quote:Cameron verliest stemming Syrie
De Britse premier Cameron heeft een stemming over een militaire actie tegen Syrië verloren.285 Lagerhuisleden keuren ingrijpen af,272 zijn voor ingrijpen. Cameron belooft dat hij naar het parlement zal luisteren, al is hij dat niet verplicht.
Grootpraat, daarom staan ze allemaal in rijen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef BaajGuardian het volgende:
een israelisen mattie van mij zei dat mensen in israel helemaal niet bang doen en iets hebben van als er één raket vanuit syrië in israel terecht komt ze heel syrië platgooien.
maarja hij is maar een burger he, tot zover ik weet.
Ofcourse als dat gebeurd is het gelijk einde.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef BaajGuardian het volgende:
een israelisen mattie van mij zei dat mensen in israel helemaal niet bang doen en iets hebben van als er één raket vanuit syrië in israel terecht komt ze heel syrië platgooien.
maarja hij is maar een burger he, tot zover ik weet.
niemand beweerd dat Israeli zielig isquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:55 schreef practics het volgende:
[..]
Ofcourse als dat gebeurd is het gelijk einde.![]()
Daarom is Israël ook niet zo zielig als sommigen in dit topic beweren.
Ik las in dit draadje ergens dat Assad ook niet onpopulair is/was in Syrië zelf. Heb daar verder geen bron voor opgezocht overigens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Toch als je een ouder interview van die Assad erbij pakt, bijvoorbeeld:
Komt het niet over als een doorgedraaide idioot die gifgas over zijn eigen bevolking sproeit. Het zegt zelfs nog wat verstandige dingen.
Maar goed, het kan ook een façade zijn.
Er ontbreekt toch wel een pijl tussen Assad en de Lebanon Rebels ...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:31 schreef MarkBroflovski het volgende:
[ afbeelding ]
Welke wordt bedoeldt met MB? En Sisi?
Het was eigenlijk een oogarts, tot zijn oudere broer een auto-ongeluk kreeg.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Toch als je een ouder interview van die Assad erbij pakt, bijvoorbeeld:
Komt het niet over als een doorgedraaide idioot die gifgas over zijn eigen bevolking sproeit. Het zegt zelfs nog wat verstandige dingen.
Maar goed, het kan ook een façade zijn.
Woonde en studeerde trouwens nog behoorlijk lang in Londen ook ... Waardoor die mens eigenlijk ook gewoon niet de "wereldvreemde dictator" kan zijn waarvoor hij wordt versleten. In feite moet dit een behoorlijk intelligente vent zijn die ook héél goed zou moeten weten hoe het Westen werkt ... Toen z'n vader overleed werd hij dan ook gezien als een "hervormer" ...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:21 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een oogarts, tot zijn oudere broer een auto-ongeluk kreeg.
ach iemand in de media demoniseren doet het altijd goed.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Woonde en studeerde trouwens nog behoorlijk lang in Londen ook ... Waardoor die mens eigenlijk ook gewoon niet de "wereldvreemde dictator" kan zijn waarvoor hij wordt versleten. In feite moet dit een behoorlijk intelligente vent zijn die ook héél goed zou moeten weten hoe het Westen werkt ... Toen z'n vader overleed werd hij dan ook gezien als een "hervormer" ...
Obama kan nu niet echt meer terug he. Of hij gaat aanvallen, of doet dat niet. Maar dat zou heel slecht zijn voor zijn imago.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:53 schreef -jos- het volgende:
De media zitten al dagenlang uitspraken te verdraaien en op te hitsen om oorlog te voeren. Het gebeurd gewoon niet, niet binnen een paar dagen in elk geval. Obama wil echt niet de geschiedenis in gaan als nobelprijswinnaar van de vrede die in zijn eentje een oorlog gestart is.
[..]
"Een kwart zou de oorlog steunen als blijkt dat Assad inderdaad chemische wapens heeft gebruikt.""quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:47 schreef superworm het volgende:
96% burgers VS wil geen invasie Syrië
Een dikke minderheid!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Een kwart zou de oorlog steunen als blijkt dat Assad inderdaad chemische wapens heeft gebruikt.""
Ik vind een kwart nu niet echt weinig.
Dat wel, toont toch aan dat de bevolkings oorlogsmoe aan het worden is.quote:
Obama moet nu sowieso het rapport van de VN onderzoekers afwachten. Dat duurt nog zeker een halve week. Als er in het rapport van de VN staat dat het regime 100% of 99% zeker chemische wapens gebruikt heeft zal hij waarschijnlijk wel steun krijgen van andere westerse landen. Dan zou Obama dus kunnen beslissen om een snelle, korte luchtaanval uit te voeren op militaire doelen in Syrie. Dat is het maximaal haalbare volgens de militaire chefs.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Obama kan nu niet echt meer terug he. Of hij gaat aanvallen, of doet dat niet. Maar dat zou heel slecht zijn voor zijn imago.
Ze gaan dus wel degelijk aanvallen, daar ben ik vrij zeker van.
1: Ik hoop dat wij die rapporten ook nog te zien krijgen. Anders zou het echt een lachertje wezen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Obama moet nu sowieso het rapport van de VN onderzoekers afwachten. Dat duurt nog zeker een halve week. Als er in het rapport van de VN staat dat het regime 100% of 99% zeker chemische wapens gebruikt heeft zal hij waarschijnlijk wel steun krijgen van andere westerse landen. Dan zou Obama dus kunnen beslissen om een snelle, korte luchtaanval uit te voeren op militaire doelen in Syrie. Dat is het maximaal haalbare volgens de militaire chefs.
Een echte grondoorlog zal er sowieso niet komen. Dat heeft Obama zelf ook gezegd, hij gaat geen troepen sturen.
Dit is echt een andere situatie dan bijvoorbeeld Irak en Libie. Rusland en Iran gaan zeer waarschijnlijk meevechten als er grondtroepen gestuurd gaan worden dus dat is voor Obama gewoon geen optie.
Het heeft alles met opties te maken. Een oorlog in het gehele Midden-Oosten is gewoon geen optie. Dus grondtroepen sturen is ook geen optie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik hoop dat wij die rapporten ook nog te zien krijgen. Anders zou het echt een lachertje wezen.
2: Obama kan wel zeggen dat hij troepen gaat sturen en dat er geen grondoorlog gaat komen, maar dat is natuurlijk een erg domme redenering. Als hij een luchtaanval gaat inzetten, dan gaat Syrie natuurlijk reageren en Assad beweerd dat Syrie alles gaat doen om zichzelf te verdedigen.
Met een beetje geluk (voor Syrie) helpen Rusland en China ook nog. Nou, op die manier komt er vanzelf een grondoorlog he. Of is Obama daadwerkelijk zo arrogant dat hij denkt dat Syrie niet gaat reageren op een luchtaanval?
3: Het heeft weinig met wel of geen optie te maken, zoals ik al in punt 2 uitleg.
Het is meer een logisch gevolg van ....
De bevolking tegen, een meerderheid van het Lagerhuis tegen, tsja Cameron, daar sta je dan .....quote:
Daar ben ik niet zo bang voor, want ook de Russen en de Chinezen zullen de rapporten willen en kunnen zien. Ik hoop alleen wel dat die rapporten zuiver zijn en niet naar een conclusie zijn toegeschreven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik hoop dat wij die rapporten ook nog te zien krijgen. Anders zou het echt een lachertje wezen.
Nu is grondtroepensturen geen optie inderdaad. Maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:39 schreef -jos- het volgende:
[..]
Het heeft alles met opties te maken. Een oorlog in het gehele Midden-Oosten is gewoon geen optie. Dus grondtroepen sturen is ook geen optie.
De legerleiding heeft de opties aan Obama voorgelegd en de meest aanvallende optie die hij heeft is een korte, snelle luchtaanval. Heb de bron ergens gepost in vorige delen van deze reeks.
Goed nieuws. Het parlement is onder enorme druk gezet maar hebben zich niet gek laten maken.quote:Speaking after the historic defeat, Prime Minister David Cameron said it was clear Parliament "does not want to see British military action" in Syria.
Heerlijkquote:Education Secretary Michael Gove shouted "disgrace, you're a disgrace" at Conservative and Liberal Democrat rebels after the defeat, an MP told Sky News.
The Scottish National Party's Westminster leader Angus Robertson said he watched on as Mr Gove had to be "persuaded to calm down" following the outburst.
quote:
Syrië heeft enkel verdedigingsmiddelen tot haar beschikking. Een directe reactie op luchtbombardementen is niet alleen onmogelijk voor Syrië, maar ook (politiek) zelfmoord. Incasseren is de enige optie die Syriërs rust.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nu is grondtroepensturen geen optie inderdaad. Maar daar gaat het niet om.
Syrie gaat hoe dan ook reageren op een luchtaanval van de VS. En dat gaat dan zo over en weer he.
Als dan Rusland en China Syrie gaan helpen, dan moet de VS wel met grondtroepen komen.
En een derde wereld oorlog zit dan ook redelijk dicht in de buurt.
Een directe oorlogsverklaring is dan ook niet meer van deze tijd. Je kunt wel meer subversieve activiteiten richting Amerika verwachten van Rusland en China zal op den duur de banden met haar doorgedraaide schuldenaar ook willen afkappen. De spanning loopt in ieder geval steeds verder op.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Rusland, de roestige beer en China gaan hun vingers echt niet branden aan dit conflict. Ik lees dat hier regelmatig, maar dat gebeurt gewoon niet.
Geopolitiek spelletje, meer niet.
Zo heet hij dus, ik was het live aan het volgen en vroeg me al af wie het wasquote:
1: Hoezo? De kamikazi piloten staan al klaar volgens assad.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:12 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Syrië heeft enkel verdedigingsmiddelen tot haar beschikking. Een directe reactie op luchtbombardementen is niet alleen onmogelijk voor Syrië, maar ook (politiek) zelfmoord. Incasseren is de enige optie die Syriërs rust.
Hoe weet je dat nu?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Rusland, de roestige beer en China gaan hun vingers echt niet branden aan dit conflict. Ik lees dat hier regelmatig, maar dat gebeurt gewoon niet.
Problably you'll be right...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik doelde meer op het raken van het Amerikaanse vasteland. Plus, Syrische kamikazepiloten zijn geen partij voor Amerikaanse AA. Syrische beste vliegtuigen, MiG-29's stammen uit de jaren '70. Zelfs een geüpgrade versie van de MiG-29, MiG-35 heeft nauwelijks radarverhullendemaatregelen (STEALTH). En dus is het niet meer dan een 20-ton zware mikschijf voor CIWS en de Patriots.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 04:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Hoezo? De kamikazi piloten staan al klaar volgens assad.
Dat kan bluf zijn hoor. Maar zeggen dat Syrie alleen verdedigingsmiddelen tot haar beschikking heeft is niet helemaal waar.
Een directe oorlogsverklaring is dan ook niet meer van deze tijd. Je kunt wel meer subversieve activiteiten richting Amerika verwachten van Rusland en China zal op den duur de banden met haar doorgedraaide schuldenaar ook willen afkappen. De spanning loopt in ieder geval steeds verder op.quote:Daarbij, vergeet Rusland en China niet.
De Amerikaanse overheid heeft dan een aanleiding om Amerika in de zoveelste all-out war te storten. En waarschijnlijk neemt Amerika Iran dan ook gelijk mij.quote:2: En hoezo zelfmoord?
Video report: http://www.bbc.co.uk/news/world-23892594quote:Syria crisis: Incendiary bomb victims 'like the walking dead'
29 August 2013 Last updated at 21:43 GMT
A BBC team inside Syria filming for Panorama has witnessed the aftermath of a fresh horrific incident - an incendiary bomb dropped onto a school playground in the north of the country - which has left scores of children with napalm-like burns over their bodies.
Eyewitnesses describe a fighter jet dropping the device, a low explosion, followed by columns of fire and smoke.
Ian Pannell and cameraman Darren Conway's report contains images viewers may find extremely distressing.
Mooi toch.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 05:27 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het raken van het Amerikaanse vasteland. Plus, Syrische kamikazepiloten zijn geen partij voor Amerikaanse AA. Syrische beste vliegtuigen, MiG-29's stammen uit de jaren '70. Zelfs een geüpgrade versie van de MiG-29, MiG-35 heeft nauwelijks radarverhullendemaatregelen (STEALTH). En dus is het niet meer dan een 20-ton zware mikschijf voor CIWS en de Patriots.
[..]
Een directe oorlogsverklaring is dan ook niet meer van deze tijd. Je kunt wel meer subversieve activiteiten richting Amerika verwachten van Rusland en China zal op den duur de banden met haar doorgedraaide schuldenaar ook willen afkappen. De spanning loopt in ieder geval steeds verder op.
[..]
De Amerikaanse overheid heeft dan een aanleiding om Amerika in de zoveelste all-out war te storten. En waarschijnlijk neemt Amerika Iran dan ook gelijk mij.
De schulden van de VS zijn sinds 9/11 al verdrievoudigd. In zijn stoutste dromen had zelfs Bin Laden dat nooit verwacht. De VS kunnen zich financieel zich niet nog eens een oorlog veroorloven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:23 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Een directe oorlogsverklaring is dan ook niet meer van deze tijd. Je kunt wel meer subversieve activiteiten richting Amerika verwachten van Rusland en China zal op den duur de banden met haar doorgedraaide schuldenaar ook willen afkappen. De spanning loopt in ieder geval steeds verder op.
Er komt vooralsnog ook geen oorlog. Een eventuele actie zal zich alleen beperken tot het bombarderen van strategische doelen. That's all.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De schulden van de VS zijn sinds 9/11 al verdrievoudigd. In zijn stoutste dromen had zelfs Bin Laden dat nooit verwacht. De VS kunnen zich financieel zich niet nog eens een oorlog veroorloven.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ingelicht-syrie.htmlquote:Congres VS ingelicht over Syrië
Topambtenaren van de Amerikaanse president Barack Obama hebben de leden van het Congres donderdag telefonisch ingelicht over de informatie van de inlichtingendienst.
De inlichtingendienst zou bewijzen hebben dat de Syrische president Bashar al-Assad chemische wapens heeft gebruikt.
De topambtenaren haalden meerdere bewijzen aan zoals onderschepte communicatie tussen hoge Syrische functionarissen. Ze vertelden ook dat er kort voor de aanval bij Damascus militairen werden verplaatst wat aan zou geven dat er ''iets groots zoals een chemische aanval'' zou gebeuren.
Volgens de topambtenaren lijdt het geen enkele twijfel dat de Syrische regering verantwoordelijk is voor de gifgasaanval vorige week in Damascus.
March 2003 ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:12 schreef -jos- het volgende:
Een congreslid heeft nu ook een satellietfoto van de verhoogde activiteit gelekt:
quote:
http://worldnews.nbcnews.(...)ed-syria-for-decadesquote:Who are the Assads? Inside the family that has ruled Syria for decades
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97T04G20130830quote:U.S. still aims to act with allies on Syria: Hagel
(Reuters) - The United States will continue to seek out an international coalition to act together on Syria, U.S. Defense Secretary Chuck Hagel said on Friday, after Britain's parliament rejected military action.
"It is the goal of President (Barack) Obama and our government ... whatever decision is taken, that it be an international collaboration and effort," Hagel said during a trip to the Philippines, adding that the United States would continue to consult with Britain.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |