abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2013 @ 13:18:34 #251
241662 Jian
Well, well, well
pi_130845700
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vredesbesprekingen in Amsterdam met wat paddo's erbij.
kewl dude, succes verzekerd 8-)
  donderdag 5 september 2013 @ 13:18:37 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130845701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:16 schreef UncleScorp het volgende:
Ayatollah Khamenei waarschuwt: "VS zal zware verliezen lijden in Syrië"

Irans machtigste autoriteit, Ali Khamenei, heeft de Verenigde Staten ervan beschuldigd om de chemische aanval in Syrië als "voorwendsel" te gebruiken voor een aanval. De grootayatollah voorspelde dat de VS grote verliezen zal lijden als het zijn plannen voor een aanval doorzet.

"In het geval van Syrië is de chemische aanval een voorwendsel. Ze (de Verenigde Staten, red.) zeggen dat ze betrokken willen zijn om humanitaire redenen", zei Khamenei tijdens een bijeenkomst met de Raad van Experts, een invloedrijke groep van 86 geestelijken.

"Amerika maakt een fout inzake Syrië en zal zeker verliezen lijden", voegde de grootayatollah daar nog aan toe.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ijden-in-Syrie.dhtml
best suf als al is aangegeven dat er geen Amerikaanse soldaat voet zal zetten in Syrië
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130845777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Jian het volgende:

[..]

kewl dude, succes verzekerd 8-)
Ik raak het kwijt nu maar dit topic blijft nog wet tijdje actueel.
pi_130845834
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Re het volgende:
best suf als al is aangegeven dat er geen Amerikaanse soldaat voet zal zetten in Syrië
Er zijn nog andere manieren om Amerikanen te raken hé
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:24:27 #255
241662 Jian
Well, well, well
pi_130845845
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:16 schreef UncleScorp het volgende:
Ayatollah Khamenei waarschuwt: "VS zal zware verliezen lijden in Syrië"

Irans machtigste autoriteit, Ali Khamenei, heeft de Verenigde Staten ervan beschuldigd om de chemische aanval in Syrië als "voorwendsel" te gebruiken voor een aanval. De grootayatollah voorspelde dat de VS grote verliezen zal lijden als het zijn plannen voor een aanval doorzet.

"In het geval van Syrië is de chemische aanval een voorwendsel. Ze (de Verenigde Staten, red.) zeggen dat ze betrokken willen zijn om humanitaire redenen", zei Khamenei tijdens een bijeenkomst met de Raad van Experts, een invloedrijke groep van 86 geestelijken.

"Amerika maakt een fout inzake Syrië en zal zeker verliezen lijden", voegde de grootayatollah daar nog aan toe.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ijden-in-Syrie.dhtml
Islamitische oorlogs retoriek, you've got to love it, ik mis de hiel van Allah nog, waaronder de Amerikanen zullen worden verpulverd ........
  donderdag 5 september 2013 @ 13:25:56 #256
241662 Jian
Well, well, well
pi_130845886
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik raak het kwijt nu maar dit topic blijft nog wet tijdje actueel.
Zeker en het wordt alleen maar leuker wanneer we straks live-streams ernaast hebben!
  donderdag 5 september 2013 @ 13:26:45 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130845908
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Er zijn nog andere manieren om Amerikanen te raken hé
een goede incentive die ze nou precies nodig hebben... op een zilveren presenteerblaadje aangereikt
pi_130845933
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:25 schreef Jian het volgende:

[..]

Zeker en het wordt alleen maar leuker wanneer we straks live-streams ernaast hebben!
Hebben ze in Syrie ook zo'n toffe minister van propaganda?
pi_130845985
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:26 schreef Re het volgende:
een goede incentive die ze nou precies nodig hebben... op een zilveren presenteerblaadje aangereikt
Maar wie heeft het dan gedaan ? Assad of de rebellen ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:30:41 #260
241662 Jian
Well, well, well
pi_130846016
quote:
5s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hebben ze in Syrie ook zo'n toffe minister van propaganda?
Zal toch wel, anders vliegen we 'm in vanuit Irak (of is ie dood?)

Maar ga nou niet te lollig doen, want daar nemen sommige mensen weer aanstoot aan, het moet allemaal heel serieus want het is een serieus onderwerp.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130846079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:30 schreef Jian het volgende:

[..]

Maar ga nou niet te lollig doen, want daar nemen sommige mensen weer aanstoot aan, het moet allemaal heel serieus want het is een serieus onderwerp.

Ik heb geen idee?
Sorry. :@

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2013 13:33:47 ]
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 13:33:26 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130846091
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
damn right bitches }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:35:26 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130846131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maar wie heeft het dan gedaan ? Assad of de rebellen ?
:P
ik weet 100% zeker dat een van die twee het gedaan heeft, of een andere partij, dat kan ook
  donderdag 5 september 2013 @ 13:37:26 #264
241662 Jian
Well, well, well
pi_130846185
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:35 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet 100% zeker dat een van die twee het gedaan heeft, of een andere partij, dat kan ook
Je eerste wijze woorden van vandaag Ik denk het ook Re ^O^
pi_130846236
quote:

[..]

SPOILER
Misschien de minister van buitenlandse zaken?

ff zoeken naar het interview

klik

Die ambassadeur die op CNN kwam paar dagen terug kan er misschien ook wel voor doorgaan
http://amanpour.blogs.cnn(...)es-we-can/?hpt=hp_c1

Wat ze zeggen staat iig al haaks op wat de VS zegt :+
pi_130846319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:18 schreef Oud_student het volgende:
Putin noemt Kerry een leugenaar, dat lijkt me juist ondanks het feit dat Putin zelf natuurlijk ook vaak liegt :)
En als het om redenen gaat om wel/niet in te grijpen, dan liegt iedereen: het zal de politici een zorg zijn of er nu wel/niet 100.000 doden zijn gevallen met of zonder gifgas (of clusterbommen)
Het gaat hun er om een aanleiding te vinden die reeds gepland/gewenst militair ingrijpen tegenover het grote publiek rechtvaardigt (het grote publiek is dom, het gevalletje Irak is al vergeten)
De burger zou dit spel niet meer moeten meespelen. Zij worden onvoldoende geinformeerd om te weten hoe het in elkaar steekt. De burger moet gaan staan voor de belangen van burgers. Een ieder die geweld op burgers loslaat deugd niet. Proberen om de politieke spin te doorzien en ontrafelen is zinloos.
The view from nowhere.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:42:52 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_130846323
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ijpen-in-Syrie.dhtml

Niet gifgasaanval maar oliebelangen zijn inzet militair ingrijpen in Syrië

"Een militaire interventie in Syrië wordt niet enkel ingegeven door het nobele doel om het gebruik van chemische wapens te stoppen, maar ook door de drang om de olie- en gaswinning in handen te houden". Dat stelt de directeur van het Britse Instituut voor Politiek Onderzoek en Ontwikkeling Nafeez Ahmed in The Guardian.

Vorige maand vielen meer dan duizend slachtoffers bij een chemische aanval op een buitenwijk van de Syrische hoofdstad Damascus, onder hen honderden kinderen. Dat deed de burgeroorlog in het land, die al meer dan twee jaar aanhoudt, escaleren. Het deed wereldleiders ook besluiten dat een militair ingrijpen zich opdringt. De Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië proberen een draagvlak te vinden voor een beperkte maar krachtdadige militaire interventie.

Gifgasaanval niet kantelpunt
Volgens de directeur van het onafhankelijke Britse Instituut voor Politiek en Ontwikkeling is een tussenkomst in Syrië al lange tijd een optie en is het overschrijden van de zogenaamde 'red line', het inzetten van chemische wapens, niet het kantelpunt.

Zeven landen in vijf jaar aanvallen
Ahmed haalt documenten aan van de voormalige NAVO secretaris-generaal Wesley Clark. Clark werd via een brief van het Amerikaanse ministerie van Defensie op de hoogte gebracht van een plan dat na 11 september in de VS was ontstaan. "Zeven landen in vijf jaar aanvallen en vernietigen", luidde het. "We starten met Irak en schuiven op naar Syrië, Libanon, Libië, Somalië, Soedan en Iran". Volgens Clark had dit tot doel de olie- en gasreserves onder controle te krijgen.

Stabiliteit in regio bewaren
De uitspraken van Clark worden gestaafd door een rapport van het Amerikaanse leger en de Amerikaanse denktank RAND. "De meeste olie wordt geproduceerd in het Midden-Oosten, dus de VS heeft er alle belang bij om de stabiliteit in de regio te bewaren en in te grijpen."

Het RAND-document legde een klemtoon op Syrië, "waar een schaarste aan water, in combinatie met een sterk toenemende bevolking, spanningen zal veroorzaken."

Geen oliecontract met Qatar
De beslissing om het land extra in de gaten te houden, viel in 2009, toen de Syrische president Bashar al-Assad weigerde een oliecontract met Qatar te ondertekenen. De deal ging over een pijplijn die door het noorden van Syrië zou lopen om uit te monden in Turkije.

In plaats daarvan kwam Assad met Iran overeen een alternatieve pijplijn te bouwen. Ahmed noemt de Iran-Irak-Syrië pijplijn "een rechtstreekse slag in het gezicht van Qatar".

"Daarom is het niet ondenkbaar dat de harde taal van Qatar en Saoedi-Arabië op dit moment tegen Syrië, alles te maken heeft met eigen oliebelangen en wie in de toekomst de grootste leverancier van het Westen kan zijn", stelt Ahmed in The Guardian. De onderliggende strategie van een interventie in Syrië wordt volgens Ahmed ingegeven door olie- en gasbelangen. "De bezorgdheid om Syrische burgers, speelt maar in beperkte mate mee", zegt Ahmed.
pi_130846394
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:25 schreef Jian het volgende:

[..]

Jij bent toch zo voor niet ingrijpen?
pi_130846508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:24 schreef Jian het volgende:
Islamitische oorlogs retoriek, you've got to love it, ik mis de hiel van Allah nog, waaronder de Amerikanen zullen worden verpulverd ........
Grappige is dat Israel het Assad regime al zo vaak een pak slaag heeft gegeven en nog steeds zulke grootpraat van ook het Syrische regime :o
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130846546
de enige bronnen in dit topic komen vanaf hln.be :')
pi_130846566
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:51 schreef byah het volgende:
de enige bronnen in dit topic komen vanaf hln.be :')
Niet de enige, maar wel veel. Meen me te herinneren dat hln.be ook niet zo'n beste reputatie heeft?

[ Bericht 8% gewijzigd door DeToffifee op 05-09-2013 13:58:20 ]
pi_130846608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:39 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Misschien de minister van buitenlandse zaken?

ff zoeken naar het interview

klik

Die ambassadeur die op CNN kwam paar dagen terug kan er misschien ook wel voor doorgaan
http://amanpour.blogs.cnn(...)es-we-can/?hpt=hp_c1

Wat ze zeggen staat iig al haaks op wat de VS zegt :+
IK zie een nieuwe ster in wording.
pi_130846669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:52 schreef DeToffifee het volgende:
Niet de enige, maar wel veel. Meen me te herinneren dat hln.be ook niet zo'n beste reputatie heeft?
De site is hetzelfde als het AD.

Een sensatie krant is het dacht ik
pi_130846701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:57 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

De site is hetzelfde als het AD.

Een sensatie krant is het dacht ik
Dat zijn het AD en de Telegraaf wel, in ieder geval.
pi_130846719
"We are in full control over the situation and all Amerikans will be blown out of this country.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2013 13:59:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')