Gezellige boel daar op mijn oude school!quote:Een 49-jarige docente van het Sintermeerten college in Heerlen is in opspraak geraakt.
De wiskundelerares verscheen in een artikel in de Lowlandskrant, uitgegeven door NRC Next.
Nummer vijf
Daarin zegt ze net een pilletje te hebben geslikt: "Genieten. Normaal doet deze muziek me niet zoveel, maar nu heb ik net een pilletje gehad. Dan komt de muziek drie keer zo hard binnen. (...) Een maand geleden gebruikte ik voor het eerst een pilletje, dit is nummer vijf."
Het artikel is terug te lezen op internet en wordt inmiddels via Facebook gedeeld.
Rector geschrokken: Onacceptabel
De rector van het Sintermeerten college is geschrokken van het artikel. Volgens rector Paul Thonissen heeft de docente een voorbeeldfunctie en is het onacceptabel dat zij de indruk wekt dat ze het gebruik van harddrugs promoot. Met name omdat ze als lerares werkt met een doelgroep die volgens Thonissen vatbaar en beïnvloedbaar is.
Zelfs als het artikel uit z'n verband is gerukt of onjuist is weergegeven, is volgens hem het kwaad al geschied omdat zij met naam en foto op internet verschijnt.
Gesprek met docente
De rector gaat op korte termijn met de wiskundelerares in gesprek. Of er maatregelen worden genomen is nog niet duidelijk. Dat hangt af van het gesprek.
Vorige maand kan ook 1 juli zijn geweest.quote:
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:07 schreef Red_85 het volgende:
Hij doet het toch in zijn eigen tijd? Zit hij als leraar aan kleine kindjes? En waar lees ik dat hij op maandag zich continu ziek meldt? Nergens! Overigens drinkt die rector waarschijnlijk ook wel eens wat alcohol in het weekend.
Laat die vent lekker in zijn eigen tijd doen en laten waar hij zelf zin in heeft.
quote:Wiskundelerares in opspraak door drugsgebruik
Precies! Maar wel in haar eigen tijd. Verder valt zij niemand ermee lastig.quote:
dat is inderdaad schandalig, met alle toegang tot drugsvoorlichting gewoon dom drugs gebruikenquote:Een maand geleden gebruikte ik voor het eerst een pilletje, dit is nummer vijf."
zij.....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies! Maar wel in zijn eigen tijd. Verder valt hij niemand ermee lastig.
Fixed... Gaat weer lekker hierow..quote:
DENK AAN DE KINDEREN, DE KINDEREN!!!1111quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:27 schreef DSVM het volgende:
Owjee, DRUGS!!!
DOOD,PANIEK,KELDER, REN VOOR JE LEVEN!
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef Cherna het volgende:
Er mag ook niets meer tegenwoordig(zelfs niet in je eigen vrije tijd). Zolang ze zich niet ziek meld en haar werk goed uitvoert vind ik dit weer erg overdreven van de rector.
Ouders dienen het voorbeeld te geven. Niet een lerares die de hoofdtaak moet hebben kinderen wiskunde bij te brengen.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik vind haar juist een prima voorbeeld als het gaat om het combineren van recreatief drugsgebruik en normaal blijven functioneren in de maatschappij. Maar dingen positief benaderen, dat is niet echt iets van nu. Ik zou haar, nu ze zo openhartig is geweest, er eens iets over laten vertellen in een les maatschappijleer ofzo, als ze dat wil. Beter dan al die horrorstories over doden en junks en psychoses.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:39 schreef DS4 het volgende:
Tsja, als ik iedere dag naar Heerlen moest was ik ook aan diverse harddrugs gegaan...
Uberhaupt knap dat ze het tot haar 49e zonder heeft uitgehoudenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:39 schreef DS4 het volgende:
Tsja, als ik iedere dag naar Heerlen moest was ik ook aan diverse harddrugs gegaan...
Foto?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:46 schreef nolamoetblijven het volgende:
Heb even haar FB bekeken,.... mevrouw voelt zich duidelijk niet zo oud als ze is.
Openbaar profiel https://www.facebook.com/carodekoster12quote:
Volgens goed Nederlands gebruik houd je zulke dingen onder tafel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
Het probleem is niet dat ze drugs gebruikt, het probleem is dat ze ermee in de publiciteit komt. Zo staat het ook in de OP. En je hebt als docente nu eenmaal een voorbeeldfunctie waarbij je dat niet moet doen.
Ik snap de mening van de school wel.
Alsof dat tegenwoordig nog mogelijk is. Je hebt niet eens meer facebook nodig. Als iemand ongevraagd met zijn mobiel je filmt en het op youtube plaats ga je tegenwoordig al nat als je pech hebt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Volgens goed Nederlands gebruik houd je zulke dingen onder tafel.
Ander subforum en het is nieuws.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:02 schreef Wokkel het volgende:
Dubbel
LWL / Clubbende, xtc-slikkende docente op 't matje
Dit. Echt fucking dom. Dan als je na teveel mdma je serotonine systeem beschadigd en dus altijd half depri bent niet komen janken heh...quote:
En dit ja... En wat dan dus dubbel dom is is om met DOM drugs gebruik in de publiciteit te komenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
Het probleem is niet dat ze drugs gebruikt, het probleem is dat ze ermee in de publiciteit komt. Zo staat het ook in de OP. En je hebt als docente nu eenmaal een voorbeeldfunctie waarbij je dat niet moet doen.
Ik sta op youtube met alles in aanslag om dikke joint te bouwen, de link tussen mijn echte naam en dat filmpje is niet zo snel te maken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef Cherna het volgende:
[..]
Alsof dat tegenwoordig nog mogelijk is. Je hebt niet eens meer facebook nodig. Als iemand ongevraagd met zijn mobiel je filmt en het op youtube plaats ga je tegenwoordig al nat als je pech hebt.
Het gezicht is al genoeg als het bij de juiste personen terecht komt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik sta op youtube met alles in aanslag om dikke joint te bouwen, de link tussen mijn echte naam en dat filmpje is niet zo snel te maken.
Ik blijf gewoon ontkennen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gezicht is al genoeg als het bij de juiste personen terecht komt.
Daar heb je uiteraard een bron voor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:10 schreef Alentejana het volgende:
Maar er zijn ook scholen waar de leraren gewoon wiet zitten te roken voor de klas, in het kader van lang leven de vrijheid en je hoeft niet te verbergen dat het bestaat.
Voorbeeld, de scholieren zijn veel erger dan de zogenaamde voorbeelden voor de klas, het wordt tijd om het leven en haar gangen eens te accepteren zoals ze zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
Niet omdat de juf het voordoet, dat weet ik zeker.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:38 schreef Alentejana het volgende:
En waarom zijn die scholieren zo erg? Kun je ook eens bij stil gaan staan.
@Janneke141 Ik zou zeggen open een topic en vraag het scholieren. Niemand heeft er nl ooit belang in gezien om het in publieke stukken te melden. Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Vijf gedurende vier nachten Lowlands is in ieder geval heel weinig.quote:
heb je les van haar gehad ?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:56 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Gezellige boel daar op mijn oude school!
http://nos.nl/op3/artikel(...)cent-op-t-matje.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |