bij ons ook, geen marko's heerlijkquote:
Goedemorgen! Ik heb 2 weken vakantie, dus ben dan niet al te vroeg!quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:47 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!!
Ik mis er een aantal ;-) maar volgens mij heeft katrien pauzeaar dud0r geen idee
Ik heb eigenlijk vrij vandaag, maar vrijdag had ik geen zin meer om alles af te maken dus vandaag maar weer even door.quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:47 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!!
Ik mis er een aantal ;-) maar volgens mij heeft katrien pauzeaar dud0r geen idee
Je kan het altijd proberen. Vandaag heb ik eigenlijk ook niet zoveel zin maar het moet wel echt vandaag gebeuren. Anders word mijn manager boos op mequote:Op maandag 26 augustus 2013 08:39 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik heb ook weleens geen zin om een wijk te bezorgen. Die mag ik dan helaas niet een paar dagen laten staan.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:39 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik heb ook weleens geen zin om een wijk te bezorgen. Die mag ik dan helaas niet een paar dagen laten staan.
Ik hoop met je mee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 06:17 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Ben benieuwd wat de fysio straks zegt....hoop niet dat ik de ziektewet in hoef te gaan...
Dan kom je mij helpen ;-) ik moet gedoseerd werken....wat vandaag inhoud dat ik me rustig moet houden en langzaam moet werkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:15 schreef Atmosphere82 het volgende:
Balen, geen werk voor mij vandaag...
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:06 schreef Selestha het volgende:
Nou, het is nu duidelijk dat ik niet terug kom bij de post. Per 1 november loopt mijn contract bij Eemfors af en emigreer ik naar mijn vriend in Engeland
Volgens mij hebben wij hier mensen lopen die constant langzaam moeten werkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:53 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dan kom je mij helpen ;-) ik moet gedoseerd werken....wat vandaag inhoud dat ik me rustig moet houden en langzaam moet werken
Jep dat is een grote verandering, allemaal mogelijk gemaakt omdat ik meer ben gaan verdienen sinds ik de post verliet. Ik heb geen spijtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:22 schreef dud0r het volgende:
[..]
Succes daar!
Dat is wel een flinke verandering!
[..]
Volgens mij hebben wij hier mensen lopen die constant langzaam moeten werken
Getver iemand dood aantreffen, hoop dat mij dat nooit overkomt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:35 schreef posje het volgende:
Het valt mij op dat als ik me voorneem iets rustiger aan te doen, dat ik dan eerder klaar ben
Van mij mag het wel een onsje meer zijn vandaag, als ik maar lekker door kan lopen en er vooral geen nare dingen gebeuren onderweg (vorige week iemand dood aangetroffen).
Succes allemaal en vooral gridjuh!
wow, dat is een hele veranderingquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:06 schreef Selestha het volgende:
Nou, het is nu duidelijk dat ik niet terug kom bij de post. Per 1 november loopt mijn contract bij Eemfors af en emigreer ik naar mijn vriend in Engeland
Nou, hier is het zomerdal definitief voorbij! Dikke hah, catalogi van Viking en van de Bijenkorf, er was genoeg! De Veronica heb ik vreemd genoeg niet voorbij zien komen, wellicht dat we die donderdag in 1x krijgen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:42 schreef gelestipjes het volgende:
Wederom een behoorlijk rustige dinsdag. Wel weer van die ziggorommel, dat gaat ook maar door, volgens mij zitten die er al een week of 6 bij, wel een andere versie nu, maar wel weer voor heel veel niet bestaande adressen.
Wel irritant huis aan huis geloof ik vandaag, maar ik heb geen uitvoering, dus daar heb ik verder geen last van.
Tijdens je bestelling? He, wat cru. Was het iemand die al weken dood in huis lag, of lag het lichaam op straat?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:35 schreef posje het volgende:
(vorige week iemand dood aangetroffen).
Dankjequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wow, dat is een hele verandering
Succes met alles
was vorige week een dubbelnummer. Dus Veronica slaat een weekje overquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, hier is het zomerdal definitief voorbij! Dikke hah, catalogi van Viking en van de Bijenkorf, er was genoeg! De Veronica heb ik vreemd genoeg niet voorbij zien komen, wellicht dat we die donderdag in 1x krijgen.
Hij lag voor zijn deur. Toen ik aan kwam lopen had een buurvrouw hem net gevonden, ze riep of ik kon reanimeren. Nee eigenlijk niet, maar ik weet ongeveer hoe het moet, niets doen zou sowieso niet helpen. Maar de man voelde al helemaal koud aan. Ik dacht dat het geen zin meer had....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tijdens je bestelling? He, wat cru. Was het iemand die al weken dood in huis lag, of lag het lichaam op straat?
Wat naar om mee te maken. Sterkte met het verwerken.quote:Hij lag voor zijn deur. Toen ik aan kwam lopen had een buurvrouw hem net gevonden, ze riep of ik kon reanimeren. Nee eigenlijk niet, maar ik weet ongeveer hoe het moet, niets doen zou sowieso niet helpen. Maar de man voelde al helemaal koud aan. Ik dacht dat het geen zin meer had....
Haha, sorry!!!! Ik zal ook blij zijn als die klotebijenkorf vertrokken is hierquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:30 schreef V__L_N het volgende:
Van wie mocht het een onsje meer zijn?
En dan vergat ik nog dat er weer voor bijna ieder adres een brief van ProRail was. Daar word je toch ook schijtziek van! Elke keer dat er weer ergens een biels vervangen moet worden, wordt elk adres binnen een straal van 300 meter in kennis gesteld. Nou, ik woon ook maar iets van 100 meter van het spoor af, en ik heb nog nooit iets gehoord van dat nachtelijk onderhoud.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, hier is het zomerdal definitief voorbij! Dikke hah, catalogi van Viking en van de Bijenkorf, er was genoeg! De Veronica heb ik vreemd genoeg niet voorbij zien komen, wellicht dat we die donderdag in 1x krijgen.
Jeetje, dat is nog eens heel anders wat! Spannend zeg, ik hoop dat het je goed bevalt daar!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:06 schreef Selestha het volgende:
Heftig zeg! Je zal het maar meemaken!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:35 schreef posje het volgende:
Het valt mij op dat als ik me voorneem iets rustiger aan te doen, dat ik dan eerder klaar ben
Van mij mag het wel een onsje meer zijn vandaag, als ik maar lekker door kan lopen en er vooral geen nare dingen gebeuren onderweg (vorige week iemand dood aangetroffen).
Succes allemaal en vooral gridjuh!
Ik post nog wel eens wat foto's van mijn nieuwe stekje ofzoquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:00 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Jeetje, dat is nog eens heel anders wat! Spannend zeg, ik hoop dat het je goed bevalt daar!
[..]
Ja doen, leuk!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:20 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik post nog wel eens wat foto's van mijn nieuwe stekje ofzo
Correctie: Retour afzender, geen/volle brievenbus. Moet jij 'ns zien hoe snel die stang weg is!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon retour sturen. Past niet door de brievenbus
Het is gewoon heel warm daar in huis en zo kan het een beetje luchtenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Correctie: Retour afzender, geen/volle brievenbus. Moet jij 'ns zien hoe snel die stang weg is!
Ik heb diverse adressen waar ze kennelijk juist zo veel mogelijk tocht willen, en waar ze altijd iets tussen de klep steken zodat íe open blijft staan. Dit varieert van een opgerolde krant (en elke dag hetzelfde exemplaar), van een wc-kokertje tot een ingeklapte paraplu.
Zijn die mensen extreem bang voor koolmonoxidevergiftiging of wat is het?
Alternatief voor een afzuigkapquote:Zijn die mensen extreem bang voor koolmonoxidevergiftiging of wat is het?
Of een pantoffel. Dacht dat het tegen het geklepper was? Lukt me trouwens niet vaak om het ertussen te laten zitten bij het naar binnen schuiven van de post.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb diverse adressen waar ze kennelijk juist zo veel mogelijk tocht willen, en waar ze altijd iets tussen de klep steken zodat íe open blijft staan. Dit varieert van een opgerolde krant (en elke dag hetzelfde exemplaar), van een wc-kokertje tot een ingeklapte paraplu.
Ik vol me nog altijd verplicht om aan te bellen. Misschien moet ik daar maar mee stoppen inderdaad.quote:Correctie: Retour afzender, geen/volle brievenbus. Moet jij 'ns zien hoe snel die stang weg is!
Zijn die mensen extreem bang voor koolmonoxidevergiftiging of wat is het?
Ik snap dat dus echt niet... Een handdoek in je brievenbus... Heb je ook een warmtesluis bij je deuren?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik vol me nog altijd verplicht om aan te bellen. Misschien moet ik daar maar mee stoppen inderdaad.
Dat tweede heb ik nog nooit gezien. Stom om dat te doen wel. Ken hier wel mensen die in de winter een handdoek door hun gehele brievenbus proppen. Zeker bij inklap bussen krijg je dan de post er niet meer in.
Die heb ik ook in mijn wijk ja.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik vol me nog altijd verplicht om aan te bellen. Misschien moet ik daar maar mee stoppen inderdaad.
Dat tweede heb ik nog nooit gezien. Stom om dat te doen wel. Ken hier wel mensen die in de winter een handdoek door hun gehele brievenbus proppen. Zeker bij inklap bussen krijg je dan de post er niet meer in.
Maar toen kostte het wel meer uur, dus op de manier zoals ze het nu doen is het gewoon goedkoper. Als je die kampioenen verschuift naar de vrijdag doe je er op de vrijdag dus ineens veel langer over dan normaal, terwijl, als je die dingen er op zaterdag bij hebt, dan kost het niet heel veel extra tijd omdat je toch al overal moet stoppen. Dus ja, ik vind dat op zich best logisch.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:24 schreef Deezertje het volgende:
Zoals ik al zo vaak heb gezegd: het balans is een beetje zoek. Piek/dal snap ik nog qua bezetting, maar qua uitvoering op straat niet. Soms zijn de dagen zó rustig en de andere dag té druk. Zaterdag hier sowieso ALLE Kampioen, Makro, gemeentelijke HAH-mailing en nog minimaal 2x HAH. Wordt zwaar dagje dus. Zal me niet verbazen als Eigen Huis er dan ook weer is. Zou je denken, kan je best wat Kampioenen verschuiven naar naar vrijdag, maar dat doet onze TC niet... Verschilt per regio wat de TC doet heb ik het idee..
Morgen geen flauw idee maar iig tv-gidsen en de normale tijdschriften, maar vrijdag érg rustig.
Wat was er mis met de geen piek/daldagen van een jaar of 2 geleden? Enige wat je nu weet is dat je alleen op dinsdag en zaterdag HAH hebt. Anders kon je iedere dag HAH krijgen... maar qua post was de verdeling wel 'eerlijker'.
Zeker bij nieuwe wijken is dit een aardig probleem. Er is geen terugkoppeling meer tussen de sorteerder en de voorbereider. Gevolg is dat alle nieuwbouwwijken maar wat random in vakjes worden ingedeeld (vaak gewoon per 16 huizen). Hierdoor ontstaat er dus de situatie dat je vaak halverwege een bundel moet beginnen om een rondje te lopen, of om het begin van de portiek in je hand te hebben.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier volgt een mededeling voor alle VOORBEREIDERS!!
Tweede verzoek is om de wijk (in elk geval op piekdagen) PER VAKJE af te bundelen, en alleen vakjes samen te voegen als je weet wat er bij elkaar in een rondje hoort, of als je bijv. weet met welk nummer het ene bussenfront begint en het andere ophoudt. Dus NIET op goed geluk dingen bij elkaar douwen met het idee "het is dezelfde straat, dus het zal wel goed zijn".
Ik heb het hier ook niet over nieuwbouwwijken, maar over bestaande wijken, waarvan ik weet hoe ze op de kast staan en uit de machine komen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zeker bij nieuwe wijken is dit een aardig probleem. Er is geen terugkoppeling meer tussen de sorteerder en de voorbereider. Gevolg is dat alle nieuwbouwwijken maar wat random in vakjes worden ingedeeld (vaak gewoon per 16 huizen). Hierdoor ontstaat er dus de situatie dat je vaak halverwege een bundel moet beginnen om een rondje te lopen, of om het begin van de portiek in je hand te hebben.
Daarnaast zijn de rondjes, als ze er al zijn, vaak niet meer zo bepaald dat alle brievenbussen aan je rechterhand zitten. Al met al is het hele postbezorger, voorbereider gedoe in een nieuwbouwwijk niet ideaal.
Nog snel even contractvergroting claimen!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
En als klap op de vuurpijl mogen we echt niet meer dan onze contracturen gaan werken, terwijl ik nu juist ver daarboven zit.
Dat van die buslichting op zondag was toch allang bekend? Ook vrij logisch wel gezien het feit dat er vanaf 1 januari ook geen bezorging meer is op maandag. En volgens mij is die buslichting op heel veel plekken al vervroegd, hier was het tot 1,5 jaar geleden ook nog na 18:00 maar dat is ook veranderd naar 17:00.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik in ieder geval volgend jaar niet meer bij PostNL werk, echt zonde hoe een bedrijf zo snel achteruit kan gaan in zo`n korte tijd.
Vorig jaar begon het toen het Autobedrijf werd ingevoerd, heel veel collega`s moesten het veld ruimen en subcontractors namen het over. Maar dat was al lang van tevoren aangekondigd dus daar kon iedereen zich wel aardig op voorbereiden.
Maar een paar weken geleden hebben ze ingevoerd dat veel brievenbussen al na 17.00 uur worden geleegd, terwijl dit jaren (voor zover ik weet) na 18.00 uur werd gedaan. Vervolgens kregen we vandaag te horen dat per 1 januari 2014 er geen buslichting meer op zondag zal plaatsvinden. En als klap op de vuurpijl mogen we echt niet meer dan onze contracturen gaan werken, terwijl ik nu juist ver daarboven zit.
Haha!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:53 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dan kom je mij helpen ;-) ik moet gedoseerd werken....wat vandaag inhoud dat ik me rustig moet houden en langzaam moet werken
Inderdaad. Dat lijkt me echt heel vreemd en rottig om mee te maken...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:32 schreef allweather het volgende:
Pff hoewel we hier officieel nog een week volgens het zomerdal uitbetaald krijgen (10% korting op je tijd) was het flink aanpoten vandaag. Ik had zelfs iets meer dan de normale normtijd nodig. Hier extreem veel UPC afstandsbedieningen (ze waren niet zwaar, maar die pakjes namen wel veel ruimte in beslag), een bijenkorf boekje en de rest heb ik tijdens het snelwandelen niet meer op gelet (natuurlijk wel op de juistheid van het adres, etc. gelet)
[..]
Wat naar om mee te maken. Sterkte met het verwerken.
Sommige mensen zijn zooooooo retarded...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:57 schreef V__L_N het volgende:
Kramerica: Terechte klacht. Ik snap niet wat sommige voorbereiders denken. Rare volgordes, bundels zo dik en zwaar dat je wilde dat je 's ochtends extra spinazie had gegeten.
Overigens heb ik hier zo'n grapjas die zich op daldagen blijkbaar verveelt. Elke 10/15 poststukken legt ie er een stel om. Dan moet je dus verder op z'n kop lezen... Blijkbaar niks te doen ofzo.
Zaterdag had ik in me wijk een binnenklep afgebroken. Ben meestal best voorzichtig, maar dat ding was ik echt beu. Al bijna een maand zeg ik tegen die bewoners dat er bijna niks doorheen kan. 1 dik tijdschrift of een pakje folders meer past er niet. Nu zijn het van die fanatieke internet shoppers. Dus minstens 2x in de week bel ik daar aan en vertel ik ze dat.
Zaterdag had ik een smal maar zwaar pakket. Duwde het tegen beter weten er toch in, niet te zachtzinnig. Dus ik hoorde knak en toen paste het.
Vandaag probeerde ik er dus een bijenkorf in te gooien. Ging niet. Liep vast, dus ik vloeken en kijken. Zit er in het midden een stang die dus voorkomt dat de post naar binnen glijd. Aangebeld en er naar gevraagd. Blijkt dat het een systeem is om te voorkomen dat het gaat tochten. Je kunt ze afstellen op een stand en verder dan dat gaat de binnenklep dan niet open.
Maar even uitgelegd dat er een reden is dat brievenbussen een afmeting moeten hebben... Niet dat ik verwacht dat die mensen er wat mee gaan doen... Maar toch he.
Gatver!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar toen kostte het wel meer uur, dus op de manier zoals ze het nu doen is het gewoon goedkoper. Als je die kampioenen verschuift naar de vrijdag doe je er op de vrijdag dus ineens veel langer over dan normaal, terwijl, als je die dingen er op zaterdag bij hebt, dan kost het niet heel veel extra tijd omdat je toch al overal moet stoppen. Dus ja, ik vind dat op zich best logisch.
Zaterdag trouwens ook weer v&d spul.
de tabel is al een beetje achterhaald ivm aanpassingen in diverse CAO's, maar als postsorteerder moet je gaan kijken naar de kolom THK (tijdelijke hulp kracht), want zo begin je meestal.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:20 schreef expans het volgende:
Die salaristabel in de OP hé, moet ik dan kijken naar het laatste bedrag?
Wil eventueel gaan solliciteren voor postsorteerder namelijk.
En hoe zit het dan met bv toeslaguren (nacht / zondags etc)?
Bij mij denk ik ook....ben net thuis. De krant was vrij laat en had echt klere insteek bij de krant, ter grote van ren kleine enveloppe...en die donderde er iedere keer tussen uit. Nu heeft het geen zin meer om ff te gaan liggen(normaal om 6 thuis dan had ik 1,5 uur kunnen slapen)quote:Op donderdag 29 augustus 2013 04:59 schreef dud0r het volgende:
Mogguh.
Druk dagje vandaag. Veel post, afscheid van de manager, ontmoeten van de nieuwe manager. Zal wel weer laat worden.
Succes bij de kuitenknijpertquote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:05 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Bij mij denk ik ook....ben net thuis. De krant was vrij laat en had echt klere insteek bij de krant, ter grote van ren kleine enveloppe...en die donderde er iedere keer tussen uit. Nu heeft het geen zin meer om ff te gaan liggen(normaal om 6 thuis dan had ik 1,5 uur kunnen slapen)
Dus ik blijf wakker, moet toch om 8 bij de kuitenknijpert te zijn :-( daarna slapen
Gezellig zo'n dagje weg :-)quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Succes bij de kuitenknijpertHopelijk heeft de behandeling enig effect, maar meestal duurt het wel even bij dit soort klachten.
Wij gaan vandaag een dagje naar de tuinen van Appeltern. Heb ik wel zin in, lekker rustig aan doen!
Werken ze in de sorteercentra ook met piek- en daldagen? Ik dacht dat ze dat alleen op de bestelkantoren (ook wel bekend als VBL's) deden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
. Een gewone huis, tuin en keukensorteerder werkt op piekdagen van 7-11 of van 8-12, afhankelijk van waar je zit en hoe druk het is en krijgt niet te maken met toeslagen.
quote:Duizenden brieven in schuur van postbode
Een postbode in Tilburg is op staande voet ontslagen, omdat hij jarenlang brieven en poststukken niet bezorgde maar in zijn schuur bewaarde. Dat meldde PostNL donderdag.
Foto: ANP
Na klachten deed het postbedrijf een onderzoek. Daaruit bleek dat de postbode in zijn schuur duizenden poststukken van de afgelopen 3 jaar had liggen.
Volgende week begint PostNL met het nabezorgen van de stukken bij de ongeveer 750 adressen in Tilburg. Klanten krijgen dan persoonlijk excuses.
Over de motieven van de postbode wil PostNL geen uitspraken doen. Het bedrijf heeft aangifte gedaan bij de politie.
Incident
''De selectie van postbezorgers gebeurt zorgvuldig, maar als iemand kwaad wil dan houd je die niet tegen'', liet een woordvoerder weten. Van de 22.000 postbodes ontslaat PostNL per jaar enkele tientallen omdat ze hun werk niet naar behoren doen. Zo'n geval als in Tilburg is volgens het bedrijf een incident.
Door: ANP
Sorteercentra hebben ook piek en dal. Alleen dan op de ma,wo en vrijdag.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Werken ze in de sorteercentra ook met piek- en daldagen? Ik dacht dat ze dat alleen op de bestelkantoren (ook wel bekend als VBL's) deden.
drankjes drinken doe je maar thuis of in de kroeg. Het nazitten voor postbodes is namelijk ook al afgeschaft ...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 04:59 schreef dud0r het volgende:
Mogguh.
Druk dagje vandaag. Veel post, afscheid van de manager, ontmoeten van de nieuwe manager. Zal wel weer laat worden.
Valt me wel op dat die "incidenten" zich de laatste tijd steevast in het zuiden des lands afspelen.quote:
Iedereen heeft net lekker een gebakje kunnen pakken tijdens de pauze.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
drankjes drinken doe je maar thuis of in de kroeg. Het nazitten voor postbodes is namelijk ook al afgeschaft ...
Goeie ouwe tijd, dat deden wij ook altijd iedere vrijdag. Biertje erbij, frituurtje aan, foute Nederlandstalige muziek uit de speakers. Maar toen ons gezellige dorpskantoortje sloot en we over gingen naar een grote vestiging in een naburige stad was dat helaas afgelopen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
zoals het vroeger ging met een biertje erbij op de vrijdag nog wat napraten
Dat is hier al jaren niet meer aan de orde.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
zoals het vroeger ging met een biertje erbij op de vrijdag nog wat napraten
Lees net op de site van de NOS dat PostNL bepaalt wat nog bezorgd zal gaan wordenquote:
bron: http://nos.nl/artikel/545(...)n-huis-postbode.htmlquote:PostNL sorteert de brieven en andere poststukken opnieuw en bezorgt ze volgende week alsnog. "We kijken daarbij wel of het nog zin heeft om bepaalde stukken na te sturen", zegt een woordvoerder. "Het heeft geen zin om een tv-gids van vorig jaar alsnog te bezorgen."
zo is het bij ons ook ongeveer gegaanquote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Goeie ouwe tijd, dat deden wij ook altijd iedere vrijdag. Biertje erbij, frituurtje aan, foute Nederlandstalige muziek uit de speakers. Maar toen ons gezellige dorpskantoortje sloot en we over gingen naar een grote vestiging in een naburige stad was dat helaas afgelopen.
Op onze vestiging moest ik dat over de zondag in ieder geval van collega`s horen en dat weet ik pas sinds een paar dagen. Dat er niet meer bezorgd zou worden op maandag wist ik wel al een tijdje omdat daar in de media ook aandacht aan was besteed, dus dan is het wel logisch dat de zondag verdwijnt maar daar had ik nog niet over nagedacht. Brievenbussen die na 17.00 uur worden geleegd is bij ons pas sinds ongeveer 3 maanden ingevoerd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat van die buslichting op zondag was toch allang bekend? Ook vrij logisch wel gezien het feit dat er vanaf 1 januari ook geen bezorging meer is op maandag. En volgens mij is die buslichting op heel veel plekken al vervroegd, hier was het tot 1,5 jaar geleden ook nog na 18:00 maar dat is ook veranderd naar 17:00.
Dat lijkt me geen pretje zeg!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 04:34 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen! Zo ff de kranten bezorgen....stomme extra insteek vandaag :-(
En dan om 8 uur bij de pezen knijper zijn en dan hoop ik nog 3 uurtjes slaap te kunnen pakken :-)
Eigenlijk zou ik hierom ook hard willen lachen, maar eigenlijk is het toch wel weer heel triest. Ten eerste dat postbodes dit doen, ten tweede dat het bedrijf dit als 'incidenten' wegwuift...quote:
Twee oude TC's die ik vroeger had deden dat best vaak. Top gasten waren dat, en ook de meest gezellige van heel onze vestiging! Een moest helaas gedwongen overgeplaatst worden, en met de andere heb ik nooit meer iets te maken omdat ik al een jaar of twee (noodgedwongen) niet meer op de oude/nieuwe vestiging kom. Jammer, toch wel!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als je hier naar de kantine gaat kijkt de TC meteen op z'n horloge, en na 10 minuten staat hij in je nek te hijgen dat je weer aan het werk moet. En ondertussen zelf alleen maar een beetje rondwandelen over de zaal, en elk half uur naar buiten om te roken. De schaarse TC die bij extreme drukte desnoods zelf een wijk ging meehelpen zetten wordt steeds zeldzamer: er zitten erbij die niet eens weten hoe dat voorbereiden eigenlijk moet, en straten kunnen ze alleen mbt de Tomtom vinden. Kennis is macht, dus je kunt maar beter geen al te slimme TC's aannemen, moet de VM gedacht hebben, want stel je voor dat ze straks kritische vragen gaan stellen.
Jongens toch, dit kan toch niet!!!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees net op de site van de NOS dat PostNL bepaalt wat nog bezorgd zal gaan worden
[..]
bron: http://nos.nl/artikel/545(...)n-huis-postbode.html
Gewoon alles bezorgen met excuusbriefjes erbij en niet ook nog eens in andermans spullen gaan neuzen ...
Dat zware spul blijft tenminste niet drijven in mijn vijvertje, hahahaquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:46 schreef V__L_N het volgende:
Zo dat was een loodzware dag. Dikke boeken, h&m's en villa d'arte en nog veel meer van die boekwerkten. Mega zwaar geheel.
Sterktequote:Zo thuis...eten, ibuprofen innemen en slapen...ben kapot heb last van mijn ogen hoofd en nek :-( als t morgen maar weg is
Ze moeten GVD ALLES bezorgen, er is toch voor betaald? Ze hebben het recht niet om het weg te gooien, het is niet hun eigendom. Wat is het volgende? Gaan ze straks na 25 december alle nog onbezorgde kerstkaartjes weggooien met het credo: de kerst is toch al voorbij, bezorgen heeft geen zin meer?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees net op de site van de NOS dat PostNL bepaalt wat nog bezorgd zal gaan worden
[..]
bron: http://nos.nl/artikel/545(...)n-huis-postbode.html
Gewoon alles bezorgen met excuusbriefjes erbij en niet ook nog eens in andermans spullen gaan neuzen ...
Een of andere verdwaasde TC die nu nog aan het werk is?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
kreeg net nog een SMS'je van de post. Geen nieuwe info voor mij, maar het tijdstip is niet echt vroeg
was een mededeling voor de pbz's. Ach, ik heb er weinig mee van doen en als ik al vragen heb dan bel ik gewoon de eerste de beste TC waarvan ik het nummer in mijn foon vindquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een of andere verdwaasde TC die nu nog aan het werk is?
Ik lag al lekker op één oor toen. Zou ik nu ook wel willen. Begin toch te twijfelen of ik vanavond wel naar dat feestje moet gaan en vervolgens door naar werk morgenochtend.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een of andere verdwaasde TC die nu nog aan het werk is?
Rustig trouwens in dit topic vanavond, ligt iedereen al voor pampus?
Ik ook.. heb nu een vaste wijk aangevraagd..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
Heb morgen een mooi wijkje dat ik weg moet brengen. Eentje die ik op mijn duimpje ken
Ik heb gisteren nog een wijk weggebracht die ik op m'n duim ken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
Heb morgen een mooi wijkje dat ik weg moet brengen. Eentje die ik op mijn duimpje ken
ik heb eentje van net iets meer dan twee uurtjes. Met een heel klein beetje aanpassen kan ik er mooie rondjes van maken, zonder al te veel verplaatsingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ook.. heb nu een vaste wijk aangevraagd..
Eentje is een megawijk en die andere nog niet eens drie kwartier
haha nee. Die bezorger kan een stevig gesprek verwachten of niet?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:49 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog een wijk weggebracht die ik op m'n duim ken.![]()
Was wel te merken dat ik het niet meer gewend ben om met 6 bundels op m'n arm te dragen.
Beetje jammer dat het moest, ben samen met m'n collega bezig geweest tot 16.45 met bijna twee wijken.
Fietsenwijken lopen is echt een ramp, kost veel te veel tijd.
De reden dat wij aan het lopen waren was, omdat ik een bezorger tegen kwam in een wijk van ons met onze post maar de beste man is niet bij ons in dienst. Had de reguliere bezorger het door iemand anders laten wegbrengen. Dat is nou net niet de bedoeling.
Yup.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
haha nee. Die bezorger kan een stevig gesprek verwachten of niet?
Hehe ik bezorg eigenlijk met de auto.. deze twee wijken zijn heel goed te doen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb eentje van net iets meer dan twee uurtjes. Met een heel klein beetje aanpassen kan ik er mooie rondjes van maken, zonder al te veel verplaatsingen.
bij mij hangt het er vanaf waar ik loop. Het verschilt per weekquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hehe ik bezorg eigenlijk met de auto.. deze twee wijken zijn heel goed te doen.
Daldagen deed ik sowieso met de fiets.. Met de auto loont dat echt niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij mij hangt het er vanaf waar ik loop. Het verschilt per week
Ja klopt, het is echt afhankelijk van de wijk en het volume.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
op daldagen kun je idd het beste fietsen, al hoewel ik laatst eens op een daldag werkte en ik voor enkele straten echt een behoorlijke hoeveelheid post had. Bij het tweede wijkje was ik echter in een vloek en een zucht klaar
Privé redenenquote:
Een paar collega's hier hebben zo'n ding. Schijnt wel handig te zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:16 schreef V__L_N het volgende:
Ik las toch ooit eens van die stukjes over karretjes die dan achter de fiets konden en dan zodra je in je wijk was kon je hem omdraaien en gewoon duwen als een kar.
Maar dat is natuurlijk weer gene landelijke praktijk. De meeste karretjes hier komen uit het jaar kruik.
Inderdaad zonder rem. Heb ook wel is gehad dat halverwege het 'stuur' naar beneden viel... Bout afgebroken. Sta je danquote:Allemaal zonder rem
Ook wel eens een wiel eraf gehad.....
Die moeten ze gewoon overal hebben waar je meer dan 10 minuten bij het depo vandaan zit.quote:Een paar collega's hier hebben zo'n ding. Schijnt wel handig te zijn.
Wat is er op donderdag dan? Een lokaal iets of iets waar we zo ongeveer allemaal last van gaan hebben?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgende week een lekker weekje.. sommige wijken 5 HAH op dinsdag, 1 op donderdag en 4 op zaterdag
Dat was niet gelogen.. De laatste donderdagen waren we rond 10:30 meestal wel klaar, nu stond ik om 13:00 buiten..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Morgen gaat spektakel worden, de dubbele hoeveelheid van vorige week donderdag qua post, terwijl het vorige week hier al aardig druk was.
Kon wel eens lokaal zijn.. http://www.roetgerink.nl/ dit.. is volgens mij altijd een complete krantquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat is er op donderdag dan? Een lokaal iets of iets waar we zo ongeveer allemaal last van gaan hebben?
Ja, ik heb er alweer zin in, 8 kasten onbezet morgen, dat gaat weer een feest wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:20 schreef Deezertje het volgende:
Morgen Makro, Kampioen, V&D, HAH gemeente mailing, 3x HAH en volgens mij wéér glasvezel. Kan het alleen maar meevallen morgenHopelijk waaien de voorspelde buien snel over!
HAH kan wel kloppen ja. Post helaas niet. volledige Kampioen en twee wijken. En helemaal niet als je weet hoe sommige voorbereiders de tassen indelen. Dat mag je geen 'volle' tas noemen. Of heb je soms 3 tassen, wat prima past in 2...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
2 tassen post + 2 tassen HAH dus
ik heb er wel invloed op en desnoods pak ik het zelf inquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
HAH kan wel kloppen ja. Post helaas niet. volledige Kampioen en twee wijken. En helemaal niet als je weet hoe sommige voorbereiders de tassen indelen. Dat mag je geen 'volle' tas noemen. Of heb je soms 3 tassen, wat prima past in 2...Zullen vast wel weer allemaal regeltjes voor zijn, maar echt logisch is het vaak niet kan ik alsnog zelf overgooien naar de andere tas...
Het probleem is niet zozeer dat de binnentas qua hoogte te ver gevuld wordt, het is meer een probleem wanneer een tas te dik wordt in de breedte doordat er bijvoorbeeld pakjes langs de zijkant zijn geplaatst, of doordat er een bol.com doos plat op de bodem ligt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:40 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, officieel mag je de tas maar vullen tot de zwarte band, dus dat doen de meeste voorbereiders ook. Zelf stop ik de tassen gewoon zo vol dat ie nog net dicht kan, dat hebben de meeste postbezorgers hier ook het liefst want al die halve tasjes schiet ook niet erg op
Bij ons op donderdag de tassen bom en bom vol. Weleens gevraagd of ze ze dan ietsjes minder vol kunnen doen, dat gebeurt niet....maar op vrijdag 2 tassen waarvan 1 half vol en de andere kwart vol :/quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:01 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer dat de binnentas qua hoogte te ver gevuld wordt, het is meer een probleem wanneer een tas te dik wordt in de breedte doordat er bijvoorbeeld pakjes langs de zijkant zijn geplaatst, of doordat er een bol.com doos plat op de bodem ligt.
Zo'n binnentas kun je namelijk niet meer in je fietstas zetten.
Ja, uiteraard hou ik daar wel rekening mee. Bol pakjes leg ik sowieso nooit plat, want als daar vervolgens een hele stapel post bovenop komt zit zo'n pakje al snel muurvast in de tas.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:01 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer dat de binnentas qua hoogte te ver gevuld wordt, het is meer een probleem wanneer een tas te dik wordt in de breedte doordat er bijvoorbeeld pakjes langs de zijkant zijn geplaatst, of doordat er een bol.com doos plat op de bodem ligt.
Zo'n binnentas kun je namelijk niet meer in je fietstas zetten.
Wat dan zaterdag? AH, C1000 en...?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 06:51 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Nog 2 weekjes werken :-)
Zag alleen net de planning hah voor volgende week...vooral de zaterdag word weer vloeken en tieren
Is het geld op bij PostNL?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm ik zie nu dat de wijken die hier dinsdag 5 folders hebben, dan op zaterdag minder hebben, en de wijken die op dinsdag weinig hebben krijgen die folders op zaterdag
Voor mij betekent dat zaterdag 2 die waarschijnlijk lokaal zijn, en dan nog C1000 AH en Veronica.
Sommige wijken hier dinsdag Jumbo en McDonalds ook trouwens.
Veronica zeker weer van die kleine rotkaartjes
Gelukkig wel dinsdag 2 wijken met allebei maar 2 folders, ipv dat ik ook dinsdag zoveel HAH krijg
En donderdag eentje.. met dat boekje erbij moet ik waarschijnlijk wel terug naar depot, zelfs met de kar, en dan zit ik dus echt op 10 minuten er vanaf
Nee, gamma en karwei is 1 pot nat ;-) dat zijn 2 echt dezelfde bedrijven....Praxis doet maar heel af en toe er aan mee en zit meestal in de grote folderpakketten ;-)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is het geld op bij PostNL?Ze doen er ook alles aan om maximaal HAH te verspreiden. De mensen die ik nog spreek tijdens mijn ronde zeggen altijd als eerste 'die folders mag je weer meenemen!'
Geef ze gewoon en de mensen plakken geen sticker... Maar een overkill aan folders zorgt op den duur wel voor meer mensen met sticker = minder afgifte. Supermarkt willen mensen nog wel lezen, maar Gamma, Karwei, Praxis e.d. is allemaal een pot nat.
En Veronica met die kleine kaartjes. Perfecte combi met AH en C1000 als ze steeds er tussen uit vallen...
Mijne doet het soms wel, soms nietquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:29 schreef gridjuh het volgende:
Mijn tc stuurt iedere week de lijst naar iedereen zijn mail. Is wel handig :-)
Dan hebben ze het bij ons beter verdeeld, want die Villa d'Arte en Viking had ik donderdag al.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mozes kriebel, wat een berg post vandaag. Kampioen, Villa d''Arte, dikke boeken van Viking, Toolstation (die voorheen bij Sandd zaten) en Igopost, en nog een fijne mailing van V&D. En als klap op de vuurpijl hadden we ook nog opdeelwijken, zodat ik uiteindelijk 2 uur later de straat op ging dan mijn officiële vertrektijd.
Zal ik d'r maandag eens bellen om te zeggen dat ze dat weer moet gaan doenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:22 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Mijne doet het soms wel, soms nietAl een paar weken niet.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:28 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zal ik d'r maandag eens bellen om te zeggen dat ze dat weer moet gaan doen
Ze moet nog 1 weekje alleen dacht ik. Maar misschien vergis ik me.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:29 schreef Herfstblad het volgende:
[..]Doe dat.
Maar ik denk dat ze het weer gaat doen als ze niet meer de enige TC is op de vestiging
Nou, dat zien veel mensen volgens mij toch anders, want vooral als mensen geen gamma folder hebben gehad gaan ze klagen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Supermarkt willen mensen nog wel lezen, maar Gamma, Karwei, Praxis e.d. is allemaal een pot nat.
Echt? Gamma is altijd 20% korting... heb zelf nog nooit klachten gehad! Gamma en Karwei horen bij elkaar (Intergamma BV). Praxis is volgens mij van de Formido.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dat zien veel mensen volgens mij toch anders, want vooral als mensen geen gamma folder hebben gehad gaan ze klagen.
Formido en Praxis zijn van maxeda.... :-) mijn vriend werkt daar dus vandaarquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Echt? Gamma is altijd 20% korting... heb zelf nog nooit klachten gehad! Gamma en Karwei horen bij elkaar (Intergamma BV). Praxis is volgens mij van de Formido.
Vandaag was inderdaad druk! 6 tassen post, 2 HAH, 1 tas pakjes. Kampioen zat zowaar een keer in plastic! (en was meteen een dubbelnummer, was reclame). Weer een HAH-mailing over glasvezel, terwijl het nu toch echt al een paar maanden in de straten ligt en bijna iedereen is aangesloten aan de UPC retourdozen te zien..
Ja, 10 september zijn ze er weer allebei.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze moet nog 1 weekje alleen dacht ik. Maar misschien vergis ik me.
Kijken ze daar bij jullie serieus nog naar dan, of je de wijk kent? Dat maakt hier allang niks meer uit, iedereen kan in principe iedere wijk wegbrengen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:42 schreef V__L_N het volgende:
Belt mijn pb+ vandaag. Of ik volgende week een dubbele wijk kan lopen want collega is op vakantie. En de andere persoon die die wijk kent is ook op vakantie.
De week daarop graag ook een halve week. Want dan zijn ze ook nog weg. Maar ja vanaf donderdag ben ik ook vrij... Dan zijn dus de 3mensen die mijn wijk kennen vrij. En van de 4 mensen die haar wijk kennen er ook 3 weg en nummer 4 werkt alleen op zaterdag.
Ja, daar moesten ze natuurlijk nog even over na denken.
Maar totaal volgende week 24 uur lopen.
is bij ons ook het geval, alleen zit er niet altijd even veel logica in wie wat doet vanwege de reisafstandenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kijken ze daar bij jullie serieus nog naar dan, of je de wijk kent? Dat maakt hier allang niks meer uit, iedereen kan in principe iedere wijk wegbrengen.
Als het even kan wil ik vermijden dat ik een onbekende wijk loop. Dan komt het neer op meeruren maken en niet betaald krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kijken ze daar bij jullie serieus nog naar dan, of je de wijk kent? Dat maakt hier allang niks meer uit, iedereen kan in principe iedere wijk wegbrengen.
Ja, ik denk dat veel mensen dat wel willen vermijden, alleen heb je weinig te willen zolang je nog niet aan je contracturen zit.quote:Op zondag 1 september 2013 07:36 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Als het even kan wil ik vermijden dat ik een onbekende wijk loop. Dan komt het neer op meeruren maken en niet betaald krijgen.
In dat geval doen ze het binnenkort zelf maar aan het eind van de drukke zaterdag, alle wijken die zijn blijven staan. Wel tegen dezelfde tarief natuurlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 07:36 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Als het even kan wil ik vermijden dat ik een onbekende wijk loop. Dan komt het neer op meeruren maken en niet betaald krijgen.
Ik heb er geen probleem mee, tenzij het maandag is, of het een specialistenwijk betreft. Maar aangezien looptijden zijn gebaseerd op iemand die een wijk op z'n duimpje kent is het logisch dat je er bij een vreemde wijk langer over doet. Dus dat geef ik dan ook altijd aan als reden uitloop, en dat is tot nu toe altijd gewoon betaald.quote:Op zondag 1 september 2013 07:36 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Logica zit er hier ook zelden in. Ik ben een soort algemeen reserve, en heb geen vaste wijken. Dus ik krijg vaak gewoon wat er overblijft door ziekte of verlof. Daarbij wordt niet geschroomd om mij 2 wijken te geven die 10 km uit elkaar liggen. En dan moet ik ze er ook altijd aan herinneren om die fietstijd uit te betalen, want uit zichzelf doen ze 't niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is bij ons ook het geval, alleen zit er niet altijd even veel logica in wie wat doet vanwege de reisafstanden
Dan zou ik met de auto gaan, als ze me zo'n wijk zouden geven.quote:Op zondag 1 september 2013 10:43 schreef V__L_N het volgende:
Het is voornamelijk een probleem omdat ons depo al 4km van de stad af ligt. Wie uit de stad heeft er zin in om dat te gaan fietsen. Een wijk van 3,5 uur te gaan lopen en weer terug te fietsen.
Echt misbruik maken van iemand vind ik dat!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:58 schreef posje het volgende:
Pfff, voelde het de hele dag al aankomen, dat een wijk zou blijven staan. 's Middags nog een sms-je gestuurd: voor de zekerheid: wie gaat die wijk lopen? Daar kwam een naam op terug. Ach wie weet, soms valt het mee….
Maar helaas, eind van de middag stond de post er nog precies zo. Een andere TC had dienst. De 'mijne' belt altijd even terug, nadat hij de bezorger heeft proberen te bereiken, vraagt - als ik het zelf al niet aangegeven heb - of ik eventueel nog kan lopen en de laatste tijd: of ik écht nog wel kan lopen
Maar deze andere vroeg niks. Belde ook niet terug. En ik maar braaf wachten op het depot- ook na sms-je: laat je het nog even weten?
Tja, zo ben je voor een uurtje bezorgen soms een hele middag kwijt.
Volgens mij wordt dat alleen voor gewone post gebruikt...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:12 schreef V__L_N het volgende:
Kennen jullie de term/actie poste restante?
Ik weet dat het werkt voor brieven. Maar kun je dat ook op pakketjes schrijven? En gaat dat dan goed?
Hebben ze bij jullie geen postbodes meer dan? Want die hebben over het algemeen weinig te willen, die moeten gewoon hun 37 uur maken, en meestal sturen ze bij ons in zulke gevallen er dan dus een postbode heen.quote:Op zondag 1 september 2013 10:43 schreef V__L_N het volgende:
Het is voornamelijk een probleem omdat ons depo al 4km van de stad af ligt. Wie uit de stad heeft er zin in om dat te gaan fietsen. Een wijk van 3,5 uur te gaan lopen en weer terug te fietsen.
En die zijn vaak toch met de auto, vanwege de nieuwe VBL's. Dus dan maakt het ook niet uit. De afstand van her vbl tot het depot wordt toch vergoed. ( = werktijd )quote:Op zondag 1 september 2013 14:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hebben ze bij jullie geen postbodes meer dan? Want die hebben over het algemeen weinig te willen, die moeten gewoon hun 37 uur maken, en meestal sturen ze bij ons in zulke gevallen er dan dus een postbode heen.
Zo ver uit elkaar heb ik ook wel eens gehad. geen probleem, zo lang je maar weet waar de depots zijn en je de routes een beetje kentquote:Op zondag 1 september 2013 09:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Logica zit er hier ook zelden in. Ik ben een soort algemeen reserve, en heb geen vaste wijken. Dus ik krijg vaak gewoon wat er overblijft door ziekte of verlof. Daarbij wordt niet geschroomd om mij 2 wijken te geven die 10 km uit elkaar liggen. En dan moet ik ze er ook altijd aan herinneren om die fietstijd uit te betalen, want uit zichzelf doen ze 't niet.
Mogguh!quote:
hey gridjuhquote:
?quote:
Nee meer mwha van ik heb goede dagen en veel slechte dagen....quote:Op maandag 2 september 2013 23:23 schreef blijevis het volgende:
[..]
Toch niet "mwha ik heb zoiets van"?
De fysio hoopt dat als ik op vakantie ga, de 2e week van mijn vakantie ik in ieder geval minder pijn heb en beter kan lopen..... :-(quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:57 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
Vervelend Gridjuh dat het nog niet zo wil met je pees.
Dus je bent er voorlopig nog niet helemaal van af, sterkte ermee!quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:05 schreef gridjuh het volgende:
[..]
De fysio hoopt dat als ik op vakantie ga, de 2e week van mijn vakantie ik in ieder geval minder pijn heb en beter kan lopen..... :-(
Dat ligt er maar net aan waar je woont, hier was het een tijdlang als tijdvak 09:00 - 18:00. Tegenwoordig is het hier een tijdvak van 3 uur, maar dat verschilt dus per locatie.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:25 schreef StateOfMind het volgende:
PostNL (de pakketdienst daarvan) werkte toch met tijdvakken van 2 uur met aflevertijden? Daar staat me iets van bij.
Ik heb namelijk iets besteld en volgens de Track&Trace wordt het vandaag bezorgd tussen 15.30-20.30u
Ah okee. Zul je net zien dat ze langskomen als ik op de wc zitquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar je woont, hier was het een tijdlang als tijdvak 09:00 - 18:00. Tegenwoordig is het hier een tijdvak van 3 uur, maar dat verschilt dus per locatie.
Hier was het flink veel, met (voor de derde keer) de Kampioen, een extra dikke Veronica, iets van omroep Max, en nog wat ander spul. De meeste wijken hadden toch wel 4 tot 6 oranje tassen, hoeveelheden die eerder gebruikelijk zijn voor de donderdag dan voor de dinsdag. Maar ik had gehoord dat ze een paar partijen naar voren hadden gehaald, omdat het anders a.s. donderdag helemaal ondoenlijk druk zou zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:24 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, qua post viel het wel mee vandaag, wel iets meer dan normaal op dinsdag maar nog steeds niet echt druk. Alleen jammer van die 4 tassen huis aan huis. Meer dan 3 soorten huis aan huis vind ik toch altijd wat onhandig.
Is hier inderdaad ook zo, de tijd op de daldagen stond al vrij krap, maar nu krijgen we nog steeds 30% minder tijd op die dagen dan voor het "zomerdal", en als ik het goed begrepen heb zijn ze ook niet van plan om weer terug te gaan naar de tijden die ervoor stonden voordat het zomerdal inging.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:46 schreef posje het volgende:
Over groeiende volumes gesproken; wordt bij jullie ook nog steeds gekort op de looptijden? Ik vind het nergens meer op slaan. Nou staan mijn piekdagen (ondanks flinke hoeveelheden) nog te ruim, dus gemiddeld heb ik niks te klagen, maar op daldagen kom ik bijna een half uur te kort, terwijl ik veel meer post heb dan anders. Daarom geef ik het ook niet meer op als ik op piekdagen eerder klaar ben.
Hier is op de daldagen het zomerscenario ook nog steeds van toepassing, nog steeds 5 tot 15 minuten PER WIJK er af. Hoop dat we die wel weer terugkrijgen, want het is toch wel weer aanmerkelijk drukker aan het worden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is hier inderdaad ook zo, de tijd op de daldagen stond al vrij krap, maar nu krijgen we nog steeds 30% minder tijd op die dagen dan voor het "zomerdal", en als ik het goed begrepen heb zijn ze ook niet van plan om weer terug te gaan naar de tijden die ervoor stonden voordat het zomerdal inging.
Was het hier maar 5 a 15 minuten, op een wijk waar je op een daldag 2 uur voor had ging er hier 40 minuten vanafquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier is op de daldagen het zomerscenario ook nog steeds van toepassing, nog steeds 5 tot 15 minuten PER WIJK er af. Hoop dat we die wel weer terugkrijgen, want het is toch wel weer aanmerkelijk drukker aan het worden.
Tering! De meeste wijken bij ons staan op daldagen sowieso niet hoger dan 1.30, uitgezonderd een tweetal buitenwijken. Maar daar heb je de tijd gewoon nodig omdat je zoveel kilometers moet afleggen, dus zelfs met 20% minder post ben je dan niet of nauwelijks eerder klaar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Was het hier maar 5 a 15 minuten, op een wijk waar je op een daldag 2 uur voor had ging er hier 40 minuten vanaf
Ik kreeg die brief vandaag ook. Ging over een 'vakantiekaart'. Wat voor miep heeft die brief getikt? Zo veel tekst nodig om alleen maar te zeggen dat je verlofuren voortaan digitaal staan ipv ieder kwartaal uitgereikt op een A4'tje.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht, voortaan krijgen we geen verlofuitdraaien meer, maar moeten we ze zelf halen van die reteslome, onoverzichtelijke en regelmatig vastlopende mijnpostnl site.
Mijn loonstrookje kan ik, ook na 1,5 jaar correspondentie met de IT-afdeling, nog steeds niet inzien, dus ik hield m'n hart vast. In de laatste mailwisseling zeiden ze letterlijk dat het probleem niet hoog op de prioriteitenlijst staat, dus daar kun je het mee doen.
Na enige omzwervingen vond ik eindelijk de verlofkaart, die zich dus NIET in "mijn personeelsdossier" bevindt. maar slechts is te bereiken via personele zaken --> zelf doen --> medewerker -->vakantie en verlof --> saldi --> saldi (ja, twee keer saldi, inderdaad) --> dienstbetrekking selecteren --> doorgaan.
En, ja hoor, "500: Internal server error: failed to process request"
Dat hele intranet is nu al bijna 2 jaar in de lucht, en werkt nog steeds voor geen meter. Laat ze eerst die site fatsoenlijk operabel krijgen, voordat ze met dit soort onzin komen aankakken!
Drie keer raden waardoor het afgelopen zaterdag bij ons zo druk was dat er deels verzuip optrad. De hele mailing zat er in één keer bij en de enveloppen pasten gewoon niet in de vakjes, zo groot waren die.quote:Brievenbussen krijgen inleverbak voor kleine elektrische apparaten
Vanaf 2 september 2013 kun je in Leeuwarden kleine elektrische apparaten kwijt in inleverbakken die hangen onder de brievenbus. Het is een proef om inwoners te stimuleren oude apparaten apart in te leveren. PostNL doet mee omdat we graag ons netwerk inzetten voor het milieu.
Wat houdt de proef in?
De proef houdt in dat 27 van de 79 brievenbussen in Leeuwarden een speciale inleverbak krijgen. Wecycle is de stichting die de inzameling organiseert. Omrin is het Friese afvalbedrijf dat de apparaten recycled. Door gescheiden in te leveren kunnen afvalverwerkers de apparaten voor meer dan 75 procent recyclen. Hierdoor blijven grondstoffen behouden en komen schadelijke stoffen niet in het milieu terecht. De proef duurt een jaar.
Waarom doen we hieraan mee?
Jordi Dumans van PostNL had bedacht: ‘Mensen komen regelmatig langs een brievenbus en hoe simpel is het dan om gelijk je oude mobiele telefoon, föhns of boormachine in te leveren? De collega van het Autobedijf kan in één rit zowel de post als de elektrische apparaten ophalen.’ Jordi nam contact op met Wecycle en Omrin. En de collega’s van het Autobedrijf waren ook enthousiast. Wij zetten ons fijnmazige brievenbussennetwerk graag in voor zo’n actie.
Ook meedoen?
Je hoeft niet in Leeuwarden te wonen om mee te doen. Ook in het hoofdkantoor van PostNL staat een brievenbus met inleverbak. In het gebouw is ook een mal beschikbaar waarmee je kunt meten of het apparaat geschikt is voor de inleverbak. Bewoners van Leeuwarden krijgen die mal in de post.
Klinkt als een project dat gaat falen. Hoe willen ze voorkomen dat mensen die bakken gaan plunderen of misbruiken?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
van intranet:
[..]
Drie keer raden waardoor het afgelopen zaterdag bij ons zo druk was dat er deels verzuip optrad. De hele mailing zat er in één keer bij en de enveloppen pasten gewoon niet in de vakjes, zo groot waren die.
zorgen dat je er wel dingen in kunt gooien maar niet uit kunt halen. Openen kan met een sleutel, bijvoorbeeld zoals die ook voor de brievenbussen gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:42 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Klinkt als een project dat gaat falen. Hoe willen ze voorkomen dat mensen die bakken gaan plunderen of misbruiken?
ja. Het is al zoveel dat ik bij wijze van spreken ruim een jaar met betaald verlof zou kunnenquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je bent vast ook langer in dienst ?
dan is het wel erg veel jaquote:Deze uren gelden vanaf 2012![]()
Ondertussen meerdere contracten gehad
Ik kreeg wel een brief dat ik eens met mijn tc moest babbelen over vrije uren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Het is al zoveel dat ik bij wijze van spreken ruim een jaar met betaald verlof zou kunnen
[..]
dan is het wel erg veel ja
Ja, dan heb je voor een groot deel gewerkt voor de belasting.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uren uit laten betalen is zonde?
Maar het gaat toch ook pas halverwege september in? Dus ze hebben nog 2 weken om het in orde te makenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht, voortaan krijgen we geen verlofuitdraaien meer, maar moeten we ze zelf halen van die reteslome, onoverzichtelijke en regelmatig vastlopende mijnpostnl site.
Mijn loonstrookje kan ik, ook na 1,5 jaar correspondentie met de IT-afdeling, nog steeds niet inzien, dus ik hield m'n hart vast. In de laatste mailwisseling zeiden ze letterlijk dat het probleem niet hoog op de prioriteitenlijst staat, dus daar kun je het mee doen.
Na enige omzwervingen vond ik eindelijk de verlofkaart, die zich dus NIET in "mijn personeelsdossier" bevindt. maar slechts is te bereiken via personele zaken --> zelf doen --> medewerker -->vakantie en verlof --> saldi --> saldi (ja, twee keer saldi, inderdaad) --> dienstbetrekking selecteren --> doorgaan.
Dat hele intranet is nu al bijna 2 jaar in de lucht, en werkt nog steeds voor geen meter. Laat ze eerst die site fatsoenlijk operabel krijgen, voordat ze met dit soort onzin komen aankakken!
Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die brakke kutsite over minder dan 2 weken als een zonnetje loopt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het gaat toch ook pas halverwege september in? Dus ze hebben nog 2 weken om het in orde te maken
quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die brakke kutsite over minder dan 2 weken als een zonnetje loopt.
Nee, ik uiteraard ook niet, maar goed, op dit moment hoeft ie dus nog niet te werken, over 2 weken mogen we volop gaan klagen dat die kutsite voor geen meter werktquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die brakke kutsite over minder dan 2 weken als een zonnetje loopt.
Als ze uren te weinig hebben, kan je dan niet extra vrij nemen?(ik weet niet hoeveel verlof je hebt)quote:Op woensdag 4 september 2013 06:11 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren tc gebeld of ik niet vervangend werk kan doen tot aan mijn vakantie....kan niet ze hebben mensen met grote contracten en uren te weinig....
Maat het eerste wat hij vroeg nadat ik had gezegd dat ik teveel pijn heb....ja wat heb je dan.....:-(
Heb een paar weken terug een mail gestuurd waar ik last van had. Maar ja ik zie mijn tc nooit, ik bel hem eigenlijk nooit....ben zo'n 5 e wiel aan de wagen heb ik het idee
Dat is niet motiverend voor jou Gridjuh!quote:Op woensdag 4 september 2013 06:11 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren tc gebeld of ik niet vervangend werk kan doen tot aan mijn vakantie....kan niet ze hebben mensen met grote contracten en uren te weinig....
Maat het eerste wat hij vroeg nadat ik had gezegd dat ik teveel pijn heb....ja wat heb je dan.....:-(
Heb een paar weken terug een mail gestuurd waar ik last van had. Maar ja ik zie mijn tc nooit, ik bel hem eigenlijk nooit....ben zo'n 5 e wiel aan de wagen heb ik het idee
Fijn zo'n meedenkende TCquote:Op woensdag 4 september 2013 06:11 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Hier dus precies zo. En het gekke is: op een dag dat ik de helft meer post heb dan anders, trekken ze het er nog af. Zou je eigenlijk automatisch een bonus moeten krijgen, maar die vlieger gaat niet opquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is hier inderdaad ook zo, de tijd op de daldagen stond al vrij krap, maar nu krijgen we nog steeds 30% minder tijd op die dagen dan voor het "zomerdal"
Gewoon met de post voor je gezicht de tuin inlopen, kan je daarmee de spinnewebben wegvegen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:40 schreef V__L_N het volgende:
Rustig hier
Ik had vandaag 4 tassen. Behoorlijk wat, normaal zou er 2x een halfje zijn. Had vandaag al onder andere wat tv gidsen en libelles/margrieten. Hopelijk morgen te overleven.
Ik gruwel trouwens de laatste week echt van die vieze spinnen met webben in elk tuinpad. Die beesten komen ook ineens op zeg.
precies. In de wijken die je kent weet je precies waar ze kunnen zitten. Soms gaat de post met spin en al door de busquote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon met de post voor je gezicht de tuin inlopen, kan je daarmee de spinnewebben wegvegen.
Tsja, gelukkig heb ik al maanden geen problemen met de uitbetaling van mijn uren. Ik hoop dat dat zo blijft...quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:09 schreef allweather het volgende:
Hier (noordwesten van het land) viel het qua warmte en plakkerigheid nog wel mee . Donderdag schijnt het bij ons heel heet te worden. Officiële tijden voor mijn wijken waren vandaag 2:30, 2:00 en (als het documentje met tijden nog klopt) 1:10.
Mijn ervaring is dat je de tijd voor het zoekplaatje meestal wel in een andere wijk kunt compenseren. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt, Atmosphere82.
Dit was ook mijn eerste gedachte (en angst) toen ik die brief las van de week!quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, lekker triest inderdaad...quote:Op woensdag 4 september 2013 08:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat is niet motiverend voor jou Gridjuh!
Schandalig!quote:Op donderdag 5 september 2013 08:55 schreef Trafassie het volgende:
WTF!!!
Mijn oude TC vroeg of ik terug wilde komen bij het autobedrijf. Ik heb voor de eer bedankt. Mij eerst ontslaan en mij nu terugwillen
Idd. Snap ook niet waar ze het lef vandaan halen.quote:
Blijkbaar waren ze wel tevreden over je werk. Maar je zit toch nog in de ziektewet?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:15 schreef Trafassie het volgende:
[..]
Idd. Snap ook niet waar ze het lef vandaan halen.
Meer dan tevreden idd. Die jongen die nu mijn autowijk rijdt bakt er niks van volgens mijn TC, die is de laan uitgestuurd.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Blijkbaar waren ze wel tevreden over je werk. Maar je zit toch nog in de ziektewet?
Pfff... kun je nagaan hoe ze met je meeleven...quote:Op donderdag 5 september 2013 08:55 schreef Trafassie het volgende:
WTF!!!
Mijn oude TC vroeg of ik terug wilde komen bij het autobedrijf. Ik heb voor de eer bedankt. Mij eerst ontslaan en mij nu terugwillen
Het is goed met ze, ik ga eerst aan mijn herstel werkenquote:Op donderdag 5 september 2013 09:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Pfff... kun je nagaan hoe ze met je meeleven...
verstandigquote:Op donderdag 5 september 2013 09:50 schreef Trafassie het volgende:
[..]
Het is goed met ze, ik ga eerst aan mijn herstel werken
PostNL kan me momenteel even gestolen worden.
Als ik beter ben dan horen ze nog wel van mij, want het werk is erg leuk, ik hield echt van mijn werk.quote:
Probleem is echter hoe ze met het goede personeel omgaan, helaas.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:57 schreef Peterselieman het volgende:
het is ook leuk werk. De reden dat ik bij productie zit is dat ik er meer uren kan maken. Het liefst had ik de combi van voorbereiden en daarna autowijkje wegbrengen gedaan
Ik zie dat als een "ontmoedigingsbeleid" in de hoop dat de postbodes ontslag nemen en goedkoop aan mensen in de bijstand kunnen komen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
klopt, maar dat komt omdat alles goedkoper moet, terwijl ze aan de andere kant postbodes vaak genoeg naar onbekende wijken sturen, waardoor deze meer tijd nodig hebben dan voor een wijk staat
mja, ze moeten de tijd die je nodig hebt gewoon betalen en zo'n afwisselend rooster is prima te doen, zo heb ik ervaren. Het enige dat wel ontbreekt is dat je over de verschillende wijken maar weinig namenkennis opdoet, maar slechts komt te weten hoe de wijk looptquote:Op donderdag 5 september 2013 10:08 schreef Trafassie het volgende:
[..]
Ik zie dat als een "ontmoedigingsbeleid" in de hoop dat de postbodes ontslag nemen en goedkoop aan mensen in de bijstand kunnen komen.
Maar het blijft wrang.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten de tijd die je nodig hebt gewoon betalen en zo'n afwisselend rooster is prima te doen, zo heb ik ervaren. Het enige dat wel ontbreekt is dat je over de verschillende wijken maar weinig namenkennis opdoet, maar slechts komt te weten hoe de wijk loopt
het is belangrijk dat er kwaliteit geleverd blijft worden en dat wordt uiteindelijk ook wel ingezienquote:Op donderdag 5 september 2013 10:16 schreef Trafassie het volgende:
[..]
Maar het blijft wrang.
En dan nog het lef hebben mij te bellen of ik terug wil komen
Maar mensen die gedwongen worden om vanuit de bijstand dit werk te doen zijn op enkelen na niet te motiveren heb ik het idee.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is belangrijk dat er kwaliteit geleverd blijft worden en dat wordt uiteindelijk ook wel ingezien
Tja, ik heb ervaring met bijstandmoeders die dan heel chagerijnig wachten op de depots en klagen dat ze dan later thuis zijn om een TV programma te kijken.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
verschilt echt van persoon tot persoon is mijn ervaring
Ze bedoelen dus gewoon de post voor bedrijven die normaal op maandag wordt bezorgd of...? Vrijdag in de bus gedaan?quote:''Wat betekent dit voor klanten?
Op maandag bezorgen wij alleen nog rouwpost en spoedeisende medische zendingen van het weekend. De brengritten op maandag bezorgen de post van vrijdag. Haalritten blijven wij vanzelfsprekend op maandag uitvoeren. De post uit het weekend wordt vanaf dinsdag bezorgd.''
Mooi dus dat één reactie meteen voor heel Tilburg spreekt volgens het bedrijf. De communicatieafdeling weet er altijd wel weer een leuke draai aan te gevenquote:''Tot nu toe zijn de reacties van de mensen die thuis waren positief. ‘Wat goed dat jullie dat zo oplossen’ wordt er gezegd. De meeste mensen wisten al dat er iets mis was gegaan. Maar ze zeggen ook: ‘Het kan altijd gebeuren.’ Ondanks alles dus een positief geluid over PostNL.''
Onbeschoft zeker ja, daarom ook een resoluut NEE van mijn kant uit.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:40 schreef Deezertje het volgende:
Onbeschoft dat ze je vragen Erwin! Zeker als ze weten dat je geen auto meer mag rijden!!
Van intranet:
[..]
Ze bedoelen dus gewoon de post voor bedrijven die normaal op maandag wordt bezorgd of...? Vrijdag in de bus gedaan?
En leuk dat ze zich alvast indekken door 'vanaf' dinsdag te zeggen... kan dus ook woensdag of donderdag zijn. Post wordt dus maandagavond gelicht ipv zondag.
En over het nabezorgen van de post in Tilburg die jarenlang is achtergehouden:
[..]
Mooi dus dat één reactie meteen voor heel Tilburg spreekt volgens het bedrijf. De communicatieafdeling weet er altijd wel weer een leuke draai aan te gevenDe vele negatieve reacties zeggen ze gewoon niet.
Is de post van vrijdag ja. Maandagavond wordt namelijk de bus pas gelicht. En het grootste gedeelte van wat er maandag in de brengritten zit komt niet uit de brievenbus maar uit de zakelijke post(haalritten en afleveringen op de buba's en service punten).quote:Op donderdag 5 september 2013 10:40 schreef Deezertje het volgende:
Onbeschoft dat ze je vragen Erwin! Zeker als ze weten dat je geen auto meer mag rijden!!
Van intranet:
[..]
Ze bedoelen dus gewoon de post voor bedrijven die normaal op maandag wordt bezorgd of...? Vrijdag in de bus gedaan?
En leuk dat ze zich alvast indekken door 'vanaf' dinsdag te zeggen... kan dus ook woensdag of donderdag zijn. Post wordt dus maandagavond gelicht ipv zondag.
Nee en over iets meer dan een week wel vakantie maar toch....zondag gaan we wel naar dierentuin hoop dat hij ervan kan genieten....quote:Op donderdag 5 september 2013 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
het zit jullie ook niet mee he ...
Waarschijnlijk gaan die bedrijven benadert worden om tot een oplossing te komen dat zij wel hun post op tijd krijgen. Dit kan zijn in de vorm van een brengservice of dat de er een bus geplaatst gaat worden/bereikbaar zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt ook een aantal bedrijven waarvan op zaterdag de bus niet bereikbaar is, maar geen kaart hebben. We filteren dat er nu nog wel uit, maar die krijgen straks pas op dinsdag hun post
Jezus wat kut om te horen. Hoop voor jou en je vriend dat het geen burn out is.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nee en over iets meer dan een week wel vakantie maar toch....zondag gaan we wel naar dierentuin hoop dat hij ervan kan genieten....
Ben ook niet mee gegaan naar huisarts maar toen die zei dat het weleens burn-out kon zijn, moest hij bijna huilen
Moet je eens muziek van Itzhak Perlman luisterenquote:
HAHquote:Op donderdag 5 september 2013 15:50 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Het was weer eens zo'n dag![]()
Warm... en ik ben als bezorger ook geen fan van didoza..... die daldagen vind ik niet fijn lopen, en de donderdag te drukheb toch het liefst gewoon gelijk verdeeld over de dagen eigenlijk.
Ja.... al heb ik liever dit dan de 5 folders van zaterdag uiteraard op allerlei verschillende formatenquote:
Je was toch niet ontslagen? Je contract was toch gewoon afgelopen? Niet zo vreemd natuurlijk dat ze je contract niet verlengen als ze al weten dat je het werk gewoon niet kunt doen op dat moment. Misschien dachten ze dat je inmiddels hersteld was, zo schandalig vind ik het eigenlijk niet om dan te informeren of je terug wilt komen.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:55 schreef Trafassie het volgende:
WTF!!!
*Ik stuur wat virtueel geluk jullie kant op*quote:Zo vriendlief is naar huisarts geweest, morgen bloed laten prikken....om uit te sluiten dat het niet daar van komt en anders heeft hij een burn-out.
Heeft er iemand nog emmer geluk over???
Hoe raar!quote:Op donderdag 5 september 2013 08:55 schreef Trafassie het volgende:
WTF!!!
Succes met alles dan maar!quote:Op donderdag 5 september 2013 12:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nee en over iets meer dan een week wel vakantie maar toch....zondag gaan we wel naar dierentuin hoop dat hij ervan kan genieten....
Ben ook niet mee gegaan naar huisarts maar toen die zei dat het weleens burn-out kon zijn, moest hij bijna huilen
Lekker VBL is dat dan zeg!quote:Op donderdag 5 september 2013 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mag ik even een emmer diarree gooien over het hoofd van de bedenker van didoza, ook wel het hollen-of-stilstaan systeem? Hierdoor is het niet meer mogelijk om in de drukkere maanden de post goed te spreiden, zodat we gisteren een beetje met onze pik zaten te spelen, en het vandaag niet weg te krijgen was! De vossers waren al om 5 uur begonnen, maar het mocht niet baten. Met als resultaat enorme uitloop en wijken die in sommige gevallen 3 uur (!!) te laat op het depot waren.
Ik moet zo ook nog een wijk weglopen, maar ben even tussendoor naar huis gegaan voor een sanitaire stop en om wat te eten, want ik viel op een gegeven moment zowat flauw. Die bloedhitte werkt ook niet mee.
Zo, nu ben ik klaar met mopperen.
zelfs onderop ligt het volquote:Op donderdag 5 september 2013 15:50 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Warm... en ik ben als bezorger ook geen fan van didoza..... die daldagen vind ik niet fijn lopen, en de donderdag te drukheb toch het liefst gewoon gelijk verdeeld over de dagen eigenlijk.
Ja anders was er een extra tripje naar het depot nodig... en dat zou zo een half uur gekost hebben. Dan maar zoquote:Op donderdag 5 september 2013 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs onderop ligt het vol
Yep, hier ook en kennelijk hadden de sorteerders het ook drukquote:Op donderdag 5 september 2013 15:50 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
zo druk heb ik het nog nooit gehad, al heb ik ook wel wijken gedaan waar je halverwege nog een keer langs het depot werd geleid, wat reuze handig was vanwege bijladenquote:Op donderdag 5 september 2013 17:01 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja anders was er een extra tripje naar het depot nodig... en dat zou zo een half uur gekost hebben. Dan maar zo![]()
Collega had 10 tassen, die zal dat tripje toch hebben moeten maken
wie niet. Even bij een collega een zakje neerleggen of bij andere bekenden, zodat het jou tijd scheelt. Vroeger kon dat, maar het mag helaas niet meerquote:Op donderdag 5 september 2013 17:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja dat is wel erg handig! Depot zat hier eerst vrij centraal, maar nu dus helaas niet meer.
Ik mis de steunpunten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |