abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:51:17 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:52:23 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130619837
een israelisen mattie van mij zei dat mensen in israel helemaal niet bang doen en iets hebben van als er één raket vanuit syrië in israel terecht komt ze heel syrië platgooien.

maarja hij is maar een burger he, tot zover ik weet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130619889
De media zitten al dagenlang uitspraken te verdraaien en op te hitsen om oorlog te voeren. Het gebeurd gewoon niet, niet binnen een paar dagen in elk geval. Obama wil echt niet de geschiedenis in gaan als nobelprijswinnaar van de vrede die in zijn eentje een oorlog gestart is.

quote:
Cameron verliest stemming Syrie

De Britse premier Cameron heeft een stemming over een militaire actie tegen Syrië verloren.285 Lagerhuisleden keuren ingrijpen af,272 zijn voor ingrijpen. Cameron belooft dat hij naar het parlement zal luisteren, al is hij dat niet verplicht.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130619927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef BaajGuardian het volgende:
een israelisen mattie van mij zei dat mensen in israel helemaal niet bang doen en iets hebben van als er één raket vanuit syrië in israel terecht komt ze heel syrië platgooien.

Grootpraat, daarom staan ze allemaal in rijen.
pi_130619991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef BaajGuardian het volgende:

Ofcourse als dat gebeurd is het gelijk einde. :D

Daarom is Israël ook niet zo zielig als sommigen in dit topic beweren.
  Moderator donderdag 29 augustus 2013 @ 23:58:56 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130620138
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:55 schreef practics het volgende:

[..]

Ofcourse als dat gebeurd is het gelijk einde. :D

Daarom is Israël ook niet zo zielig als sommigen in dit topic beweren.
niemand beweerd dat Israeli zielig is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130620689
Wie denkt de US te verbieden om aan te vallen? :')
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:12:28 #9
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130620749
Toch als je een ouder interview van die Assad erbij pakt, bijvoorbeeld:

Komt het niet over als een doorgedraaide idioot die gifgas over zijn eigen bevolking sproeit. Het zegt zelfs nog wat verstandige dingen.

Maar goed, het kan ook een façade zijn.
pi_130620952
George Galloway die helemaal los gaat:

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Redactie Frontpage vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:20:17 #11
145738 superworm
is erbij
pi_130620997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

Komt het niet over als een doorgedraaide idioot die gifgas over zijn eigen bevolking sproeit. Het zegt zelfs nog wat verstandige dingen.

Ik las in dit draadje ergens dat Assad ook niet onpopulair is/was in Syrië zelf. Heb daar verder geen bron voor opgezocht overigens.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:20:37 #12
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130621005
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:31 schreef MarkBroflovski het volgende:
[ afbeelding ]
Welke wordt bedoeldt met MB? En Sisi?
Er ontbreekt toch wel een pijl tussen Assad en de Lebanon Rebels ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_130621014
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

Het was eigenlijk een oogarts, tot zijn oudere broer een auto-ongeluk kreeg.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:28:30 #14
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130621260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 00:21 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Het was eigenlijk een oogarts, tot zijn oudere broer een auto-ongeluk kreeg.
Woonde en studeerde trouwens nog behoorlijk lang in Londen ook ... Waardoor die mens eigenlijk ook gewoon niet de "wereldvreemde dictator" kan zijn waarvoor hij wordt versleten. In feite moet dit een behoorlijk intelligente vent zijn die ook héél goed zou moeten weten hoe het Westen werkt ... Toen z'n vader overleed werd hij dan ook gezien als een "hervormer" ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:31:24 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130621345
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 00:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Woonde en studeerde trouwens nog behoorlijk lang in Londen ook ... Waardoor die mens eigenlijk ook gewoon niet de "wereldvreemde dictator" kan zijn waarvoor hij wordt versleten. In feite moet dit een behoorlijk intelligente vent zijn die ook héél goed zou moeten weten hoe het Westen werkt ... Toen z'n vader overleed werd hij dan ook gezien als een "hervormer" ...
ach iemand in de media demoniseren doet het altijd goed.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130621347
Hij word misschien neergezet als nieuw gezicht / vers bloed maar de elite die het land al decennia lang onderdrukken blijft zitten he.
pi_130621616
Goh... ik lees bovenstaande uitspraken eens op mijn gemak en kan mij daar in vinden, maar het gekke is dat ik hier nu wel de betweters mis die roepen: "Wie heeft het hek van BNW open laten staan?"

:')
  Redactie Frontpage vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:47:14 #18
145738 superworm
is erbij
pi_130622511
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:53 schreef -jos- het volgende:
De media zitten al dagenlang uitspraken te verdraaien en op te hitsen om oorlog te voeren. Het gebeurd gewoon niet, niet binnen een paar dagen in elk geval. Obama wil echt niet de geschiedenis in gaan als nobelprijswinnaar van de vrede die in zijn eentje een oorlog gestart is.

[..]

Obama kan nu niet echt meer terug he. Of hij gaat aanvallen, of doet dat niet. Maar dat zou heel slecht zijn voor zijn imago.

Ze gaan dus wel degelijk aanvallen, daar ben ik vrij zeker van.
pi_130622603
quote:
"Een kwart zou de oorlog steunen als blijkt dat Assad inderdaad chemische wapens heeft gebruikt.""

Ik vind een kwart nu niet echt weinig.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:26:30 #21
241662 Jian
Well, well, well
pi_130622701
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

"Een kwart zou de oorlog steunen als blijkt dat Assad inderdaad chemische wapens heeft gebruikt.""

Ik vind een kwart nu niet echt weinig.
Een dikke minderheid!
pi_130622724
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:26 schreef Jian het volgende:

[..]

Een dikke minderheid!
Dat wel, toont toch aan dat de bevolkings oorlogsmoe aan het worden is.

Niet dat Obama hier zich wat van gaat aantrekken, hoor. Daar niet van.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:29:23 #23
132191 -jos-
Money=Power
pi_130622747
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Obama kan nu niet echt meer terug he. Of hij gaat aanvallen, of doet dat niet. Maar dat zou heel slecht zijn voor zijn imago.

Ze gaan dus wel degelijk aanvallen, daar ben ik vrij zeker van.
Obama moet nu sowieso het rapport van de VN onderzoekers afwachten. Dat duurt nog zeker een halve week. Als er in het rapport van de VN staat dat het regime 100% of 99% zeker chemische wapens gebruikt heeft zal hij waarschijnlijk wel steun krijgen van andere westerse landen. Dan zou Obama dus kunnen beslissen om een snelle, korte luchtaanval uit te voeren op militaire doelen in Syrie. Dat is het maximaal haalbare volgens de militaire chefs.

Een echte grondoorlog zal er sowieso niet komen. Dat heeft Obama zelf ook gezegd, hij gaat geen troepen sturen.

Dit is echt een andere situatie dan bijvoorbeeld Irak en Libie. Rusland en Iran gaan zeer waarschijnlijk meevechten als er grondtroepen gestuurd gaan worden dus dat is voor Obama gewoon geen optie.
pi_130622821
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:29 schreef -jos- het volgende:

[..]

Obama moet nu sowieso het rapport van de VN onderzoekers afwachten. Dat duurt nog zeker een halve week. Als er in het rapport van de VN staat dat het regime 100% of 99% zeker chemische wapens gebruikt heeft zal hij waarschijnlijk wel steun krijgen van andere westerse landen. Dan zou Obama dus kunnen beslissen om een snelle, korte luchtaanval uit te voeren op militaire doelen in Syrie. Dat is het maximaal haalbare volgens de militaire chefs.

Een echte grondoorlog zal er sowieso niet komen. Dat heeft Obama zelf ook gezegd, hij gaat geen troepen sturen.

Dit is echt een andere situatie dan bijvoorbeeld Irak en Libie. Rusland en Iran gaan zeer waarschijnlijk meevechten als er grondtroepen gestuurd gaan worden dus dat is voor Obama gewoon geen optie.
1: Ik hoop dat wij die rapporten ook nog te zien krijgen. Anders zou het echt een lachertje wezen.

2: Obama kan wel zeggen dat hij troepen gaat sturen en dat er geen grondoorlog gaat komen, maar dat is natuurlijk een erg domme redenering. Als hij een luchtaanval gaat inzetten, dan gaat Syrie natuurlijk reageren en Assad beweerd dat Syrie alles gaat doen om zichzelf te verdedigen.

Met een beetje geluk (voor Syrie) helpen Rusland en China ook nog. Nou, op die manier komt er vanzelf een grondoorlog he. Of is Obama daadwerkelijk zo arrogant dat hij denkt dat Syrie niet gaat reageren op een luchtaanval?

3: Het heeft weinig met wel of geen optie te maken, zoals ik al in punt 2 uitleg.

Het is meer een logisch gevolg van ....
pi_130622837
The no's have it... (UK)
I´m back.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:39:25 #26
132191 -jos-
Money=Power
pi_130622883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik hoop dat wij die rapporten ook nog te zien krijgen. Anders zou het echt een lachertje wezen.

2: Obama kan wel zeggen dat hij troepen gaat sturen en dat er geen grondoorlog gaat komen, maar dat is natuurlijk een erg domme redenering. Als hij een luchtaanval gaat inzetten, dan gaat Syrie natuurlijk reageren en Assad beweerd dat Syrie alles gaat doen om zichzelf te verdedigen.

Met een beetje geluk (voor Syrie) helpen Rusland en China ook nog. Nou, op die manier komt er vanzelf een grondoorlog he. Of is Obama daadwerkelijk zo arrogant dat hij denkt dat Syrie niet gaat reageren op een luchtaanval?

3: Het heeft weinig met wel of geen optie te maken, zoals ik al in punt 2 uitleg.

Het is meer een logisch gevolg van ....
Het heeft alles met opties te maken. Een oorlog in het gehele Midden-Oosten is gewoon geen optie. Dus grondtroepen sturen is ook geen optie.

De legerleiding heeft de opties aan Obama voorgelegd en de meest aanvallende optie die hij heeft is een korte, snelle luchtaanval. Heb de bron ergens gepost in vorige delen van deze reeks.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:40:08 #27
241662 Jian
Well, well, well
pi_130622892
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
The no's have it... (UK)
De bevolking tegen, een meerderheid van het Lagerhuis tegen, tsja Cameron, daar sta je dan .....
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:45:24 #28
241662 Jian
Well, well, well
pi_130622947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zo bang voor, want ook de Russen en de Chinezen zullen de rapporten willen en kunnen zien. Ik hoop alleen wel dat die rapporten zuiver zijn en niet naar een conclusie zijn toegeschreven.
pi_130622977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:39 schreef -jos- het volgende:

[..]

Het heeft alles met opties te maken. Een oorlog in het gehele Midden-Oosten is gewoon geen optie. Dus grondtroepen sturen is ook geen optie.

De legerleiding heeft de opties aan Obama voorgelegd en de meest aanvallende optie die hij heeft is een korte, snelle luchtaanval. Heb de bron ergens gepost in vorige delen van deze reeks.
Nu is grondtroepensturen geen optie inderdaad. Maar daar gaat het niet om.

Syrie gaat hoe dan ook reageren op een luchtaanval van de VS. En dat gaat dan zo over en weer he.

Als dan Rusland en China Syrie gaan helpen, dan moet de VS wel met grondtroepen komen.
En een derde wereld oorlog zit dan ook redelijk dicht in de buurt.
pi_130623182
quote:
Speaking after the historic defeat, Prime Minister David Cameron said it was clear Parliament "does not want to see British military action" in Syria.
Goed nieuws. Het parlement is onder enorme druk gezet maar hebben zich niet gek laten maken.
quote:
Education Secretary Michael Gove shouted "disgrace, you're a disgrace" at Conservative and Liberal Democrat rebels after the defeat, an MP told Sky News.

The Scottish National Party's Westminster leader Angus Robertson said he watched on as Mr Gove had to be "persuaded to calm down" following the outburst.
Heerlijk _O_

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2013 02:11:34 ]
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:36:30 #31
75556 erkel
back from Dagestan
pi_130623363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 00:18 schreef IPA35 het volgende:

_O_
Weisst
pi_130623535
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 01:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nu is grondtroepensturen geen optie inderdaad. Maar daar gaat het niet om.

Syrie gaat hoe dan ook reageren op een luchtaanval van de VS. En dat gaat dan zo over en weer he.

Als dan Rusland en China Syrie gaan helpen, dan moet de VS wel met grondtroepen komen.
En een derde wereld oorlog zit dan ook redelijk dicht in de buurt.
Syrië heeft enkel verdedigingsmiddelen tot haar beschikking. Een directe reactie op luchtbombardementen is niet alleen onmogelijk voor Syrië, maar ook (politiek) zelfmoord. Incasseren is de enige optie die Syriërs rust.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130623540
Rusland, de roestige beer en China gaan hun vingers echt niet branden aan dit conflict. Ik lees dat hier regelmatig, maar dat gebeurt gewoon niet.

Geopolitiek spelletje, meer niet.
pi_130623554
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 03:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Rusland, de roestige beer en China gaan hun vingers echt niet branden aan dit conflict. Ik lees dat hier regelmatig, maar dat gebeurt gewoon niet.

Een directe oorlogsverklaring is dan ook niet meer van deze tijd. Je kunt wel meer subversieve activiteiten richting Amerika verwachten van Rusland en China zal op den duur de banden met haar doorgedraaide schuldenaar ook willen afkappen. De spanning loopt in ieder geval steeds verder op.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130623599
Wat slap weer zeg.
pi_130623633
quote:

Zo heet hij dus, ik was het live aan het volgen en vroeg me al af wie het was ^O^
pi_130623644
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 03:12 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Syrië heeft enkel verdedigingsmiddelen tot haar beschikking. Een directe reactie op luchtbombardementen is niet alleen onmogelijk voor Syrië, maar ook (politiek) zelfmoord. Incasseren is de enige optie die Syriërs rust.
1: Hoezo? De kamikazi piloten staan al klaar volgens assad.

Dat kan bluf zijn hoor. Maar zeggen dat Syrie alleen verdedigingsmiddelen tot haar beschikking heeft is niet helemaal waar.

Daarbij, vergeet Rusland en China niet.

2: En hoezo zelfmoord?
pi_130623647
quote:

Hoe weet je dat nu?

Poetin is ook gewoon een machtbewusteling, hoor. Als hij kansen ziet met een oorlog dan pakt hij die hoe dan ook aan. China en Rusland kunnen de VS makkelijk koud maken.
pi_130623676
quote:

Problably you'll be right...
I´m back.
pi_130623723
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 04:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Hoezo? De kamikazi piloten staan al klaar volgens assad.

Dat kan bluf zijn hoor. Maar zeggen dat Syrie alleen verdedigingsmiddelen tot haar beschikking heeft is niet helemaal waar.
Ik doelde meer op het raken van het Amerikaanse vasteland. Plus, Syrische kamikazepiloten zijn geen partij voor Amerikaanse AA. Syrische beste vliegtuigen, MiG-29's stammen uit de jaren '70. Zelfs een geüpgrade versie van de MiG-29, MiG-35 heeft nauwelijks radarverhullendemaatregelen (STEALTH). En dus is het niet meer dan een 20-ton zware mikschijf voor CIWS en de Patriots.

quote:
Daarbij, vergeet Rusland en China niet.
Een directe oorlogsverklaring is dan ook niet meer van deze tijd. Je kunt wel meer subversieve activiteiten richting Amerika verwachten van Rusland en China zal op den duur de banden met haar doorgedraaide schuldenaar ook willen afkappen. De spanning loopt in ieder geval steeds verder op.

quote:
2: En hoezo zelfmoord?
De Amerikaanse overheid heeft dan een aanleiding om Amerika in de zoveelste all-out war te storten. En waarschijnlijk neemt Amerika Iran dan ook gelijk mij.
pi_130623743
quote:
Syria crisis: Incendiary bomb victims 'like the walking dead'
29 August 2013 Last updated at 21:43 GMT

A BBC team inside Syria filming for Panorama has witnessed the aftermath of a fresh horrific incident - an incendiary bomb dropped onto a school playground in the north of the country - which has left scores of children with napalm-like burns over their bodies.

Eyewitnesses describe a fighter jet dropping the device, a low explosion, followed by columns of fire and smoke.

Ian Pannell and cameraman Darren Conway's report contains images viewers may find extremely distressing.
Video report: http://www.bbc.co.uk/news/world-23892594
pi_130623878
Ze moeten toch wel wat doen, denk ik... jezus H.
I´m back.
pi_130623961
Ze zullen die school wel als schild hebben gebruikt.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_130623979
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 05:27 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het raken van het Amerikaanse vasteland. Plus, Syrische kamikazepiloten zijn geen partij voor Amerikaanse AA. Syrische beste vliegtuigen, MiG-29's stammen uit de jaren '70. Zelfs een geüpgrade versie van de MiG-29, MiG-35 heeft nauwelijks radarverhullendemaatregelen (STEALTH). En dus is het niet meer dan een 20-ton zware mikschijf voor CIWS en de Patriots.

[..]

[..]

De Amerikaanse overheid heeft dan een aanleiding om Amerika in de zoveelste all-out war te storten. En waarschijnlijk neemt Amerika Iran dan ook gelijk mij.
Mooi toch.
pi_130624163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 03:23 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

De schulden van de VS zijn sinds 9/11 al verdrievoudigd. In zijn stoutste dromen had zelfs Bin Laden dat nooit verwacht. De VS kunnen zich financieel zich niet nog eens een oorlog veroorloven.
pi_130624225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 07:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De schulden van de VS zijn sinds 9/11 al verdrievoudigd. In zijn stoutste dromen had zelfs Bin Laden dat nooit verwacht. De VS kunnen zich financieel zich niet nog eens een oorlog veroorloven.
Er komt vooralsnog ook geen oorlog. Een eventuele actie zal zich alleen beperken tot het bombarderen van strategische doelen. That's all.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:12:49 #48
132191 -jos-
Money=Power
pi_130624389
quote:
Congres VS ingelicht over Syrië
Topambtenaren van de Amerikaanse president Barack Obama hebben de leden van het Congres donderdag telefonisch ingelicht over de informatie van de inlichtingendienst.

De inlichtingendienst zou bewijzen hebben dat de Syrische president Bashar al-Assad chemische wapens heeft gebruikt.

De topambtenaren haalden meerdere bewijzen aan zoals onderschepte communicatie tussen hoge Syrische functionarissen. Ze vertelden ook dat er kort voor de aanval bij Damascus militairen werden verplaatst wat aan zou geven dat er ''iets groots zoals een chemische aanval'' zou gebeuren.

Volgens de topambtenaren lijdt het geen enkele twijfel dat de Syrische regering verantwoordelijk is voor de gifgasaanval vorige week in Damascus.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ingelicht-syrie.html

Een congreslid heeft nu ook een satellietfoto van de verhoogde activiteit gelekt:

pi_130624415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:12 schreef -jos- het volgende:
Een congreslid heeft nu ook een satellietfoto van de verhoogde activiteit gelekt:
March 2003 ?
10 jaar geleden ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:18:27 #50
132191 -jos-
Money=Power
pi_130624434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

March 2003 ?
10 jaar geleden ?
O~)

quote:
Who are the Assads? Inside the family that has ruled Syria for decades
http://worldnews.nbcnews.(...)ed-syria-for-decades

'has ruled' mooi hoe ze over verleden tijd spreken :')

quote:
U.S. still aims to act with allies on Syria: Hagel

(Reuters) - The United States will continue to seek out an international coalition to act together on Syria, U.S. Defense Secretary Chuck Hagel said on Friday, after Britain's parliament rejected military action.

"It is the goal of President (Barack) Obama and our government ... whatever decision is taken, that it be an international collaboration and effort," Hagel said during a trip to the Philippines, adding that the United States would continue to consult with Britain.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97T04G20130830
pi_130624570
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:18 schreef -jos- het volgende:

[..]

O~)

[..]

http://worldnews.nbcnews.(...)ed-syria-for-decades

'has ruled' mooi hoe ze over verleden tijd spreken :')

[..]

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97T04G20130830
Is gewoon correct Engels hoor. :)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:35:44 #52
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130624604
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O-
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:57:29 #53
132191 -jos-
Money=Power
pi_130624924
Tot dusverre zijn meer dan 100 journalisten gedood in Syrië aldus reporters zonder grenzen.
http://www.spiegel.de/kul(...)toetet-a-919358.html

Syria: 'napalm' bomb dropped on school playground, BBC claims
Incendiary bomb in northern Syria kills more than 10 children and leaves others horrifically burnt, Panorama reports
http://www.theguardian.co(...)chool-playground-bbc

http://humanprovince.word(...)western-narcissists/

(CNN) -- Syria warned the United States on Friday that it was prepared to confront any aggression against the war-torn nation.
http://edition.cnn.com/2013/08/30/world/syria-developments

https://twitter.com/henklbr/status/373329236532019200/photo/1

https://twitter.com/WilliamsJon/status/373239541353562112/photo/1
pi_130625020
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:57 schreef -jos- het volgende:
Tot dusverre zijn meer dan 100 journalisten gedood in Syrië aldus reporters zonder grenzen.
http://www.spiegel.de/kul(...)toetet-a-919358.html

tja, risico van het vak
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:03:32 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130625021
Gisteren de hele middag + avond het Britse parlement gevolgd. Fantastische dag voor de democratie! Er is een einde gekomen aan het tijdperk dat een premier op eigen houtje oorlogen start.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130625027
Gelul van de VS . Zij leggen mensen bij de honderden om en gaan zich nu beklagen omdat ze een reden zoeken voor regime change.

Niet dat ik dat ook niet wil maar ik vind ze hypocriet. Je mag ze met kogels en bommen doden maar niet met chemische wapens. Waarom niet?
Oh en dat bewijs bullshit dat ze hebben. Niemand die er nog in trapt na al die leugens de afgelopen honderd jaar.
En van de minister moest men daar niet al te erg naar kijken maar naar de feiten.
Feit is dat je de VS en hun informatie niet kan vertrouwen.
pi_130625091
net als dat de VS zeikt op landen die kernwapens willen maken terwijl ze er zelf honderden hebben liggen :')
pi_130625120
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:03 schreef SeLang het volgende:
Gisteren de hele middag + avond het Britse parlement gevolgd. Fantastische dag voor de democratie! Er is een einde gekomen aan het tijdperk dat een premier op eigen houtje oorlogen start.
Ja inderdaad, een grote dag voor de democratie. ^O^
pi_130625140
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Term democratie is ook inhoudsloos these days, iedereen vult zijn eigen democratie maar in.
pi_130625214
JoshuaLivestro twitterde op vrijdag 30-08-2013 om 09:09:53 Niet voor zwakke magen: Assads luchtmacht dropt napalm op school http://t.co/Is5cPmrbiZ Mag allemaal. reageer retweet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_130625241
quote:

Kende hem niet totnutoe maar respect _O_
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130625281
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op vrijdag 30-08-2013 om 09:09:53 Niet voor zwakke magen: Assads luchtmacht dropt napalm op school http://t.co/Is5cPmrbiZ Mag allemaal. reageer retweet
Nee joh, dat was Assad niet! Dat waren de rebellen......
pi_130625304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Kende hem niet totnutoe maar respect _O_
George Galloway is niets meer dan een puppet van Iran, werkt o.a. voor press TV (Iraanse zender), verdedigd Iran en haar agenda, verdedigd hezbollah en haar agenda. Dus laat je niet gek maken door zijn romige woordjes.
pi_130625317
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
nou nou wat een schokkende beelden :')

leuk ook hoe een aantal slachtoffers in een kamertje gezet worden zodat ze kunnen poseren ipv ze van hulp te voorzien
pi_130625376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

leuk ook hoe een aantal slachtoffers in een kamertje gezet worden zodat ze kunnen poseren ipv ze van hulp te voorzien
Je doet je username eer aan, als je dit geen schokkende beelden vind. Echt.

Weet jij de reden daarvoor? Wie weet was het daar wel overvol en waren ze aan het wachten op hulp.
pi_130625389
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het is een voorlopig besluit:

http://www.nu.nl/buitenla(...)yrie-weggestemd.html
pi_130625394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:24 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Je doet je username eer aan, als je dit geen schokkende beelden vind. Echt.

je ziet wat mensen waar wat vellen aan hangen, geen bloed/gore/afgerukte ledematen of iets
dit soort beelden zie je zowat dagelijks op het nieuws :')
pi_130625406
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:25 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

je ziet wat mensen waar wat vellen aan hangen, geen bloed/gore/afgerukte ledematen of iets
dit soort beelden zie je zowat dagelijks op het nieuws :')
Makkelijk kletsen zo uit je stoel.
pi_130625434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:26 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Makkelijk kletsen zo uit je stoel.
tuurlijk, ga jij daarnaartoe om die mensen te helpen? ze zoeken nog kannonenvoer hulptroepen ^O^
pi_130625449
quote:

[..]

[ afbeelding ]
JEEEETJE aanvallen NU! Er staat een Very Suspicous Vehicle op de foto!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_130625497
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:28 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tuurlijk, ga jij daarnaartoe om die mensen te helpen? ze zoeken nog kannonenvoer hulptroepen ^O^
Ben jij nou zo'n autist waar ze het hier vaak over hebben? Als jij deze gebeurtenissen normaal vind, niet zo erg, ach, zie je zo vaak?
Ben blij dat de meeste mensen deze gebeurtenissen niet normaal vinden.
pi_130625527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:03 schreef Chadi het volgende:
Gelul van de VS . Zij leggen mensen bij de honderden om en gaan zich nu beklagen omdat ze een reden zoeken voor regime change.

Niet dat ik dat ook niet wil maar ik vind ze hypocriet. Je mag ze met kogels en bommen doden maar niet met chemische wapens. Waarom niet?
Oh en dat bewijs bullshit dat ze hebben. Niemand die er nog in trapt na al die leugens de afgelopen honderd jaar.
En van de minister moest men daar niet al te erg naar kijken maar naar de feiten.
Feit is dat je de VS en hun informatie niet kan vertrouwen.
Nou omdat chemische wapens default veel colleteral murder plegen, een kogel is gericht op een soldaat en een bom in principe ook. Een chemisch wapen moord een wijk uit en al het leven daarin.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:35:09 #73
241662 Jian
Well, well, well
pi_130625548
quote:

Whooo, like him :D

"Russia en China say NO to war, so do most people in this country"
pi_130625551
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:31 schreef DeToffifee het volgende:
Ben jij nou zo'n autist waar ze het hier vaak over hebben? Als jij deze gebeurtenissen normaal vind, niet zo erg, ach, zie je zo vaak?
Ben blij dat de meeste mensen deze gebeurtenissen niet normaal vinden.
Ja groot gelijk !
Laat ons zelfs ineens gans dat MO plat nuken !
Zijn we ineens verlost van die oorlogszuchtige volkeren die gifgas en napalm op elkaar gooien, die hun kinderen hun vijanden laten onthoofden, die massaal executeren midden op straat, die hun vijanden letterlijk opeten terwijl ze hun domme religieuse kreten roepen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:37:27 #75
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130625592
VS zoeken samenwerking Syrië met andere landen dan Groot-Brittannië
BUITENLAND De VS willen nog steeds een internationale coalitie vormen om gezamenlijk tegen de Syrische regering op te treden. Dat zei de Amerikaanse minister van Defensie Chuck Hagel zojuist. Het Britse lagerhuis heeft gisteren deelname aan militaire interventie verworpen. Hierdoor is Obama zijn belangrijkste bondgenoot kwijt. (NRC)
pi_130625604
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:33 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nou omdat chemische wapens default veel colleteral murder plegen, een kogel is gericht op een soldaat en een bom in principe ook. Een chemisch wapen moord een wijk uit en al het leven daarin.
Een bom maakt genoeg collateral damage. Dat zie je dagelijks. bij elkaar opgeteld meer dan deze gas aanval.
pi_130625658
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een bom maakt genoeg collateral damage. Dat zie je dagelijks. bij elkaar opgeteld meer dan deze gas aanval.
Een bom zou in theorie te sturen moeten zijn. Dat dit in de praktijk veel slachtoffers maakt doet er niet toe. Een chemisch wapen moord gewoon al het leven uit. Dus of je nou een konijn of mens bent, je gaat eraan.

Plus dat als chemische oorlogsvoering de norm gaat worden, en men veel research in chemotroep gaat stoppen. Er echt dingen gaan gebeuren zoals chemische selectie van rassen etc.

Het maakt het allemaal gewoon weer een tandje erger dan de normale bom. Hoewel die natuurlijk ook afschuwelijk zijn.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:48:00 #78
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130625832
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:40 schreef b4kl4p het volgende:
Plus dat als chemische oorlogsvoering de norm gaat worden, en men veel research in chemotroep gaat stoppen. Er echt dingen gaan gebeuren zoals chemische selectie van rassen etc.
Strijdgassen zijn nooit de norm geweest en zullen dat ook nooit worden.
pi_130625864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Precies.
De regering heeft haar vliegtuigen reeds in versterkte shelters gezet.
Daarbij is het Noorden voor nu een verloren zaak. Het beperkt aantal toestellen wordt gebruikt voor vuursteun aan de landmacht, niet om scholen te beschieten in gebied reeds lang in handen van rebellen. En napalm? Dat hebben ze nog nooit gebruikt naar mijn weten...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130625935
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Nee, want:

In 1925 werd het Protocol van Genève ondertekend, wat een verbod op het gebruik van chemische wapens instelde. Naderhand is dat uitgebreid naar andere massavernietigingswapens.
Met het chemisch wapenverdrag werd productie en ontwikkeling van chemische wapens wereldwijd strafbaar gesteld. Bovendien moeten onder dit verdrag alle chemische wapens worden vernietigd. De OPCW, een autonome internationale organisatie gevestigd in Den Haag, controleert op de wereldwijde naleving van het verdrag. (Wikipedia)

En daar gaat het nou juist om.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:53:05 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130625949
Er kwam gisteren een interessante theorie voorbij waarom Assad die chemische aanval zou hebben gepleegd:

In Iran zijn net presidentsverkiezingen geweest waar een gematigde president is gekozen die toenadering tot het westen zoekt. Dit is een nachtmerrie voor Assad want die raakt daardoor verder geïsoleerd. Door een westerse aanval op Syrië uit te lokken wordt het echter voor Iran onmogelijk om toenadering tot het westen te zoeken. Verder weet Assad dat het westen bij een aanval toch niet "all-in" gaat dus de schade zal voor hem beperkt zijn. Met andere woorden, een beperkte westerse aanval versterkt zijn positie.

Het is maar een theorie, maar eigenlijk best denkbaar...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130626066
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:52 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee, want:

In 1925 werd het Protocol van Genève ondertekend, wat een verbod op het gebruik van chemische wapens instelde. Naderhand is dat uitgebreid naar andere massavernietigingswapens.
Met het chemisch wapenverdrag werd productie en ontwikkeling van chemische wapens wereldwijd strafbaar gesteld. Bovendien moeten onder dit verdrag alle chemische wapens worden vernietigd. De OPCW, een autonome internationale organisatie gevestigd in Den Haag, controleert op de wereldwijde naleving van het verdrag. (Wikipedia)

En daar gaat het nou juist om.
Ik heb jou anders nog niet weten zeggen dat er moet onderzocht worden wie dit gifgas geproduceerd en/of geleverd heeft aan Syrie.
pi_130626087
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik heb jou anders nog niet weten zeggen dat er moet onderzocht worden wie dit gifgas geproduceerd en/of geleverd heeft aan Syrie.
Huh? Ik wacht op de uitslagen van het VN onderzoeksteam. Net als de rest van de wereld.
pi_130626117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:59 schreef DeToffifee het volgende:

Huh? Ik wacht op de uitslagen van het VN onderzoeksteam. Net als de rest van de wereld.
Maw je wacht op bevestiging dat de raketten mogen afgevuurd worden op de gebruiker ...
pi_130626133
quote:

_O_
pi_130626173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maw je wacht op bevestiging dat de raketten mogen afgevuurd worden op de gebruiker ...
Ik ben er in ieder geval voor dat die installaties uitgeschakeld worden ja.
pi_130626181
foutje/
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:04:10 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_130626184
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef SeLang het volgende:
Er kwam gisteren een interessante theorie voorbij waarom Assad die chemische aanval zou hebben gepleegd:

In Iran zijn net presidentsverkiezingen geweest waar een gematigde president is gekozen die toenadering tot het westen zoekt. Dit is een nachtmerrie voor Assad want die raakt daardoor verder geïsoleerd. Door een westerse aanval op Syrië uit te lokken wordt het echter voor Iran onmogelijk om toenadering tot het westen te zoeken. Verder weet Assad dat het westen bij een aanval toch niet "all-in" gaat dus de schade zal voor hem beperkt zijn. Met andere woorden, een beperkte westerse aanval versterkt zijn positie.

Hmm, dat zou nog zomaar kunnen ook.
pi_130626235
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef SeLang het volgende:

oftewel nog een goede reden om Syrië NIET aan te vallen :P
pi_130626266
Feit is dat er op een week tijd zowel gifgas gebruikt wordt als zogezegde napalm
Er wordt blijkbaar veel moeite gedaan om "iets" uit te lokken.
pi_130626310
quote:
Het accent en de bazige kledingstijl versterken het effect.
pi_130626397
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Omdat daar afspraken over zijn gemaakt. :?
pi_130626522
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:12 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Omdat daar afspraken over zijn gemaakt. :?
Dat zijn diezelfde huilebalken die vinden dat je geen mijnenveld mag leggen.
Dus moet je de tanks maar lekker door laten stoten naar je hoofdstad zeker? Flikker toch op.
pi_130626585
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dus moet je de tanks maar lekker door laten stoten naar je hoofdstad zeker? Flikker toch op.
:')
pi_130626588
quote:

[..]

Meneer de generaal IPA35,

Russische tanks rukken op vanuit Duitsland richting onze oost-grens, we kunnen een mijnenveld aanleggen of een batallion grenadiers sturen.

Voor het mijnenveld zou het goed kunnen dat u over een aantal jaren de strop krijgt, voor de grenadiers niets. Het resultaat zal hetzelfde zijn.

Kiest u maar.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:21:15 #96
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130626644
quote:

[..]

Het Ottawa-verdrag hebben de Amerikanen dan weer niet ondertekend. Gaat trouwens alleen over AP mijnen.
pi_130626680
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:19 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Meneer de generaal IPA35,

Russische tanks rukken op vanuit Duitsland richting onze oost-grens, we kunnen een mijnenveld aanleggen of een batallion grenadiers sturen.

Voor het mijnenveld zou het goed kunnen dat u over een aantal jaren de strop krijgt, voor de grenadiers niets. Het resultaat zal hetzelfde blijven.

Kiest u maar.
Ik zou mijn land zo effectief mogelijk verdedigen al moest ik Moskou ik een zwarte krater veranderen.
'History will absolve me.'
pi_130626718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:40 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Een bom zou in theorie te sturen moeten zijn. Dat dit in de praktijk veel slachtoffers maakt doet er niet toe. Een chemisch wapen moord gewoon al het leven uit. Dus of je nou een konijn of mens bent, je gaat eraan.

Het maakt het allemaal gewoon weer een tandje erger dan de normale bom. Hoewel die natuurlijk ook afschuwelijk zijn.
Dat doet er wel toe.
pi_130626720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:22 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik zou mijn land zo effectief mogelijk verdedigen al moest ik Moskou ik een zwarte krater veranderen.
'History will absolve me.'
Hoi Assad!
pi_130626729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:21 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Het Ottawa-verdrag hebben de Amerikanen dan weer niet ondertekend. Gaat trouwens alleen over AP mijnen.
En die heb je nodig voor een effectief mijnenveld. Die leg je er tussen om mijnenruimers het leven zuur te maken.

Zelfde verhaal met clustermunitie. Groenlinks huiliehuilie maar het is gewoon een effectief wapen tegen infanterie en lichte voertuigen. En bovendien zijn er al lang varianten beschikbaar met een dud-rate van 0% (iit unitaire bommen). Maar ook dat mag niet, om wat voor nonsens reden dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')