abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130752593
Frankrijk: Syrisch gifgas is bedreiging voor onze veiligheid

Volgens de Franse regering vormt de Syrische aanval met chemische wapens een bedreiging voor zowel de Franse als de wereldwijde veiligheid. De gifgasaanval was zo massaal, dat het land zeker weet dat het Syrische regime er achter zit. De oppositie zou niet in staat zijn geweest om deze uit te voeren.

De Franse inlichtingendienst komt daarmee tot ongeveer dezelfde conclusies als de Amerikaanse. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zette die conclusies afgelopen vrijdag tijdens zijn persconferentie uiteen.

President Bashar al-Assad heeft direct gereageerd op de Franse beschuldigingen. Als Frankrijk militair ingrijpt in Syrië, zal Assad het land beschouwen als 'staatsvijand'.

RTL Nieuws
NieuwsBuitenlandShare
02 september 2013 14:50
NAVO-baas: wereld moet reageren op gifgasaanval

De internationale gemeenschap moet reageren nu het erop lijkt dat Syrië chemische wapens heeft gebruikt. Die oproep deed NAVO-baas Rasmussen maandag tijdens zijn maandelijkse persconferentie.

"Het gebruik van chemische wapens mag niet worden genegeerd." Zonder in te gaan op details zei Rasmussen ervan overtuigd te zijn dat er in Syrië een aanval is gepleegd met chemische wapens en dat het Syrische regime hiervoor verantwoordelijk is.

"Het is mijn vaste overtuiging dat de internationale gemeenschap moet reageren. Anders sturen we dictators over de hele wereld het signaal dat zij chemische wapens kunnen gebruiken zonder reactie."

Hoe de internationale gemeenschap moet reageren, hangt af van de beslissing van de individuele landen, aldus Rasmussen. Zo werkt het in een democratie, aldus de NAVO-baas, die geen verdere, actieve rol ziet voor de alliantie.

De NAVO ondersteunt de aangesloten landen, waaronder Nederland, door beschikbaar te zijn voor consultatie. Daarnaast ondersteunt de NAVO bondgenoot Turkije, waarbij onder meer Nederlandse Patriotsystemen de Turkse stad Adana en haar bevolking beschermen tegen aanvallen met raketten uit Syrië.
  maandag 2 september 2013 @ 20:04:28 #272
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130753075
Frankrijk heeft niks te zoeken in Syrië. De koloniale tijd is al lang over.
pi_130753209
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:23 schreef rakotto het volgende:
Egypte zou de oorlogsschepen van de USA in de Rode zee niet door moeten laten. :N
En jij denkt dat de Amerikanen daar van onder de indruk zouden zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_130753245
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef Jachtgeweer het volgende:
Dit moeten we dan steunen :')

Dat het regeringsleger nog lang doorgaat met het neerslaan van deze zogenaamde "rebellen".
Nee, de Shabiha-militie die, gesponsord door Assad, vrouwen en kinderen uitmoorden, dat zijn lieverdjes. 1 2 3

En laten we deze 13-jarig jongetje dat gemarteld en vermoord werd ook niet vergeten.

Nogmaals je kan Assad geen morele superiortiteit toespelen t.o.v. de rebellen!!!!!!!!!! o|O
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 2 september 2013 @ 20:09:31 #275
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130753356
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:07 schreef McNulty het volgende:

[..]

Nee, de Shabiha-militie die, gesponsord door Assad, vrouwen en kinderen uitmoorden, dat zijn lieverdjes. 1 2 3

En laten we deze 13-jarig jongetje dat gemarteld en vermoord werd ook niet vergeten.

Nogmaals je kan Assad geen morele superiortiteit toespelen t.o.v. de rebellen!!!!!!!!!! o|O
Toch betwijfel ik het of dit directe orders van Assad zijn, het is moeilijk om iedereen in de gaten te houden in een land dat in chaos ligt.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_130753395
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:04 schreef Baws het volgende:
Frankrijk heeft niks te zoeken in Syrië. De koloniale tijd is al lang over.
Ik lees dan ook nergens dat de Fransen de intentie hebben om Syrie in te lijven. Het gaat om het handhaven van het verbod op het gebruik van chemische wapens.
pi_130753483
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:23 schreef rakotto het volgende:
Egypte zou de oorlogsschepen van de USA in de Rode zee niet door moeten laten. :N
Amerika zou het bestaansrecht van Egypte dan eens ter sprake moeten brengen. :7
pi_130753509
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:09 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Toch betwijfel ik het of dit directe orders van Assad zijn, het is moeilijk om iedereen in de gaten te houden in een land dat in chaos ligt.
Dezelfde argument kun je ook stellen voor de oppositie leiders :P
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 2 september 2013 @ 20:12:37 #279
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130753528
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2013 20:10 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik lees dan ook nergens dat de Fransen de intentie hebben om Syrie in te lijven. Het gaat om het handhaven van het verbod op het gebruik van chemische wapens.
Ze hebben zich niet te bemoeien met de interne aangelegenheden van een soeverein land vele duizenden kilometers verderop.
pi_130753585
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:12 schreef Baws het volgende:

[..]

Ze hebben zich niet te bemoeien met de interne aangelegenheden van een soeverein land vele duizenden kilometers verderop.
Als mensen elkaar afslachten mag je er best wel mee bemoeien hoor
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_130753589
quote:
Wel als er chemische wapens gebruikt worden, de afspraak is namelijk dat dat niet mag.
  maandag 2 september 2013 @ 20:14:23 #282
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130753618
quote:

[..]

Ze hebben zelfs de plicht om zich ermee te bemoeien.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 2 september 2013 @ 20:14:32 #283
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130753632
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wel als er chemische wapens gebruikt worden, de afspraak is namelijk dat dat niet mag.
Jammer, Syrië doet niet mee aan dat verdrag.
pi_130753812
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:14 schreef Baws het volgende:

[..]

Ik vind dat raar, heb jij enig idee hoe dat komt?
  maandag 2 september 2013 @ 20:19:40 #285
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130753933
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:17 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik vind dat raar, heb jij enig idee hoe dat komt?
Ach zolang schurkenstaat Israël Atoomwapens bezit maak ik me niet druk om het wmd speelgoed van Syrië.
pi_130753985
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:14 schreef Baws het volgende:
Dat is meer het probleem van Syrië, er is grote consensus dat er geen chemische wapens gebruikt moeten worden dus dat moet je dan ook wereldwijd afdwingen vind ik. Noord-Korea doet ook aan geen enkel verdrag mee, maar om ze dan maar hun gang te laten gaan lijkt mij een slecht plan.
pi_130753996
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:09 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Pijp Assad dan ff lekker. Hij hoeft de orders niet gegeven te hebben, ze ontvingen wel geld en wapens.
Veel van de wreedzaamheden waar de rebellen nu voor worden verdoemd, hebben Assad en consorten al veel eerder begaan.

2. Why are people in Syria killing each other?
The killing started in April 2011, when peaceful protests inspired by earlier revolutions in Egypt and Tunisia rose up to challenge the dictatorship running the country. The government responded — there is no getting around this — like monsters. First, security forces quietly killed activists. Then they started kidnapping, raping, torturing and killing activists and their family members, including a lot of children, dumping their mutilated bodies by the sides of roads. Then troops began simply opening fire on protests. Eventually, civilians started shooting back.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 2 september 2013 @ 20:20:58 #288
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130754036
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 20:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is meer het probleem van Syrië, er is grote consensus dat er geen chemische wapens gebruikt moeten worden dus dat moet je dan ook wereldwijd afdwingen vind ik.
Maar landen als de VS, Israël, Pakistan en India mogen wel atoomwapens bezitten?
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  maandag 2 september 2013 @ 20:21:57 #289
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130754112
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:20 schreef McNulty het volgende:

[..]

Pijp Assad dan ff lekker. Hij hoeft de orders niet gegeven te hebben, ze ontvingen wel geld en wapens.
Veel van de wreedzaamheden waar de rebellen nu voor worden verdoemd, hebben Assad en consorten al veel eerder begaan.

The killing started in April 2011, when peaceful protests inspired by earlier revolutions in Egypt and Tunisia rose up to challenge the dictatorship running the country. The government responded — there is no getting around this — like monsters. First, security forces quietly killed activists. Then they started kidnapping, raping, torturing and killing activists and their family members, including a lot of children, dumping their mutilated bodies by the sides of roads. Then troops began simply opening fire on protests. Eventually, civilians started shooting back.
De Syrische staat heeft grondwettelijk het alleenrecht op het gebruik van geweld. Dit is in Nederland niet anders.
pi_130754169
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:20 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Maar landen als de VS, Israël, Pakistan en India mogen wel atoomwapens bezitten?
Dat kun je beter aan iemand anders vragen, ik weet niks van internationaal recht eigenlijk. :+ Waar ik op doel is dat het niet ondertekenen van een verdrag geen vrijbrief is om dan je gang te kunnen gaan met allerlei nare wapens.
  maandag 2 september 2013 @ 20:24:09 #291
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130754244
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:20 schreef McNulty het volgende:

[..]

Prima, laat ze dan Assad maar afmaken. Ik durf te wedden dat ze na een jaartje er al spijt van hebben, ik wil niet zeggen dat je veel vrijheid had onder zijn regime, maar dat beetje vrijheid wat ze hadden zal dan compleet verdwenen zijn. Hoe je het ook went of keert, sommige landen hebben een dictator nodig en in bepaalde landen is het nou eenmaal onmogelijk om "democratie" de strot in te douwen. Het is hun cultuur, dat is totaal verschillend dan als die van het Westen. In Syrië schieten ze mensen neer, als er in de VS protesten zijn dan worden ze met harde hand neergeslagen. Geweld is geweld.
pi_130754293
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:24 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Prima, laat ze dan Assad maar afmaken. Ik durf te wedden dat ze na een jaartje er al spijt van hebben, ik wil niet zeggen dat je veel vrijheid had onder zijn regime, maar dat beetje vrijheid wat ze hadden zal dan compleet verdwenen zijn. Hoe je het ook went of keert, sommige landen hebben een dictator nodig en in bepaalde landen is het nou eenmaal onmogelijk om "democratie" de strot in te douwen. Het is hun cultuur, dat is totaal verschillend dan als die van het Westen. In Syrië schieten ze mensen neer, als er in de VS protesten zijn dan worden ze met harde hand neergeslagen. Geweld is geweld.
Obama en bondgenoten zijn niet van plan Assad af te maken.
Alhoewel dat ....sommigen in het Congres zijn juist voor een uitgebreidere invasie heb ik begrepen, die vinden enkel het uitschakelen van gifgas installaties niet voldoende.
pi_130754344
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:21 schreef Baws het volgende:

[..]

De Syrische staat heeft grondwettelijk het alleenrecht op het gebruik van geweld. Dit is in Nederland niet anders.
Zwakjes hoor :')
  maandag 2 september 2013 @ 20:27:30 #294
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130754420
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat kun je beter aan iemand anders vragen, ik weet niks van internationaal recht eigenlijk. :+ Waar ik op doel is dat het niet ondertekenen van een verdrag geen vrijbrief is om dan je gang te kunnen gaan met allerlei nare wapens.
Sja, de VS erkend ook het ICC niet en als een Amerikaanse burger (een persoon met een hoge functie) word berecht in Den Haag, dan mag het leger deze meneer terughalen dankzij de Invasion act. Alhoewel, ik betwijfel of dat nog van stand is. Gaat erom dat je niet overal voor hoeft te tekenen, uiteindelijk zit achter elk verdrag een achterliggende gedachte. Sowieso al die verdragen van wat niet te gebruiken en wat wel is uit de tijd. Sluit godverdomme gewoon de wapenindustrie en je hebt probleem nummer 1 al opgelost.
  maandag 2 september 2013 @ 20:28:04 #295
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130754443
Wat mij betreft mag Assad flink terugslaan op Israël met Scud Raketten met gifgas.
pi_130754620
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:28 schreef Baws het volgende:
Wat mij betreft mag Assad flink terugslaan op Israël met Scud Raketten met gifgas.
Zucht.
  maandag 2 september 2013 @ 20:31:27 #297
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130754657
Ik blijf het sowieso nog altijd verbazingwekkend vinden dat de VS nog niet beschuldigt is van genocide en massamoord. Niet massamoord op directe schaal, maar over het verloop van tijd dat de VS zijn oorlogszuchtige vingertjes weer in elk conflict moest mengen zijn er toch wel een behoorlijk aantal onschuldigen overleden aan de gevolgen van bombardementen. Maar hey, dat zijn "conventionele" bommen, dus dat mag! Alsjeblieft zeg..
pi_130754760
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:24 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze Assad moeten afmaken. Maar loop de rebellen niet veroordelen en Assad te verheerlijken zoals met je onsmakelijke UI.

Mijn standpunt.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:22 schreef McNulty het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik ben niet nog niet voor of tegen een aanval op Syrie. Ik erger me alleen mensen die zich pro Assad opstellen omdat de rebellen gelinkt zijn aan Al-Qaida. "Al-Qaida is slecht, dus laten we lekker oogje dichtknijpen voor de daden van Assad."
Denk ik daarmee dat Syrie er als land beter vanaf is met een regering die sterke banden met AQ heeft? Zeker niet. Dat maakt de situatie zo complex, omdat het kiezen is tussen twee kwaden.
pi_130754945
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:07 schreef McNulty het volgende:

[..]

Nee, de Shabiha-militie die, gesponsord door Assad, vrouwen en kinderen uitmoorden, dat zijn lieverdjes.
Ah ja, Assad en zijn bizarre sekte die voor de lol Soennieten doden...
;(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130755178
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:31 schreef Jachtgeweer het volgende:
Ik blijf het sowieso nog altijd verbazingwekkend vinden dat de VS nog niet beschuldigt is van genocide en massamoord. Niet massamoord op directe schaal, maar over het verloop van tijd dat de VS zijn oorlogszuchtige vingertjes weer in elk conflict moest mengen zijn er toch wel een behoorlijk aantal onschuldigen overleden aan de gevolgen van bombardementen. Maar hey, dat zijn "conventionele" bommen, dus dat mag! Alsjeblieft zeg..
Hier maak je wel een punt. Amerika heeft zelf depleted urianum gebruikt bij hun aanval op Fallujah, met alle gevolgen van dien.
http://www.independent.co(...)roshima-2034065.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')