Bij ons moet je er ook specifiek om vragen, omdat er veel te weinig zijn. Omdat ik een extreem klein hoofd heb, wil ik eerst een pet passen; zou zonde zijn als ik een pet krijg die tot over mijn ogen zakt, terwijl veel andere mensen er ook graag een willen. Ik zet nu gewoon een eigen pet op.quote:Bij ons op kantoor zijn de petten er wel maar moet je er wel specifiek naar vragen en wordt er genoteerd wie er 1 gekregen hebben.
Mogguh!quote:Op zaterdag 7 september 2013 07:34 schreef gridjuh het volgende:
Zo vanmiddag nog werken en dan nog weekje doorbikkelen en dan eindelijk vakantie
Leuk he?quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Okeeee die HAH planning klopt dus ook geen zak van qua afmetingen, bij die Veronica folder staat 297 bij 210 mm.... is het toch weer gewoon zo'n klein rotding. Ding verdween steeds onderin de tas, viel er tussenuit .... bah
Bij al die folders staan ongeveer dezelfde afmetingen en ze zijn dus toch mooi allemaal anders.. en van dat stomme gladde spul
Pfff lekker werksfeertje. Gelukkig krijg je daar als bezorger niks van mee. Prettig weekend, allen!quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het wordt steeds gezelliger bij ons op de werkvloer.
Ja hier naast AH en C1000 3 van die gladde rotdingen, ik moest ook steeds in de schoudertas kijken om alle folders fatsoenlijk te kunnen pakken. Irritantquote:Op zaterdag 7 september 2013 15:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Liep ik daar met hele hoge bundels en daaronder die gezellige 4x HAH met Vriendenloterij, Veronica, kleine AH, en C1000. Veronica viel er steeds tussenuit idd.
1 voordeel: kan het volgende week alleen maar rustiger worden qua HAH.
Ik scheld standaard tegen m'n personeel.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een klucht weer vandaag bij ons. Flink veel post, onderbezetting, een TC die een postbode uitscheldt, een voorbereider die de TC uitscheldt en vervolgens boos de deur uitbeent (toen hadden we nog een gat in de planning erbij) en vervolgens twee TC's die elkaar gaan uitschelden.
Het wordt steeds gezelliger bij ons op de werkvloer. Ik zit te wachten op het moment dat er iemand een klap uitdeelt.
Hier wel de h.a.h. en de weekplanning binnen: op dinsdag (in de 1800 codes) C1000 en in sommige postcodes daarnaast karwei en Schoonenberg. Gelukkig hoef ik dinsdag alleen de C1000 weg te brengen, dus ondanks dat ik de hele week twee middag-wijken heb valt dat mee. Zaterdag zie ik hier C1000, Deen en de AH op de planning staan.quote:Wilde nog even kijken naar volgende week, maar er zijn hier nog geen planningen binnen
Dierentuinquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:20 schreef gridjuh het volgende:
De post had er vandaag gewoon een half uur eerder kunnen zijn...was er 1 tas post mee naar made gegaan
Maar goed nog maar 6 dagen werken en morgen naar dierentuin
En waar gaan dat soort ruzies dan over als ik vragen mag? Bij ons wordt meestal gelaten gereageerd op puinzooi en ploeteren we gedemotiveerd verderquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een klucht weer vandaag bij ons. Flink veel post, onderbezetting, een TC die een postbode uitscheldt, een voorbereider die de TC uitscheldt en vervolgens boos de deur uitbeent (toen hadden we nog een gat in de planning erbij) en vervolgens twee TC's die elkaar gaan uitschelden.
Het wordt steeds gezelliger bij ons op de werkvloer. Ik zit te wachten op het moment dat er iemand een klap uitdeelt.
Bij ons op het depot is de sfeer er anders ook niet beter op geworden. Bepaalde postbezorgers kunnen elkaar niet luchten of zien. Veel haat en nijd onderling om kleine dingen. Miesje vindt dat Pietertje als hij een wijk heeft die om 11 uur staat niet om 12 uur moet beginnen omdat zij eigenlijk die wijk wel wil zodat ze 's middags vroeger klaar is (Miesje heeft meestal middagwijken) en noemt Pietjertje asociaal.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:22 schreef posje het volgende:
[..]
Pfff lekker werksfeertje. Gelukkig krijg je daar als bezorger niks van mee. Prettig weekend, allen!
quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:23 schreef V__L_N het volgende:
Ach ik heb een depo met 3 mensen en die andere 2 probeer ik gewoon ook te vermijden. Veel te irritant die gasten.
Post hoeft pas om 6 uur in de bus te liggen officieel, meestal zal je daar dus wel tijd voor hebben. Herkenbaar trouwens, bij ons lopen er ook 3 rond waar ik niet eens een goed gesprek mee kan voeren wegen het gebrekkige Nederlands.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:31 schreef V__L_N het volgende:
Daar heb je toch geen tijd meer voor? Bovendien, het depo bestaat hier uit een garage van iemand. In de zomer veel te warm en in de winter veel te koud, geen plek om je kont te keren ook nog.
Bovendien spreekt de collega met wie ik 4 dagen het depo deel bijna geen nederlands en wat er uitkomt is klaagzang.
Nou, in dit geval was het niet grappig bedoeld schelden, maar echt gemeend.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik scheld standaard tegen m'n personeel.. En m'n collega tc
![]()
Ligt ook aan de tonatie en tegen wie ik het doe.
Hier ook eens gebeurd, toen was er wat blijven staanquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:43 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zag daarnet nog een collega lopen toen ik terug naar huis reed. Dat was rond half 9.
Volgens mij kan dat niet helemaal de bedoeling zijn.
Het gebruikelijke liedje. Ondanks dat het zomerdal nu echt wel voorbij is blijven ze met opdeelwijken aankomen. En op een gegeven moment vertikken mensen om dat nog te doen. Want als jij met je eigen dienst om half 11 klaar zou moeten zijn, en je hebt al een uur uitloop door drukte (en nee; de voorbereidingstijden zijn boven elke discussie verheven, want die zijn met de kompjoeter berekend) en je moet daarna nog twee bestellingen lopen, dan ga jij om half 12 niet ook nog eens allerlei opdeel doen, maar zeg je dikke doei en ga je de deur uit. Dus dan komt zo'n TC binnen kwaad het pad in om te informeren waarom sommige mensen al de straat op gaan terwijl niet alle voorbereidingen af zijn, en krijgt hij terecht de volle laag omdat die wijken wel af geweest waren als hij geen mensen bij ons had weggehaald. Vervolgens zijn die verdeelwijken dus veel te laat af, krijgen we een boete van het autobedrijf, gaan postbezorgers bellen waar hun wijk blijft, en komt de TC buiten op hoge poten informeren bij de binnen-TC waarom de wijken te laat af zijn, en waarom dat niet is doorgegeven.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:55 schreef lololo het volgende:
[..]
En waar gaan dat soort ruzies dan over als ik vragen mag? Bij ons wordt meestal gelaten gereageerd op puinzooi en ploeteren we gedemotiveerd verder.
Mooi zeg! Wat voor hond, puppie of ouder?quote:Op zondag 8 september 2013 12:05 schreef superkimmi het volgende:
Was heerlijk :-). Echt van genoten en heel veel moois gezien. Morgen nieuwe hond ophalen
Vervelend dat ze zeuren maar ik ga echt geen rekening met die lui houden hoor.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:52 schreef V__L_N het volgende:
Als je tot 6 uur loopt dan krijg je echt wel klachten hoor. Krijg hier al klachten als ik om kwart over 5 pas langs kom. Laat staan dat ik zoals van de week dinsdag en donderdag pas om kwart over 6 klaar ben. Zeurende klanten is bijna net zo erg als slecht gesorteerde bundels, kost allemaal te veel tijd.
Elk jaar weer hè? Eind augustus trekt de post aan maar volgens de planning is het nog zomerdal danquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het gebruikelijke liedje. Ondanks dat het zomerdal nu echt wel voorbij is blijven ze met opdeelwijken aankomen. En op een gegeven moment vertikken mensen om dat nog te doen. Want als jij met je eigen dienst om half 11 klaar zou moeten zijn, en je hebt al een uur uitloop door drukte (en nee; de voorbereidingstijden zijn boven elke discussie verheven, want die zijn met de kompjoeter berekend) en je moet daarna nog twee bestellingen lopen, dan ga jij om half 12 niet ook nog eens allerlei opdeel doen, maar zeg je dikke doei en ga je de deur uit. Dus dan komt zo'n TC binnen kwaad het pad in om te informeren waarom sommige mensen al de straat op gaan terwijl niet alle voorbereidingen af zijn, en krijgt hij terecht de volle laag omdat die wijken wel af geweest waren als hij geen mensen bij ons had weggehaald. Vervolgens zijn die verdeelwijken dus veel te laat af, krijgen we een boete van het autobedrijf, gaan postbezorgers bellen waar hun wijk blijft, en komt de TC buiten op hoge poten informeren bij de binnen-TC waarom de wijken te laat af zijn, en waarom dat niet is doorgegeven.
Ze is bijna 2quote:Op zondag 8 september 2013 12:23 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mooi zeg! Wat voor hond, puppie of ouder?
maar ja, zichzelf ontslaan doen ze niet en een hogere leidinggevende is er vaak nietquote:Op zondag 8 september 2013 15:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Elk jaar weer hè? Eind augustus trekt de post aan maar volgens de planning is het nog zomerdal dan![]()
Herkenbare situaties maar schelden heb ik in al mijn jaren bij de post echt nog maar een enkele keer meegemaakt. Leidinggevenden die gaan lopen schelden tegen hun personeel moeten gewoon op staande voet ontslagen worden.
Herplaatser dus. Spannend, en heel veel plezier met haar gewenst!quote:Op zondag 8 september 2013 15:46 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ze is bijna 2heeft een rot verleden gehad en is nu heel onzeker, maar in 8 weken hebben die mensen waa ze nu zit al een wereld van verschil gemaakt en ik wil haar graag die kans bieden
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Discussie, onenigheid en stemverheffingen wel maar nooit echt schelden.quote:Op zondag 8 september 2013 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar ja, zichzelf ontslaan doen ze niet en een hogere leidinggevende is er vaak niet
Bij ons ook nog nooit meegemaakt, ook niet bij medewerkers onder elkaar. Bie ons in Ass'n ist altied pais en vree!quote:Op zondag 8 september 2013 16:59 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Discussie, onenigheid en stemverheffingen wel maar nooit echt schelden.
Hooguit wat vriendschappelijke plagerij maar daar zijn de meesten ook heel voorzichtig mee, wat ook zo hoort wmb.
Edit: leidinggevenden die schelden dus, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel medewerkers onder elkaar en naar leidinggevenden toe.
Zelf heb ik me tot nu toe altijd nog in kunnen houden al heb ik zeker de laatste 2 jaar vaak zat staan trillen van woede.
Cool Erwin! Ik ga a.s. woensdag naar de Balkan!quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:18 schreef Trafassie het volgende:
Zondag naar Engeland, naar Devonshire met overnachting in Reading, voor 12 dagen
Sjongejonge zeg, dat is allemaal wel heel heftig!quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat is mooi, daar functioneren de meesten denk ik ook het beste onder. Ik kan me voorstellen dat het er 'binnen' soms heftig aan toe gaat, door de tijdsdruk, meer op elkaars lip zitten met heel veel verschillende mensen.... ik moet daar niet aan denken. (Laaaaat me...!)quote:Op zondag 8 september 2013 18:39 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons ook nog nooit meegemaakt, ook niet bij medewerkers onder elkaar. Bie ons in Ass'n ist altied pais en vree!
Als je ziek bent en je kan ander werk doen mag je als pbz voorbereiden.quote:Op zondag 8 september 2013 21:38 schreef gridjuh het volgende:
Er was toch geen plaatsvervangend werk voor mij...
Kreeg ik donderdag mailtje of we nog mensen kennen die willen voorbereiden :/ maar mogen geen postbezorgers zijn.....geen plaatsvervangend werk voor mij :-(
Maar nog een week en dan 3 weken niets verplicht
Ja maar op dinsdag zeggen heb ik niet en op donderdag mailtje sturen van als jullie mensen wetenquote:Op zondag 8 september 2013 21:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je ziek bent en je kan ander werk doen mag je als pbz voorbereiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |