abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130343761
quote:
ok, Zith! ^O^ Dank je wel voor de info; dan denk ik idd dat ik te diep squat. Ik had de extra veiligheidsbars aan de zijkant al verwijderd omdat ik die steeds aantikte. Maar als ik iets minder diep ga dan kan ik die weer laten zitten. Ik voelde mijn squat ook vooral heel erg in mijn quadriceps. minder in mijn hamstrings.

en ik had vanmorgen toen ik uit bed kwam last van mijn linkerknie....maar dat kan ook aan de 3 uur wandelen gisteren hebben gelegen natuurlijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:35:33 #177
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_130343769
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:42 schreef MrNiles het volgende:

[..]

nog niet geprobeerd...lost het daarin beter op?
Behoort gewoon goed op te lossen. Zit er een ball of een soort roostertje in je shaker? Dat zorgt namelijk voor beste oplossing. Als ik dat eruit haal hou ik ook nog weleens vlokjes over.
En anders ligt het denk ik wel aan het merk, die whey van de tuinen heb ik ook weleens in shake gedaan en loste ook zwaar verneukt op.
In het vervolg raad ik je aan te kopen van de bekende merken ; Bodyenfitshop, XXL nutrition of Bodylab.
Veel goedkoper dan deze ga je niet vinden, en staan bekend om goede kwaliteit.
pi_130343897
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:35 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Behoort gewoon goed op te lossen. Zit er een ball of een soort roostertje in je shaker? Dat zorgt namelijk voor beste oplossing. Als ik dat eruit haal hou ik ook nog weleens vlokjes over.
En anders ligt het denk ik wel aan het merk, die whey van de tuinen heb ik ook weleens in shake gedaan en loste ook zwaar verneukt op.
In het vervolg raad ik je aan te kopen van de bekende merken ; Bodyenfitshop, XXL nutrition of Bodylab.
Veel goedkoper dan deze ga je niet vinden, en staan bekend om goede kwaliteit.
Zit een roostertje in...en whey komt van muscletotaal, is zelfs eigen merk dacht ik
ik ga het eens proberen met melk en anders toch een ander merk
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:41:28 #179
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_130343975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:39 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Zit een roostertje in...en whey komt van muscletotaal, is zelfs eigen merk dacht ik
Weet niet hoeveel water je erbij doet , maar 1 scoop moet goed kunnen oplossen in 300ml water, denk zelfs minder.

Van de merken die ik heb gehad vond ik bodylab het beste oplossen. De meest poederige whey die ik heb gehad.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:46:22 #180
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_130344127
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:39 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Ik neem alleen maar casein, wat iets moeilijker oplost dan whey. Ik doe altijd een bodempje melk, dan de casein, dan vullen met melk, en dan shaken. Ik heb op die manier nooit brokjes.
pi_130344806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Mijn squat heeft daar niet veel mee te maken. Dit is anatomie. Alsof je aan een F1-monteur vraagt om zijn snelste rit te posten.

[..]

• Als de spanning in je rug verliest ga je te diep. ✔
• Zodra je je heup voelt/ziet 'afronden' ga je te diep.✔

En mijn correctie hierop is dus, zoals mijn oudere post aangaf:

• Zodra je hamstringspanning verliest ga je te diep. ✔

En dit is omdat je hamstrings als antagonist van je quads dienen en hiermee de krachten op je kniegewricht neutraal houden. Snap niet echt waarom je hier zo hard tegenin gaat, in jouw punten is de het idee 'verlies je spanning dan doe je het fout', dat is ook mijn punt.

[..]

Want?
Mijn post was eigenlijk bedoelt als quote op Isabeau.
Ik ga nergens tegen in :)
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_130345087
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ok, Zith! ^O^ Dank je wel voor de info; dan denk ik idd dat ik te diep squat. Ik had de extra veiligheidsbars aan de zijkant al verwijderd omdat ik die steeds aantikte. Maar als ik iets minder diep ga dan kan ik die weer laten zitten. Ik voelde mijn squat ook vooral heel erg in mijn quadriceps. minder in mijn hamstrings.

en ik had vanmorgen toen ik uit bed kwam last van mijn linkerknie....maar dat kan ook aan de 3 uur wandelen gisteren hebben gelegen natuurlijk
Squat je high of lowbar? Bij High bar kan je in principe helemaal naar beneden gaan maar bij lowbar is het gevaarlijk om onder parallel te gaan.
pi_130345132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Intentiion het volgende:

Squat je high of lowbar? Bij High bar kan je in principe helemaal naar beneden gaan maar bij lowbar is het gevaarlijk om onder parallel te gaan.
Daar weet ik het verschil dus niet tussen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130345167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar weet ik het verschil dus niet tussen.
High bar zit de bar op je Traps. Low bar zit hij op je rear delts. Traps zitten iets onder je nek. Rear delts de achterkant van je schouder.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:22:13 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_130345334
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Intentiion het volgende:

[..]

pi_130345368
quote:
Top video en zoals ik al zei bij de Lowbar gaat hij tot parallel ^O^
pi_130345478
Low bar :Y heb de bar idd lager in mijn nek dan op de middelste tekening.
pi_130345760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Low bar :Y heb de bar idd lager in mijn nek dan op de middelste tekening.
Dan gewoon tot parallel en weer omhoog
pi_130346054
Waarom kiezen jullie voor low-bar squat?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:45:59 #190
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_130346246
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:40 schreef 1517 het volgende:
Ik omdat dat makkelijker voor me is met m'n prothese. Niet dieper dan paralel, en ik ben in een betere/stevigere balans.
pi_130346340
quote:
Voelt beter aan voor me onderrug en ik vind het belangrijk dat me posterior chain sterker wordt vergeleken met me quads
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:54:48 #192
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_130346567
Kromme rug, dus low-bar ligt beter in balans
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:57:31 #193
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 13:59:04 #194
230491 Zith
pls tip
pi_130346713
quote:
-squatschoenen en low bar = pure sex
-Ben stabieler, kan dieper
-Kan zwaarder mee tillen,
-Heb veel meer diepgaand leesmateriaal over de low bar dan high bar,
-Hip-break voelt veiliger voor mij dan knee-break
-Voelt beter op mijn schouders en rug
-Meer krachtbijdrage van adductors, abductors, rugspieren, glutes (en naar mijn mening ook schouders/traps omdat je je ellebogen zo hoog mogelijk moet houden en deze spieren dus deels het gewicht moeten dragen).

Maar eigenlijk omdat Rippetoe zegt dat het moet.

Het helpt niet mee aan olympische technieken. Da's wel jammer.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130346951
Geinig ik heb juist het omgekeerde.

High bar voelt heel natuurlijk voor mij. Torso recht en verticaal.

Low bar voelt juist onnatuurlijk, gebogen. Te weinig snelheid en veel 'grind'. Een rep kost meer moeite heb ik het gevoel.

Zal wel aan lichaamsverhoudingen liggen

En low bar heeft geen enkele overdracht op squat+clean&jerk. Dus nutteloze oefening eigenlijk voor mij
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 14:07:10 #196
230491 Zith
pls tip
pi_130347034
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef 1517 het volgende:
Geinig ik heb juist het omgekeerde.

En low bar heeft geen enkele overdracht op squat+clean&jerk. Dus nutteloze oefening eigenlijk voor mij

Yep, klopt volledig. Als ik olympische oefeningen zou doen zou ik ook high bar doen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130347604
quote:
Past beter bij mijn lichaamsverhoudingen(femur lengte/torso).

Plus dat ik op die manier sterker ben in mijn lifts, en het is voor mij ook nog eens overdraagbaar naar mijn deadlifts omdat mijn hamstrings ook heel erg worden aangepakt bij lowbar.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_130347751
Ben vandaag weer begonnen met 2x per dag mijn hip flexors te stretchen. Deed dit in het verleden ook al maar op een gegeven moment verzuimde ik daarin.

Reden ervoor is dat ik in mijn bulk + progressie met zware lifts vaker een lower back pump ervaar in mijn spinal erectors.

Simpel testje om te weten of het je hip flexors zijn is om tijdens wanneer je lower back pump ervaart languit op de grond te gaan liggen. Blijft de pump dan hangen of versterkt zelfs bij languit liggen, en wanneer je je benen buigt/intrekt de pump langzaam aan weg-ebt... dan zijn het vrijwel altijd je hip flexors die te strak zijn.

Daarnaast doe ik ook extra core work omdat de spinal erectors dankzij deadliften toch sneller ontwikkeld raken dan de abdonimus spieren.

Komt ook mede doordat ik zittend werk doe.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:31:03 #199
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_130347875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:27 schreef dreamerbulk het volgende:
Ben vandaag weer begonnen met 2x per dag mijn hip flexors te stretchen. Deed dit in het verleden ook al maar op een gegeven moment verzuimde ik daarin.

Reden ervoor is dat ik in mijn bulk + progressie met zware lifts vaker een lower back pump ervaar in mijn spinal erectors.

Simpel testje om te weten of het je hip flexors zijn is om tijdens wanneer je lower back pump ervaart languit op de grond te gaan liggen. Blijft de pump dan hangen of versterkt zelfs bij languit liggen, en wanneer je je benen buigt/intrekt de pump langzaam aan weg-ebt... dan zijn het vrijwel altijd je hip flexors die te strak zijn.

Daarnaast doe ik ook extra core work omdat de spinal erectors dankzij deadliften toch sneller ontwikkeld raken dan de abdonimus spieren.

Komt ook mede doordat ik zittend werk doe.
Is een back pump dat je een soort verzuring in je onderrug krijgt terwijl je toch netjes deadlift/squat (bijv) ?
pi_130347942
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Is een back pump dat je een soort verzuring in je onderrug krijgt?
Ja, echt in die 2 dikke spieren(kabels noem ik ze altijd) links en rechts van je ruggengraat in je onderrug. Komen zeker voor wanneer je correct deadlift/squat... mensen zijn soms bang dat t door verkeerde vorm komt... maar dat is dus vrijwel nooit zo .

Zeker tijdens een bulk en flink stijgen met compounds is het soms heel erg irritant dat ik ze zelfs overdag soms krijg tijdens lopen.

Daarnaast heb ik een anterior pelvic tilt(helpt ook niet mee) waar ik ook al extra werk voor doe om dat constant te corrigeren tijdens lopen en zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')