Waar gaat die over dan? Vind er weinig an, maar versta er ook niks van.quote:
Samenvatting america rekende op een invasie van Turkije die niet kwam, en nu is de enige optie de rebellen bewapenen als Assad dreigt te winnen en daarmee stoppen als de rebellen dreigen te winnen... of een amerikaanse invasie en bezetting van Syrie maar daar is niemand voor.quote:WASHINGTON — ON Wednesday, reports surfaced of a mass chemical-weapons attack in the Damascus suburbs that human rights activists claim killed hundreds of civilians, bringing Syria’s continuing civil war back onto the White House’s foreign policy radar, even as the crisis in Egypt worsens.
But the Obama administration should resist the temptation to intervene more forcefully in Syria’s civil war. A victory by either side would be equally undesirable for the United States.
At this point, a prolonged stalemate is the only outcome that would not be damaging to American interests.
Indeed, it would be disastrous if President Bashar al-Assad’s regime were to emerge victorious after fully suppressing the rebellion and restoring its control over the entire country. Iranian money, weapons and operatives and Hezbollah troops have become key factors in the fighting, and Mr. Assad’s triumph would dramatically affirm the power and prestige of Shiite Iran and Hezbollah, its Lebanon-based proxy — posing a direct threat both to the Sunni Arab states and to Israel.
But a rebel victory would also be extremely dangerous for the United States and for many of its allies in Europe and the Middle East. That’s because extremist groups, some identified with Al Qaeda, have become the most effective fighting force in Syria. If those rebel groups manage to win, they would almost certainly try to form a government hostile to the United States. Moreover, Israel could not expect tranquillity on its northern border if the jihadis were to triumph in Syria.
Things looked far less gloomy when the rebellion began two years ago. At the time, it seemed that Syrian society as a whole had emerged from the grip of fear to demand an end to Mr. Assad’s dictatorship. Back then, it was realistic to hope that moderates of one sort or another would replace the Assad regime, because they make up a large share of the population. It was also reasonable to expect that the fighting would not last long, because neighboring Turkey, a much larger country with a powerful army and a long border with Syria, would exert its power to end the war.
As soon as the violence began in Syria in mid-2011, Turkey’s prime minister, Recep Tayyip Erdogan, loudly demanded that it end. But instead of being intimidated into surrender, Mr. Assad’s spokesmen publicly ridiculed Mr. Erdogan, while his armed forces proceeded to shoot down a Turkish fighter jet, before repeatedly firing artillery rounds into Turkish territory and setting off lethal car bombs at a Turkish border crossing. To everyone’s surprise, there was no significant retaliation. The reason is that Turkey has large and restless minority populations that don’t trust their own government, which itself does not trust its own army. The result has been paralysis instead of power, leaving Mr. Erdogan an impotent spectator of the civil war on his doorstep.
Consequently, instead of a Turkey-based and Turkish-supervised rebellion that the United States could have supported with weapons, intelligence and advice, Syria is plagued by anarchic violence.
The war is now being waged by petty warlords and dangerous extremists of every sort: Taliban-style Salafist fanatics who beat and kill even devout Sunnis because they fail to ape their alien ways; Sunni extremists who have been murdering innocent Alawites and Christians merely because of their religion; and jihadis from Iraq and all over the world who have advertised their intention to turn Syria into a base for global jihad aimed at Europe and the United States.
Given this depressing state of affairs, a decisive outcome for either side would be unacceptable for the United States. An Iranian-backed restoration of the Assad regime would increase Iran’s power and status across the entire Middle East, while a victory by the extremist-dominated rebels would inaugurate another wave of Al Qaeda terrorism.
There is only one outcome that the United States can possibly favor: an indefinite draw.
By tying down Mr. Assad’s army and its Iranian and Hezbollah allies in a war against Al Qaeda-aligned extremist fighters, four of Washington’s enemies will be engaged in war among themselves and prevented from attacking Americans or America’s allies.
That this is now the best option is unfortunate, indeed tragic, but favoring it is not a cruel imposition on the people of Syria, because a great majority of them are facing exactly the same predicament.
Non-Sunni Syrians can expect only social exclusion or even outright massacre if the rebels win, while the nonfundamentalist Sunni majority would face renewed political oppression if Mr. Assad wins. And if the rebels win, moderate Sunnis would be politically marginalized under fundamentalist rulers, who would also impose draconian prohibitions.
Maintaining a stalemate should be America’s objective. And the only possible method for achieving this is to arm the rebels when it seems that Mr. Assad’s forces are ascendant and to stop supplying the rebels if they actually seem to be winning.
This strategy actually approximates the Obama administration’s policy so far. Those who condemn the president’s prudent restraint as cynical passivity must come clean with the only possible alternative: a full-scale American invasion to defeat both Mr. Assad and the extremists fighting against his regime.
That could lead to a Syria under American occupation. And very few Americans today are likely to support another costly military adventure in the Middle East.
A decisive move in any direction would endanger America; at this stage, stalemate is the only viable policy option left.
Een walgelijke schertsvertoning van ongeletterde baardaapjes die met z'n 6en om 1 man heen staan en even hun frustratie op hem kunnen botvieren.quote:
Tong.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:28 schreef tong80 het volgende:
Volgens de Syrische president Bashar al-Assad staat de Verenigde Staten een mislukking te wachten als het Syri aanvalt. Assad heeft dat gezegd in een interview dat maandag is gepubliceerd door de Russische krant Izvestia.
Volgens de Syrische president zijn westerse beschuldigingen van een gifgasaanval bij Damascus vorige week 'onlogisch' en 'politiek gemotiveerd'.
'Amerika staat een mislukking te wachten als in alle oorlogen die het heeft ontketend van Vietnam tot de dag van vandaag', aldus Assad tegen Izvestia.
Rusland is erg bezorgd over de mogelijke Amerikaanse militaire actie tegen Syri, liet het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken maandag weten.
Minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft bij zijn Amerikaanse ambtgenoot John Kerry op terughoudendheid aangedrongen.
In de verklaring staat dat Moskou met 'grote bezorgdheid' kennis heeft genomen van een mogelijke Amerikaanse reactie op een vermeende gifgasaanval door het Syrische regime bij Damascus vorige week.
In Syri doen VN-inspecteurs maandag onderzoek naar de aanval. Bij de aanval zouden volgens tegenstanders van de regering van Assad honderden doden zijn gevallen.
http://www.globaltimes.cn/content/806357.shtmlquote:A tank is seen at the battlefront of Jobar, near the capital of Damascus, on Aug. 24, 2013. Some Syrian soldiers on Saturday suffered suffocation after rebel militants released chemical substance around their hideouts near Damascus, the state-TV reported. (Xinhua/Bassem Tellawi)
Die tank staat gewoon op de foto dus dat lijkt me wel betrouwbaar. Daarna staat wat de Syrische staats TV bericht heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:30 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
http://www.globaltimes.cn/content/806357.shtml
Zou dit waar zijn? Of is het Chinees dus leugens? Ik herinner me niks in het nieuws hier of misschien heb ik dat gemist?
Je bent de weg kwijt. De Syrische regering hielp de Amerikanen actief in hun strijd tegen Al Qaida. Het was n van de landen waar de CIA lieden heen bracht die opgepakt waren in het kader van het 'extraordinary rendition' programma, om zonder pottenkijkers aan de tand te worden gevoeld. Andere landen die daarin een rol speelden, waren het Libi van Gaddafi, en het Egypte van Mubarak. Drie landen die in het verleden volop aanvaringen hadden gehad met het door Saoedi Arabi en Qatar gesponsorde terrorisme.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:39 schreef Aloulou het volgende:
Wat vind jij trouwens van de eerdere Syrische samenwerking met jihadies om ze naar Irak door te sturen en lekker rotzooi te laten trappen?
De MSM in ons deel van de wereld zijn al geruime tijd volstrekt onbetrouwbaar, helaas. Blijkbaar MOET die oorlog er komen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:30 schreef Straatklinker het volgende:
Ik herinner me niks in het nieuws hier of misschien heb ik dat gemist?
Ah, ik zat me ook al af te vragen wat die Arabische tekst betekent. Lijkt me idd niet de bedoeling om een of andere strijdkreet erin te zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:04 schreef Peunage het volgende:
In de TT staat trouwens "God, laat de Mujahideen overwinnen". Is dat wel de bedoeling in zo'n topic? Het lijkt mij beter om neutraal te blijven.
Verder kan ik eigenlijk niks vinden. Arabisch of Russisch kan ik niet dus daar kan ik niet zoeken. Het gaat al heel de tijd over gifgas dus je zou verwachten dat dit toch groot in het nieuws komt.. of niet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:00 schreef -jos- het volgende:
[..]
Die tank staat gewoon op de foto dus dat lijkt me wel betrouwbaar. Daarna staat wat de Syrische staats TV bericht heeft.
Waar heb je het over? Er staat alleen 'chemische substantie'. Dat is een vrij algemene term.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:17 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Verder kan ik eigenlijk niks vinden. Arabisch of Russisch kan ik niet dus daar kan ik niet zoeken. Het gaat al heel de tijd over gifgas dus je zou verwachten dat dit toch groot in het nieuws komt.. of niet?
"in het kader van" dan..quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:24 schreef -jos- het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Er staat alleen 'chemische substantie'. Dat is een vrij algemene term.
Welke media lees jij?quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:36 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
"in het kader van" dan..
Laat ik het anders verwoorden: ik kan verder niks vinden over het gebruik van een chemisch wapen in de Engelstalige media
Welk incident? Dit gaat gewoon over dezelfde aanval (24 augustus).quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:58 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Ik bedoel over dat incident.
Goede docu inderdaad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:23 schreef SeLang het volgende:
Deze BBC documentaire over de geschiedenis van Syri is een aanrader:
Maak die claim eens hardquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:45 schreef BaajGuardian het volgende:
De grootste grap is dat amerika zelf trouwens te pas en onpas chemische wapens heeft ingezet in zo goed als elke oorlog (die zij gestart zijn ook nog eens),
http://www.jpost.com/Brea(...)official-says-324272quote:Israel would be '1st victim' of attack on Syria, Iranian official says By 08/26/2013 12:34
The “Zionist regime” would be the “first victim of a military attack on Syria” an Iranian Parliamentarian Hossein Sheikholeslam said on Monday.
The Iranian Fars News Agency quoted the remarks of the Director-General of the parliament for International Affairs who added that the Syrian army had high capabilities that could raise the “occupied territories.”
Mohammad Esmayeeli, a member of the Iranian Parliament’s Foreign Policy Commission said Monday that in the event of a Western led attack on Syria, “Russia will likely stand up to these threats,” Fars reported.
Vietnam - Agent Orangequote:
Loze woorden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:08 schreef deleriouz het volgende:
[..]
http://www.jpost.com/Brea(...)official-says-324272
Een Delfste ambtenaar zat ook in Syrie:quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:39 schreef sonnyspek het volgende:
Weetje nog die Zoetermeerse de vast zat voor dat ronselen? Die zit nu in Syri.![]()
Goed gedaan Nederland!
twitter:BreakingNews twitterde op maandag 26-08-2013 om 12:50:48UN says vehicle in Syrian inspection team convoy shot at by snipers; team returned to government checkpoint to replace vehicle - @mbesheer reageer retweet
bron:reutersquote:BREAKING NEWS: U.N. chemical weapons experts 'deliberately shot at multiple times' in Damascus: U.N. spokesman
Wat is daar nou precies het probleem mee? Waarom mogen mensen niet zelf bepalen wat ze met hun leven doen? Het is geen feit dat ze aan de foute kant vechten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:39 schreef sonnyspek het volgende:
Weetje nog die Zoetermeerse de vast zat voor dat ronselen? Die zit nu in Syri.![]()
Goed gedaan Nederland!
Hopelijk komt het niet zo verquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:04 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
bron:reuters
Straks kunnen ze niet controleren en zeggen ze nog dat dit zeker regeringstroepen moeten zijn en de interventie kan beginnen
Het wordt op den duur vrijwel onvermijdelijk denk ik. Ze blijven wapens leveren aan de rebellen en het leger is voorlopig ook niet verslagen. Syrirs kennende gaan ze door tot er 1 van de 2 helemaal kapot is.quote:
Dan snap ik nog niet waarom wij ons er mee moeten bemoeien. Dit zelfde gebeurt in Afrika net zo erg, en geen hond die er naar omkijkt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Het wordt op den duur vrijwel onvermijdelijk denk ik. Ze blijven wapens leveren aan de rebellen en het leger is voorlopig ook niet verslagen. Syrirs kennende gaan ze door tot er 1 van de 2 helemaal kapot is.
Of we moeten maar toekijken op nog een paar jaar filmpjes van onthoofdingen of inkomend artillerie op rebellen groepjes, of natuurlijk gewoon gifgas aanvallen.
Rest word maar als een speelbal gebruikt om zieltjes te winnen.quote:Het hele conflict in Syri draait zoals bekend om de aanleg van aardgaspijpleidingen. Syri heeft daarover afspraken met Iran dat via Syri gas naar Europa wil transporteren. Maar Qatar wil dat ook. Dus steunen zij de gewapende, moordende milities in Syri.
Zolang het westen die strategie blijft steunen, zal het conflict in Syri doorgaan, hoeveel doden het ook kost.
Ik zag van de week nog wat van Liberia en ook wetende wat in Rwanda is gebeurd mogen ze van mij heus wel proberen een massale volksslachting te voorkomen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:56 schreef practics het volgende:
[..]
Dan snap ik nog niet waarom wij ons er mee moeten bemoeien. Dit zelfde gebeurt in Afrika net zo erg, en geen hond die er naar omkijkt.![]()
Feit is wij willen alleen helpen, als we er zelf beter van worden. (Ten minste dat bepalen onze leiders die wij gekozen hebben) Journalisten willen nog wel eens anders denken, als ze die vrijheid krijgen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:10 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Ik zag van de week nog wat van Liberia en ook wetende wat in Rwanda is gebeurd mogen ze van mij heus wel proberen een massale volksslachting te voorkomen.
En als er dan toch geen hond naar omkijkt stop dan ook maar met berichtgeving erover, dat doen ze over Afrika ook niet.
Maar ondertussen escaleert de situatie wel bijzonder snel ...quote:In het spoor van Rudi Vranckx
Laten we duidelijk zijn: het staat nog altijd lang niet vast wie verantwoordelijk was voor de aanval met chemische wapens in de buitenwijken van Damascus. Vandaag, vijf dagen na de aanval, worden de inspecteurs van de VN die al die tijd op enkele tientallen kilometers van de site zaten, eindelijk toegelaten.
Dus voorlopig zijn er niets meer dan aanwijzingen. En de belangrijkste aanwijzingen die n...iet puur gebaseerd zijn op interpretatie van YouTube-beelden en her en der bijeengesprokkelde geruchten, zijn de volgende:
1. Er is nog altijd nauwelijks een zinnig motief te bedenken waarom Assad uitgerekend nu, voor de neus van VN-inspecteurs, een gifgasaanval zou laten uitvoeren. Het regime is momenteel, en hoe relatief dat ook is, eerder aan de winnende hand.
2. De rebellen hebben absoluut luchtsteun nodig om een kans te maken. Een aanval met gifgas, en dat blijkt ook uit de recente ontwikkelingen, zou het definitieve argument kunnen zijn om die steun te verkrijgen.
3. Anderzijds is het erg moeilijk in te beelden dat zelfs extremistische rebellen een massamoord zouden uitvoeren op een bevolking die hen altijd al gunstig gezind geweest is. De buitenwijken van Damascus waar de aanval is uitgevoerd, zijn soennitisch, en van in het begin steunpunten van de opstand geweest. Ondanks massale aanvallen slaagt het regime er maar niet in om controle te krijgen over de buitenwijken waar de aanval gebeurd is.
4. Als een rebellengroep voor de neus van de VN-inspecteurs een aanval heeft uitgevoerd, is het bijzonder eigenaardig dat het regime dagenlang geweigerd heeft om diezelfde VN-inspecteurs op de site toe te laten, en daar pas van overtuigd werd nadat zelfs trouwe bondgenoot Rusland een onderzoek vroeg.
Maar dat zijn dus niet meer dan aanwijzingen. En zoals steeds in deze oorlog die zich niet alleen onderscheidt door zijn wreedheid maar ook door een ongeziene propagandacampagne, dreigt de zoektocht naar de waarheid op de achtergrond te verdwijnen. De Franse en Amerikaanse regeringen herhalen nog steeds telkens opnieuw "ls het regime gifgas gebruikt heeft".
Maar de Britse minister van buitenlandse zaken William Hague, die de mogelijkheid dat een rebellengroep achter de aanval zit eerder al van de hand wees, wijst er nu uitdrukkelijk op "dat het regime door zijn artillerie-aanvallen het bewijs al heeft kunnen doen verdwijnen". Dat klopt, maar dat lijkt ook op: het terrein voorbereiden om ook znder bewijs in de aanval te gaan.
De propaganda van de aanhangers van het regime daarentegen, schiet alle kanten uit. Er circuleert intussen "bewijs" dat a) er geen gifgasaanval geweest is (het verhaal van de filmpjes die online zouden gezet zijn voor de aanval plaatsvond); b) het geen aanval met sarin kan geweest zijn (de symptomen op de beelden zouden niet kloppen); c) al-Nusra beschikt over sarin-gas (ongeverifieerde verklaringen van voormalige Al-Nusra-leden). Dat lijkt dan weer op: "als we alles tegelijk proberen zal er wel iets blijven hangen".
"Het eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid", de verleiding is groot om die wijsheid nog eens te gebruiken. Maar misschien is het relevanter er nog eens aan te herinneren dat het eerste slachtoffer van deze oorlog de meer dan honderdduizend dode Syrirs en de twee miljoen vluchtelingen zijn.
Het westen moet zich hier gewoon buitenhouden, voor dit conflict volledig uit de hand loopt.quote:Steeds meer openlijke steun voor militair ingrijpen Syri
Westerse mogendheden, met name de VS, Groot-Brittanni en Frankrijk, denken hardop over een militaire actie tegen Syri buiten de VN om. De Amerikaanse regering heeft beklemtoond dat het aanbod van de regering van de Syrische president Bashar al-Assad om een VN-onderzoek toe te laten, 'te weinig is en te laat komt'. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry liet weten dat de VS 'weinig twijfel' heeft dat Assad chemische wapens heeft ingezet. Assad noemde dat in een vraaggesprek met Russische media 'een belediging van het gezond verstand'.
Ook andere landen willen actie tegen het regime van Assad. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu zei dat meer dan 30 landen bespreken hoe ze actie kunnen ondernemen als de VN-Veiligheidsraad daar niet toe overgaat. Davutoglu's Britse collega William Hague beklemtoonde maandag dat Londen meerdere opties overweegt, maar de reactie zal 'in overeenstemming zijn met het internationaal recht'. De Britse premier David Cameron breekt zijn vakantie af vanwege de Syri-crisis. Hij keert dinsdag terug naar Londen. Cameron zit dan een vergadering voor van de Britse Nationale Veiligheidsraad.
De raad overlegt over een reactie op de vermeende inzet van chemische wapens door het regime van president Bashar al-Assad.
Frankrijk
Volgens de Franse minister van Buitenlandse Zaken Fabius is een antwoord op de gifaanval van vorige week in de maak. Frankrijk houdt het regime verantwoordelijk voor de gifgasaanval.
'Er wordt de komende dagen over onderhandeld', zei Fabius maandag op de radiozender Europe 1. Fabius erkende dat het problematisch is dat er nog geen steun is van de Verenigde Naties. 'Alle opties liggen nog open. De enige optie ik me niet kan voorstellen, is dat er niets wordt gedaan.'
Rusland
Rusland heeft gewaarschuwd dat het Westen weer in oude fouten vervalt. Aanvallen op Syri zouden 'een tragische vergissing' zijn volgens het Kremlin. Dat vreest dat de VS weer aanvallen uitvoert zonder de VN-conclusies af te wachten zoals bijvoorbeeld in Irak (2003). Andere waarnemers zien overeenkomsten met de 'humanitaire aanvallen' op Joegoslavi die na de omstreden vondst van lijken in een dorp in Kosovo begonnen (1999).
Duitsland
De Duitse regering heeft maandag laten doorschemeren dat ze internationaal militair ingrijpen in Syri steunt als blijkt dat het regime van president Assad een aanval met chemische wapens heeft uitgevoerd. Steffan Seibert, de woordvoerder van bondskanselier Angela Merkel, zei dat Syri 'gestraft moet worden' als de gifgasaanval wordt bevestigd.
Volgens Seibert is de Duitse regering van mening dat 'een gifgasaanval zeer waarschijnlijk is'. Hij wilde niet speculeren over de maatregelen die getroffen moeten worden, maar hij sloot het gebruik van geweld niet uit. De Duitse minister van buitenlandse zaken Guido Westerwelle liet zich eerder in gelijkaardige bewoordingen uit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ngrijpen-Syrie.dhtml
En toeristen. Een weekje met echte wapens op echte mensen schieten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:16 schreef t-8one het volgende:
Er gingen ook Nederlandse huurlingen naar de balkan toen daar oorlog was.
Lekker voor Bashar, had hij maar de vrije markt moeten omarmen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:30 schreef IPA35 het volgende:
Weapons inspectors investigating an alleged chemical attack in Damascus have been shot at by snipers, a spokesman for the UN has said.
http://news.sky.com/story(...)s-shot-at-by-snipers
Laat me raden, ook werk van de 'shabeeba'?
_____________!
twitter:BreakingNews twitterde op maandag 26-08-2013 om 14:49:14Germany suggests for 1st time it would support military response against Syria if chemical attack confirmed - @AP http://t.co/AePR3nNMPK reageer retweet
US kan los.twitter:BBCSteveR twitterde op maandag 26-08-2013 om 14:59:29Lavrov: Russia is "not planning to go to war with anyone" over Syria reageer retweet
http://www.syrianews.cc/a(...)ecution-badr-ghazal/quote:Al-Nusra Front, an FSA group, executed the kidnapped Sheikh Badr Ghazal in Latakia’s countryside.
The group had released photos of the murder through various FSA & Jihadists websites.
The “operation” was described as revenge for the massacre in Eastern Ghouta, and was announced in statement # 375.
The body of the Sheikh showed several stabbing wounds, which indicates he was toyed with by his murderers before of the actual execution.
Sheikh Badr was attacked and kidnapped from his own home with over 150 civilian by the proud Jihadists on 4/8/2013, and taken to an unknown destination. There was talk of negotiation for his release.
The fate of the other hostages, mostly women and children is still unknown. This video that shows the hostages a few days after the kidnapping, was the only one released.
FSA’s victories against civilians in Latakia countryside, even the wiping of and subsequent burning of entire villages gained the opposition leaders admiration from the first bloody days. The first days that marked the murder of hundreds mostly women, children and elderly. Until now over 200 of the massacre victims were found and buried and still bodies are being discovered.
alawieten, salafieten, soennieten, sjiieten ... wie zijn de goei ?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Die Alawieten mogen maar lekker verhuizen naar een ander land, sorry dit is precies wat we noemen: Wat je zaait zal je oogsten.
We zien hopelijk wel in dat het de Sunnieten zijn die de grote slachtoffers zijn in dit geweld, de Alawaieten hebben lang genoeg geregeerd, tijd dat die ketters weggaan!quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
alawieten, salafieten, soennieten, sjiieten ... wie zijn de goei ?
Bewijst maar weer hoe vreedzaam de islam toch wel is ...
ze maken elkaar allemaal af in naam van dezelfde godsdienst
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:06 schreef Ketchupcurry het volgende:
US kan los.twitter:BBCSteveR twitterde op maandag 26-08-2013 om 14:59:29Lavrov: Russia is "not planning to go to war with anyone" over Syria reageer retweet
Ik denk dat de hamvraag niet Rusland is, maar Iran...quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:07 schreef theNull het volgende:
Toch ben ik benieuwd of Syrie nog wat kan uithalen tegen een buitenlandse interventie.
en allah keek tevreden toe hoe zijn volgelingen elkaar uitmoordden ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:21 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
We zien hopelijk wel in dat het de Sunnieten zijn die de grote slachtoffers zijn in dit geweld, de Alawaieten hebben lang genoeg geregeerd, tijd dat die ketters weggaan!
Verkapte haat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Die Alawieten mogen maar lekker verhuizen naar een ander land, sorry dit is precies wat we noemen: Wat je zaait zal je oogsten.
Hun wonen daar als zijnde Alawi's al 1000 jaar. Daarvoor woonden zij er ook al...quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:21 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
We zien hopelijk wel in dat het de Sunnieten zijn die de grote slachtoffers zijn in dit geweld, de Alawaieten hebben lang genoeg geregeerd,
Ah!quote:tijd dat die ketters weggaan!
Dat ging ff snel, sorry... maar ik wilde effe voorkomen dat het verzandde in gebash dus heb wat overtollig geneuzel verwijderd. Niet alleen van jouquote:
Meneer hier pleit voor etnische zuivering van mensen omdat hij hen ketters vindt. Mijn opmerking was toch niet helemaal onterecht. Ik zeg dat soort dingen nooit gratuitquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat ging ff snel, sorry... maar ik wilde effe voorkomen dat het verzandde in gebash dus heb wat overtollig geneuzel verwijderd. Niet alleen van jou
laten we niet persoonlijk gaan worden, welke geloofsstroming een ieder een warm hart toe draagt.
Agent orange ontbladeringmiddel, chemischer kunnen we het niet makenquote:
Meneer hier moet leren begrijpend lezen, ik zei toch duidelijk dat ze moeten verhuizen naar een ander land. Syri zal nooit meer herstellen als die gasten daar blijven!quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Meneer hier pleit voor etnische zuivering van mensen omdat hij hen ketters vindt. Mijn opmerking was toch niet helemaal onterecht. Ik zeg dat soort dingen nooit gratuit.
Misschien moeten de Salafisten maar terug naar Libi, Tsjetsjeni, Saoedistan of waar ze ook vandaan komen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Meneer hier moet leren begrijpend lezen, ik zei toch duidelijk dat ze moeten verhuizen naar een ander land. Syri zal nooit meer herstellen als die gasten daar blijven!
Waarom moet Syrie herstellen ?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef De_Ilias het volgende:
Meneer hier moet leren begrijpend lezen, ik zei toch duidelijk dat ze moeten verhuizen naar een ander land. Syri zal nooit meer herstellen als die gasten daar blijven!
Uiteraard, als guerilla's opereren. Daar kan niemand tegenop, zelfs niet de Russen die geen enkel middel schuwen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:07 schreef theNull het volgende:
Toch ben ik benieuwd of Syrie nog wat kan uithalen tegen een buitenlandse interventie.
Het grootste deel van de moslims (74% van de Syrische bevolking) behoort tot de soennitische moslims. Daarnaast zijn er andere islamitische minderheden waartoe 16% van de bevolking behoort. De islamitische minderheden zijn de alawieten (een stroming die vaak tot de sjiieten gerekend wordt), waartoe ook president Assad behoort (ook noessairi's genoemd) (circa 7%) en de ismalieten (circa 1,5%). Er zijn ook druzen (circa 2%).quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien moeten de Salafisten maar terug naar Libi, Tsjetsjeni, Saoedistan of waar ze ook vandaan komen?
En dan daarbij zijn de Alawi's de meerderheid in hun regio dus waarom zou dit ook ineens in handen moeten vallen van het Levant Emiraat?
Moeten de Christenen ook weg? De Nizari's?
En wie zou ze dan moeten opnemen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Niet in hun historische thuisland: de jibel an-nusayriyah (Latakia en Tartous regio).quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:38 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het grootste deel van de moslims (74% van de Syrische bevolking) behoort tot de soennitische moslims. Daarnaast zijn er andere islamitische minderheden waartoe 16% van de bevolking behoort. De islamitische minderheden zijn de alawieten (een stroming die vaak tot de sjiieten gerekend wordt), waartoe ook president Assad behoort (ook noessairi's genoemd) (circa 7%) en de ismalieten (circa 1,5%). Er zijn ook druzen (circa 2%).
Als ik wikipedia mag geloven dan zijn de alawieten daar een zekere minderheid.
twitter:MahirZeynalov twitterde op maandag 26-08-2013 om 16:35:33Multiple sources: Coalition will unleash campaign against Syria between early Friday and Monday. reageer retweet
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog kan doenquote:
Met behulp van Hezbollah en Iran zijn er al vele duizenden Syrirs hiervoor opgeleid.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:38 schreef waht het volgende:
[..]
Uiteraard, als guerilla's opereren. Daar kan niemand tegenop, zelfs niet de Russen die geen enkel middel schuwen.
Zaak is om militaire verplaatsingen richting bijvoorbeeld Turkije, Cyprus of Jordani in de gaten te houden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:50 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ach, het is natuurlijk een beetje gek om het precieze moment aan te kondigen, dus misschien doen ze een verrassingsaanval eerder deze week.
Het enige wat Iran echt kan doen is een all-out aanval op dat rattenland Saoedistan. Het resultaat zou desastreus zijn voor Europa.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ben vooral benieuwd naar de reactie van Iran.
Moslims zijn toch grappig, die ingeburgerde haat ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Als Iran (grootste rattenland op aarde) 1 voetstap zet op Saudie Arabie dan wordt dat rattenland een nieuwe parkeerplaats! Als Iran kapot wordt gemaakt zal ik persoonlijk een feest houden voor FOK! members, en iedereen zal uitgenodigd worden.
Betalen ze een beetje goed, de Mossad?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Als Iran (grootste rattenland op aarde) 1 voetstap zet op Saudie Arabie dan wordt dat rattenland een nieuwe parkeerplaats! Als Iran kapot wordt gemaakt zal ik persoonlijk een feest houden voor FOK! members, en iedereen zal uitgenodigd worden.
Lekkere nuchtere blik op de zaak heb jij. Al "de uwen" zijn geweldig, al "de hunnen" zijn allemaal gekken/ratten/etc.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Hoe zit het met de miljoenen soennieten die in Iran leven, mogen die ook dood?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Die "alawitische sheik" heeft ook een baard net zoals de christelijke leiders in Syri en Nasrallah en Khamenei die Assad steunen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:13 schreef IPA35 het volgende:
Dus nu is hij gedood. Deze man was een religieuze leider van de Alawieten (een sheik dus).
Dit, samen met de dode Christelijke leiders, bewijst des te meer wat de gevolgen zullen zijn als de Amerikaanse honden hun baardmannetjes aan de macht gaan helpen.
Ik haat Israel, zeker weten! Maar ik haat Iran en die Hezbollaah ratten nog meer! Iran en Hezbollaah zijn de grootste dreigingen op dit moment in de MO en niet Israel, hoewel Israel ook een dreiging is! Maar die ratten van Iran en Hezbollaah zijn op dit moment de grootste! En daarom hoop ik echt dat Iran een mooie parkeerplaats wordt! Wie weet kunnen we daar WK's gaan organiseren of wat anders?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Betalen ze een beetje goed, de Mossad?
Jij weet precies wat ik bedoel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Die "alawitische sheik" heeft ook een baard net zoals de christelijke leiders in Syri en Nasrallah en Khamenei die Assad steunen.
Wat doen Iran en Hezbollah dan precies behalve strijden tegen Isral? (Iets wat de Soennieten verrekken want die hebben hun broeders uitverkocht voor wat petrodollars.)quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik haat Israel, zeker weten! Maar ik haat Iran en die Hezbollaah ratten nog meer! Iran en Hezbollaah zijn de grootste dreigingen op dit moment in de MO en niet Israel, hoewel Israel ook een dreiging is! Maar die ratten van Iran en Hezbollaah zijn op dit moment de grootste! En daarom hoop ik echt dat Iran een mooie parkeerplaats wordt! Wie weet kunnen we daar WK's gaan organiseren of wat anders?
Jij hebt makkelijk praten, je zit of in het veilige Nederland of Marokko. Als het om Marokko ging had je wel anders gepiept....maar over een land ver weg is het makkelijk wat dingen te roepen zonder de gevolgen zelf ooit te zullen voelen. Want 12% van je land proberen eruit te trappen gaat heel veel chaos brengen en is bijna onmogelijk zonder veel zuiveringen. Assad moet zo snel mogelijk afgezet worden zodat de Alawieten minder door zijn zelfmoordpolitiek gegijzeld worden. Daarnaast moeten die Nusra-neanderthalers door Syriers zelf bestreden worden. Maar zodra Assad weg is gebeurt dat vanzelf, Syriers kennen een te grote historie om een tweede Somalie, Mali of Afghanistan te worden. Zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met eerder genoemde andere landen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:21 schreef De_Ilias het volgende:
We zien hopelijk wel in dat het de Sunnieten zijn die de grote slachtoffers zijn in dit geweld, de Alawaieten hebben lang genoeg geregeerd, tijd dat die ketters weggaan!
Iran en Hezbollaah vermoorden Sunnieten en dat is altijd hun doel geweest, als er verraders zijn dan zijn zij dat wel. Wij moslims geloven dat de Sjiieten schadelijker zijn dan de Joden!quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat doen Iran en Hezbollah dan precies behalve strijden tegen Isral? (Iets wat de Soennieten verrekken want die hebben hun broeders uitverkocht voor wat petrodollars.)
Iran en Hezbollah vermoorden Soennieten? Noem voorbeelden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:11 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Iran en Hezbollaah vermoorden Sunnieten en dat is altijd hun doel geweest, als er verraders zijn dan zijn zij dat wel. Wij moslims geloven dat de Sjiieten schadelijker zijn dan de Joden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |