abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130287621
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130287642
Mn eerste dreumes topic *O*
pi_130287858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:47 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ohw kijk daar heb je het al :9
Verkopen? :P
Prima !
pi_130289409
Ik denk niet dat zo'n tentje voor ons zou werken. Maar vind het ook geen punt om het campingbedje mee te nemen als we met de auto gaan. En anders huren we een bedje, daar let ik wel op bij het boeken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130289532
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik denk niet dat zo'n tentje voor ons zou werken. Maar vind het ook geen punt om het campingbedje mee te nemen als we met de auto gaan. En anders huren we een bedje, daar let ik wel op bij het boeken.
Het had mij zo ideaal geleken als ze er in het park/bos in zou slapen O+ Maar helaas :{
pi_130289861
Oh als ik een hotel boek let ik altijd op de kindvriendelijkheid ja! en ik zet altijd bij dat ik graag een baby bedje bij wil :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130289926
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:14 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Het had mij zo ideaal geleken als ze er in het park/bos in zou slapen O+ Maar helaas :{
Dat kan ik met mijn stuiterbal ook vergeten -O-. Meneer slaapt alleen in een verduisterde kamer en in de auto.

In mijn hoofd was het zo idyllisch idd, dagje in het park (op zo'n enorm picknickkleed) met lief en baby en na een uurtje of 2 baby lekker slapen in de schaduw terwijl papa en mama ernaast suffen, boekje lezen en rustig bijkletsen...

:')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130289976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:19 schreef bitterend het volgende:
Oh als ik een hotel boek let ik altijd op de kindvriendelijkheid ja! en ik zet altijd bij dat ik graag een baby bedje bij wil :Y
Wat vind je kindvriendelijk voor een dreumes op vakantie ? Kan wel wat tips gebruiken.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:21:45 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130290021
Timejumper we hebben hem altijd gebruikt als de situatie het eens nodig acht en nooit problemen gehad. Soms moet je er even bij blijven zitten 5 minuten maar dat vind ik geen probleem.

Bitterend de campingbedjes die ik zag in vakantiehuisjes hadden een net zo dik matrasje. Viel me best tegen hoe dun die waren.
Het is maar voor max een paar weekjes op vakantie achter elkaar en hij slaapt er prima op.
Scheelt me toch een bak met ruimte. Ik zou anders een bedje huren bij de stacaravan maar nooit een heel campinbedje mee zeulen. Geen plek voor in de auto.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130290046
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat kan ik met mijn stuiterbal ook vergeten -O-. Meneer slaapt alleen in een verduisterde kamer en in de auto.

In mijn hoofd was het zo idyllisch idd, dagje in het park (op zo'n enorm picknickkleed) met lief en baby en na een uurtje of 2 baby lekker slapen in de schaduw terwijl papa en mama ernaast suffen, boekje lezen en rustig bijkletsen...

:')
Dat _O_
Wat omschrijf je dat geweldig !
pi_130290397
Begin trouwens nu te twijfelen. Het buiten lopen gaat steeds beter. Kan het dan nog even op aapies of die klompslofjes ( als het weer het toe laat ?) ?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:28:18 #12
244125 laziness
pi_130290440
Misschien komt het nog dames.
De mijne was een lastige slaper eerste 1,5 jaar en slaapt nu wel op het strandje of op een kleedje in de tuin terwijl we er naast ouwehoeren
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:28:20 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130290444
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:27 schreef kleinzusje het volgende:
Begin trouwens nu te twijfelen. Het buiten lopen gaat steeds beter. Kan het dan nog even op aapies of die klompslofjes ( als het weer het toe laat ?) ?
ja natuurlijk kan dat! :Y
pi_130290483
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:21 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wat vind je kindvriendelijk voor een dreumes op vakantie ? Kan wel wat tips gebruiken.
Ik ben zelf meer van de B&B dan hotels..ze hebben een huiselijke sfeer vind ik en je voelt je vrijer..wij gaan volgende week op vakantie naar een b&b in Portugal van een Nederlandse stel die ook kinderen heeft. Er is een zwembad, zandbak, Speelgelegenheid buiten..dat soort dingen let ik op!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:29:12 #15
244125 laziness
pi_130290507
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:27 schreef kleinzusje het volgende:
Ja hoor. Pas bij een maand of drie stevig lopen worden schoentjes aangeraden.
pi_130290750
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef laziness het volgende:
Misschien komt het nog dames.
De mijne was een lastige slaper eerste 1,5 jaar en slaapt nu wel op het strandje of op een kleedje in de tuin terwijl we er naast ouwehoeren
Dan wacht ik even met verkopen. Misschien werkt de peuterversie dan volgend jaar.
pi_130290844
Arme TJ :D
pi_130290877
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja hoor. Pas bij een maand of drie stevig lopen worden schoentjes aangeraden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef PureEvil het volgende:

[..]

ja natuurlijk kan dat! :Y
Vandaag vond ik het er zo wankeltjes uitzien buiten dat ik echt begon te twijfelen. Ik zie al die kleintjes met sandalen. Maar ze loopt prima, het is niet nat en ik ga inderdaad liever wat later "echte schoentjes " kopen
pi_130290890
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:34 schreef bitterend het volgende:
:D
pi_130290937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer van de B&B dan hotels..ze hebben een huiselijke sfeer vind ik en je voelt je vrijer..wij gaan volgende week op vakantie naar een b&b in Portugal van een Nederlandse stel die ook kinderen heeft. Er is een zwembad, zandbak, Speelgelegenheid buiten..dat soort dingen let ik op!
^O^
Ga je bij de meet wel even uithoren ;)
pi_130291050
Zoë lastig. Hier hebben we gelukkig al lange tijd geen nachtelijke perikelen gehad. Als hij huilt is het aan de borst drinken en dan verder slapen.

Troeta Wat een lichte slaper. Word ze ook wakker als haar kamerdeur dicht is?

Sonnetje muur kussen ;) onze uk kust/ kopt ook weleens tegen houten hoofdeinde/ muur of tafel aan.

Soesa, ik gebruik ook fok posts als geheugensteun. Dat herinnert me dat ik een heleboel bij te werken heb: photo's en verhaaltjes voor beide kids. Raar trouwens van dat verjaardagsgedoe: de precieze dag is toch het minst belangrijke.

Hier vaak ook moeilijk met slaapjes de laatste tijd. Hier komt er dan ook de helft van zijn gebit door. Vandaag op het kdv maar 3/4 geslapen. Dus vanavond was naar bed gaan geen issue :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130291755
Ja, uhm..... Kan iemand me vertellen waar het afgelopen jaar gebleven is?

Nou....Hieperdepiep dan maar.... sinds afgelopen zaterdag is mn kleine meisje geen baby meer :o

[img]http://http://i301.photobucket.com/albums/nn41/XXXvamperoticaXXX/995167_505097962912676_1132374263_n_zpsc8e504ca.jpg[/img]

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_130291876
Oww kiek tan O+ Gefeliciteerd met je kind! (geen idee hoe ze heet :9 )
pi_130292235
Wat leuk ! Gefeliciteerd *O* Nieuwe dreumes erbij !
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:58:06 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130292295
Gefeliciteerd Vamp! Wat een leukerd! O+
pi_130292718
Jullie zijn hard gegaan!

Niet bijgelezen maar een superleuke dag in het Openlucht Museum gehad. Waar ik eigenlijk dacht dat M nog iets te klein zou zijn heeft hij zich prima vermaakt. Hij vond de molen prachtig (is ook met oma naar boven geweest), de watermolen vond hij ook leuk, in de kar zitten was leuk (vooral omdat hij de kar ook kent van duplo) en van de tractor was hij niet af te slaan. Speeltuin en beestjes ook leuk en de tram een beetje spannend maar toch ook wel heel erg leuk. En de grote zandbak was natuurlijk helemaal het einde. Verder flink rondgestapt (aan het handje uiteraard), zijn nieuwe aapies zien er dus al net zo uit als zijn oude (zoals het hoort O+ ).

Paar fotootjes:

pi_130292822
M!! geweldig :D hij lijkt echt op jou O+
pi_130292893
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:05 schreef bitterend het volgende:
M!! geweldig :D hij lijkt echt op jou O+
dat zei mijn moeder vandaag ook O+
pi_130292923
Ik zie het echt in de tweede foto! <3
pi_130293167
M O+ Op de trekker :7
pi_130293206
Tinu: Hebben ze op het KDV vaste slaaptijden ? En als hij zo kort slaapt wat doen ze dan met hem ?
pi_130293463
M O+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:19:20 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130293629
Leuke foto's Kyara! Knap jongetje heb je toch (en je meiden ook uiteraard ;) )! En hij lijkt inderdaad op jou :Y

Vamp, van harte!
pi_130294115
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:22 schreef Sonnetje85 het volgende:

Troeta, lastig! Gelukkig niet herkenbaar, althans in mindere mate bij Floris. Daar kon ik op gegeven moment de was niet meer doen s avonds, omdat hij al wakker werd als ik het licht aandeed.
Dat is overgegaan toen Elise kwam.
Maar goed daar heb je niks aan :)

Dus eigenlijk de enige tip die ik krijg hier is een zusje of broertje erbij :P

Haar slaapkamerdeur is altijd dicht Tinuviel, anders gaat de kat op de commode slapen of in de kast of de vensterbank.

Ik dacht ook bij die foto's hoe hij op je lijkt Kyara. Leuk dat hij zich zo vermaakt heeft, tijd van de dagjes uit is nu dus echt aangebroken!

E kusjes geven aan de muur,haha
Vampererotica gefeliciteerd! Wat lijkt ze al groot, staat ze al zo goed en loopt ze?

Ik heb ook zo'n tentje, gebruikten we voor Mex vaak op de camping, lekker buiten slapen. Dit jaar kunnen we niet in de caravan helaas, zo jammer.
Nu kan ik al mijn buitengoodies niet gebruiken :'( Dat tentje, speciale kinderstoel en speciale opblaasbadjes.

Soesa nou moet je eigenlijk heel overdreven beledigd gaan doen over die uitnodiging, net zo belachelijk als hij deed,haha
Maar ja, jammer dat het zo gaat allemaal.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:31:17 #35
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130294394
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:33 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Dan wacht ik even met verkopen. Misschien werkt de peuterversie dan volgend jaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:34 schreef bitterend het volgende:
LOL :'( :9 daar pak ik weer mooi naast, maar totaal te snappen hoor. Je moet ook niet te snel verkopen.

Als we iets huren op vakantie let ik er ook wel op, maar soms gaan we bij mijn schoonouders logeren (in het buitenland) en die hebben geen kinderbedje.
En voor die ene keer per jaar is het ook een beetje overdreven om er één neer te zetten.
Ik denk als ik hem gewoon op een matras daar te slapen leg dat hij dan toch steeds opstaat.

Enne welkom nieuwe dreumes :W
Rayen 2½ jaar!
pi_130294608
TJ wanneer ga je weg ? Je mag hem wel lenen hoor :)
( als wij dan niet weg gaan naar tentjes oorden)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:35:33 #37
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130294615
Poeh ik loop ook weer lekker op achter!

Even wat ik me nog herinner uit het vorige topic:

Geweldige foto van TAP! Met allebei een hand op de rug O+ .

Soesa wat een vervelend verhaal wordt dat zo met die verjaardagen :(.

En dat was wat ik nog weet van t vorige topic... moeten jullie maar niet zo snel gaan :6 ;)

Vamperotica gefeliciteerd met je dreumes! Wat een moppie! Hard gaat zo'n jaar he.

Kyara wat een leuke foto's. En fijn dat het zo'n leuke dag was en dat M zich goed heeft vermaakt!

S is in de 'doeiiii'-fase. (Als die al bestaat :') ) Vanochtend wilde ik boodschappen met hem gaan doen. Ik sta bij m'n fiets in een steeg achter ons huis, S staat een eindje verderop. Ik zeg: 'S, kom je op de fiets?' Hij kijkt me aan, krijgt een ondeugende blik in z'n ogen en zegt doodleuk: 'doeiiiii' en zet het op een lopen... En ook vanmiddag: ik haal hem uit bed en zeg: 'ga je mee met mama, J ophalen?'. Hij meteen: 'Nee. Doeiiii'. }:| :') _O-
pi_130294640
Mijnes mag je ook wel lenen hoor.
pi_130294761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:26 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dus eigenlijk de enige tip die ik krijg hier is een zusje of broertje erbij :P

Haar slaapkamerdeur is altijd dicht Tinuviel, anders gaat de kat op de commode slapen of in de kast of de vensterbank.

Ik dacht ook bij die foto's hoe hij op je lijkt Kyara. Leuk dat hij zich zo vermaakt heeft, tijd van de dagjes uit is nu dus echt aangebroken!

E kusjes geven aan de muur,haha
Vampererotica gefeliciteerd! Wat lijkt ze al groot, staat ze al zo goed en loopt ze?

Ik heb ook zo'n tentje, gebruikten we voor Mex vaak op de camping, lekker buiten slapen. Dit jaar kunnen we niet in de caravan helaas, zo jammer.
Nu kan ik al mijn buitengoodies niet gebruiken :'( Dat tentje, speciale kinderstoel en speciale opblaasbadjes.

Soesa nou moet je eigenlijk heel overdreven beledigd gaan doen over die uitnodiging, net zo belachelijk als hij deed,haha
Maar ja, jammer dat het zo gaat allemaal.
Ja sorry :P
Ik zei toch al dat je er niks aan had ;)
pi_130294805
pi_130294851
Doei fase :W
pi_130295146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:49 schreef vamperotica het volgende:
Ja, uhm..... Kan iemand me vertellen waar het afgelopen jaar gebleven is?

Nou....Hieperdepiep dan maar.... sinds afgelopen zaterdag is mn kleine meisje geen baby meer :o

[ afbeelding ]

[ [url=http://http://i301.photobucket.c(...)504ca.jpg]afbeelding[/url] ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is dat snel gegaan. Weet nog dat ik kleertjes heb gebracht dat dat al zo lang geleden is. Mooie meid hoor. Hoe heette ze? Gefeliciteerd.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_130295188
Geniale fase Fee nix :D

Leuke foto's Kyara! Ziet eruit als een geslaagd dagje uit!

Jeetje Vamp, is ze alweer 1 :o Wat is ze leuk!

Mijn dame heeft vandaag voor het eerst gekleurd O+ Of zoals Floris opmerkte toen hij de foto terugzag: Elise eet het potlood op. Ze heeft drie krassen gezet :')

Vandaag was geel de kleur geloof ik, ondanks mijn hekel aan geel :P

Ook heeft ze bramen uit eigen tuin zitten eten :') Zat ik op mn gemak in het zonnetje te fokken vanmiddag, zat mevrouw op haar gemak de bramen te eten...Ik hoop maar dat er geen rotte bij zat. Ze had wel een mooi rijpe gepakt aan de kleur te zien :')
(soort deja vu naar 2 jaar geleden. Toen had ik een druivendiefje :P)
Oh en serieus, het wordt echt steeds leuker. Een dreumes en een peuter O+ Volgens mij worden ze wel erg samen :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:53:18 #44
250838 Fee-nix
pi_130295578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Geniale fase Fee nix :D

Ook heeft ze bramen uit eigen tuin zitten eten :') Zat ik op mn gemak in het zonnetje te fokken vanmiddag, zat mevrouw op haar gemak de bramen te eten...Ik hoop maar dat er geen rotte bij zat. Ze had wel een mooi rijpe gepakt aan de kleur te zien :')
(soort deja vu naar 2 jaar geleden. Toen had ik een druivendiefje :P)
Oh en serieus, het wordt echt steeds leuker. Een dreumes en een peuter O+ Volgens mij worden ze wel erg samen :D
Ja vooral als je dat hoofd van hem erbij ziet :D.

Wat een lieve foto en lekker bramen eten, haha!
En ik vind t ook steeds leuker worden! Ben zo blij dat ze nu ook wel eens samen dingen aan het doen zijn (ook al is het voornamelijk kattenkwaad uithalen :P).
pi_130295832
Wat leuk en lief ! Son
pi_130296099
Gezellig zo son!

Bijdehandje Fee-nix,haha

Ik heb echt 2 horken, Nena doet de laatste tijd veel het ssshht gebaar, met haar vinger op haar lippen en spettert dan sssssssht, omdat we dat altijd bij opa doen als hij wil bidden.
Dus van de week zaten ze samen in bad en Nena doet het weer, maar haar vinger kwam per ongeluk in haar neusgat vast te zitten en Mex lag helemaal dubbel.
Dus ze hebben d ehele avond met hun vingers in hun neus gezeten met vieze geluiden en spetters en ze lagen helemaal dubbel steeds.

Het was zo grappig dat ze samen van die geintjes maakten, maar ik hoop niet dat ze het in het openbaar gaan doen.
pi_130296571
Stelletje boeren die 2 van jou :P
Wel schattig die lol samen O+

Hier is dat ook steeds meer, sowieso vindt Floris zn zus steeds leuker.
pi_130296845
Ik had altijd al een oudere broer willen hebben :)
Leek me echt geweldig *;
pi_130296943
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:15 schreef kleinzusje het volgende:
Ik had altijd al een oudere broer willen hebben :)
Leek me echt geweldig *;
Mijn zus ook :')
en ze kreeg mij, vond ze nooit leuk vroeger :')
en ik vond het ook niks dat ik haar had dus tja :+
pi_130297136
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:17 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mijn zus ook :')
en ze kreeg mij, vond ze nooit leuk vroeger :')
en ik vond het ook niks dat ik haar had dus tja :+
:D :@
Dan zijn we weer rond, qua verjaardagsverhalen toch ?
pi_130297427
Don't get me started :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130297832
Son :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door kleinzusje op 21-08-2013 10:59:29 ]
pi_130297922
oh, ik vond mijn broers vreselijk vroeger. En hun mij, want door mij moesten ze bij elkaar op de kamer en ze vonden elkaar ook heel vervelend.
De banden zijn nooit helemaal hersteld eigenlijk. :')
Wilde juist graag een zusje en ik kreeg een halfzusje, maar dat is toch anders als je niet bij elkaar woont met 14 jaar leeftijdsverschil.
Lekker zooitje allemaal eigenlijk.

SPOILER
Ik hoop echt dat mijn kindjes een leuke band krijgen met elkaar, ga daar echt mijn best voor doen.
pi_130298436
Bij mn zus speelt er van alles waar ze niks aan doet en ik ben nu op het punt dat ik er gewoon klaar mee ben.
En niet alleen ik dus
SPOILER
Bij jou ook al zo fijn kz :*
En troeta ook al ;(

Je.moet het er maar mee doen he...
pi_130303202
Vamp gefeliciteerd *O* en welkom hier. Wat een leuke meid heb je. En ze is snel. Nu al staan. Loopt ze ook al?

Son wat leuk, dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Kyara M heeft zich echt goed vermaakt naar de foto's te oordelen. Ik zie op de laatste foto ook echt gelijkenis met jou.

Wat een onfijne familie verhalen.

Hier ook steeds meer samen giebel en soms samen stoei momenten. Dat is zo lief om te zien. Is toch wel duidelijk, dat de broers hier best gek op elkaar zijn. Ik hoop dat ze dit leuke band houden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 21 augustus 2013 @ 08:37:49 #56
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130303837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:35 schreef kleinzusje het volgende:
TJ wanneer ga je weg ? Je mag hem wel lenen hoor :)
( als wij dan niet weg gaan naar tentjes oorden)
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:36 schreef Troeta het volgende:
Mijnes mag je ook wel lenen hoor.
Ohw wat aardig ^O^ :*
Woont één van jullie in de buurt van Breda toevallig? :+ Wij gaan de eerste week van september weg of tweede...
Rayen 2½ jaar!
pi_130304348
Ah, familieperikelen :')
Ik zeg altijd maar zo: Vrienden kies je, familie krijg je...
Tralalalaaa
pi_130304355
Tj als je naar breda gaat moet je met de kids naar puk en muk kn dongen gaan goedkoop en ze vermaken zich de hele dag.

Ik lig te wachten op mijn kinjde in bed. Ben 20 vanaf vandaag maar volgens mij was papa vergeten te knutselen want toen ik riep liepen ze gewoon door. Vanavond gaat ze wss na me tante die past op.
pi_130304478
In Den Haag woon ik.

Ik begrijp je zin niet helemaal sam, maar je bent jarig? Gefeliciteerd!

SPOILER
pi_130304656
Sam gefeliciteerd!

SPOILER
pi_130304728
Sam gefeliciteerd!

Son
SPOILER
Hier enig kind, is ook best rustig. Familie is zo alleen nogal klein en dat is ook wel weer jammer.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:56:29 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130305083
Gefeliciteerd Sam!

SPOILER
Pff, hier is het weer duidelijk woensdag :'). Ik begin een patroon te zien, na de 2 KDV dagen (maandag en dinsdag) is E echt heel vervelend thuis! Constant grenzen opzoeken, jengelen en precies de 2 dingen doen die echt niet mogen (op de salontafel en in de kinderstoel, zelfs met tuigje, staan). Ik heb haar wel 30x van de salontafel geplukt en ben heel streng geweest maar ze lacht er gewoon om :(. Frustrerend en niet leuk! Ik hoop dat het overgaat als ik m'n werkdagen heb gewisseld...
pi_130305473
Hoop het ook Soesa. Lijkt me ook wel pittig voor haar. 2 kdv dagen achter elkaar....

Oma heeft M geleerd hoe hij de muziekdingetjes aan box aan kan krijgen (met zo'n trekkoortje). Dus nu de hele tijd 2 van die deuntjes door elkaar }:|
pi_130306386
Pff Soesa, sterkte vandaag :*.

Son, ik wist niet dat er dingen speelden. Het klinkt wel heftig zeg! Gelukkig is er nog goed contact met je neefje en nichtje.

Vamp, welkom bij de dreumesjes! Nog gefeliciteerd *O* Wat is ze groot geworden zeg! Mooi meisje O+. Hoe is het nu bij jullie?

Mijn zussen en ik zijn wel heel close. En zeker nu mijn moeder ziek is, vind ik dat heel fijn. Ik merk wel dat we wat minder contact hebben nu we allemaal in de kleine kinderen zitten, maar dat komt wel weer als ze echt met elkaar kunnen spelen denk ik.

Kyara, wat een leuke foto's van M O+. Zo te zien hebben jullie een gezellige dag gehad. En zijn shirt is echt geweldig!

Sonnetje, leuk he dat tekenen! Wij lieten I. afgelopen weekend een tekening maken voor mijn schoonmoeder die jarig was, hij snapte het best goed al. Ik was best verbaasd! Hij had een voorkeur voor oranje. Elke poging om hem een andere kleur te geven, eindigde in een driftbui :').

Sam, gefeliciteerd! Nu ben je geen tienermoeder meer ;).

Fee, sterkte met de 'doei' fase. Het klinkt voor een buitenstaander wel hilarisch :@.

Kyara, balen dat M. zelf de muziekjes aan kan zetten. Stoute oma!! _O-

Ik heb gister het wiegje op onze slaapkamer opgeruimd (deed nog dienst als kledingopslagplaats :P). Ik ben benieuwd of we hem ooit nog mogen terugzetten... Ik werd er wel een beetje verdrietig van.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130306534
Sam: gefeliciteerd *O*
TJ: Ik woon in Adam
pi_130306544
Phaidra: Mega post _O_
pi_130306738
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:58 schreef kleinzusje het volgende:
Phaidra: Mega post _O_

Ik zit nu op de laptop, als ik mobiel zit, lukt posten niet echt lekker. Duurt me te lang ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130308255
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:37 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

[..]

Ohw wat aardig ^O^ :*
Woont één van jullie in de buurt van Breda toevallig? :+ Wij gaan de eerste week van september weg of tweede...
Je hebt dm :)
pi_130308387
Gefeliciteerd Sam!

SPOILER
Soesa, lastig zo'n grenzen opzoekend mini-dreumesje. Maar begrijpen waar het vandaan komt helpt al een boel he? Hopelijk helpt het als je je werkdagen ruilt. En ik vond 12/13/14 maanden ook echt pittig, veel boos, veel grenzen opzoeken. Het was hier echt een fase ;)

Fee _O- Die van jou zegt tenminste nog 'doei', die van mij stiefelt gewoon zonder blikken of blozen weg :P

Phaidra, voelt definitief hè, zulke dingen opruimen? Logisch dat je daar een beetje verdrietig van wordt :* Zit een tweede in de planning bij jullie? Een hele lieve collega van mij is zwanger en ik gun het haar enorm, maar de 'een tweede/derde etc. is zo leuk'-verhalen bij de lunch steken soms ook wel eens

Mijn spookje vindt opeens veel meer rust in zijn lijfje merk ik. Vanochtend weer in bed boekjes gelezen, en daarna wilde hij twee keer puzzelen aan tafel. Echt best een tijdje, lekker in zijn stoel zitten en prutsen, dat is echt nieuw. En daarna werd hij heel boos omdat hij naar bed moest terwijl hij nét met zijn auto wilde gaan spelen (uhuh). Gillen, krijsen, stampvoeten, maar toen ik hem pakte voor een knuffel vlijde hij zich tegen me aan en heeft en hele tijd op mijn schouder gelegen en is daarna moeiteloos in zijn bedje in slaap gevallen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130308518
Ja zo'n wiegje opruimen is vreemd ;(
CS: Een 2e met je lief ( en hulp) geen optie ?
pi_130308567
Vanaf wanneer/hoe oud kun je ze "zelf" in een stoel een beetje laten puzzelen/tekenen/knutselen ? Klinkt zo lief die puzzel en teken verhalen O+
Hier nog geen ervaring met driftbuien.
pi_130308707
Misschien KZ, ik weet het niet. Het duurt in ieder geval nog lang. Ze moet eerst een baan hier, en dan zo'n heel traject ingaan en we moeten maar zien of een tweede financieel überhaupt haalbaar is. Ik sluit niets uit maar ik weet niet goed of ik het allemaal zie zitten, een groot leeftijdsverschil, mijn eigen leeftijd. We zien het wel, en dat is meestal ook voldoende, maar ik heb soms moeite met het feit dat het niet zo vanzelfsprekend (meer) is Ik realiseer me dat mijn overpeinzingen allemaal maar relatief zijn natuurlijk, er is niets uitgesloten en bovendien heb ik al een fantastisch kind, dus ik moet ook eigenlijk niet piepen

M puzzelt nou een maand of 4/5 denk ik aan tafel op het kdv. 's Ochtends zitten de kindjes daar vaak te puzzelen voor het ochtendritueel begint, ze steken elkaar daarmee aan geloof ik, en dan wil M ook mee doen. Thuis had hij die drang wat minder, dan rent hij liever rond. Ik wil inderdaad ook maar eens gaan beginnen met kleuren en kleien enzo.
pi_130308824
Hier ook geen 2 e hoor CS. En piepen mag toch ? :*
Oh ja kleien, dat is leuk ! Misschien ga ik wat snel voor mijn uk van 13 maanden :D
pi_130308829
Aww, Clubsoda dat klinkt lief zeg :) die laatste zin ;)

Soesa, hier hetzelfde. Maar maar een dag kdv... tis gewoon een fase ook wat CS zegt denk ik.

KZ! Bedankt voor t opmeten van de klompslofjes: Son, maat 19 zool is 13 cm :)
Hier nog veul te groot dus, kan ik beter nog even wachten tot de huidige slofjes kapot zijn...
(Mn vriend ziet me aankomen, wéér een paar schoentjes?.. 't Kind heeft echt zes paar, waarvan deze slofjes de eerste zijn die passen, maat 0-6 maanden :') ... Ik vind dat zo moeilijk gokken he, maten op maand...)

SPOILER
TJ, hier Breda met deryan. Mocht je'm willen lenen pm maar.

Ik vind t maar lastige periode. Elke keer denk ik 'oh als deze tand door is is t vast weer even rustiger en dan kan ik even ademhalen' zegmaar. Maar telkens is er weer wat nieuws, nieuwe tanden, oorontsteking, een nieuw trucje. We zitten ook in een periode van 'wel of geen twee slaapjes'...
Probeer het gewoon nog, vandaag is t ochtendslaapje mislukt. Ze bleef huilen, sja. dan eruit (ondanks moe) maar we moesten ook voor oor controle naar de dokter om 11 uur, dus ze kon niet meer naar bed. Nu ligt ze er dus net in. Heb er nog anderhalve boterham ingekregen, en toen vond ze het wel klaar. Huilen en in oogjes blijven wrijven, hup naar bed. Krijsen, want dat was ook niet goed... Hier werkt t dan echt om d'r even te laten doen. Ik was vantevoren van plan mijn baby nooit te laten huilen. Maar goed, hier is dat blijkbaar nodig (5 minuutjes). Moest er wel aan wennen... Nu slaapt t boefje dus, hopelijk snapt ze dus dat ze nu minstens 3 uur moet slapen ;)

Oh, en m'n bedrijf is geopend, ontwerp/dtp/pre-press/print... voor interesse pm en dan krijg je de link :)
pi_130308935
SE: Gefeliciteerd met je opening ! *O* En wat een kleine mooierd heb je O+ Het kan ook zeker pittig zijn, je doet je best toch ? En je bent gek op dr. :*
pi_130308995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:24 schreef kleinzusje het volgende:
Hier ook geen 2 e hoor CS. En piepen mag toch ? :*
Oh ja kleien, dat is leuk ! Misschien ga ik wat snel voor mijn uk van 13 maanden :D
Weet ik :*

Gewoon lekker proberen, als het niet werkt, merk je het wel hoor!

Wat een popje SE O+ En herkenbaar wat je zegt, dat gevoel van het ene in het andere ongemak te rollen, maar dat ging hier ook voorbij en dan komt er opeens een blij kindje tevoorschijn ;) En dat krijsen in bed herken ik ook, M heeft dat ook wel eens. Te moe, en dan is niets goed, maar hij valt al snel in slaap daarna.
pi_130309081
Sonnetje
O+ kleurboek met poesss moet ik hebben! Waar is die van?
Lief zo samen aan tafel

Vamp
:o alweer 1!! Gefeliciteerd! Wat een knappe meid

Fee
:D doeii haha

Phaidra
:* tijd vliegt.

Gefeliciteerd Sam!

Vervelende familieverhalen :(
Heb 4broers/zussen en kan met allemaal goed gelukkig. Ik ben de jongste maar wel diegene die alles bespreekt of ervoor zorgt dat mensen blijven praten. Zo zonde als misverstanden of kleine ergernissen een ruzie veroorzaken.. Dat ben ik liever voor.
pi_130309391
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:08 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, voelt definitief hè, zulke dingen opruimen? Logisch dat je daar een beetje verdrietig van wordt :* Zit een tweede in de planning bij jullie? Een hele lieve collega van mij is zwanger en ik gun het haar enorm, maar de 'een tweede/derde etc. is zo leuk'-verhalen bij de lunch steken soms ook wel eens
Wegens erg off-topic maar even in een spoiler ;)

SPOILER
KZ, puzzelen doet mijnes gewoon op de grond eigenlijk. Of aan 'zijn' speeltafeltje (het tv-kastje :P). Vorig weekend is de eerste keer dat hij aan tafel zat om te kleuren. Ik geloof dat hij het na 10 minuten wel zat was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130309558
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het soms ook nog wel moeilijk vind om al die babyspullen weg te doen :@ Het is toch een bepaalde periode die je af sluit. In ons geval wel een bewuste keuze want klaar maar desondanks toch wel even slikken.

Phaidra
SPOILER
pi_130309947
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wegens erg off-topic maar even in een spoiler ;)

SPOILER
KZ, puzzelen doet mijnes gewoon op de grond eigenlijk. Of aan 'zijn' speeltafeltje (het tv-kastje :P). Vorig weekend is de eerste keer dat hij aan tafel zat om te kleuren. Ik geloof dat hij het na 10 minuten wel zat was.
SPOILER
En tja, ik dacht ook dat het primair erom ging dat je kind gelukkig is, maar blijkbaar speelt 'het mooie plaatje voor de buitenwereld' toch een nét iets grotere rol voor mijn ouders :')
pi_130310136
Phaidra, heel herkenbaar, hier precies hetzelfde :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130310916
Wij willen heel erg graag een broertje of zusje voor E., maar soms bekruipt mij het gevoel dat ik de aandacht helemaal niet wil verdelen en alle aandacht aan E wil geven. Ik kan me gewoon nieteens een voorstelling maken hoe het is als er nog een ander kindje is, dat E niet meer de enige is in ons gezin.
Mijn hele leven draait om E, ik denk op m'n werk aan haar en zodra ik thuis ben draait alles om haar. Kan me gewoon niet voorstellen hoe dat straks dan gaat!
E is wel op het kdv altijd met baby's bezig, ze wordt ook een beetje het moedertje genoemd omdat ze altijd op de baby's let en ze knuffelt. Nu is dat natuurlijk anders dan thuis, want dan gaat de baby niet meer weg ;)
Tralalalaaa
pi_130310937
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130310984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wij willen heel erg graag een broertje of zusje voor E., maar soms bekruipt mij het gevoel dat ik de aandacht helemaal niet wil verdelen en alle aandacht aan E wil geven. Ik kan me gewoon nieteens een voorstelling maken hoe het is als er nog een ander kindje is, dat E niet meer de enige is in ons gezin.
Mijn hele leven draait om E, ik denk op m'n werk aan haar en zodra ik thuis ben draait alles om haar. Kan me gewoon niet voorstellen hoe dat straks dan gaat!
E is wel op het kdv altijd met baby's bezig, ze wordt ook een beetje het moedertje genoemd omdat ze altijd op de baby's let en ze knuffelt. Nu is dat natuurlijk anders dan thuis, want dan gaat de baby niet meer weg ;)
Dat gevoel herken ik ook wel :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130311287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:34 schreef Zoë23 het volgende:
Sonnetje
O+ kleurboek met poesss moet ik hebben! Waar is die van?
Lief zo samen aan tafel

Geen idee. Ik vermoed van Bart Smit. Even aan de hand van wie ik hem gekregen heb :D (en de andere kado's die ze gekregen hebben van haar).
Hij is sowieso heel leuk.

Phaidra, ze kleurt nog niet echt hoor :D Maar ach zo zitten we even met zijn 3en aan tafel, krijgen ze beide aandacht ;)
En Floris vindt het ook erg leuk, want hij wilde vanochtend kleuren (en echt al maaaaaanden niet om gevraagd).

Puzzelen, gisteren was Floris bezig en toen ging ik met haar erbij zitten met een puzzel voor haar. Maar daar doet ze echt nog vrij weinig mee.
Vormenstoof speel ik nu ook af en toe met haar en dan probeert ze de stukjes in het goede gaatje te krijgen. Maar dat doet ze vooral na, maar wel leuk om te merken dat ze er nu meer mee doet dan een maand geleden.

Oh en over een 2e. Floris was 15 maanden toen ik zwanger werd van Elise. Ik kan me er nu echt niets bij voorstellen om over 2 maanden weer zwanger te zijn (of bezig te gaan voor een 3e).
Eigenlijk rammel ik gewoon ook echt niet. Ik vind het wel steeds leuker worden zoals het nu is. Ze hebben steeds meer aan elkaar.
Maar het gevoel dat ik bij Floris had heb ik nu niet (dat er nog wat miste). Maar goed een derde betekend ook een derde bevalling en dat wil ik gewoon echt niet.

Oh en nog even een spoiler, wel een lekker spoiler topic zo :D
Even nog als reactie op CS
SPOILER
pi_130311307
Toch blijven dit moeilijke beslissingen, wel of geen 2e kind. Moeilijk dan kiezen voor 1 kind lijkt.
Soms wordt de keuze voor je gemaakt en dat kan soms positief (in mijn geval) of negatief (kleinzusje) uitpakken. Maar als je zelf die beslissing moet nemen lijkt het me ook best moeilijk, niet alleen het of maar ook het wanneer.

Elk kind is anders, elke zwangerschap is anders. Het hoeft dus niet weer zo pittig te zijn de eerste maanden, maar het kan natuurlijk wel. Feit blijft dat er al 1 rondloopt die ook aandacht vraagt. En die combinatie maakt het soms nog wat pittiger. Anderzijds maakt het jezelf soms ook wat makkelijker.
pi_130311346
Cubsoda
SPOILER
pi_130312064
Zo, even een paar dagen druk met het op school krijgen van mijn 6-jarige.. En wat komen er dan een verhalen voorbij.
Sommige wel heftig hoor..

Ik ben soms ook echt wel blij dat er dik 4 jaar tussen de jongens zit. Chris is zoveel zelfstandiger al, gaat naar school. Dan heb ik rustig de tijd voor Daan. Soms is het ook wel jammer, maar Chris past de zorgende grote broer rol best goed. Zit hij bijna mee te sippen met Daan, als Daan niet wil slapen en ligt te brullen in bed..

Daan is wel goed in brullen de laatste dagen. Ook echt gefrustreerd. Dan gooit hij stoelen omver of slaat, want je mag van mama om 9 uur nog geen chocokoekje..
Voor het slapen ook, of als ik naar de wc ga. Stukje verlatingsangst dan ook. maar na even brullen slaapt hij prima, dus het moet maar even zo.
Wel begint hij soms 2 woorden te plakken, zoals "mama, sap", of "Chris, slapen". Misschien wel weer een sprong te pakken ook. .
pi_130312297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:24 schreef SupremeEvil het volgende:
Aww, Clubsoda dat klinkt lief zeg :) die laatste zin ;)

Soesa, hier hetzelfde. Maar maar een dag kdv... tis gewoon een fase ook wat CS zegt denk ik.

KZ! Bedankt voor t opmeten van de klompslofjes: Son, maat 19 zool is 13 cm :)
Hier nog veul te groot dus, kan ik beter nog even wachten tot de huidige slofjes kapot zijn...
(Mn vriend ziet me aankomen, wéér een paar schoentjes?.. 't Kind heeft echt zes paar, waarvan deze slofjes de eerste zijn die passen, maat 0-6 maanden :') ... Ik vind dat zo moeilijk gokken he, maten op maand...)

Ik vind t maar lastige periode. Elke keer denk ik 'oh als deze tand door is is t vast weer even rustiger en dan kan ik even ademhalen' zegmaar. Maar telkens is er weer wat nieuws, nieuwe tanden, oorontsteking, een nieuw trucje. We zitten ook in een periode van 'wel of geen twee slaapjes'...
Probeer het gewoon nog, vandaag is t ochtendslaapje mislukt. Ze bleef huilen, sja. dan eruit (ondanks moe) maar we moesten ook voor oor controle naar de dokter om 11 uur, dus ze kon niet meer naar bed. Nu ligt ze er dus net in. Heb er nog anderhalve boterham ingekregen, en toen vond ze het wel klaar. Huilen en in oogjes blijven wrijven, hup naar bed. Krijsen, want dat was ook niet goed... Hier werkt t dan echt om d'r even te laten doen. Ik was vantevoren van plan mijn baby nooit te laten huilen. Maar goed, hier is dat blijkbaar nodig (5 minuutjes). Moest er wel aan wennen... Nu slaapt t boefje dus, hopelijk snapt ze dus dat ze nu minstens 3 uur moet slapen ;)

Oh, en m'n bedrijf is geopend, ontwerp/dtp/pre-press/print... voor interesse pm en dan krijg je de link :)
Ik had het gelezen idd :D
Straks eens even meten.
Had laatst Aapies besteld, maar die zaten niet helemaal goed bij haar. Maar uit principe heb ik geen maat groter oid besteld :')

En gefeliciteerd met je eigen bedrijfje! Succes!
pi_130314177
Sonnetje
Ga ik daar even kijken ^O^

CS / Phaidra :*

Een 2e zouden we erg leuk vinden maar is in combi met S(die vaak nog last heeft van Reflux), mijn bekken en vriend die veel weg is voor werk geen gemakkelijke keuze.
Soms denk ik 8)7 hoe kun je nadenken over zwanger zijn als je na een jaar pas weer normaal kon lopen en een beetje autorijden. Ik kan mezelf pas net weer redden & met S gaat het redelijk.
En toch denk ik ook *; dikke buik, baby'tje enz enz
pi_130315555
KDV belde net, mijn uk had overgegeven en was niet zo lekker -O-. Dus nu onderweg om hem op te halen. Arm ding!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130315733
Gets phaidra, beterschap!
pi_130316087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:03 schreef Phaidra het volgende:
KDV belde net, mijn uk had overgegeven en was niet zo lekker -O-. Dus nu onderweg om hem op te halen. Arm ding!
Aww -O- beterschap
pi_130316467
Sneu, beterschap voor mini Phaidra!
pi_130317242
Tnx! Het lijkt wel mee te vallen, het is maar 1x gebeurd en hij is nu weer vrolijk en heeft ook al wat gegeten (tja de anderen kregen augurken, dan kan hij natuurlijk niet achterblijven :D).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130318152
Fijn!
pi_130322034
Wauw......lange geklets! ik ga zo lezen tijdens het tetten!
pi_130323620
Hey PE, ik wil wel linkje ;)
DTP-ertje hier, als je nog eens iemand nodig hebt...
Tralalalaaa
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:48:19 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130324565
Jullie gaan veul te snel! :D

In ieder geval een verse dreumes! Gefeliciteerd Vamp!

En verder weet ik het niet meer, dus reageer ik op al dat onder de spoiler gedoe, zonder spoiler, want dat lukt niet op mijn tablet :P

Het is ook een moeilijke keuze (als je die al hebt natuurlijk). Lief en ik hebben er uitgebreid over gesproken en Anouk blijft alleen. Lief is 42 en ik 37, Anouk vreet energie, ik krijg al stress bij het idee dat ik 2 kids 's morgens op tijd op het kdv moet zien te krijgen, weer die gebroken nachten en dan nog de onzekerheid of je wel een gezond 2 de kindje mag krijgen, financieel is het nu redelijke te doen etc etc.... natuurlijk had ik best nog eens dat getrappel in mijn buik willen voelen, die mooie momentjes die niemand anders door heeft, maar dit is voor ons de juiste beslissing.

Oh en, tekenen enzo kan je best wel vroeg mee beginnen. Ik heb vandaag vingerverf gekocht en hebben 2 mooie tekeningen gemaakt voor de opa's. O+ En het was ontzettend leuk! Wel ff oud t-shirt aangedaan en een zeil op de tafel ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130324824
Ik denk soms zo:
Mijn buurvrouw is alleen, helemaal geen familie op de wereld. Heeft een pleegmoeder die haar alleen maar af en toe spreekt..de buuf is wel erg verdrietig over dat ze alleen is, ze heeft daarom een kindje.
De buurmeisje van 2 huizen verderop is 6 en is ook enig kindje, ze is ook vaak alleen en loopt verveeld rond. Als ik dat zo zie dan ben ik zo bang dat mijn kindje ook zo alleen voelt :@ Maar tegenover dat staat dat mijn man wel 2 zussen heeft waar hij bijna geen contact mee heeft. Dus ja broers en zussen is ook niet alles ;)
En zo ga ik heen en weer tussen gedachten.
pi_130324852
Thanx ladies voor de lieve reacties :*

Son, lekker slim van me, ik had scheef gelezen :@ Nou ja, desinteresse in jouw kinderen is ook heel stom natuurlijk -O-

Ik heb vanavond nog getekend met M, was leuk. Hij heeft zelf zitten krassen natuurlijk maar was ook reuzegefascineerd door wat ik maakte O+ Blad volgetekend met dingen die hij kent (en die ik enigszins fatsoenlijk op papier kon krijgen, ik ben 's werelds beroerdste tekenaar :@ ), auto, vrachtauto, paard, poes. Hij herkende het zowaar :P

En we hebben de schommel opgehangen in de tuin en hij vindt het fantastisch. Dik drama natuurlijk wel zodra er gestopt werd :+
pi_130325064
Tekenen en verven met je dreumes is zo leuk :Y O+

CS een schommel O+ je kan zo veel toffe dingen don met een dreumes he *O*
pi_130325302
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Gefeliciteerd Sam!

SPOILER
Pff, hier is het weer duidelijk woensdag :'). Ik begin een patroon te zien, na de 2 KDV dagen (maandag en dinsdag) is E echt heel vervelend thuis! Constant grenzen opzoeken, jengelen en precies de 2 dingen doen die echt niet mogen (op de salontafel en in de kinderstoel, zelfs met tuigje, staan). Ik heb haar wel 30x van de salontafel geplukt en ben heel streng geweest maar ze lacht er gewoon om :(. Frustrerend en niet leuk! Ik hoop dat het overgaat als ik m'n werkdagen heb gewisseld...
Ohja hier ook zo een..na de opvang is ze extra hangerig. Maar vanochtend was het echt drama :'( ze gilde echt neeeneeee toen ik haar weg bracht :'(
Vervolgens sliep ze 4 uurtjes :o
pi_130325451
CS, wat verdrietig dat je vader zo reageert -O- misschien moeten ze nog even wennen...hopelijk komt het na een poosje goed :*
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:29:19 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130326378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:08 schreef bitterend het volgende:
CS, wat verdrietig dat je vader zo reageert -O- misschien moeten ze nog even wennen...hopelijk komt het na een poosje goed :*
+1 :*

Ligt ook aan het kind (en ouders uiteraard) of ze sociaal is enzo, dan hoeven kindjes niet verveeld en alleen buiten te lopen toch? Anouk is een wat kat uit de boom kijk type, maar op het kdv heeft ze nu echt wel 'vriendinnetjes' en Lars ;) O+

oh, schommelen! Dat heeft Anouk nog helemaal niet gedaan.... Wel de glijbaan!
pi_130326751
Ontaarde moeder/huisvrouw meldt zich :W
Wasonkleuren is mislukt en kind heeft bij de Mac gegeten
pi_130326954
Wasonkleuren?
Mac? _O- vond ze het lekker?
pi_130327140
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:29 schreef Susie het volgende:

[..]

+1 :*

:* Lief allebei. Ik hoop ook dat er met de tijd wat veranderd, het is nu 11 maanden geleden en het gaat langzaaaaaaaam vooruit. We zien wel!

Bitterend, je hebt een UI! Ik schrok ervan :+

Foei KZ o|O :P Deze rechtgeaarde huisvrouw gaat nog even de was vouwen *O*
pi_130327217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:41 schreef bitterend het volgende:
Wasonkleuren?
Mac? _O- vond ze het lekker?
Onvoorzichtig geweest met wassen, alles blauw. Vandaag middeltje bij kruidvat gehaald. Mislukt :(
Te erg :'(

Mac :@ Noodzakelijke pitstop, autogezeik. Vroeg aan het buffet of ze wat voor baby's hadden :D :@ Danoontje en friet............. ze heeft genoten. Ben ik dit ? Oh wat erg :'(

Maar hee, mn dreumes liep wel zelf los naar de uitgang *O*
pi_130327227
Bitterend, ik denk steeds dat je Kwisted bent, die heeft ook zo'n roze ding. :D

Bitterend en Susie. ik heb ook nog wel wat positieve enig kind verhalen hoor. Ik zal zaterdag heel eerlijk mijn ervaringen vertellen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:47:17 #111
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130327245
Wat een hoop lastige en verdrietige dingen zijn er hier vandaag voorbij gekomen :*

Maar gelukkig ook vrolijke dingen: schommelen en tekenen! Dat vind ik zo leuk aan dreumessen, dat je steeds meer "echte" dingen met ze kan doen :) En ik geniet op het moment ook zo van de interactie tussen S. en andere kindjes. Hij begint nu steeds duidelijkere voorkeuren te krijgen, heeft op het kvd een echt vriendje (even oud, half zo klein, S gaat altijd door z'n knieën om tegen hem te praten :') ) en tijdens de vakantie had hij een enorme klik met een 4-jarig meisje O+ Ik smelt echt van die dreumesvriendschappen O+

SPOILER
Oude (on)bekende.
pi_130327293
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:46 schreef Kyara het volgende:

Bitterend en Susie. ik heb ook nog wel wat positieve enig kind verhalen hoor. Ik zal zaterdag heel eerlijk mijn ervaringen vertellen.
Ik herken mijzelf ook bijna niet haha!! en ik vind het fijn dankje :*
pi_130327317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:46 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Onvoorzichtig geweest met wassen, alles blauw. Vandaag middeltje bij kruidvat gehaald. Mislukt :(

Mac :@ Noodzakelijke pitstop, autogezeik. Vroeg aan het buffet of ze wat voor babny's hadden :D :@ Danoontje en friet............. ze heeft genoten. Ben ik dit ? Oh wat erg :'(
Oooh baaaaaalen van je was.... is het echt geruïneerd?

En voor een keertje is het toch ook niet zo erg. En zij heeft er van genoten. Morgen weer broccoli ;)

Mevr_Mus, wat een leuke foto! O+
pi_130327326
Ahhhhh mus, dat is een tijdschrift foto *;
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:48:56 #115
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130327333
quote:

[..]

Mac :@ Noodzakelijke pitstop, autogezeik. Vroeg aan het buffet of ze wat voor baby's hadden :D :@ Danoontje en friet............. ze heeft genoten. Ben ik dit ? Oh wat erg :'(

*;
Oude (on)bekende.
pi_130327418
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oooh baaaaaalen van je was.... is het echt geruïneerd?

En voor een keertje is het toch ook niet zo erg. En zij heeft er van genoten. Morgen weer broccoli ;)

Mevr_Mus, wat een leuke foto! O+
Ja echt ! 1 duur jasje kan ik weggooien. Prachtige jumpsuit ook :(
Na ja........ dure les :'( :(
pi_130327421
Musje wat een fantastische warme foto!! *smelt*

Kztje is niet erg joh! een keertje..
Ik heb hier bij een witte broek en een romper heel erge vlekken. Ik heb ze op 60 gewassen, oxy van lidl erop, shout erop...niks helpt :'( stomme tomatensaus!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:51:56 #118
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130327495
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:50 schreef bitterend het volgende:

Ik heb hier bij een witte broek en een romper heel erge vlekken. Ik heb ze op 60 gewassen, oxy van lidl erop, shout erop...niks helpt :'( stomme tomatensaus!
doop je ze in de chloor :P
pi_130327522
:o Ja? dat durf ik niet :@
pi_130327530
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:46 schreef Kyara het volgende:

+1

Mus, mooi gezegd, "echte" dingen doen met je dreumes. Het verschuift van pure verzorging en voorzien in basis behoefte naar het leven met een kind zoals je je dat voorstelt als je aan 'later' denk. Met interactie en creatieve ideeën in zo'n kinderkoppie O+ En wat een prachtige foto! Mijn dreumes is nog niet zo van de vriendschappen geloof ik, hij is wel heel sociaal, maar dan vooral naar oudere kinderen/volwassenen. Ook wel op andere kinderen gericht, hij roept vaak blij 'kindje' als hij er eentje spot, maar spelen doet hij echt nog het allerliefste alleen.
pi_130327537
Was mn eigen schuld ! Gewoon te snel en te onvoorzichtig :(
Mac: was indirect een goede keus. Moeders had zo'n honger -> eten -> beter zorgen voor kind -> happy O+
Kind wakker gehouden met baby tv in de auto en nu slaapt ze al 2 uurtjes *; Hoe heerlijk verantwoord bezig *O*
pi_130327579
Aww hebben jullie mij liever zonder ava? of wacht ik vraag (8> om het een andere kleur te geven!
pi_130327711
Ach KZ, een keertje kan toch geen kwaad? Is ze weer een ervaring rijker ;) Mijn purkje had op vakantie enorm kapotte billen toen we uit eten waren, zo erg dat hij alleen staand wilde eten ;( en hij wilde ook alleen maar frietjes van mijn bord pikken. Mag van mij wel een keer bij uitzondering :Y Hen ik fijn zijn pasta met tomatensaus gegeten :P
pi_130327730
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:53 schreef bitterend het volgende:
Aww hebben jullie mij liever zonder ava? of wacht ik vraag (8> om het een andere kleur te geven!
We wennen wel aan je!
pi_130327744
Hij vindt het goed! ik krijg een mooie paarse UI *) :+

CS ik moet ook steeds aan Kwisted denken dus idd de kleur moet anders _O-
pi_130327794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:55 schreef Clubsoda het volgende:
Ach KZ, een keertje kan toch geen kwaad? Is ze weer een ervaring rijker ;) Mijn purkje had op vakantie enorm kapotte billen toen we uit eten waren, zo erg dat hij alleen staand wilde eten ;( en hij wilde ook alleen maar frietjes van mijn bord pikken. Mag van mij wel een keer bij uitzondering :Y Hen ik fijn zijn pasta met tomatensaus gegeten :P
Van mij ook ! We hebben er na een pechdag een vakantie avond van gemaakt O+
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:57:53 #127
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130327847
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef bitterend het volgende:
:o Ja? dat durf ik niet :@
Anders kan je ze toch weggooien....Je trekt het waarschijnlijk toch niet meer aan omdat er vlekken inzitten of wel? :s)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:59:39 #128
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130327973
Vind het zelf wel lekker, af en toe een onverantwoorde dag ter afwisseling, voor mezelf en voor S. Heb daar uit mijn eigen jeugd ook wel goede herinneringen aan :Y

Wel jammer van de kleding KZ, maar klinkt alsof je er gelukkig ook wel een beetje om kan lachen ;)
Oude (on)bekende.
pi_130327991
Mijn moeder kookte ze vroeger...misschien dat ik dat eerst probeer!
pi_130328057
Tomatensaus is een bitch ja :{w
pi_130328095
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:59 schreef Mevr_Mus het volgende:
Vind het zelf wel lekker, af en toe een onverantwoorde dag ter afwisseling, voor mezelf en voor S. Heb daar uit mijn eigen jeugd ook wel goede herinneringen aan :Y

Wel jammer van de kleding KZ, maar klinkt alsof je er gelukkig ook wel een beetje om kan lachen ;)
Ja, kan er om lachen. Vreemd ? Gister was ik echt naar door de blauwe was.
Heb ik ook. Na een macrobiotisch etentje, de febo ingedoken als kind :@ O+
pi_130328136
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:59 schreef bitterend het volgende:
Mijn moeder kookte ze vroeger...misschien dat ik dat eerst probeer!
Of je kijkt bij was tips in het LIF forum :D
pi_130328152
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:01 schreef Clubsoda het volgende:
Tomatensaus is een bitch ja :{w
Avocado ook :'(
pi_130328194
En banaan, vieze zwarte puntjes :6
pi_130328345
quote:

[..]

Morgen weer een dag :*

Mijn kind kreeg aardappel en courgette maar wilde het niet. Wel 2 stukjes falafel. Sta je daar me je goede gedrag :')
(Nou ja, hij was ook niet helemaal lekker nog).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130328564
Falafel :9~
pi_130328738
Zou er een soort geheim Handboek voor Dreumesen zijn?

# 1: Wat gisteren Leuk was, is vandaag Stom en omgekeerd
# 2: Je wilt per definitie alles wat er bij je ouders op hun bord ligt, ook als je dat vorige week zelf kreeg en het toen Vreselijk Vies was.
pi_130328789
# 3 Iets wat niet mag, is het allerleukste
pi_130328806
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:50 schreef bitterend het volgende:

kleding met tomatensausvlekken in de zon hangen voor een paar uur!! Dat is dé tip en heeft hier tot nu toe altijd gewerkt, dus voor je met chloor aan de gang gaat, zou ik dat eerst nog even proberen!
pi_130328865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
Zou er een soort geheim Handboek voor Dreumesen zijn?

# 1: Wat gisteren Leuk was, is vandaag Stom en omgekeerd
# 2: Je wilt per definitie alles wat er bij je ouders op hun bord ligt, ook als je dat vorige week zelf kreeg en het toen Vreselijk Vies was.
_O_
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:18:05 #141
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130328984
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Morgen weer een dag :*

Mijn kind kreeg aardappel en courgette maar wilde het niet. Wel 2 stukjes falafel. Sta je daar me je goede gedrag :')
(Nou ja, hij was ook niet helemaal lekker nog).
:D Wij komen er niet meer mee weg, zelfs iets lekkers eten en S iets voorzetten wat meer verantwoord is. Rijswafels zijn best lekker, maar niet als mama een stroopwafel bij de koffie neemt :N
Oude (on)bekende.
pi_130329131
Daarom drinken we altijd water bij het eten, en zelfs dan is papa zijn bekertje veeel beter dan die van R!
Waarom met je eigen vork eten? met mama's vork is ook veel beter!
pi_130329145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat een hoop lastige en verdrietige dingen zijn er hier vandaag voorbij gekomen :*

Maar gelukkig ook vrolijke dingen: schommelen en tekenen! Dat vind ik zo leuk aan dreumessen, dat je steeds meer "echte" dingen met ze kan doen :) En ik geniet op het moment ook zo van de interactie tussen S. en andere kindjes. Hij begint nu steeds duidelijkere voorkeuren te krijgen, heeft op het kvd een echt vriendje (even oud, half zo klein, S gaat altijd door z'n knieën om tegen hem te praten :') ) en tijdens de vakantie had hij een enorme klik met een 4-jarig meisje O+ Ik smelt echt van die dreumesvriendschappen O+
Ja, ik word ook zo blij van alle dingen die we nu kunnen ondernemen! Genieten van de verwondering van de wereld ontdekken O+.

Lieve foto van S en vriendinnetje! *smelt*

Mijn uk heeft ook een vriendje op het KDV. Hij is 6 maanden ouder, maar ze trekken steeds naar elkaar toe en hebben samen de grootste lol. Ook echt stoeien en zo, echte jochies :+

Oh en in het kader van een tweede: het helpt niet als je zoon naast een baby van 3-4 maanden zit en haar aait en een handje vastpakt... O+
Ok, een paar tellen later draaide hij zich om en schopte bijna in haar gezicht :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130329233
Ik mag geen baby's aaien...dreumes wordt erg bezitterig dan en gaat baby duwen :X
pi_130329250
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:20 schreef bitterend het volgende:
Daarom drinken we altijd water bij het eten, en zelfs dan is papa zijn bekertje veeel beter dan die van R!
M houdt het gelukkig bij in opperste verwondering telkens maar weer benoemen dat mama ook een vork/bord/lepel/beker/broccoli heeft.

(hij wil trouwens wel standaard zijn yoghurt met een vork eten :? )
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:25:02 #146
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130329354
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:20 schreef bitterend het volgende:
S eet al tijden standaard met een grote lepel en vork. Ik was het een beetje zat om elke maaltijd zelf met een babyvork te eindigen :Y)
Oude (on)bekende.
pi_130329441
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:18 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

:D Wij komen er niet meer mee weg, zelfs iets lekkers eten en S iets voorzetten wat meer verantwoord is. Rijswafels zijn best lekker, maar niet als mama een stroopwafel bij de koffie neemt :N
Wij aten couscous met courgette en falafel, maar hij blieft geen couscous als echte Hollander (en als hij iets niet lust belandt het linksom of rechtsom op de grond, geen goed plan met couscous :')). Dus krijgt hij dan courgette met aardappel. Stukje falafel had hij sowieso wel gekregen (ik bak het in de koekenpan dus valt wel mee met het vet), maar wel typisch dat hij dat wel wilde eten :D.

Het wordt wel lastiger idd, steeds vaker wil hij exact wat wij hebben. Ik drink ook opvallend veel water de laatste tijd _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130331113
Wat ligt er trouwens veel troep op straat :o Sinds ze hier buiten loopt valt me dat echt erg op.
pi_130331510
Verdrietig dat sommige hier wel een tweede zouden willen, maar niet kunnen :*

Maar ik vind 2 kindjes niet veel zwaarder dan 1 kind hoor, je zit al in het ritme, zwanger zijn merk je veel minder van en die paar moeilijke wenmomenten is iedereen zo vergeten.
Vaak vind ik het zelfs makkelijker als 1 kind. Op de achterbank van de auto bijv. vermaken ze elkaar.

Ach, dat is toch niet erg kz een keertje Mac.
Wij eten 1x per week patat en Nena eet dat een hele tijd mee hoor, ze krijgt een hele frikandel op met haar 2 tandjes.
Zolang er verder goed gegeten word en er geen buikpijn is, prima hoor.

Vandaag aten wij toevallig kebab en zij een biologisch potje rijstwortelenprut, zag er erg vies uit, maar ze at het bijna helemaal op, want voor de laatste hap zag ze ineens dat wij wat anders aten.
Dus daar trapt ze ook niet meer in helaas.
pi_130331816
Troeta: is ook niet erg ! Zeker omdat mijn kleintje na 1 patatje en stukje brood vol zit :D
Maar was als "niet moeder" nog al oordelend over "Mac moeders". :D
pi_130331890
En ja Troeta, dat is verdrietig ! Maar had 10 jaar geleden al afscheid genomen van mn kinderwens. Nu met 45 jaar een prachtige dreumes , daar kan geen mooier kado tegen op *;

[ Bericht 0% gewijzigd door kleinzusje op 21-08-2013 23:32:35 ]
pi_130332060
haha, zo zie je maar, kan ook gewoon eens leuk zijn Mac.
Ik kom er eigenlijk nooit, duur happymeal en Mex eet er niks van.

Paar maanden terug schreef iemand in het babytopic ook iets over kinderen die nog niet kunnen zitten in de buggy in de stad en volgepropt worden dacht ik alleen maar van wacht maar.
Mex zit nog steeds als een plumpudding in een buggy en als hij mee moet krijgt hij zeker wat lekkers als het voor hem niks aan is.

Ik heb iig geen zin om over dat soort dingen moeilijk te doen als het verder goed gaat.

Ben jij 45?? wauw! Wat geweldig dat het dan toch gelukt is!! En wat voor een dreumes heb je ook, geweldig meisje!
pi_130332503
Tsja 45 :@ :+
Ben al 3 x oma genoemd :(

En MAC: leuk hoor, maar voor een keertje, dat wel :@
En pa heeft het danoontje opgegeten :D Zij een half frietje, stukje brood en stukje vis. Tis een kleine eetster. Dank voor je compliment ^O^
pi_130332545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:03 schreef kleinzusje het volgende:
Wat ligt er trouwens veel troep op straat :o Sinds ze hier buiten loopt valt me dat echt erg op.
Dat krijg je in de grote stad he :P

Oh en cs, maakt niet uit hoor, maar wilde t even rechtgezet hebben ;)

Vandaag druk dagje gehad. Vanochtend naar de kinderboerderij en bos erachter geweest. Volgende keer eerder weg en dan kunnen we wat langer daar rondstruinen.
Peuter wilde niet slapen, dreumes sliep 1,5 uur dus hadden vanmiddag ook nog tijd om iets te doen. Dus peuter op de fiets en naar mn ouders gelopen.
Zij waren moe.en ik ook :P
Was lekker weer vandaag O+

Oh en mac, heeft mijn dame ook wel eens op. Maar zolang ze, als je dr wortels geeft, haar portie en die van dr broer opeet en dan haar patatjes laat staan en haar vlees ook amper.eet geloof ik het wel qua vitamines. Sowieso eet ze goed, ook fruit enzo.
Dus mag ze ook best wat lekkers.
pi_130332625
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:37 schreef kleinzusje het volgende:
Tsja 45 :@ :+
Ben al 3 x oma genoemd :(

En MAC: leuk hoor, maar voor een keertje, dat wel :@
Das.minder
Mn moeder heeft het andersom wel eens gehad :') (was oma.op dr 45e)
pi_130332705
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Das.minder
Mn moeder heeft het andersom wel eens gehad :') (was oma.op dr 45e)
_O_ Das leuker ;)
pi_130332761
En ja de stad dus :) peuken, nootjesschillen, glas, mac bekertjes, flesjes en ook............... drugs resten :(
pi_130332800
Die had zoiets van: moet er niet aan denken :D
Maar.goed ik was toen 22, dus dan ben je er ook wel uit ;) (zus was toen 24).
pi_130332834
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:43 schreef kleinzusje het volgende:
En ja de stad dus :) peuken, nootjesschillen, glas, mac bekertjes, flesjes en ook............... drugs resten :(
Das wel minder idd. Dan loop je ook niet echt ontspannen.
Hier gelukkig niet zo'n last van.
pi_130334134
Kz zolang ze er van geniten heeft is het goed toch.

Lisa kreeg hier ook ql vrij snel af en toe een pijl friet in mei voor het eerst een happy meal kind heeft alles op inc. Haar annanas ip.v danoontje. Wij eten hier 1 keer in de week friet en ze eet gewoon mee zolang je maar varieerd vind ik het allemaal niet erg.

Lisa is uit oppassen geweest uurtje geleden opgehaald. Madaam wou niet slapen maar heeft zich voorbeeldig gedragen. Was volop aan het spelen ze wou vandaag zowiezo niet slapen had even langs het voetbalveld geslapen daar en dat was het vanaf vanmorgen. Wij zijn heerlijk uit eten geweest samen had er speciaal voor gespaard enzo dus heerlijk genoten :-)
pi_130335294
Even een dikke :* voor alles onder de spoilers
hier gaat alles me zo verbazingwekkend makkelijk af! Al vanaf het begin dat ze er is O+
Echt het is zo'n makkelijk kind! En tuurlijk sta ik ook regelmatig met mn handen in mn haar als t allemaal net ff anders loopt als gepland... of wilde ik heel even dat ik niet zoveel in mn eentje hoefde te doen... Als de 1 midden in de nacht tijdens een nachtmerrie gillend door de slaapkamer rent waardoor mevrouw wakker wordt en staat te krijsen in dr bedje en terwijl je aan het bedenken bent waar je het eerst naar toe moet, je overgeefgeluiden uit een ander bed hoort komen bijvoorbeeld... :X :P
pi_130338311
Wauw vamp, ik heb diep respect voor jou hoor! _O_ Ik zou niet weten waar ik moest beginnen en in een hoekje wegkruipen denk ik :').

Tot zijn eerste jaar was ik heel streng met eten. Geen zout, geen suiker en liefst zo veel mogelijk vers. Nu ben ik wel makkelijker, wat lekkers hoort er ook bij. Maar hij is wel direct verslaafd hoor, zodra hij bijvoorbeeld ijs ziet, is het net een jong vogeltje: "uh-uh-uh-uh-uh" net zolang tot hij een hapje krijgt :D.

Ik ben trouwens ook een ontaarde moeder. Kind had vanmorgen een klein beetje verhoging (37,7). Ik heb een paracetamol gezet en hem gewoon afgeleverd op de opvang :@. Hij was verder wel vrolijk gelukkig, alleen wat minder eetlust dan anders. En ik werk thuis, dus kan hem zo ophalen als het nodig is.

[ Bericht 21% gewijzigd door Phaidra op 22-08-2013 08:56:45 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130338861
Vamp
Pittig! Wist niet dat je je kindjes alleen opvoedde. :*

Kz
Ontaarde moeder :9

Phaidra
37,7 is toch niet heel erg ernstig? Als hij zich verder goed lijkt te voelen.
Ik temp S nooit omdat ze dat heel erg naar vind en voor een oorthermometer zit ze niet stil genoeg. Ik voel wel aan haar of zie aan haar of ze koorts heeft of niet lekker is. Dinsdag was ze ook niet echt mega fit maar bezoek aan moeder + nichtje heeft dr goed gedaan & smiddags sliep ze eindelijk weer lang achter elkaar. Had dr juist goed gedaan.
Je Moedergevoel zegt genoeg denk ik, als hij echt ziek was geweest had je hem niet weggebracht.
pi_130338947
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:07 schreef Zoë23 het volgende:
Vamp
Pittig! Wist niet dat je je kindjes alleen opvoedde. :*

Kz
Ontaarde moeder :9

Phaidra
37,7 is toch niet heel erg ernstig? Als hij zich verder goed lijkt te voelen.
Ik temp S nooit omdat ze dat heel erg naar vind en voor een oorthermometer zit ze niet stil genoeg. Ik voel wel aan haar of zie aan haar of ze koorts heeft of niet lekker is. Dinsdag was ze ook niet echt mega fit maar bezoek aan moeder + nichtje heeft dr goed gedaan & smiddags sliep ze eindelijk weer lang achter elkaar. Had dr juist goed gedaan.
Je Moedergevoel zegt genoeg denk ik, als hij echt ziek was geweest had je hem niet weggebracht.
Nee, maar het loopt vaak later op de dag nog op. En omdat hij gister ook overgegeven had, denk ik wel dat hij een virusje heeft (of het komt van de BMR-prik van vorige week). Maar idd, ik kijk vooral of hij zich ziek voelt en dat leek wel mee te vallen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130339004
Phaidra
:( ja S had maandagnacht ook overgegeven. Misschien griepje idd.
Hoop dat het meevalt :*
pi_130339117
Phaidra, hier hoeven ze bij he KDV pas opgehaald te worden als ze 38,5 hebben :D Heb haar ook weleens weggebracht met een pcm hoor! Maar ik vertelde dan wel altijd dat ze niet zo lekker was en of ze het in de gaten wilden houden. Hoop dat hij niet verder ziek wordt! :*

En qua eten, ik was ook streng tot een jaar, nu krijgt ze weleens een frietje, een hapje ijs of een hapje vla, maar het blijven allemaal maar hele kleine beetjes. Gelukkig accepteert ze het nog wel als ze iets anders eet dan wij :)
En drinken uit onze glazen of uit een spa flesje is de bom!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:41:23 #167
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130339448
Wat een ontaarde moeders hier allemaal :o ;)

KZ'tje, ik moest lachen om je :D. KZbeeb vond het vast juist hartstikke tof om een keer bij de mc te eten en ze houdt er vast niets aan over ;). E.lin heeft wel eens pizza gegeten (oke, alleen de korstjes) omdat ze mij dat zag eten en ineens haar worteltjes niet meer wilde :'). Dat is hier nu ook heel erg cool hoor, eten wat papa&mama eten. Ze eet dan ook echt bijna volledig met de pot mee en heeft ook echt dezelfde smaak als wij! Aardappels zijn mwoah maar pasta en rijst gaan er supergoed in. Gister aten we risi e bisi (risotto met erwtjes en pancetta) en daar heeft ze echt van gesmuld! Heerlijk om te zien :)

Phaidra, soms werkt de afleiding van het KDV dan juist heel goed! En als hij zich echt niet lekker voelt ben je er snel genoeg bij. Hoop dat dat niet nodig is :)

Klinkt goed, Vamp!

En ik las nog iets over (twijfels over) 2e kindjes. Wij willen echt heel erg graag een 2e kindje (en ook wel een 3e zoals het er nu naar uitziet). Vanwege mijn gezondheid 'moeten' we ook niet te lang wachten dus dat gaan we ook niet doen. Begin september heb ik een afspraak bij de specialist en als hij groen licht geeft kan het zomaar zo zijn dat we er dan al meteen voor gaan. Ik vind het wel doodeng maar dat heeft niet zozeer te maken met combinatie zwangerschap/baby en dreumes maar eerder met hoe mijn lichaam het stoppen met de pil zal gaan oppakken (ik heb redelijk ernstige endometriose). Maar, ik heb er ook heul veul zin in!

Edit: mijn werkdagen zijn omgezet :). Geen 2 dagen KDV meer achter elkaar voor mijn meiske. Wel vreemd, al sinds december gaat ze 2 dagen achter elkaar maar ineens trekt ze het niet meer. Het is overduidelijk too much. Nu gaat ze dinsdags en vrijdags, veel beter verdeeld vind ik!

[ Bericht 8% gewijzigd door Tante_Soesa op 22-08-2013 10:39:00 ]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:36:50 #168
250838 Fee-nix
pi_130340612
Ook van mij een dikke :* voor alles onder de spoilers.

KZ wat balen van de was!

Phaidra hoop ook dat het meevalt met je ventje!

Vamp respect dat je het alleen doet. Lees ik nou goed dat je 3 kids hebt?

Over t eten: hier eet S al regelmatig gewoon pizza en patat mee! Niks mis mee, vind ik, zolang je voor de rest gezond en gevarieerd eet idd. En hij vindt t echt heeeeeerlijk. Net als pannenkoeken :9 .
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:45:44 #169
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130340861
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:19 schreef kleinzusje het volgende:
En ja Troeta, dat is verdrietig ! Maar had 10 jaar geleden al afscheid genomen van mn kinderwens. Nu met 45 jaar een prachtige dreumes , daar kan geen mooier kado tegen op *;
Nou hier nog één *O* wel een paar jaar ouder maar ik bedenk me elke dag nog wat een geluk ik heb ;)

Trouwens die dreumes hier zeulde de stofzuiger zelf uit de kast, hij vond dat het tijd word om te stofzuigen geloof ik :P
Rayen 2½ jaar!
pi_130341133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:36 schreef Fee-nix het volgende:
Ook van mij een dikke :* voor alles onder de spoilers.

KZ wat balen van de was!

Phaidra hoop ook dat het meevalt met je ventje!

Vamp respect dat je het alleen doet. Lees ik nou goed dat je 3 kids hebt?

Over t eten: hier eet S al regelmatig gewoon pizza en patat mee! Niks mis mee, vind ik, zolang je voor de rest gezond en gevarieerd eet idd. En hij vindt t echt heeeeeerlijk. Net als pannenkoeken :9 .
Vamp heeft er 6!!!!!!!! _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130341390
6 kids? :o
pi_130341400
6?? Holy moly!
Tralalalaaa
pi_130341498
Oh trouwens het eerste jaar idd geen zout, geen choco, geen patat enzo..nu nog steeds geen zout en patat krijgt ze of oven friet een keer in 2-3 maanden of als we bij opa en oma zijn want die willen steeds patat eten.
Pizza eet ze vaker omdat wij van die pizza bodems kopen en zelf dingen erop doen. Zalm vindt ze lekker!
Ze eet wel de koekjes van goodies! en af en toe en knijp fruit van zonnatura.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:11:57 #174
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130341583
Leuk toch, 6 kids? Lekker vol huis :s)

En een wasmaschine die altijd draait :@ :P

Die Goodies koekjes heb ik ook eens gegeven aan Cristel, ze smeet ze zo weg. Echt...gewoon niet eten! Ze had liever een biscuitje oid.

En nu zit ze met dr broer op de bank chips te eten (wat ze niet mogen eigenlijk :@ ) Maargoed, ff rust :@
pi_130341802
Faye is helemaal fan van maisboogies :D
pi_130342206
Wat zijn die dingen?

PE ja gezellig maar ook super druk :o
pi_130342215
pi_130342232
Oh en nu even bijlezen c_/
pi_130342275
Arme oma! ;(
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:45:41 #180
250838 Fee-nix
pi_130342401
6 kids?! Wow.... dan helemaal: _O_ .

Marjolijntje die foto :D O+ .
pi_130342404
Vamp 6 ? _O_
TJ: Geweldig he *O*

Patat enzulks: Hier eet ze met de pot mee. Wij patat of pizza, zij ook. Maar geef patat zonder zout. Pizza en champignons zijn favo en natuurlijk de altijd heerlijke yoghurt. Verder eet ze dus maar weinig. Koekjes/snoep/ijs (bijna) nooit. Vindt ze ook niks (gelukkig).
pi_130342413
Marjo : O+ Ga ik ook eens proberen, waar haal je die ?
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:49:42 #183
250838 Fee-nix
pi_130342499
Op patat mogen ze van mij wel zout. Verder doe ik helemaal nooit zout op groenten of aardappels.

Maar laatst :X op verjaardag bij oma: oma had een speciaal kindertafeltje neergezet met daarop zoute stokjes (pepsels) en zoute popcorn. Echt grote bakken! Nou die van mij kunnen zichzelf nog niet beheersen, dus die schuiven aan en beginnen te eten. Op een gegeven moment zei ik dat ik het nu wel genoeg vond met die popcorn (stokjes waren inmiddels op). Zegt een oom: maar er zitten toch amper calorieen in? :') 8)7 . Dus ik zo: nee, maar er zit wel veel zout op. Kreeg alleen een wazige bllik terug. En oma zegt: ja en veel zout betekent veel drinken, dus veel luiers, dus geld. Noujaaaaaa. Ik zei nog wel: nou t is gewoon slecht voor de nieren hoor. Maar geen reactie meer. :X .
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:52:35 #184
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130342560
Wow 6 *O* wat lijkt me dat gezellig zeg (en wel druk ;) )

KZ *O* leuk voor ons he :9

Hier eet R alles mee, van zoete dingen houdt hij eigenlijk niet, lekker makkelijk. Is dol op olijven en aardbeien.
Maar suikerklontjes pikken dat dan weer wel :{ , dus dat staat nu lekker hoog en veilig
Rayen 2½ jaar!
pi_130342634
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Marjo : O+ Ga ik ook eens proberen, waar haal je die ?
Bij de C1000 in ieder geval!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:56:22 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130342640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:45 schreef kleinzusje het volgende:
Vamp 6 ? _O_
TJ: Geweldig he *O*

Patat enzulks: Hier eet ze met de pot mee. Wij patat of pizza, zij ook. Maar geef patat zonder zout. Pizza en champignons zijn favo en natuurlijk de altijd heerlijke yoghurt. Verder eet ze dus maar weinig. Koekjes/snoep/ijs (bijna) nooit. Vindt ze ook niks (gelukkig).
:D hier zijn champignons ook mega favoriet! Kind eet het liefst niets anders O+ en altijd yoghurt/kwark idd.

We eten eigenlijk bijna nooit patat en pizza is ook heel uitzonderlijk. Laatst had ik wel van een opengesneden Turks brood 'pizza' gemaakt. Was erg lekker en dat vond E ook :Y)

E. eet heel zelden Goodies koekjes(dus koop ik ze niet meer want je houdt ze maar moeilijk 'vers') maar ze heeft net zo lief een soepstengel ofzo. Kind eet gezonder dan haar ouders :@
pi_130342715
Soesa: Grappig he ! Misschien bak ik ze wel voor zaterdag. :D
TJ: Zekers *;
pi_130342858
Laatst had mevrouw hier een halve potje zwarte olijven op :o ze vrat ze alsof het snoepjes waren!
pi_130343322
Billie klokt mijn bekers Innocent Smoothie helemaal leeg. Hij is knettergek op dat spul. Jammer dat het zo knetterduur is, al is het nu in de Bonus. Leuk trouwens om te lezen dat sommigen van jullie de dreumes ook pizza of friet laten eten. Ik maak voor Billie meestal wat anders, maar het draait erop uit dat hij toch bij ons mee zit te pikken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:23:59 #190
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130343387
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:21 schreef Kuukske het volgende:
Billie klokt mijn bekers Innocent Smoothie helemaal leeg. Hij is knettergek op dat spul. Jammer dat het zo knetterduur is, al is het nu in de Bonus. Leuk trouwens om te lezen dat sommigen van jullie de dreumes ook pizza of friet laten eten. Ik maak voor Billie meestal wat anders, maar het draait erop uit dat hij toch bij ons mee zit te pikken.
Maak je het toch zelf? Beetje fruit in de blender :9

Hier eet cristel trouwens ook gewoon mee met alles, alleen met pizza kook ik wel groente voor haar, en dan krijgt ze ook wel een paar stukjes pizza ;) (We willen namelijk niet dat ze wéér 's nachts wakker wordt en brood wil eten :P )
pi_130343442
Haha... Ik heb er 6 ja ( 17 bijna 16, bijna 10, net 7, 5 en de kleine mevrouw van net 1 ) maar het zijn hele makkelijke kinderen hoor! De oudste 2 zijn nu nog voornamelijk bij hun vader, nr 2 wil graag weer hier komen wonen en met de andere zijn we weer een soort van co ouderschap aan het opbouwen van de ene week bij mij, de andere bij vader....Alleen de kleinste is eigenlijk echt 24/7 bij mij
pi_130343549
En qua eten.... Mevrouw eet ook van alles mee... vooral om te proeven want zoveel eet ze nog niet... En dan inderdaad, de korst van de pizza enzo... Verder eet ze gewoon wat hapjes van wat wij hebben met avondeten, hou er wel rekening mee met zout enzo... En voor de rest een x of 3 borstvoeding op een dag en 's nachts veel "tutten" bij mama
pi_130346920
Wauw respect vamp!

Haha kz dat filmpje

S mag nu wel 'alles' eten van mij maar met mate. We eten bijna elke dag aardappels+verse groente of couscous/pasta. Als we patat eten krijgt ze eerst zelfgemaakte soep + een broodje en dan een paar patatjes.

Fee :o gezond! Weinig calorieën haha

Vanmorgen op nichtje gepast O+ S en nichtje zijn echt grappig samen.
S heeft geen interesse in de speen maar die van nichtje moet! Ze hebben :+
Ze kunnen ook lief spelen samen *;
pi_130347888
Daan eet gewoon met ons mee. We eten zelf wel redelijk zoutvrij, dus daar hoef ik niet echt rekening mee te houden. Soms gooi ik dan nog wel wat stukjes paprika of komkommer op tafel, of geef ik de jongens dat eerst te snoepen.
Pizza eet Daan niet, maar aardappels en pasta gaan prima. Rijst wisselt nogal. En patat gaat ook goed. Maar nog liever de appelmoes ;)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:04:22 #195
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130352783
Vanmiddag naar het CB geweest. S. sliep nog dus moest hem wakker maken, iets wat nooit lekker uitpakt :') En nu dus ook niet... Meneer weigerde alles, behalve het aanwijzen van de lichaamsdelen van de pop :') Geen stats ook, maar de arts vond hem er op het oog goed uitzien.

En al die andere kinderen natuurlijk netjes op de weegschaal en bij de meetlat en vrolijk bij de arts naar binnen :{w
Oude (on)bekende.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 18:33:31 #196
250838 Fee-nix
pi_130355852
Haha Mevr_Mus, lekker middaghumeurtje ;). Maar gelukkig ziet hij er goed uit :).

Mijn S heeft binnenkort weer een afspraak op het CB. De 18 maanden afspraak. Weten jullie nog wat ze dan 'moeten' doen? Blokjes stapelen toch? En ook al iets met de vormenstoof? Of was dat pas bij 2 jaar? Want van die vormenstoof snapt hij echt nog geen bal... Puzzels ook niet trouwens.

O en hij is vandaag ineens erg met warm/koud bezig, heel grappig. Er lag een adapter van de laptop op tafel (laptop stond aan), hij legt zijn handje erop en zegt 'koud!' Hij bedoelde warm :P. Maar dat kan hij nog niet zo goed zeggen, dat wordt 'lam'. Maar ik vond t wel knap dat hij iets over de temperatuur zei. En vanavond bij het eten zei hij 'koud eten!' En hij bedoelde weer warm uiteraard, hihi.
pi_130360615
Hihi, Fee! Wel knap idd!

Mus, dat zal je altijd zien... CB-bezoeken komen hier ook altijd slecht uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130360666
Jeetje, Vamp, 6, wat stoer!

Een klein boos mini-musje, ook fijn :P

Fee, wij waren in drie minuten weer buiten. Ze heeft even met mij gepraat hoe het ging en M geobserveerd tijdens het spelen. Stelde niets voor.

Grappig, M is ook bezig met warm en koud en haalt het ook voortdurend door elkaar. En 'groot' vindt hij ook heel boeiend (klein zegt hij dan weer niet :P ). Hij was vanochtend helemaal opgetogen dat hij op de 'gooooooote fiets' ging. Onderweg riep hij 'grote busje!', m'n kleine allochtoontje :+
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:39:16 #199
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130360832
Knap Fee! Ik vind het fascinerend hoe kinderen zich concepten als warm en koud eigen maken :Y
Oude (on)bekende.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:45:02 #200
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130361001
Heel fascinerend idd, knap Fee!

E begint nu met echt luisteren wat we zeggen als we voorlezen. Ik las een boekje voor en vroeg of ze wist waar de vogel was. Ze keek op, keek mij aan en wees naar de boom aan haar muur met idd vogeltjes daarin!

Elin had vandaag meerdere malen een toren gebouwd van 4 blokken :o
pi_130361127
Wat een knapperds allemaal _O_
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:00:21 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130361464
Wij hebben de patatjes altijd redelijk weten te omzeilen door eerst Anouk te laten eten en dan wij :D En nu eten we ze niet meer, want ik ben "gezond aan het eten" (lijnen dus :P) Maar als het zo eens uitkomt, dan mag ze het wel van mij. Maar bij opa (vader van lief) krijgt ze altijd van alles toegstopt en ik ga eigenlijk nooit mee (geen zin an) dus kan er weinig van zeggen.....maar vervolgens wil ze thuis haar brood of avond eten niet meer.
Anouk eet toch al raar, wat ze de ene week wel eet, eet ze de andere week weer niet :( Irritant vind ik dat.

Hier moest ze met 18 maanden wel blokjes stapelen, dat ging wel ok, maar het toetsenbord vond ze toch leuker :P Puzzelen doet ze ontzettend goed, die houten dingen met die nopjes eraan. Gisteren nog 1 gekocht en vandaag stopt ze ze zo op de goed plek en benoemd ook nog even wat het is (boerderij dieren, en de boerin is mama ;( )

Ze blijft mij iedere keer weer verbazen met allerlei dingen. O+
pi_130362370
18 maanden afspraak? Ik was twee weken geleden voor de 14 maanden afspraak en ze vertelden mij dat ik een brief kreeg voor een afspraak als ze 2 jaar is. Of verschilt dat per cb?

C eet alles, behalve als het groen is :') Pizza en patat ook maar dat maak ik wel allemaal zelf. Wij zij niet van de kant en klare etenswaren.

Kinderfysio was hier weer vandaag omdat ze nog steeds niet staat/tijgert/kruipt/loopt. Waarschijnlijk iets mis met de bekken en de spieren in haar buik en benen zijn te slap. Ze heeft de motoriek van een 7 maanden oude baby. Nu wat oefeningen gekregen en a.s. maandag verdere check. Gelukkig is haar fijne motorriek wel goed, zelfs beter dan wat het gemiddelde is!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:32:08 #204
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130362804
Oh wat schrikken Xanteh! Wel goed dat er een oorzaak is gevonden en dat jullie nu ergens naartoe kunnen werken.
pi_130363089
Ach dat is sneu Xanteh. Heeft ze er ook pijn van?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130363809
Xanteh verdorie zeg :( Dat is naar !
Wel goed dat jullie er actie op ondernemen !!! :*
pi_130365751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:04 schreef Mevr_Mus het volgende:
Vanmiddag naar het CB geweest. S. sliep nog dus moest hem wakker maken, iets wat nooit lekker uitpakt :') En nu dus ook niet... Meneer weigerde alles, behalve het aanwijzen van de lichaamsdelen van de pop :') Geen stats ook, maar de arts vond hem er op het oog goed uitzien.

En al die andere kinderen natuurlijk netjes op de weegschaal en bij de meetlat en vrolijk bij de arts naar binnen :{w
Mijn oudste is voor het laatst gemeten en gewogen met 14 maanden :')
Ben benieuwd volgende maand :P
pi_130366015
Xanteh, wat vervelend zeg ;(
Ben benieuwd wat de verdere stappen gaan zijn.
Fijn dat de fijne motoriek wel goed is!

Hier niet zoveel te melden, vandaag gewerkt, dus kind 3 kwartier gezien. Waarin ze wel heeeeerlijk heeft zitten eten. Kleine kliko O+
pi_130370523
Hier ook warm/koud idd :D

Maisboogjes zijn her ook favoriet. In Dld nog 2 soorten"gezonde" babykoekes gehaald. 1 vindt hij en de ander (voor +8 maanden :') ) vindt hij heerlijk.

Xanteh, jeetje zeg.
Ik geneer me met terugwerkende kracht over mijn gezeik over het lopen van M :@

18 maanden, M heeft allen blokjes terug n het doosje gestopt, de ringen om zo'n paal heen gedaan, geprobeerd om andere blokjes te pakken en hele verhalen gehouden.
pi_130374632
Phaidra: nee gelukkig geen pijn zover wij weten :) Jullie hadden toch de 14 maanden afspraak vorige week? Hoe is de prik verlopen? Nog last van gehad?

Oefening verloopt niet zo goed, ze wil niet op haar buik blijven liggen. Steeds meteen draaien naar de rug en zitten. Iemand nog ideeën dat ze blijft liggen op haar buik? Speeltje erbij werkt niet, zelfs haar favoriete barbapapaboekje werd niet gewardeerd.

Rest :* voor de aardige woorden.
pi_130375271
Xanteh: Lastig ! Tips kun je het niet noemen, maar op welke ondergrond leggen jullie haar ? Wil ze bv op bed wel op haar buik liggen ? Heeft ze last van haar buik ( poep) ? Of haar nekje ? Al massage geprobeerd ? Het ruggetje masseren dus. En na een warm badje ?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:22:12 #212
250838 Fee-nix
pi_130375682
Xanteh wat naar. Ik heb geen tips (kz noemt alles al denk ik), alleen een :* .
O en zijn jullie al bij een osteopaat geweest? Daar hoor ik altijd goede verhalen over...
pi_130375800
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:51 schreef Xanteh het volgende:
Phaidra: nee gelukkig geen pijn zover wij weten :) Jullie hadden toch de 14 maanden afspraak vorige week? Hoe is de prik verlopen? Nog last van gehad?

Oefening verloopt niet zo goed, ze wil niet op haar buik blijven liggen. Steeds meteen draaien naar de rug en zitten. Iemand nog ideeën dat ze blijft liggen op haar buik? Speeltje erbij werkt niet, zelfs haar favoriete barbapapaboekje werd niet gewardeerd.

Rest :* voor de aardige woorden.
Gelukkig dat ze geen pijn lijkt te hebben. Lastig dat ze niet op haar buik wil. Ik zou ook een zachte ondergrond gebruiken en vaak herhalen. Het is misschien gewoon een kwestie van wennen. Ook al is het nu maar heel kort, ze traint er toch spieren mee, zeker als je het per dag vaak zou doen :*.

Wij hadden 1,5 week geleden idd de BMR-prik. Hij heeft dinsdag op het KDV 1x gespuugd en gister had hij verhoging. Verder hangerig en weinig eetlust. Maar vanochtend had hij weer 37,4 en gingen er 2! boterhammen in, dus ik denk dat we over het hoogtepunt heen zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130375837
Wat akelig Xanteh! Is het niet zo dat ze het op haar buik liggen probeert te vermijden omdat het te zwaar voor haar is? De spieren zijn niet zo sterk en daardoor kiest ze voor iets wat prettiger aanvoelt Ik zou even de fysio bellen en vragen die een oplossing weet.
pi_130376355
Phairda: wel sneu dat hij er last van heeft gehad maar goed dat het nu alweer beter gaat :) En twee boterhammen? Klein vreetmonstertje zeg ;) Komt vast goed met zo'n eetlust!

In bed vindt C het geen probleem om op haar buik te liggen, want ze is een buikslaper. De kruiphouding kan ze wel, maar doet het niet vaak en niet lang. We hebben geprobeerd in ons bed en op haar speelkleed maar wordt niet gewardeerd.

Clubsoda: wat jij zegt zei de fysio ook gisteren, dat ze meteeen een makkelijke houding opzoekt (draaien en zitten) Dat maakt deze oefening ook moeilijk om te doen. Juist door veel op de buik te liggen, en het liefst op zoveel mogelijk verschillende plekken, traint de spieren die ze nu mist. Maar ik zal het wel aangeven als de fysio hier maandag weer is en of er een andere manier is om de spieren te trainen. Ga ondertussen wel door met deze oefening, alle beetjes helpen?

Heb je voor een osteopaat een verwijsbrief nodig?

Kz: verschillende ondergronden, maar in haar bedje werkt nog het best! Massage is een goed idee, voor het midag slaapje maar eens proberen. Bad kan weer niet want ze mag maar 1 keer per week max. 10 minuten ivm zeer droge en eczeemhuid.

En nog sorry dat ik ineens zo binnen kom stormen, normaal post ik nauwelijks :@
:*
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:05:07 #216
250838 Fee-nix
pi_130376458
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:59 schreef Xanteh het volgende:

Heb je voor een osteopaat een verwijsbrief nodig?

En nog sorry dat ik ineens zo binnen kom stormen, normaal post ik nauwelijks :@
:*
Volgens mij niet. Zit toch meer in de hoek van de natuurgeneeskunde. Gewoon eentje bij jou in de buurt opzoeken en even bellen of ze wat voor je kunnen betekenen? (Ik riep ook maar wat hoor... maar wie weet!)

En sorry is nergens voor nodig!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:20:31 #217
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130376776
Lastig Xanteh... Is de fysiotherapeut een beetje ruimdenkend? In dat geval zou je hem / haar eens kunnen vragen of er andere (meer alternatieve) therapieën zijn die jullie dochter zouden kunnen helpen, onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet :)

Pfff, mijn zoon weet z'n groeiende woordenschat wel dramatisch in te zetten... Net tijdens het haren wassen luid jammerend: "Nee mama, niet doen! Mama, niet doen!" Ik zou bijna geloven dat ik de gemeenste moeder ooit ben :')
Oude (on)bekende.
pi_130376980
Dan zou ik haar ook maar gewoon zo vaak mogelijk eventjes zo neerleggen Xanteh, alle beetje helpen zeker. Wat ik vroeger deed was M op zijn buik laten liggen met een voedingskussen/handdoekrol onder zijn oksels. Dan is het net wat makkelijker het hoofd omhoog te houden. En kijkt ze graag babytv? Dan zou je dat ook nog kunnen proberen.

Mus, jij gemenerik, zomaar haren wassen :{w
pi_130377287
Mus : foei :D

Xanteh: Vind het juist prettig om mee te denken. Veel posten is toch niet nodig ? Nu heb je er wel behoefte aan, nou helemaal goed ! Ik vind het rot voor je.

Ik heb toen ze ongeveer 3 maanden was een babymassage cursus gedaan. Daarna nog steeds volgehouden. Helemaal niet lang of moeilijk, gewoon lekker met olie en een beetje de beentjes en armpjes bewegen. De onderrug masseren helpt hier ook voor het slapen gaan.

Osteopaat is geen gek idee.
En op haar buik naar baby tv laten kijken klinkt ook prima.

Lastig van de gevoelige huid.
pi_130377329
De dreumes pubertijd is hier aangebroken :D
pi_130380036
Wij gaan trouwens binnenkort op visite. Tis 2 uur rijden. Ik zit er aan te denken om haar dan wakker te houden en om 11.00 uur te vertrekken, hopen dat ze die 2 uur slaapt. Hoe doen jullie dat ?
pi_130380446
Mevr mus : o haha

Xanteh :* lastig.
Osteopaat heeft hier erg geholpen bij S (nekje zat na de bevalling vast enzo)
Ze heeft mij ook behandelt en voelde me daarna een stuk beter. Kan geen kwaad lijkt me om dat met fysio te combineren.

Kz
Wij vertrekken idd rond slaaptijd (of ff extra intensief spelen :9 en slaapje uitstellen)

-O- vannacht was S weer klaarwakker om 23u :? Maandag ging ze 18:30 slapen dus kon ik me ook we voorstellen dat ze de diepste slaap gehad had (en tandjesleed/kiezen, overgeven) maar vannacht was er niets aan de hand ze wilde gewoon echt niet slapen, ook niet tussen ons in. Ze ging gister om half9 slapen ( iets met niet op bed willen...)
Ze is 2uren wakker geweest (we zijn niet naar beneden gegaan) maar ze wilde echt niets. Begrijp er weinig van.
Misschien omdat ik sinds deze week weer begonnen met werk?
pi_130381191
Zo wat gaan jullie snel. Ok heb vast niet alles onthouden, laat staan dat ik op alles reageer.

Wat betreft eten eet dreumes met ons mee, dus ook weleens pannenkoeken, friet of kant en klare pizza. Doordeweeks is er weinig tijd voor het koken, maar wij eten het nooit vaker dan 1x per week. Pannenkoeken zijn de bom, pizza vind hij lekker en hij is niet zo van de frietjes.

Xanteh, wat balen dat je meisje last heeft van slappe spieren en daarom niet kruipt, tijgert of loopt. Zitten kan ze wel begrijp ik.

Vam petje af hoe je dat doet met 6 kinderen.

Lief van dat warm/ koud.

Phaidra beterschap voor I.

Mevr. Mus, zo denken onze buren vast ook als onze uk krijst.

Zoë balen van de slechte nacht gisteren. Heb je iets wat dan helpt.

Hier was middagslaap ook drama, was sinds kwart over elf/ half twaalf bezig en om 12.30 uur sliep hij eindelijk. Maar ik ben ook boos, gefrustreerd omdat ik gisteren mijn pinpas ben kwijtgeraakt en dat voelt hij ook. Plus de 2 dagen afwezigheid dus borst/ mama verslaving en tandjesleed helpt ook niet mee. Nu slaapt hij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:07:44 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130385169
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:45 schreef kleinzusje het volgende:
De dreumes pubertijd is hier aangebroken :D
Wat een heerlijkheid he :D

Wb je andere vraag, zo zou ik het ook doen denk ik. Slaapje rekken tot een uur of 11, dan gaan rijden en keihard duimen dat ze lekker gaat slapen.

Wat rot Zoë. Ik heb geen tips...

Mus :D, ontaarde moeder zeg!

Heeft L lang geslapen Tinu?

Mijn meisje is weer een stuk gezelliger dan woensdag. Erg fijn!

Een vraagje, hoe zouden jullie hiermee omgaan? Wij hebben een erg lage salontafel, cm of 40 van de grond is het tafelblad. Dat lokt natuurlijk enorm uit tot klimmen! Nu mag ze van mij best erop zitten (doe ik zelf ook soms :@ ) maar staan en lopen niet. Te gevaarlijk. Tot nu toe heb ik iedere x als ze ging staan duidelijk 'nee' gezegd en na 2x 'nee' haar eraf gehaald en bij speelgoed neergezet. Nu is het een spelletje geworden voor haar. Ze begint al te lachen als ik 'nee' zeg en als ik haar optil vindt ze dat alleen maar leuk :'), niet echt effectief dus. Nu heb ik haar genegeerd als ze weer ging staan maar dan blijft ze ook gewoon gerust 5 min staan en lopen op tafel, het boeit haar ook niet dat ik niet kijk en reageer... Ik weet t ff niet?! Ze is natuurlijk pas 12,5 maand dus ze snapt ook nog niet zo heel erg veel helaas..
pi_130385548
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:21 schreef kleinzusje het volgende:
Wij gaan trouwens binnenkort op visite. Tis 2 uur rijden. Ik zit er aan te denken om haar dan wakker te houden en om 11.00 uur te vertrekken, hopen dat ze die 2 uur slaapt. Hoe doen jullie dat ?
Precies zo! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130385805
Soesa, heel stug volhouden... Wij hadden zo'n situatie met de trap in de woonkamer. Was ook een tijd alleen maar leuk. Maar we hebben consequent 'nee' gezegd (op strenge, wat harde toon) en 'uh-uh' en verder negeren. na een paar keer waarschuwen hem even in de box gezet. Na een maand of zo viel opeens het kwartje en was het niet meer interessant.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:47 #227
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130385877
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:30 schreef Phaidra het volgende:
Soesa, heel stug volhouden... Wij hadden zo'n situatie met de trap in de woonkamer. Was ook een tijd alleen maar leuk. Maar we hebben consequent 'nee' gezegd (op strenge, wat harde toon) en 'uh-uh' en verder negeren. na een paar keer waarschuwen hem even in de box gezet. Na een maand of zo viel opeens het kwartje en was het niet meer interessant.
Een maand :o, oh my, dit gebeurt zo'n 20 x op een dag hier :D. Maar dat is idd wat we doen dus dan gaan we daar maar mee verder!
pi_130385970
Ja het is heel vermoeiend! Wij konden de trap gelukkig ook blokkeren door de kinderstoel ervoor te schuiven (deden we pas als we hem er al 20x afgeplukt hadden), want het was echt het eerste wat hij deed zodra hij 'los' liep in de kamer. Maar dat is wat lastiger bij een tafeltje -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130386301
Tante soesa
Ik zei dan "zitten" ( gewenst gedrag benoemen ) en hielp haar te zitten. Dit 1x gedaan en verder bij staan; 'zitten' gezegd en als ze ging staan verder negeren (dus niet kijken, maar wel stiekem natuurlijk om haar in de gaten te houden)
Wij hebben ook lage tafeltjes en S mag er op zitten ( sindsdien is het niet meer leuk ) maar staan mag dus niet. Net als in de poppenwagen enzo. Was ook rond dezelfde leeftijd als jou meisje.

[ Bericht 13% gewijzigd door Zoë23 op 23-08-2013 17:33:32 ]
pi_130386587
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:21 schreef kleinzusje het volgende:
dat doe ik dan ook inderdaad. Al leert de ervaring ook dat het niet altijd gebeurt zoals jij dat vooraf hebt bedacht :D

Lastig Soesa, denk inderdaad consequent vol blijven houden. Hier geen klimmer dus wij zitten nog redelijk rustig. Die paar keer dat hij de lamp aan doet op een dag soit...

Balen van je pinpas Tinu, ze voelen dat toch snel aan dan he.

M zit al een paar dagen op 1 slaapje! En ook vooral omdat ie steeds uitslaapt tot na 8 uur *G* *G*
pi_130388430
Soesa, hij heeft tot 15 uur geslapen en daarna zijn we met oma en opa en beide jongens nog naar een plas i n de buurt gegaan.

Soesa balen van dat tafeltje. Hier komt hij ook steeds aan, waar het niet mag, mijn keukenkastjes bijvoorbeeld. Dan zeg ik ook nee en zet hem bij zijn speelgoed of leid hem af. Het is al wat beter geworden. Fijn, dat ze weer gezelliger is.

Kz, zo zou ik het ook doen. Ook hier werkt het helaas biet altijd.

Kyara, ja ze voelen het haarfijn aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130392773
Dank ! Fijn dat jullie het ook zo doen. Vorige keer hebben we haar eerst laten slapen en zijn toen gaan rijden. Was ze ook nog veel kleiner. Dit leek me nu beter ^O^ Klopt Kyara, we zien wel hoe het loopt. Maar als we in Adam wat afspreken laat ik haar eerst slapen :)

Zoe: Zware nachten meid :* Werken zou invloed kunnen hebben.

Tinu: wat rot van je pas :( Wel meteen laten blokkeren toch ? En ja dat voelen ze aan. ALLES !!!

Kyara: Wat fijn van dat slapen. ^O^

Soesa en Phaidra: Klinkt heel goed maar wel doodvermoeiend ;) :D Ik baal zo dat wij daar ook aan moeten............. het opvoeden dus ;)

Rest: c_/ Heerlijke dag hier O+ Dreumespuber was na haar slaapje lief en gezellig. Fijn de stad in geweest, appeltaart gekocht, H&M in en uit gelopen O-) , Zeeman in en uit gelopen O-) en nieuw winter/herfst jasje gepast *; :D
pi_130392829
Ai, smilie overkill :@
pi_130394918
Oh Xanteh dat is erg schrikken! ik hoop dat de fysio kan helpen :*

Tinu was erg van je pinpas!

Zoe half 19 is best vroeg nee? later op bed?

Lekker shoppen KZ!

pfoe even nog beetje lezen :@ ik moest werken vandaag dus lastig bij houden!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:51:46 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130394955
Oh ja, 20.000.000 keer blijven doen, ook al heb je net zo vaak nee gezegd..... zo leuk! Vooral het gezicht dat erbij getrokken wordt; weten dat het niet mag :D

En ik moet lachen om mevr-mus! Haren wassen moet je ook niet doen, dat is stom o|O

Ik was er vanavond niet bij het naar bed brengen (auto halen voor morgen *O* ) hoor ik van lief dat ze de hele tijd mama aan het roepen was O+ Toen ik thuis kwam hoorde ik lief net zeggen slaap lekker, dus ben er niet meer naar toe gegaan, was wel goed zo. Maar zo lief! O+
pi_130395174
Hahaaha mini Musje <3

Als ik nee zeg dat mag niet gaat ze neeenee roepen en mij slaan :? _O- (zachtjes) ik zeg niet mama slaan! dat is niet lief
en dan krijg ik een kusje O+ :D gekke truus *;
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:58:57 #237
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130395241
Gekke Miep slaat ook wel eens, dan zeg ik, nee, je moet aaien en vervolgens aait ze mij over mijn wang, als ze ze aan het zwaaien is! O+
pi_130395283
Suus O+ Ben benieuwd naar die kleine van je. Knap van dat puzzelen.
bitterend: Heb me netjes gedragen hoor :D
pi_130395368
Vandaag in de Zeeman werd de mijne " aangevallen" door een peuter van 2,5 jaar.
Pakte haar fles af en ging haar " slaan" . Nah ja !!! Ik : " Zachtjes, aaien...., tis een heel klein meisje......" Dat is toch de taak van haar moeder ?????
pi_130395514
KZ -O- toen we bij de burgers zoo waren met Sannne kwam een meisje op ons af (we zaten op een bankje) en gooide zand op R :( Haar opa kwam wel aanrennen en die schaamde zich echt erg
pi_130396231
Hoi!! Ik kom even binnenvallen! Over een maandje kom ik weer meekletsen.

Ik vroeg me af of jullie nog tips en ideeën hebben voor haar eerste verjaardag??
En wat is leuk om kado te vragen??
pi_130396704
Het viel mee bitterend ! :*
Kwisted *O*
Badstikkers :Y
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:33:01 #243
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130396794
Anouk vond Little people erg leuk. Zij heeft het huis en een pretpark, nu word er overigens wel meer echt mee gespeeld, maar dan nog vond ze het toen ook al erg leuk.
Ik had overigens een lijstje gemaakt met cadeau ideeën, die men dan kon afvinken, weet alleen niet meer hoe die website heet... wel erg praktisch in ieder geval.
Ik weet niet wat voor tip of ideeën je verder nog zoekt?
pi_130397072
Ideetjes als:
Een meptaartje
Kinderstoel versieren
hapjes leuk presenteren.

Ik weet niet, dit wordt mijn eerste kinderfeest. Er komen ook andere kindjes.
Ik had bijv. Ook al bedacht dat ik de oven niet ga gebruiken, die wordt heet en is dan gevaarlijk.

Of hoe behoed ik mijn kind voor voederende visite die haar verwennen tot ze spuugt
pi_130397805
Ik had een lijstje gemaakt op lijstje.nl, maar je hebt ook meer van dat soort sites.

En cadeauideeën, boekjes, duplo, kleurboek met grote plaatjes, houten blokken.
Bij Floris had ik ook nog houten puzzels gevraagd, Little People spul.

En je laatste vraag, hier is dat totaaaal niet aan de orde geweest. Maar goed de opa's en oma's ziet ze regelmatig en die zijn nooit zo van het volproppen. Geen tips dus ;)

Tips mbt kinderfeestjes, weet niet hoe oud de kindjes zijn die komen. Maar als er wat grotere kinderen komen is het misschien handig wat tekenspul te hebben liggen. Verder weet ik het niet zo goed, hier hadden wel speelgoed zat natuurlijk (ik heb wel het een en ander weggehaald aan speelgoed) en we konden lekker buiten zitten.

Oven niet gebruiken is misschien wel handig idd, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen (en de hoeveelheid kinderen). Hoewel hier niet echt kinderen de keuken ingingen, maar ik weet niet hoe dat was geweest als we niet buiten hadden gezeten.
Misschien iets van bellenblaas halen, dat vinden ze ook altijd leuk natuurlijk.
pi_130397806
Kwisted:
- Voor de andere kinderen zorgen voor een feestmuts
- Qua eten ? Die van mij eet bijna geen zoet, maar werd wel gelokt. Gewoon wat van zeggen, hoe moeilijk ook.
- Versieren/presenteren: Let op dat je geen kleine dingen hebt. Zoals coctailstokjes. Of van die uitspuug fluitjes, die zijn gevaarlijk.
-Foto/ filmpje maken met taart !
- Niet te lang laten duren
- Realiseer je dat JIJ (of man) de kadootjes moeten uitpakken en " namens haar" blij moeten zijn :D Dat had ik me niet gerealiseerd van te voren hahaha.kost TIJD !!!
pi_130397903
Gat Son, vind het zo jammer dat ik je/jullie morgen niet zie :{
Edit: lees net je post in meet topic: ja dus dat ! Als jongste dreumes :Y
pi_130398072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:59 schreef kleinzusje het volgende:
Gat Son, vind het zo jammer dat ik je/jullie morgen niet zie :{
Edit: lees net je post in meet topic: ja dus dat ! Als jongste dreumes :Y
Ik vind het ook jammer!
Ik ga gewoon een keer door de hoofdstad lopen om je te zoeken ;)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:04:12 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130398167
Als je een speeltuin vlakbij hebt, en de kinderen kunnen er alleen naartoe....? eventueel met een tante/oom/ opa/oma oid? Heb je even 'rust'.

Verder is het handig om pakjes drinken op een tafel te zetten voor ze (wicky, appelsap oid) Dan kunnen ze dat zélf pakken, en heb je niet constant het gezeur van ik heb dorst, mag ik drinken (en het dan vervolgens zelf weer vergeten te geven...)

En de rest gewoon zoals bij een gewone verjaardag denk ik?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:05:53 #250
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130398251
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:02 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik vind het ook jammer!
Ik ga gewoon een keer door de hoofdstad lopen om je te zoeken ;)
Goed idee! Ik ben er morgen ook niet bij (zoals t er nu naar uitziet), E is niet fit en het is even tijd voor ons gezin. Ik (en E dus ook) heb mijn man amper gezien deze week dus we gaan even iets gezelligs doen. Maarre misschien idd een x een minimeet?!
pi_130398278
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:05 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Goed idee! Ik ben er morgen ook niet bij (zoals t er nu naar uitziet), E is niet fit en het is even tijd voor ons gezin. Ik (en E dus ook) heb mijn man amper gezien deze week dus we gaan even iets gezelligs doen. Maarre misschien idd een x een minimeet?!
Jaaaaa!
Lijkt me heel tof!
En beterschap voor Etje :* Ze blijft kwakkelen he?
pi_130398462
Jammer Soesa :{ ben voor een minimeet ! ^O^
Son: Vandaag kleurboek gehaald ( bij de Zeeman :+ ) en haar met krijtjes in de tripp trapp gezet O+
Soesa: Hoe gaat het met lopen ?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:13:42 #253
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130398605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Jaaaaa!
Lijkt me heel tof!
En beterschap voor Etje :* Ze blijft kwakkelen he?
Mij ook!
Mja ;( maar wat het nu toch weer is, ik weet t niet. Tandjes? Oren? Sprong? Veel gemopper en opgetild willen worden, dat in ieder geval (en dan ging vandaag alweer beter dan woensdag). Gaat wel weer over :

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:10 schreef kleinzusje het volgende:
Jammer Soesa :{ ben voor een minimeet ! ^O^
Son: Vandaag kleurboek gehaald ( bij de Zeeman :+ ) en haar met krijtjes in de tripp trapp gezet O+
Soesa: Hoe gaat het met lopen ?
Gaan we gewoon doen dan! Vond ze t leuk?
Lopen gaat echt top ^O^ , ze kruipt niet meer nu!
pi_130398935
Soesa: Ze vond het echt leuk ! Ik deed het voor :D Op blanco papier nog meer lol ! 2 meesterwerken gemaakt voor opa en oma _O-
Wel stak ze de krijtjes in haar mond :+

Hier ook geen kruipen meer. Wel buiten nog een beetje, maar meer wiebelen/vallen en opstaan :D
pi_130398997
Soesa, wrom neem je man morgen niet mee ? Of kom je later ? Tis daar zo heerlijk !
pi_130399231
Kwisted
Bijna 1!! *O* wij hebben S haar verjaardag op 2 ochtenden gevierd, zo was het niet te druk en kon S smiddags bijkomen en lekker slapen.
Niemand heeft haar gevoerd en heb kindvriendelijke hapjes op tafel gezet (snacks van goodiez enzo) en met taart en rustmomentje S in de tafelstoel.

Bitterend
Half7 was idd vroeg maar eenmalig omdat ze zo moe was. Normaal gaat ze tussen 20 en 21 uur op bed.
Nouja.. Nu ligt ze nog niet te slapen want ze wil echt niet op bed. Ze zei de hele tijd 'Auw auw' en had daarna overgegeven :(
Nu ligt vriend met dr op bed
pi_130399302
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mij ook!
Mja ;( maar wat het nu toch weer is, ik weet t niet. Tandjes? Oren? Sprong? Veel gemopper en opgetild willen worden, dat in ieder geval (en dan ging vandaag alweer beter dan woensdag). Gaat wel weer over :

[..]

Gaan we gewoon doen dan! Vond ze t leuk?
Lopen gaat echt top ^O^ , ze kruipt niet meer nu!
Arm moppie ;(
Elise heeft dat trouwens ook dat mopperen. Af en toe word ik er een beetje gek van :@
Helemaal omdat Floris geen middagslaapje meer heeft (sinds deze week), dus soms....
En idd minimeet maar even een keer plannen dan *O*

Leuk KZ! Doet ze er al meer mee dan Elise ;)

En hier kruipt ze tegenwoordig juist ipv tijgeren :')
pi_130400600
Straks geld waard :D

SPOILER
*O*
pi_130400966
Mooie roze en groene strepen!
pi_130401177
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mooie roze en groene strepen!
hahahaha _O-
Sjezus, zie je niet het thema ?
pi_130408291
:W
pi_130408430
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:10 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

hahahaha _O-
Sjezus, zie je niet het thema ?
Sorry geen kunstkenner :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:24:15 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130408463
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:40 schreef Kwisted het volgende:
Ideetjes als:
Een meptaartje
Kinderstoel versieren
hapjes leuk presenteren.

Ik weet niet, dit wordt mijn eerste kinderfeest. Er komen ook andere kindjes.
Ik had bijv. Ook al bedacht dat ik de oven niet ga gebruiken, die wordt heet en is dan gevaarlijk.

Of hoe behoed ik mijn kind voor voederende visite die haar verwennen tot ze spuugt
Wij hadden niet speciaal een meptaartje, gewoon een stuk van die veel te dure taart :X ( dat is dus iets wat er dit jaar anders gaat!)
Zou het gewoon doen zoals je normaal ook een verjaardag viert? En wat iemand al zei; pakjes en eetdingen voor de kleintjes al klaar zetten op een tafel, goed idee! ^O^
Wij hadden op het kaartje erbij gezet dat Anouk tussen zo en zo laat nog een slaapje deed. Had je ook even rust tussendoor ( in ieder geval, bij ons kwam er toen niemand ;) )

Mooi kunstwerk KZ!

Anouk nu maar eens aankleden, dan kunnen we op pad!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:08:32 #264
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130408753
Ik vind t al knap KZ *O*! Hier gaat t buiten idd ook nog met vallen en opstaan. Ik probeer haar iedere dag even buiten te laten lopen en het gaat echt steeds beter :Y. Ze vindt het ook zo leuk O+

Veel plezier vandaag, jullie hebben mooi weer! Hier zit een klein dametje al de hele tijd te gapen en in haar oogjes te wrijven. En veeeeel te drinken (keelpijn)?

Dat gemopper is dus 'gelukkig' herkenbaar Son, echt een fase. Kruipen ipv tijgeren is toch ook een goede ontwikkeling! Minimeet lijkt me dus echt heel leuk!
pi_130409164
Absoluut, maar het verschil is gewoon grappig.

En dat is ongeveer de staat van Elise. Plus huilen om alles.
Nu maar de nijntje film aangezet. En nu zit ze mee te zingen met het beginliedje O+
En wat ik ook bijzonder vind, je hoort voor de film echt begint zo'n nijntje muziekje. En dat had ze dus door, want toen zat ze al nijntje te roepen.
pi_130424765
Hee Son en Soesa jammer dat jullie er niet waren. Mijn mini was echt de kleinste ( buiten de baby van Kyara O+ Die is lief *; ) Het viel me op dat ze in dit "" dreumesjaar"" echt leren spelen ! Zo leuk.
pi_130427407
Ik ben ook in voor een mini-meet(in zuidholland) :D
Was de meet gezellig vandaag?

nena heeft denk ik een groeispurt, heeft de hele dag honger, hele bananen, boterhammen en grote porties groenten eet ze en tussendoor wil ze heel veel drinken.

Goed dat ze kruipt sonnetje, beter als dat getijger de hele dag.

Ik ga weer vuurwerk kijken uit het raam met Mex, hij vind het geweldig.
pi_130427530
Minimeet kz, son en soesa, dat lijkt mij ook wel leuk :)
Merk hier dat ze ineens allerlei dingen kan! Echt alles tegelijk, een pop omhelzen/knuffelen, trap oplopen, kusje geven als je dat vraagt, dingen terug op z'n plek zetten, sowieso komt ze zelf om een knuffel, gaat aan dingen hangen ( :'))

Alleen praten doet ze nog niet verstaanbaar.

Vandaag wel de eerste losse stapjes gezet, twee keer twee stapjes. Maar ik tel ze gewoon als DE eerste stapjes O+
pi_130428020
Leuk doen we ! Minimeet met de minidreumessen O+
Maar de meet vandaag was erg geslaagd ! Lastig om met iedereen te praten. Dreumesjes vlogen alle kanten op en iedereen speelde met elkaars speelgoed :D
pi_130428108
SE: eerste stapjes *O*
Son: Kruipen *O*
pi_130429554
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:34 schreef kleinzusje het volgende:
Leuk doen we ! Minimeet met de minidreumessen O+
Maar de meet vandaag was erg geslaagd ! Lastig om met iedereen te praten. Dreumesjes vlogen alle kanten op en iedereen speelde met elkaars speelgoed :D
Ja, moeten we echt doen!
Lijkt me tof al die kleine meisjes O+

Kruipen deed.ze trouwens al wel hoor, maar tijgeren ging sneller.voor dr.
En sinds een week ofzo is t continue kruipen. Mja ze.moet maar gaan lopen, beter voor haar kleren :D nu zitten er vlekken in die er niet uit gaan :') helemaal in combinatie met zandbak.
Lopen duurt nog wel even gok ik.

*O* voor mini SE dr stapjes *O*
pi_130429859
Leuk stapjes SE!!!

Toch een teken dat het nu allemaal wat soepeler gaat Son!

Nena heeft ook veel zwarte en versleten knieën, maar ik doe het maar gewoon aan thuis en op de galerij enzo, blijf kopen!

M'n vriend heeft zoiets grappigs geleerd aan Nena, zegt ie slapen, gaat ze met haar hoofd op het kussen slapen en zegt apen ofzoiets...en dan zegt ie dansen, gaat ze dansen en dan zegt ie bellen, pakt ze snel iets om mee te bellen en zit ze maar allo, jaaaa.
Als ik het film doet ze het niet -O- maar het is gewoon zo grappig.
pi_130434859
Kwisted bijna 1 *O*

KZ mooi schilderij, echt knap van je dame.

Troeta, eten als een bouwvakker? Hebben we hier ook weleens. Groeispurten kosten veel energie. Troeta klinkt erg grappig. Jammer dat je niet kunt filmen.

SE eerste stapjes *O*

Son, kruipen *O*

Wat doe ik toch fout? Ik ben met name de laatste tijd vaak gemiddeld 30 minuten bezig de kleine in bed te leggen, soms zelfs een uur bezig. Gistermiddag ging ik dan afwisselen met mijn man en na 5 minuten kwam hij beneden en sliep de kleine.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130435016
SE de eerste stapjes *O* nog even en je kan er achter aan rennen ;)

Leuk dat tekenen kz, moeten wij hier ook maar weer eens doen. Soms print ik een barbapapa kleurplaat voor haar.

Tinuviel, had ik hier ook en nu breng ik haar smiddags later naar bed, helpt hier een beetje. Slaapt hij 1 of 2 keer overdag?

C gaat in sprongen voorruit. De oefening gaat steeds beter en soms gaat ze uit zichzelf op de buik liggen (buiten haar bed om) Massage was een goede tip kz :)
En sinds vrijdag schuift ze op haar kont de hele beneden verdieping rond, echt geweldig. Gisteren was ik de wc aan het schoonmaken en hoor ik ineens gelach achter me. Zat ze in de deuropening koekkoek te doen. Kon wel meteen de voerbakjes van de kat wegzetten :P
Wel jammer dat papa net sinds vrijdag voor twee weken weg is want het traphekje is niet geïnstalleerd :(
pi_130435259
Xanteh, wat goed dat er zo snel resultaat is!! *O* Echt super!

Tinu, dat was hier ook een tijdje zo. Was de mini heel onrustig en ik een half uur bezig en mijn vriend lukte het binnen 10 min. Verschil van aanpak helpt denk ik in zo'n situatie. Na een krappe week was het over en ging slapen weer heel makkelijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:17:22 #276
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130435391
Tinuviel, hier ook zoiets...

Sinds 'n maandje of 2 leggen we kleintje overdag en 's avonds steeds vaker in z'n eigen bed om te slapen. Wordt dat ding toch nog af en toe gebruikt _O-
M. neemt hem mee naar boven, legt hem zonder huilen te slapen in zijn bedje en is met 5 minuten weer terug.
Maar als ik het probeer.... Pffff, dikke drama :'(
Dus ik doe het niet.
Bij mij valt hij vaak drinkend in slaap waarna ik hem weg leg, of ik kruip naast hem in het grote bed en dan vallen we dicht tegen elkaar aan samen in slaap O+

Zo gaat het in het weekend en 's avonds/' s nachts althans.
Hij heeft grote broers en "moet" mee in het ritme (welk ritme?? :D), dus hij slaapt meestal gewoon her en der in de wagen/auto/drager. Als hij al slaapt that is...
Werkt prima voor ons, maar ik weet dat niet elk kind het hier goed op doet.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:37:59 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130435568
Xanteh, fijn dat het al resultaat heeft. En dat ze met billenschuiven in elk geval ergens kan komen.

Jeetje, wij leggen M eigenlijk al ruim een jaar gewoon op bed en dan gaat hij slapen. Meisjes trouwens ook, ik heb ze nog nooit in slaap gevoed. Wel dat ze tijdens het voeden in slaap vielen maar dat was dan tijdens een nachtvoeding of zo.

Als het voor jullie werkt dan prima toch!
pi_130435667
Son: Idee voor een meet locatie ?

Troeta: Klinkt lief ! Praten en het uitvoeren, knap hoor !

Tinu: Misschien doe je niks “fout” maar wil hij jou bij zich houden. Jij “bent” ook zn voeding ?

Xanteh: Wat een goed nieuws !! en wat fijn dat je wat hebt aan de massage tip.

Kersjes: Zal ook anders zijn omdat hij al broertjes heeft. Hij zal wel mee moeten, anders kom je nergens aan toe lijkt me.
pi_130436285
Xanteh, fijn van de vooruitgang *O*

Ik probeer hem eigenlijk in bed te leggen als ik het gevoel heb, dat hij moe is tenzij ik een voorkeurstijdstip heb op grond van andere plannen / grote broers ritme ofzo. Vrijdag was het half een voor hij eindelijk sliep en ik was blij dat schhonouders de grote broer van school ophaalden, anders had ik de uk na een uur en drie kwartier wakker moeten maken. De laatste tijd slat hij vaak maar 1 keer, 2 keer lukt meestal niet of dan wordt heteen ergkort slaapje. Kersjes, samen in het grote bed is hier ook laatste redmiddel.

Er komen nu hier ook een hoop tanden door die de boosdoener zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130437629
Xanteh ^O^

Ik voed al 21 maanden in slaap *;
Eigenlijk gaat het zo: in de middag valt ze in slaap aan de borst en leg ik haar in bed. S' avonds voed ik haar tot ik merk dat ze klaar is, of zij gaat zelf mijn bh weer terug doen op mijn borst en ik krijg en knuffel. Dan leg ik haar op bed en ga ik naar beneden, op de babyfoon horen we haar heerlijk kletsen en *ah ah ah* van 2 beertjes zingen O+ en valt ze zo in slaap.

Het ging voor het eerst zo toen ze 18 maanden was! helemaal uit zichzelf! tot die tijd heb ik altijd in slaap gevoed of papa in slaap gewandeld.
pi_130448338
Fijn Xanteh!

SE
*O* 1e stapjes
pi_130455105
Er loopt hier een Hyperbabyineenpyamavanoctopussy rond O+ Ze roept die, die , die en heeft een rode badeend in haar hand :'(
pi_130455480
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:45 schreef kleinzusje het volgende:
Son: Idee voor een meet locatie ?
Troeta: Klinkt lief ! Praten en het uitvoeren, knap hoor !

Tinu: Misschien doe je niks “fout” maar wil hij jou bij zich houden. Jij “bent” ook zn voeding ?

Xanteh: Wat een goed nieuws !! en wat fijn dat je wat hebt aan de massage tip.

Kersjes: Zal ook anders zijn omdat hij al broertjes heeft. Hij zal wel mee moeten, anders kom je nergens aan toe lijkt me.
Misschien even via pm doen?
Kunnen we beter locatie bepalen enzo ;)

Xanteh, fijn dat de oefeningen al wat lijken te doen!

Hier vandaag naar een hobbybeurs geweest. Treintjes gekeken, vond oudste vooral erg leuk.
Elise zat lekker in de wagen te zitten. Hebben er 3 uur rondgekeken en ze heeft gewoon niet geslapen en geen kik gegeven. Thuis wilde ze ook niet slapen hoorde ik van mn vriend. Ik was naar de Ikea met mn moeder :') Dat was ook wel hel op aarde :X
pi_130455568
Xanteh, fijn dat het goed gaat!

SE, stapjes zijn tof!

Kleinzusje, was het nog geen bedtijd dan ;)

Kersjes, Daan gaat ook zo mee in Chris zijn vaste tijden. Chris was een makkelijke slaper, maar Daan lijkt nog makkelijker in slaap te vallen. Tenminste onderweg.

Thuis is het iets minder makkelijk. Noem het maar een flinke portie verlatingsangst. Vanavond bij een uur gebruld (met af en toe troosten en pauzes in het huilen) en toen pas stil. Gisteren wel iets "verwend" door erbij te blijven tot hij sliep. Dat leverde vanavond weer een langere strijd op.. Maar het zal wel weer aflopen.
Hangt weer samen met een taalsprong. Net als vorige keer.
pi_130457536
Bitterend, fijn, dat ze zo vooruit ging met zelf gaan slapen met 18 maanden.

KZ, slaapt ze inmiddels?

Son klinkt erg leuk!

Df, pf moeilijk. Hier is slapen gaan ook erg moeilijk de laatste tijd in verband met sprongetje, tenzij hij doodmoe is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:52:41 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130459323
Heftig DF, hier hetzelfde de afgelopen weken. Nu zitten we weer in een rustigere periode.

Staand spelen:

pi_130459558
M de bouwer :o wat doet ie het goed! *O*

DF hopelijk snel een rustige periode voor jullie :*
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:03:13 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130459873
(dei toren heeft papa grotendeels gebouwd hoor.... M was vooral tv aan het kijken }:| )

Hij gaat ook niet zelf staan hoor, maar hij bleef wel heel erg lang staan. En niet alleen per ongeluk. Stapje vooruit!
pi_130469048
Kyara, wat een lekkere wangen heeft hij toch!

Het was hier een paar weken geleden ook rustig, na zijn vorige taalsprong. Dus ik zie wel het verband.
Vannacht nog 1 keer gehuild. Even een aai over de bol en verteld dat het slaaptijd was. Na 10-15 minuten was het al stil. Kijken wat vandaag brengt..
pi_130470649
Son: Doen we !
Ikea *O* Druk ?

DF: Taal sprong ! Dat klinkt spannend. Wel zwaar dat het slapen dan lastig wordt.

Tinu: Ook slaapgedoe en sprongetje.

Kyara: Ziet er stoer uit !

Hier sliep ze pas om 22.00 uur ! :{ ( DF: Normaal om 19.30)
Geen drama of huilen.
Was een druk weekend met weinig slaap.
Zaterdag hyper na het Twiske en gister heel de dag naar de duinen O+ Veel, maar erg leuk.
Ze was echt super zoet en vrolijk, maar toch veel prikkels. Ach, tis niet elke dag zo druk. Misschien vandaag lekker bijslapen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:06:44 #291
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130470786
Minidreumesmeet per PM *O*!

Klinkt relaxed Son (dat van die beurs dan :D) . Dat zie ik mijn E. niet doen :). Die wil alleen maar lopen de laatste tijd en de buggy/wagen is gewoon stom.

Ik las over lastig slaapgedoe bij Tinu en Deepfreeze :*. Lastig hoor!

Kyara, wat een leuke foto's! Dat pak staat M. stoer zeg O+. En als ik hem zo zie dan is mijn meisje écht een schrieltje. Die mag wel eens nóg meer gaan eten geloof ik (al at ze vanochtend weer met gemak 2 boterhammen weg :') ) .

Hopelijk vandaag bijslapen idd KZ. Klinkt inderdaad als druk, daar hebben wij hier dan ook altijd een nasleep van. Dit weekend was gelukkig niet zo druk, ze was niet zo lekker en heeft gewoon veel rustig gespeeld. Ook hebben we flinke stukken gefietst want dat vind ze toch altijd zo leuk.

Oh, en vergeet ik nog: stapjes voor M. van SE *O*!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tante_Soesa op 26-08-2013 10:11:54 ]
pi_130470971
Mus, van harte gefeliciteerd met je peuter! *O* :*
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:21:43 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471111
Mus en Hilliebillie, van harte *O*
pi_130471202
Mus en Hillibillie, gefeliciteerd met jullie peuters! *O* *O* *O*

Soesa, M is ook groot hoor. Zit met lengte en gewicht op de +1 lijn. En hij heeft een dikke dreumesbuik O+
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:34:34 #295
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471393
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:25 schreef Kyara het volgende:
Mus en Hillibillie, gefeliciteerd met jullie peuters! *O* *O* *O*

Soesa, M is ook groot hoor. Zit met lengte en gewicht op de +1 lijn. En hij heeft een dikke dreumesbuik O+
Die dreumesbuik heeft mijn meisje ook, dat vind ik zo schattig O+. Ze prikt er zelf ook graag in :'). M. lijkt ook gewoon al heel groot, al bijna een peutertje! E. begon op de +1,5/+2 lijn en die zoekt nu het gemiddelde op. Ze lijkt alleen nog zo ieniminie op de een of andere manier. Helemaal sinds ze zo pittig loopt lijkt het gewoon een wandelende pop :'). Ze is nu zo'n 76 cm schat ik en ze zal zo'n 10 kilo wegen. Niet eens heel klein en petite maar zo oogt ze wel.
pi_130471441
Nee, dat is zeker niet klein hoor. En ze is natuurlijk ook nog maar net 1. M is alweer ruim 19 maanden he. Die is ook meer peuter dan baby zeg maar.
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:42:32 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471541
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:36 schreef Kyara het volgende:
Nee, dat is zeker niet klein hoor. En ze is natuurlijk ook nog maar net 1. M is alweer ruim 19 maanden he. Die is ook meer peuter dan baby zeg maar.
Is ook zo :Y. M is idd een half jaar ouder en een jongen! Ik merk wel dat, omdat ze nu zo veel in beweging is, het babyspek er nu afvliegt. Ze heeft al bijna geen beenplooien meer ;( en daardoor maak ik me af en toe een beetje zorgen over haar groei. Ze doet 't verder prima hoor en eet ook supergoed maar toch. Ze was toch wel een lekkere bollie en daar is nu niks meer van over. Ze zit nu nog steeds in mt 74 terwijl ik begin mei al dacht dat ze daar snel uit zou zijn :'). Haar nichtje van 4,5 maand zit nu in mt 68 :o, die haalt E. straks gewoon in!

Ik probeer even een foto'tje te uploaden van hoe ze van het weekend buiten stond O+. Op de een of andere manier vind ik die foto heel aandoenlijk.
pi_130471582
Ja, ik weet ook niet hoe dat hier zal gaan als M echt gaat lopen. Hoewel het voor het verbruiken van energie niet zoveel uit zal maken of je nu aan de hand of los loopt denk ik ;)
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:46:46 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471624
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:44 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet ook niet hoe dat hier zal gaan als M echt gaat lopen. Hoewel het voor het verbruiken van energie niet zoveel uit zal maken of je nu aan de hand of los loopt denk ik ;)
Neuh, dat denk ik ook niet!
pi_130471651
M zat rond zijn 1e jaar wel in maat 80 geloof ik. Die heeft nu soms al maat 92 aan :o

En die eens een foto!
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:48:42 #301
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471680
Volgende topic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')