SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de discussie op tijd laten rusten is ook iets hoor, Sarabi.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:12 schreef Sarabi het volgende:
@Friekin_ laatste wat ik er nog over zal zeggen. Als je een lijstje plaatst kan je kritiek verwachten. En dat lijkt me alleen maar een juiste zaak als dat lijstje nog geen 600kcal bevat.
Zeker maar niet als het over zorgwekkende gevallen gaatquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar de discussie op tijd laten rusten is ook iets hoor, Sarabi.
Lijstje => kritiek => antwoord, is in principe genoeg he?
Nou, dat inderdaad.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, +1, meestal bemoei ik me er niet mee, maar ik kon niet langer op mijn vingers blijven zitten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat inderdaad.
Ik zit hier plaatsvervangend geïrriteerd te zijn, zeg. Weten van ophouden is iets wat je nog zou kunnen leren, Sarabi.
Dus gewoon negeren? Of aanmoedigen om zo te blijven eten? Als iemand met deze neigingen in een dieettopic rond blijft hangen is dat niet echt gezond (in Slank ook meerdere voorbeelden gehad).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat inderdaad.
Ik zit hier plaatsvervangend geïrriteerd te zijn, zeg. Weten van ophouden is iets wat je nog zou kunnen leren, Sarabi.
Dus wie weet ben je wel afgevallenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:15 schreef _Dido_ het volgende:
Sarabi, ik heb me nog niet gewogen dus geen idee hoe het gaat. Maar zelfde als bij kwak: goeie dagen gaan goed, slechte dagen slecht
NEIGINGEN? Het is gvd 1 dag. Gisteren had ik een bak met brinta en suiker, 3 bammen, appel, vis met couscous en groenten en een rijstwafel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus gewoon negeren? Of aanmoedigen om zo te blijven eten? Als iemand met deze neigingen in een dieettopic rond blijft hangen is dat niet echt gezond (in Slank ook meerdere voorbeelden gehad).
Maar het is in een publiek topic waar ook jonge meiden komen om af te vallen, wil je dat zij dit soort lijstjes lezen en denken goh dat is een goed idee?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, +1, meestal bemoei ik me er niet mee, maar ik kon niet langer op mijn vingers blijven zitten.
Ik was niet de enige die het opviel dat jij vaker dit soort lijstje hebt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:17 schreef friekin_ het volgende:
[..]
NEIGINGEN? Het is gvd 1 dag. Gisteren had ik een bak met brinta en suiker, 3 bammen, appel, vis met couscous en groenten en een rijstwafel.
Echt te makkelijk deze reactie. Echt. Ik dacht dat dit topic ook ging over respect. Als er iemand zondigt met pizza wordt er ook niets gezegd. Ik eet dit niet elke dag. Het is een uitzondering.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar kan ik ook 1,7 kilo per week mee afvallen.
Heb je hem al ooit eens eerder gemaakt?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:18 schreef Bamba het volgende:
De bolognese saus staat te pruttelen op m'n fornuisOm het maar eens ergens anders over te hebben
![]()
Het is trouwens dit recept geworden:
http://www.coquinaria.nl/recepten/03.5recept.htm
Zonder room en wijn.
Mensen met een eetstoornis (ik heb het niet over Friekin_ maar de mogelijke jonge meiden waar jij het over hebt) gaan echt niet ineens normaal eten omdat jij 20 x zegt dat iemand te weinig eet en dat ze wel een stoornis zal hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar het is in een publiek topic waar ook jonge meiden komen om af te vallen, wil je dat zij dit soort lijstjes lezen en denken goh dat is een goed idee?
Ik zal er verder over op houden maar dat is ook iets om over na te denken (en hell niet alleen jonge meiden natuurlijk).
Ik denk dat ze daar niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker maar niet als het over zorgwekkende gevallen gaat
Maar ik heb Friekin_ een dm gestuurd zodat ik jullie er niet meer mee lastig hoef te vallen.
Niet schuldig voelen joh, je geeft zelf ook al aan dat je niet tevreden bent over dit lijstje. Probeer ergens nog wat ander eten te halen als dat mogelijk is. Morgen weer een dagquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:17 schreef friekin_ het volgende:
[..]
NEIGINGEN? Het is gvd 1 dag. Gisteren had ik een bak met brinta en suiker, 3 bammen, appel, vis met couscous en groenten en een rijstwafel.
Deze wel, ik was alleen het recept kwijt. Hij is erg lekker!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je hem al ooit eens eerder gemaakt?
Mis je de room en wijn niet?
Anders wel een goede om te onthouden.
IK had gisteren pizza.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:19 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Echt te makkelijk deze reactie. Echt. Ik dacht dat dit topic ook ging over respect. Als er iemand zondigt met pizza wordt er ook niets gezegd. Ik eet dit niet elke dag. Het is een uitzondering.
Ik zou echt niet zonder vlees kunnen. Vegetarisch is niks voor mijquote:
pardon... Nog geen topic geleden werd er ook wat gezegd van kibbeling als lunch.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:19 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Echt te makkelijk deze reactie. Echt. Ik dacht dat dit topic ook ging over respect. Als er iemand zondigt met pizza wordt er ook niets gezegd. Ik eet dit niet elke dag. Het is een uitzondering.
Die kibbeling was van MaJo.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
pardon... Nog geen topic geleden werd er ook wat gezegd van kibbeling als lunch.
Jouw lijstje vandaag is een crashdag, dat mag je van mij hoor als je er blij van wordt. Jouw lijf wat je kapot maakt, niet het mijne...
Amen!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Opgeslagen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:20 schreef Bamba het volgende:
[..]
Deze wel, ik was alleen het recept kwijt. Hij is erg lekker!Ik mis de room en wijn absoluut niet persoonlijk. Maar ik lust ook geen wijn
QFT.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:21 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik zou echt niet zonder vlees kunnen. Vegetarisch is niks voor mij
ja, die bedoel ik toch ook... Ik geef aan dat beide kanten op commentaar komt op lijstje, logisch toch? Ik bedoel, een 'lunch' van 19 kcalquote:
I'm with you!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:21 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik zou echt niet zonder vlees kunnen. Vegetarisch is niks voor mij
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:22 schreef eleusis het volgende:
Gister had ik ook pizzaDomino's pizza zelfs, en door het skippen van T's levert het niet eens kcal op.
Ik las het anders, sorry.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja, die bedoel ik toch ook... Ik geef aan dat beide kanten op commentaar komt op lijstje, logisch toch? Ik bedoel, een 'lunch' van 19 kcal
Ik 1 van een echte pizzaria. Met veul vis.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:22 schreef eleusis het volgende:
Gister had ik ook pizzaDomino's pizza zelfs, en door het skippen van T's levert het niet eens kcal op.
Daarom kon ik koolhdyraatarm ook makkelijk volhouden. Ik moet nu nog wel eens wennen dat niet iedere vleessoort even kcal verantwoord isquote:
Iewww, groente!!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef douche-eendje het volgende:
Ik eet al 6 jaar vegetarisch. Kom maar op met dat commentaar
En mis je het vlees helemaal niet meer?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef douche-eendje het volgende:
Ik eet al 6 jaar vegetarisch. Kom maar op met dat commentaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ik hou teveel van hertenbiefstuk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:28 schreef Zeester het volgende:
Ik zou ook best vega kunnen zijn. Ben dol op groentes en weet genoeg heerlijke vega recepten. Maar op z'n tijd een stukje vlees is ook fijn, dus ik doe het lekker niet
ik zou echt inspiratieloos zijnquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:28 schreef Zeester het volgende:
Ik zou ook best vega kunnen zijn. Ben dol op groentes en weet genoeg heerlijke vega recepten. Maar op z'n tijd een stukje vlees is ook fijn, dus ik doe het lekker niet
Hopelijk lezen ze dan niet dat 250 gram kibbeling goed voor je isquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar het is in een publiek topic waar ook jonge meiden komen om af te vallen, wil je dat zij dit soort lijstjes lezen en denken goh dat is een goed idee?
Ik zal er verder over op houden maar dat is ook iets om over na te denken (en hell niet alleen jonge meiden natuurlijk).
is precies hetzelfde zoals sjeen al aangafquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:40 schreef Kiid het volgende:
[..]
Hopelijk lezen ze dan niet dat 250 gram kibbeling goed voor je is
Als je wil zal ik wel wegblijven hoor, kan jij hier blijven en de meet door laten gaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat ik maar even een paar daagjes weg blijf. M. n. de reacties van Sarabi maken dat ik de sfeer erg vervelend vind worden.
Ik laat nog even weten of de meet doorgaat. Heb er de laatste paar dagen weinig zin meer in.
Dan heb ik het verkeerd beschreven. Mijn 'probleem' is juist dat die 1,5-2 kg er in de eerste periode al af waren en sindsdien gaat het omhoog en dan weer iets omlaag maar binnen die marge dus. En dat motiveert dus niet enorm. En 1600 cal. is gewoon te weinig, punt. Dus daar gaan we iets aan veranderen. Maar heb besloten het tegelijkertijd een beetje los proberen te laten, wil er niet te veel mee bezig zijn en er op een gezonde manier mee bezig blijven, en merk dat hier posten me elke keer meer doet piekeren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet zo snel 'durven' hoor
en in principe val je nog af dus wie weet hoef je niet te veranderen
ik ben dan ook vegetariër omdat.ik planten haat!quote:
Ahh dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen, dat is wel een beetje frustrerend....quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:15 schreef fluster het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerd beschreven. Mijn 'probleem' is juist dat die 1,5-2 kg er in de eerste periode al af waren en sindsdien gaat het omhoog en dan weer iets omlaag maar binnen die marge dus. En dat motiveert dus niet enorm. En 1600 cal. is gewoon te weinig, punt. Dus daar gaan we iets aan veranderen. Maar heb besloten het tegelijkertijd een beetje los proberen te laten, wil er niet te veel mee bezig zijn en er op een gezonde manier mee bezig blijven, en merk dat hier posten me elke keer meer doet piekeren.
Ik vind groente best lekker. Maar vlees ook.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
ik ben dan ook vegetariër omdat.ik planten haat!
En vlees missenje mist het pas echt als je.2 weken door een apenland gaat reizen en 2 weken hetzelfde eet.
Tink, blijfjouw lijstjes zijn voor mij een inspiratiebron.
Naja, zo krijg ik wel mijn groente binnen. ik weet dat ik de neiging heb groentes niet te eten, dus eet ik ze met iets fantastisch.quote:
Hmm zou nooit aan die combi gedacht hebben maar de losse ingrediënten zijn lekker dus dat moet ik ook maar eens proberen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind groente best lekker. Maar vlees ook.
Mijn T was een puntpaprika, open gesneden, beetje light roomkaas erin, sla erop, rosbief erop. nomnom.
Het is de gezonde versie (die ik soms ook eet) van mijn broodje ciabatta (of ander lekker brood) met roomkaas (al dan niet paprika-roomkaas van philadelpia) met sla en rosbief (en pijnboom of zonnebloempitten)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm zou nooit aan die combi gedacht hebben maar de losse ingrediënten zijn lekker dus dat moet ik ook maar eens proberen.
Je BMR is dat getalletje zonder activiteit.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:42 schreef Bamba het volgende:
Mijn bmr is 2173 kcal (lichte activiteit). Hoeveel is dan verstandig om ongeveer per dag te eten? Ik eet er nu 1600-1700 per dag, dat is toch niet te veel? Of is het juist te weinig? Ik heb er zo veel verstand van
Oh ja, die was in de 1500quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je BMR is dat getalletje zonder activiteit.
Ze zeggen altijd (quote:
Dan moet je van de ongeveer 2200kcal 500kcal aftrekken en kom je rond de 1700kcal uit dus dat is perfectquote:
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze zeggen altijd () dat je ongeveer 400 kcal onder dat wat je verbruikt moet gaan itten. Dus zo'n 1700 tot 1800 kcal
Dan zit ik redelijk goedquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan moet je van de ongeveer 2200kcal 500kcal aftrekken en kom je rond de 1700kcal uit dus dat is perfect
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet lager gaan zitten omdat je dan harder afvalt he?
Goed bezigquote:
Ik geloof niet zo in spaarstand.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:49 schreef Bamba het volgende:
[..]Nee, ik was juist bang dat ik te laat zat. Ik val nog niet noemenswaardig af, dus was bang dat m'n lijf in spaarstand stond.
Haha, nee hoorquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Dat klonk botter dan dat ik het bedoelde denk ik.
Wat eet je? Neem je alles mee? Heb je al eens alles gewogen? Ook je vetstoffen (olie en boter)?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Haha, nee hoorIk snap alleen niet waarom het zo lang duurt voordat mijn lijf het gaat snappen
![]()
Kan altijd botter.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Dat klonk botter dan dat ik het bedoelde denk ik.
Ik ontbijt met een smoothie, overnight oats of eieren meestal, tussendoor pak ik fruit of een cracotte met kaas af en toe. Lunch is vaak 1 a 2 boterhammen met licht beleg. Tussendoor weer fruit en 's avonds varieert nogal. Vanavond dus spaghetti bolognese. Niet het gezondste wat ik deze week heb gegeten, maar mijn man had er zin in. Ik probeer overal sowieso een kwart minder van te pakken wat ik altijd gedaan heb en volkoren varianten te pakken. Precies afwegen doe ik niet, maar voer bij voedingswijzer eigenlijk altijd meer in dan ik gegeten heb. Boter en olie voer ik ook in.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat eet je? Neem je alles mee? Heb je al eens alles gewogen? Ook je vetstoffen (olie en boter)?
Ik vraag het mij altijd af.....quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in spaarstand.
Tenminste niet zoals ie beschreven staat. Zolang jij dik bent, gaat je lijf verbranden uiteindleijk. klaar.
Maar je valt wel af toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:56 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik ontbijt met een smoothie, overnight oats of eieren meestal, tussendoor pak ik fruit of een cracotte met kaas af en toe. Lunch is vaak 1 a 2 boterhammen met licht beleg. Tussendoor weer fruit en 's avonds varieert nogal. Vanavond dus spaghetti bolognese. Niet het gezondste wat ik deze week heb gegeten, maar mijn man had er zin in. Ik probeer overal sowieso een kwart minder van te pakken wat ik altijd gedaan heb en volkoren varianten te pakken. Precies afwegen doe ik niet, maar voer bij voedingswijzer eigenlijk altijd meer in dan ik gegeten heb. Boter en olie voer ik ook in.
200 gram om de 2 dagen ongeveer. Het is ook niet dat het absoluut niet gaat hoor, maar ik ben gewend van eerdere pogingen dat het sneller ging. Ik zie trouwens wel dat m'n buik wat afslankt, dus resultaat zie ik sowiesoquote:
Maar das toch hartstikke netjes?!?!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:59 schreef Bamba het volgende:
[..]
200 gram om de 2 dagen ongeveer. Het is ook niet dat het absoluut niet gaat hoor, maar ik ben gewend van eerdere pogingen dat het sneller ging. Ik zie trouwens wel dat m'n buik wat afslankt, dus resultaat zie ik sowieso
Ik moet eigenlijk ook gewoon niet zeuren hoor, ik voel me sowieso al een stuk beter dan 2 weken geledenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar das toch hartstikke netjes?!?!
Je wordt ouder, dan gaat het sowieso moeilijker.
Bamba, ik zie hier niets vreemds aan. Prima eetpatroon om rustig op af te vallen (wat je dus ook doetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:56 schreef Bamba het volgende:
Ik ontbijt met een smoothie, overnight oats of eieren meestal, tussendoor pak ik fruit of een cracotte met kaas af en toe. Lunch is vaak 1 a 2 boterhammen met licht beleg. Tussendoor weer fruit en 's avonds varieert nogal. Vanavond dus spaghetti bolognese. Niet het gezondste wat ik deze week heb gegeten, maar mijn man had er zin in. Ik probeer overal sowieso een kwart minder van te pakken wat ik altijd gedaan heb en volkoren varianten te pakken. Precies afwegen doe ik niet, maar voer bij voedingswijzer eigenlijk altijd meer in dan ik gegeten heb. Boter en olie voer ik ook in.
Dat is meer dan een halve kilo per week, dat is toch mooi?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:59 schreef Bamba het volgende:
[..]
200 gram om de 2 dagen ongeveer. Het is ook niet dat het absoluut niet gaat hoor, maar ik ben gewend van eerdere pogingen dat het sneller ging. Ik zie trouwens wel dat m'n buik wat afslankt, dus resultaat zie ik sowieso
Ruim 2 liter water en 3 kopjes thee. Ik denk dat het puur afkicken van de suiker/koolhydraten isquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bamba, ik zie hier niets vreemds aan. Prima eetpatroon om rustig op af te vallen (wat je dus ook doet), gewoon zo door gaan.
Wat de hoofdpijn betreft: drink je genoeg? (water, thee)
Je drinkt in ieder geval zatquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:08 schreef Bamba het volgende:
Ruim 2 liter water en 3 kopjes thee. Ik denk puur afkicken van de suiker/koolhydraten
Jullie hebben gelijk hoor, ligt ook echt aan mezelf. Ik wil afvallen en nu NU NU op m'n streefgewicht zitten bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is meer dan een halve kilo per week, dat is toch mooi?
Idd, ik herken het van vorige pogingen in ieder gevalquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je drinkt in ieder geval zatHoofdpijn wil nog wel eens komen door dehydratie (en zeker nu het zo warm is), dus vandaar de vraag. Misschien is het dat idd, dan gaat het vanzelf weer over.
Ik wil ookquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:09 schreef Bamba het volgende:
Jullie hebben gelijk hoor, ligt ook echt aan mezelf. Ik wil afvallen en nu NU NU op m'n streefgewicht zitten bij wijze van spreken![]()
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil ookMaar goed, lange adem en dan over een jaartje héél hard juichen
![]()
Wat is nou een jaar op een mensenleven
Dat snap ik ook helemaal hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:09 schreef Bamba het volgende:
[..]
Jullie hebben gelijk hoor, ligt ook echt aan mezelf. Ik wil afvallen en nu NU NU op m'n streefgewicht zitten bij wijze van spreken![]()
Ik ook.. Succescrashrecept hier was praktijksemester gecombineerd met drie avonden in de week van zes tot sluit werken en leven op magere yoghurt met peer. Maar dat lukt me nu niet meer...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond snel eigenlijk wel zo prettig!
Mja, netwerken met 16 jarige is best lastig. Echt constant als een docent iets zegt is er wel iemand die iets er doorheen schreeuwt. Maarja, gelukkig maar één dag in de week, wel tof, de chef waar ik les van kreeg heeft mijn chefs ook nog les gegeven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Netwerken is belangrijk voor later om werk te vindenDus nu mensen leren kennen en vrienden maken. Zie het als onderdeel van de studie
Hoe is je haar geworden?
Been there, done that, geen succes bij mij! Ik ga maar voor de optie dat ik dit (wat ik nu doe dus) de rest van mijn leven kan volhouden. "Op dieet gaan en daarna klaar zijn" is geen optie meer.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond snel eigenlijk wel zo prettig!
Ik vind dat zulke vreselijke programma's. En ik las dus ergens dat het mensen heel erg demotiveert om af te vallen omdat ze zien dat het een énorme strijd is met mega veel sporten en huilen en mensen die tegen je zeggen dat je harder/hoger/beter/sneller moet. Plus het geeft mensen het beeld dat je mega-veel kan afvallen in korte tijd (en je ziet nooit hoeveel van de kandidaten binnen een paar jaar weer terug bij af zijn).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:43 schreef Sarabi het volgende:
Dag twee van Biggest Loser nog maar eens een kans geven op de achtergrond
Bij een pannenkoekenhuis leer je toch amper iets als je de horeca in wiltquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:45 schreef Myraela het volgende:
Ik werk bij hotel New York, de andere leerplekken zijn vooral kleinere restaurants, maar zelfs ook la place of een pannenkoekenhuis. Lijkt me toch minder divers om daar te leren, maar aan de andere kant moet je ergens beginnen.
En ik ben een paar jaartjes ouder, dus stel misschien ook wat hogere eisen aan mezelf.
Dat dacht ik ook ja. Schijnbaar stellen ze daar vanuit de opleiding in ieder geval geen eisen aan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij een pannenkoekenhuis leer je toch amper iets als je de horeca in wilt
Dat is wel echt een mooie kans voor jequote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:45 schreef Myraela het volgende:
Ik werk bij hotel New York, de andere leerplekken zijn vooral kleinere restaurants, maar zelfs ook la place of een pannenkoekenhuis. Lijkt me toch minder divers om daar te leren, maar aan de andere kant moet je ergens beginnen.
En ik ben een paar jaartjes ouder, dus stel misschien ook wat hogere eisen aan mezelf.
Oja dat kan ik mij ook zeker voorstellen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat zulke vreselijke programma's. En ik las dus ergens dat het mensen heel erg demotiveert om af te vallen omdat ze zien dat het een énorme strijd is met mega veel sporten en huilen en mensen die tegen je zeggen dat je harder/hoger/beter/sneller moet. Plus het geeft mensen het beeld dat je mega-veel kan afvallen in korte tijd (en je ziet nooit hoeveel van de kandidaten binnen een paar jaar weer terug bij af zijn).
+1.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:03 schreef Myraela het volgende:
Ben ik heel erg gemeen dat het enige dat ik nog een beetje leuk vind aan dat soort programma's, is om te zien dat er nog veeeel dikkere mensen zijn dan mij.Sorry, leedvermaak is het beste vermaak.
"Leuk" is misschien niet het goede woord, maar ik voel me er wel weer wat beter door. Misschien stuntel ik wel de rest van mijn leven met eten. Ik hoop gewoon dat ik het nooit zo erg laat worden.
Die kleurtjes in salades zijn toch altijd om blij van te wordenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:34 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
Brinta
Handje druiven, 200 gr geitenkaas, 3 dubbelkoeken
2 bruine boterhammen m kaas
Bekertje limonade, ijsje (80kcal)
Bak sla, 2 filetlapjes a la minute, paar wedges uit de oven
Kwark m blauwe bessen
En vooral hier heb ik heel veel zin in!
Met 4 smaaktomaatjes, een halve paprika, kruiden, sjalotje, olijfolie, balsamico en wat roquefort!![]()
[ afbeelding ]
Komt wel weer goedquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:35 schreef Zeester het volgende:
ik vind het niet leuk dat mensen de sfeer nu niet leuk vinden!
ik doe het wel, mits er geen champignon/tauge inzit. Dat word niks als dat uit vriezer opgewarmd moet worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Zou je zakken roerbakgroente ook in kunnen vriezen op de verpakking staat van niet. Maar weet dat mijn ouders het wel eens deden. De planninng voor de week loopt even iets anders!
Ik twijfel al 3 keer per week of ik mn leven mn hele leven vol zal weten te houden, laat staan mn eetpatroon.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Been there, done that, geen succes bij mij! Ik ga maar voor de optie dat ik dit (wat ik nu doe dus) de rest van mijn leven kan volhouden. "Op dieet gaan en daarna klaar zijn" is geen optie meer.
Ik doe het ook! Wel even heel goed uit laten lekken voor je 't in de pan gooit na ontdooienquote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Zou je zakken roerbakgroente ook in kunnen vriezen op de verpakking staat van niet. Maar weet dat mijn ouders het wel eens deden. De planninng voor de week loopt even iets anders!
Jij blijft verdorie gewoon! We hebben onze succesverhalen nodig hier!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik doe het ook! Wel even heel goed uit laten lekken voor je 't in de pan gooit na ontdooien
-wegblijven lukt niet helemaal, dus ik lurk wel gewoon. De meet gaat iig door-
Ik doe ze in een bakje, omgeroerd en dan op 40% ongeveer twee minuten. Zijn ze een soort van gepocheerd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:05 schreef Ruby88 het volgende:
Eieren in de magnetron, dat ging toch niet? (Misschien ook wel, als je het juist afstelt. Ik ken dat alleen van stunts om zoveel mogelijk troep te maken met een oude magnetron.)
Planning was wrapje met berg sla, halve avocado en gerookte kipquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:54 schreef Sarabi het volgende:
Wat stond er op de planning als lunch?
En je kan bij de D of T nog wel iets meer eten, de dag is nog niet om.
Doe ik ook altijd, superhandig voor snelle pasta of om met een gewokt kipfiletje door de kant-en-klare bami te mikken (maak ik voor mijn kinderen als ik niet veel tijd heb tussen thuiskomen en etenstijd)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh ja, dat kan natuurlijk wel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:44 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik doe ze in een bakje, omgeroerd en dan op 40% ongeveer twee minuten. Zijn ze een soort van gepocheerd.
Spaarstand is dan ook een foute benaming.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in spaarstand.
Tenminste niet zoals ie beschreven staat. Zolang jij dik bent, gaat je lijf verbranden uiteindleijk. klaar.
Wat is eigenlijk een "normale" hoeveelheid spiermassa bij vrouwen? Is dat ergens terug te vinden?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:00 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Spaarstand is dan ook een foute benaming.
Wat je tegen wilt gaan is dat je ook spiermassa gaat verbranden en bij 5+ dagen van een groot tekort gebeurt dat dus. Minder spiermassa = lagere verbranding.
Bij vrouwen van ~30+ is het trouwens al een lichamelijke verandering die er voor zorgt dat je spiermassa steeds minder wordt bij een gelijk beweegniveau. Als je aan het afvallen bent moet je ook bedenken dat je verbranding minder wordt bij elke kg die je afvalt omdat je bij elke handeling minder gewicht verplaatst.
Als je na 20kg afgevallen te zijn stil komt te staan met hetzelfde patroon is vaak geen 'spaarstand' maar een teken dat je op je onderhoud zit. Kunt dan spiermassa vergroten om je onderhoud te verhogen, meer sporten om je onderhoud te verhogen of je inname verlagen.
Dat lijkt me niet helemaal kloppen, want ik heb nu een spiermassa van circa 45%, en ik ben echt niet heel erg gespierd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef V1z0R het volgende:
Ligt aan je leeftijd.
Voor vrouwen was het iets van 40+ ~30%
30+ ~23-27%
20+ ~19-25%
Dat is hoe ik het onthouden heb, maar staan vast ergens anders overzichtjes. Ligt ook deels aan je bouw namelijk en waar het vet zit.
Ik zit op 47%. Nou ja, dan zit er een flinke laag vet overheenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet helemaal kloppen, want ik heb nu een spiermassa van circa 45%, en ik ben echt niet heel erg gespierd.
JA dat vroeg ik niet hequote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:16 schreef V1z0R het volgende:
Oh god, vergeten te melden dat ik doelde op vetpercentage, d'oh!
Ik ben laatst in de sportschool gewogen op zo'n weegschaal die ook andere dingen meet, en mijn spiermassa was circa 45 % en mijn vetpercentage was 35,5%. En ik ben 44 jaar, volgens mij is een vetpercentage van tussen de 30-33% dan gezond. Even opzoeken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:18 schreef V1z0R het volgende:
Hebben jullie het dan wel over spiermassa of over vetvrije massa?
Dat moet misgaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:52 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan natuurlijk wel.Ik had op een of andere manier meteen een ei nog in de schaal in mijn hoofd, i.c.m. een hoop baldadigheid.
Die weegschalen, heb ik me laten vertellen, zijn niet echt eerlijk; het stroompje gaat door je benen en je onderbuik en 'mist' je bovenlijf. Omdat vrouwen meestal de meeste vetvoorraden in hun benen en kont hebben zitten komen zij dus vaak uit op een hoger percentage dan ze eigenlijk hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben laatst in de sportschool gewogen op zo'n weegschaal die ook andere dingen meet, en mijn spiermassa was circa 45 % en mijn vetpercentage was 35,5%. En ik ben 44 jaar, volgens mij is een vetpercentage van tussen de 30-33% dan gezond. Even opzoeken.
Dat klopt dan ongeveer wel. Maar zijn richtlijnen natuurlijk en elk persoon is anders.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben laatst in de sportschool gewogen op zo'n weegschaal die ook andere dingen meet, en mijn spiermassa was circa 45 % en mijn vetpercentage was 35,5%. En ik ben 44 jaar, volgens mij is een vetpercentage van tussen de 30-33% dan gezond. Even opzoeken.
Dat is bij mij in ieder geval niet zo, want ik heb niet het meeste in mijn benen en kont zitten, die zijn juist eigenlijk best aardigquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:24 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Die weegschalen, heb ik me laten vertellen, zijn niet echt eerlijk; het stroompje gaat door je benen en je onderbuik en 'mist' je bovenlijf. Omdat vrouwen meestal de meeste vetvoorraden in hun benen en kont hebben zitten komen zij dus vaak uit op een hoger percentage dan ze eigenlijk hebben.
Die op de sportschool gaat ook via de handen. En het vochtpercentage wordt ook gemeten, dat is bij mij wat laag ik moet meer vocht innemen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat klopt dan ongeveer wel. Maar zijn richtlijnen natuurlijk en elk persoon is anders.
En wat mrspoeZ al zegt, of je moet zo'n ding erbij hebben die de stroom ook door je handen laat gaan. Maar dan nog is de vochtbalans in je lichaam van invloed.
Bij mij zit het ook allemaal zo;n beetje op mijn buik. Ik kan soms ook echt zuchten als ik vrouwen hoor klagen over hun kont. Ik wou dat ik een ronde kont hád, dat maakt de verhoudingen een stuk beter!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is bij mij in ieder geval niet zo, want ik heb niet het meeste in mijn benen en kont zitten, die zijn juist eigenlijk best aardig
Zoals ik het lees, is voor vrouwen boven de 40 een vetpercentage van 23-34% gezond en een spiermassa van tussen de 34-44% normaal. Zit ik al aardig goed.
Vetpercentage is ook gemeten jaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:18 schreef V1z0R het volgende:
Hebben jullie het dan wel over spiermassa of over vetvrije massa? Normaal wordt die samen met vetmassa berekend, niet de spiermassa.
Vrouwen hebben gemiddeld 21 kg spieren...Dus als dat 45% is dan weeg jij ongeveer 47 kg. Wat doe je hier!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:21 schreef miss_sly het volgende:
Vetvrije massa gok ikquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:18 schreef V1z0R het volgende:
Hebben jullie het dan wel over spiermassa of over vetvrije massa? Normaal wordt die samen met vetmassa berekend, niet de spiermassa.
Ben volgens mij nog nooit een vrouw tegen gekomen die niet wat te klagen had over d'r lijfquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:28 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Bij mij zit het ook allemaal zo;n beetje op mijn buik. Ik kan soms ook echt zuchten als ik vrouwen hoor klagen over hun kont. Ik wou dat ik een ronde kont hád, dat maakt de verhoudingen een stuk beter!
Bij mij zit een groot gedeelte ook in m'n kont, maar dan niet een lekkere bolle reet, maar een platte brede! Dus best beklagenswaardigquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:28 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Bij mij zit het ook allemaal zo;n beetje op mijn buik. Ik kan soms ook echt zuchten als ik vrouwen hoor klagen over hun kont. Ik wou dat ik een ronde kont hád, dat maakt de verhoudingen een stuk beter!
Geen idee, ik geef de cijfers van de weegschaal. Ik weeg 72,8, da's toch even wat andersquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vrouwen hebben gemiddeld 21 kg spieren...Dus als dat 45% is dan weeg jij ongeveer 47 kg. Wat doe je hier!
Het zou ook een beetje vaag zijn als je voor 80,5% uit vet en spieren bestond hèquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:38 schreef miss_sly het volgende:
Geen idee, ik geef de cijfers van de weegschaal. Ik weeg 72,8, da's toch even wat anders
Hier ook veel bij buik. Helaas.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:41 schreef Bamba het volgende:
Bij mij zit ook alles bij m'n buik helaas
Het is sowieso nooit te laat om het licht te zien toch? Knap hoor dat je het zo hebt weten om te draaienquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier ook veel bij buik. Helaas.
Maar hey, ik ben al aardig wat aan het afvallen en sport nu zo'n 3 uur in de week. Vorig jaar was ik nog kampioen bankhangen en chocola vreten.
Voor op je werk in de koffiepauzequote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:47 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de slechtste vreetbui ooit, en nu staat er een vanille/koffie cake in de oven. Maar nadat ik die gemaakt heb is mijn vreetbui eigenlijk al gezakt en wil ik heb dus al niet meer eten.Wat moet ik nou met een hele verse cake.
Dan eet je voor 8 punten chipsquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:49 schreef roos85 het volgende:
Ik heb 8 punten over en vreselijke trek in chips
Ik durf geen eten uit te delen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor op je werk in de koffiepauze
Of mee naar school en uitdelen
Of familie! Buren! Zwervers? De meeuwen?
Ik ben net 26, dus nee, nooit te laat. Heb nog zoveel leuke dingen in het vooruitzicht. Voor nu: fit naar Nepal! Voor half november minimaal 5 km in 30 minuten kunnen hardlopen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:48 schreef Bamba het volgende:
[..]
Het is sowieso nooit te laat om het licht te zien toch? Knap hoor dat je het zo hebt weten om te draaien
Laat je het hem meenemen. Waarom durf je geen eten uit te delen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:51 schreef Myraela het volgende:
Ik durf geen eten uit te delen.Misschien wil mijn vriend het wel meenemen naar zijn werk.
Waarom is dat een keer slecht als het binnen je dagelijkse kcal valt. Afvallen is alleen maar kcal, de rest is marginaal. En als je normaal goed eet waarbij je voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt is er niets aan de hand. Tenzij je mij een onderzoek kan laten zien waarin staat dat af en toe een handje chips slecht is voor je gezondheid.quote:
Wat je dan vaak ziet is dat mensen extreem de buikspieren gaan trainen wat deels averechts werkt vooral als je een somatotype hebt die makkelijk spier aanzet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:41 schreef Bamba het volgende:
Bij mij zit ook alles bij m'n buik helaas
Een keer is niet slecht inderdaad..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom is dat een keer slecht als het binnen je dagelijkse kcal valt. Afvallen is alleen maar kcal, de rest is marginaal. En als je normaal goed eet waarbij je voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt is er niets aan de hand. Tenzij je mij een onderzoek kan laten zien waarin staat dat af en toe een handje chips slecht is voor je gezondheid.
Zet mezelf liever niet in zo'n centraal punt van aandacht, in combinatie met eten. Of er moet een reden zijn, alsin een taartje voor iemands verjaardag bakken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Laat je het hem meenemen. Waarom durf je geen eten uit te delen?
Maar je bent kokkin, denk dat iedereen wel snapt dat je voor je plezier bakt toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zet mezelf liever niet in zo'n centraal punt van aandacht, in combinatie met eten. Of er moet een reden zijn, alsin een taartje voor iemands verjaardag bakken.
Af en toe niet, maar lange tijd scheef balans in je vetzuren zorgen dat je celwanden dichtslibben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom is dat een keer slecht als het binnen je dagelijkse kcal valt. Afvallen is alleen maar kcal, de rest is marginaal. En als je normaal goed eet waarbij je voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt is er niets aan de hand. Tenzij je mij een onderzoek kan laten zien waarin staat dat af en toe een handje chips slecht is voor je gezondheid.
ok, snap ik. Maar ik hoop dat je die drempel ooit wel durft te nemen, juist ook om wat Zeester zegt: je kookt voor je plezierquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:55 schreef Myraela het volgende:
Zet mezelf liever niet in zo'n centraal punt van aandacht, in combinatie met eten. Of er moet een reden zijn, alsin een taartje voor iemands verjaardag bakken.
Dus op dat vlak zou het boek de hormoonfactor wel eens gelijk kunnen hebben? Heb het nog niet gelezen maar hij schijnt binnen het bootcampclubje nogal een ding te zijn. (en ik heb ook nog het geluk der PCO; hormoongedoequote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wat je dan vaak ziet is dat mensen extreem de buikspieren gaan trainen wat deels averechts werkt vooral als je een somatotype hebt die makkelijk spier aanzet.
Daarnaast werkt je hormoonbalans mee.
Kon het zo niet aan wat je at afleiden, maar let jij op de gezonde vetten?Goede vetbalans heeft invloed op je hormoonbalans en waar je als vrouw vet opslaat. Zal iets zijn wat je totaal niet op korte termijn zult merken maar eerder pas na 5jr.
Scheelt wel dat goede vetten invloed hebben op de celwanden en je makkelijker afvalt met voldoende goede vetten.
Maar we zijn allemaal koks, toch staat er nooit iets wat collega's thuis gemaakt hebben in de kantine hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:56 schreef Zeester het volgende:
[..]
Maar je bent kokkin, denk dat iedereen wel snapt dat je voor je plezier bakt toch?
Ik kan uit ervaring zeggen dat gezond eten, een betere vetbalans en een beter gewicht heel snel invloed heeft al op je hormoonbalans. Het is echt bizar zoals die dingen allemaal op elkaar inwerken. Echt een perfect fabriekje is ons lichaam.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wat je dan vaak ziet is dat mensen extreem de buikspieren gaan trainen wat deels averechts werkt vooral als je een somatotype hebt die makkelijk spier aanzet.
Kon het zo niet aan wat je at afleiden, maar let jij op de gezonde vetten?Goede vetbalans heeft invloed op je hormoonbalans en waar je als vrouw vet opslaat. Zal iets zijn wat je totaal niet op korte termijn zult merken maar eerder pas na 5jr.
Scheelt wel dat goede vetten invloed hebben op de celwanden en je makkelijker afvalt met voldoende goede vetten.
Gezond eten en een gezond gewicht hebben een heel positieve invloed op PCOS. Anders had ik geen dochter gehadquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dus op dat vlak zou het boek de hormoonfactor wel eens gelijk kunnen hebben? Heb het nog niet gelezen maar hij schijnt binnen het bootcampclubje nogal een ding te zijn. (en ik heb ook nog het geluk der PCO; hormoongedoe)
Heeft er deels mee te maken ja.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dus op dat vlak zou het boek de hormoonfactor wel eens gelijk kunnen hebben? Heb het nog niet gelezen maar hij schijnt binnen het bootcampclubje nogal een ding te zijn. (en ik heb ook nog het geluk der PCO; hormoongedoe)
Ik heb de syndroomloze versie, bij mij is het slechts 1 eierstok -gelukkig- maar wel wat klachten daardoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gezond eten en een gezond gewicht hebben een heel positieve invloed op PCOS. Anders had ik geen dochter gehad
Ik doe het best vaak en gaat goed.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik keek bij de symptomen, wat een hoop van die super algemene kenmerken. Nu ben ik ook bang.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:08 schreef Zeester het volgende:
PCOS en diabetes zijn de 2 ziektes waar ik het allerbangst voor ben, qua overgewicht. Hopelijk blijft mij het bespaard!
Ik heb de klachten ervan al eigenlijk sinds ik ging menstrueren, dus ik vraag mij af of het wel gerelateerd is aan overgewicht. Maar ondanks dat, gezond gewicht kan wel voorkomen dat mn andere eierstok ook verpest is voordat hij echt eens nodig gaat zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:08 schreef Zeester het volgende:
PCOS en diabetes zijn de 2 ziektes waar ik het allerbangst voor ben, qua overgewicht. Hopelijk blijft mij het bespaard!
Mooie doelen heb je jezelf gesteldquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik ben net 26, dus nee, nooit te laat. Heb nog zoveel leuke dingen in het vooruitzicht. Voor nu: fit naar Nepal! Voor half november minimaal 5 km in 30 minuten kunnen hardlopen.
En volgende doel is 10km kunnen hardlopen en een gezond gewicht/buikomvang/vetpercentage voor mn 27e verjaardag
Half november, dus dan wil ik fit zijn. Goede conditie, fijn in mn lijf zittenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:12 schreef Bamba het volgende:
[..]
Mooie doelen heb je jezelf gesteldWanneer ga je naar Nepal?
Ach, ik ben bijna 31 en voor mij is het ook nog niet te laat hoor
Het is natuurlijk nooit te laat. Zelfs al ben je 70, je zult altijd je gezondheid enorm verbeteren!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:12 schreef Bamba het volgende:
[..]
Mooie doelen heb je jezelf gesteldWanneer ga je naar Nepal?
Ach, ik ben bijna 31 en voor mij is het ook nog niet te laat hoor
Ik train op dit moment nog helemaal m'n buikspieren niet, idd om de reden die jij noemt. En ik heb pijn op m'n buikspier van de endometriose, dus die spieren trainen is erg pijnlijk voor mij.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Da's al snelquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Half november, dus dan wil ik fit zijn. Goede conditie, fijn in mn lijf zitten
Iddquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:13 schreef Zeester het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nooit te laat. Zelfs al ben je 70, je zult altijd je gezondheid enorm verbeteren!
Een collegaatje van mij heeft het ook, en die is een hoop afgevallen, maar daar is het niet van verbeterd. Zij gaat nu het hele IVF traject in de hoop een kindje te krijgen. Heel naar lijkt mequote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb de klachten ervan al eigenlijk sinds ik ging menstrueren, dus ik vraag mij af of het wel gerelateerd is aan overgewicht. Maar ondanks dat, gezond gewicht kan wel voorkomen dat mn andere eierstok ook verpest is voordat hij echt eens nodig gaat zijn.
Haha, dankjewel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Myraela, ik vind je haar tof!
Als ik 10 jaar jonger was geweest had ik je na-geaapt!![]()
Nee hoor, nog lang niet. Nog 7 weken bootcamp, daarna nog een x aantal weken sportplanning afwerken. En dan, dan ga ik pasquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef Bamba het volgende:
[..]
Da's al snel
[..]
Idd. Ik voelde me de laatste maanden weer zo futloos en ik merk nu alweer dat ik mezelf fitter voel
Ik ben vorig jaar, deels ongevraagd in een traject beland. Kwam voor de pil en nog wat andere klachten bij de huisarts en belandde in het ziekenhuis. Maar ik ben gewoon vruchtbaar, dat wel. Gelukkigquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef Zeester het volgende:
[..]
Een collegaatje van mij heeft het ook, en die is een hoop afgevallen, maar daar is het niet van verbeterd. Zij gaat nu het hele IVF traject in de hoop een kindje te krijgen. Heel naar lijkt me!
Haha, voor mij voelt half november als snel. Maar nog even doorbikkelen dusquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee hoor, nog lang niet. Nog 7 weken bootcamp, daarna nog een x aantal weken sportplanning afwerken. En dan, dan ga ik pas
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:13 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik train op dit moment nog helemaal m'n buikspieren niet, idd om de reden die jij noemt. En ik heb pijn op m'n buikspier van de endometriose, dus die spieren trainen is erg pijnlijk voor mij.
Ik probeer nu zeker op gezonde vetten te letten idd,
Ik heb echt een hele grote kinderwens, al sinds mijn 15e, ik wil er het liefst 4, maar ik heb me al een aantal jaar voorgenomen dat, mocht het niet gegeven zijn door de natuur, dan geen IVF. Dan moet ik maar wat anders bedenken. Het lijkt me té zwaar en té heftig. En superfijn dat jij wrslk wel gewoon vruchtbaar bent!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben vorig jaar, deels ongevraagd in een traject beland. Kwam voor de pil en nog wat andere klachten bij de huisarts en belandde in het ziekenhuis. Maar ik ben gewoon vruchtbaar, dat wel. GelukkigMaar ivf, het lijkt mij echt onmogelijk zwaar en vooral emotioneel heel heftig.
Ik doe verder niets specifieks tegen diabetes hoor, maar mijn oude huisgenootje had type 1, en we hebben weleens een rondje bloedsuiker prikken gedaan met vrienden, en toen durfde ik niet mee te doen, veel te bang om een afwijkend suiker te hebben. Maar goed, ik val nu af, dus als het goed is val ik binnen niet al te lang niet meer in de risicogroep, en dan blijft het hopen dat het goed gaatquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ben zelf fan van de blikjes makreelfilets in olijfolie van John West, die met knoflook en kruiden, dus stinkt wel als een malle. Maar bomvol met de vetten die je zoekt.
Nu ga ik maar, zat al een reactie op Zeester d'r diabetes te reageren met grapefruits eten, maar iemand met die angst zoekt zelf al vaak wel uit wat goed isdus ik hou op met betweteren
filmtijd!
Makreelquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ben zelf fan van de blikjes makreelfilets in olijfolie van John West, die met knoflook en kruiden, dus stinkt wel als een malle. Maar bomvol met de vetten die je zoekt.
Nu ga ik maar, zat al een reactie op Zeester d'r diabetes te typen met grapefruits eten, maar iemand met die angst zoekt zelf al vaak wel uit wat goed isdus ik hou op met betweteren
filmtijd!
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:40 schreef roos85 het volgende:
Niet voor de chips, maar voor 2 stuks knäckebröd (een met jam en een met kaas) gegaan.. was maar 4 punten
Ik zou niet teveel doen, daar moet je enorm veel geduld voor hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:45 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik zag in het vorige topic verschijnen dat jullie als tijd voor jezelf een serie enzo kijken, doe ik ook wel en op het internet zitten. Nu zit ik over een paar weken ergens zonder internet en ben al aan het bedenken wat ik dan kan doen. Ik zag puzzelen staan en dat vind ik wel interessant. Nu kan ik me niet meer herinneren wanneer ik het voor het laatst heb gedaan. Welke puzzel pak ik dan het beste 500 stuks of 1000, nog meer?
Goed van je.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:40 schreef roos85 het volgende:
Niet voor de chips, maar voor 2 stuks knäckebröd (een met jam en een met kaas) gegaan.. was maar 4 punten
Ik zou een boek lezen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:45 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik zag in het vorige topic verschijnen dat jullie als tijd voor jezelf een serie enzo kijken, doe ik ook wel en op het internet zitten. Nu zit ik over een paar weken ergens zonder internet en ben al aan het bedenken wat ik dan kan doen. Ik zag puzzelen staan en dat vind ik wel interessant. Nu kan ik me niet meer herinneren wanneer ik het voor het laatst heb gedaan. Welke puzzel pak ik dan het beste 500 stuks of 1000, nog meer?
Puzzelen vind ik leuk en heel erg ontspannendquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:45 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik begon met een puzzel van 1000. Dat vind ik goed te doen. Puzzels met meer stukjes komen hier het huis niet in haha!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:45 schreef Serieliefhebber het volgende:
Dat vind ik juist leuk. Lekker een aantal dagen door puzzelen. Alleen samen met mijn vriend. Heerlijk. Van het weekend nog 4 puzzels voor een 10tje gescoord op de luikse markt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:53 schreef Bamba het volgende:
[..]
Puzzelen vind ik leuk en heel erg ontspannendIk zou voor 500 stuks gaan, 1000 heb je niet zo 123 gemaakt.
Ik heb ook nog stapels boeken die ik niet gelezen heb. Oh ik heb het morgen nog druk net kiezen wat ik ga doen tijdens mijn avondje op de bank!quote:
Ik ookquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat vind ik juist leuk. Lekker een aantal dagen door puzzelen. Alleen samen met mijn vriend. Heerlijk. Van het weekend nog 4 puzzels voor een 10tje gescoord op de luikse markt.
Die hebben wij ook. Superhandig.. hebben nu ook 2 panorama puzzels en die passen ook op de mat!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:58 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik ookMaar ik kon niet uit Serieliefhebber haar tekst opmaken of ze opeens weg moet op die plaats en dan zou ze misschien balen dat ze hem nog niet af heeft. Ik heb zelf voor 1 euro zo'n puzzelmat gekocht, ideaal
Disneyquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Die hebben wij ook. Superhandig.. hebben nu ook 2 panorama puzzels en die passen ook op de mat!
Ben zelf gek van disneypuzzels. En heb er ook een aantal van Jan van Haasteren.
Straks als het weer vroeger donker is lekker net een pot thee puzzelen. Wat dat betreft heb ik best zon in de herfst/winter. (Qua regen en temperatuur niet haha)
Ik zou zelf voor minstens duizend gaan, vijfhonderd vind ik te makkelijk. Maar je bent dan wel weer zeker dat je het afkrijgt. En Jan van Haasteren puzzels zijn leuk inderdaad, zoek de sinterklaas!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:06 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik heb inderdaad nog heel wat boeken staan, dus ik pak er zeker één mee. Puzzelen klinkt zo leuk en het is geleden van toen ik nog klein was dus wil het wel eens de kans geven. Nu ik ben er 3dagen dus pak 6uren puzzelen ofzo welke pak ik dan het beste?1000 of 500 want zou hem wel af willen hebben.
Ik zou 500 pakken, dan kun je ook nog afwisselen met lezenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:06 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik heb inderdaad nog heel wat boeken staan, dus ik pak er zeker één mee. Puzzelen klinkt zo leuk en het is geleden van toen ik nog klein was dus wil het wel eens de kans geven. Nu ik ben er 3dagen dus pak 6uren puzzelen ofzo welke pak ik dan het beste?1000 of 500 want zou hem wel af willen hebben.
Ik puzzel altijd in m'n eentje. Mijn man houdt meer van X-boxenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef MaJo het volgende:
Puzzelen is leuk! Ik deed het vroeger samen met mijn moederBen ook echt een herfst/winter persoon, lekker met een warme choco bij de open haard puzzelen
Helaas houdt mijn vriend er niet van, hij vindt het maar burgerlijk
Kan het ook in mijn eentje doen natuurlijk maar samen vind ik nog leuker
Die van mij ook inderdaadquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:08 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik puzzel altijd in m'n eentje. Mijn man houdt meer van X-boxen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boys will be boys!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die van mij ook inderdaadIk ga van de herfst gewoon puzzelen!
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:10 schreef Zeester het volgende:
Ik ben absoluut geen herfst/winter persoon (terwijl ik in de herfst geboren ben, maar wat mij betreft mag de herfst helemaal afgeschaft worden!), maar ik heb wel een échte winterhobby. Namelijk borduren!Dat vind ik zo knap, dat je daar geduld voor kunt opbrengenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn moeder deed dat vroeger ook wel eens!
And so the lion fell in love with the lamb
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:10 schreef Zeester het volgende:
Ik ben absoluut geen herfst/winter persoon (terwijl ik in de herfst geboren ben, maar wat mij betreft mag de herfst helemaal afgeschaft worden!), maar ik heb wel een échte winterhobby. Namelijk borduren!WOW die laatste fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Net als nu. Ik ben nu TV aan het kijken en aan het internetten. Zou ook de laptop aan de kant kunnen doen en ff uurtje borduren, kan prima gelijk met tv kijken (/luisteren).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:13 schreef MaJo het volgende:
Borduren is ook leuk, deed ik vroeger ook. Moet ik misschien ook weer gaan oppakkenTegenwoordig ga ik toch snel spelletjes op mijn laptop doen terwijl ik vroeger heel veel las enzo. Dat doe ik nog steeds wel maar zou veel meer kunnen. En dus ook dingen als puzzelen en borduren!
Same here, de tv staat aan en vriend en ik allebei met laptop op schootquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:14 schreef Zeester het volgende:
[..]
Net als nu. Ik ben nu TV aan het kijken en aan het internetten. Zou ook de laptop aan de kant kunnen doen en ff uurtje borduren, kan prima gelijk met tv kijken (/luisteren).
Ik heb de hele zomer blote benen gehad (niet zo bloot als bij deze dame hoor) en hoewel mijn bovenlijf en hoofd inmiddels tot zeer-gebruind kunnen worden gerekend zijn mijn benen echt een mini beetje donkerder dan ze waren. Flauw hoor. Dus als je er zo uit wil zien is een zonnebankje geen slecht ideequote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:14 schreef Bamba het volgende:
Ik wil dit volgend jaar zomer aanEn dat het er bij mij dan ook zo flatteus als bij deze dame uitziet
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik heb een heel lichte huidtype en mijn benen geven bijna licht, dus bruin-wise gaat het niet lukken helaasquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:16 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb de hele zomer blote benen gehad (niet zo bloot als bij deze dame hoor) en hoewel mijn bovenlijf en hoofd inmiddels tot zeer-gebruind kunnen worden gerekend zijn mijn benen echt een mini beetje donkerder dan ze waren. Flauw hoor. Dus als je er zo uit wil zien is een zonnebankje geen slecht idee!
Nicequote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:14 schreef Bamba het volgende:
Ik wil dit volgend jaar zomer aanEn dat het er bij mij dan ook zo flatteus als bij deze dame uitziet
![]()
![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prrrrr
De laatste kilo's gaan minder snel toch? Eind november is 11 weken, misschien is kerst een fijner doel want haalbaarder.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:19 schreef Zeester het volgende:
Ik denk dat ik mezelf eventjes een concreet doel moet stellen voor de komende tijd. Werkte nu namelijk toe naar 26 kilo in 52 weken, wat ik heb gehaald. Mijn volgende doel is 31 kilo afvallen, dat is nog 6 kilo te gaan (zit nog kilo bij van na Lowlands). Vraag me af wanneer dat een haalbaar ding is. Ik neig nu naar 'met kerst' maar eigenlijk vind ik dat wel heel veel tijd voor 6 kilo. Andere optie is 'met m'n verjaardag' eind november. Wat zouden jullie doen?
Het zijn niet de laatste kilo's, het zijn gewoon de volgende 6 kilo's. Maar 31 kilo is een feestje waard, want BMI onder de 30.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:20 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
De laatste kilo's gaan minder snel toch? Eind november is 11 weken, misschien is kerst een fijner doel want haalbaarder.
Foto als je het gehaald hebtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nice
Ik heb een tijd geleden een streefgewicht jurkje gekocht waar ik inmiddels in pasNog een paar kilo's eraf en dan staat ie echt goed
Oh ok, sorry. Dan is wellicht doorgaan in je oude ritme het handigst en heb je dubbel feest met je verjaardag.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:21 schreef Zeester het volgende:
[..]
Het zijn niet de laatste kilo's, het zijn gewoon de volgende 6 kilo's. Maar 31 kilo is een feestje waard, want BMI onder de 30.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:18 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb afgelopen zomervakantie het tekenen en fröbelen herontdekt. Gewoon doedelen eigenlijk, met stiften en kleurpotloden en kraaltjes en pailletjes en veertjes en andere troepjes. Heerlijke bezigheid! Heb een groot tekenboek gemaakt, want ja, alles ophangen kan ook niet.Wat creatief! Het lijkt wel een voet! Of is het dat ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And so the lion fell in love with the lamb
Ha, nou je het zegt! Het is eigenlijk niets, gewoon roze frutsels op een groenblauw geverfd plankje.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:22 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wat creatief! Het lijkt wel een voet! Of is het dat ook?
Ik zie altijd overal vormen inquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:24 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ha, nou je het zegt! Het is eigenlijk niets, gewoon roze frutsels op een groenblauw geverfd plankje.
ziet er erg lekker uit. Is dat moeilijk om te maken ?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
ik doe het wel, mits er geen champignon/tauge inzit. Dat word niks als dat uit vriezer opgewarmd moet worden.
[ link | afbeelding ]
En mijn avondeten. Zelfgemaakte linzen/bonenburger!
Nee, niet echtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
ziet er erg lekker uit. Is dat moeilijk om te maken ?
dank je ! Ga ik morgen proberen te makenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee, niet echtIk heb het recept in het vegetarisch eten neergezet, hier. Het is natuurlijk gewoon aan te passen met allerlei verschillende bonen/kikkererwten, groenten/kruiden... etc
Succes! Als je hem met bonen/linzen maakt die je nog moet koken, laat het goed afkoelen... Gebruik je uit blik, spoel ze voor gebruik eerst even goed af.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:31 schreef N.icka het volgende:
[..]
dank je ! Ga ik morgen proberen te maken
thanks :-)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Succes! Als je hem met bonen/linzen maakt die je nog moet koken, laat het goed afkoelen... Gebruik je uit blik, spoel ze voor gebruik eerst even goed af.
Ohquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:21 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik doe verder niets specifieks tegen diabetes hoor, maar mijn oude huisgenootje had type 1, en we hebben weleens een rondje bloedsuiker prikken gedaan met vrienden, en toen durfde ik niet mee te doen, veel te bang om een afwijkend suiker te hebben. Maar goed, ik val nu af, dus als het goed is val ik binnen niet al te lang niet meer in de risicogroep, en dan blijft het hopen dat het goed gaat
Ik heb weleens gehoord (van iemand, dus niet gelezen in een wetenschappelijk dingetje) dat je je kans vergroot door 's ochtends het eten uit te stellen. Dit deed ik vroeger altijd heel extreem op dagen dat ik vrij was, 's ochtends niet eten tot een uur of 5, en mezelf dan volstouwen met allerlei bagger. En dat was nou juist het slechtste wat je kon doen. Toen ben ik daar radicaal mee gestopt, als ik 's ochtends wakker word ga ik binnen 20 minuten ontbijten. Klopt dat, of is het echt onzinquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:51 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Oh
Niet om je bang te maken hoor maar dat is een kleine missconceptie. De cijfers erover zijn enigszins vertekenend omdat het zo'n grote groep is waarop het gebaseerd is. Er zijn ook best veel mensen zonder overgewicht met suiker problemen, steeds meer zelfs onder die demografie.
Vegetariërs zijn in vergelijking ook veel gezonder dan omnivoren in de grote studies. Neem je het gedeelte omnivoren dat net zo bewust met voeding omgaat als vegetariërs blijkt dat de omnivoren een voorsprong hebben.
Het beste blijkt gewoon een bewuste maar niet te extreme aanpak te zijn.
De grootste oorzaken zijn overgewicht(diabetes 2) en erfelijkheid(diabetes 1). Aan diabetes valt weinig te doen. Maar type 2 is nog omkeerbaar wanneer men overgewicht verliest. Timing van eten is niet zo relevant voor diabetes ontwikkeling (tenzij je door een bepaald patroon overmatig gaat eten: lees te veel calorieen met als gevolg overgewicht). Voor een diabetes patient is dit weer anders, deze moet zijn insuline en voorraden (glycogeen etc.) op pijl houden .quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:56 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord (van iemand, dus niet gelezen in een wetenschappelijk dingetje) dat je je kans vergroot door 's ochtends het eten uit te stellen. Dit deed ik vroeger altijd heel extreem op dagen dat ik vrij was, 's ochtends niet eten tot een uur of 5, en mezelf dan volstouwen met allerlei bagger. En dat was nou juist het slechtste wat je kon doen. Toen ben ik daar radicaal mee gestopt, als ik 's ochtends wakker word ga ik binnen 20 minuten ontbijten. Klopt dat, of is het echt onzin
Erfelijkheid speelt ook een rol bij diabetes 2. Als je beiden hebt (erfelijk en overgewicht) heb je echt een heel groot risico om het te krijgen helaas.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De grootste oorzaken zijn overgewicht(diabetes 2) en erfelijkheid(diabetes 1). Aan diabetes valt weinig te doen. Maar type 2 is nog omkeerbaar wanneer men overgewicht verliest. Timing van eten is niet zo relevant voor diabetes ontwikkeling (tenzij je door een bepaald patroon overmatig gaat eten: lees te veel calorieen met als gevolg overgewicht). Voor een diabetes patient is dit weer anders, deze moet zijn insuline en voorraden (glycogeen etc.) op pijl houden .
Ik heb wel gevallen gehoord/gelezen die geen tabletten meer hoeven te slikken door veel af te vallen. Helaas zijn dat maar weinig gevallen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:26 schreef miss_sly het volgende:
Type 2 is volgens mij niet omkeerbaar, maar wel uit te stellen/te voorkomen door gewichtsverlies. Bij type 2 is erfelijkheid ook een grote factor, overigens, maar het is geen aangeboren afwijking, zoals type 1.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:32 schreef Barreltje het volgende:
even eenvoor mezelf..
de eerste hardloop sessie is geslaagd!en niet eens zo moeilijk als ik dacht..
wel trouw het schema aanhouden en om de dag trainen
wat ik wel enorm voelde was al dat vet wat heen en weer wiebelde![]()
naja.. gaat ook wel minder worden denken we dan maar
nu lekker vroeg mn bedje in..
trusten !
Klopt, maar heb de voornaamste reden er bij gezet. Zijn alleen niet de enige redenen die invloed hebben sporten(of gebrek hieraan), voeding en andere.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:25 schreef Bamba het volgende:
[..]
Erfelijkheid speelt ook een rol bij diabetes 2. Als je beiden hebt (erfelijk en overgewicht) heb je echt een heel groot risico om het te krijgen helaas.
Er is geen algehele waarheid.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:56 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord (van iemand, dus niet gelezen in een wetenschappelijk dingetje) dat je je kans vergroot door 's ochtends het eten uit te stellen. Dit deed ik vroeger altijd heel extreem op dagen dat ik vrij was, 's ochtends niet eten tot een uur of 5, en mezelf dan volstouwen met allerlei bagger. En dat was nou juist het slechtste wat je kon doen. Toen ben ik daar radicaal mee gestopt, als ik 's ochtends wakker word ga ik binnen 20 minuten ontbijten. Klopt dat, of is het echt onzin
Mag ik afvallen schrappen door bewuster te eten?! Never mind, je zegt het zelf ook alquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:56 schreef Verbosity het volgende:
Het is wel degelijk omkeerbaar. Bloedglucose kan verbeterd worden door af te vallen. Dit is een van de waarden die benodigd zijn om stabiel te krijgen, waardoor symptomen verdwijnen en eventueel medicatie niet meer nodig zal zijn. Probleem is dat dit alleen geld voor mensen die niet jaren lang structureel overgewicht hebben. Een groot deel weet echter niet dat ze diabetes hebben of er ontbreekt een diagnose. Waardoor ze te laat beginnen met hun levensstijl aanpassen.
Combinatie van als je overgewicht hebt....quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mag ik afvallen schrappen door bewuster te eten?!
Had al semi-rectificatie gedaanquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Combinatie van als je overgewicht hebt....
Klopt, ik had waarschijnlijk al zeker 1 a 2 jaar diabetes voordat het bij mij ontdekt werdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:56 schreef Verbosity het volgende:
Het is wel degelijk omkeerbaar. Bloedglucose kan verbeterd worden door af te vallen. Dit is een van de waarden die benodigd zijn om stabiel te krijgen, waardoor symptomen verdwijnen en eventueel medicatie niet meer nodig zal zijn. Probleem is dat dit alleen geld voor mensen die niet jaren lang structureel overgewicht hebben. Een groot deel weet echter niet dat ze diabetes hebben of er ontbreekt een diagnose. Waardoor ze te laat beginnen met hun levensstijl aanpassen.
Zo gauw ik een puzzel pak, zitten ze al in de doos. Als ik er een stukje uitpak en op tafel leg, moet het stukje op de grond.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 06:55 schreef Isabeau het volgende:
Puzzelen met je kattenSucces daar mee!
Ik heb n et 4 boterhammen gegeten want honger. Nu nog steeds.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me
Ontbijtje weer op. Ik vind de zak granen die ik heb gekocht eigenlijk niet zo lekker en ik moet hem weken voor ik het kan eten (er zitten anders een paar keiharde stukjes in), maar weggooien vind ik verspilling van voedsel en dus blijf ik het elke ochtend braaf eten
Dat dacht ik vroeger ook, maar ben nu net zo dik of zelfs dikker en vind het idd demotiverend om te zien. Ook omdat er zo vol walging over dat gewicht gedaan wordt... dan denk ik:"Ja ik weet dat ik walgelijk ben, en dat ik het nooit zo ver had moeten laten komen, volgende graag."quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:03 schreef Myraela het volgende:
Ben ik heel erg gemeen dat het enige dat ik nog een beetje leuk vind aan dat soort programma's, is om te zien dat er nog veeeel dikkere mensen zijn dan mij.Sorry, leedvermaak is het beste vermaak.
"Leuk" is misschien niet het goede woord, maar ik voel me er wel weer wat beter door. Misschien stuntel ik wel de rest van mijn leven met eten. Ik hoop gewoon dat ik het nooit zo erg laat worden.
Maar kwak... jij hebt ons. En geen tv-programma nodig als stok achter de deurquote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat dacht ik vroeger ook, maar ben nu net zo dik of zelfs dikker en vind het idd demotiverend om te zien. Ook omdat er zo vol walging over dat gewicht gedaan wordt... dan denk ik:"Ja ik weet dat ik walgelijk ben, en dat ik het nooit zo ver had moeten laten komen, volgende graag."
Met gevaar van wederom spuit elf:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:42 schreef Bamba het volgende:
Mijn bmr is 2173 kcal (lichte activiteit). Hoeveel is dan verstandig om ongeveer per dag te eten? Ik eet er nu 1600-1700 per dag, dat is toch niet te veel? Of is het juist te weinig? Ik heb er zo veel verstand van
Thanks DEquote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar kwak... jij hebt ons. En geen tv-programma nodig als stok achter de deur![]()
En pfff, spierpijn. En HONGERRRRR. ik ga maar eens ontbijten.
Zelfs als er 80 kilo af zou gaan kan ik zoiets nog niet aan. Witte kromme beentjes met klutsknieeen en kilo's los vel en striae, zo stel Ik me dat ongeveer voorquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:14 schreef Bamba het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Doe een Wasgij puzzel!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:45 schreef Serieliefhebber het volgende:
Die link heb ik gemist. Of iig hoe interessant ie was.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Op de site die isa linkte berekent hij zelf wat je energietekort is op een gemiddelde dag. Wel interessant. Ook maakt hij een tendinitis van je gewicht nat de losse metingen. Kun je goed zien of je nog op t goede pad bent als je een Let iets aankomt tussendoor.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hou van vliegvocht!Nu drie kilo lichter dan maandagochtend.
En dus een negatief saldo van het twee-weekse congresfestijn!
die vind ik veel te moeilijkquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Doe een Wasgij puzzel!Die zijn echt superleuk!
Demotiverend omdat er zo negatief over het gewicht word gedaan? Het gewicht is toch ook negatief, dat vind je zelf ook anders zou je niet willen afvallen. Je ziet ook goed dat het niet permanent is, dat het hard werken is, maar dat je het kunt veranderen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat dacht ik vroeger ook, maar ben nu net zo dik of zelfs dikker en vind het idd demotiverend om te zien. Ook omdat er zo vol walging over dat gewicht gedaan wordt... dan denk ik:"Ja ik weet dat ik walgelijk ben, en dat ik het nooit zo ver had moeten laten komen, volgende graag."
Ik ga m zo zoeken. Zit mobiel mat volgens mijn kun je er zo komen. http://fourmilab.ch/hackdiet/online/hdo.htmlquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die link heb ik gemist. Of iig hoe interessant ie was.
Mag ie nog een keer
Ik vind mezelf al walgelijk genoeg, dank je, dan hoef ik een stelletje tv personages dat niet nog eens tien keer te bevestigen. Ik ben geen masochist dat ik het fijn vind om te horen dat mensen mijn gewicht zo vreselijk vinden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Demotiverend omdat er zo negatief over het gewicht word gedaan? Het gewicht is toch ook negatief, dat vind je zelf ook anders zou je niet willen afvallen. Je ziet ook goed dat het niet permanent is, dat het hard werken is, maar dat je het kunt veranderen.
Niet op de manier dat zij het doen natuurlijk, niet zo streng en snel. Maar het kan.
En natuurlijk gaat het onrealistisch snel en mensen die nog nooit hebben moeten afvallen gaan misschien denken dat dat normaal is. Ik denk dat het veel mensen ook wel motiveert om weer een beetje op hun eten te letten.
Ik kijk de programma's niet omdat het nogal vermoeiend Amerikaans is gefilmd. Veel geschreeuw en gejank.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind mezelf al walgelijk genoeg, dank je, dan hoef ik een stelletje tv personages dat niet nog eens tien keer te bevestigen. Ik ben geen masochist dat ik het fijn vind om te horen dat mensen mijn gewicht zo vreselijk vinden.
Daarmee bedoel ik niet dat ik hoef te horen dat het allemaal prima is overigens. Maar nee, Ik vind het niet motiverend.
Gewoon niet kijken dan! En jij bent zoveel beter en permanenter bezig dan de mensen op tv die er een Wendy van Dijk ofzo voor nodig hebben omdat ze niet zelf kunnen bedenken wat verstandig eten en bewegen is. Jij hebt onsquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind mezelf al walgelijk genoeg, dank je, dan hoef ik een stelletje tv personages dat niet nog eens tien keer te bevestigen. Ik ben geen masochist dat ik het fijn vind om te horen dat mensen mijn gewicht zo vreselijk vinden.
Daarmee bedoel ik niet dat ik hoef te horen dat het allemaal prima is overigens. Maar nee, Ik vind het niet motiverend.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:45 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik kijk de programma's niet omdat het nogal vermoeiend Amerikaans is gefilmd. Veel geschreeuw en gejank.
Ik zie andere dingen als demotiverend. Bijvoorbeeld op mijn werk; ik krijg credits om kleren uit te zoeken, maar ik kan oude kleding niet inleveren. Dus toen ik zei: ik bestel even geen nieuwe broek want er moet nog tien kilo af, kreeg ik de reactie: als dat lukt. Dat soort dingen geven me echt rillingen. Of zoals bij mij thuis: ruim jij de tafel maar af, je kan de beweging gebruiken.
Dat soort uitspraken werken demotiverend op mij.
Mijn moeder en stiefvader zijn altijd al het tegenovergestelde van steunende opvoeders geweest. Ik kom daarom ook al twee maanden niet meer daar.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]Dat is ook niet aardig zeg. Ik zou lekker na het eten zelf opspringen en denken aan de extra beweging die je krijgt. Alle beetjes helpen en zo ben je lullige opmerkingen voor. En zo kan je trots op jezelf zijn dat je de tafel hebt leeg geruimd. En goed kijken naar je bord he, want daar liggen restjes van gezonder eten of in ieder geval in andere verhoudingen dan dan je tafelgenoten
Ik kan je niet eens ongelijk geven. Ik ben gisteren ook voor het eerst sinds 1,5 maand weer bij mijn ouders geweest. Soms heb je gewoon even geen zin in rotopmerkingenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Mijn moeder en stiefvader zijn altijd al het tegenovergestelde van steunende opvoeders geweest. Ik kom daarom ook al twee maanden niet meer daar.
Ja ik sta wel te kijken van de trainers.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ehm, let me see.. Vorige week Donderdag t/m afgelopen Zondag 76,1, Maandag 75,8, Dindag t/m Woensdag 75,4 vandaag 75,1. Als de trent zich door zet zit ik Zaterdag op 74,7?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat ga je wel halen voor zaterdag toch?
Geen ideequote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:02 schreef Sarabi het volgende:
Qwea tot welk gewicht wil je ook alweer door gaan? Je gaat zo hard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |