Meestal is het nog niet eens tijdens de squat of deadlift, maar als ik daarna nog ff legg press doe, dan weet ik niet hoe ik zitten moet in die stoel en wordt het steeds zuurder als het tegen zit. Probeer het altijd er uit te rekken door voorover/schuin m'n rug/ die dikke spier te strechen maar meestal gaat het pas over als ik weer thuis ben lol.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:33 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja, echt in die 2 dikke spieren(kabels noem ik ze altijd) links en rechts van je ruggengraat in je onderrug.
Zeker tijdens een bulk en flink stijgen met compounds is het soms heel erg irritant dat ik ze zelfs overdag soms krijg tijdens lopen.
Daarnaast heb ik een anterior pelvic tilt(helpt ook niet mee) waar ik ook al extra werk voor doe om dat constant te corrigeren tijdens lopen en zitten.
weet je dat zeker? het voelt echt heel anders aan dan high bar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Low barheb de bar idd lager in mijn nek dan op de middelste tekening.
Ja je zou dus dat testje kunnen doen van languit op de grond gaan liggen.. dan weet je of het door de hip flexors komt of niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Meestal is het nog niet eens tijdens de squat of deadlift, maar als ik daarna nog ff legg press doe, dan weet ik niet hoe ik zitten moet in die stoel. Probeer het altijd er uit te rekken door voorover/schuin m'n rug/ die dikke spier te strechen maar meestal gaat het pas over als ik weer thuis ben lol.
interessant thanks!
ja dat ga ik doen de volgende keer. thanks.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:35 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja je zou dus dat testje kunnen doen van languit op de grond gaan liggen.. dan weet je of het door de hip flexors komt of niet.
Sterker nog. ik denk er nu 2 tellen overna, en als ik het wel eens voel bij Yoga bijv. dan doe ik ook altijd m'n benen in trekken. Dan verdwijnt het...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:35 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja je zou dus dat testje kunnen doen van languit op de grond gaan liggen.. dan weet je of het door de hip flexors komt of niet.
Nee, maar hij ligt ook niet zo hoog als bij de high bar vind ik. En die low bar ziet er wel erg low uit.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:35 schreef Deeltjesversneller het volgende:
weet je dat zeker? het voelt echt heel anders aan dan high bar.
Low bar positie varieert bij mensen heel erg, er is niet één bepaalde plek.. de één heeft een langer torso met kortere femur, de ander weer andersom etc etc.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, maar hij ligt ook niet zo hoog als bij de high bar vind ik. En die low bar ziet er wel erg low uit.
(ik kan op mijn werk geen youtube clipjes kijken)
Haha know that feel bro, juist wanneer je zwaar traint komt je pas echt onbalansheden(is dit een woord lol?) tegen in je lichaam ... het ijzer liegt nooit.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Sterker nog. ik denk er nu 2 tellen overna, en als ik het wel eens voel bij Yoga bijv. dan doe ik ook altijd m'n benen in trekken. Dan verdwijnt het...![]()
Nou dat weer. Eerst m'n 20cm tekorte hammies, en nu dit editen nou thanks i.i.g.![]()
Hier heb ik dus al jaaaren last van he. Als ik op m'n racefiets zat ook, na 20 minuten vreselijke verzuring in m'n onderrug. eigenlijk vergelijkbaar gevoel.
Niet dat ik zo vreselijk zwaar train, maar ik loop daar ook tegenop. Je denkt dat je form wel in orde is, tot je een stapje zwaarder gaat en ontdekt dat eea niet helemaal zo goed zat als je dacht. Moet je weer op zoek naar nieuwe assists.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:48 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha know that feel bro, juist wanneer je zwaar traint komt je pas echt onbalansheden(is dit een woord lol?) tegen in je lichaam ... het ijzer liegt nooit.
wat dat aangaat is jezelf filmen helemaal niet zo gek.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niet dat ik zo vreselijk zwaar train, maar ik loop daar ook tegenop. Je denkt dat je form wel in orde is, tot je een stapje zwaarder gaat en ontdekt dat eea niet helemaal zo goed zat als je dacht. Moet je weer op zoek naar nieuwe assists.
