Dat.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:25 schreef TNA het volgende:
Je bent achterdochtig en paranoïde. Eigen schuld als je relatie zo kapot gaat.
Ja, en daar ging het dus mis.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik heb 4 jaar een relatie. Ik ben emotioneel bedrogen door mijn partner, nog aan het begin van onze relatie. Na heel veel stress, ruzie, tijd zonder elkaar gingen we het nog een keer proberen.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:25 schreef TNA het volgende:
ik kan je hooguit aanraden wat minder te doen alsof jijzelf het slachtoffer bent en de nadruk erop te leggen hoe moeilijk jij het wel niet hebt en zielig bent, en dat hij jouw 'ooit' emotioneel bedrogen zou hebben..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik heb hem een mail gestuurd met mijn diepste excuses, ik schaam me voor wat ik heb gedaan, heb ook geprobeerd op te schrijven waarom, hoe onzeker ik me voel, wat angst met me doet, hoe ellendig ik me daardoor voel....
Het gevoel dat ik nu heb, alsof ik eerder dood dan levend ben...
Is er een kans, iets dat ik kan doen om het goed te maken? Ik heb er zo'n spijt van! Ik ben radeloos.
Dat is waar...oh god, wat heb ik toch gedaan...wat moet ik nu??quote:....enkel doen als je doorhebt dat het jouw gedrag is dat fout is en je ophoud dat te rechtvaardigen met zielig-doenerij
Doe niet zo dramatischquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:34 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Dat is waar...oh god, wat heb ik toch gedaan...wat moet ik nu??
Op de blaren zitten en hopen dat hij je vergeeft. Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je het verdient dat hij je verlaat.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:34 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:35 schreef Stiftjelinks het volgende:
Waarom mensen het leven al veel moeilijker maken..
Dit dus.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:37 schreef TerryStone het volgende:
Op de blaren zitten en hopen dat hij je vergeeft.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik ben emotioneel bedrogen door mijn partner
Maar in die vier jaar heeft hij dus wel alles gedaan wat je van hem verwachtte en jij eigenlijk niks van wat hij van jou mocht verwachten nav. die gesprekken?quote:Af en toe vroeg ik hem om zijn telefoonrekening. Stelde vragen als hij langer ergens wegbleef. Hij ervoer dit als heel naar; "Ik vraag me af of je me ooit vergeeft, en zo nee, dan gaan we uit elkaar want ik word er gek van!" was zijn opmerking keer op keer...praten, praten.
Ouch!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik kan me voorstellen hoe teleurgesteld en boos hij nu is...en het ergste is, dat het terecht is! Ik had geen recht dit te doen. Hij schreef alleen maar "F.U" terug...
Jij wilde gewoon dat hij vreemdging.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik kan me voorstellen hoe teleurgesteld en boos hij nu is...en het ergste is, dat het terecht is! Ik had geen recht dit te doen. Hij schreef alleen maar "F.U" terug...
Dat was 3,5 jaar geleden al de beste oplossing als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:52 schreef Differ het volgende:
[..]
Ouch!
Ik zou maar voorbereiden op het ergste..
Tenminste.. misschien is dat wel de beste oplossing
Ja precies, alsof het haar dagboek isquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:52 schreef zarGon het volgende:
Ook gewoon nergens antwoord op geven, zodat er een discussie/gesprek ontstaat, maar gewoon doorgaan met eenzijdige berichten.
Klopt!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat was 3,5 jaar geleden al de beste oplossing als je het mij vraagt.
Niet alleen dit, maar de hele 4 jaar lang en ik vermoed dat dat emotionele bedrog ook complete bullshit is. Maar hey, jij voelt dit, jij voelt dat en dat is het enige wat telt of niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef Marliesje42 het volgende:
Hoe boos hij nú is?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef Marliesje42 het volgende:
niks.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:34 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Maar heeft hij nou met één van die vrouwen seks gehad tijdens jullie relatie of niet?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:02 schreef Marliesje42 het volgende:
Antwoord op de vraag: hij heeft met een vrouw 9 maanden lang ten tijde van onze relatie (vanaf het begin) contact gehad, zonder dat ik er iets van wist. Tot 30x smssen op een dag. Hij bleef erbij dat er geen sex was. Toen ik erachter kwam, (hij had gewoon zijn telefoonrekening met listing op tafel, en ik zag dat nummer veel voorbij komen, vroeg ik wie het was. Toen zei hij het. Hij zou het afkappen, en deed dat met een sms waar ik bij zat.
Met die andere bleef hij door-contacten, bijna een jaar want ondertussen waren het niet alleen fuckbuddies maar ook vrienden geworden. Als dat zo is, waarom mocht ik er niet eens het bestaan vanaf weten? En toen zag ik in de autotelefoon een berichtje van die tweede, en toen bleek dus, dat zij ook nog bestond...daar werd ik heel onzeker en verdrietig van, waardoor mijn achterdocht werd aangewakkerd.
Ik hoop dat ik het nu een beetje heb uitgelegd...
Dit neemt niet weg, dat ik op een idiote manier zekerheid heb gezocht, ik voel het in heel mijn hart en ik snap ook de reacties. Ik heb er zo'n spijt van, om zelf rechtertje te spelen bij iemand waar ik notabene van hou!
Allejezus, wat doen jullie elkaar aan zeg.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:02 schreef Marliesje42 het volgende:
Antwoord op de vraag: hij heeft met een vrouw 9 maanden lang ten tijde van onze relatie (vanaf het begin) contact gehad, zonder dat ik er iets van wist. Tot 30x smssen op een dag. Hij bleef erbij dat er geen sex was. Toen ik erachter kwam, (hij had gewoon zijn telefoonrekening met listing op tafel, en ik zag dat nummer veel voorbij komen, vroeg ik wie het was. Toen zei hij het. Hij zou het afkappen, en deed dat met een sms waar ik bij zat.
Met die andere bleef hij door-contacten, bijna een jaar want ondertussen waren het niet alleen fuckbuddies maar ook vrienden geworden. Als dat zo is, waarom mocht ik er niet eens het bestaan vanaf weten? En toen zag ik in de autotelefoon een berichtje van die tweede, en toen bleek dus, dat zij ook nog bestond...daar werd ik heel onzeker en verdrietig van, waardoor mijn achterdocht werd aangewakkerd.
Ik hoop dat ik het nu een beetje heb uitgelegd...
Dit neemt niet weg, dat ik op een idiote manier zekerheid heb gezocht, ik voel het in heel mijn hart en ik snap ook de reacties. Ik heb er zo'n spijt van, om zelf rechtertje te spelen bij iemand waar ik notabene van hou!
Hij zegt van niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:11 schreef Mystikvm het volgende:
Maar heeft hij nou met één van die vrouwen seks gehad tijdens jullie relatie of niet?
Even los van de intensiteit van het contact: hij heeft er dus niet heel geheimzinnig over gedaan want hij laat zijn telefoonrekening gewoon op tafel liggen, hij verbreekt het contact op jouw verzoek en er is niets wat wijst op vreemdgaan.quote:
Hij had er enorme spijt van, dacht er niet bij na wat het bij mij zou doen, mocht ik erachter komen. Hij is hierna attenter naar mij toe geworden. Voor hem was met het opbiechten de kous af.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:14 schreef beestjuh het volgende:
4 jaar lang aan een dood paard trekken.
Als hij het straks niet uitmaakt, zou ik het zelf doen als ik jou was. Gun jullie beiden een leukere relatie, een leuker leven.
De reacties alhier vind ik wel overtrokken. Dat wantrouwen zou ik ook gevoeld hebben, als mijn vriend 9 maanden stiekem contact zou hebben met een vrouw, terwijl je een prille relatie hebt. 30 smsjes op een dag, en dat achter je rug om, het idee alleen al. Dat doe je niet met platonische vrienden. Echter had je toen al je verlies moeten nemen.
"Hier komen we wel overheen", dat is geen gezonde gedachte als je nog maar zo kort samen bent. Een lange, stabiele relatie zou hier misschien tegen bestand zijn geweest.
Daarom geloof ik er ook niet veel van en vermoed ik dat het niet zo gegaan is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:14 schreef beestjuh het volgende:
De reacties alhier vind ik wel overtrokken. Dat wantrouwen zou ik ook gevoeld hebben, als mijn vriend 9 maanden stiekem contact zou hebben met een vrouw, terwijl je een prille relatie hebt. 30 smsjes op een dag, en dat achter je rug om, het idee alleen al. Dat doe je niet met platonische vrienden. Echter had je toen al je verlies moeten nemen.
Oh daar zal ik zeker niet aan twijfelen. Als het alleen donder en bliksem is houd niemand het 4 jaar uit lijkt mij.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:14 schreef Marliesje42 het volgende:
Jonkel..ik begrijp wat je zegt. In deze relatie hebben we natuurlijk niet alleen ellende gehad. Was het maar zo. Er zijn ook fantastische dingen gebeurd waardoor je denkt:"Hier komen we wel overheen".
Het is echt zo gegaan. Hij is iemand die denkt, dat het niet erg is om contacten te onderhouden met andere vrouwen, want "het doet niets af aan onze relatie". Nogmaals, ik ben hier niet om hem zwart te maken. Ik ben hier, omdat ik een ernstige fout heb gemaakt en me verschrikkelijk voel. Ook niet om mezelf goed te praten; ik deed wat ik deed. Op de blaren zitten. Me afvragen, KAN deze relatie nog gered worden, en zo ja, wat kan ik doen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:17 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daarom geloof ik er ook niet veel van en vermoed ik dat het niet zo gegaan is.
Ik doe dat ook, en het doet inderdaad niets af aan je relatie. Als mijn vriendin wil, mag ze alle berichten lezen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:21 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Het is echt zo gegaan. Hij is iemand die denkt, dat het niet erg is om contacten te onderhouden met andere vrouwen, want "het doet niets af aan onze relatie". Nogmaals, ik ben hier niet om hem zwart te maken. Ik ben hier, omdat ik een ernstige fout heb gemaakt en me verschrikkelijk voel. Ook niet om mezelf goed te praten; ik deed wat ik deed. Op de blaren zitten. Me afvragen, KAN deze relatie nog gered worden, en zo ja, wat kan ik doen?
Waarom zou hij geen contacten met andere vrouwen mogen onderhouden? Ik begrijp niet hoe je daar minder van wordt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:21 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Het is echt zo gegaan. Hij is iemand die denkt, dat het niet erg is om contacten te onderhouden met andere vrouwen, want "het doet niets af aan onze relatie". Nogmaals, ik ben hier niet om hem zwart te maken. Ik ben hier, omdat ik een ernstige fout heb gemaakt en me verschrikkelijk voel. Ook niet om mezelf goed te praten; ik deed wat ik deed. Op de blaren zitten. Me afvragen, KAN deze relatie nog gered worden, en zo ja, wat kan ik doen?
Je zou jezelf moeten afvragen of je deze relatie nog wel WIL redden aangezien hij niet heel soepel loopt..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:21 schreef Marliesje42 het volgende:
Me afvragen, KAN deze relatie nog gered worden, en zo ja, wat kan ik doen?
Dat klinkt toch alweer heel anders dan hoe je het eerder stelde.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:21 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Even eerlijk zijn. Waarom wil je de relatie nog redden? Heb je niet zelf bewust de relatie 4 jaar in een houdgreep gehouden door je jaloezie? Denk je niet, dat zowel hij als jij het recht hebben om iemand te zoeken die deze nare streken voorkomen omdat ze beter bij elkaar passen? Je een relatie probeert te vinden die gebouwd is op een wederzijds vertrouwen en eerbied in plaats van NSA achtige praktijken?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:38 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik wil door het stof gaan, alles doen wat mogelijk is om de relatie te redden. Ik ga de verstraining opzoeken...dank je wel Brummetje...
Wollah billah!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Nsa praktijk...klopt. Ik zal dit dus ook nooit meer doen, dat zweer ik!!!
"Vertrouwen is goed, controle is beter." Aldus Hoffmann (bedrifjs)recherchequote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:44 schreef Mystikvm het volgende:
relaties zijn gebaseerd op vertrouwen, niet op wederzijdse controle"?
Eerlijk? Niet bij stil gestaan, omdat ik alleen wilde weten of ie tme zou melden. Zo ondoordacht en impulsief dat ik me afvraag hoe ik tot nu toe nog leef...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:55 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wollah billah!
Maar waar is het misgegaan dat je je niet op voorhand kon realiseren dat als dit uit zou komen een dergelijke reactie tot gevolg had?
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:03 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Eerlijk? Niet bij stil gestaan
Maar dat geloof jij dus niet?quote:
Jawel, maar niet met die twee. Tuurlijk mag hij met vrouwen praten, en ik hoef niet alles te weten, maar goh, als hij zegt dat ik m op zijn woorden moet geloven , mag ik daar af en toe met m'n eigen ogen zien of dat echt is? Dat geeft me rust.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
TS waarom zou jouw vriend geen contact mogen hebben met andere vrouwen?
Waarom niet bij die twee? Een vrouw is een vrouw hoor...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Jawel, maar niet met die twee. Tuurlijk mag hij met vrouwen praten, en ik hoef niet alles te weten, maar goh, als hij zegt dat ik m op zijn woorden moet geloven , mag ik daar af en toe met m'n eigen ogen zien of dat echt is? Dat geeft me rust.
Nee, die rust had ik bij hem moeten halen en niet stiekem..dat begrijp ik en betreur ik
Dit, walgelijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij wilde gewoon dat hij vreemdging..
Zodat je gelijk kon krijgen. 4 jaar lang... Pfrt.
Heeft hij ooit iets gedaan met die twee dan. Want dat is een beetje warrig in je verhaal.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Jawel, maar niet met die twee. Tuurlijk mag hij met vrouwen praten, en ik hoef niet alles te weten, maar goh, als hij zegt dat ik m op zijn woorden moet geloven , mag ik daar af en toe met m'n eigen ogen zien of dat echt is? Dat geeft me rust.
Nee, die rust had ik bij hem moeten halen en niet stiekem..dat begrijp ik en betreur ik
Ja, het waren fuckbuddies. Geen vriendschappen die uitmondden in meer, maar vanuit sex.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heeft hij ooit iets gedaan met die twee dan. Want dat is een beetje warrig in je verhaal.
Tijdens je relatie?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:38 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Ja, het waren fuckbuddies. Geen vriendschappen die uitmondden in meer, maar vanuit sex.
en jij doet nu overkomen alsof je hem niet vertrouwt... ?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:50 schreef Marliesje42 het volgende:
Hij zegt dat ze toen zijn gestopt en alleen vriendschappelijk omgingen
Maar in totaal had hij (stiekem?) contact met 3 vrouwen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:50 schreef Marliesje42 het volgende:
Ok, dat kan, you dont care. Niet iedereen zit zo in elkaar. Ik weet het niet daadwerkelijk, daar gaat t niet om. Ik heb wel dingen gezien in huis toen, die niet klopten (bv lang haar in bovenbad etc).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Laat ik het anders stellen is hij ooit echt vreemdgegaan dat je weet?
Want mijn vriend heeft ook nog contact met zijn ex fuckbuddy. En eerlijk i dont care.
Jij bent bang voor wat hij gaat zeggen, en je wilt van ons horen hoe je dat kunt pareren. Dat is niet eerlijk. Hij heeft recht op zijn gevoelens en als je die niet had willen horen, had je hem deze streek niet moeten leveren.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:17 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Daar wil ik t nu niet over hebben aub. Wat ik zou willen is, om daadwerkelijk iets te doen aan mijn wantrouwen, ik maak iemand kapot terwijl ik van m hou, krankzinnig!
Je klinkt als mijn ex, zwaar paranoia. Zij "vond" ook lange haren, zag sneaky gedrag wat er niet was , zag dingen in huis die volgens haar niet klopten en wantrouwde eigenlijk continu alles terwijl daar in de realiteit geen reden toe was. Needless to say dat de relatie stuk ging.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:17 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Ok, dat kan, you dont care. Niet iedereen zit zo in elkaar. Ik weet het niet daadwerkelijk, daar gaat t niet om. Ik heb wel dingen gezien in huis toen, die niet klopten (bv lang haar in bovenbad etc).
Daar wil ik t nu niet over hebben aub. Wat ik zou willen is, om daadwerkelijk iets te doen aan mijn wantrouwen, ik maak iemand kapot terwijl ik van m hou, krankzinnig!
He created that monster though, now he gets to live with it..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je klinkt als mijn ex, zwaar paranoia. Zij "vond" ook lange haren, zag sneaky gedrag wat er niet was , zag dingen in huis die volgens haar niet klopten en wantrouwde eigenlijk continu alles terwijl daar in de realiteit geen reden toe was. Needless to say dat de relatie stuk ging.
Ik maak nergens uit op dat hij ook maar iets verkeerd heeft gedaan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:53 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
He created that monster though, now he gets to live with it..
Dit. Er zit meer achter. Contact houden met dat soort vrouwen klopt niet. Niet als je zegt voor een relatie te gaan en dan alsnog 30 smsjes per dag verstuurd. Met dat soort relaties.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:06 schreef 3-voud het volgende:
Hmmm... Kerel heeft fuckbuddy... krijgt relatie... fuckbuddy is over/finito... en toch een jaar lang 30 SMSjes per dag.
Geef mijn portie maar aan fikkie, daar zit meer achter. Ook 2de vrouw in het spel nog... En daar moest je na een loop van tijd zelf achter komen. Nooit heeft hij er een woord over gerept tegen je.
Ik snap je onzekerheid en achterdocht wel.
Wel cool. Je bent nu wat spastisch te werk gegaan met die actie van je (ondanks hij je vriendschap van je nep-account niet weigerde, uhu) en die kan hij misbruiken om je figuurlijk met de rug tegen de muur te drukken.
Leuke situatie dit. Door je onzekerheid zit je mentaal onder de plak. I sence an unbalance in the force.
Wat is het probleem dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:50 schreef Marliesje42 het volgende:
Waarom reageer je niet op mijn post?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:25 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Je partner niet op zijn woord geloven .
Denk je niet dat je hem door je gedrag enkel alleen maar meer en meer weg aan het duwen bent.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:25 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Je partner niet op zijn woord geloven .
Blaadje, sorry, het was niet lomp bedoeld. Ik ben mezelf niet, probeer de dag door te functioneren. Ik heb geen geslachtsziekte opgelopen, wel als ik mezelf van n afstand probeer te bekijken psychische schade/emotionele. Ik heb mezelf verlaagd door agentje te spelen, vol boosheid rond te lopen in plaats van de bal terug te geven door hem te vertellen over mijn angst, verdriet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:48 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet op mijn post?
Is dat niet wat je wilt lezen?
Succes dan maar
Ook andersom heeft geen zin. How about niet kwetsen en gewoon 'normaal' doen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:22 schreef Marliesje42 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 22 augustus 2013 18:48 schreef Blaadje11 het volgende:
wat is het ondraaglijk om iemand te kwetsen, dan heb ik t liever andersom!
Lieve schat, hoewel een dooddoender, ga eerst eens van JOU houden. GGZ oke, kan je daarbij helpen. Maar wat voor hulp je ook krijgt, JIJ moet het gaan doen in jouw leven.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:22 schreef Marliesje42 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 22 augustus 2013 18:48 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet op mijn post?
Is dat niet wat je wilt lezen?
Succes dan maar
[/quote
Blaadje, sorry, het was niet lomp bedoeld. Ik ben mezelf niet, probeer de dag door te functioneren. Ik heb geen geslachtsziekte opgelopen, wel als ik mezelf van n afstand probeer te bekijken psychische schade/emotionele. Ik heb mezelf verlaagd door agentje te spelen, vol boosheid rond te lopen in plaats van de bal terug te geven door hem te vertellen over mijn angst, verdriet.
Ik dank de dame die me de tip voor de GGZ heeft gegeven; morgen ga ik bellen.
Van schuldgevoel kan ik de hele dag niet eten (niet belangrijk), wat is het ondraaglijk om iemand te kwetsen, dan heb ik t liever andersom!
Je hebt gelijk. Hij mag ook furieus zijn op me, voor altijd, dat heb ik verdiend!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:54 schreef Tchock het volgende:
Heeft hij iets fout gedaan? Waarschijnlijk. Maar na víer jaar moet je dat of al láng vergeven hebben, of de relatie al lang afgekapt hebben. Je kunt iemand niet vier jaar lang iets boven het hoofd houden, zeker niet als je zelfs lijkt te willen proberen of je je vriend vreemd kunt laten gaan. Achterbaks, kinderachtig. Jaloers. Ik kan hem geen ongelijk geven dat hij boos is.
Voor altijd? Dus je wil wat je hem vier jaar aangedaan hebt zelf ook nog ondergaan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:58 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hij mag ook furieus zijn op me, voor altijd, dat heb ik verdiend!
Nee. Niet doen, Haal jezelf niet nog meer omlaag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:58 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hij mag ook furieus zijn op me, voor altijd, dat heb ik verdiend!
Gadverdamme.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:03 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Nee. Niet doen, Haal jezelf niet nog meer omlaag.
Kies voor JOU, zonder dat. En je komt er
TS heeft haar vriend een achterbakse streek geleverd, en dan moet ze van zichzelf gaan houden? Voor alles is een tijd en een plaats, ook voor schaamte en berouw.quote:
En dat zogenaamde vriendje van haar was eerlijk enzo??quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:08 schreef Disana het volgende:
[..]
TS heeft haar vriend een achterbakse streek geleverd, en dan moet ze van zichzelf gaan houden? Voor alles is een tijd en een plaats, ook voor schaamte en berouw.
Nee, ze moet boeten omdat ze daar vier jaar (vier. jaar.) afschuwelijk verkeerd mee om is gegaan, en zich belachelijk heeft gedragen tegenover hem. Als ze wat hij gedaan heeft zo erg vond had ze het in 2009 uit moeten maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:10 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
En dat zogenaamde vriendje van haar was eerlijk enzo??
Kom op.
Omdat vriendje ooit haar vertrouwen beschaamde, moet zij daarvoor boeten?
Jullie lezende snap ik waarom de wereld doordraait.
Ze moet boeten...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ze moet boeten omdat ze daar vier jaar (vier. jaar.) afschuwelijk verkeerd mee om is gegaan, en zich belachelijk heeft gedragen tegenover hem. Als ze wat hij gedaan heeft zo erg vond had ze het in 2009 uit moeten maken.
Beledigen heeft niet zoveel zin. En, ik heb het eerder gepost: er is geen enkele aanwijzing dat deze vriend iets verkeerd heeft gedaan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:10 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
En dat zogenaamde vriendje van haar was eerlijk enzo??
Kom op.
Omdat vriendje ooit haar vertrouwen beschaamde, moet zij daarvoor boeten?
Jullie lezende snap ik waarom de wereld doordraait.
Geen enkele aanwijzing?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Beledigen heeft niet zoveel zin. En, ik heb het eerder gepost: er is geen enkele aanwijzing dat deze vriend iets verkeerd heeft gedaan.
Oh. Hij bleef alleen contact houden met fuckbuddies van wie hij zei geen contact meer mee te hebben. Idd, 30 smsjes per dag, dat is nauwelijks contact te noemen, he?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Beledigen heeft niet zoveel zin. En, ik heb het eerder gepost: er is geen enkele aanwijzing dat deze vriend iets verkeerd heeft gedaan.
Jij projecteert je eigen ervaring op TS. Begrijpelijk, maar als je al haar posts hebt gelezen, moet je toegeven dat nergens uit blijkt dat hij haar heeft bedrogen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:23 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing? Oh naïef schepseltje dat je d'r bent
Wie zegt dat dat geen contact is? Natuurlijk is dat contact. Maar is het bedrog? Nee. Ze wist ervan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:23 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Oh. Hij bleef alleen contact houden met fuckbuddies van wie hij zei geen contact meer mee te hebben. Idd, 30 smsjes per dag, dat is nauwelijks contact te noemen, he?
Kom op.
ga eens lezen, oke?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat geen contact is? Natuurlijk is dat contact. Maar is het bedrog? Nee. Ze wist ervan.
Neem even afstand van elkaar (dat is niet hetzelde als uit elkaar gaan). Kom tot rust/ afleiding. Je bent nu blijkbaar in alle staten. Niet echt een helder moment om te beslissen over GGZ, schuld, etc.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:58 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Dat er geen concreet bewijs is is wat andersquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij projecteert je eigen ervaring op TS. Begrijpelijk, maar als je al haar posts hebt gelezen, moet je toegeven dat nergens uit blijkt dat hij haar heeft bedrogen.
TS schrijft dat hij niet wist dat hij iets verkeerd deed en dat hij stopte toen ze erover viel. Dat lijkt me toch heel netjes?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:33 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat er geen concreet bewijs is is wat andersreële verdenking heet dat. en ok, stel ik projecteer.. dan niet alleen mijn ervaring, maar ook de honderden van dit soort verhalen die ik daarnaast heb gehoord/gelezen
Dat wist hij echt wel hoor. En meestal is het in dit soort gevallen echt wel zo dat waar rook is, vuur is. Sowieso dat hij niet contact met dat soort types had gehouden als hij echt voor de relatie ging. Hij wist 100% wel dat hij iets fout deed, anders sneak je niet zo rond.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
TS schrijft dat hij niet wist dat hij iets verkeerd deed en dat hij stopte toen ze erover viel. Dat lijkt me toch heel netjes?
Maar hij sneakte niet rond, ze kon het gewoon zien. Zo gek is het ook helemaal niet om contact te hebben met vroegere partners. En toen hij deze nep-ex toevoegde, heeft hij het haar ook gewoon verteld. Dus ik zie het probleem niet zo, anders dan dat TS wordt geplaagd door achterdocht.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat wist hij echt wel hoor. En meestal is het in dit soort gevallen echt wel zo dat waar rook is, vuur is. Sowieso dat hij niet contact met dat soort types had gehouden als hij echt voor de relatie ging. Hij wist 100% wel dat hij iets fout deed, anders sneak je niet zo rond.
Dat.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat wist hij echt wel hoor. En meestal is het in dit soort gevallen echt wel zo dat waar rook is, vuur is. Sowieso dat hij niet contact met dat soort types had gehouden als hij echt voor de relatie ging. Hij wist 100% wel dat hij iets fout deed, anders sneak je niet zo rond.
Gelul. Ze zag later pas dat ie al 30 smmsjes had verstuurd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hij sneakte niet rond, ze kon het gewoon zien. Zo gek is het ook helemaal niet om contact te hebben met vroegere partners. En toen hij deze nep-ex toevoegde, heeft hij het haar ook gewoon verteld. Dus ik zie het probleem niet zo, anders dan dat TS wordt geplaagd door achterdocht.
Dat hij iets fout heeft gedaan staat ook wel vast. Althans, ik zou er geen fijn gevoel bij hebben als ik TS was. Maar daar kun je toch niet vier jaar later nog zo mee zitten dat je je hele relatie saboteert in de hoop dat hij weer een fout maakt?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Sjongequote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:46 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Dat.
En zie, ben dus niet de enige, maar wel de enige die erop aangevallen word.
Koral, dank je wel, vanuit mijn ziel! Ik besef wat ik heb gedaan, probeer om paniek in mijn hoofd geen ruimte te geven en zo normaal mogelijk te functioneren. Dank je wel dat je mij ook maar een mens noemt, ondanks dat ik het gevoel heb, dat ik...nee, geen zelfmedelijden. Ik blijf mezelf herhalen "eigen schuld, dikke bult"...ik had zoveel andere manieren kunnen vinden/zoeken. Sowieso, ipv met dat gevoel rond te lopen HEM om hulp te vragen (maar natuurlijk...ik was bang om weer een "zeikwijf" te zijn, dus ik hield mn mond...) Zelfverwijt? SPIJT? Oh, mensen toch...ik mag hopen dat jullie dit nooit ondergaan, niemand.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:28 schreef Koral het volgende:
[..]
Neem even afstand van elkaar (dat is niet hetzelde als uit elkaar gaan). Kom tot rust/ afleiding. Je bent nu blijkbaar in alle staten. Niet echt een helder moment om te beslissen over GGZ, schuld, etc.
Je bent ook maar een mens. Dat je fout zat zie je zelf ook wel in. Als hij een beetje begrip heeft waarom (angst om gekwetst te worden/ hem te verliezen) komt hij er ook wel weer overheen. Grootste gevaar lijkt me nu dat je te afhankelijk van hem bent, en hij daar genoeg van krijgt.
Neem afstand. Gun jezelf wat ruimte om tot rust te komen en jezelf weer te vinden. Hij heeft ooit (en wellicht nu nog) wat in je gezien. Zorg dat dat weer de boventoon krijgt. Verleiden ipv 'stalken'.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Koral, dank je wel, vanuit mijn ziel! Ik besef wat ik heb gedaan, probeer om paniek in mijn hoofd geen ruimte te geven en zo normaal mogelijk te functioneren. Dank je wel dat je mij ook maar een mens noemt, ondanks dat ik het gevoel heb, dat ik...nee, geen zelfmedelijden. Ik blijf mezelf herhalen "eigen schuld, dikke bult"...ik had zoveel andere manieren kunnen vinden/zoeken. Sowieso, ipv met dat gevoel rond te lopen HEM om hulp te vragen (maar natuurlijk...ik was bang om weer een "zeikwijf" te zijn, dus ik hield mn mond...) Zelfverwijt? SPIJT? Oh, mensen toch...ik mag hopen dat jullie dit nooit ondergaan, niemand.
Blijf vooral zitten in dat zelfmedelijden. Ik zei je nog, doe dat niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Koral, dank je wel, vanuit mijn ziel! Ik besef wat ik heb gedaan, probeer om paniek in mijn hoofd geen ruimte te geven en zo normaal mogelijk te functioneren. Dank je wel dat je mij ook maar een mens noemt, ondanks dat ik het gevoel heb, dat ik...nee, geen zelfmedelijden. Ik blijf mezelf herhalen "eigen schuld, dikke bult"...ik had zoveel andere manieren kunnen vinden/zoeken. Sowieso, ipv met dat gevoel rond te lopen HEM om hulp te vragen (maar natuurlijk...ik was bang om weer een "zeikwijf" te zijn, dus ik hield mn mond...) Zelfverwijt? SPIJT? Oh, mensen toch...ik mag hopen dat jullie dit nooit ondergaan, niemand.
Zou willen dat sommige andere mensen in mijn leven ook maar iets van de zelfreflectie hadden zoals Marliesje42 deze toont. En, to look it from the bright side, ze maakt van haar hart geen moordkuil meer. Dat lijken mij stappen in de goede richting!quote:
Disana, het was wel sneaky. Nooit stond te telefoon aan als ik er was, alle oproepen waren "net toevallig" als ik op mijn werk was, of bij mezelf thuis. Toen ik zag dat hij met zijn rekeningen bezig was, en het hoge belbedrag zag, vroeg ik of ik mocht kijken. Dat mocht (had ie NEE moeten zeggen>?) Hij verwachtte niet dat ik het bewuste nummer onthield (niet zo moeilijk; lappen van hetzelfde nummer), en vroeg of ik ook de vorige rekeningen mocht zien. Hoezo? Gewoon. Okee. Hij voelde m al hangen.Uiteraard voelt hij zeker wel iets voor mij; daarom werd ik ook zijn vriendin. Die andere waren er gewoon nog, uit gewoonte. Omdat het kon. Hij sprak er in weinig woorden over. Wel contact-geen sex. Puur vriendschap. Nooit over het "Waarom?" Mevrouw 1 werd afgekapt, want hij wist dat ik dat niet zou trekken. Totdat ik, maanden later die andere in de gaten kreeg. Wie is dat dan?" Fuckbuddy net als die andere, maar nu niet meer hoor, sinds ik met jou ben, nu zijn we alleen goede vrienden.....Ik vroeg of hij behoefte heeft buiten de deur te neuken, om dat eerlijk te zeggen. Nee, natuurlijk niet. Jij bent mn alles....toen kreeg de andere een mail van hem waar ik bij was. "Wat geweest is, is geweest". Als dat gelijk aan het begin gedaan was, dan was er niks aan de hand. Nee, we waren bijna 2 jaar verder vanaf het begin. En ja, ik was blij dat hij voor mij koos, maar come on, laat me niet alleen op je woorden leven, maar geef me af en toe ook de verzekering dat het echt zo is. Laat me voelen dat je het echt meent, want ik word er onzeker en bang van. Terwijl ik van je hou, voor jou heb gekozen, nooit een ander meer heb aangekeken....quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hij sneakte niet rond, ze kon het gewoon zien. Zo gek is het ook helemaal niet om contact te hebben met vroegere partners. En toen hij deze nep-ex toevoegde, heeft hij het haar ook gewoon verteld. Dus ik zie het probleem niet zo, anders dan dat TS wordt geplaagd door achterdocht.
Okee ?? dus eerst verpest je het en daarna als het al te laat is, plaats je een topic erover ??quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik heb 4 jaar een relatie. Ik ben emotioneel bedrogen door mijn partner, nog aan het begin van onze relatie. Na heel veel stress, ruzie, tijd zonder elkaar gingen we het nog een keer proberen.Er zou van zijn kant nooit meer zoiets voorkomen. Het leven ging door. Hij was hij de beste, de liefste en soms ging het toch knagen..
Af en toe vroeg ik hem om zijn telefoonrekening. Stelde vragen als hij langer ergens wegbleef. Hij ervoer dit als heel naar; "Ik vraag me af of je me ooit vergeeft, en zo nee, dan gaan we uit elkaar want ik word er gek van!" was zijn opmerking keer op keer...praten, praten.
Ik heb vaak genoeg zijn telefoon/computer doorgespit wanneer ik dat kon...ik kon het gewoon niet laten. Slecht! Werd ik er wijzer uit? Nee! Nooit iets gevonden. En toen heb ik iets bedacht; om het zeker te weten maak een profiel aan met de naam van een vrouw die hij tevergeefs probeerde te vinden vorig jaar. En hij voegde "haar" toe aan zijn contacten. Ik wilde zien of hij het mij zou vertellen.
Gisternacht (hij zit bij familie in buitenland voor een week) waren we online (na twee dagen ruzie en geen contact), en dat was heerlijk.En hij kon niet wachten om thuis te komen. Hij vertelde ook dat die "andere" hem wilde spreken. Ik had beter moeten weten...dat hij het niet pluis vond... in plaats daarvan stuurde ik hem vanaf die andere een bericht "kun je praten?".
Dus toen ikzelf offline was, ging ik eigenlijk door als die ander. En hij had me direct door. Hij belde me op en zei:"Vertel me nu, ben jij die of niet, denk goed na over je antwoord!"
Dus ik biechtte op. Dat ik alleen maar wilde horen of hij het me zou vertellen, meer niet....
"We praten wanneer ik er weer ben", en hij hing op. Over twee dagen is hij weer thuis..ik ben zo bang dat hij zijn biezen pakt.
Ik heb hem een mail gestuurd met mijn diepste excuses, ik schaam me voor wat ik heb gedaan, heb ook geprobeerd op te schrijven waarom, hoe onzeker ik me voel, wat angst met me doet, hoe ellendig ik me daardoor voel....
Is er een kans, iets dat ik kan doen om het goed te maken? Ik heb er zo'n spijt van! Ik ben radeloos.
Jazeker wel. In het begin was het:"Met die tweede ga ik niet breken, daar is ze n te goede vriendin voor, zal ik jullie ns samen uitnodigen? Dat viel eerlijk gezegd heel slecht bij mij. Ik vroeg letterlijk om voor mijn gemoedstoestand te breken met haar. En dat ging echt niet van de ene op de andere dag. Pas later stuurde hij haar die mail, na dagen nagedacht te hebben. En trouwens...ik dacht bij mezelf:"Eerst zien, dan geloven" want een mail stuur je zo. Laat maar zien hoe je dat in het echt doet. En is het dan een zonde als ik na een paar maanden vraag of het nog steeds klaar is? En of ik dat mag zien in zijn rekeningen? Er was toen idd niets meer te zien. En daar was ik blij om, het gaf me toen rust.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:49 schreef Koral het volgende:
Trouwens; in mijn omgeving hebben meerdere personen contact verbroken omdat de partner daar moeite mee had. Zowel mannen als vrouwen. Ze vonden het allemaal onzin (op zijn zachtst gezegd) maar hebben een offer gebracht om hun relatie gelukkig/ stabiel te houden. TS, heeft jouw vriend dat nooit overwogen? Heb je hem dat ooit letterlijk verzocht?
Kennelijk hebben wij een andere opvatting over het begrip sneaky. Voorzover je het nu steeds beschrijft, heeft hij niets voor je verborgen gehouden en ook alles afgekapt als jij het niet meer wilde. Ik zie nog steeds een dwingende, wantrouwige vriendin die haar vriend het mes op de keel heeft gezet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:59 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Disana, het was wel sneaky. Nooit stond te telefoon aan als ik er was, alle oproepen waren "net toevallig" als ik op mijn werk was, of bij mezelf thuis. Toen ik zag dat hij met zijn rekeningen bezig was, en het hoge belbedrag zag, vroeg ik of ik mocht kijken. Dat mocht (had ie NEE moeten zeggen>?) Hij verwachtte niet dat ik het bewuste nummer onthield (niet zo moeilijk; lappen van hetzelfde nummer), en vroeg of ik ook de vorige rekeningen mocht zien. Hoezo? Gewoon. Okee. Hij voelde m al hangen.Uiteraard voelt hij zeker wel iets voor mij; daarom werd ik ook zijn vriendin. Die andere waren er gewoon nog, uit gewoonte. Omdat het kon. Hij sprak er in weinig woorden over. Wel contact-geen sex. Puur vriendschap. Nooit over het "Waarom?" Mevrouw 1 werd afgekapt, want hij wist dat ik dat niet zou trekken. Totdat ik, maanden later die andere in de gaten kreeg. Wie is dat dan?" Fuckbuddy net als die andere, maar nu niet meer hoor, sinds ik met jou ben, nu zijn we alleen goede vrienden.....Ik vroeg of hij behoefte heeft buiten de deur te neuken, om dat eerlijk te zeggen. Nee, natuurlijk niet. Jij bent mn alles....toen kreeg de andere een mail van hem waar ik bij was. "Wat geweest is, is geweest". Als dat gelijk aan het begin gedaan was, dan was er niks aan de hand. Nee, we waren bijna 2 jaar verder vanaf het begin. En ja, ik was blij dat hij voor mij koos, maar come on, laat me niet alleen op je woorden leven, maar geef me af en toe ook de verzekering dat het echt zo is. Laat me voelen dat je het echt meent, want ik word er onzeker en bang van. Terwijl ik van je hou, voor jou heb gekozen, nooit een ander meer heb aangekeken....
En goed, je gaat door met elkaar, je raakt op elkaar ingespeeld, je bouwt samen dingen op, je kan 'm met je ogen dicht uittekenen, je luistert naar zijn ademhaling 's nachts...dat is geen verliefdheid. Met hem wil ik oud worden.
Wanneer je je geliefd voelt, dan lukt alles...op het werk, thuis, niks is te moeilijk. Wanneer hij kortaf is, niks van zich laat horen, geprikkeld...dan slaat de angst om mijn hart..en ga ik twijfelen. En uiteindelijk val je zo diep dat je het stomste doet wat je maar kon verzinnen en verpruts ikzelf alles.
En dan:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:59 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Disana, het was wel sneaky. Nooit stond te telefoon aan als ik er was, alle oproepen waren "net toevallig" als ik op mijn werk was, of bij mezelf thuis. Toen ik zag dat hij met zijn rekeningen bezig was, en het hoge belbedrag zag, vroeg ik of ik mocht kijken. Dat mocht (had ie NEE moeten zeggen>?) Hij verwachtte niet dat ik het bewuste nummer onthield (niet zo moeilijk; lappen van hetzelfde nummer), en vroeg of ik ook de vorige rekeningen mocht zien. Hoezo? Gewoon. Okee. Hij voelde m al hangen.Uiteraard voelt hij zeker wel iets voor mij; daarom werd ik ook zijn vriendin. Die andere waren er gewoon nog, uit gewoonte. Omdat het kon. Hij sprak er in weinig woorden over. Wel contact-geen sex. Puur vriendschap. Nooit over het "Waarom?" Mevrouw 1 werd afgekapt, want hij wist dat ik dat niet zou trekken. Totdat ik, maanden later die andere in de gaten kreeg. Wie is dat dan?" Fuckbuddy net als die andere, maar nu niet meer hoor, sinds ik met jou ben, nu zijn we alleen goede vrienden.....Ik vroeg of hij behoefte heeft buiten de deur te neuken, om dat eerlijk te zeggen. Nee, natuurlijk niet. Jij bent mn alles....toen kreeg de andere een mail van hem waar ik bij was.
... WAAROM??? wil je in godsnaam met iemand oud worden die jou kennelijk zwaar ongelukkig maakt, of dat nou terecht is of niet?quote:Met hem wil ik oud worden.
en daarmee bedoel je letterlijk 'laat me je foon checken' etc. Want dat zei je al eerder in het topic. Echt, dit gaat niet meer werken. Je gaat hem nooit 100% vertrouwen, je blijft die ziekelijke controledrang houden en het enge is... je draait het zo dat als hij jou niet in zijn telefoon wil laten gluren wanneer jij maar wilt, hij kennelijk niet genoeg van je houdt ofzo. Het is NIET NORMAAL om dat nodig te hebben, om een ander te controleren en te checken. Onthoud dat.quote:laat me niet alleen op je woorden leven, maar geef me af en toe ook de verzekering dat het echt zo is.
Maar je zegt nog stééds:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:24 schreef Marliesje42 het volgende:
Dat weet ik ook wel, dat het niet normaal is om dat nodig te hebben...je moet gewoon zeker ZIJN. Vertrouwen is wel een wisselwerking van vertrouwen geven en vertrouwen krijgen. Doen wat je zegt en zegt wat je doet. Dat is normaal. Ik ben nog niet zo ver heen dat ik de basisprincipes niet begrijp...en ja, ik ben er idioot mee omgegaan! Juist door mijn gedrag heb ik gekregen wat ik niet wilde. En nu heb ik t zelf verpest. Niet hij. Niet in dit geval.
Kortom, je hebt het nog steeds nodig om in zijn telefoon te mogen lezen om hem te vertrouwen. En dat is niet normaal.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Nou, controle houdt het in elk geval NIET in hoor...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:00 schreef Marliesje42 het volgende:
Wanneer je trouw belooft, dan houdt dat meer in dan alleen woorden...
Kap nou maar met die relatie, want jullie maken elkaar kapot met dat wantrouwen.quote:ps...hij vroeg ook om mijn telefoonrekeningen (die niets uitwezen, want er is/was nooit iets/iemand behalve hem), en af en toe keek hij ook in mijn telefoon...ik HEB niets te verbergen.
Dat houdt zeker meer in dan woorden, maar betekent geen recht op emotioneel chanteren en stalken van je geliefde.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:00 schreef Marliesje42 het volgende:
Wanneer je trouw belooft, dan houdt dat meer in dan alleen woorden...ps...hij vroeg ook om mijn telefoonrekeningen (die niets uitwezen, want er is/was nooit iets/iemand behalve hem), en af en toe keek hij ook in mijn telefoon...ik HEB niets te verbergen.
Bedankt voor je hulp en advies.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:27 schreef Greys het volgende:
Even een vraag aan jou, want jij bent tenslotte de topicstarter:
Waarom heb je hier dan lopen gillen en huilen dat je er ALLES ALLES ALLES aan wilde doen om het goed te krijgen en te veranderen? Besef nou eens wat je nu doet... je gaat gewoon door. Je wilt helemaal niets verbeteren en veranderen.
Je vertrouwt hem voor geen meter, anders zou je dit soort vragen niet stellen.
Kortom, er gaat niets veranderen.
Je bent te hardleers voor woorden en in dat geval moet je maar gewoon op de blaren gaan zitten. Succes verder. [ afbeelding ]
Dat je er zo over denk geeft al aan hoe kansloos de relatie is en dat jij nog geen moment echt eerlijk bent geweest.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:24 schreef Marliesje42 het volgende:
Ok...even een vraag aan jullie...hoe kwamen jullie erachter dat je vriend vreemd ging? Hij zei het gewoon over de telefoon:"Schat, ik ben nu aan het vreemdgaan" ? Godshand, je zegt:"Daar kom je toch wel achter"...hoe dan? Door de lege condooms die hij op tafel legt erna met een briefje erbij? Graag jullie reactie, sorry dat ik zo cynisch ben.
Hoe je erachter komt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:24 schreef Marliesje42 het volgende:
Ok...even een vraag aan jullie...hoe kwamen jullie erachter dat je vriend vreemd ging? Hij zei het gewoon over de telefoon:"Schat, ik ben nu aan het vreemdgaan" ? Godshand, je zegt:"Daar kom je toch wel achter"...hoe dan? Door de lege condooms die hij op tafel legt erna met een briefje erbij? Graag jullie reactie, sorry dat ik zo cynisch ben.
DANK JE WEL, PRACHTIG GEZEGD!!! Je slaat de spijker op zn kop! Hoe zet je die knop om in je hoofd om weer te zien wat er wel is, en dit vast te blijven houden? Nogmaals dankquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe je erachter komt?
-Na de relatie, omdat hij tijdens de relatie niet meer into jou was en je het uitmaakte. Dan blijkt hij met een ander te lopen, of je hoort van een collega van hem: " Ja, hij ging al een tijdje met haar, maar vonden we lullig tegen jou te zeggen. Dat moet hij zelf doen, helaas deed hij het niet".
-Hij komt met een soa aanzetten
-Hij maakt het zelf uit en zegt: " Ik heb een ander".
Simpel. Je komt er ooit wel eens achter, maar als je je daar steeds op fixeert, kan je nooit werkelijk van de relatie genieten. Jij bent alleen maar bezig met iets wat wel eens zou kunnen zijn, dat hij een ander heeft en jou eens in de steek gaat laten. Het idee dat je alleen komt te staan! En iemand anders daarbij ook nog wel eens interessanter voor je vriend zou kunnen zijn!
En elke sms op een telefoon die na een snelle blik in de broekzak wordt weggemoffeld, elke afwezige blik, elke keer " Ik kom wat later van mijn werk" zou wel eens kunnen zijn dat hij dat wijf met die grote tieten bij het kopieerhok heeft genomen!
En dan bij een weekendje weg met hem bekijk je elk zuchtje: geniet hij wel? Of zit hij wellicht toch bij HAAR met zijn gedachten? Waarom vraagt hij niet hoe het met MIJ gaat? De lul, hij moet wel vreemd gaan, ik vraag wel waarom de laptop mee moet!
En ondertussen gaat de pracht van het Zwarte Woud, zijn vrolijke opmerkingen, het ijsje na de boswandeling aan je voorbij en voor je het weet zegt hij "Marliesje42, je hebt groot gelijk, ik ben je beu en ga inderdaad vreemd. Volgende week verlaat ik het huis, want dan ga ik samenwonen met Marie. Ik zet het huis te koop dus je kan gaan. Leuk je gekend te hebben!"
En dan blijk je dus al die jaren nooit genoten te hebben van de relatie, maar alleen hem maar GECONTROLEERD te hebben. Is dat niet doodzonde? Want uiteindelijk verlies je altijd...
Door elke keer als je de neiging krijgt hem te gaan controleren, als je jezelf helemaal gek zit te maken, bovenstaande te lezen. En te bedenken hoe godsgruwelijk beu hij je nu al was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:49 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
DANK JE WEL, PRACHTIG GEZEGD!!! Je slaat de spijker op zn kop! Hoe zet je die knop om in je hoofd om weer te zien wat er wel is, en dit vast te blijven houden? Nogmaals dank
Misschien houdt je te weinig van jezelf? Als je echt van jezelf houdt, dan sta je het niet toe om in omstandigheden te geraken waar je continue zorgen maakt. Als je genoeg van jezelf houdt, dan kies je voor onbezoldigd genieten want dat verdiend een mens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:49 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
DANK JE WEL, PRACHTIG GEZEGD!!! Je slaat de spijker op zn kop! Hoe zet je die knop om in je hoofd om weer te zien wat er wel is, en dit vast te blijven houden? Nogmaals dank
Dank je wel Coral, klopt!!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:22 schreef Koral het volgende:
[..]
Misschien houdt je te weinig van jezelf? Als je echt van jezelf houdt, dan sta je het niet toe om in omstandigheden te geraken waar je continue zorgen maakt. Als je genoeg van jezelf houdt, dan kies je voor onbezoldigd genieten want dat verdiend een mens.
Prettige bijkomstigheid is dat mensen die veel genieten de aantrekkingskracht hebben, en partners van die mensen minder de behoefte krijgen om naar dingen op zoek te gaan die ze wellicht tekort komen!
Net zoals mensen die niet de lasten van een relatie willen, maar wel de lusten dus op zoek gaan naar een fuckbuddy, past bij jou denk ik beter een traditioneel iemand die ook de lasten van een relatie accepteerd en op sommige momenten dingen wil opgeven zoals jij die ook hebt opgegeven/ zou opgeven. Daarmee creeren je voor jou een situatie waarbij je niet te snel geroepen voelt "je vergrootglas" te pakken en op een negatief punt te focussen wat (je zelf) vertrouwen ondermijnt of zelfs niet de kans geeft om vertrouwen op de bouwen.
Wat een heerlijkheid moet het voor jou zijn om juist met iemand het leven te delen, die gewoon eenduidig voor jou kiest en onbewust ook geen tegengestelde signalen afgeeft? Iemand die slim genoeg is ervoor te zorgen dat dit gevoellige punt bij jou niet in de schijnwerpers komt, en zich kan aanpassen net zoals jij je zou aanpassen aan een ander om die geen redenen tot bezorgdheid te geven.
Marlies, deze vraag staat nog open?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:01 schreef Greys het volgende:
Heb je nog iets van hem gehoord eigenlijk?
Vrouwen onthouden vaak bepaalde dingen langer dan mannen, maar ik denk dat jij wel veels te ver daarin gaat, laat maar weten hoe het uit heeft gepakt allemaalquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik heb 4 jaar een relatie. Ik ben emotioneel bedrogen door mijn partner, nog aan het begin van onze relatie. Na heel veel stress, ruzie, tijd zonder elkaar gingen we het nog een keer proberen.Er zou van zijn kant nooit meer zoiets voorkomen. Het leven ging door. Hij was hij de beste, de liefste en soms ging het toch knagen..
Af en toe vroeg ik hem om zijn telefoonrekening. Stelde vragen als hij langer ergens wegbleef. Hij ervoer dit als heel naar; "Ik vraag me af of je me ooit vergeeft, en zo nee, dan gaan we uit elkaar want ik word er gek van!" was zijn opmerking keer op keer...praten, praten.
Ik heb vaak genoeg zijn telefoon/computer doorgespit wanneer ik dat kon...ik kon het gewoon niet laten. Slecht! Werd ik er wijzer uit? Nee! Nooit iets gevonden. En toen heb ik iets bedacht; om het zeker te weten maak een profiel aan met de naam van een vrouw die hij tevergeefs probeerde te vinden vorig jaar. En hij voegde "haar" toe aan zijn contacten. Ik wilde zien of hij het mij zou vertellen.
Gisternacht (hij zit bij familie in buitenland voor een week) waren we online (na twee dagen ruzie en geen contact), en dat was heerlijk.En hij kon niet wachten om thuis te komen. Hij vertelde ook dat die "andere" hem wilde spreken. Ik had beter moeten weten...dat hij het niet pluis vond... in plaats daarvan stuurde ik hem vanaf die andere een bericht "kun je praten?".
Dus toen ikzelf offline was, ging ik eigenlijk door als die ander. En hij had me direct door. Hij belde me op en zei:"Vertel me nu, ben jij die of niet, denk goed na over je antwoord!"
Dus ik biechtte op. Dat ik alleen maar wilde horen of hij het me zou vertellen, meer niet....
"We praten wanneer ik er weer ben", en hij hing op. Over twee dagen is hij weer thuis..ik ben zo bang dat hij zijn biezen pakt.
Het is ook niet eenvoudig als je toch een beetje knuffelig van nature bent en aandacht graag wilt hebben, snap ik wel hoor....ben zelf ook wel zoquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:08 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik laat t wel weten, en ja, t klopt, ik onthoud dingen veel te lang ipv te genieten van de mooie momenten zonder angst
Klopt helemaal! Thx!!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:15 schreef F1978 het volgende:
[..]
Het is ook niet eenvoudig als je toch een beetje knuffelig van nature bent en aandacht graag wilt hebben, snap ik wel hoor....ben zelf ook wel zo
Maar... heb je na het 'F.U.' bericht nou nog iets gehoord?quote:
Ik laat t wel weten heb ik om 17.08 geschreven.....quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar... heb je na het 'F.U.' bericht nou nog iets gehoord?
Wat is de reden dat je die vraag nu al twee keer overslaat?
Ah oke, ik dacht het verdere verloopquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:19 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Ik laat t wel weten heb ik om 17.08 geschreven.....
Ja, mooi, hier help je TS echt mee...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:22 schreef Koral het volgende:
[..]
Misschien houdt je te weinig van jezelf? Als je echt van jezelf houdt, dan sta je het niet toe om in omstandigheden te geraken waar je continue zorgen maakt. Als je genoeg van jezelf houdt, dan kies je voor onbezoldigd genieten want dat verdiend een mens.
Prettige bijkomstigheid is dat mensen die veel genieten de aantrekkingskracht hebben, en partners van die mensen minder de behoefte krijgen om naar dingen op zoek te gaan die ze wellicht tekort komen!
Net zoals mensen die niet de lasten van een relatie willen, maar wel de lusten dus op zoek gaan naar een fuckbuddy, past bij jou denk ik beter een traditioneel iemand die ook de lasten van een relatie accepteerd en op sommige momenten dingen wil opgeven zoals jij die ook hebt opgegeven/ zou opgeven. Daarmee creeren je voor jou een situatie waarbij je niet te snel geroepen voelt "je vergrootglas" te pakken en op een negatief punt te focussen wat (je zelf) vertrouwen ondermijnt of zelfs niet de kans geeft om vertrouwen op de bouwen.
Wat een heerlijkheid moet het voor jou zijn om juist met iemand het leven te delen, die gewoon eenduidig voor jou kiest en onbewust ook geen tegengestelde signalen afgeeft? Iemand die slim genoeg is ervoor te zorgen dat dit gevoellige punt bij jou niet in de schijnwerpers komt, en zich kan aanpassen net zoals jij je zou aanpassen aan een ander om die geen redenen tot bezorgdheid te geven.
Dank je wel, ik waardeer je reactie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 04:23 schreef IDONTWANNAKNOW het volgende:
misschien was het beter dat je het na vreemdgaan van je partner ging beëindigen.
persoonlijk zal ik zo iets nooit accepteren en zeker nooit meer 100% vertrouwen.
Ik hoop dat je er echt naast zit, dat hij niet vreemdgaat/ging en zo jullie dit goed uitpraten desnoods met professionals. succes verder!
Tik hem eens op zijn schouder...quote:
Zit ie bij die ander?quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:26 schreef Marliesje42 het volgende:
Hij is nog niet thuis gekomen....
Wordt het niet eens tijd de koe bij de horens te vatten?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:09 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Ik weet net zoveel als jullie
Wanneer zóu hij weer thuis komen na een week in het buitenland bij familie dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:26 schreef Marliesje42 het volgende:
Hij is nog niet thuis gekomen....
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Wanneer zóu hij weer thuis komen na een week in het buitenland bij familie dan?
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Slappe zak dan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:30 schreef Greys het volgende:
Oh ja.
Dat hij geen zin had om naar huis te gaan begrijp ik dan ook wel weer...
Terug komen in een hok vol ellende en gedoe en paranoia.
Wacht even hoor... ZIJ is toch degene die al jaren de boel verziekt, vooral de laatste tijd?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Slappe zak dan.
Hij houd van haar, meen ik, dan ga je met de ballen er vol in. Hoe klote het ook is.
Of bestaat die romantiek enkel in films?
Sowieso, waar hangtie nu uit?...
Leuke Disney gedachtengang...quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Slappe zak dan.
Hij houd van haar, meen ik, dan ga je met de ballen er vol in. Hoe klote het ook is.
Of bestaat die romantiek enkel in films?
Sowieso, waar hangtie nu uit?...
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Wacht even hoor... ZIJ is toch degene die al jaren de boel verziekt, vooral de laatste tijd?
Hij kan zijn kont niet keren of ze wil hem controleren en elke stap nagaan, zijn foon checken, doet zich voor als anderen etc.
Ik snap wel dat hij haar even in d'r sop laat gaarkoken...
Zij is de laatste die (weer) een grote fout heeft moeten opbiechten, hij riep daarop fuck you. En dan moet HIJ met hangende pootjes terug omdat het anders een slappe zak is?Ze kon van mij ook mooi even een weekje de ***** krijgen. En daarna maar weer eens verder praten. Laat zij nu maar eens moeite doen voor hem ipv wachten tot hij terug komt
Zij is tenslotte degene die nogal wat goed te maken heeft.
Deels.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Leuke Disney gedachtengang...
Je kan het ook omdraaien (sterker nog dat lijkt mij vele malen meer terecht) en stellen dat als zij van hem houdt zij hem niet zo ontzettend controleert, wantrouwt, niet van die achterlijke acties doet en hem tijd en rust gunt om de bedenken of de relatie wel de moeite waard is.
Mocht hij nog verder willen dan is het aan haar om haar excuses aan te bieden en voortaan normaal te doen.
Haar achterlijk gedrag pikken, het dan zelf ook nog goedmaken en bij haar blijven zonder dat het consequenties heeft is slap. Dat hij nu wegblijft voorlopig laat zien dat hij z'n ballen heeft teruggevonden en wat mij betreft juist sterk is om het niet langer te pikken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Deels.
Wegblijven is gewoon slap.
Euhm, hij was al een tijdje weg en kondigde aan terug te komen om erover te praten. Intussen heeft zij al wat heen en weer gestuurd om zichzelf als deurmat klaar te leggen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:46 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Haar achterlijk gedrag pikken, het dan zelf ook nog goedmaken en bij haar blijven zonder dat het consequenties heeft is slap. Dat hij nu wegblijft voorlopig laat zien dat hij z'n ballen heeft teruggevonden en wat mij betreft juist sterk is om het niet langer te pikken.
Blijkbaar heeft hij daar op dit moment geen trek in en dat is zijn goed recht.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Euhm, hij was al een tijdje weg en kondigde aan terug te komen om erover te praten. Intussen heeft zij al wat heen en weer gestuurd om zichzelf als deurmat klaar te leggen.
en nog blijft hij weg...
Dat bestrijd ik ook niet. Het is wel een slappe zak in mijn ogen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft hij daar op dit moment geen trek in en dat is zijn goed recht.
Zegt meer over jou dan over hem.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik ook niet. Het is wel een slappe zak in mijn ogen.
Gezien het van jou komt hoef ik daar niet van onder de indruk te zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zegt meer over jou dan over hem.
ach iemand die denkt dat de realiteit werkt als een Hollywoodfilm, geen zelfrespect heeft en z'n ballen vrijwillig weggeeft als een vrouw daarom vraagt maakt op mij ook bijzonder weinig indruk.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gezien het van jou komt hoef ik daar niet van onder de indruk te zijn.
Je mag het laatste woord hebben...quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
ach iemand die denkt dat de realiteit werkt als een Hollywoodfilm, geen zelfrespect heeft en z'n ballen vrijwillig weggeeft als een vrouw daarom vraagt maakt op mij ook bijzonder weinig indruk.
Het lijkt me niet realistisch te verwachten van iemand die een aantal jaar blijkbaar dwangmatige verschijnselen vertoont, nu opeens niet in haar "valkuil" valt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, mooi, hier help je TS echt mee...
Het ligt helemaal niet aan haar, ze heeft gewoon een partner nodig die begrijpt hoe ze is!
Dat zal niets helpen. Sterker nog, dat controleert gedrag zal nog blijven, zolang TS niet kan geloven dat werkelijk iemand haar echt leuk vindt en respecteert. Ik bedoel, hoe vaak iemand ook zegt: ik hou van je, meteen zegt met wie hij aan de lijn zit... Zolang TS onzeker blijft over haarzelf zal ze naar clues zoeken dat iemand haar bedriegt, ook onbewust met het idee dat ze liefde van niemand waard is, ze vindt immers zichzelf al niets.
Pas als ze tevreden is over zichzelf, als ze kan denken "Die man gaat maar lekker vreemd, als hij denkt beter te krijgen, so be it, ik ga er niet naar zoeken", dan pas zijn er stappen gezet
M.a.w. hij moet maar enorm zijn best doen om haar steeds in zijn telefoon te laten loeren, al zijn stappen en gangen aan haar bewijzen, foto's sturen van waar hij op welk moment is enzo? Nee, want dan leert ze het nooit.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:22 schreef Koral het volgende:
Bij echte liefde houdt de ander daar rekening mee, accepteert het en zal proberen niet op een gevoellige emotionele knop te drukken waardoor het krasje weer open wordt gereten.
Weljaaaaaaaaaa joh, plak er anders nog even een volkomen uit de lucht gegrepen etiket opquote:Helemaal als wellicht ook vroeger nog eens emotionele verwaarlozing een rol heeft gespeeld (wat vrij vaak schijnt voor te komen bij dwangmatigheden).
Ik beledig helemaal niemand, en schrijf ook nergens dat dit etiket op TS van toepassing is. Ik geef alleen voorbeelden aan waarin van jezelf houden aan het begin erg onrealistisch is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:34 schreef Greys het volgende:
[..]
M.a.w. hij moet maar enorm zijn best doen om haar steeds in zijn telefoon te laten loeren, al zijn stappen en gangen aan haar bewijzen, foto's sturen van waar hij op welk moment is enzo? Nee, want dan leert ze het nooit.
[..]
Weljaaaaaaaaaa joh, plak er anders nog even een volkomen uit de lucht gegrepen etiket op![]()
Ik vind dit toch wel zo enorm kwalijk. Je beledigt haar ouders en geeft haar een excuus voor d'r gedrag in één simpele zin.
Nee, maar wel 'wellicht' omdat het 'vrij vaak' voorkomtquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:39 schreef Koral het volgende:
[..]
Ik beledig helemaal niemand, en schrijf ook nergens dat dit etiket op TS van toepassing is.
Beetje dramaqueen reactie dit. Je kunt aan de quote lezen dat het een reactie is op wat Godshand geschreven heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, maar wel 'wellicht' omdat het 'vrij vaak' voorkomt
Je had het etiket misschien nog net niet geplakt, maar houd dat vel met stickers gewoon lekker in de kast. Brrrrrrrr.
Dus het had niets met TS te maken, dat wat je schreef? Geloof je het zelf?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:44 schreef Koral het volgende:
[..]
Beetje dramaqueen reactie dit. Je kunt aan de quote lezen dat het een reactie is op wat Godshand geschreven heeft.
Je hebt ook nooit van jezelf gezegd dat het aan jou lag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:07 schreef Marliesje42 het volgende:
Beste mensen,
Ik ben niet door m'n ouders emotioneel verwaarloosd, hen alleen niet echt n top-relatie met m'n pa gehad in m'n jonge jaren. Later is dat veel beter geworden. Ik heb n huwelijk van 10 jaar achter de rug waarbij ik wel vanwege leugens en vaak voorkomende ontrouw van ben gescheiden. Daarna wat relaties gehad, waarbij ik altijd zei:"Blijf eerlijk tegen me, want ik kan niet tegen leugens"... De een loog, de ander was t m net niet. En toen kwam HIJ... Sommige leugens heb ik echt vergeven want ik hou zielsveel van m, maar sommige dingen hebben me bang gemaakt. Ik wil helemaal niet wantrouwend zijn, echt niet! En ja, ik heb m'n onzekerheid op 1000 andere manieren kunnen uiten, gek die ik ben...
Als je hiermee bedoelt dat ze nooit zou kunnen veranderen.... Zoek hulp TS, van dit wantrouwen kom je niet op eigen kracht af.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:26 schreef Dirkh het volgende:
TS heeft een probleem. Onherstelbaar, dit soort gedrag is onverbeterlijk. Een profiel aanmaken om je vriend te checken. En hij had het in no-time door, dat zegt wat over hem overigens. Dat hij weet dat je niet te vertrouwen bent, altijd over z'n schouders meekijkt. En je verwijt hem dat ie vreemd gaat, gedroeg je jezelf ook al zo voordat ie vreemd ging?
Ik heb geen advies voor TS, wel voor d'r vriend: Wegwezen en niet meer achteromkijken.
Het énige dat helpt is gewoon je leuke zelf zijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:07 schreef Marliesje42 het volgende:
Beste mensen,
Ik ben niet door m'n ouders emotioneel verwaarloosd, hen alleen niet echt n top-relatie met m'n pa gehad in m'n jonge jaren. Later is dat veel beter geworden. Ik heb n huwelijk van 10 jaar achter de rug waarbij ik wel vanwege leugens en vaak voorkomende ontrouw van ben gescheiden. Daarna wat relaties gehad, waarbij ik altijd zei:"Blijf eerlijk tegen me, want ik kan niet tegen leugens"... De een loog, de ander was t m net niet. En toen kwam HIJ... Sommige leugens heb ik echt vergeven want ik hou zielsveel van m, maar sommige dingen hebben me bang gemaakt. Ik wil helemaal niet wantrouwend zijn, echt niet! En ja, ik heb m'n onzekerheid op 1000 andere manieren kunnen uiten, gek die ik ben...
...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik ben emotioneel bedrogen door mijn partner
Eerlijk? hoe hard ik ook vind dat je je aanstelt volgens mij (maar ik ben dan ook cynische knul) denk ik dat ie loog. Je kan er beter punt achter zetten volgens mij en iemand zoeken waar je zeker van bent dat die al die aandacht verdient.quote:
Da's het probleem, bij 'de volgende' is er vast ook wel weer iets waar ze aan twijfelt en/of onzeker van wordt... als diegene haar geen inzage geeft in zijn gehele handel en wandel. Dus daar moet ze eerst maar eens wat aan doen voordat ze eventueel iemand anders gaat zoeken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:15 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Eerlijk? hoe hard ik ook vind dat je je aanstelt volgens mij (maar ik ben dan ook cynische knul) denk ik dat ie loog. Je kan er beter punt achter zetten volgens mij en iemand zoeken waar je zeker van bent dat die al die aandacht verdient.
"Die man" is reeds voorzien.quote:Of Witte Ridder Koral wil zichzelf natuurlijk opofferen. Die man denkt dat misschien hij wel past bij jou, en echt voor je gaat en met je om kan gaan
Haal jij dat echt hieruit, dat hij het gewoon continue toestond...:quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef Koral het volgende:
Overigens wordt hier flink op TS gehakt op het feit dat ze meende te moeten controleren, maar er is ook iemand geweest die het CONTINUE toestond. Dus leuk, al dat advies over dat TS moet veranderen (al dan niet met kern van waarheid) maar een relatie doe je nog altijd samen.
Ik zie zeuren om inzake waar hij gek van werd en dreigde er mee te stoppen (zegt ze zelf) en stiekem de foon doorspitten (zegt ze zelf) en stiekem de computer checken (zegt ze zelf) en zich stiekem voordoen als een ander (zegt ze zelf, waarna hij fuck you riep en niet meer thuis kwam).quote:Af en toe vroeg ik hem om zijn telefoonrekening. Stelde vragen als hij langer ergens wegbleef. Hij ervoer dit als heel naar; "Ik vraag me af of je me ooit vergeeft, en zo nee, dan gaan we uit elkaar want ik word er gek van!" was zijn opmerking keer op keer...praten, praten.
Eeeuuhquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Haal jij dat echt hieruit, dat hij het gewoon continue toestond...:
[..]
Ik zie zeuren om inzake waar hij gek van werd en dreigde er mee te stoppen (zegt ze zelf) en stiekem de foon doorspitten (zegt ze zelf) en stiekem de computer checken (zegt ze zelf) en zich stiekem voordoen als een ander (zegt ze zelf, waarna hij fuck you riep en niet meer thuis kwam).
Waar in godsnaam zie jij dat hij het continue toestond?
Jaloezie en wantrouwen, dat niet onder controle hebben maakt het voor die foute lul, die ook niet helemaal onschuldig is, onmogelijk om een relatie vol te houden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef JedimindhaX het volgende:
Wat een gehak op ts terwijl de enige fout die ze eigk echt maakt t vallen op zo te horen nogal foute lui isdoe eens normaal jongens
Wees blij, zo krijg je zelf misschien ook wat rust in je hoofd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:47 schreef Marliesje42 het volgende:
Hij was er...in drie dagen wil hij al zijn spullen verhuizen. Hij heeft al een ander appartement gevonden....ben er kapot van, maar snap ook dat het zo heeft moeten zijn. Was het niet hierom, dan ergens anders om. Hij is "moe van het vechten tegen mij".....nu de rest van zijn leven bijkomen he?
Tot ze een nieuwe relatie krijgt waar ze hetzelfde gedrag vertoont.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:57 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wees blij, zo krijg je zelf misschien ook wat rust in je hoofd.
Als ze gewoon een leuke man vindt en niet zo'n asshole als hem loopt dat vast wel losquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Tot ze een nieuwe relatie krijgt waar ze hetzelfde gedrag vertoont.
Ach, maar beter ook dat ze nu van hem af isquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:56 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Jaloezie en wantrouwen, dat niet onder controle hebben maakt het voor die foute lul, die ook niet helemaal onschuldig is, onmogelijk om een relatie vol te houden.
Dit begon ook niet bij deze man.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:04 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Als ze gewoon een leuke man vindt en niet zo'n asshole als hem loopt dat vast wel los
Oh?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dit begon ook niet bij deze man.
Ja lekker externaliseren. Het ligt altijd aan de ander, en niet aan jezelf. Asshole of niet, dat soort dingen doe je gewoon niet. Als het in je opkomt, dan ligt het in je aard en kan je beter de hand in eigen boezem steken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:04 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Als ze gewoon een leuke man vindt en niet zo'n asshole als hem loopt dat vast wel los
Zo makkelijk werkt dat niet denk ik. Ik denk dat een heel groot deel in TS zelf zit, met welke vent ze haar bed dan ook deelt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:06 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Oh?t zit in haar karakter misschien ja, maar als hij gewoon normaal had gedaan geen probleem denk ik hoor
Ik zeg nergens dat het niet ook haar schuld is. Maar ik vind haar gedrag niet heel raar eigenlijk verder. Ze had alleen al veel eerder voor zichzelf moeten kiezen, want ze deed zichzelf dit grotendeels aan door bij hem te blijven. Ja, het zit in haar karakter, om er zo obsessed over te gaan doen. Maar hij bracht het wel in haar naar boven he, niet vergeten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja lekker externaliseren. Het ligt altijd aan de ander, en niet aan jezelf. Asshole of niet, dat soort dingen doe je gewoon niet. Als het in je opkomt, dan ligt het in je aard en kan je beter de hand in eigen boezem steken.
Dat mag je denken. Ik denk dat ze met een normale, leuke, eerlijke man prima een relatie zou kunnen hebben zonder problemen. Maar dan moet ze wel eerst werken aan haar eigenwaarde zodat ze niet meer genoegen neemt met iemand als haar ex.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zo makkelijk werkt dat niet denk ik. Ik denk dat een heel groot deel in TS zelf zit, met welke vent ze haar bed dan ook deelt.
Ik vind het gedrag veel kwalijker dan wat het veroorzaakt. Externe oorzaken mogen niet zo je leven bepalen. Maar dat zal wel mijn nuchtere, onderkoelde kijk op de wereld zijn. Ik begrijp dat soort dingen gewoon niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:14 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het niet ook haar schuld is. Maar ik vind haar gedrag niet heel raar eigenlijk verder. Ze had alleen al veel eerder voor zichzelf moeten kiezen, want ze deed zichzelf dit grotendeels aan door bij hem te blijven. Ja, het zit in haar karakter, om er zo obsessed over te gaan doen. Maar hij bracht het wel in haar naar boven he, niet vergeten.
Iemand die zo paranoide is als TS zal ook bij een "normale" eerlijke vent (overigens geloof ik er geen zak van dat haar huidige ex vreemdging) continu tekenen zien dat hij vreemdgaat of het van plan is. Hij komt een keer 5 minuten later of hij neemt niet snel genoeg op of hij krijg s'avonds laat een berichtje of hij kijkt naar een mooie vrouw op straat... AAAH HIJ GAAT MISSCHIEN VREEMD.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:15 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat mag je denken. Ik denk dat ze met een normale, leuke, eerlijke man prima een relatie zou kunnen hebben zonder problemen. Maar dan moet ze wel eerst werken aan haar eigenwaarde zodat ze niet meer genoegen neemt met iemand als haar ex.
Niet iedereen ervaart dingen even heftig als de ander. Misschien heeft ze wel borderline, weten wij veel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het gedrag veel kwalijker dan wat het veroorzaakt. Externe oorzaken mogen niet zo je leven bepalen. Maar dat zal wel mijn nuchtere, onderkoelde kijk op de wereld zijn. Ik begrijp dat soort dingen gewoon niet.
Precies! Als ze nu gewoon weer naar de volgende relatie hobbelt gaat ze dezelfde problemen ervaren,quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:15 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat mag je denken. Ik denk dat ze met een normale, leuke, eerlijke man prima een relatie zou kunnen hebben zonder problemen. Maar dan moet ze wel eerst werken aan haar eigenwaarde zodat ze niet meer genoegen neemt met iemand als haar ex.
Nou, ik snap best wanneer je een vermoeden hebt dat je een keer in zijn telefoon wil kijken. Ik keur het niet goed, maar dat is mi geen abnormale reactie voor een mens.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:37 schreef Mystikvm het volgende:
Ik begrijp niet waarom je je partner überhaupt wil controleren. Mijn eigenwaarde hangt niet af van wie er met mij samen is, dus ik voel geen enkele noodzaak om te checken wat ze doet of waar ze uithangt.
De rest van zijn leven zal wel meevallen...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:47 schreef Marliesje42 het volgende:
Hij was er...in drie dagen wil hij al zijn spullen verhuizen. Hij heeft al een ander appartement gevonden....ben er kapot van, maar snap ook dat het zo heeft moeten zijn. Was het niet hierom, dan ergens anders om. Hij is "moe van het vechten tegen mij".....nu de rest van zijn leven bijkomen he?
Nou ja, ik ben sowieso een rare eend in de bijt. Als iemand vreemdgaat interesseert het me niet zoveel. Als ze iemand anders beter of geschikter vindt dan mij, dan moet ze vooral naar die ander toe gaan. Tussen vreemdgaan en van een ander houden zit voor mij een groot verschil. En als ze van een ander houdt, dan heeft ze bij mij niets meer te zoeken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, ik snap best wanneer je een vermoeden hebt dat je een keer in zijn telefoon wil kijken. Ik keur het niet goed, maar dat is mi geen abnormale reactie voor een mens.
Als jij het vermoeden hebt dat je vriendin vreemdgaat maar zij ontkent, wat doe jij dan? Maak je het gelijk uit? Hoe doe je dat dan als je wel in de relatie blijft en het nog steeds niet vertrouwt, gewoon negeren terwijl t toch wel ergens in je hoofd blijft spoken?
Tenzij haar volgende vriend gewoon heel liefhebbend is en altijd open kaart speelt, of denk je van niet?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:30 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Precies! Als ze nu gewoon weer naar de volgende relatie hobbelt gaat ze dezelfde problemen ervaren,
Maar wat doe je dan als zij het ontkent? Dump je haar alsnog?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben sowieso een rare eend in de bijt. Als iemand vreemdgaat interesseert het me niet zoveel. Als ze iemand anders beter of geschikter vindt dan mij, dan moet ze vooral naar die ander toe gaan. Tussen vreemdgaan en van een ander houden zit voor mij een groot verschil. En als ze van een ander houdt, dan heeft ze bij mij niets meer te zoeken.
Verder laat ik me niet meer gek maken over wat iemand uitspookt. Schiet je niks mee op.
Dat zal wel weer verward worden met desinteresse door anderen, maar ook daar ga ik me niet meer druk over maken.
Ik denk dat het grotendeels aan TS ligt, heus ook aan de man, maar het is een probleem van TS. Dat zal ze bij een nieuwe man ook krijgen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:46 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Tenzij haar volgende vriend gewoon heel liefhebbend is en altijd open kaart speelt, of denk je van niet?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:47 schreef Marliesje42 het volgende:
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:52 schreef schermafbeelding het volgende:
Mensen mensen, wat een verhaal. En nog steeds is hij niet thuis en niks van zich laten horen? Geloof er geen zak van. Dit is gewoon ordinair aandacht vragen. Besta je wel echt?
Dat ligt natuurlijk aan de situatie. Als ik weet dat ze liegt, dan gaat ze er uit. Ik heb echter geen behoefte wachtwoorden te achterhalen, of de pin van haar telefoon. Dat is mijn eer te na.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan als zij het ontkent? Dump je haar alsnog?
Laat gaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:47 schreef Marliesje42 het volgende:
Heftige uitspraak, maar volkomen logisch.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:47 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik geef hem groot gelijk!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:47 schreef Marliesje42 het volgende:
Na alle feedback die je hier hebt gehad, nog plaats je jezelf in een slachtofferrol.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:16 schreef Marliesje42 het volgende:
Ben ik weer....hij is de deur uit om "dingen te regelen". Wel heel aardig van hem om mij te vragen:"Hoe wil jij het hebben?" Man, doe niet zo formeel en zgn netjes want je hebt alles al gepland. Wat zo raar is, is dat hij zo afstandelijk doet, kijkt, loopt door het huis...alsof hij bij een vreemde is.
Hij had t erover dat hij alles, alles heeft gedaan om t recht te trekken...alleen nu ik mijn familie heb ingelicht, nu zeggen zij pas tegen me hoe het ze opviel hoe koud hij zich naar mij heeft gedragen in hun bijzijn toendertijd. (bv schreeuwen in bijzijn van mijn oom). Oh ja, hij vroeg ook of ik samen met hem de breuk aan zijn kinderen wilde vertellen...Nee, dat wil ik niet. Ik was pappa's vriendin, was altijd goed voor de kids en ga ze nu geen trauma geven. Laat ze maar die 3 jaar leuke tijd onthouden. Papa mag het zelf vertellen, hoe hij dat wil.
Nog een detail:"Ik vind niet dat we het contact hoeven te verbreken". Ik wel. Waarom ga je anders weg? Ik wil geen fuckbuddy worden, en ik hoef geen contact met de man die mij zn leven uitschopt alsof ik vuilnis ben. Ook geen sex met mn ex. Ook niet meer denken:"Wat als hij een nieuwe vrouwe leert kennen? Klaar is klaar, ik ga het al moeilijk genoeg krijgen. Wat is het rot als je als vrouw met een vol hart tegenover een onverschillige man staat....
Echt hequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Na alle feedback die je hier hebt gehad, nog plaats je jezelf in een slachtofferrol.
Hoeveel borden heb jij voor je kop?
Jij bent heel wantrouwig en hij is niet koosjer. Zoveel is duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:39 schreef Marliesje42 het volgende:
Nee, die heb ik niet. Ik moest het van me afschrijven. Horen wat andere mensen zeggen. Ons priveleven werd door hem in real life gedeeld met personen waarvan ik het bestaan niet eens vanaf wist. En hij heeft het er ook uit gegooid, zonder mij erbij.
Ga er vooral meer aannames in stoppenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij bent heel wantrouwig en hij is niet koosjer. Zoveel is duidelijk.
Waar ik je gelijk in geef is dat hij je wantrouwen enkel gevoed heeft. Alsof hij het nodig had om een vrijbrief te krijgen en nu als "winnaar" eruit moet komen.
Ga verder. en laat die vreemde reacties van die dozen hier naast je liggen. Die zijn gewoon stiekeme contacten, met geen idee wat er werkelijk afspeelt, aan het goedpraten. Enkel met het vastgeroeste idee dat wantrouwen nooit goed is, terwijl zowat de hele wereld vreemd bij de vleet gaat. Waarschijnlijk zijn ze bang hun wantrouwen te tonen en de werkelijkheid te achterhalen in hun eigen situatie.
Als je je aangesproken voelt ligt dat toch echt bij jezelf.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ga er vooral meer aannames in stoppenSpreek voor jezelf.
Dit.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Na alle feedback die je hier hebt gehad, nog plaats je jezelf in een slachtofferrol.
Hoeveel borden heb jij voor je kop?
En als iemand dan reageert, dan voelt hij zich natuurlijk aangesproken en kan het niet liggen aan je volkomen uit de lucht gegrepen aannamesquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je je aangesproken voelt ligt dat toch echt bij jezelf.
Dank je wel dokter. Ben je huisarts of neuroloog? Kun je mij een verwijsbrief geven aub? Ik zie namelijk dat je een diagnose hebt gesteld, waarvoor dank.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:06 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Dit.
Echt he. Geen wonder dat niemand samen met TS wilt zijn.Ik had haar al lang mijn huis uitgeschopt als iemand zo achterdochtig of paranoïde is. En ik durf bijna te zeggen psychotisch.
Ho. Ik heb nooit gezegd dat ze aan het doordraaien is in de zin van dat ze gek aan het worden is. Maar je moet goed begrijpen dat dit al 4 jaar geleden is. Je bent te ver doorgedraaid. Veel te ver. Dat is wat ik gezegd heb en daar bedoel ik mee dat ze zich te ver laat meeslepen door haar gedachtes, emoties omtrent dit hele gebeuren. Ze had het los moeten laten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:08 schreef 3-voud het volgende:
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar wat heeft TS gedaan dat sommigen hier haar als "doorgedraaid" en "krankzinnig" bestempelen?
Naast veel voorkomend wantrouwen/jaloers gedrag, waar ze ook nog in zijn geval een goede reden voor heeft, heeft ze met een nepaccount hem uit de tent gelokt. Gaat wat ver dat laatste. Mee eens. Maar blijkbaar niet onschuldig aangezien hij in eerste instantie wel toehapte.
Iemand die het uit kan leggen?
Goed. Maar leg eens uit wat ik vraag dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ho. Ik heb nooit gezegd dat ze aan het doordraaien is in de zin van dat ze gek aan het worden is. Maar je moet goed begrijpen dat dit al 4 jaar geleden is. Je bent te ver doorgedraaid. Veel te ver. Dat is wat ik gezegd heb en daar bedoel ik mee dat ze zich te ver laat meeslepen door haar gedachtes, emoties omtrent dit hele gebeuren. Ze had het los moeten laten.
Ooit hoorde ik weleens: when love hurts, i wont work. Het is de waarheid.
Wat ik uit OP begrijp is dat haar ex TS ingelicht had dat er iemand was die contact aan het zoeken was met hem (TS dus zelf)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed. Maar leg eens uit wat ik vraag dan?
Dat wantrouwen veel voorkomend is maakt het nog niet goed. Ze toonmt berouw van haar gedrag en uit alle reacties is op te maken dat als je jarenlang je vriend aan het controleren bent, dit je eigen gemoedsrust niet ten goede komt. Daarnaast maak je het leven van een ander niet gemakkelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:08 schreef 3-voud het volgende:
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar wat heeft TS gedaan dat sommigen hier haar als "doorgedraaid" en "krankzinnig" bestempelen?
Naast veel voorkomend wantrouwen/jaloers gedrag, waar ze ook nog in zijn geval een goede reden voor heeft, heeft ze met een nepaccount hem uit de tent gelokt. Gaat wat ver dat laatste. Mee eens. Maar blijkbaar niet onschuldig aangezien hij in eerste instantie wel toehapte.
Iemand die het uit kan leggen?
Even voor de goede orde:quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat wantrouwen veel voorkomend is maakt het nog niet goed. Ze toonmt berouw van haar gedrag en uit alle reacties is op te maken dat als je jarenlang je vriend aan het controleren bent, dit je eigen gemoedsrust niet ten goede komt. Daarnaast maak je het leven van een ander niet gemakkelijk.
Ik begrijp dus niet dat er hier nog mensen zijn die dat "goedpraten", die haar melden dat ze niet onredelijk gehandeld heeft.
Ze is niet krankzinnig, maar wel zo afhankelijk van haar partner dat ze hem bij wijze van spreken de ketenen om zou slaan. Dat is geen gezonde basis.
Wat denk je? Enig wantrouwen gegrond?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:02 schreef Marliesje42 het volgende:
Met die andere bleef hij door-contacten, bijna een jaar want ondertussen waren het niet alleen fuckbuddies maar ook vrienden geworden.
Ik zou mijn portie ook aan fikkie geven als mijn vriendin zou bepalen met wie ik contact mag hebben.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Even voor de goede orde:
[..]
Wat denk je? Enig wantrouwen gegrond?
Zij geeft hem alsnog het vertrouwen om door te gaan maar geheel menselijk blijft het knagen. En dan doet hij stom door die ene vrouw, waarvan hij nog niet weet dat het TS is, toe te laten in de contacten.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
Het enige stomme vind ik dat TS niet de ballen heeft deze spanningzoeker de deur te wijzen.
Je kunt dat natuurlijk mooi blijven rekken maar elke mug voelt wel aan waarom die vrouwelijke contacten zo belangrijk zijn voor hem. Dat gaat niet om af en toe goedendag zeggen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zou mijn portie ook aan fikkie geven als mijn vriendin zou bepalen met wie ik contact mag hebben.
Geen dank hoor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:11 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Dank je wel dokter. Ben je huisarts of neuroloog? Kun je mij een verwijsbrief geven aub? Ik zie namelijk dat je een diagnose hebt gesteld, waarvoor dank.
Lees het begin van dit topic nog eens door zou ik zeggen. Hoeveel meer toegeven wil je hebben?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:40 schreef BRooster het volgende:
[..]
Echt he![]()
Kom op Marliesje, steek je hand ook wat meer in eigen boezem en geef gewoon toe dat je ongelofelijk stom bezig bent geweest.
Lees je het niet verkeerd?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Even voor de goede orde:
[..]
Wat denk je? Enig wantrouwen gegrond?
Zij geeft hem alsnog het vertrouwen om door te gaan maar geheel menselijk blijft het knagen. En dan doet hij stom door die ene vrouw, waarvan hij nog niet weet dat het TS is, toe te laten in de contacten.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
Het enige stomme vind ik dat TS niet de ballen heeft deze spanningzoeker de deur te wijzen.
Kortom, ipv het 'oh mijn god wat heb ik gedaan en wat ben ik fout bezig geweest' wordt het vanaf nu allemaal zijn schuld enzo?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:38 schreef Marliesje42 het volgende:
Mensen, even iets rechtzetten: ex-fuckbuddy en vriend werden pas "gewone" vrienden toen hij met mij een relatie begon (hij ZEGT dat hij sinds hij met mij naar bed ging niet meer met anderen was),en hij zei tegen haar iets in de zin van:"Het betekent niet dat ik je nu nooit meer wil zien"....WACHT....hetzelfde zei hij ook gisteren tegen mij! En daarbij:"Want de sex was geweldig, dus waarom niet doorgaan ermee als we zin krijgen?"....Er ging een rilling over mijn rug. Dus daarom bleef je ook met ex-fuckbuddy "vrienden" dwz 30x pd smsjes terwijl je al met mij in een serieuze relatie zat.
Nu ben ik dus van Vriendin gedegradeerd naar vriendin, dwz een fuckbuddy...
Ok. Maar besef je dat je niet gedegradeerd bent van vriendin naar fuckbuddy, dan...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:55 schreef Marliesje42 het volgende:
Nee hoor Greys, dat ga ik ook niet doen. En nee, mijn fout schrijf ik niet toe aan een ander...(duw me geen intenties in de schoenen aub), ik schrijf alleen wat dingen van me af. Waarom? Omdat ik vandaag nog herinneringen ophaal. Leuke, minder leuke dingen.
Ik hoop oprecht dat het je goed zal doen en dat je in een volgende relatie denkt 'Zo, wat heerlijk, zo kan het dus ook'. Dit zal voor jullie allebei een bevrijding zijn (ook al voelt het voor jou misschien nu nog niet zo, dat is logisch). Sterkte met alles!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:08 schreef Marliesje42 het volgende:
Greys, ik verlaag me niet meer dan nodig, ik citeerde zijn opmerking over contact houden! En met welk doel. Uiteraard stem ik daar niet in mee.
Dit is hoe hij het zei.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heeft hij letterlijk gezegd dan dat hij je als fuck buddy wil?
Hij heeft gewoon een ander idee van welke seks OK is dan jij. Met die boodschap hoef je gelukkig verder niks te doen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:27 schreef Marliesje42 het volgende:
Het betekent niet dat ik je nu nooit meer wil zien"....En daarbij:"Want de sex was geweldig, dus waarom niet doorgaan ermee als we zin krijgen?".
Heb je wel mooi de tijd om een dagboek te kopen / privéblog op te zettenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:36 schreef Marliesje42 het volgende:
Wat n raar gevoel om alleen de dag in te plannen. ...
Deze opmerking is wellicht confronterend misschien, maar hoeveel hebben jouw principes (normen, waarden, zo je wilt) je nu opgebracht?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:38 schreef Marliesje42 het volgende:
Mensen, even iets rechtzetten: ex-fuckbuddy en vriend werden pas "gewone" vrienden toen hij met mij een relatie begon (hij ZEGT dat hij sinds hij met mij naar bed ging niet meer met anderen was),en hij zei tegen haar iets in de zin van:"Het betekent niet dat ik je nu nooit meer wil zien"....WACHT....hetzelfde zei hij ook gisteren tegen mij! En daarbij:"Want de sex was geweldig, dus waarom niet doorgaan ermee als we zin krijgen?"....Er ging een rilling over mijn rug. Dus daarom bleef je ook met ex-fuckbuddy "vrienden" dwz 30x pd smsjes terwijl je al met mij in een serieuze relatie zat.
Ohja, laten we vooral met zn allen onze normen en waarden laten gaan omdat er veel mongolen zijn zonder normen en waarden. What a complete load of crap. Ze moet gewoon iemand vinden die er net zo in staat als zij. Die zijn er echt wel, hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:04 schreef Koral het volgende:
[..]
Deze opmerking is wellicht confronterend misschien, maar hoeveel hebben jouw principes (normen, waarden, zo je wilt) je nu opgebracht?
Ik neem aan dat sommige principes voor bescherming dienen, en waarschijnlijk leen je er net als iedereen voor een deel je identiteit aan (waarschijnlijk een van de redenen waarom hij zijn fuckbuddies niet wil opgeven), maar waartegen heeft het je beschermd? Tegen hem en zijn fuckbuddies, of hebben die principes je deels niet tegen jezelf beschermd? Dus wat hebben die principes je tegelijkertijd ontzegd/ opgeleverd?
Ook al heb je gelijk, het helpt je geen f*ck (sorry voor de woordkeuze) vooruit. Misschien help je jezelf door sommige zaken wat minder zwart/wit zien ondanks je ervaringen uit het verleden? Zet er een streep onder hem en ga (ook) plezier maken? Ik wens je sterkte toe te wennen aan de recente veranderingen.
Het spijt me om te moeten zeggen dat TNA gelijk heeft. Eerst dacht ik dat het aan mijzelf lag, maar dat is niet zo. Het ligt aan jou.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:25 schreef TNA het volgende:
ik vind dat de grootste fout van ts is, dat ze die vent niet meteen dumpte toen ze merkte dat ze zijn vreemdgaan niet kon vergeten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:06 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Dit.
Echt he. Geen wonder dat niemand samen met TS wilt zijn.Ik had haar al lang mijn huis uitgeschopt als iemand zo achterdochtig of paranoïde is. En ik durf bijna te zeggen psychotisch.
Hij was niet vreemdgegaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind dat de grootste fout van ts is, dat ze die vent niet meteen dumpte toen ze merkte dat ze zijn vreemdgaan niet kon vergeten.
van daaruit is het compleet uit de hand gelopen.
ts zie het als een opluchting. eindelijk is de oorzaak van je wantrouwen weg. nu nog het wantrouwen wegwerken en je bent klaar voor een nieuwe relatie.
haal die stelconplaat even voor je kop weg en hou die vent ver weg uit je leven.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:38 schreef Marliesje42 het volgende:
Als je mijn eerdere reacties doorleest, zie je dat ik het met je eens ben dat er andere mannen zijn die beter bij TS passen. Ik vind alleen de redelijkheid missen in de laatste reacties van TS, en aangezien het leven 10% is wat je overkomt, en 90% hoe je ergens op reageerd kan het echt geen kwaad om je principes beter te laten functioneren door er aan te schaven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:18 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ohja, laten we vooral met zn allen onze normen en waarden laten gaan omdat er veel mongolen zijn zonder normen en waarden. What a complete load of crap. Ze moet gewoon iemand vinden die er net zo in staat als zij. Die zijn er echt wel, hoor.
oke, niet helemaal de waarheid verteld dan. wat jij wil.quote:
Vertrouwen is inderdaad belangrijk maar zoals jij het stelt was hij de oorzaak van haar wantrouwen en ze gaf zelf al aan dat ze hiervoor ook al dezelfde vertrouwensissues had.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
oke, niet helemaal de waarheid verteld dan. wat jij wil.
maar als je het dan al niet vertrouwt, moet je stoppen.
vertrouwen is wel heel belangrijk in een relatie.
Ik zie dat laatste niet zo snel gebeuren aangezien TS veel zelfmedelijden heeft.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vertrouwen is inderdaad belangrijk maar zoals jij het stelt was hij de oorzaak van haar wantrouwen en ze gaf zelf al aan dat ze hiervoor ook al dezelfde vertrouwensissues had.
Oftewel ze moet daar eerst maar eens aan werken en verantwoordelijkheid nemen voor haar acties/gedrag.
Deed je tijdens je relatie bijna nooit meer leuke dingen met je vrienden? Of dat wel?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:59 schreef Marliesje42 het volgende:
Je hebt gelijk, zelfmedelijden heb ik idd. Zei ook paar pagina's hiervoor dat ik als n mantra herhaal:"eigen schuld"...
Maandag as heb ik n afspraak met m'n huisarts, waar ik niet om sta te springen uit trots maar ik doe t toch. Kleine stap, i know. Heb aan m'n vrienden gezegd:"t is voorbij, ik heb jullie nodig om leuke dingen te doen, help!" ..ook iets wat ik nog nooit heb gedaan. En nu maar hopen dat de tijd snel voorbij gaat, dan kan t helen..,
Dat klinkt verstandig. Ik wens je veel succes en een beter leven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:59 schreef Marliesje42 het volgende:
Je hebt gelijk, zelfmedelijden heb ik idd. Zei ook paar pagina's hiervoor dat ik als n mantra herhaal:"eigen schuld"...
Maandag as heb ik n afspraak met m'n huisarts, waar ik niet om sta te springen uit trots maar ik doe t toch. Kleine stap, i know. Heb aan m'n vrienden gezegd:"t is voorbij, ik heb jullie nodig om leuke dingen te doen, help!" ..ook iets wat ik nog nooit heb gedaan. En nu maar hopen dat de tijd snel voorbij gaat, dan kan t helen..,
Iets anders dan de pil.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat verwacht je van/bij de huisarts?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |