abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130385805
Soesa, heel stug volhouden... Wij hadden zo'n situatie met de trap in de woonkamer. Was ook een tijd alleen maar leuk. Maar we hebben consequent 'nee' gezegd (op strenge, wat harde toon) en 'uh-uh' en verder negeren. na een paar keer waarschuwen hem even in de box gezet. Na een maand of zo viel opeens het kwartje en was het niet meer interessant.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:47 #227
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130385877
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:30 schreef Phaidra het volgende:
Soesa, heel stug volhouden... Wij hadden zo'n situatie met de trap in de woonkamer. Was ook een tijd alleen maar leuk. Maar we hebben consequent 'nee' gezegd (op strenge, wat harde toon) en 'uh-uh' en verder negeren. na een paar keer waarschuwen hem even in de box gezet. Na een maand of zo viel opeens het kwartje en was het niet meer interessant.
Een maand :o, oh my, dit gebeurt zo'n 20 x op een dag hier :D. Maar dat is idd wat we doen dus dan gaan we daar maar mee verder!
pi_130385970
Ja het is heel vermoeiend! Wij konden de trap gelukkig ook blokkeren door de kinderstoel ervoor te schuiven (deden we pas als we hem er al 20x afgeplukt hadden), want het was echt het eerste wat hij deed zodra hij 'los' liep in de kamer. Maar dat is wat lastiger bij een tafeltje -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130386301
Tante soesa
Ik zei dan "zitten" ( gewenst gedrag benoemen ) en hielp haar te zitten. Dit 1x gedaan en verder bij staan; 'zitten' gezegd en als ze ging staan verder negeren (dus niet kijken, maar wel stiekem natuurlijk om haar in de gaten te houden)
Wij hebben ook lage tafeltjes en S mag er op zitten ( sindsdien is het niet meer leuk ) maar staan mag dus niet. Net als in de poppenwagen enzo. Was ook rond dezelfde leeftijd als jou meisje.

[ Bericht 13% gewijzigd door Zoë23 op 23-08-2013 17:33:32 ]
pi_130386587
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:21 schreef kleinzusje het volgende:
Wij gaan trouwens binnenkort op visite. Tis 2 uur rijden. Ik zit er aan te denken om haar dan wakker te houden en om 11.00 uur te vertrekken, hopen dat ze die 2 uur slaapt. Hoe doen jullie dat ?
dat doe ik dan ook inderdaad. Al leert de ervaring ook dat het niet altijd gebeurt zoals jij dat vooraf hebt bedacht :D

Lastig Soesa, denk inderdaad consequent vol blijven houden. Hier geen klimmer dus wij zitten nog redelijk rustig. Die paar keer dat hij de lamp aan doet op een dag soit...

Balen van je pinpas Tinu, ze voelen dat toch snel aan dan he.

M zit al een paar dagen op 1 slaapje! En ook vooral omdat ie steeds uitslaapt tot na 8 uur *G* *G*
pi_130388430
Soesa, hij heeft tot 15 uur geslapen en daarna zijn we met oma en opa en beide jongens nog naar een plas i n de buurt gegaan.

Soesa balen van dat tafeltje. Hier komt hij ook steeds aan, waar het niet mag, mijn keukenkastjes bijvoorbeeld. Dan zeg ik ook nee en zet hem bij zijn speelgoed of leid hem af. Het is al wat beter geworden. Fijn, dat ze weer gezelliger is.

Kz, zo zou ik het ook doen. Ook hier werkt het helaas biet altijd.

Kyara, ja ze voelen het haarfijn aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130392773
Dank ! Fijn dat jullie het ook zo doen. Vorige keer hebben we haar eerst laten slapen en zijn toen gaan rijden. Was ze ook nog veel kleiner. Dit leek me nu beter ^O^ Klopt Kyara, we zien wel hoe het loopt. Maar als we in Adam wat afspreken laat ik haar eerst slapen :)

Zoe: Zware nachten meid :* Werken zou invloed kunnen hebben.

Tinu: wat rot van je pas :( Wel meteen laten blokkeren toch ? En ja dat voelen ze aan. ALLES !!!

Kyara: Wat fijn van dat slapen. ^O^

Soesa en Phaidra: Klinkt heel goed maar wel doodvermoeiend ;) :D Ik baal zo dat wij daar ook aan moeten............. het opvoeden dus ;)

Rest: c_/ Heerlijke dag hier O+ Dreumespuber was na haar slaapje lief en gezellig. Fijn de stad in geweest, appeltaart gekocht, H&M in en uit gelopen O-) , Zeeman in en uit gelopen O-) en nieuw winter/herfst jasje gepast *; :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130392829
Ai, smilie overkill :@
pi_130394918
Oh Xanteh dat is erg schrikken! ik hoop dat de fysio kan helpen :*

Tinu was erg van je pinpas!

Zoe half 19 is best vroeg nee? later op bed?

Lekker shoppen KZ!

pfoe even nog beetje lezen :@ ik moest werken vandaag dus lastig bij houden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:51:46 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130394955
Oh ja, 20.000.000 keer blijven doen, ook al heb je net zo vaak nee gezegd..... zo leuk! Vooral het gezicht dat erbij getrokken wordt; weten dat het niet mag :D

En ik moet lachen om mevr-mus! Haren wassen moet je ook niet doen, dat is stom o|O

Ik was er vanavond niet bij het naar bed brengen (auto halen voor morgen *O* ) hoor ik van lief dat ze de hele tijd mama aan het roepen was O+ Toen ik thuis kwam hoorde ik lief net zeggen slaap lekker, dus ben er niet meer naar toe gegaan, was wel goed zo. Maar zo lief! O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130395174
Hahaaha mini Musje <3

Als ik nee zeg dat mag niet gaat ze neeenee roepen en mij slaan :? _O- (zachtjes) ik zeg niet mama slaan! dat is niet lief
en dan krijg ik een kusje O+ :D gekke truus *;
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:58:57 #237
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130395241
Gekke Miep slaat ook wel eens, dan zeg ik, nee, je moet aaien en vervolgens aait ze mij over mijn wang, als ze ze aan het zwaaien is! O+
pi_130395283
Suus O+ Ben benieuwd naar die kleine van je. Knap van dat puzzelen.
bitterend: Heb me netjes gedragen hoor :D
pi_130395368
Vandaag in de Zeeman werd de mijne " aangevallen" door een peuter van 2,5 jaar.
Pakte haar fles af en ging haar " slaan" . Nah ja !!! Ik : " Zachtjes, aaien...., tis een heel klein meisje......" Dat is toch de taak van haar moeder ?????
pi_130395514
KZ -O- toen we bij de burgers zoo waren met Sannne kwam een meisje op ons af (we zaten op een bankje) en gooide zand op R :( Haar opa kwam wel aanrennen en die schaamde zich echt erg
pi_130396231
Hoi!! Ik kom even binnenvallen! Over een maandje kom ik weer meekletsen.

Ik vroeg me af of jullie nog tips en ideeën hebben voor haar eerste verjaardag??
En wat is leuk om kado te vragen??
pi_130396704
Het viel mee bitterend ! :*
Kwisted *O*
Badstikkers :Y
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:33:01 #243
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130396794
Anouk vond Little people erg leuk. Zij heeft het huis en een pretpark, nu word er overigens wel meer echt mee gespeeld, maar dan nog vond ze het toen ook al erg leuk.
Ik had overigens een lijstje gemaakt met cadeau ideeën, die men dan kon afvinken, weet alleen niet meer hoe die website heet... wel erg praktisch in ieder geval.
Ik weet niet wat voor tip of ideeën je verder nog zoekt?
pi_130397072
Ideetjes als:
Een meptaartje
Kinderstoel versieren
hapjes leuk presenteren.

Ik weet niet, dit wordt mijn eerste kinderfeest. Er komen ook andere kindjes.
Ik had bijv. Ook al bedacht dat ik de oven niet ga gebruiken, die wordt heet en is dan gevaarlijk.

Of hoe behoed ik mijn kind voor voederende visite die haar verwennen tot ze spuugt
pi_130397805
Ik had een lijstje gemaakt op lijstje.nl, maar je hebt ook meer van dat soort sites.

En cadeauideeën, boekjes, duplo, kleurboek met grote plaatjes, houten blokken.
Bij Floris had ik ook nog houten puzzels gevraagd, Little People spul.

En je laatste vraag, hier is dat totaaaal niet aan de orde geweest. Maar goed de opa's en oma's ziet ze regelmatig en die zijn nooit zo van het volproppen. Geen tips dus ;)

Tips mbt kinderfeestjes, weet niet hoe oud de kindjes zijn die komen. Maar als er wat grotere kinderen komen is het misschien handig wat tekenspul te hebben liggen. Verder weet ik het niet zo goed, hier hadden wel speelgoed zat natuurlijk (ik heb wel het een en ander weggehaald aan speelgoed) en we konden lekker buiten zitten.

Oven niet gebruiken is misschien wel handig idd, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen (en de hoeveelheid kinderen). Hoewel hier niet echt kinderen de keuken ingingen, maar ik weet niet hoe dat was geweest als we niet buiten hadden gezeten.
Misschien iets van bellenblaas halen, dat vinden ze ook altijd leuk natuurlijk.
pi_130397806
Kwisted:
- Voor de andere kinderen zorgen voor een feestmuts
- Qua eten ? Die van mij eet bijna geen zoet, maar werd wel gelokt. Gewoon wat van zeggen, hoe moeilijk ook.
- Versieren/presenteren: Let op dat je geen kleine dingen hebt. Zoals coctailstokjes. Of van die uitspuug fluitjes, die zijn gevaarlijk.
-Foto/ filmpje maken met taart !
- Niet te lang laten duren
- Realiseer je dat JIJ (of man) de kadootjes moeten uitpakken en " namens haar" blij moeten zijn :D Dat had ik me niet gerealiseerd van te voren hahaha.kost TIJD !!!
pi_130397903
Gat Son, vind het zo jammer dat ik je/jullie morgen niet zie :{
Edit: lees net je post in meet topic: ja dus dat ! Als jongste dreumes :Y
pi_130398072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:59 schreef kleinzusje het volgende:
Gat Son, vind het zo jammer dat ik je/jullie morgen niet zie :{
Edit: lees net je post in meet topic: ja dus dat ! Als jongste dreumes :Y
Ik vind het ook jammer!
Ik ga gewoon een keer door de hoofdstad lopen om je te zoeken ;)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:04:12 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130398167
Als je een speeltuin vlakbij hebt, en de kinderen kunnen er alleen naartoe....? eventueel met een tante/oom/ opa/oma oid? Heb je even 'rust'.

Verder is het handig om pakjes drinken op een tafel te zetten voor ze (wicky, appelsap oid) Dan kunnen ze dat zélf pakken, en heb je niet constant het gezeur van ik heb dorst, mag ik drinken (en het dan vervolgens zelf weer vergeten te geven...)

En de rest gewoon zoals bij een gewone verjaardag denk ik?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:05:53 #250
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130398251
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:02 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik vind het ook jammer!
Ik ga gewoon een keer door de hoofdstad lopen om je te zoeken ;)
Goed idee! Ik ben er morgen ook niet bij (zoals t er nu naar uitziet), E is niet fit en het is even tijd voor ons gezin. Ik (en E dus ook) heb mijn man amper gezien deze week dus we gaan even iets gezelligs doen. Maarre misschien idd een x een minimeet?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')