Haha ja klopt, het houdt gewoon nooit opquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niet dat ik zo vreselijk zwaar train, maar ik loop daar ook tegenop. Je denkt dat je form wel in orde is, tot je een stapje zwaarder gaat en ontdekt dat eea niet helemaal zo goed zat als je dacht. Moet je weer op zoek naar nieuwe assists.
Ik doe bij de squat bijna altijd lowbar en dan rust ie ook wel vrij laag. Nooit rug/nekklachten gehad of een disbalans (volgens mij is dit het goede woord dreamerbulk). Als ik de bar hoger doe voelt het onnatuurlijk aan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, maar hij ligt ook niet zo hoog als bij de high bar vind ik. En die low bar ziet er wel erg low uit.
(ik kan op mijn werk geen youtube clipjes kijken)
Absoluut, moet ik ook eens mee beginnen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:59 schreef RaymondK het volgende:
[..]
wat dat aangaat is jezelf filmen helemaal niet zo gek.
Veel dingen zie je gerwoon niet tijdens het trainen. je weet prima hoe het moet, maar front view in de spiegel alleen is niet genoeg soms, of als je ergens gewoon vol mee bezig bent, en je vergeet gewoon dingen die je dan als je je filmpje terug kijkt dat je denkt van jezus ik? Doe ik dat?
[ afbeelding ]
Ik wil volgend jaar hier (Spanje) een tijdje met een PL coach gaan werken. Zijn manier van coachen staat me wel aan. Het lijkt me goed aan zwaardere lifts te werken waarbij m'n form constant in de gaten wordt gehouden. En goede assists te krijgen van hem ipv heel de tijd zelf het wiel opnieuw uit te vinden, want dat doen we namelijk best vaak.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:59 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha ja klopt, het houdt gewoon nooit op
Deels mee eens. Voor degenen die serieus met BB of PL bezig zijn gaat dat wel op. Maar struin maar eens wat BB fora af en je komt deels terug op die uitspraak.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:10 schreef Fanta-stick het volgende:
Het heeft niet echt met trainen te maken, maar had het er net met iemand over via DM.
Weetje, ik zie heel vaak dat mensen die aan bodybuilding doen erg succesvol zijn.
Maar dat heeft ook zo zijn reden denk ik. Voor zowel een goede carrière als bodybuilding moet je veel discipline en motivatie hebben om er te komen.
Al die mensen die dus vooroordelen hebben over bodybuilders dat ze dom zijn omdat ze spieren hebben, ze weten niet beter.
Tomaat, ei, ham(?), ijsbergsla en volgens mij zit er nog iets in?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:22 schreef Hiatus het volgende:
Freestyle in the kitchen
Came up met deze cut maaltijd die best aardig smaakte!
[ afbeelding ]
Vind het sowieso wel leuk om te koken aan de hand van eigen ideeën in plaats van strict een recept te volgen.
Half blikje tonijn op waterbasis, flinterdunne plakjes kipfilet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Klokov het volgende:
[..]
Tomaat, ei, ham. ijsbergsla en volgens mij zit er nog iets in?
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:22 schreef Hiatus het volgende:
Freestyle in the kitchen
Came up met deze cut maaltijd die best aardig smaakte!
[ afbeelding ]
Vind het sowieso wel leuk om te koken aan de hand van eigen ideeën in plaats van strict een recept te volgen.
Jij niet Menno, jij niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef -Menn0- het volgende:
Oftewel we worden straks allemaal belachelijk succesvol met z'n allen!
Ja kwam het ook meerdere keren daar tegen en in de sportschool met de mensen met wie ik praat de helft is zzper of heeft een goede functie bij een bedrijf.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deels mee eens. Voor degenen die serieus met BB of PL bezig zijn gaat dat wel op. Maar struin maar eens wat BB fora af en je komt deels terug op die uitspraak.
Ik heb er zeker meer discipline door geleerd, en van daaruit ben ik beter georganiseerd. (Ik kan nogal chaotisch zijn). Dat heeft me in m'n werk zeker geholpen, ik kan nu meer werk aan in reletief korte tijd dan ik ooit gedacht had te kunnen doen.
Gewoon viskruiden?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:31 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Half blikje tonijn op waterbasis, flinterdunne plakjes kipfilet.
En klein beetje gekruid met herbamare en knoflook
Het bestaat uit zeezout en 14 verschillende verse biologische geteelde groenten, tuinkruiden en specerijen. Verder maken de als kelp bekende zeewieren, die rijk zijn aan mineralen en jodium, Herbamare tot een waardevolle en heerlijk smakende verrijking van de maaltijd.quote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:40 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Zat er inderdaad dik inZal altijd dat lulletje blijven wat voor de klas staat
Waar kun je dat halen dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:43 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
echt serieus lekker voor over de patatjes o.a.
Het lijkt net een Body en Fit tekst.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:40 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Het bestaat uit zeezout en 14 verschillende verse biologische geteelde groenten, tuinkruiden en specerijen. Verder maken de als kelp bekende zeewieren, die rijk zijn aan mineralen en jodium, Herbamare tot een waardevolle en heerlijk smakende verrijking van de maaltijd.
zat al te wachten op die vraag lolquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:46 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
[..]
Waar kun je dat halen dan?
[..]
Het lijkt net een Body en Fit tekst.
Body & Wad shopquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:46 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Waar kun je dat halen dan?
[..]
Ok nice! Ja dat kan zeker helpen om ook een duwtje in de rug te geven en wat meer vertrouwen te krijgen in bepaalde bewegingen. Zwaar liften is grotendeels psychisch dan fysiekquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Absoluut, moet ik ook eens mee beginnen.
[..]
Ik wil volgend jaar hier (Spanje) een tijdje met een PL coach gaan werken. Zijn manier van coachen staat me wel aan. Het lijkt me goed aan zwaardere lifts te werken waarbij m'n form constant in de gaten wordt gehouden. En goede assists te krijgen van hem ipv heel de tijd zelf het wiel opnieuw uit te vinden, want dat doen we namelijk best vaak.
Plus het lijkt me goed iemand te hebben die me net wat verder pushed. Hoe we het ook willen zien, we hebben altijd ergens een remmetje in ons hoofd waardoor het langer duurt om sterker te worden.
Klopt helemaal. Voor mij is het hele liften ook een filosofisch iets. Wat ik in de gym kan bereiken wat anderen misschien wel voor onmogelijk houden spiegel ik ook op mijn carrière in leven buiten de gym. Het geeft je zelfvertrouwen om te durven doen, niet bang te zijn voor fouten .. en jezelf tot de max pushen. Hard werken wordt altijd beloond! (slim hard werken nog meerquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:10 schreef Fanta-stick het volgende:
Het heeft niet echt met trainen te maken, maar had het er net met iemand over via DM.
Weetje, ik zie heel vaak dat mensen die aan bodybuilding doen erg succesvol zijn.
Maar dat heeft ook zo zijn reden denk ik. Voor zowel een goede carrière als bodybuilding moet je veel discipline en motivatie hebben om er te komen.
Al die mensen die dus vooroordelen hebben over bodybuilders dat ze dom zijn omdat ze spieren hebben, ze weten niet beter.
Er zit hoe dan ook een hoop tussen je oren. Ik zat net via via wat foto´s te kijken en vond een foto van die coach.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:18 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ok nice! Ja dat kan zeker helpen om ook een duwtje in de rug te geven en wat meer vertrouwen te krijgen in bepaalde bewegingen. Zwaar liften is grotendeels psychisch dan fysiekhoe gek het ook klinkt
Wow nice, 275kg ofzo iets? zeer netjes!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er zit hoe dan ook een hoop tussen je oren. Ik zat net via via wat foto´s te kijken en vond een foto van die coach.
[ afbeelding ]
Das een aardige deadlift.
Euhh, low bar positie varieert niet echt. Hij moet tussen die spina scapulea(als bovenkant) liggen en de rear delt(deltoideus pars spinalis als onderkant) liggen. Kan zijn dat er een kleine anatomische afwijking is, maar deze komen niet zo veel voor. Er is dus wel degelijk een vaste positie voor low bar squatten. Net zoals een vaste positie voor een front squat en high bar squat. Deze kan licht variëren, maar niet bijster veel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:47 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Low bar positie varieert bij mensen heel erg, er is niet één bepaalde plek.. de één heeft een langer torso met kortere femur, de ander weer andersom etc etc.
Je moet gewoon de positie pakken die goed aanvoelt en waarop jij zelf denkt de beste positie te hebben voor maximale kracht overdracht.
Ja, ben zo slecht met de nederlandse benamingenquote:
Ik doel ook op zeer licht varieren, groot varieren is toch ook onmogelijk op zo'n klein oppervlakte haha.. Kijk bijvoorbeeld naar pro powerlifters.. je ziet bij ieder een klein verschil in de lowbar plaatsing(mits ze lowbar doen danquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:46 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Euhh, low bar positie varieert niet echt. Hij moet tussen die spina scapulea(als bovenkant) liggen en de rear delt(deltoideus pars spinalis als onderkant) liggen. Kan zijn dat er een kleine anatomische afwijking is, maar deze komen niet zo veel voor. Er is dus wel degelijk een vaste positie voor low bar squatten. Net zoals een vaste positie voor een front squat en high bar squat. Deze kan licht variëren, maar niet bijster veel.
helemaal met je eens, het grote verschil zit hem idd in de lengte van lichaamsdelen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:54 schreef Verbosity het volgende:
De positie ligt dus vast. Het verschil zit hem voornamelijk in de hoek van je rug/femur(heup), femur/tibia&fibula(knie) en tibia&fibula/talus&calcaneus (enkelgewricht). Wanneer iemand een grotere femur heeft zal dit moeten gecompenseerd worden in de hoek van je heup, knie en/of enkel. Je gaat de bar dan niet in een paar cm lager leggen. Deze zou dan langzamerhand weg glijden tot je hem niet meer kan houden. Hoger neer leggen zou er weer voor zorgen dat het richting high-bar gaat.
Vandaar dat de bar positie zoveel invloed heeft op je form. Zie het verschil maar tussen de low-bar squat en de front squat. Hoe hoger en verder naar voren hoe meer je dit compenseert door de hoeken van de heup open te houden en de knie dichter te maken.
Belt squats bedoel je? Die zijn wel dope ja! Jammer dat ik ze niet echt kan doen bij mijn gym... ja met een dip belt en wat schijven tussen de benen.. maar dat is helaas niet voldoende.quote:
Met belt idd. Ziet er wel riskant uit voor je nuts dat die ketting ze squeezed.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:27 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Belt squats bedoel je? Die zijn wel dope ja! Jammer dat ik ze niet echt kan doen bij mijn gym... ja met een dip belt en wat schijven tussen de benen.. maar dat is helaas niet voldoende.
Big j is mijn held
Daar moet je yakety sax onder zettenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:13 schreef dreamerbulk het volgende:
Als je ooit een dag hebt waarbij je niet de motivatie kan vinden om heavy shit te gaan liften:
sickening basement deadlifts
Het zou je bovenbuur maar zijnquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:13 schreef dreamerbulk het volgende:
Belachelijke deadlifts in de huiskamer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |