quote:Cameron verliest stemming Syrie
De Britse premier Cameron heeft een stemming over een militaire actie tegen Syrië verloren.285 Lagerhuisleden keuren ingrijpen af,272 zijn voor ingrijpen. Cameron belooft dat hij naar het parlement zal luisteren, al is hij dat niet verplicht.
Grootpraat, daarom staan ze allemaal in rijen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef BaajGuardian het volgende:
een israelisen mattie van mij zei dat mensen in israel helemaal niet bang doen en iets hebben van als er één raket vanuit syrië in israel terecht komt ze heel syrië platgooien.
maarja hij is maar een burger he, tot zover ik weet.
Ofcourse als dat gebeurd is het gelijk einde.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef BaajGuardian het volgende:
een israelisen mattie van mij zei dat mensen in israel helemaal niet bang doen en iets hebben van als er één raket vanuit syrië in israel terecht komt ze heel syrië platgooien.
maarja hij is maar een burger he, tot zover ik weet.
niemand beweerd dat Israeli zielig isquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:55 schreef practics het volgende:
[..]
Ofcourse als dat gebeurd is het gelijk einde.![]()
Daarom is Israël ook niet zo zielig als sommigen in dit topic beweren.
Ik las in dit draadje ergens dat Assad ook niet onpopulair is/was in Syrië zelf. Heb daar verder geen bron voor opgezocht overigens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Toch als je een ouder interview van die Assad erbij pakt, bijvoorbeeld:
Komt het niet over als een doorgedraaide idioot die gifgas over zijn eigen bevolking sproeit. Het zegt zelfs nog wat verstandige dingen.
Maar goed, het kan ook een façade zijn.
Er ontbreekt toch wel een pijl tussen Assad en de Lebanon Rebels ...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:31 schreef MarkBroflovski het volgende:
[ afbeelding ]
Welke wordt bedoeldt met MB? En Sisi?
Het was eigenlijk een oogarts, tot zijn oudere broer een auto-ongeluk kreeg.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:12 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Toch als je een ouder interview van die Assad erbij pakt, bijvoorbeeld:
Komt het niet over als een doorgedraaide idioot die gifgas over zijn eigen bevolking sproeit. Het zegt zelfs nog wat verstandige dingen.
Maar goed, het kan ook een façade zijn.
Woonde en studeerde trouwens nog behoorlijk lang in Londen ook ... Waardoor die mens eigenlijk ook gewoon niet de "wereldvreemde dictator" kan zijn waarvoor hij wordt versleten. In feite moet dit een behoorlijk intelligente vent zijn die ook héél goed zou moeten weten hoe het Westen werkt ... Toen z'n vader overleed werd hij dan ook gezien als een "hervormer" ...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:21 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een oogarts, tot zijn oudere broer een auto-ongeluk kreeg.
ach iemand in de media demoniseren doet het altijd goed.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Woonde en studeerde trouwens nog behoorlijk lang in Londen ook ... Waardoor die mens eigenlijk ook gewoon niet de "wereldvreemde dictator" kan zijn waarvoor hij wordt versleten. In feite moet dit een behoorlijk intelligente vent zijn die ook héél goed zou moeten weten hoe het Westen werkt ... Toen z'n vader overleed werd hij dan ook gezien als een "hervormer" ...
Obama kan nu niet echt meer terug he. Of hij gaat aanvallen, of doet dat niet. Maar dat zou heel slecht zijn voor zijn imago.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:53 schreef -jos- het volgende:
De media zitten al dagenlang uitspraken te verdraaien en op te hitsen om oorlog te voeren. Het gebeurd gewoon niet, niet binnen een paar dagen in elk geval. Obama wil echt niet de geschiedenis in gaan als nobelprijswinnaar van de vrede die in zijn eentje een oorlog gestart is.
[..]
"Een kwart zou de oorlog steunen als blijkt dat Assad inderdaad chemische wapens heeft gebruikt.""quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:47 schreef superworm het volgende:
96% burgers VS wil geen invasie Syrië
Een dikke minderheid!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Een kwart zou de oorlog steunen als blijkt dat Assad inderdaad chemische wapens heeft gebruikt.""
Ik vind een kwart nu niet echt weinig.
Dat wel, toont toch aan dat de bevolkings oorlogsmoe aan het worden is.quote:
Obama moet nu sowieso het rapport van de VN onderzoekers afwachten. Dat duurt nog zeker een halve week. Als er in het rapport van de VN staat dat het regime 100% of 99% zeker chemische wapens gebruikt heeft zal hij waarschijnlijk wel steun krijgen van andere westerse landen. Dan zou Obama dus kunnen beslissen om een snelle, korte luchtaanval uit te voeren op militaire doelen in Syrie. Dat is het maximaal haalbare volgens de militaire chefs.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Obama kan nu niet echt meer terug he. Of hij gaat aanvallen, of doet dat niet. Maar dat zou heel slecht zijn voor zijn imago.
Ze gaan dus wel degelijk aanvallen, daar ben ik vrij zeker van.
1: Ik hoop dat wij die rapporten ook nog te zien krijgen. Anders zou het echt een lachertje wezen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Obama moet nu sowieso het rapport van de VN onderzoekers afwachten. Dat duurt nog zeker een halve week. Als er in het rapport van de VN staat dat het regime 100% of 99% zeker chemische wapens gebruikt heeft zal hij waarschijnlijk wel steun krijgen van andere westerse landen. Dan zou Obama dus kunnen beslissen om een snelle, korte luchtaanval uit te voeren op militaire doelen in Syrie. Dat is het maximaal haalbare volgens de militaire chefs.
Een echte grondoorlog zal er sowieso niet komen. Dat heeft Obama zelf ook gezegd, hij gaat geen troepen sturen.
Dit is echt een andere situatie dan bijvoorbeeld Irak en Libie. Rusland en Iran gaan zeer waarschijnlijk meevechten als er grondtroepen gestuurd gaan worden dus dat is voor Obama gewoon geen optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |