Wanneer heeft Nederland voor het laatst afgewijkt van het Amerikaanse buitenland-beleid?quote:
Vind jij dat een goede zaak dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:38 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wanneer heeft Nederland voor het laatst afgewijkt van het Amerikaanse buitenland-beleid?
Journaal24quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:22 schreef arjan1212 het volgende:
Kijk je dat op internet dat debat.. politiek24 is nog op vakantie ofzo
Nou eh Syrië niet echt, en Iran?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:38 schreef De_Coulance het volgende:
Syrië-Iran-Libanon zijn bijvoorbeeld veel vrijer en liberaler dan Saudi-Arabië, maar ja belangen he.
Wat precies?quote:
In Iran hebben ze vrouwelijke parlementsleden en wetenschappers. In SA mochten ze tot een jaar geleden niet eens autorijden.quote:
das niet helemaal waar natuurlijk maar onze belangen komen over het algemeen wel overeen jaquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:40 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wat precies?
Ik constateer alleen dat NL vrijwel altijd meegaat met de VS. Waardeoordeel moet je zelf vormen.
In beide landen wordt er lustig op los gemarteld anders... Syrië was een politiestaat (voor de burgeroorlog)quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:41 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
In Iran hebben ze vrouwelijke parlementsleden en wetenschappers. In SA mochten ze tot een jaar geleden niet eens autorijden.
Syrië al helemaal. Jammer dat Assad zo tekeer is gegaan.
Zoals ik al zei, waardeoordeel mag je zelf vormen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
das niet helemaal waar natuurlijk maar onze belangen komen over het algemeen wel overeen ja
dan kun je tegen zijn omdat de Amerikanen voor zijn ofzo maar daar schiet ook niemand wat mee op
Ik zei vrijer en liberaler dan onze bondgenoot SA. Daar heb je dat allemaal ook, plus extra onderdrukking.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In beide landen wordt er lustig op los gemarteld anders... Syrië was een politiestaat (voor de burgeroorlog)
In Libanon niet. Dat is vrij modern. Hoe lang ze een burgeroorlog nog voor kunnen blijven is de vraag.
meer dan wie?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:45 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, waardeoordeel mag je zelf vormen.
Maar ook in de EU zijn wij meer pro-VS dan gemiddeld. Samen met de UK bijvoorbeeld.
Frankrijk en Duitsland bijvoorbeeld. Maar ook België.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer dan wie?
Denmarken?
Polen?
ik denk dat het er nogal tussenin zit eerlijk gezegd
Amerikanen streven wel democratie na overal, echter natuurlijk wel weer een democratie die door corporate industry als gunstig wordt gezien, dus neoliberaal van aard. Beetje zoals de EU ook in verandert door de crisis, zeg maar.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
das niet helemaal waar natuurlijk maar onze belangen komen over het algemeen wel overeen ja
dan kun je tegen zijn omdat de Amerikanen voor zijn ofzo maar daar schiet ook niemand wat mee op
ja Frankrijk is een beetje de andere kant van het spectrumquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:48 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Frankrijk en Duitsland bijvoorbeeld. Maar ook België.
Bush jr zei het toch al toen hij nog president was dat Syrië het as van het kwaad was.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:38 schreef De_Coulance het volgende:
Syrië-Iran-Libanon zijn bijvoorbeeld veel vrijer en liberaler dan Saudi-Arabië, maar ja belangen he.
Als het aan de Amerikanen had gelegen hadden we nu nog in Uruzgan gezeten.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:38 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wanneer heeft Nederland voor het laatst afgewijkt van het Amerikaanse buitenland-beleid?
Uit schuldgevoel, zij hebben de Alawieten aan de macht gebracht, daaruit is Assad sr. voort gekomen, de rest is geschiedenis...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:
Frankrijk is toch juist altijd voor aanvallen
Nee.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
zij hebben de Alawieten aan de macht gebracht
Ja.quote:
als het ze uitkomt wel ja net als iedereenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:
Maar de Fransen hebben hen niet aan de macht geholpen om aan de macht te komen in heel Syrië.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja.
Volgens de docu's die ik gezien heb de laatste paar dagen althans...
Was gewoon verdeel en heers van de Fransen.
nou het zal niet uit schuldgevoel zijnquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uit schuldgevoel, zij hebben de Alawieten aan de macht gebracht, daaruit is Assad sr. voort gekomen, de rest is geschiedenis...
Klopt, Fransen zijn zo imperialistisch als de pest, al honderden jaren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:
ja 80 miljard oid, bezuinig gewoon op alle ziekenhuizen enzo.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:40 schreef Jian het volgende:
Als we niet gevraagd worden vind ik dat we geld moeten geven, veel geld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |