abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130477369
Een reactie van een Belgische journalist ter plaatse :

quote:
In het spoor van Rudi Vranckx

Laten we duidelijk zijn: het staat nog altijd lang niet vast wie verantwoordelijk was voor de aanval met chemische wapens in de buitenwijken van Damascus. Vandaag, vijf dagen na de aanval, worden de inspecteurs van de VN die al die tijd op enkele tientallen kilometers van de site zaten, eindelijk toegelaten.

Dus voorlopig zijn er niets meer dan aanwijzingen. En de belangrijkste aanwijzingen die n...iet puur gebaseerd zijn op interpretatie van YouTube-beelden en her en der bijeengesprokkelde geruchten, zijn de volgende:

1. Er is nog altijd nauwelijks een zinnig motief te bedenken waarom Assad uitgerekend nu, voor de neus van VN-inspecteurs, een gifgasaanval zou laten uitvoeren. Het regime is momenteel, en hoe relatief dat ook is, eerder aan de winnende hand.

2. De rebellen hebben absoluut luchtsteun nodig om een kans te maken. Een aanval met gifgas, en dat blijkt ook uit de recente ontwikkelingen, zou het definitieve argument kunnen zijn om die steun te verkrijgen.

3. Anderzijds is het erg moeilijk in te beelden dat zelfs extremistische rebellen een massamoord zouden uitvoeren op een bevolking die hen altijd al gunstig gezind geweest is. De buitenwijken van Damascus waar de aanval is uitgevoerd, zijn soennitisch, en van in het begin steunpunten van de opstand geweest. Ondanks massale aanvallen slaagt het regime er maar niet in om controle te krijgen over de buitenwijken waar de aanval gebeurd is.

4. Als een rebellengroep voor de neus van de VN-inspecteurs een aanval heeft uitgevoerd, is het bijzonder eigenaardig dat het regime dagenlang geweigerd heeft om diezelfde VN-inspecteurs op de site toe te laten, en daar pas van overtuigd werd nadat zelfs trouwe bondgenoot Rusland een onderzoek vroeg.

Maar dat zijn dus niet meer dan aanwijzingen. En zoals steeds in deze oorlog die zich niet alleen onderscheidt door zijn wreedheid maar ook door een ongeziene propagandacampagne, dreigt de zoektocht naar de waarheid op de achtergrond te verdwijnen. De Franse en Amerikaanse regeringen herhalen nog steeds telkens opnieuw "àls het regime gifgas gebruikt heeft".

Maar de Britse minister van buitenlandse zaken William Hague, die de mogelijkheid dat een rebellengroep achter de aanval zit eerder al van de hand wees, wijst er nu uitdrukkelijk op "dat het regime door zijn artillerie-aanvallen het bewijs al heeft kunnen doen verdwijnen". Dat klopt, maar dat lijkt ook op: het terrein voorbereiden om ook zónder bewijs in de aanval te gaan.

De propaganda van de aanhangers van het regime daarentegen, schiet alle kanten uit. Er circuleert intussen "bewijs" dat a) er geen gifgasaanval geweest is (het verhaal van de filmpjes die online zouden gezet zijn voor de aanval plaatsvond); b) het geen aanval met sarin kan geweest zijn (de symptomen op de beelden zouden niet kloppen); c) al-Nusra beschikt over sarin-gas (ongeverifieerde verklaringen van voormalige Al-Nusra-leden). Dat lijkt dan weer op: "als we alles tegelijk proberen zal er wel iets blijven hangen".

"Het eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid", de verleiding is groot om die wijsheid nog eens te gebruiken. Maar misschien is het relevanter er nog eens aan te herinneren dat het eerste slachtoffer van deze oorlog de meer dan honderdduizend dode Syriërs en de twee miljoen vluchtelingen zijn.
Maar ondertussen escaleert de situatie wel bijzonder snel ...

quote:
Steeds meer openlijke steun voor militair ingrijpen Syrië

Westerse mogendheden, met name de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk, denken hardop over een militaire actie tegen Syrië buiten de VN om. De Amerikaanse regering heeft beklemtoond dat het aanbod van de regering van de Syrische president Bashar al-Assad om een VN-onderzoek toe te laten, 'te weinig is en te laat komt'. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry liet weten dat de VS 'weinig twijfel' heeft dat Assad chemische wapens heeft ingezet. Assad noemde dat in een vraaggesprek met Russische media 'een belediging van het gezond verstand'.

Ook andere landen willen actie tegen het regime van Assad. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu zei dat meer dan 30 landen bespreken hoe ze actie kunnen ondernemen als de VN-Veiligheidsraad daar niet toe overgaat. Davutoglu's Britse collega William Hague beklemtoonde maandag dat Londen meerdere opties overweegt, maar de reactie zal 'in overeenstemming zijn met het internationaal recht'. De Britse premier David Cameron breekt zijn vakantie af vanwege de Syrië-crisis. Hij keert dinsdag terug naar Londen. Cameron zit dan een vergadering voor van de Britse Nationale Veiligheidsraad.

De raad overlegt over een reactie op de vermeende inzet van chemische wapens door het regime van president Bashar al-Assad.

Frankrijk
Volgens de Franse minister van Buitenlandse Zaken Fabius is een antwoord op de gifaanval van vorige week in de maak. Frankrijk houdt het regime verantwoordelijk voor de gifgasaanval.
'Er wordt de komende dagen over onderhandeld', zei Fabius maandag op de radiozender Europe 1. Fabius erkende dat het problematisch is dat er nog geen steun is van de Verenigde Naties. 'Alle opties liggen nog open. De enige optie ik me niet kan voorstellen, is dat er niets wordt gedaan.'

Rusland
Rusland heeft gewaarschuwd dat het Westen weer in oude fouten vervalt. Aanvallen op Syrië zouden 'een tragische vergissing' zijn volgens het Kremlin. Dat vreest dat de VS weer aanvallen uitvoert zonder de VN-conclusies af te wachten zoals bijvoorbeeld in Irak (2003). Andere waarnemers zien overeenkomsten met de 'humanitaire aanvallen' op Joegoslavië die na de omstreden vondst van lijken in een dorp in Kosovo begonnen (1999).

Duitsland
De Duitse regering heeft maandag laten doorschemeren dat ze internationaal militair ingrijpen in Syrië steunt als blijkt dat het regime van president Assad een aanval met chemische wapens heeft uitgevoerd. Steffan Seibert, de woordvoerder van bondskanselier Angela Merkel, zei dat Syrië 'gestraft moet worden' als de gifgasaanval wordt bevestigd.

Volgens Seibert is de Duitse regering van mening dat 'een gifgasaanval zeer waarschijnlijk is'. Hij wilde niet speculeren over de maatregelen die getroffen moeten worden, maar hij sloot het gebruik van geweld niet uit. De Duitse minister van buitenlandse zaken Guido Westerwelle liet zich eerder in gelijkaardige bewoordingen uit.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ngrijpen-Syrie.dhtml
Het westen moet zich hier gewoon buitenhouden, voor dit conflict volledig uit de hand loopt.
Laat ze elkaar maar uitmoorden, doen ze sowieso toch , met of zonder interventie ... in Irak is dat ook nog dagelijkse kost.
Islam is nu eenmaal de religie van de vrede, wie zijn wij ongelovigen om ons daarmee te bemoeien ?

En waarom moet er nu ineens een interventie gebeuren ? Omdat ze chemische wapens gebruiken ? Als er al eerder beelden waren van beide partijen die slachtoffers onthoofden en hun hoofd zitten bakken in de pan e.d. , dan wordt er niet ingegrepen. Maar als er gas gebruikt wordt ineens wel ???
Als er eerder al geruchten waren dat de rebellen gas gebruikten, was er geen media hysterie, nu wel ...
Duidelijk dat wij in een bepaalde richting gepushed worden ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:28:56 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130477530
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:16 schreef t-8one het volgende:

Er gingen ook Nederlandse huurlingen naar de balkan toen daar oorlog was.
En toeristen. Een weekje met echte wapens op echte mensen schieten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130477602
Weapons inspectors investigating an alleged chemical attack in Damascus have been shot at by snipers, a spokesman for the UN has said.

http://news.sky.com/story(...)s-shot-at-by-snipers

Laat me raden, ook werk van de 'shabeeba'?
:') _____________!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130478355
Ik heb de reacties nog niet gelezen, maar is dit artikel al gepost in het topic?

Exclusive: CIA Files Prove America Helped Saddam as He Gassed Iran
The U.S. government may be considering military action in response to chemical strikes near Damascus. But a generation ago, America's military and intelligence communities knew about and did nothing to stop a series of nerve gas attacks far more devastating than anything Syria has seen, Foreign Policy has learned.
http://www.foreignpolicy.(...)am_as_he_gassed_iran

Deze CIA-onthullingen komen natuurlijk niet op een goed moment voor het Witte Huis. :')
-
pi_130478870
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:30 schreef IPA35 het volgende:
Weapons inspectors investigating an alleged chemical attack in Damascus have been shot at by snipers, a spokesman for the UN has said.

http://news.sky.com/story(...)s-shot-at-by-snipers

Laat me raden, ook werk van de 'shabeeba'?
:') _____________!
Lekker voor Bashar, had hij maar de vrije markt moeten omarmen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:53:27 #56
132191 -jos-
Money=Power
pi_130479852
Higgins, een 34-jarige boekhouder, volgt al geruime tijd de revoluties van de Arabische lente met grote interesse. Vorig jaar begon hij met een blog dat zich specifiek op Syrische wapensmokkel richt. Elke dag kijkt hij vanaf de zitbank naar beelden van de Syrische staatstelevisie en 450 youtubekanalen van verschillende Syrische oppositiegroepen en activisten.

http://weblogs.nos.nl/londen/2013/08/26/brown-moses/

http://brown-moses.blogsp(...)al-weapon-posts.html

A former member of the al-Qaeda associated, foreign-backed Jabhat al-Nusrah front which is fighting the Syrian Armed Forces in an attempt to oust the Syrian government to establish an Islamic Sharia state, has admitted that Jabhat al-Nusrah is in possession of chemical weapons, to be used in attacks in Syria."

http://nsnbc.me/2013/08/2(...)hemical-weapons-use/

The U.S. is Channeling Chemical Weapons to Al Qaeda in Syria.

The United Nations Independent Mission confirms that Rebel Forces Are in Possession of Sarin Nerve Gas

http://www.liveleak.com/view?i=354_1377342951

During a raid on Saturday in a warehouse that belonged to mercenaries in Jobar, the Syrian Arab Army found some barrels containing toxic substances made in Saudi Arabia, in addition to some gas masks and pills to neutralize the effects caused by exposure to such chemicals, local television reported.

A commander in Jobar noted that a stash with explosive devices of up to 300 kilograms was found, as well as raw materials to make bombs, plus grenades, RPG and mortar projectiles and remote controls to activate the explosives.

http://www.globalresearch(...)ical-weapons/5346935
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130480092
BreakingNews twitterde op maandag 26-08-2013 om 14:49:14 Germany suggests for 1st time it would support military response against Syria if chemical attack confirmed - @AP http://t.co/AePR3nNMPK reageer retweet
pi_130480212
BBCSteveR twitterde op maandag 26-08-2013 om 14:59:29 Lavrov: Russia is "not planning to go to war with anyone" over Syria reageer retweet
US kan los.
pi_130480231
Toch ben ik benieuwd of Syrie nog wat kan uithalen tegen een buitenlandse interventie.
pi_130480389
De door de VS in Jordanie getrainde terroristen die nu losgaan zouden met Amerikaanse luchtsteun wel een goede kans gaan maken lijkt mij zo.
Assad gaat de kerst niet halen, vrees ik.
pi_130480423
quote:
Al-Nusra Front, an FSA group, executed the kidnapped Sheikh Badr Ghazal in Latakia’s countryside.
The group had released photos of the murder through various FSA & Jihadists websites.
The “operation” was described as revenge for the massacre in Eastern Ghouta, and was announced in statement # 375.
The body of the Sheikh showed several stabbing wounds, which indicates he was toyed with by his murderers before of the actual execution.

Sheikh Badr was attacked and kidnapped from his own home with over 150 civilian by the proud Jihadists on 4/8/2013, and taken to an unknown destination. There was talk of negotiation for his release.
The fate of the other hostages, mostly women and children is still unknown. This video that shows the hostages a few days after the kidnapping, was the only one released.

FSA’s victories against civilians in Latakia countryside, even the wiping of and subsequent burning of entire villages gained the opposition leaders admiration from the first bloody days. The first days that marked the murder of hundreds mostly women, children and elderly. Until now over 200 of the massacre victims were found and buried and still bodies are being discovered.
http://www.syrianews.cc/a(...)ecution-badr-ghazal/

Deze man was al een tijdje terug ontvoerd. Foto's van zijn gevangenschap:

Dus nu is hij gedood. Deze man was een religieuze leider van de Alawieten (een sheik dus).

Dit, samen met de dode Christelijke leiders, bewijst des te meer wat de gevolgen zullen zijn als de Amerikaanse honden hun baardmannetjes aan de macht gaan helpen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130480587
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Die Alawieten mogen maar lekker verhuizen naar een ander land, sorry dit is precies wat we noemen: Wat je zaait zal je oogsten.
alawieten, salafieten, soennieten, sjiieten ... wie zijn de goei ?
Bewijst maar weer hoe vreedzaam de islam toch wel is ...
ze maken elkaar allemaal af in naam van dezelfde godsdienst
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130480588
Stel; er komt een interventie hé..

In hoeverre kunnen Israël/Jordanië/random land zich beveiligen tegen aanvallen van de SAA?
Ik bedoel; zo'n chemische aanval zet je niet 1-2-3 op ofwel?

Nu is het natuurlijk makkelijk praten hier maar als ik Assad zou zijn had ik twee jaar terug al overal in het buitenland proxy's geïnstalleerd (althans geprobeerd) als vergelding voor een eventuele interventie.

Maar Israël heeft ook al 2/3 keer een operatie uitgevoerd om eventuele wapenleveringen aan Hezbollah tegen te houden, dus op dit moment nog zo'n plan in werking stellen zal denk ik echt niet lukken.

Denk tbh eerder dat er zwaardere wapens geleverd worden/meer trainingen, want die geruchten over actieve bridages duiken de laatste tijd steeds vaker op.
pi_130480664
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

alawieten, salafieten, soennieten, sjiieten ... wie zijn de goei ?
Bewijst maar weer hoe vreedzaam de islam toch wel is ...
ze maken elkaar allemaal af in naam van dezelfde godsdienst
We zien hopelijk wel in dat het de Sunnieten zijn die de grote slachtoffers zijn in dit geweld, de Alawaieten hebben lang genoeg geregeerd, tijd dat die ketters weggaan!
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 16:21:44 #65
8781 crew  Frutsel
pi_130480674
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:06 schreef Ketchupcurry het volgende:
BBCSteveR twitterde op maandag 26-08-2013 om 14:59:29 Lavrov: Russia is "not planning to go to war with anyone" over Syria reageer retweet
US kan los.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:07 schreef theNull het volgende:
Toch ben ik benieuwd of Syrie nog wat kan uithalen tegen een buitenlandse interventie.
Ik denk dat de hamvraag niet Rusland is, maar Iran...
Iran heeft toch een soort "Militair Pact" met Syrie en dat het Syrie te hulp zou schieten als het wordt aangevallen door een buitenlandse mogendheid?
en laat Iran nu ook in het vizier van Israel en de VS liggen... dus misschien hopen ze wel op een Iraanse reactie...
Maar of Rusland het dan toestaat dat Iran ook op de korrel wordt genomen, dat betwijfel ik...

en zo hebben we een crisis...
pi_130480770
Waarom wordt mij post verwijderd?
pi_130480797
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:21 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

We zien hopelijk wel in dat het de Sunnieten zijn die de grote slachtoffers zijn in dit geweld, de Alawaieten hebben lang genoeg geregeerd, tijd dat die ketters weggaan!
en allah keek tevreden toe hoe zijn volgelingen elkaar uitmoordden ...
pi_130480872
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Die Alawieten mogen maar lekker verhuizen naar een ander land, sorry dit is precies wat we noemen: Wat je zaait zal je oogsten.
Verkapte haat.

quote:

[..]

We zien hopelijk wel in dat het de Sunnieten zijn die de grote slachtoffers zijn in dit geweld, de Alawaieten hebben lang genoeg geregeerd,
Hun wonen daar als zijnde Alawi's al 1000 jaar. Daarvoor woonden zij er ook al...

quote:
tijd dat die ketters weggaan!
Ah!

Dus ja, de Alawi's zijn een rare sekte.
Je probleem is? :?
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 16:29:28 #69
8781 crew  Frutsel
pi_130480915
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:24 schreef IPA35 het volgende:
Waarom wordt mij post verwijderd?
Dat ging ff snel, sorry... maar ik wilde effe voorkomen dat het verzandde in gebash dus heb wat overtollig geneuzel verwijderd. Niet alleen van jou
laten we niet persoonlijk gaan worden, welke geloofsstroming een ieder een warm hart toe draagt.
pi_130480950
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat ging ff snel, sorry... maar ik wilde effe voorkomen dat het verzandde in gebash dus heb wat overtollig geneuzel verwijderd. Niet alleen van jou
laten we niet persoonlijk gaan worden, welke geloofsstroming een ieder een warm hart toe draagt.
Meneer hier pleit voor etnische zuivering van mensen omdat hij hen ketters vindt. Mijn opmerking was toch niet helemaal onterecht. Ik zeg dat soort dingen nooit gratuit :D .
pi_130481035
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak die claim eens hard
Agent orange ontbladeringmiddel, chemischer kunnen we het niet maken
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_130481044
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Meneer hier pleit voor etnische zuivering van mensen omdat hij hen ketters vindt. Mijn opmerking was toch niet helemaal onterecht. Ik zeg dat soort dingen nooit gratuit :D .
Meneer hier moet leren begrijpend lezen, ik zei toch duidelijk dat ze moeten verhuizen naar een ander land. Syrië zal nooit meer herstellen als die gasten daar blijven!
pi_130481152
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Meneer hier moet leren begrijpend lezen, ik zei toch duidelijk dat ze moeten verhuizen naar een ander land. Syrië zal nooit meer herstellen als die gasten daar blijven!
Misschien moeten de Salafisten maar terug naar Libië, Tsjetsjenië, Saoedistan of waar ze ook vandaan komen?
En dan daarbij zijn de Alawi's de meerderheid in hun regio dus waarom zou dit ook ineens in handen moeten vallen van het Levant Emiraat?

Moeten de Christenen ook weg? De Nizari's?
pi_130481192
quote:
Waarom moet Syrie herstellen ?
Waarom moest Egypte herstellen ?
Waarom moest Tunesie herstellen ?
Waarom moest Libie herstellen ?

Om die gekken van het moslimbroederschap aan de macht te krijgen ?
pi_130481200
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:07 schreef theNull het volgende:
Uiteraard, als guerilla's opereren. Daar kan niemand tegenop, zelfs niet de Russen die geen enkel middel schuwen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130481225
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Misschien moeten de Salafisten maar terug naar Libië, Tsjetsjenië, Saoedistan of waar ze ook vandaan komen?
En dan daarbij zijn de Alawi's de meerderheid in hun regio dus waarom zou dit ook ineens in handen moeten vallen van het Levant Emiraat?

Moeten de Christenen ook weg? De Nizari's?
Het grootste deel van de moslims (74% van de Syrische bevolking) behoort tot de soennitische moslims. Daarnaast zijn er andere islamitische minderheden waartoe 16% van de bevolking behoort. De islamitische minderheden zijn de alawieten (een stroming die vaak tot de sjiieten gerekend wordt), waartoe ook president Assad behoort (ook noessairi's genoemd) (circa 7%) en de ismaëlieten (circa 1,5%). Er zijn ook druzen (circa 2%).

Als ik wikipedia mag geloven dan zijn de alawieten daar een zekere minderheid.
pi_130481240
quote:

[..]

En wie zou ze dan moeten opnemen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_130481317
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:38 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Het grootste deel van de moslims (74% van de Syrische bevolking) behoort tot de soennitische moslims. Daarnaast zijn er andere islamitische minderheden waartoe 16% van de bevolking behoort. De islamitische minderheden zijn de alawieten (een stroming die vaak tot de sjiieten gerekend wordt), waartoe ook president Assad behoort (ook noessairi's genoemd) (circa 7%) en de ismaëlieten (circa 1,5%). Er zijn ook druzen (circa 2%).

Als ik wikipedia mag geloven dan zijn de alawieten daar een zekere minderheid.
Niet in hun historische thuisland: de jibel an-nusayriyah (Latakia en Tartous regio).
Op de grens van die regio leven dan weer veel Christenen en Nizari's. Dus kun je maar zo een eigen staat van maken...
pi_130481477
MahirZeynalov twitterde op maandag 26-08-2013 om 16:35:33 Multiple sources: Coalition will unleash campaign against Syria between early Friday and Monday. reageer retweet
pi_130481584
Oh, ik had gehoopt op vandaag al :P
pi_130481677
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:47 schreef theNull het volgende:
Oh, ik had gehoopt op vandaag al :P
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog kan doen :)
pi_130481693
Ach, het is natuurlijk een beetje gek om het precieze moment aan te kondigen, dus misschien doen ze een verrassingsaanval eerder deze week.
pi_130481712
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:38 schreef waht het volgende:

[..]

Uiteraard, als guerilla's opereren. Daar kan niemand tegenop, zelfs niet de Russen die geen enkel middel schuwen.
Met behulp van Hezbollah en Iran zijn er al vele duizenden Syriërs hiervoor opgeleid.
pi_130481713
Ben vooral benieuwd naar de reactie van Iran.
pi_130481742
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:50 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ach, het is natuurlijk een beetje gek om het precieze moment aan te kondigen, dus misschien doen ze een verrassingsaanval eerder deze week.
Zaak is om militaire verplaatsingen richting bijvoorbeeld Turkije, Cyprus of Jordanië in de gaten te houden.

De Amerikanen hebben al wat F-16's in Jordanië naar mijn weten.
pi_130481785
quote:
5s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ben vooral benieuwd naar de reactie van Iran.
Het enige wat Iran echt kan doen is een all-out aanval op dat rattenland Saoedistan. Het resultaat zou desastreus zijn voor Europa.

Wij worden het slachtoffer van de Amerikaans/Joodse oorlogszucht.
pi_130481876
Als Iran (grootste rattenland op aarde) 1 voetstap zet op Saudie Arabie dan wordt dat rattenland een nieuwe parkeerplaats! Als Iran kapot wordt gemaakt zal ik persoonlijk een feest houden voor FOK! members, en iedereen zal uitgenodigd worden.
pi_130481928
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Als Iran (grootste rattenland op aarde) 1 voetstap zet op Saudie Arabie dan wordt dat rattenland een nieuwe parkeerplaats! Als Iran kapot wordt gemaakt zal ik persoonlijk een feest houden voor FOK! members, en iedereen zal uitgenodigd worden.
Moslims zijn toch grappig, die ingeburgerde haat ...
Als we er nou gewoon een groot hek rond zouden zetten zou het probleem zichzelf oplossen.
pi_130481974
quote:
Betalen ze een beetje goed, de Mossad?
pi_130481976
quote:
Lekkere nuchtere blik op de zaak heb jij. Al "de uwen" zijn geweldig, al "de hunnen" zijn allemaal gekken/ratten/etc.
pi_130482006
quote:
:')
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:03:34 #92
132191 -jos-
Money=Power
pi_130482069
Negeren die troll, hij was degene die die Arabische strijdkreet in de TT had gezet :')

BBC gebruikt foto uit Irak van 2003 bij bericht over Syrie, ironisch :')

http://www.telegraph.co.u(...)Syrian-massacre.html
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130482141
quote:
Hoe zit het met de miljoenen soennieten die in Iran leven, mogen die ook dood?
-
pi_130482212
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:13 schreef IPA35 het volgende:
Dus nu is hij gedood. Deze man was een religieuze leider van de Alawieten (een sheik dus).

Dit, samen met de dode Christelijke leiders, bewijst des te meer wat de gevolgen zullen zijn als de Amerikaanse honden hun baardmannetjes aan de macht gaan helpen.
Die "alawitische sheik" heeft ook een baard net zoals de christelijke leiders in Syrië en Nasrallah en Khamenei die Assad steunen.
-
pi_130482228
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Betalen ze een beetje goed, de Mossad?
Ik haat Israel, zeker weten! Maar ik haat Iran en die Hezbollaah ratten nog meer! Iran en Hezbollaah zijn de grootste dreigingen op dit moment in de MO en niet Israel, hoewel Israel ook een dreiging is! Maar die ratten van Iran en Hezbollaah zijn op dit moment de grootste! En daarom hoop ik echt dat Iran een mooie parkeerplaats wordt! Wie weet kunnen we daar WK's gaan organiseren of wat anders?
pi_130482233
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Die "alawitische sheik" heeft ook een baard net zoals de christelijke leiders in Syrië en Nasrallah en Khamenei die Assad steunen.
Jij weet precies wat ik bedoel.
pi_130482270
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik haat Israel, zeker weten! Maar ik haat Iran en die Hezbollaah ratten nog meer! Iran en Hezbollaah zijn de grootste dreigingen op dit moment in de MO en niet Israel, hoewel Israel ook een dreiging is! Maar die ratten van Iran en Hezbollaah zijn op dit moment de grootste! En daarom hoop ik echt dat Iran een mooie parkeerplaats wordt! Wie weet kunnen we daar WK's gaan organiseren of wat anders?
Wat doen Iran en Hezbollah dan precies behalve strijden tegen Israël? (Iets wat de Soennieten verrekken want die hebben hun broeders uitverkocht voor wat petrodollars.)

De Soennitische jihadi's strijden voor Israël en Amerika, meer niet.
pi_130482277
quote:
Jij hebt makkelijk praten, je zit of in het veilige Nederland of Marokko. Als het om Marokko ging had je wel anders gepiept....maar over een land ver weg is het makkelijk wat dingen te roepen zonder de gevolgen zelf ooit te zullen voelen. Want 12% van je land proberen eruit te trappen gaat heel veel chaos brengen en is bijna onmogelijk zonder veel zuiveringen. Assad moet zo snel mogelijk afgezet worden zodat de Alawieten minder door zijn zelfmoordpolitiek gegijzeld worden. Daarnaast moeten die Nusra-neanderthalers door Syriers zelf bestreden worden. Maar zodra Assad weg is gebeurt dat vanzelf, Syriers kennen een te grote historie om een tweede Somalie, Mali of Afghanistan te worden. Zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met eerder genoemde andere landen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130482311
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat doen Iran en Hezbollah dan precies behalve strijden tegen Israël? (Iets wat de Soennieten verrekken want die hebben hun broeders uitverkocht voor wat petrodollars.)
Iran en Hezbollaah vermoorden Sunnieten en dat is altijd hun doel geweest, als er verraders zijn dan zijn zij dat wel. Wij moslims geloven dat de Sjiieten schadelijker zijn dan de Joden!
pi_130482328
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:11 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Iran en Hezbollaah vermoorden Sunnieten en dat is altijd hun doel geweest, als er verraders zijn dan zijn zij dat wel. Wij moslims geloven dat de Sjiieten schadelijker zijn dan de Joden!
Iran en Hezbollah vermoorden Soennieten? Noem voorbeelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')