachttijd betalen? Als ze niet melden dat het later is moeten ze volgens mij gewoon betalen?
Ah ja thanksquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:15 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik ga er even van uit dat je postBEZORGER bent. Dit vond ik op mijnPostNL(na zoeken op CAO postbeozrgers) :
• Is de vertraging meer dan een uur vóór de starttijd aan jou gemeld, en is de
wachttijd (vanaf de starttijd) maximaal 30 minuten? Dan wordt de wachttijd
niet betaald*.
• Is de vertraging meer dan een uur vóór de starttijd aan jou gemeld, en is de
wachttijd (vanaf de starttijd) langer dan 30 minuten? Dan wordt de wachttijd
vanaf 30 minuten na starttijd betaald** (stel, de vertraging vanaf starttijd is
45 minuten, dan krijg je 15 minuten wachttijd betaald).
• Is de vertraging vooraf niet aan jou gemeld, of minder dan een uur vóór de
starttijd? Dan heb je recht op uitbetaling van de volledige wachttijd** (= tijd die
je moet wachten vanaf de starttijd totdat je binnentassen beschikbaar zijn).
Hoe had dat er uit moeten zien? Ik had vooral veel dikke Linda's, Peter Hahn en de niet te vermijden H&M. Plus 4x hah, felle buien en stevige wind.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Veel GTA V als het goed is vandaag
dit was te voorspellenquote:Geen feestdagenuitkering, wel een kerstgeschenk in december
De raad van bestuur heeft besloten dat je dit jaar in december geen feestdagenuitkering of cadeaubon krijgt, maar wel een kerstgeschenk.
Elk jaar besluit de raad van bestuur opnieuw of je in december een ‘extraatje’ ontvangt. Het ontvangen van een extraatje is niet vastgelegd in de cao.
Waarom krijg je dit jaar alleen een kerstgeschenk?
We werken aan een bedrijf dat in de toekomst gezond en succesvol blijft. Om daar te komen, moet PostNL in de hele organisatie besparen. Daarom is besloten dat je dit jaar wel een kerstgeschenk ontvangt, maar geen feestdagenuitkering of cadeaubon. Daarmee besparen we een aanzienlijk bedrag.
Wie kregen vorig jaar een feestdagenuitkering of cadeaubon?
Vorig jaar ontvingen medewerkers die vallen onder de cao voor PostNL, cao voor Zaterdagbestellers, cao voor PostNL Pakketten een feestdagenuitkering. Postbezorgers ontvingen een cadeaubon.
Wanneer hoor je meer over het kerstgeschenk?
Meer nieuws over het kerstgeschenk zal in het najaar op Mijn PostNL verschijnen. Net als vorig jaar kun je je eigen kerstgeschenk uitkiezen op een speciale website.
Staat vooraan in op.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:28 schreef Alovenac het volgende:
Wat is ook alweer de betalingsdata deze maand? Ik onthou dat nooit he.
we gaan toch naar de situatie toe ,welke ik al vaker aangehaald heb,quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Van intranet:
[..]
dit was te voorspellen
Hee je werd nog gemist! Mensen vroegen zich al af waar je gebleven wasquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
we gaan toch naar de situatie toe ,welke ik al vaker aangehaald heb,
dat je geld moet betalen om bij de post te mogen werken.
ik was er van de week even om te kijken daarvoor in het buitenlandquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:04 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hee je werd nog gemist! Mensen vroegen zich al af waar je gebleven was
mooi he even noorderzonquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:42 schreef dud0r het volgende:
Hey ophaling! We hebben je gemist met de ochtend ploeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |