Jij projecteert je eigen ervaring op TS. Begrijpelijk, maar als je al haar posts hebt gelezen, moet je toegeven dat nergens uit blijkt dat hij haar heeft bedrogen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:23 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing? Oh naïef schepseltje dat je d'r bent
Wie zegt dat dat geen contact is? Natuurlijk is dat contact. Maar is het bedrog? Nee. Ze wist ervan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:23 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Oh. Hij bleef alleen contact houden met fuckbuddies van wie hij zei geen contact meer mee te hebben. Idd, 30 smsjes per dag, dat is nauwelijks contact te noemen, he?
Kom op.
ga eens lezen, oke?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat geen contact is? Natuurlijk is dat contact. Maar is het bedrog? Nee. Ze wist ervan.
Neem even afstand van elkaar (dat is niet hetzelde als uit elkaar gaan). Kom tot rust/ afleiding. Je bent nu blijkbaar in alle staten. Niet echt een helder moment om te beslissen over GGZ, schuld, etc.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:58 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hij mag ook furieus zijn op me, voor altijd, dat heb ik verdiend!
Dat er geen concreet bewijs is is wat andersquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij projecteert je eigen ervaring op TS. Begrijpelijk, maar als je al haar posts hebt gelezen, moet je toegeven dat nergens uit blijkt dat hij haar heeft bedrogen.
TS schrijft dat hij niet wist dat hij iets verkeerd deed en dat hij stopte toen ze erover viel. Dat lijkt me toch heel netjes?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:33 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat er geen concreet bewijs is is wat andersreële verdenking heet dat. en ok, stel ik projecteer.. dan niet alleen mijn ervaring, maar ook de honderden van dit soort verhalen die ik daarnaast heb gehoord/gelezen
Dat wist hij echt wel hoor. En meestal is het in dit soort gevallen echt wel zo dat waar rook is, vuur is. Sowieso dat hij niet contact met dat soort types had gehouden als hij echt voor de relatie ging. Hij wist 100% wel dat hij iets fout deed, anders sneak je niet zo rond.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
TS schrijft dat hij niet wist dat hij iets verkeerd deed en dat hij stopte toen ze erover viel. Dat lijkt me toch heel netjes?
Maar hij sneakte niet rond, ze kon het gewoon zien. Zo gek is het ook helemaal niet om contact te hebben met vroegere partners. En toen hij deze nep-ex toevoegde, heeft hij het haar ook gewoon verteld. Dus ik zie het probleem niet zo, anders dan dat TS wordt geplaagd door achterdocht.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat wist hij echt wel hoor. En meestal is het in dit soort gevallen echt wel zo dat waar rook is, vuur is. Sowieso dat hij niet contact met dat soort types had gehouden als hij echt voor de relatie ging. Hij wist 100% wel dat hij iets fout deed, anders sneak je niet zo rond.
Dat.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat wist hij echt wel hoor. En meestal is het in dit soort gevallen echt wel zo dat waar rook is, vuur is. Sowieso dat hij niet contact met dat soort types had gehouden als hij echt voor de relatie ging. Hij wist 100% wel dat hij iets fout deed, anders sneak je niet zo rond.
Gelul. Ze zag later pas dat ie al 30 smmsjes had verstuurd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hij sneakte niet rond, ze kon het gewoon zien. Zo gek is het ook helemaal niet om contact te hebben met vroegere partners. En toen hij deze nep-ex toevoegde, heeft hij het haar ook gewoon verteld. Dus ik zie het probleem niet zo, anders dan dat TS wordt geplaagd door achterdocht.
Dat hij iets fout heeft gedaan staat ook wel vast. Althans, ik zou er geen fijn gevoel bij hebben als ik TS was. Maar daar kun je toch niet vier jaar later nog zo mee zitten dat je je hele relatie saboteert in de hoop dat hij weer een fout maakt?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Sjongequote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:46 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Dat.
En zie, ben dus niet de enige, maar wel de enige die erop aangevallen word.
Koral, dank je wel, vanuit mijn ziel! Ik besef wat ik heb gedaan, probeer om paniek in mijn hoofd geen ruimte te geven en zo normaal mogelijk te functioneren. Dank je wel dat je mij ook maar een mens noemt, ondanks dat ik het gevoel heb, dat ik...nee, geen zelfmedelijden. Ik blijf mezelf herhalen "eigen schuld, dikke bult"...ik had zoveel andere manieren kunnen vinden/zoeken. Sowieso, ipv met dat gevoel rond te lopen HEM om hulp te vragen (maar natuurlijk...ik was bang om weer een "zeikwijf" te zijn, dus ik hield mn mond...) Zelfverwijt? SPIJT? Oh, mensen toch...ik mag hopen dat jullie dit nooit ondergaan, niemand.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:28 schreef Koral het volgende:
[..]
Neem even afstand van elkaar (dat is niet hetzelde als uit elkaar gaan). Kom tot rust/ afleiding. Je bent nu blijkbaar in alle staten. Niet echt een helder moment om te beslissen over GGZ, schuld, etc.
Je bent ook maar een mens. Dat je fout zat zie je zelf ook wel in. Als hij een beetje begrip heeft waarom (angst om gekwetst te worden/ hem te verliezen) komt hij er ook wel weer overheen. Grootste gevaar lijkt me nu dat je te afhankelijk van hem bent, en hij daar genoeg van krijgt.
Neem afstand. Gun jezelf wat ruimte om tot rust te komen en jezelf weer te vinden. Hij heeft ooit (en wellicht nu nog) wat in je gezien. Zorg dat dat weer de boventoon krijgt. Verleiden ipv 'stalken'.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Koral, dank je wel, vanuit mijn ziel! Ik besef wat ik heb gedaan, probeer om paniek in mijn hoofd geen ruimte te geven en zo normaal mogelijk te functioneren. Dank je wel dat je mij ook maar een mens noemt, ondanks dat ik het gevoel heb, dat ik...nee, geen zelfmedelijden. Ik blijf mezelf herhalen "eigen schuld, dikke bult"...ik had zoveel andere manieren kunnen vinden/zoeken. Sowieso, ipv met dat gevoel rond te lopen HEM om hulp te vragen (maar natuurlijk...ik was bang om weer een "zeikwijf" te zijn, dus ik hield mn mond...) Zelfverwijt? SPIJT? Oh, mensen toch...ik mag hopen dat jullie dit nooit ondergaan, niemand.
Blijf vooral zitten in dat zelfmedelijden. Ik zei je nog, doe dat niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Koral, dank je wel, vanuit mijn ziel! Ik besef wat ik heb gedaan, probeer om paniek in mijn hoofd geen ruimte te geven en zo normaal mogelijk te functioneren. Dank je wel dat je mij ook maar een mens noemt, ondanks dat ik het gevoel heb, dat ik...nee, geen zelfmedelijden. Ik blijf mezelf herhalen "eigen schuld, dikke bult"...ik had zoveel andere manieren kunnen vinden/zoeken. Sowieso, ipv met dat gevoel rond te lopen HEM om hulp te vragen (maar natuurlijk...ik was bang om weer een "zeikwijf" te zijn, dus ik hield mn mond...) Zelfverwijt? SPIJT? Oh, mensen toch...ik mag hopen dat jullie dit nooit ondergaan, niemand.
Zou willen dat sommige andere mensen in mijn leven ook maar iets van de zelfreflectie hadden zoals Marliesje42 deze toont. En, to look it from the bright side, ze maakt van haar hart geen moordkuil meer. Dat lijken mij stappen in de goede richting!quote:
Disana, het was wel sneaky. Nooit stond te telefoon aan als ik er was, alle oproepen waren "net toevallig" als ik op mijn werk was, of bij mezelf thuis. Toen ik zag dat hij met zijn rekeningen bezig was, en het hoge belbedrag zag, vroeg ik of ik mocht kijken. Dat mocht (had ie NEE moeten zeggen>?) Hij verwachtte niet dat ik het bewuste nummer onthield (niet zo moeilijk; lappen van hetzelfde nummer), en vroeg of ik ook de vorige rekeningen mocht zien. Hoezo? Gewoon. Okee. Hij voelde m al hangen.Uiteraard voelt hij zeker wel iets voor mij; daarom werd ik ook zijn vriendin. Die andere waren er gewoon nog, uit gewoonte. Omdat het kon. Hij sprak er in weinig woorden over. Wel contact-geen sex. Puur vriendschap. Nooit over het "Waarom?" Mevrouw 1 werd afgekapt, want hij wist dat ik dat niet zou trekken. Totdat ik, maanden later die andere in de gaten kreeg. Wie is dat dan?" Fuckbuddy net als die andere, maar nu niet meer hoor, sinds ik met jou ben, nu zijn we alleen goede vrienden.....Ik vroeg of hij behoefte heeft buiten de deur te neuken, om dat eerlijk te zeggen. Nee, natuurlijk niet. Jij bent mn alles....toen kreeg de andere een mail van hem waar ik bij was. "Wat geweest is, is geweest". Als dat gelijk aan het begin gedaan was, dan was er niks aan de hand. Nee, we waren bijna 2 jaar verder vanaf het begin. En ja, ik was blij dat hij voor mij koos, maar come on, laat me niet alleen op je woorden leven, maar geef me af en toe ook de verzekering dat het echt zo is. Laat me voelen dat je het echt meent, want ik word er onzeker en bang van. Terwijl ik van je hou, voor jou heb gekozen, nooit een ander meer heb aangekeken....quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hij sneakte niet rond, ze kon het gewoon zien. Zo gek is het ook helemaal niet om contact te hebben met vroegere partners. En toen hij deze nep-ex toevoegde, heeft hij het haar ook gewoon verteld. Dus ik zie het probleem niet zo, anders dan dat TS wordt geplaagd door achterdocht.
Okee ?? dus eerst verpest je het en daarna als het al te laat is, plaats je een topic erover ??quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef Marliesje42 het volgende:
Ik heb 4 jaar een relatie. Ik ben emotioneel bedrogen door mijn partner, nog aan het begin van onze relatie. Na heel veel stress, ruzie, tijd zonder elkaar gingen we het nog een keer proberen.Er zou van zijn kant nooit meer zoiets voorkomen. Het leven ging door. Hij was hij de beste, de liefste en soms ging het toch knagen..
Af en toe vroeg ik hem om zijn telefoonrekening. Stelde vragen als hij langer ergens wegbleef. Hij ervoer dit als heel naar; "Ik vraag me af of je me ooit vergeeft, en zo nee, dan gaan we uit elkaar want ik word er gek van!" was zijn opmerking keer op keer...praten, praten.
Ik heb vaak genoeg zijn telefoon/computer doorgespit wanneer ik dat kon...ik kon het gewoon niet laten. Slecht! Werd ik er wijzer uit? Nee! Nooit iets gevonden. En toen heb ik iets bedacht; om het zeker te weten maak een profiel aan met de naam van een vrouw die hij tevergeefs probeerde te vinden vorig jaar. En hij voegde "haar" toe aan zijn contacten. Ik wilde zien of hij het mij zou vertellen.
Gisternacht (hij zit bij familie in buitenland voor een week) waren we online (na twee dagen ruzie en geen contact), en dat was heerlijk.En hij kon niet wachten om thuis te komen. Hij vertelde ook dat die "andere" hem wilde spreken. Ik had beter moeten weten...dat hij het niet pluis vond... in plaats daarvan stuurde ik hem vanaf die andere een bericht "kun je praten?".
Dus toen ikzelf offline was, ging ik eigenlijk door als die ander. En hij had me direct door. Hij belde me op en zei:"Vertel me nu, ben jij die of niet, denk goed na over je antwoord!"
Dus ik biechtte op. Dat ik alleen maar wilde horen of hij het me zou vertellen, meer niet....
"We praten wanneer ik er weer ben", en hij hing op. Over twee dagen is hij weer thuis..ik ben zo bang dat hij zijn biezen pakt.
Ik heb hem een mail gestuurd met mijn diepste excuses, ik schaam me voor wat ik heb gedaan, heb ook geprobeerd op te schrijven waarom, hoe onzeker ik me voel, wat angst met me doet, hoe ellendig ik me daardoor voel....
Het gevoel dat ik nu heb, alsof ik eerder dood dan levend ben...
Is er een kans, iets dat ik kan doen om het goed te maken? Ik heb er zo'n spijt van! Ik ben radeloos.
Jazeker wel. In het begin was het:"Met die tweede ga ik niet breken, daar is ze n te goede vriendin voor, zal ik jullie ns samen uitnodigen? Dat viel eerlijk gezegd heel slecht bij mij. Ik vroeg letterlijk om voor mijn gemoedstoestand te breken met haar. En dat ging echt niet van de ene op de andere dag. Pas later stuurde hij haar die mail, na dagen nagedacht te hebben. En trouwens...ik dacht bij mezelf:"Eerst zien, dan geloven" want een mail stuur je zo. Laat maar zien hoe je dat in het echt doet. En is het dan een zonde als ik na een paar maanden vraag of het nog steeds klaar is? En of ik dat mag zien in zijn rekeningen? Er was toen idd niets meer te zien. En daar was ik blij om, het gaf me toen rust.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:49 schreef Koral het volgende:
Trouwens; in mijn omgeving hebben meerdere personen contact verbroken omdat de partner daar moeite mee had. Zowel mannen als vrouwen. Ze vonden het allemaal onzin (op zijn zachtst gezegd) maar hebben een offer gebracht om hun relatie gelukkig/ stabiel te houden. TS, heeft jouw vriend dat nooit overwogen? Heb je hem dat ooit letterlijk verzocht?
Kennelijk hebben wij een andere opvatting over het begrip sneaky. Voorzover je het nu steeds beschrijft, heeft hij niets voor je verborgen gehouden en ook alles afgekapt als jij het niet meer wilde. Ik zie nog steeds een dwingende, wantrouwige vriendin die haar vriend het mes op de keel heeft gezet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:59 schreef Marliesje42 het volgende:
[..]
Disana, het was wel sneaky. Nooit stond te telefoon aan als ik er was, alle oproepen waren "net toevallig" als ik op mijn werk was, of bij mezelf thuis. Toen ik zag dat hij met zijn rekeningen bezig was, en het hoge belbedrag zag, vroeg ik of ik mocht kijken. Dat mocht (had ie NEE moeten zeggen>?) Hij verwachtte niet dat ik het bewuste nummer onthield (niet zo moeilijk; lappen van hetzelfde nummer), en vroeg of ik ook de vorige rekeningen mocht zien. Hoezo? Gewoon. Okee. Hij voelde m al hangen.Uiteraard voelt hij zeker wel iets voor mij; daarom werd ik ook zijn vriendin. Die andere waren er gewoon nog, uit gewoonte. Omdat het kon. Hij sprak er in weinig woorden over. Wel contact-geen sex. Puur vriendschap. Nooit over het "Waarom?" Mevrouw 1 werd afgekapt, want hij wist dat ik dat niet zou trekken. Totdat ik, maanden later die andere in de gaten kreeg. Wie is dat dan?" Fuckbuddy net als die andere, maar nu niet meer hoor, sinds ik met jou ben, nu zijn we alleen goede vrienden.....Ik vroeg of hij behoefte heeft buiten de deur te neuken, om dat eerlijk te zeggen. Nee, natuurlijk niet. Jij bent mn alles....toen kreeg de andere een mail van hem waar ik bij was. "Wat geweest is, is geweest". Als dat gelijk aan het begin gedaan was, dan was er niks aan de hand. Nee, we waren bijna 2 jaar verder vanaf het begin. En ja, ik was blij dat hij voor mij koos, maar come on, laat me niet alleen op je woorden leven, maar geef me af en toe ook de verzekering dat het echt zo is. Laat me voelen dat je het echt meent, want ik word er onzeker en bang van. Terwijl ik van je hou, voor jou heb gekozen, nooit een ander meer heb aangekeken....
En goed, je gaat door met elkaar, je raakt op elkaar ingespeeld, je bouwt samen dingen op, je kan 'm met je ogen dicht uittekenen, je luistert naar zijn ademhaling 's nachts...dat is geen verliefdheid. Met hem wil ik oud worden.
Wanneer je je geliefd voelt, dan lukt alles...op het werk, thuis, niks is te moeilijk. Wanneer hij kortaf is, niks van zich laat horen, geprikkeld...dan slaat de angst om mijn hart..en ga ik twijfelen. En uiteindelijk val je zo diep dat je het stomste doet wat je maar kon verzinnen en verpruts ikzelf alles.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |