abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130361127
Wat een knapperds allemaal _O_
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:00:21 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130361464
Wij hebben de patatjes altijd redelijk weten te omzeilen door eerst Anouk te laten eten en dan wij :D En nu eten we ze niet meer, want ik ben "gezond aan het eten" (lijnen dus :P) Maar als het zo eens uitkomt, dan mag ze het wel van mij. Maar bij opa (vader van lief) krijgt ze altijd van alles toegstopt en ik ga eigenlijk nooit mee (geen zin an) dus kan er weinig van zeggen.....maar vervolgens wil ze thuis haar brood of avond eten niet meer.
Anouk eet toch al raar, wat ze de ene week wel eet, eet ze de andere week weer niet :( Irritant vind ik dat.

Hier moest ze met 18 maanden wel blokjes stapelen, dat ging wel ok, maar het toetsenbord vond ze toch leuker :P Puzzelen doet ze ontzettend goed, die houten dingen met die nopjes eraan. Gisteren nog 1 gekocht en vandaag stopt ze ze zo op de goed plek en benoemd ook nog even wat het is (boerderij dieren, en de boerin is mama ;( )

Ze blijft mij iedere keer weer verbazen met allerlei dingen. O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130362370
18 maanden afspraak? Ik was twee weken geleden voor de 14 maanden afspraak en ze vertelden mij dat ik een brief kreeg voor een afspraak als ze 2 jaar is. Of verschilt dat per cb?

C eet alles, behalve als het groen is :') Pizza en patat ook maar dat maak ik wel allemaal zelf. Wij zij niet van de kant en klare etenswaren.

Kinderfysio was hier weer vandaag omdat ze nog steeds niet staat/tijgert/kruipt/loopt. Waarschijnlijk iets mis met de bekken en de spieren in haar buik en benen zijn te slap. Ze heeft de motoriek van een 7 maanden oude baby. Nu wat oefeningen gekregen en a.s. maandag verdere check. Gelukkig is haar fijne motorriek wel goed, zelfs beter dan wat het gemiddelde is!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:32:08 #204
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130362804
Oh wat schrikken Xanteh! Wel goed dat er een oorzaak is gevonden en dat jullie nu ergens naartoe kunnen werken.
pi_130363089
Ach dat is sneu Xanteh. Heeft ze er ook pijn van?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130363809
Xanteh verdorie zeg :( Dat is naar !
Wel goed dat jullie er actie op ondernemen !!! :*
pi_130365751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:04 schreef Mevr_Mus het volgende:
Vanmiddag naar het CB geweest. S. sliep nog dus moest hem wakker maken, iets wat nooit lekker uitpakt :') En nu dus ook niet... Meneer weigerde alles, behalve het aanwijzen van de lichaamsdelen van de pop :') Geen stats ook, maar de arts vond hem er op het oog goed uitzien.

En al die andere kinderen natuurlijk netjes op de weegschaal en bij de meetlat en vrolijk bij de arts naar binnen :{w
Mijn oudste is voor het laatst gemeten en gewogen met 14 maanden :')
Ben benieuwd volgende maand :P
pi_130366015
Xanteh, wat vervelend zeg ;(
Ben benieuwd wat de verdere stappen gaan zijn.
Fijn dat de fijne motoriek wel goed is!

Hier niet zoveel te melden, vandaag gewerkt, dus kind 3 kwartier gezien. Waarin ze wel heeeeerlijk heeft zitten eten. Kleine kliko O+
pi_130370523
Hier ook warm/koud idd :D

Maisboogjes zijn her ook favoriet. In Dld nog 2 soorten"gezonde" babykoekes gehaald. 1 vindt hij en de ander (voor +8 maanden :') ) vindt hij heerlijk.

Xanteh, jeetje zeg.
Ik geneer me met terugwerkende kracht over mijn gezeik over het lopen van M :@

18 maanden, M heeft allen blokjes terug n het doosje gestopt, de ringen om zo'n paal heen gedaan, geprobeerd om andere blokjes te pakken en hele verhalen gehouden.
pi_130374632
Phaidra: nee gelukkig geen pijn zover wij weten :) Jullie hadden toch de 14 maanden afspraak vorige week? Hoe is de prik verlopen? Nog last van gehad?

Oefening verloopt niet zo goed, ze wil niet op haar buik blijven liggen. Steeds meteen draaien naar de rug en zitten. Iemand nog ideeën dat ze blijft liggen op haar buik? Speeltje erbij werkt niet, zelfs haar favoriete barbapapaboekje werd niet gewardeerd.

Rest :* voor de aardige woorden.
pi_130375271
Xanteh: Lastig ! Tips kun je het niet noemen, maar op welke ondergrond leggen jullie haar ? Wil ze bv op bed wel op haar buik liggen ? Heeft ze last van haar buik ( poep) ? Of haar nekje ? Al massage geprobeerd ? Het ruggetje masseren dus. En na een warm badje ?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:22:12 #212
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130375682
Xanteh wat naar. Ik heb geen tips (kz noemt alles al denk ik), alleen een :* .
O en zijn jullie al bij een osteopaat geweest? Daar hoor ik altijd goede verhalen over...
pi_130375800
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:51 schreef Xanteh het volgende:
Phaidra: nee gelukkig geen pijn zover wij weten :) Jullie hadden toch de 14 maanden afspraak vorige week? Hoe is de prik verlopen? Nog last van gehad?

Oefening verloopt niet zo goed, ze wil niet op haar buik blijven liggen. Steeds meteen draaien naar de rug en zitten. Iemand nog ideeën dat ze blijft liggen op haar buik? Speeltje erbij werkt niet, zelfs haar favoriete barbapapaboekje werd niet gewardeerd.

Rest :* voor de aardige woorden.
Gelukkig dat ze geen pijn lijkt te hebben. Lastig dat ze niet op haar buik wil. Ik zou ook een zachte ondergrond gebruiken en vaak herhalen. Het is misschien gewoon een kwestie van wennen. Ook al is het nu maar heel kort, ze traint er toch spieren mee, zeker als je het per dag vaak zou doen :*.

Wij hadden 1,5 week geleden idd de BMR-prik. Hij heeft dinsdag op het KDV 1x gespuugd en gister had hij verhoging. Verder hangerig en weinig eetlust. Maar vanochtend had hij weer 37,4 en gingen er 2! boterhammen in, dus ik denk dat we over het hoogtepunt heen zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130375837
Wat akelig Xanteh! Is het niet zo dat ze het op haar buik liggen probeert te vermijden omdat het te zwaar voor haar is? De spieren zijn niet zo sterk en daardoor kiest ze voor iets wat prettiger aanvoelt Ik zou even de fysio bellen en vragen die een oplossing weet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130376355
Phairda: wel sneu dat hij er last van heeft gehad maar goed dat het nu alweer beter gaat :) En twee boterhammen? Klein vreetmonstertje zeg ;) Komt vast goed met zo'n eetlust!

In bed vindt C het geen probleem om op haar buik te liggen, want ze is een buikslaper. De kruiphouding kan ze wel, maar doet het niet vaak en niet lang. We hebben geprobeerd in ons bed en op haar speelkleed maar wordt niet gewardeerd.

Clubsoda: wat jij zegt zei de fysio ook gisteren, dat ze meteeen een makkelijke houding opzoekt (draaien en zitten) Dat maakt deze oefening ook moeilijk om te doen. Juist door veel op de buik te liggen, en het liefst op zoveel mogelijk verschillende plekken, traint de spieren die ze nu mist. Maar ik zal het wel aangeven als de fysio hier maandag weer is en of er een andere manier is om de spieren te trainen. Ga ondertussen wel door met deze oefening, alle beetjes helpen?

Heb je voor een osteopaat een verwijsbrief nodig?

Kz: verschillende ondergronden, maar in haar bedje werkt nog het best! Massage is een goed idee, voor het midag slaapje maar eens proberen. Bad kan weer niet want ze mag maar 1 keer per week max. 10 minuten ivm zeer droge en eczeemhuid.

En nog sorry dat ik ineens zo binnen kom stormen, normaal post ik nauwelijks :@
:*
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:05:07 #216
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130376458
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:59 schreef Xanteh het volgende:

Heb je voor een osteopaat een verwijsbrief nodig?

En nog sorry dat ik ineens zo binnen kom stormen, normaal post ik nauwelijks :@
:*
Volgens mij niet. Zit toch meer in de hoek van de natuurgeneeskunde. Gewoon eentje bij jou in de buurt opzoeken en even bellen of ze wat voor je kunnen betekenen? (Ik riep ook maar wat hoor... maar wie weet!)

En sorry is nergens voor nodig!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:20:31 #217
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130376776
Lastig Xanteh... Is de fysiotherapeut een beetje ruimdenkend? In dat geval zou je hem / haar eens kunnen vragen of er andere (meer alternatieve) therapieën zijn die jullie dochter zouden kunnen helpen, onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet :)

Pfff, mijn zoon weet z'n groeiende woordenschat wel dramatisch in te zetten... Net tijdens het haren wassen luid jammerend: "Nee mama, niet doen! Mama, niet doen!" Ik zou bijna geloven dat ik de gemeenste moeder ooit ben :')
Oude (on)bekende.
pi_130376980
Dan zou ik haar ook maar gewoon zo vaak mogelijk eventjes zo neerleggen Xanteh, alle beetje helpen zeker. Wat ik vroeger deed was M op zijn buik laten liggen met een voedingskussen/handdoekrol onder zijn oksels. Dan is het net wat makkelijker het hoofd omhoog te houden. En kijkt ze graag babytv? Dan zou je dat ook nog kunnen proberen.

Mus, jij gemenerik, zomaar haren wassen :{w
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130377287
Mus : foei :D

Xanteh: Vind het juist prettig om mee te denken. Veel posten is toch niet nodig ? Nu heb je er wel behoefte aan, nou helemaal goed ! Ik vind het rot voor je.

Ik heb toen ze ongeveer 3 maanden was een babymassage cursus gedaan. Daarna nog steeds volgehouden. Helemaal niet lang of moeilijk, gewoon lekker met olie en een beetje de beentjes en armpjes bewegen. De onderrug masseren helpt hier ook voor het slapen gaan.

Osteopaat is geen gek idee.
En op haar buik naar baby tv laten kijken klinkt ook prima.

Lastig van de gevoelige huid.
pi_130377329
De dreumes pubertijd is hier aangebroken :D
pi_130380036
Wij gaan trouwens binnenkort op visite. Tis 2 uur rijden. Ik zit er aan te denken om haar dan wakker te houden en om 11.00 uur te vertrekken, hopen dat ze die 2 uur slaapt. Hoe doen jullie dat ?
pi_130380446
Mevr mus : o haha

Xanteh :* lastig.
Osteopaat heeft hier erg geholpen bij S (nekje zat na de bevalling vast enzo)
Ze heeft mij ook behandelt en voelde me daarna een stuk beter. Kan geen kwaad lijkt me om dat met fysio te combineren.

Kz
Wij vertrekken idd rond slaaptijd (of ff extra intensief spelen :9 en slaapje uitstellen)

-O- vannacht was S weer klaarwakker om 23u :? Maandag ging ze 18:30 slapen dus kon ik me ook we voorstellen dat ze de diepste slaap gehad had (en tandjesleed/kiezen, overgeven) maar vannacht was er niets aan de hand ze wilde gewoon echt niet slapen, ook niet tussen ons in. Ze ging gister om half9 slapen ( iets met niet op bed willen...)
Ze is 2uren wakker geweest (we zijn niet naar beneden gegaan) maar ze wilde echt niets. Begrijp er weinig van.
Misschien omdat ik sinds deze week weer begonnen met werk?
pi_130381191
Zo wat gaan jullie snel. Ok heb vast niet alles onthouden, laat staan dat ik op alles reageer.

Wat betreft eten eet dreumes met ons mee, dus ook weleens pannenkoeken, friet of kant en klare pizza. Doordeweeks is er weinig tijd voor het koken, maar wij eten het nooit vaker dan 1x per week. Pannenkoeken zijn de bom, pizza vind hij lekker en hij is niet zo van de frietjes.

Xanteh, wat balen dat je meisje last heeft van slappe spieren en daarom niet kruipt, tijgert of loopt. Zitten kan ze wel begrijp ik.

Vam petje af hoe je dat doet met 6 kinderen.

Lief van dat warm/ koud.

Phaidra beterschap voor I.

Mevr. Mus, zo denken onze buren vast ook als onze uk krijst.

Zoë balen van de slechte nacht gisteren. Heb je iets wat dan helpt.

Hier was middagslaap ook drama, was sinds kwart over elf/ half twaalf bezig en om 12.30 uur sliep hij eindelijk. Maar ik ben ook boos, gefrustreerd omdat ik gisteren mijn pinpas ben kwijtgeraakt en dat voelt hij ook. Plus de 2 dagen afwezigheid dus borst/ mama verslaving en tandjesleed helpt ook niet mee. Nu slaapt hij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:07:44 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130385169
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:45 schreef kleinzusje het volgende:
De dreumes pubertijd is hier aangebroken :D
Wat een heerlijkheid he :D

Wb je andere vraag, zo zou ik het ook doen denk ik. Slaapje rekken tot een uur of 11, dan gaan rijden en keihard duimen dat ze lekker gaat slapen.

Wat rot Zoë. Ik heb geen tips...

Mus :D, ontaarde moeder zeg!

Heeft L lang geslapen Tinu?

Mijn meisje is weer een stuk gezelliger dan woensdag. Erg fijn!

Een vraagje, hoe zouden jullie hiermee omgaan? Wij hebben een erg lage salontafel, cm of 40 van de grond is het tafelblad. Dat lokt natuurlijk enorm uit tot klimmen! Nu mag ze van mij best erop zitten (doe ik zelf ook soms :@ ) maar staan en lopen niet. Te gevaarlijk. Tot nu toe heb ik iedere x als ze ging staan duidelijk 'nee' gezegd en na 2x 'nee' haar eraf gehaald en bij speelgoed neergezet. Nu is het een spelletje geworden voor haar. Ze begint al te lachen als ik 'nee' zeg en als ik haar optil vindt ze dat alleen maar leuk :'), niet echt effectief dus. Nu heb ik haar genegeerd als ze weer ging staan maar dan blijft ze ook gewoon gerust 5 min staan en lopen op tafel, het boeit haar ook niet dat ik niet kijk en reageer... Ik weet t ff niet?! Ze is natuurlijk pas 12,5 maand dus ze snapt ook nog niet zo heel erg veel helaas..
pi_130385548
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:21 schreef kleinzusje het volgende:
Wij gaan trouwens binnenkort op visite. Tis 2 uur rijden. Ik zit er aan te denken om haar dan wakker te houden en om 11.00 uur te vertrekken, hopen dat ze die 2 uur slaapt. Hoe doen jullie dat ?
Precies zo! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')